بازدید 27559
مرور روزنامه‌های سه شنبه سی ام آذر

پسته دانه‌ای چند!/توافق موقت؛ آخرین فرصت برجام؟/سونامی بازنشستگی معلمان با اجرای رتبه‌بندی

یلدا زیر تیغ تورم، شروع پیک ششم کرونا با امیکرون، آزادسازی قیمت‌ها یا بازگشت دن‌کیشوتیسم؟! فرار سرمایه‌های‌ ایرانی به ترکیه بحران‌زده، اشک تمساح بانیان تورم برای عدم افزایش حقوق‌ها، پرونده لاریجانی؛ بدون تاریخ انقضا! وزرا و نمایندگان مجلس چقدر حقوق می‌گیرند؟ رضایت ۶۷ درصدی مردم از رئیسی و یارانه جدید به جای ارز ۴۲۰۰ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۵ 21 December 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه سی ام آذر در حالی چاپ و منتشر شد که اپراتورها؛ پرادعا، اما کم کیفیت، بنزین در جیب خانواده ها؟ هدف لاریجانی چیست؟ ابهامات وعده دو برابر شدن یارانه نقدی و ضرورت آغاز سریع واکسیناسیون ۷ تا ۱۲ سال در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


پسته دانه‌ای چند!

محمد بلوری طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان پسته دانه‌ای چند! نوشت: یکی از طلا و جواهرفروشان پایتخت از سر طنز و مزاح که لبخندی بر لب رهگذران بنشاند، یک دانه پسته را در قاب مخملی زیبای مخصوص جواهرات گذاشته و پشت ویترین میان طلا و جواهرات به نمایش عمومی گذاشته بود تا گرانبها بودن پسته و آجیل مخصوص شب‌چله را نشان دهد. با گرانی بی‌سابقه آجیل و تنقلات از جمله میوه در آستانه برگزاری آیین زیبای ایرانی شب‌چله، امسال با خلوت بودن بازار آجیل و میوه روشن است خانواده‌های گرفتار در چنبره مشکلات اقتصادی نتوانند، چون روال این مراسم سنتی زیبای ایرانی، سفره‌های رنگینی برای شب‌چله پهن کنند و وقتی هم درباره برگزاری این مراسم از مردم کوچه و بازار می‌پرسی، برخی جواب‌های معنی‌داری می‌دهند که به گفته سهراب سپهری یعنی: «دل خوش سیری چند؟»، اما توده‌ی مردم که وفادار به رعایت برگزاری این سنت خوشایند ایرانی هستند، معتقدند در هر زمان و موقعیتی نباید از سنت‌های‌مان غافل شویم و سفره هفت‌سین‌مان را همراه با قرآن مجید حتی با یکی، دو دانه میوه و آجیل و تکه‌ای نان به امید آینده‌ای روشن برکت بخشیم و به فرزندان‌مان بیاموزیم سنت‌های‌مان را از یاد نبرند. گشتی در بازار تنقلات نشان می‌دهد قیمت آجیل و تنقلات به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته؛ از جمله قیمت پسته به کیلویی ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. آجیل‌فروش‌ها می‌گویند با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر محصول آجیل هم کاهش یافته که به گران‌تر شدن خشکبار منجر شده است. پیرمردی که در یک آجیل‌فروشی سرگرم خرید اندکی تنقلات بود، وقتی از او درباره مراسم شب‌چله پرسیدیم، این بیت از غزل معروف عماد خراسانی را خواند:
امشبی را که در آنیم غنیمت شمریم
شاید ای‌جان نرسیدیم به فردای دیگر
پیرمرد تاکید می‌کرد: حتی در این دوره تنگ‌دستی‌ها، آیین‌های زیبای‌مان را باید برگزار کنیم تا در دل و جان فرزندان و نوه‌های‌مان شوق پایداری به چنین سنت‌هایی را ماندگار کنیم.


توافق موقت؛ آخرین فرصت برجام؟

جلال خوش‌چهره طی یادداشتی در سرمقاله امروز ابتکار با عنوان توافق موقت؛ آخرین فرصت برجام؟ نوشت: دور معلق مانده مذاکرات برجامی در وین، برخی امیدواری‌ها را در نزدیک شدن طرف‌ها به توافق ایجاد کرد. این امید بلافاصله در بازار ارز‌های خارجی ایران بازتاب یافت. در این‌حال، این واقعیت را نمایان کرد که کاهش قیمت‌ها در این بازار - و بلکه دیگر اقلام – ونیز تحولات منطقه خلیج فارس با فرایند مذاکرات وین رابطه مستقیم دارد؛ اگرچه اتفاقات آینده هنوز در پرده ابهام است.


برخی براین باورند که حالا توپ در زمین تهران است که باید میان یکی از گزینه‌های پیش رو را انتخاب کند. برخی دیگر، توپ را در زمین طرف‌های بلوک غرب و خاصه واشنگتن دنبال می‌کنند اینکه آیا حاضرند در آخرین لحظات به چارچوب توافق موقت با تهران تن دهند؟
تردید نیست که طرف‌ها در بهترین وضع باید به «توافق موقت» تن دهند. جز این و در این فرصت، امری محال خواهد بود؛ زیرا برای رسیدن به یک توافق جامع، فرصت بیشتری لازم است. این اتفاق در مجال کنونی ممکن نیست. اما ایده توافق موقت که به نظر می‌رسد همه طرف‌ها با آن هم‌سو هستند، چه مختصاتی دارد؟


تهران برای قبول یا رد آنچه که در دور هفتم مذاکرات پیشنهاد شده، فرصت خواسته است. بر اساس گزارش‌ها، اعضای حاضر در وین برای این فرصت که به نظر می‌رسد سقف آن ششم دیماه آینده باشد، از خود انعطاف نشان داده‌اند. این انعطاف به‌زعم مذاکره‌کنندگان، نشانی از امید به توافقی است هرچند موقت، اما راهگشا در آینده که می‌تواند گفت‌گو‌هایی کشدار، ولی با دستور کار معلوم باشد.


صورت مساله تا اندازه‌ای روشن است؛ اینکه همه اعضای مذاکره کننده مستقیم و غیر مستقیم با تهران در وین، موضعی مشترک را پیش‌روی تهران قرار داده‌اند. در این‌حال پیشنهاد‌های طرف ایرانی خود را نیز در این موضع لحاظ کرده‌اند. اما به‌رغم توجه گسترده رسانه‌ها و سخنگویان مذاکرات وین، از جمله فعال‌ترین آنان؛ یعنی «میخائیل اولیانف» نماینده ویژه روسیه در وین، کم و کیف پیشنهاد‌ها برای توافق موقت در پرده ابهام است. همه آنچه در این باره گفته می‌شود، کلی گویی توام با لفاظی‌های آمیخته به تهدید و تطمیع متقابل است.


اگر پذیرفته شود که مذاکره کنندگان با تهران در وین، از موضع مشترک و روشن برخوردارند، حالا این تهران است که باید دست به انتخاب بزند. هرچه هست، این انتخاب به اندازه‌ای اهمیت دارد که طرف ایرانی برای تصمیم درباره قبول یا رد آن، مجال خواسته است.


پرسش این است: آیا دور هشتم مذاکرات در وین که ممکن است از امروز تا ششم دی‌آینده و پیش از پایان سال میلادی، برگزار شود، سقف انتخاب نهایی همه مذاکره کنندگان در وین است؟ و در واقع آخرین فرصت برای ماندگاری برجام؟ این سقف چه اندازه با ششمین دور از گفتگو‌ها که دستگاه دیپلماسی دولت «حسن روحانی» به نتیجه رساند، تفاوت دارد؟ آیا فرصت ایجاد شده برای تصمیم گیری در تهران، امکانی برای چانه‌زنی بیشتر در وین خواهد شد؟ یا به ترتیبی، حرف آخر به تهران است؟ ظرفیت‌های طرف‌ها در هضم پیامد‌های قبول یا رد آن چه اندازه است؟ آیا توافق موقت را باید نخستین گام در تعدیل روابط خصمانه تهران و واشنگتن دانست؟ در این صورت آیا دو طرف پس از این و فارغ از واسطه‌ها، به طور مستقیم به حل اختلافات و دشمنی‌هایشان خواهند پرداخت؟ سود برندگان و بازندگان توافق موقت چه طرف‌هایی خواهند بود؟ بازندگان چه تدابیری برای سنگ اندازی‌های خود مانند آنچه در پی توافق جامع مشترک هسته‌ای (برجام) در سال ۲۰۱۵ میلادی به عمل آوردند، در دستور کار خود قرار خواهند داد؟ تدابیر توافق‌کنندگان برای خنثی کردن و ناکارآمد ساختن خرابکاری‌ها چیست؟ آیا این‌کار نیاز به همکاری مشترک دارد؟


وجه غالب همه آنچه در بالا گفته شد، رویکردی امیدوارانه در بستری از واقع‌گرایی در تعریف اوضاع جاری است، ولی نباید فراموش کرد که همه طرف‌ها اکنون در برزخ انتخابی سخت قرار دارند. حالا زمانی است که اراده‌ها برای توافق یا رد آن، خود را به شکلی ملموس بروز خواهند داد.

 

سونامی بازنشستگی معلمان با اجرای رتبه‌بندی

حسین معافی تحلیلگر مسائل آموزشی طی یادداشتی در شماره امروز شرق با عنوان سونامی بازنشستگی معلمان با اجرای رتبه‌بندی نوشت: سال‌هاست با سیر صعودی بازنشستگی معلمان، بحران کمبود معلم در کشور به صدا درآمده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد بازنشسته‌ها در آموزش‌و‌پرورش در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اوج خود خواهد رسید. بر اساس پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه، جمعیت بازنشستگان آموزش‌و‌پرورش تا سال ۱۴۰۶، ۴۶۳ هزارو ۲۷۲ نفر خواهد بود که حدود ۷۱ درصد از این تعداد قبل از سال ۱۴۰۲ بازنشسته خواهند شد! عده زیادی از معلمان، بازنشستگی خود را به علت اجرای رتبه‌بندی به تعویق انداخته‌اند تا از مزایا و افزایش حقوق این لایحه بهره‌مند شوند. لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال بالاخره در روز چهارشنبه ۲۴ آذر در مجلس تصویب و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده است. بدون شک با اجرائی‌شدن این لایحه در آموزش‌وپرورش، عده زیادی از معلمان در سال جاری یا سال آینده بازنشسته خواهند شد که این سونامی بازنشستگی می‌تواند مشکلات زیادی را در آموزش‌وپرورش به وجود آورد. بی‌کاری یکی از مشکلات اساسی امروز کشور بوده و دغدغه اصلی مردم و دولت به حساب می‌آید. در این بین یکی از نهاد‌های مهم کشور به مشکل نیروی انسانی برخورده و باید برای آن فکری جدی کنند. دولت می‌تواند با یک سازماندهی درست بخشی از نیروی کار توانمند را وارد حوزه آموزش‌و‌پرورش کرده و با آموزش مهارت‌های لازم به آن‌ها هم عده زیادی از افراد جامعه را به شغلی رسمی و مشخص برساند و همچنین مشکلات بزرگ‌ترین دستگاه اجرائی کشور را سامان دهد. وزارت آموزش‌و‌پرورش باید از هم‌اکنون برای جبران کمبود معلم در سال آینده برنامه‌های عملیاتی را از مجاری قانونی دنبال کند تا علاوه بر جذب معلمان و جبران کمبود معلم، کیفیت آموزش را نیز مد‌نظر قرار دهد و به هرگونه استخدام غیر‌کارشناسی اقدام نکند. آموزش‌و‌پرورش علاوه بر کمبود معلم دچار بحران کمبود «مشاور» و «مربی بهداشت» و سایر نیرو‌های اداری و خدماتی در مدارس نیز هست. با اجرای رتبه‌بندی معلمان، سیل بازنشستگی به شدت افزایش می‌یابد و جمعیت دانش‌آموزان نیز رو به افزایش است و برای این فاصله عمیق باید فکری کرد، این بحران سال به سال عمیق‌تر می‌شود بر همین اساس ضروری است که سازمان اداری و استخدامی، برنامه و بودجه و آموزش‌وپرورش در جلسات مشترک وضعیت نیروی انسانی، کاستی‌ها و روند آینده آموزش‌وپرورش در این حوزه را در اسرع وقت پیگیری کنند. دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مسئولیت تأمین نیروی انسانی آموزش‌و‌پرورش را بر عهده دارند که فعلا بهترین راه برای جذب معلمان توانمند و با‌تجربه هستند.

البته مهارت‌آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان نیز با آزمون از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دیگر و گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش‌و‌پرورش می‌شوند تا کمبود معلم را جبران کنند. معمولا معلمان ماده ۲۸ که یک سال دوره دیده و فارغ‌التحصیلان دوره چهارساله دانشگاه فرهنگیان هنوز نیاز دارند چند سال در موقعیت مناسب در کنار مدرسه و پیش‌کسوتان قرار گرفته تا تجربه‌های لازم و ضروری معلمی را کسب کنند.


کاهش دوره چهار‌ساله آموزش به سه سال در دانشگاه فرهنگیان نیز از راهکار‌های موجود برای حل این مشکل است. دانشگاه فرهنگیان نیاز دارد در مؤلفه‌های اجرائی و آموزشی از روش‌های نوین استفاده کند، اما متأسفانه در زمینه استاد و اعضای هیئت علمی، امکانات و تجهیزات آموزشی فاصله زیادی تا وضعیت مطلوب دارد و باید این مشکلات نیز حل شوند.
یکی دیگر از اقدامات برای حل مشکل کمبود معلم، بالا‌بردن جمعیت کلاس‌های درس در دوره ابتدایی و متوسطه است که این امر، هم کیفیت آموزشی را کاهش داده و هم در شرایط کرونایی که در سال‌های آینده نیز باید شیوه نامه‌ها رعایت شوند، حضور همه دانش‌آموزان در کلاس امکان‌پذیر نخواهد بود.


راه دیگر برای حل مشکل کمبود شدید معلم، استفاده از حق‌التدریس معلمان به‌صورت اضافه‌خدمت شاغلان و تدریس بازنشستگان در سقف ساعات مجاز تدریس است. البته این موضوع فرصت خوبی برای استفاده از توان بازنشستگان است، ولی برخی از بازنشسته‌ها انگیزه لازم و توانایی استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی به‌ویژه در فضای مجازی را ندارند. با وجود استفاده از انواع روش‌های نام برده، باز هم جای خالی معلم دوره‌دیده، توانمند و دارای شایستگی‌های معلمی در دستگاه تعلیم و تربیت دیده می‌شود.


امید است مجلس و وزارت آموزش‌و‌پرورش با در‌نظر‌گرفتن شرایط بحرانی کمبود معلم و سونامی بازنشستگی در ماه‌های آینده، هرچه سریع‌تر نسبت به اتخاذ راهکار‌های مناسب برای جذب معلمان با‌تجربه، توانمند و با صلاحیت حرفه‌ای، اقدامات لازم را انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۱
کمربندها را محکم ببندید
انفجار قیمت ها بزودی

رییسی مچکریم !؟؟!؟!؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
جناب رییسی طرح افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حداقلی بگیران با ۴ میلیون تومان ماهیانه

فقط با تسویه قسمتی ازبدهی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان دولت به صندوق تامین اجتماعی میسر است

این حق بازنشستگان تامین اجتماعی
به گردن شما است

از ما گفتن بود!!؟
یلدا بر همه ایرانیان مبارک .

یلدا ، چهارشنبه سوری و عید نوروز تا ابد جاودانه خواهند ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
درود بر شما
یارانه دوبرابر
قیمت خدمات دولتی و کالاها ۶ برابر !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

تجربه قبلی مردم این را ثابت کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
چرا مردم باید تاوان عدم توان مسولان در کنترل و دستگیری کاسبان تحریم و دزدان بیت المال
را با رنج و درد و فقر و گرانی و گرسنگی و کمبود بپردازند ؟

اگر هزار نفر از وابستگان قدرت و ثروت که با گرفتن ارز ۴۲۰۰ تومانی

برای واردات گندم و جو و سویا و خوراک دام و دارو

به مردم و کشور خیانت کردند

و ارزها و کالاهای وارداتی را در بازار آزاد فروختند

چرا الان باید با قطع این ارز ۴۲۰۰ تومانی باعث گرانی ۶ برابری اقلام خوراکی اصلی مردم میشوید ؟

کجا ، دو برابر کردن یارانه آنهم برای تعداد محدودی از مردم

میتواند افزایش ۶ برابری قیمت اقلام خوراکی را جبران کند ؟

بخدا قسم این ظلم و ستم و زورگویی آشکار به مردم و کشور است

و موجبات نارضایتی و گرفتاری های متعدد بزرگ مردم و کشور را ببار خواهد اورد
به لطف خدمات مسئولان خدوم ایران سالهاست پسته ایران از یلدای اکثر ایرانیان حذف شده .
همین به تنهایی ثابت میکنه مسئولان در شغل و منصبی که دارند تخصص و شایستگی و .......... ندارند
روزنامه کیهان بازهم تیتر کذایی و فضایی زد

آخه تو از کجا آمار گرفتی دیدی ۶۷ درصد مردم رضایت دارند ؟

مطمئن باش این ۶۷ درصد همان ۶۷ نفری هستند که در موسسه کیهان شاغل هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
احتمالا نظرسنجی های کذایی دانشگاه مریلند!!!!
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
برادر جا کیهان این امارها را اینگونه بدست می اورد که دقیق بنظر می رسد .
از بین کل خانواده ودورو اطرافیانشان را نگاه می کنند بد به کل جامعه تامیم می دهند بخاطر اینه که امارش دقیقه /..!..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
كيهان جون اقاي ريسي كلا 32 درصد راي بهشون دادن و چون در اين 4 ماه كار خاصي هم نكردن مطمين باش 10 درصد از اون 32 درصد هم ريزش داشته پس ميشه 23 درصد نه 67 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
کیهان یا کیهان بچه ها
سالهاست بخاطر زحمات بی خاصیت و کم خاصیت مسئولان اکثر مردم ایران بجای آجیل از تنقلات مضر چیپس و پفک و پاستیل و ....... در یلدا استفاده میکنند
...
یلدا از زیباترین مناسبت ها و قشنگ ترین روزهای تقویم ایران است و باشکوه تر از هرسال جشن گرفته خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
یه نمونه آدم شکم سیر که در تابناک مشاهده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
ناشناس ۷:۵۴
شکم سیرها ساندیس میخورن . به یلدا کاری ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
ساندیس خورها
حتی ایرانی بودن خودشون هم انکار می کنند
اما
ما باسیب زمینی آتیشی و چغندر پخته هم که شده
جشن می گیریم
باید جشن بگیریم
پدر بزرگم به پدرم گفته یود
که پدر بزرگش گفته بود
سنگم از آسمون بیاد
یلدا جشن بگیرید.
پسته را از تولید کننده کیلویی دویست هزار تومان می خرند
لطفا این معما را حل کنید
وقتی فقط ۳۰ درصد به ریسی رای دادند چطور ۷۰ درصد مردم از عملکردش راضی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
تازه تو اين 4 كاه ريزش هم داشته چون كار خصي نكرده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اگر این معما ها حل شدنی بود کار مان به اینجا نمیکشید.







ا
حسین
| Netherlands |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
هفتاد درصد از همان سی درصد منظور ایشان است حتما ;
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
منظورتون ۶۷ درصد از اون سی درصد هست که در مجموع میشه کمتر از ۲۰ درصد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
منظور ۷۰ درصد از ۳۰ درصد است ، یعنی الان ۲۱ درصد از کل مردم از وی رضایت دارند !
فرهنگی بیچاره ای که برای چندرقاز حقوق بیاد در خیابان سرود یار دبستانی من بخونه شما فکر میکنید سال دیگه روی موندن در مدرسه رو داره؟ حتما فلنگ رو میبنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
چه ادبیات سخیفی برای شما از صمیم قلب متاسفم
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
با کدام پول فلنگ رو میبنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
مملکتی که در آن
چای بریز یک بانک و یا شرکت دولتی دو برابردکترای آموزش و پروش
حقوق می گیرد چه بخواهی چه نخواهی
روبه زوال است
تا زمانیکه با غرب به توافق نرسید هیچکدام از مشکلات مملکت حل نمیشود شما زمانیکه سالی ۱۰۰ میلیارد دلار نفت میفروختید توان اداره مملکت رو نداشتید الان با این تحریم ها می توانید؟
برای کمبود معلم یک راه حلی را در نظر گرفتند ...
طلبه ها را در مدارس استخدام می کنند چرا که قبلا یکی از مسئولین این موضوع را مطرح کرده بود.
کاری به جوانان باسواد و فارغ التحصیل های دانشگاه های برتر ندارند...
در همین تابناک بخوانید :

۲.۵ میلیارد دلار اختلاس در هفت تپه

حساب کردم به هر ایرانی ( هر نفر از ۸۰ میلیون نفر ) مبلغ ۸۰۰ هزار تومان می رسید

یعنی هر ایرانی ۲ کیلو پستته
یعنی هر خانواده حداقل ۵ کیلو پسته اعلا

خدا نگذره از این آدماا که همه میدانیم خواهرزاده های کدام دولتمرد بی خاصیت دولت حسن روحانی بود
خداوکیلی اینقدر معلم نگیرید . همین الان نصف شون اضافه هستن و از بیکاری هر روز تقاضای حقوق جدید دارن . کم کم میگن حقوق مون باید برسه به رییس جمهورو چون تعدادشون زیاد کل بودجه رو می بلعند و مردم حقوق بگیر و کارگر باید بادهوا بخورن که معلمان با این تعداد زیاد میخان حقوقاستاد دانشگاه بگیرن و دو برابر کارمندها دیگه . تازه هر روز هم دنش اموزان بیسوادتر میشن و بی ادب تر .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
بی ادبی بچه ت به خودت رفته که به مفلوک بودنت معرفی. روزی 6 ساعت تو مدرسه س بقیه ش تو بغل جنابعالی س، البته به مدد کرونا همون 6 ساعتم پیش شماس، ممکنه بی سواد بار بیاد ولی ادب رو از خودتون یاد میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
2 سال دیگه صبر کنی می فهمی اضافه بودند یا کم
سونامی قیمت تو راهه

ولی باز رییسی سخنرانی میکنه و میگه ملت ما در خوشبختی است
برای مراسم مذهبی نه دغدغه ای به نام ویروس همه گیروجودداردونه نذری هاامابرای آیینهای ملی مثل نوروزویلداوچهارشنبه سوری هم ویروس مشکلزاست وهم خوردنی‌های مخصوص آنروزهاگران ونایاب!خوب بگوییداولی رامیخواهیم دومی رانه!
به گفته نماینده چابهار بودجه مصلی تهران هزار میلیارد تومان ولی چهار شهرستان ساحلی مکران حتی یک تخت بیمارستانی ندارند
پسته پیش کش سالهاست که تو ی خونه مردم نیست
کنجد و بچسب که ده تادونه روی نون میریزن 2هزارتومان حساب میکنن
سلام هموطنان اميدوارم سنت زيبا وديرينه شب يلدا را حتي با كمترين هزينه برگزار كنيم
در آمریکای استکبار جهانی، نزدیک عیدشکر گزاری، قیمت اردک و مرغابی و غاز آنقدر کاهش می یابد تا همه بتوانند استفاده کنند.... در ایران اسلامی بر عکس!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
زیرا اینجا ام القرای اسلامه
من بیست وپنج سال دردانشگاه فرهنگیان دراشکال گوناگون آن درس داده ام،والبته الآن بااین دانشگاه همکاری ندارم وذینفع نیستم.واقعیت آن است که آموزش وپرورش متولی خوبی برای آموزش عالی نمی تواندباشد،صلاح مملکت الحاق این دانشگاه به وزارت علوم است
مثل بچه های خوب سر میز مذاکره بنشینید و با غرب توافق کنید از روسیه ابی برای شما گرم‌نمیشه.
توافق موقت یعنی دوبار دوسال کشش بدن و دوباره یکی مثل ترامپ برگردد صدرصد بایدن به هشت سال نخواهد رسید
در مورد حل برجام، مشکل طرف آمریکایی است که از یک طرف با صحبت های پوپولیستی سعی در عوام فریبی دنیا دارند که مثلا ما خیلی موافق به نتیجه رسیدن مذاکرات هستیم و از طرفی با کارشکنی های عملی مذاکرات را فرسایشی کرده اند.
آمریکا اگر موافق برجام بود چرا در دوره ترامپ از آن خارج شد، آمریکا اگر موافق برجام است چرا در مجلس سنا برخی جمهوری خواهان از پاره کردن برجام در دوره ریاست جمهوری بعدی سخن می گویند؟
تاریخ نشان می دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست، در زمان دکتر مصدق وقتی می بینند صنعت نفت ایران ملی شد به فاصله کوتاهی برای تلافی جویی کودتای نظامی می کنند همه اینها در تاریخ ثبت شده است.
در کل آمریکایی ها و غربی ها چشم دیدن کشوری مستقل در خاورمیانه (مرکز نفت دنیا) را ندارند و سعی می کنند یا کشورهای منطقه را وابسته نگاه دارند یا به بهانه های واهی از قبیل تحریم و ... جلوی حرکت پیشرفتی کشورهای مستقل منطقه را بگیرند تا نفت و ثروت های خدادادی آنها را مفت خری کرده و با آنها کالاهایی با قیمت صد برابر ساخته و به سایر کشورها بفروشند که نوعی استعمار مدرن و کاری ضد حقوق بشری است.
آمریکا باید بداند که پیشرفت در تمام زمینه ها چه دفاعی، چه علمی، چه صلح آمیز هسته ای و ... نه تنها حق مسلم ایران بلکه حق مسلم تمام کشورها است، به انحصار درآوردن علم و دانش بشری برای خودشان، نوعی اجحاف به علم و دانش سایر کشورها است.
در مورد مسئله هسته ای، ایران بعد از خروج برجام یک سال و اندی حصن نیت خود را نشان داد ولی آنها بودند که نه تنها تحریم ها را لغو نکردند بلکه با اعمال تحریم های غیربرجامی برجام را پیچیده تر کردند.
پس اگر اهل مذاکره و دیپلماسی دو طرفه هستند باید اولا تمام تحریم های برجامی و غیر برجامی را لغو کنند در ثانی تضمین دهند که دیگر یکجانبه نه تنها از برجام بلکه از هیچ توافق بین المللی خارج نشوند و ثالثا غرامت آسیب اقتصادی که به کشور در اثر تصمیمات یکجانبه رئیس جمهور سابقشان (ترامپ) وارد شد را هم بپردازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
ساندیس عجب معجونیه!!!؟؟
پسته دونه ااااااااااااااااااااااااااااااای 1000تومن ننگ بررئیسی
یکی از بزرگترین خطاهاطرح رتبه بندی معلمان از ترس اعتراض آنها بود. در واقع با این کار پاداشی به افرادی که هیچ کار مفیدی نمیکنند و به جز تربیت دانش آموزان بیسواد و نسل بی فرهنگ هیچ هنر دیگری ندارند، دادند.
اونایی که با دو سه ملیون حاضرن معلم بشن
ظرفیت بالایی برای برده شدن دارند
کیهان بچه ها ، بچه ها کیهان
می خواهید بدانید ، پسته دانه ای چند است ؟ باید از .. که در جلسات دورهمی با مغز پسته ازشان پذیرایی می گردد ، سوال کنید ! مردم توقع بیجا دارند که پسته بخورند ، پسته برای حضرات است که قوت بگیرند ! مردم باید لنگ ببندند و نان خشک بخورند که پررو نشوند !
عامل تمام بدبختی مردم اونایی بودن که به روحانی رأی دادن
انتظار دارین تو 4ماه همه چیز درست بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
ادرس غلط نده ......اونایی که به تحفه هزاره سوم (که الهی خیر نبینه )
هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
اینم نگید چی بگید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
بنده شخصا به آقای روحانی رأی دادم و از دولت رئیسی هیچ انتظاری ندارم،یک نفر از اکثریت مردم
واقعا؟ نرخ زاد و ولد که مرتبا در حال کاهش است
این چه برنامه ریزی است که معلمان را به زور بازنشسته کردید من با مدرک PhD خواهش کردم که یک سال ماندم و گفتید می خواهیم بیکاری را از بین ببریم و جوان گرایی داشته باشیم در دانشگاه فرهنگیان از ما استفاده نمی کنید و اساتیدی دارید که خیلی ها را می شناسم هیچ مهارت و تجربی و حتی دانش کافی را ندارند لطفا به عقب برگردید و اشتباهات خود را اصلاح کنید و از نیروی های بازنشسته ی توانمند در دانشگاه فرهنگیان و مدارس استفاده کنید تا بیش از این کشور با برنامه های غیر کارشناسی شما دچار خسارت و زیان نشود که فردا دیر است.
سلام
بحث همسان سازی حقوق ورفع تبعیض حقوق های نجومی بازنشستگان وکارمندان الویت 30 ساله است. یعنی یکنفر زیر خط فقر است وخانواده اش دارد له میشود یک نفر 17 برابر حقوق بگیرد؟ یک نفر با 30 سال خدمت وپرداخت بازنشستگی حقوق با توجه به تورم نباید از خط فقر رها یابد.
آیا به نظر شما این تبعیض در پرداخته ها نباید حل شود؟
آقا مسئول بحث را عوض میگویید ومی گویید رتبه بندی معلم ها البته معلم ها افراد باشخصیتی هستند اعتراض می کنند یک کم رتبه بندی پولی میدهد هم سایر بازنشستگان ناراحت می شوند وهم معلمین پریشان . چرا؟ چون نظر سنجی نمی کنید سوابق قانون را مطالعه نمی کنید
مسئله را به دقت توجه نمایید یعنی همسان سازی حقوق ها ورفع مشکل حقوق نجومی مطرح است همه مسئولان نیاز واقعی را حل کنند نه فقط به نجومی بگیران توجه شود وبقیه هیچ. وهر زمان یک چیزی مطرح میشود سن بازنشستگی رتبه بندی .......... مگر مسئله اصلی همسان سازی حقوق ها ورفع مشکل حقوق نجومی مطرح است 30 سال روی زمین مانده است چرا؟ اچازه ندهید نجومی بگیری ها چراغ خاموش حقوق 20-300 میلیونی 17-50 برابر ما بگیرند وشما مشکل را حل نکنید واین موضوع مهم همسان سازی حقوق ورفع تبعیض حقوق های نجومی حل نشود زن وبچه ما گرسنه. اگر ادامه یابد به عملکرد شما امتیاز منفی میدند واحراز شایشتگی از مسئول درگیر حذف می نمایند ورای را به فرد دیگر شایسته میدهند ودر بازی فوتبال به به گفتند حرف زدن مصاحبه کردن دویدن مثل ببر وعرق ریختن بدون تفکر وکسب نتیجه لازم باخت محسوب می شود.و مشکل همینطور ادامه دار....
بکوری چشم ضد فرهنگ ایرانیان ،مردم اگر شده با کلم و کاهو و‌پفک و‌چیپس یلدا را جشن میگیرند و‌شادی میکنند ،‌شرمندگی برای دزدان؟ و بچه دزدان ؟ و مزدوران اجنبی ضد ایرانی ؟،،
سلام: ضمن تحسین از شجاعت ، اقتدار و دارای برنامه تیم جدید مذاکره کننده هسته ای به رهبری آقای باقری کنی ودعوت به هوشیاری و دوراندیشی دیپلمات های محترم نسبت به نقشه ها و حیله های جدید غرب، مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا اگر ایران خواستارجبران خسارت ناشی از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام و لغو قطعی و همیشگی همه انواع تحریم ها بدون مذاکره در سایر امور نشود وآمریکاهمه انواع برچسب های تحریم علیه ایران را بطور دائمی با تضمین لغو نکند و در صورت خروج مجدد عهد شکنی طرفین وآمریکا تعیین خسارت بازدارنده در برجام گنجانده نشود)براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت در توسعه وپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا، نابودی موشک های عراق و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت از طریق گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف نهایی مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری از طریق برجام 1(هسته ای) برجام 2(حضور منطقه ای) برجام 3(قدرت موشکی) برجام 4 ( حقوق بشر)و زیاده خواهی ،جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه همه اهرم های قدرت را در ایران نابود کرده و تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم و تجزیه کشور و اجرای طرح خاورمیانه جدید یعنی تجزیه کشورهای منطقه واز بین بردن قدرت کشور ها و غارت منابع آن است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- با عنایت به اینکه انرژی هسته ای در بسیاری از حوزه ها و طیف وسیعی از صنایع کاربرد علمی و صنعتی دارد ازجمله انرژی های تجدید پذیر، تولید برق هسته ای، تولید باصرفه پیشران ها و باطری های اتمی برای کشتی ها،شیرین کردن پاک آب های خلیج فارس و انتقال آن به فلات خشک ایران و در پی آن ایجاد رونق کشاورزی و صنعتی ، کاربرد انرژی هسته ای در علوم پزشکی و رادیو دارو ،گداخت ،کوانتوم و حوزه های کشاورزی ،صنعتی و ... مذاکره با غرب باعث محدویت و عدم صنعتی سازی در اکثر این حوزه ها گردیده و موجب زیان آشکار و محدودیت گسترده برای توسعه و پیشرفت کشور می گردد.
7- به دلیل عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
8- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- خدای نخواسته در صورت مذاکره موشکی و مذاکره حضور منطقه ای ایران برای کمک به محور مقاومت جهت جنگ با داعش و ترروریست و در صورت امتیاز دادن این موضوع و در پی آن به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب برای خود،غارت و تجزیه کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
11- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم منفعل مذاکره کننده قبلی ایرانی آقایان ظریف و عراقچی تحت فرمان روحانی، از امریکا درخواست لغو نشده است .برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، همراه با فریب ،مضحک و بی خاصیت است .
12- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:ایجاد فشار به اروپا ازطریق آزاد کردن مزر ها و انتقال سیل مهاجرین به اروپا،استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و بدلیل عدم رقابت پذیری باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ، تدوین برنامه چهار ساله آبخیزداری و آبخوان داری برای تولید بیش از 400میلیون تن کالاهای کشاورزی)،شناسایی آموزش و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی حداقل به تعداد 100نفردرکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بازار 3میلیارد نفری در کشور های عضو این سازمان هدف گذاری4 ساله برای جهش صادرات از 11 میلیارددلار کنونی به کشورهای عضواین سازمان به حدود50 میلیارد دلار صادرات ،حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی از طریق تاسیس انبوه پترو پالایشگاها و پالایشگاه در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خریدو فروش سکه و ارز، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن از طریق کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای ذی نفع، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت بی تدبیر، شیفته و تشنه مذاکره با آمریکاوغربگرای روحانی، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
لعنت بر این همه بی عدالتی در پرداخت حقوق ها، کارمندان دانشگاه زیر 8 میلیون حقوق بگیرند و آن وقت اعضای هیات علمی بالای 35 میلیون ، عدالت در این مملکت فقط در حرف است و در عمل برای مدیران و ... هیچ ارزشی ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی