بازدید 20151
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۹ اسفند

مذاکرات هسته‌ای وارد فضای مثبت می‌شود؟ / کدام اختیارات به فرزین داده شد؟ / واکاوی روزنامه امریکایی از حمله هکری به آلبانی

اختیارات ویژه ارزی به بانک مرکزی، مواد غذایی ۷۰ درصد گران‌تر از پارسال، یک شهید و ۳۲۰ زخمی در یورش شهرک نشینان اشغالگر به فلسطینی ها، آمادگی ایران و آمریکا برای نهایی کردن مذاکرات برجام، نگرانی غرب از هم‌افزایی راهبردی چین و روسیه، سوریه و پشیمانی کشور‌های عربی و هزاره گرایان چطور می‌اندیشند؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳ 28 February 2023


به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۹ اسفندماه در حالی چاپ و منتشر شد که اختیارات جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز، رمزگشایی از پیام آمریکایی‌ها به ایران درباره برجام و بورس زیر تیغ دلار در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم:


کدام اختیارات به فرزین داده شد؟

 روزنامه جهان صنعت طی یادداشتی در شماره امروز خود نوشت: وزیر اقتصاد ایران گفته است روسای سه قوه تصمیم گرفته‌اند اختیارات تازه‌ای به بانک مرکزی بدهند. به این معنی که وزارتخانه‌هایی که هر کدام به شکلی با ارز سر و کار دارند تابع سیاست‌های بانک مرکزی شوند. پرسش‌های جدی در این‌باره وجود دارد:
یکم- به طور مشخص کدام اختیارات تازه علاوه بر اختیارات قبلی بانک مرکزی به این نهاد داده شده است؟ در صورتی که این اختیارات برخلاف قانون اساسی یا قانون‌های عادی باشد چه باید کرد؟
دوم- دادن اختیارات تازه باید حتما متناسب با وظایف تازه باشد. آیا روسای سه قوه وظایف تازه‌ای علاوه بر وظایف ذاتی بانک مرکزی از این نهاد می‌خواهند؟ به نظر می‌رسد باید این پرسش نیز به صورت واضح و روشن برای اطلاع اعضای دولت و نیز صد‌ها مدیر در سطوح گوناگون منتشر شود تا بقیه نیز حدود اختیارات و وظایف خود را از نو تعریف کنند.
سوم- آیا کارنامه رییس بانک مرکزی در دو ماه گذشته قابل قبول بوده است که حالا اختیارات بیشتری داده می‌شود؟
کارشناسان و فعالان اقتصادی باور دارند کارنامه دو ماه گذشته فرزین نمره قبولی نمی‌گیرد و دادن اختیارات تازه، کار بیهوده‌ای است. اگر وی موفق نشد که حتی وظایف ذاتی بانک مرکزی را انجام دهد با او چه خواهید کرد؟

 

مذاکرات هسته‌ای وارد فضای مثبت می‌شود؟

هادی محمدی طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با عنوان مذاکرات هسته‌ای وارد فضای مثبت می‌شود؟ نوشت: روز گذشته سرانجام پس از چند هفته گمانه زنی و اظهار تمایل رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به ایران، به طوررسمی اعلام شد که تهران با این سفر موافقت کرده و او در روز‌های آینده که نزدیک به نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی هم هست، به کشورمان خواهد آمد تا شاید بتواند گره کور ایجاد شده برای رسیدن به توافق نهایی را باز کند. همچنین آخر هفته گذشته بود که آپارو معاون پادمانی گروسی به تهران آمد تا در سفری غیررسانه‌ای به زمینه سازی سفر مدیرکل بپردازد. پیش از این هم برخی منابع آگاه به خراسان گفته بودند ایران برای آمدن گروسی به تهران شروطی دارد که در صورت قبول کردن از سوی گروسی، او می‌تواند به تهران سفر کند. حالا و با اعلام رسمی کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی مبنی بر انجام این سفر و سفرهفته قبل آیا می‌توان امیدوار بود که موضوعات مورد علاقه تهران در سفر گروسی تا حدی مورد قبول واقع شده تا برای انجام این سفر چراغ سبز به وین نشان دهد؟

از سوی دیگر روز یک شنبه و در آستانه سفر مهم حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان به ژنو سوییس، مصاحبه وی با شبکه ایرانی عرب زبان العالم منتشر شد که در آن امیرعبداللهیان با اشاره به پیامی که فواد حسین وزیرخارجه عراق از آمریکایی‌ها آورده، تصریح کرد:این آمادگی را داریم در چارچوب مذاکراتی که تاکنون در وین انجام شده و پیام‌هایی که بین ما و طرف آمریکایی از طریق واسطه تبادل شده و «متضمن رعایت منافع همه طرف‌ها و البته خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران است» برای جمع بندی توافق و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات شان ذیل برجام عمل کنیم. این اظهارات در کنار اعلام آمادگی ایران برای سفر رافائل گروسی که اگر بخواهد می‌تواند مهم‌ترین مانع این روز‌ها بر سر توافق یعنی ادعا‌های آژانس در باره سه مکان مشکوک را رفع کند، این تصور را ایجاد کرده که مذاکرات هسته‌ای در آستانه تحول مهمی است که می‌تواند نتیجه اش توافق نهایی و احیای برجام باشد، تحولی که در ماه‌های اخیر اثری از آن دیده نمی‌شد. حتی اگر به طرف مقابل هم نگاه کنیم می‌توان اظهارات روز یک شنبه ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را بار دیگر خواند که در کنار ادعا‌های همیشگی و این که برنامه هسته‌ای ایران سرعت زیادی داشته، تصریح کرده: «ارزیابی اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که ایران هنوز تصمیمی برای ازسرگیری برنامه ساخت سلاح اتمی نگرفته است.» حتی «نورنیوز» رسانه شورای عالی امنیت ملی نیز روز گذشته نوشت: «با توجه به تداوم روند مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و آمریکا درباره مبادله زندانیان دو طرف و همچنین آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در یکی از کشور‌های عربی، این پرونده در آستانه بسته شدن قرار دارد.» این فضا اگرچه در حرف و سخن مثبت و قابل توجه برای ترسیم افق روشن تری نسبت به گذشته در زمینه مذاکرات احیای برجام و حتی دیگر پرونده‌های مطرح است، اما به اقداماتی به ویژه از سوی طرف آمریکایی نیاز دارد تا روی زمین نیز عملیاتی شود.

 همان طور که امیرعبداللهیان در ادامه همین مصاحبه خود گفت: «تصور می‌کنم اگر طرف آمریکایی در چارچوب پیامی که ارسال کرده واقع بینانه برخورد کند و اظهارات رسانه‌ای ریاکارانه قبلی را تکرار نکند، ما فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت.» این اظهار امیدواری در باره فاصله کم با توافق در کنار توصیه به آمریکایی‌ها در باره فاصله گرفتن از اظهارات ریاکارانه ریشه در سخنان چند ماه اخیر آمریکایی‌ها و به ویژه در زمان نا آرامی‌های داخلی ایران دارد که واشنگتن ضمن حمایت و امید بستن به تحولات داخلی ایران برای فشار بر سر میز مذاکره، مدام بر این طبل می‌کوبید که مذاکرات برجامی از دستور کارش خارج شده و به نوعی بی علاقگی خود به مذاکرات را نمایش می‌داد در حالی که همه می‌دانستند ایالات متحده حتی بیش از زمان‌های قبل از اعتراضات به ارسال پیام‌های غیر مستقیم اقدام می‌کند و به نوعی دنبال بازی ریاکارانه خود است.


به نظر نگارنده فضای آینده مذاکرات برجامی روشن خواهد بود اگر سفر گروسی به تهران و این حرکت مثبت ایران درپذیرفتن مدیرکلی که به غرب گرا بودن و گزارش‌های گمراه کننده دادن معروف است، از سوی طرف مقابل درک شود و اراده‌ای سیاسی برای حل مشکل سه مکان ادعایی شکل بگیرد. اقدامی که راه‌هایی برای حل آن از گذشته روی میز بوده و همچنان می‌توان به آن‌ها رجوع کرد. اگر چنین درکی صورت بگیرد می‌تواند یک فضاسازی مثبت برای کسانی باشد که اراده رسیدن به توافق را دارند. همچنین برای تکمیل و تعمیق این حرکت مثبت آمریکایی‌ها می‌توانند از زیاده خواهی دست بردارند و پس از حدود یک سال با اجرایی کردن توافق مارس بر سر تبادل زندانیان، گام دوم را بردارند. شنیده‌های ما حاکی است توافق مارس کاملا قابلیت عملیاتی شدن دارد و تنها مانع آن مشکلات فنی و بانکی است که واشنگتن درگیر آن است و نه ایران. موضوع سوم تصویب نشدن قطعنامه جدید در نشست چند روز آینده شورای حکام آژانس است به این معنی که کشور‌های غربی در فضای مناسب ایجاد شده روش‌های فشار به ایران از جمله صدور قطعنامه را کنار بگذارند. این سه اقدام در ۱۰ روز آینده کاملا این قابلیت را دارد که فضای مثبت ایجاد شده را روی زمین به واقعیت بدل سازد و عملا راه را برای رسیدن به توافق نهایی که به نظر وزیرخارجه ایران نزدیک و در دسترس است، باز کند.

 

واکاوی روزنامه امریکایی از حمله هکری به آلبانی

 روزنامه ایران نوشت:روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، آلبانی هدف حملات مکرر دیجیتال بوده که تصور می‌شود با حضور گروهک تروریستی منافقین در این کشور مرتبط است.

در مقدمه این گزارش به قلم «اندرو هیگینز» آمده است: مشتریان یکی از بزرگترین بانک‌های آلبانی اندکی قبل از کریسمس با متن کوتاهی که روی تلفن همراهشان ظاهر شد، شوکه شدند که در آن نوشته شده بود «حساب شما مسدود شده است. موجودی حساب شما صفر است.»

به گزارش فارس، در ادامه این گزارش با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران که بهانه تیرانا برای قطع روابط با تهران بوده، آمده است: «این پیام که بعد مشخص شد جعلی بوده حاکی از آغاز جبهه جدید مخربی بود که مقامات آلبانی، امریکا و ناتو آن را حملات سایبری عظیم سازماندهی شده توسط ایران علیه یکی از ضعیف‌ترین اعضای ائتلاف نظامی (ناتو) شناسایی کرده‌اند.»

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی در مصاحبه‌ای در تیرانا پایتخت این کشور گفت «این حمله، تجاوز به حاکمیت یک کشور از سوی کشور دیگر است. کاملاً مشابه تهاجم نظامی متعارف تنها با ابزارهای دیگر.»

به نوشته نیویورک تایمز، «این حمله، آلبانی کشور بالکان با کمتر از سه میلیون جمعیت را در گردابی از بلاتکلیفی و نبردهای ژئوپلیتیکی بزرگ شامل ایران، اسرائیل و ایالات متحده فرو برد.»به ادعای این گزارش، «دلیل این حملات که با نفوذ مخفیانه به سرورهای دولتی در سال ۲۰۲۱ آغاز شد اما تازه سال گذشته بود که شروع به ایجاد اختلال مشهود کرد، به نظر می‌رسد پناه دادن به مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) یک گروه مخفی مخالف ایرانی در خاک آلبانی باشد.»

 

به نوشته این گزارش، «آلبانی در سپتامبر روابطش با ایران را قطع کرد و دیپلمات‌های آن را در پاسخ به آنچه به گفته کارشناسان مخرب‌ترین حمله سایبری در اروپا علیه یک کشور ناتو از سال ۲۰۰۷ بود، اخراج کرد. این حمله نه تنها کار دولت آلبانی را مختل و اعتماد به مؤسسات مالی را تضعیف کرده، باعث درز گنجینه عظیم اطلاعات محرمانه شده است.»

 

به نوشته نیویورک تایمز، شدت این حمله گسترده همچنین آزمون دشواری را برای ناتو ایجاد کرده که آلبانی عضو آن است و تحت تعهد دفاع جمعی این ائتلاف قرار دارد. ناتو در واکنش اما خود را به تعهدات حمایت از آلبانی در تقویت قابلیت‌های دفاع سایبری و محکوم کردن فعالیت‌های مخرب سایبری محدود کرده است.

 

طبق این گزارش، اعضای جدا شده از این گروه هم ارتباط ایران با این حملات را مورد پرسش قرار می‌دهند و معتقدند مقصر واقعی می‌تواند خود این گروه باشد. به نوشته نیویورک تایمز، برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که بازیگرانی غیر از دولت ایران در این حملات نقش داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، دولت آلبانی تلاش کرده خشم عمومی از این حملات را با تأکید بر اینکه هدف آن مردم عادی نیستند و گروهک تروریستی منافقین و دولت آلبانی که از اخراج آن امتناع می‌کند، هدف آن هستند، فرونشاند.

دولت آلبانی گرچه از اخراج تروریست‌های منافقین امتناع کرده اما طبق این گزارش، راما اذعان کرد که کنار آمدن با آنها آسان نیست و حتی توافق با تیرانا مبنی بر اینکه از این کشور به عنوان پناهگاه امن برای انجام فعالیت سیاسی علیه ایران استفاده نکنند را هم نقض کرده‌اند. آنها تاکنون رویدادهای زیادی از جمله گردهمایی سالانه را در آلبانی علیه تهران با حضور حامیان شناخته شده امریکایی مثل رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و وکیل شخصی سابق ترامپ برگزار کرده‌اند.

نخست‌وزیر آلبانی گفت: مخالفان ایرانی دوستانی در کاپیتول هیل دارند که برای آنها لابی می‌کنند اما اکنون به آنها دستور داده شده فعالیت‌های عمومی علیه ایران را متوقف کنند. این گروه رویداد سالانه خود را سال گذشته لغو کرد و اکنون دیگر برگزار نمی‌شود. امیدواریم دیگر تلاش نکنند، زیرا به نفع این کشور (آلبانی) نیست و آنها باید بپذیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۰
محمدرضا فرزین رئیس جدید بانک مرکزی گفت: نرخ ارز را تثبیت و حتما این دغدغه فعالان اقتصادی کشور را برطرف خواهیم کرد. برنامه سیاست اقتصادی جدید متمرکز بر این موضوع خواهد بود. دغدغه رئیس جمهور نیز معیشت مردم است که با کنترل نرخ تورم و ارز آن را تامین خواهیم کرد. ...
جناب فرزین: مشکلات ریشه‌دارتر، پیچیده‌تر و وابسته به موضوعات بسیار متنوعی است که نمی‌توان آنها را با عوض کردن رئیس بانک مرکزی، برطرف نمود. حلشان در کوتاه مدت شاید حتی از عهده کابینه دولت نیز خارج باشد. قول‌های بزرگی که تنها حرفشان گفته می‎شود و عملی در موردشان انجام نمی‌شود، نگو. گرچه تو نیز مانند رئیسان پیشین این بانک مادر، باید قول‌های خوش‌آیندی برای آرامش دادن به مردم بدهی که البته کار درستی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
وقتی ریال بی حساب خلق میشود ارزش آن پایین می آید فهمیدن این امر به هیچ تخصصی هم نیاز ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
وقتی قیمت دلار بالا میرود مردم ابتدا عکس العمل نشان نمیدهند ولی وقتی این بالا رفتن تدریجی و ادامه دار شد همه به یکباره تصمیم میگیرند برای حفظ ارزش ریال های خود اقدام کنند که اینکار باعث افزایش جهشی قیمت ارز میشود قیمت طلا هم براساس ارز محاسبه میشود
اگه منظورت تلوزیون ایران اینترنشناله؟ اونا از تغییر قیمت لحظه ای دلار جا می موندن!!
مجموعه بانک مرکزی نشان داده کاملا بیسواد اقتصادی است در اظهارات مقاماتش پیداست حتی معنی ساده ترین اصطلاحات اقتصادی را درک نکرده اند ایراد از اختیارات نیست ایراد از نحوه جذب و گزینش نیرو در این نهاد مهم است: مثل همیشه و همه جای دیگر، تخصص و هوش بکل نادیده گرفته شده است.
خدایا شکرت برجام مرده متعفن ( حسین شریعتمداری )به کوری مخالفین برجام در حال احیا شدن به دست دکتر عبد اللهیان و دکتر رئیسی
مذاکرات هسته ای در آستانه تغییر و تحولی نیست. فقط دولت با افزایش دلار چاله چوله هاش رو پر کرد و حالا میخاد با این بازیهای نمایشی قیمت دلار رو کاهش بده تا دلارهایی که گرون فروخته رو ارزون بخره.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
با دو دو تا ساده میشه فهمید امریکا در موقعیتی نیست که بخاد بیاد به برجام اول بدلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال اینده و دوم زمانبندی برجام که سال ۲۰۲۵ به اتمام میرسه.حالا یکی بیاد بگه چه بردی براشون داره که بخان وارد گود بشن...ظاهرا در داره روی پاشنه گرانی میچرخه تا....
هیچ مذاکره ای در کار نیست. صبر کنید زمستان سرد بعدی ان شاءالله!!!
توافق مجدد بر برجام تنها در صورتی پایداری مناسبی خواهد داشت که ایران اجازه داشته باشد تمام ذخیره اورانیوم غنی شده در غناهای مختلف تا 60 درصد را داخل کشور نگهداری کند.
مطابق برخی اطلاعات فنی که در گذشته منتشر شده، بازگشت به برجام به معنی تخریب خودبخودی بسیاری از سانترفیوژرها در لحظه خاموش کردن این دستگاهها است. بنابراین اگر همزمان هم سانترفیوژرها با خاموش شدن تخریب شوند و هم ذخیره اورانیوم به سطح ذکر شده در برجام کاهیده شود، جمهوری اسلامی تمام اهرمهای فشار خود را از دست خواهد داد و بعد از چند ماه امکان بازگشت مجدد تمام تحریم ها وجود دارد.
با توجه به اینکه قبلا ثابت شده که مسئولان توانایی کافی برای مدیریت منابع ارزی کشور را ندارند و اصولا هر مقدار ارز وارد کشور شود در همان روز ورود دولت ها آنرا خرج می کنند و اینطور نیست که ارزی که در زمان 6ماه وارد کشور شد بتوانند ذخیره ای ارزی برای یک بازه زمانیِ 2 ساله و جلوگیری از فروپاشی مجدد اقتصاد کشور در صورت باگشت تحریم ها و تا زمان قدرتمند شدن مجدد اهرم فشارِ اتمی ایران، ایجاد کنند. بنابراین در شرایط نبود مدیرانِ با این سطح از توانایی حفظ این اهرم فشار اتمی ضروری است.
برخی اهرم های فشار دیگر مثل تنگه هرمز، بیشتر از آنکه باعث فشار بر طرفهای مذاکره ج.ا شود، بر همسایگانش فشار وارد کرده و بخشی از آسیب های وارده به جایگاه ایران در منطقه ناشی از این هزینه ها و فشارهایی است که بر این کشورها تحمیل شده است. ایجاد مسیرهای جایگزین برای این کشورها (مثل خط لوله نفت) هزینه بر است و این هزینه ها بر نگرش و تعاملات این کشورها با ج.ا تأثیر منفی می گذارد.
امریکا میگه ما پیام ندادیم اقای عبدالهیان با توجه به سابقه راستگویی بالاشون مدام تکرار میکنه آمریکا پیام داده... واقعا امریکا بده و آقای عبدالهیان موجودی با صداقت و راستگو و بی نظیر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
قطعا آمریکا پیام داده است
اما آمریکا به کمتر از تسلیم راضی نخواهد شد
توافقی هم اگر باشد تنها اثر روانی دارد
تنها امتیاز می گیرد و هرگز آمریکا امتیاز واقعی نخواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
بدبختي ما از زماني شروع شد كه به دشمن اعتماد كرديم و او را در كمال صداقت فرض كرديم، در مقابل به مسئولين خودمان بي اعتماد شديم و هر گونه حرفي از آنها را خلاف واقع پنداشتيم!
اين يعني گرفتار شدن در دام پهن شده دشمن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
آقای امیرعبدالهیان به کمک دولت اومده تا با خبرهای کذب و پوشالی قیمت ارز رو کنترل کنه
امیر عبدل می گوید پیام برجامی آمریکا را از طریق عراق دریافت کرده اما آمریکا می گوید دروغ است . مطمنا با شایعه اقتصاد و ارز سامان نمی گیرد .
اقتصاد ایران هیچ ربطی به بانک مرکزی ندارد فعلا
قوانین باید اصلاح شوند مخصوصا قوانین کار دخالت دولت در تولید برداشته شود مگر دولت تولیدکننده است که نرخ تعیین می‌کند جلو صرافی ها گرفته شود جلوی شغل‌های کاذب گرفته شود
مذاکرات هسته‌ای وارد فضای مثبت می‌شود؟ خیررررررررررررررررررررررررررر
جنگ ارزی که امریکا علیه ایران راه انداخته است و با کمک نفوذی های داخل و عناصر دولت قبل انجام می دهد برای امتیاز گرفتن در مذاکرات برجام است. چون ایران به نقطه رهایی نزدیک شده است و توانمندیههای نظامی جدیدی رونمایی کرده است و از گزینه نظامی نمی تواند استفاده کنند و باید هرچه زودتر با ایران مذاکره و برجام را به جایی برسانند و از طریق گفتگو ایران را به عقب نشینی وادار کنندو این نمی شود مگر اینکه التهاب ارزی و حتی شورش داخلی ایجاد کنند تا ایران امتیاز بدهد. نباید فریب بخورید چون امریکا الان در موضع ضعف است و مجبور است امتیاز بدهد اگر ملت هوشیار باشند و فریب فضای مجازی رو نخورند گشایش ایجاد خواهد شد بدون اینکه امتیازی داده شود.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
خیلی خوش خیالی
چرا بعضی‌ها اینقدر دوست دارند از برگشت قریب الوقوع کامل به برجام و مذاکرات موفق آمیز صحبت کنند. آمریکا حدود چهار ماه هست (آخرین آن دیشب توسط سخنگوی آمریکا) اعلام می‌شود که دیگر برجام اولویت نیست و کنارش گذاشته ایم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
آمريكائيها بيشتر از اين بعضيها دوست دارند به برجام برگردند منتها برجام مورد انتظار خودشان
کدام اختیارات به فرزین داده شد؟

بانک مرکزی در ایران یک مترسک است و همانقدر هم «اختیارات» دارد.
آمریکا گفته امیرعبدالهیان دروغ میگه و پیشرفتی در کار نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
ببین عزیزم اگه یه ایرانی تو هر مقام و منصبی ویا بدون مقام ومنصب رو دروغگو فرض بکنیم امریکا باتمام ارکانش پدر جد پدر جد دروغگوها خواهد شد اون هم تازه خیلی خوش بینانش
به امید روزی که طرفداران کشور البالو در داخل هم هک بشن
وزارت خارجه آمریکا: برجام چند ماه است که در دستور کار نیست
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه یک بار دیگر تاکید کرد که مذاکرات بر سر احیای برجام چند ماهی است که در دستور کار این وزارتخانه قرار ندارد و او متعجب است که چرا دولت ایران و وزارت خارجه ان به طور مکرر از نزدیک شدن توافق میان تهران و واشنگتن سخن می گویند.

اشاره آقای پرایس به سخنان حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه ایران است که به همراه دیگر مقام‌های ایران در چند هفته اخیر بارها از دریافت پیام آمریکا از طریق کشورهای واسطه و همسایه ایران و همچنین نزدیک شدن مذاکرات احیای برجام به «یک توافق» سخن می‌گویند.
آلباني از زماني كه اعضاي اين گروهك را در داخل كشور خود پناه داد بصورت علني بر عليه ايران اعلام جنگ كرد و طبيعي است كه بايد تبعات آن را هم بپذيرد.
رئیسی توان حل مشکلات اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را ندارد.او آدم اجرایی نیست. با اینکه الان هر سه قوه باهم هستند.بهترین راه برون رفت از این مشکلات استعفای دولت است تا کسانی مثل آقای دکتر احمدی‌نژاد بیاد و به این وضع موجود پایان دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اقای معلم شوخی نفرمایید اون بنده خدا با ورق پاره اعلام کردن تحریمهای اباما یکی از افرادیه که باعث وضع موجوده
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
اوه اوه اوه چه عتیقه‌ای!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر