بازدید 45055
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۱۴ فروردین

آقای وزیر! معیار شما برای آموزش حضوری مدارس چیست؟ /عید آمد و رفت؛ ایرانیان صلح ندیدند/اقتصاد ایران در تقاطع مهم

کلید اتمام مذاکرات دست کیست؟ درگذشت جامعه‌شناس «نخبه‌کشی‌ها و خودکامگی‌ها»، استقبال از موج هفتم کرونا، اقتصاد دانش‌بنیان عامل اصلاح و رشد اقتصاد کشور است، تداوم زن ستیزی و علم ستیزی طالبانی، مقصر اول اتفاقات ورزشگاه مشهد کیست؟ آدرس غلط لودریان از مذاکرات وین، امیدواری برای اولین صعود ایران از مرحله گروهی و کاهش ۲۳ درصدی سوانح و افزایش ۵۱ درصدی سفر‌های نوروزی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۱۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۸ 03 April 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ایران در سیاسی‌ترین گروه جام جهانی ۲۰۲۲، تصویر اقتصاد در ۱۴۰۱، چانه زنی درباره مشکلات اندک مذاکرات وین و تسری ناامنی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 

اقتصاد ایران درتقاطع مهم

مهدی حسن زاده طی یادداشتی در شماره امروز خراسان با عنوان اقتصاد ایران درتقاطع مهم نوشت: ایران سرزمینی است که با وجود برخورداری از نعمت ذخایر زیرزمینی نفت و گاز و بسیاری از مواد معدنی و ویژگی‌هایی مانند موقعیت جغرافیایی، اقلیم چهار فصل و دیگر مواردی که اجازه می‌دهد در زمینه‌های متنوعی از فعالیت‌های اقتصادی از جمله انرژی، تجارت، کشاورزی و صنایع مادر، مزیت داشته باشد، همواره با مزیت مهم دیگری رو به رو بوده است که گاه به دلیل کم توجهی تبدیل به نقطه ضعف شده است. جمعیت جوان، با هوش، خلاق و تحصیل کرده مزیتی است که مشخص می‌کند چگونه می‌توان سایر مزیت‌های طبیعی را در این سرزمین به کار گرفت. کم توجهی به چگونگی استفاده از این ظرفیت موجب شده است در دهه‌های اخیر، تحصیل، ازدواج، مسکن و اشتغال این گروه بزرگ از جامعه تبدیل به دغدغه اصلی مدیران شود.


با این حال آن چه می‌تواند این فرصت را از حالت تهدید خارج و به یک فرصت واقعی تبدیل کند، تبدیل بخش عمده این قشر از جمعیت کشور به نیروی کار ماهر و مولد است. از همین رو طی دو دهه اخیر دو موضوع محور گفتمان رهبر معظم انقلاب در مواجهه با این نسل بود، حمایت از نخبگان علمی جوان و پیگیری ویژه از مسئولان برای حمایت از تلاش‌ها و اختراعات این جوانان، بازدید میدانی از دستاورد‌های نخبگان، نشست‌های متعدد با نخبگان علمی و تعیین اهداف کمی در سیاست‌های کلی برنامه‌های توسعه برای سهم بودجه علمی از کل بودجه کشور در این راستا بود و نتیجه آن تربیت طیف گسترده‌ای از جوانان نخبه و موفقیت‌های علمی در دانش‌های پایه و کاربردی و دستیابی ایران به رتبه‌های بالای علمی در بسیاری از علوم پایه و جدید بود. از سوی دیگر با آغاز دهه ۹۰ و نگرانی از چالش‌های اقتصادی پیش رو، تاکید بر رونق تولید، محور اصلی نام گذاری در اکثر سال‌های دهه ۹۰ بود. آن هم در شرایطی که میانگین رشد اقتصادی دهه ۹۰ نزدیک به صفر بوده است و اقتصاد ایران تحت فشار تحریم‌ها و ناکارامدی‌های مدیریتی با اشکالات ساختاری خود کاملا مواجه شده است و به همین دلیل همچنان هدف نخستین اقتصاد ایران خروج از چرخه رشد کم رمق سال‌های گذشته برای عقب نماندن از قافله رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی است.

در این میان تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی در نام گذاری سال ۱۴۰۱ را می‌توان به منزله رسیدن دو محور مهم مورد تاکید رهبر انقلاب به یک تقاطع و مسیر مشترک دانست. به عبارتی، هدف گذاری تولید علم اکنون باید تبدیل به خروجی ملموس اقتصادی و علم به ثروت منتهی شود. آن هم ثروتی که ایجاد کننده اشتغال و تامین کننده مهم‌ترین نیاز نسل جوان کشور باشد. واقعیت این است که نسل جوان تحصیل کرده تا زمانی که مشکل اشتغال دارد، نمی‌تواند به فکر حل معضل ازدواج و مسکن باشد. در شرایطی که کشور توانسته است زمینه تحصیل را به صورت قابل قبولی برای قشر گسترده‌ای از جوانان فراهم کند، تبدیل این دانش به تولید کالا‌ها و خدمات مختلف به منزله ایجاد اشتغال و حل مهم‌ترین بحران باقی مانده نسل جوان است. در این صورت معضل ازدواج و مسکن نیز با رونق تولید و افزایش بنیه اقتصادی نسل جوان قابل حل است و جوان تحصیل کرده شاغل می‌تواند به فکر تشکیل خانواده باشد و به شرط داشتن شغلی مناسب و پایدار، با پرداخت اقساط وام‌های مسکن، صاحب خانه شود یا بتواند قدرت خرید لازم برای اجاره واحد مسکونی مناسب را داشته باشد.


قطعا از زوایای مهم دیگر می‌توان به موضوع تولید دانش بنیان و اشتغال زا پرداخت، اما نگاهی به ریشه تاریخی این نام گذاری و ارتباط فعالیت‌های دانش بنیان و اشتغال زایی برای فهم هدف گذاری امسال ضروری است و مهم است که نگاه متولیان امر در دولت و مجلس فارغ از نگاه جزیره‌ای در حوزه اشتغال یا توسعه فعالیت‌های دانش بنیان به ارتباط این دو بخش معطوف شود.


عید آمد و رفت؛ ایرانیان صلح ندیدند

محمد بهشتی‌وند طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان عید آمد و رفت؛ ایرانیان صلح ندیدند نوشت: در همه سال‌های تازه‌سپری‌شده به ویژه از سال ۱۳۹۷ تا امروز منتقدان دولت روحانی و ستیزه‌گران با غرب بر دو چیز بسیار تاکید داشتند و دارند. نخست اینکه آمریکا و غرب با تحریم گسترده سیاسی و اقتصادی ایران جنگ را بر ایران تحمیل کرده است، اما به جای گسیل نیروی نظامی و جنگ به معنای مرسوم آن از سلاح اقتصادی و تحریم استفاده کرده است. دومین تاکید منتقدان دولت قبلی این بود که برجام یا همان برنامه جامع اقدامات مشترک میان ایران و گروه کشور‌های ۱+۵ سندی به زیان ایران بوده و نباید زیر بار اجرای آن رفت. منتقدان برجام باور داشتند آمریکا از برجام بیرون رفته و این بهترین فرصت برای به هم زدن این قرارداد آسیب‌رسان است. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گونه‌ای شد که سرسخت‌ترین منتقدان برجام دولت و نهاد ریاست‌جمهوری را تسخیر کردند و همه نیرو‌های سیاسی و کارشناسی مرتبط با برجام را از نهاد‌های مربوطه دور ریختند.

از شهریورماه به این سو این دولت سیزدهم بود که باید دو کار را انجام می‌داد. کار نخست این بود که سایه جنگ اقتصادی را از سر ایرانیان دور کند. کار دوم و وعده بزرگ دولت سیزدهم، اما این بود که در گفتگو‌های وین امتیاز‌های بزرگی از آمریکا می‌گیرد و رفتار شکست‌آمیز گروه مذاکره‌کنندگان پیشین را جبران می‌کند. با سپری شدن نیم سال از فعالیت دولت تازه شهروندان دیدند که عید آمد و رفت، اما صلح نیامد. چرا چنین شد؟ چون رسیدن به یک نقطه مشترک با آمریکا در مذاکرات صلح هسته‌ای کلید صلح قفل شده است و این کلید هنوز ساخته نشده و دندانه‌هایش جا‌هایی گرد و جا‌هایی پخ و جا‌هایی زمخت شده و انگار به قفل صلح نمی‌خورد. واقعیت این است که شهروندان ایرانی شمار وعده‌های مدیران مذاکره‌کننده درباره اینکه به یک قدمی صلح و آشتی رسیده‌ایم از دستشان خارج شده بود و در نیمه دوم اسفند ماه هرشب به امید صلح به خواب می‌رفتند، اما صبح که می‌شد همان وعده روز پیشین به گوششان می‌رسید. نقش منفی روسیه تنها مانده در جنگ با اوکراین در به بیراهه کشاندن صلح دیگر چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد.

آیا امسال را نیز قرار است در رویای صلح هسته‌ای به سر ببریم؟ شهروندان ایرانی نیاز به آسایش و آرامش دارند و درست یا نادرست باور دارند آنچه این آرامش را از آن‌ها ستانده است نبود آشتی با رقباست. ایرانیان صلح می‌خواهند و گرایش بیشتر شهروندان این است که آن‌ها دیگر توانایی فراهم کردن سوخت وضعیت امروز را که برداشت از سفره‌هایشان بوده است ندارند.

 

آقای وزیر! معیار شما برای آموزش حضوری مدارس چیست؟

اسماعیل حسین‌پور‪ طی یادداشتی در شماره امروز آفتاب یزد نوشت: در حالی که سفر‌های نوروزی رو به اتمام است و هنوز پیامد‌های این سفر‌ها و انبوه دید و بازدید‌های نوروزی نامشخص است؛ در حالی که به تازگی شاهد افزایش شهر‌های قرمز از ۲۴شهر به ۳۶ شهر هستیم و هم اینک ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی هستند؛ ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش، بی‌توجه به دغدغه جدی مردم و والدین دانش‌آموزان، بر طبل آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها می‌کوبند

.
مردم و اولیاء دانش‌آموزان با دل مشغولی می‌پرسند اصولا فلسفه اعلام رنگ بندی‌های کرونایی شهر‌ها چیست؟ اگر قرار است محدودیتی برای این شهر‌ها اعمال نشود پس چرا این رنگ بندی‌ها اعلام می‌شود؟ چرا درحالی‌که وضعیت شهر‌ها متفاوت است؛ این ستاد برای همه کشور نسخه واحدی می‌پیچد؟ چرا پیش از نوروز، تصمیم‌گیری در خصوص تعطیلی مدارس، به استان‌ها و استانداران تفویض شده بودولی پس از نوروز، مرکز راساً تصمیم‌گیری می‌کند؟


واقعا ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش با چه معیار‌هایی به این جمع‌بندی و ارزیابی رسیده‌اند که سفر‌های نوروزی خطرساز نخواهد بود و دستور آموزش حضوری مدارس، آن هم با حضور همه دانش‌آموزان را صادر کرده‌اند؟ مسئولیت مستقیم این تصمیم ناصواب با چه کسی است؟ چه کسی در قبال سلامتی فرزندان مردم پاسخگو خواهد بود؟ من به عنوان یک فرهنگی که سال‌های پایان خدمت معلمی‌ام را می‌گذرانم؛ معتقدم برخی فرادستان تصمیم گیر، شناخت عمیق و دقیقی از مدارس، ظرفیت کلاس ها، تراکم جمعیت دانش‌آموزی، نبود امکانات وعدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ندارند. چگونه می‌شود ۳۵ دانش‌آموز در یک کلاس شانه به شانه هم بنشینند و تنها با زدن ماسکی بر صورت، از ابتلای به کرونا مصون بمانند؟
مصداق سخنم بیانات آقای مردانی است. این عضو کمیته ملی کرونا در واکنش به سخنان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر باز بودن همه مدارس در دنیا و تاکید بر حضوری بودن مدارس کشورگفته است: «در دنیا وضعیت رعایت پروتکل‌ها مثل اینجا است؟ در مدارس ما بروید گریه‌تان می‌گیرد؛ در دستشویی‌ها حتی مایع و دستمال کاغذی وجود ندارد؛ برخی ماسک نمی‌زنند و وقتی دانش‌آموزی علائم دارد به او نمی‌گویند در خانه بمان».


انتظار می‌رود ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت آموزش و پرورش ضمن تجدید نظر در تصممیم شان، بازگشایی مدارس را مطابق شیوه نامه‌های قبلی و با تقسم‌بندی دانش‌آموزان متناسب با ظرفیت کلاس ها، از اوایل اردیبهشت آغاز کنند، چون تا آن زمان، وضعیت مبتلایان کرونا به ثبات نسبی می‌رسد و می‌توان منطقی‌تر تصمیم گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۹۸
معیار وزیر برای بازگشایی مدارس ، جلب رضایت بالادستی ها بوده

اکثر والدین فرزندانشان را به مدارس نمی فرستند
هیچ استانداردی برای بهداشت کرونایی مدارس تعریف نشده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
چرا بالا دستی ها می خواهند مدارس باز شود؟!. چرا؟
بچه ها در خانه هیچ نیاموخته و زندگی و اعصاب برای مادر نگذاشته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
مجلس و دولت می خواهند طرح صیانت ، یعنی بستن اینترنت را اجرایی کنند

که اگر مدارس غیر حضوری باشد
ممکن نیست !!!؟

وقتی وزیر اموزش و پرورش، تخصص و تجربه و شجاعت لازم را ندارد

قطعا چنین دستورات از بالا را حتی به قیمت جان کودکان و نوجوانان، را اجرا میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
بچه های که اهل درس باشند در هر شرایطی درس شان را میخوانند جای تأسف است عده ای از والدین میخواند از دست فرزندان خود خلاص شوند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
دانشگاهها هم اجبار به حضوری کرده اند در حالی که بچه های شبانه اصلا در این وقت برای یک ماه مگر کسی به انها خانه اجاره
میدهد؟؟؟؟
موج بی ای ۲ هم که در مذاکرات گسترش دارد می یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
ما که فرستادیم خیلیهای دیگر هم آمده بودند. مشکلی هم نداریم. بهانه نیاورید و بعد از سه سال به سرکار و درس و دانشگاهتان برگردید
معیار وزیر برای آموزش حضوری در مدارس ارتباط مستقیم دارد با اعتراضات صنفی معلمین برای دریافت حق و حقوقشان

وزیر برای پاک کردن صورت مسئله از دانش آموزان و فرزندان مردم مایه گذاشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
معلمان که دو سال راحت بوده اند و به سر کلاس هاس خود در مناطق دور و روستا ها نرفته اند بایدم شاکی باشند.
دانش آموزانی که طبق اقرار والدین حتی زمان امتحان هم حضور نداشته اند و به مادر می گفتند خودت امتحان بده نیز الان شاکی اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
آموزش مجازی برای معلمان دشوارتر است اینکه جاهایی درست کار نشده مقصر وزارت است که کنترل و نظارت ندارد
معیار وزیر در بازگشایی مدارس بنه نظر امنیتی و سیاسی است.

معلمان هنوز معترض هستند
۶ فروردین قیمت یک قطعه یدکی ایران خودرویی ۴۵۰ هزارتومان
۷ فروردین همان قژعه ۵۵۰ هزارتومان

رییسی مچکریم !!؟!؟!؟؟
بازگشایی ها صرفا برای شعار است و لاغیر...و گر نه اینها حتی بودجه اموزش حضوری دانشگاه و مدارس رو پیش خور کردن...
۲۳ سال است وقت مردم را با مذاکرات هسته ای تلف کرده اید

همینطور ادامه دهید شاید تا سه قرن آینده به توافق برسید !!!؟؟؟؟!؟

خسته نباشید .
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
اگر قرار بود توافقی صورت بپذیرد در ابتدا با شیطنت کاری نمی کردند که آمریکا ز آن بیرون بیاید....وقت کشی باعث می گردد همه مشکلات و بی عرضگی ها گردن دشمن فرضی و تحریم بیوفتد و مردم هم ساکت باشند
درود بر شما
معیار وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی، سفرهای نوروزی و دید ‌بازدید مردم در عید و شلوغی مراکز تفریحی و کنار دریاها است
کیهان یادش رفته از پیروزی تاریخی اوکراین چیزی بنویسد، ظاهرا الان وقت کوچه های چپ است، نه تهاجمی بوده، نه رییس جمهور کمدینی، و نه ملت مترسک
فقط مانده بود ملت اوکراین که خط بطلان روی فرضیه های شریعتمداری بکشد، که آنهم کشید
آبروی روسیه و پوتین با شکست مفتضحانه ارتش پوشالی روسیه در تجاوز آشکار به اوکراین رفت

نه شرقی ، نه غربی
پاینده باد ایران
تصمیم وزیر آموزش و پرورش کاملا سیاسی و امنیتی است.

بازگشایی مدارس میتوانست برخی روزها و برخی دروس باشند
این کشور با همین مدل تصمیم گیری ها به این روزا افتاد

یکنفر بدون هیچ تخصصی تصمیم غلط می گیرد و یک کشور را دچار مشکلات میکند و هیچکس هم پاسخگو نمی شود ...
روزنامه کیهان از دانش بنیان چی میدونه ؟؟؟؟؟؟
فکر کرده نوعی چیپس و پفکه .
مقایسۀ مدارس ایران با کشورهای دیگر مضحک است. آیا سایر موارد کشور را می شود مقایسه کرد؟ اصولاً چون دیگران کردند می شود دلیل؟ پارسال که روزی هزار نفر تلف شدن ستاد کرونا چکار می کرد؟ حالا مثلاً این یکماه آخر سال تحصیلی که موج کرونا زدگان نوروزی بر می گردن شهرهاشون، باز شدن اجباری مدارس چیه؟ اون هم ماه رمضان؟ که چی مثلاً؟ خدا اون روز رو نیاره که بلایی سر بچه هامون بیاد… ستاد کرونا؟ اگه بچه مدرسه نره تخلفه؟ من نمیذارم بچه ام مدرسه بره چرا اونو از نمره انضباط می ترسونین؟ نمره کارشناسی شما صفره ... صفر
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
البته که ایرانی های همیشه فکر میکنن تافته جدا بافته هستن. چرا مضحک هست در کشوری که من زندگی میکنم مدارس بابت کرونا کمتر از 2 ماه تعطیل بود گرچه سایر مشاغل رو تعطیل کردن اما مدارس رو بابت اهمیت و نیاز شون تعطیل نکردن. در ضمن اگه دوست دارید بدونید هیچ پروتکلی هم وجود نداشت و آمارهای هم گاهی اوقات بسیار بالا بود
باز شدن مدارس با طرخ صیانت ارتباط دارد؟؟ قطعا اردیبهشت وضعیت و پیک کرونا تاسف بار خواهد بود
اتفاقا اگر آموزش و پرورش تنها تصمیم درستی گرفته باشد، همین است. عده ای دیگر از شرایط کرونا سواستفاده می کنند. الان آموزش حضوری یکسال است که در هنه دنیا وجود دارد.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
در همه دنیا هر کلاس حد اکثر پانزده نفر است نه چهل نفر قطعا بچه مدرسه ای نداری اینگونه حرف میزنی ما که نمی فرستیم بچه ها مونو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
ناشناس 6:58 لطفا حرف نزن.
سانديس...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
ما مثل همه دنیا هستیم؟
درود بر اسماعیل حسین‌پو
یک ماه مونده به پایان سال تحصیلی چه نیازی هست حضوری باشه؟
متاسفانه فرزند من علایم کرونا داشت چون مدارس برای توجیه آن تست میخواست و تست هم دیگه به این راحتی نیست امروز راهی مدرسه شد که 400 نفر دانش آموز دارد ولی چون هر دو دز واکسن را زده ظاهرا میگند ویروس او ضعیفه و توان مبتلا کردن دیگران ضعیفه امثال فرزند من چون از مسافرت گشته اند علایم دارند ولی ظاهرا دیگه آنقدر ضعیف شده که مدارس را حضوری کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
واکسن باعث ضعیف شدن ویروس نمیشه. فرد مبتلا کمی ایمنی بیشتری در برابر کرونا خواهد داشت. انتقال ویروس همان قدرت انجام خواهد شد.
فقط میخوان کار خودشون رو بدون هیچ منطقی انجام بدن مردم براشون مهم نیستن که چی میگن
من هم صلح می خواهم. خسته شدم از این همه قهر و دعوا. ساندیسی ها منفی بدن مشکلی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
خودت گفتی مشکلی نیست
من هم صلح می خواهم. خسته شدم از این همه قهر و دعوا. ساندیسی ها منفی بدن مشکلی نیست.
رنگ بندی جهت سرگرمی مردم و مسئولین هست ربطی به وزیر امرزش نداره!
اساتید، معلمان ، دانشجویان و دانش آموزان همه مخالف کلاس های حضوری هستند.
چرا دولت اصرار به کلاس های حضوری دارد؟!
حالا هیچ چی یاد نمی گیرند که اهمیتی ندارد
آموزش و پرورشی کهع بر خلاف اصل قانون اساسی تحصیل رایگانی که دهها سال در این کشور برقرار بود از بین برد و آن را پولی کرد حق ندارد برای حضور فرزندان ما در مدرسه تعیین تکلیف کند.
بخاطر افکار ترسو هایی مثل شما دوسال تدریس علم و دانش را تعطیل کردند. دانشجو ها و دانش آموزان زیر لحاف درس خواندند و کمپین "جان پدر کجاستی راه انداختن". در افغانستان نه بهداشت دارد نه بیمارستان، خبری هم از فوتی های هولناکی که آقایانی مثل شما خبر می داد نیست. تمام این مدت در مدارس و دانشگاه های آنجا باز بود و اگر هم گشته دادند بخاطر انفجار های داعش بود و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
آهای کارشماس افغانستان! اونجا اصلاً آماری از فوتی های کرونا وجود نداره... من ترسو هستم؟ باشد...... تو شجاع باش. آیا حاضری مرگ جگرگوشه ات را با شجاعت ببینی؟ خدا نکند البته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
خوب حالا اونهايي را که قبلا درس خواندند و نخبه بودند را هم که فراري دادند
اونهايي را هم که نرفتند سپردند دست اسنپپپپپپ.

حالا نگران خودتي که سانديست....
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
ببخشید برادر جان. عمه بنده بود دو سال و نیم در گوش این مردم بی نوا خواند در خانه بمانید... کرونا رحم ندارد؟ این آمار مرگ و میر روزانه دروغ بود که جنابعالی وضعیت
افغانستان را به رخ مامی کشید؟؟ آمار 139 هزار و 800 کشته طی دو سال که رسما در سایت وزارت بهداشت هم قابل رویت است شوخی است؟ شما را نمی دانم اما من روزی که شاید اگر هم در قید حیات بودید در کوچه مشغول خاک بازی بودید رفتم و جنگیدم و با 25 درصد ریه تخریب شده ناشی از سلاح های شیمیایی برگشتم. اگر هم الان می ترسم منطقی است چون ممکن است فرزندم کرونا را با خودش به خانه بیاورد. هیچ مسافرتی هم نرفته ام. این درست است که اینطور در مورد مردم قضاوت کنید و به آنها تهمت ترسو بودن بزنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
افغانستان اصلا مرکز امارگیری درستی از چیزهای پیش پا افتاده تر از تعداد مبتلایان کرونا هم ندارد چه برسد به مرگ و میر
با افکار پوسیده ای مثل شما الان 80 میلیون شدیم
التماس کمی تحقیق و تعقل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
افغانستان اگر آمار فوتی ندارد برای اینست که اصولا آمار ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
خیلی بیسوادی تو
افتاب یزد تواین مملکت کی قانون رارعایت می کنه ؟ستاد ملی مبارزه باکرونا تصمیم درستی گرفته متن تصمیم درروز اول رعایت فاصله اجتماعی .زدن ماسک و..ولی وقتی مصوبه بیرون امد مسئولین ازجمله وزیر کشور فاصله اجتماعی رو حذف وتنها به زدن ماسک بسنده کرد. وگرنه ستاد مقابله با کرونا تصمیم درستی گرفت ولی مسئولین جهت خود شیرینی فاصله اجتماعی که همان شیفت بندی بود رو حذف کردن ودراصل قانون ومصوبه را ناقص اجراکردند
فقط باز کردن مدارسمون مثل بقیه دنیا باید باشه ؟؟؟؟ در کجای دنیا وضعیت زنها اینطوریه ؟؟ ورود به ورزشگاهها و دوچرخه سواری و اسیدپاشی و حجاب و ....... کجای دنیا سیستم حکومتیشون مثل ماست ؟؟؟ و..... چی مون به بقیه دنیا می خوره که اینمون بخوره ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
آفرین/ حرف دل خیلی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
فقط مدارسمون
جناب اسماعیل حسین پور کاملا درست میفرمایند. این یکی دیگر از تصمیمات بی منطق و غیر کارشناسی آموزش و پرورش. دقیقا خیلی خوب به مساله بهداشت مدارس اشاره کردید. کلاس دختر من 20نفر هستند، مدرسه یک حیاط خیلی کوچک داره. کلاسها کوچک و فضای مدرسه بسیار کم. اونوقت حد اقل 250 دانش آموز . خدایا نجاتمون بده از دست اینا
در کلاس من ۴۲ نفر دانش آموز حضور دارند
آیا با این شرایط کرونایی صلاح است همه آنها در کلاس حضور داشته باشند؟!...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
در آلمان ؟؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
بله صلاح است
سلام در صورتیکه مثل دفعه قبل اشتباه کرده باشند و باعث افزایش مرگ و میر و شیوع کرونا بشوند کجا باید از دست این آقایان تصمیم گیر شکایت نمود
این آقایان نمی بینند که چین دوباره شیوع پیدا کرده و داره شهرهای میلیون نفری رو قرنطینه می کنه
سعی و خطا تا کی ؟
با این شرایط که خیلی ها رفتن مسافرت مدارس حضوری بشه ایشون دیه میده
مهم نیست که جون یه نفر رو از دست بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
همون کسانی که رفتن مسافرت دیه بدن
من كه به هيچ قيمتي نمي گذارم بچه ام به مدرسه بره ، فرزندم مهمتر از درسش است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
نگذار همونجور بیشواد بماند. ایرانی از این قمپزها زیاد در میکند ولی همین که زور بالای سرش باشد ساکت و حرف گوش کن میشود
واقعا متاسفم. اصلا جان مردم اهمیت ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
معلومه که ندارد. حالا بلند شو برو مدرسه و دانشگاهت
اگر افرادی که تصمیمات اجرائی در این کشور میگیرند پاسخگوی نتایج تصمیم خود بودند تصمیمات سنجیده تر و کارشناسی شده گرفته میشد. اگر اصراری بر بازگشائی دانشگاهها و مدارس و مهدکودکها وجود دارد بهتر بود این اقدام در هفته های اول اردیبهشت انجام میشد تا نتایج شیوع کرونا پس از دو سه هفته تعطیلی مشخص و آمادگی بیشتری در کنترل و درمان افراد آلوده انجم میشد. بهرحال مسئولین مربوطه بایستی پاسخگوی هدررفت سرمایه های درمانی و مرگ افرادی که در نتیجه تصمیم اشتباه خود شده اند به جامعه و مردم باشند.
بسیاری از مخالفت ها برای بازگشایی مدارس به دلیل تنبلی ذاتی ما ایرانی ها است دقیقا سطح نگرانی مردم در تعطیلات و مسافرت ها مشخص شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
خودت تنبلی و به بقیه هم نسبت میدی؟ موضوع کرونا و بچه هاست...
بازکردن مدارس فقط بخاطر این هست که معلمان هرچند یکبار از حق خودشان روبروی اموزش وپرورش هر استان تجمع نکنند واز حق خودشان دفاع کنند کاری هم به بچه کسی ندارند که کرونا بگیرد یا نه خدایی نکرده بچه کسی هم گرفت وفوت کرد براشون مهم نیست .من کسانی سراغ دارم که سه دوز واکسن زدند بازم کرونا گرفتند بعدم اشتباه از ما مردم هست که به افرادی رای میدهیم که بعد برا خودمون شاخ شونه میکشند حتما دانش اموز باید سرکلاس حاضر باشد وتهدید من میخوام بچم بیسوتد باشد حالا اوناییکه لیسانس گرفتند بیکارند براشون چه دسته گلی اوردید عمر خودشون تلف کردند یه شغل یاد گرفته بودند بعضی درس خواندن بود .برید باجدیت جلوی گرونی دربدری برا مردم حل کنید .هرکی میتواند از این ایران کوچ کند باید برود
در مدارس پروتکلی وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
تو عروسی و مهمانی و مسافرت و زیارت چطور؟
ملاک وزیر برای بازگشایی، واکسیناسیون بی خاصیت 147 میلیونی هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
بی خاصیت یا با خاصیت برای افراد بی انصاف فقط زور جوابگوست. باید مدارس و دانشگاهها حضوری باشد و هر کسی نمیخواهد هم باید بخواهد
به اجبار فرزندم را فرستادم به مدرسه ولی سوال دارم از آقای وزیر محترم.اگر خدای نخواسته اتفاقی بیافتد و خانواده ای خدای نکرده گرفتار شود از ایشان می پرسم. در این دنیا جوابی نمی دهی یعنی ما نمی توانیم ( ملت ایران) حقمان را بگیریم ولی در آن دنیا مطمئن باشید که باید جوابگو باشید چون حق الناس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
آن موقع که بچه ات را مسافرت و عروسی و مهمانی و ... میبری هم از این صحبت ها میکنی؟ فقط مدرسه کرونا داره. بچه تو از هزار راه دیگر کرونا گرفته یا خواهد گرفت
مسئولین مملکت ما فقط مسئول خود و اطرافیان خود هستند و خود را مسئول این جامعه نمی دانند وگرنه یک چنین تصمیم عجولانه ای نمی گرفتند
در مورد فاجعه باز شدن مدارس و دانشگاهها باید شخص رییس جمهور به عنوان رییس ستاد ملی کرونا پاسخگوی عواقب آن باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
رئیس جمهور کار بسیار درستی انجام دادند و این تصمیمشان مورد حمایت افراد منصف و عاقل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
کاملا درسته.
لطفا وضعیت مدارس ایران را با مدارس کانادا که نوه های اقازاده های محترم میرن مقایسه نکنید. اونجا همه فایزر زدن..۱۰ تا ۱۵ نفر تو کلاسن..اینجا چطور؟! واکسن سینوفارم تو خود چین جواب نداده رفتن تو قرنطینه...قبل اینکه بگین تو امریکا هم کرونا کشتار میکنه...بله درسته ..بخاطر این هست که یک تعداد ادم کم عقل تو ایالات جنوبی امریکا واکسن نمیزنن ...
صلح کجا بود درآمد عراق 11.5میلیارد دلار تو یک ماه اونوقت ما بدنبال چی هستیم
از زمانی که بدنیا اومدیم همش چنگ،تحریم،تهدید،و ...آخه یهزمانی هم واسیه صلح و آرامش و زندگی بذارید
واقعا باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها اونهم فورا بعد تعطیلات نوروزی یعنی زیاد شدن کرونا و دل‌مشغولی مردم به این یماری ودور شدن فکر مردم از مشکلات اقتصادی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
شما حالت خوبه ؟؟!!
هم تیتر ایرانیان صلح ندیدند غلط بود و ژورنالیستی و هم متنش!

اولا ایرانیان در صلح هست به لطف الطاف الهی و در سایه ی همت و تلاش مردم و فرزندان مرزبان و حافظان امنیت خودش! و میخواهید بدانید چه کسانی صلح نمی بینند نگاهی به روسیه، اوکراین یمن و سوریه و مناق اشغالی فلسطین و .. بیندازید. (فارغ از این که حق با کیست)
ثانیا در این مقاله ادعای قدیمی و غلط پنهان شده که منتقدان برجام و مثلا دولت کنونی مدعی بوده اند نباید به برجام عمل کرد!!! دروغ از این شاخدارتر و آشکارتر مگر داریم؟ هیچ گاه ادعای منتقدان دولت قبلی و برجام این نبوده که برجام را نباید عمل کنیم بلکه حرف این بوده و هست که برجام معامله ای خوب نبوده و بیشتر به ضرر ایران تنظیم شده و جناح دولت فعلی هم معتقد است اگر ایران تعهدی کرده باید به آن پایبند باشد مگر آن که طرف مقابل آن را نقض کند.
خروج آمریکا از برجام در دولت قبل رخ داد و همان دولت هم تعهد داد ایران بدون آمریکا هم در برجام می ماند پس دولت فعلی هم هنوز به تعهدات دولت قبل هم وفادار بوده مگر همان مواردی که به حکم عقل و الزامات قانون مجلس باید به عنوان واکنش به نقض برجام از سوی آمریکا باید انجام میداده.
ثالثا تأکید این دولت این بوده کارها را نباید معطل برجام کرد که این به طور نسبی دارد محقق میشود و بر خلاف آنچه نویسنده ادعا کرده این طور نیست که همه ی مردم صبح و شب مردم فقط اخبار مذاکرات را دنبال کنند.
مردم به حرفهای وزیر آموزش و پرورش توجه نمی‌کنند و خود را در معرض خطر بیمار شدن قرار نمیدهند
فقط سر لج و لج بازی با مردم
چرا باید یک مقام حرفی بزند و هیچ کس به آن اعتنا نکند حرفهای نسنجیده و احساسی تا کی؟
وقتی که تعداد زیادی از کادر مدرسه کرنا گرفتند مدرسه چگونه بصورت کامل حضوری شود
این بچه ها که همه جا میروند از تالار چندصدنفری عروسی گرفته تا مسافرت ، دورهمی ،پاساژ گردی و... واز هرچه درس و مدرسه بیزار هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
همه اینگونه نیستند هر چه اطلاعات والدین بیشتر باشند مراقبت هم بیشتر است
بعد از 20 روز دید و بازدید و مسافرتهای این و شهر و آن شهر ، و رد و بدل شدن ماچ و بوسه ، و انتقال خدای ناکرده کرونا، وزیر محترم میخواهند کودکان ما رو وارد مدرسه کنند و این خطرات ایجاد شده را به بچه های بیگناه ما منتقل کنند. بچه ها ی بیگناه ما اسیر دست تدابیر بدون تدبیر حضرات شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
مقصر کسانی هستند که عادی سازی کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
شما کلا نفرست بگذار بچه ات بیسواد بماند. سه سال است که این بهانه ها و توجیهات را می آورید
وزیر آموزش و پرورش نه لیاقت این جایگاه را دارد و نه افکار و حرفهای بی ارزشش،
واقعا که
تبادل اجباری کرونا در کلاس های 30 تا 40 نفره !
بعد از بازگشت بچه های مدرسه ای به خانه کرونا به تمام افراد خانواده انها منتقل می شود !

یک هفته صبر کنید نتیجه را مشاهده کنید !
فقط غیر حضوری
معیار وزیر هر چه بوده درست بوده. هیچ بهانه و توجیهی هم قابل پذیرش نیست.
توافق انجام شد و دیگه دلیلی برای تعطیلی مدارس و ادارات نیست.
برید سرکار کار کنید
کرونا بهانه بود
عرصه بر کسانی تنگ میشود که میخواهند از بیمار شدنشان جلوگیری کنند
وقتی خانواده ها پول مدرسه و معلم را می دهند وزیر چه کاره است برای ما تعیین تکلیف کند؟
وزیر باید بچه خودش رو ببره مدرسه و تو صدا و سیما نشون بدن این کار رو. مگر بچه های مردم جونشون کم اهمیت تر از بچه وزیره؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی