بازدید 18036
مرور روزنامه‌های چهارشنبه نهم شهریور

جای خالی عدالت اقتصادی در پرداخت یارانه‌ها / افکار عمومی آرامش می‌خواهد / تعمیر امید

۱۲ تحسین و ۶ توصیه رهبری به دولت؛ صدر: شرمنده شدم! باخت «بیت‌کوین» به پول سنتی؟ تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان، ۲۱ هزار مرگ بی‌صدا در آلودگی هوا، عذرخواهی مقتدا صدر برای خونریزی بغداد، شهر در محاصره «رومی‌ها»!، ترانزیت ۲۰ میلیون تنی روس‌ها از ایران و «تاجگذاری» در کودتای شبانه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۳ 31 August 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه نهم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که بیانات رهبر انقلاب و فراز‌هایی از توصیه‌های ایشان به دولت، در عراق چه خبر است؟ پرحاشیه‌ترین انتخابات تاریخ فدراسیون فوتبال با پیروزی مهدی تاج و مشکل حل نشده افزایش حقوق بازنشستگان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


جای خالی عدالت اقتصادی در پرداخت یارانه‌ها

غلامرضا کیامهر طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با تیتر جای خالی عدالت اقتصادی در پرداخت یارانه‌ها نوشت: خاندوزی وزیر اقتصاد به تازگی در پاسخ به میلیون‌ها ایرانی که بعد از اوج‌گیری اخیر قیمت‌ها موفق به دریافت صدقه‌ای به نام یارانه نشده‌اند، با کمال صراحت گفته است در حال حاضر دولت به هفتاد و هفت میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه می‌پردازد.


اگر جمعیت امروز کشور را حدود هشتاد و دو میلیون نفر در نظر بگیریم، مفهوم فرمایش آقای وزیر اقتصاد این است که تعداد افرادی که یارانه به آن‌ها تعلق نگرفته است از پنج میلیون نفر تجاوز نمی‌کند. ترجمه دیگر گفته آقای وزیر اقتصاد این است که از ده دهک مفروض جامعه تنها دهک دهم که جزو اقشار مرفه و پردرآمد محسوب می‌شوند از دولت سیزدهم یارانه دریافت نکرده‌اند در حالی که کثرت اجتماعات اعتراضی مردمی که موفق به دریافت یارانه نشده‌اند در شهر‌های مختلف کشور و اعتراضات مشابهی که در همین ارتباط در شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و گزارش‌هایی که در مطبوعات به چاپ می‌رسد همگی خلاف نظر آقای وزیر اقتصاد را نشان می‌دهد. وجود این همه مغایرت میان گفته‌های وزیر اقتصاد با واقعیت‌های انکارناپذیر مربوط به آمار چند ده میلیونی مردمی که یارانه به آن‌ها پرداخت نشده بیش از هر چیز اعتماد عمومی را به صحت اظهارات وزیران و دیگر مسوولان بلندپایه دولت سیزدهم سست و متزلزل می‌کند که بروز چنین وضعیتی بزرگ‌ترین خطر برای هر دولت محسوب می‌شود. بی‌آنکه بخواهیم خدای ناکرده وزیر محترم اقتصاد را به دروغگویی متهم کنیم، متقابلا و با کمال صراحت باید به عرض ایشان برسانیم کسانی که این اطلاعات را در اختیار شما قرار داده‌اند یا کمترین اطلاعی از آمار واقعی دریافت‌کنندگان یارانه نداشته‌اند، یا به رسم سنتی که متاسفانه در میان ما ایرانیان مرسوم است خواسته‌اند با دادن این اطلاعات کاملا نادرست موجبات رضایت‌خاطر رییس مافوق خود را که جنابعالی هستید، فراهم سازند. سنتی که در طول تاریخ کارگزاران دولت‌ها و حکومت‌های ما از این بله‌قربان‌گویان و گویندگان قبله عالم به سلامت باشد، مردم همگی غرق در نعمت و رفاه و دعاگوی وجود مبارک هستند، آسیب‌ها و خسارت‌های بزرگی را متحمل شده‌اند.

دلیل دیگری که برای نادرستی آمار یارانه بگیران اعلام شده از سوی وزیر محترم اقتصاد می‌توان تصور کرد این است که ممکن است درصد بالایی از آمار ۷۲ میلیون دریافت‌کنندگان یارانه، متوفیانی باشند که وجود خارجی ندارند، اما به مصداق ضرب‌المثل معروف به نام نادر به کام قادر هر ماه حواله‌های یارانه نقدی به نامشان صادر و به حساب‌های دیگری واریز شد، چه در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد هم که قرار شد در ازای افزایش چند صد درصدی قیمت بنزین ماهانه مبلغ ۴۵ هزار تومان یارانه نقدی به هر شهروند ایرانی پرداخته شود، شاهد چنین اتفاقاتی بودیم.


همه این اشتباهات فاحش و مشکلاتی که در ارتباط با آمار واقعی دریافت‌کنندگان یارانه نقدی از دولت در جامعه شاهد هستیم و به عاملی برای ناآرامی‌های اجتماعی تبدیل شده است، نتیجه دهک‌بازی‌هایی است که از چند دهه پیش به توصیه اقتصادخوانده‌های نولیبرال به تقلید از اقتصاد‌های آزاد، با اهداف خاص که دامن زدن به نارضایتی‌های اجتماعی می‌تواند یکی از آن اهداف باشد، به ساختار اقتصاد دولتی و شترگاوپلنگی ما راه پیدا کرده است؛ دهک‌بندی‌هایی که به جرات می‌توان گفت نه خود آقای وزیر اقتصاد و نه دیگر اعضای کابینه دولت شناخت دقیقی از مختصات و مشخصات اقتصادی هر یک از دهک‌های ده‌گانه ندارند و حتی نمی‌دانند آمار جمعیتی این دهک‌ها از چه قرار است و دهک‌های ده‌گانه براساس چه معیار‌هایی از هم تفکیک شده‌اند. میزان درآمد ماهانه، شغل و حرفه، وضعیت مسکن، روستانشین یا شهرنشین، میزان کالری مصرفی افراد هر یک از دهک‌ها در طول شبانه‌روز، هزینه‌های تفریحی و فرهنگی هر یک از دهک‌ها و ده‌ها معیار دیگری که براساس آن‌ها می‌توان خانوار‌های ایرانی را دهک‌بندی کرد و آن‌ها را مبنای پرداخت یا عدم پرداخت یارانه به دهک‌های موردنظر قرار داد. همین ناآگاهی تصمیم‌گیران رده‌های بالای دولت از ویژگی‌ها و مختصات اقتصادی و معیشتی ده‌گانه جامعه امروز ایران به بروز موج اعتراض‌های گسترده از سوی میلیون‌ها خانوار ایرانی منجر شده که با هزاران دلیل موجه جزو دهک‌های پایین و بسیار کم‌درآمد جامعه محسوب می‌شوند، ولی آقای وزیر اقتصاد و دستیاران ایشان و مسئولان سازمان عریض و طویل هدفمندی یارانه‌ها آن‌ها را مشمول دریافت یارانه تشخیص نداده‌اند.

 

افکار عمومی آرامش می‌خواهد

کیکاوس پور ایوبی طی یادداشتی در سرمقاله امروز ابتکار با عنوان افکار عمومی آرامش می‌خواهد نوشت: افکار عمومی درباره منافع عمومی و مصلحت جامعه همیشه حساس و درگیر است. جامعه‌شناسان افکار عمومی را متاثر از همه جمعیت بالغ جامعه، صرف نظر از اینکه دارای حق رای هستند یا در کدام گروه از شهروندان محسوب می‌شوند؛ به حساب می‌آورد. شهروندانی که در تکوین و گسترش جامعه تاثیر گذارند و نقش دارند.


در این بین روشن است گروهی نقشی در جهت دادن و هدایت افکار عمومی دارند، که از جمله روزنامه نگاران، مدیران و سیاست‌مداران حرفه‌ای، نویسندگان، اساتید دانشگاه‌ها، دانشمندان، هنرمندان و سلبریتی‌ها بیشتر از بقیه نقش‌آفرین هستند. گرچه نظرات افکار عمومی از طریق رای دادن و مشارکت در انتخابات، رفراندم، تماس مردم با مقامات عمومی، گروه‌های ذی‌نفوذ، احزاب سیاسی، افکارسنجی و... انعکاس پیدا می‌کند و مورد پایش قرار می‌گیرد، اما در مراحلی افکار عمومی به‌شدت آشفته و به اصطلاح آچمز یا میخکوب می‌شود، این حالت را به اصطلاح پریشانی افکار عمومی باید نامید، گرچه ممکن است حتی در زمان‌های طولانی خود را نشان ندهد و فوران نکند لیکن در بلند مدت کوه صبر این استقامت فرو می‌ریزد و در بزنگاه‌های خطرناک به‌شکل گدازه‌های آتشفشانی از نوک قله بسوی دامنه هموار فرو می‌ریزد. افکارعمومی همیشه به جهت خاصی ماندگار نیست و تحمل نیز ندارد، به خصوص در حوزه مسائل کلان که جامعه در دل خود مشکلاتی را حمل می‌کند یا انحرافاتی را مشاهده می‌کند. کش‌دادن مسئله‌ای که چندین سال است به منافع ملی گره خورده و نداشتن راه حلی یا ندانستن راهی برای ختم آن خراش بر پیکر افکارعمومی و زخم کاری بر سیمای جامعه وارد می‌کند. به‌عنوان مثال مسئله برجام اگرچه موضوعی دارای ابعاد استراتژیکی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی حیاتی است لیکن بهتر است در یک جایی باید تعیین تکلیف شود.


مشاهده می‌کنیم هر زمان که گزارشی از رنگ باختن دیپلماسی است و منتفی شدن برجام به میان می‌آید به همان اندازه بازار‌های اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته و جامعه را به سمت نااطمینانی از این که اوضاع اقتصادی چگونه پیش خواهد رفت؟ و هر زمان که حل مساله به‌شکل مسالمت‌آمیز بازتاب پیدا می‌کند، آرامش در افکار عمومی بیشتر می‌شود.


قرار این بود که مشکلات کشور و زندگی مردم بدون گره زدن به برجام حل شود، به‌نظر می‌رسد دولت محترم به این نتیجه رسیده که مسئله عمیق‌تر از آن است که بتوان بدون حل مسائل بین‌المللی مدیریت و سیستم داخلی را به آسانی رتق و فتق کرد. افکار عمومی با کش و قوس پیدا کردن، آسیب‌های اساسی می‌بیند و در انتظار نگه داشتن زمان طولانی برای افکار عمومی خطرناک است یا انحرافات داخلی که در حوزه‌های اجتماعی به انحای مختلف به خصوص در مسائلی مانند فساد اقتصادی در قالب رانت، اختلاس پولی و مالی خود را نشان می‌دهند تیشه به ریشه آرامش افکارعمومی می‌زند و ذهن مردم را درگیر می‌سازد.


شکاف طبقاتی و عدالت اجتماعی حوزه مهمی است که مستقیماً افکارعمومی را درگیر می‌سازد، خصوصا نابرابری اقتصادی که به تبع آن، نابرابری‌های دیگری را نیز رقم می‌خورد.
در نهایت باید گفت افکار عمومی دادگاهی است که وجدان‌های خوابیده زمان را بیدار می‌کند فقط لازم است این خواب‌ها سنگین و طولانی نباشد یا خودمان را بخواب نز ده باشیم.

تعمیر امید

مسعود پیرهادی طی یادداشتی در سرمقاله امروز رسالت نوشت: مهم‌ترین توفیق دولت سیزدهم در بیان مقام معظم رهبری، زنده کردن امید و اعتماد در بین مردم عنوان شد. دراین‌باره گفتنی‌هایی هست؛
۱. ایجاد امید از نقطه صفر و شروع، یک‌مقدار تلاش و انرژی می‌برد؛ اما احیای امید بعد از یک دوره ناامیدکننده، تلاش و انرژی مضاعفی لازم دارد؛ خصوصا وقتی‌که دوره قبلی، نام خود را دولت «تدبیر و امید» گذاشته باشد، ولی در عمل با «تدمیر امید» کار خود را به پایان رساند.


البته ایجاد و حتی احیای امید برای مردم صبور و شکور ایران اسلامی با کوچک‌ترین عزم‌ها و اراده‌ها صورت می‌گیرد؛ چراکه این مردم به‌معنی واقعی کلمه، جلوه و مصداق سریع‌الرضا هستند حال‌آنکه دولت سیزدهم و به‌خصوص شخص رئیس‌جمهور، حقا و انصافا بزرگ‌ترین تلاش‌ها و عزم‌ها را به نمایش گذاشته است و امید می‌رود این حرکات با برکات الهی همراه شده و قدری از فشار‌ها و مشکلات عدیده مردم، کاسته شود.


۲. عمل به وعده‌ها، حضور میدانی، کار و تلاش و خدمت‌رسانی شبانه‌روزی و خالصانه از مصادیق امیدآفرینی و خلف وعده، کار‌های نمایشی، عدم انسجام در آراء و اظهارات مدیران ارشد نیز از نمونه‌هایی است که موجب خدشه‌دار شدن اعتماد و امید مردم می‌شود. ایجاد امید و توقع، درصورتی ممدوح است که با تخلف از وعده و عدم تحقق توقعات، همراه نشود وگرنه سکوت و وعده ندادن به‌مراتب بهتر یا به‌عبارتی کم‌هزینه‌تر است. از طرفی وعده منطقی دادن و عمل به آن، به‌شدت در جلب و تقویت سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی مؤثر است.


۳. اینکه مردم را «شخصیت اصلی» و محور بدانیم تنها یک شعار نیست و اتفاقا دولت سیزدهم به‌خوبی مراتبی از این کلام حکیمانه و شورانگیز را پیاده‌سازی کرده است. دوره‌ای که حضور در بین مردم، خصوصا مستضعفان جامعه، با ترس و دلهره برخی افراد، قرین بود، گذشته است و اتفاقا رؤسای قوا امروز از هم‌صحبتی با کوخ‌نشینان، جان و انگیزه مضاعف می‌گیرند. امروز دیگر کسی از پشت شیشه دودی ماشین خود نظرسنجی نمی‌کند و از چشم‌های مردم، پی به رضایت یا عدم رضایتشان نمی‌برد؛ امروز نفر اول اجرایی کشور، چشم در چشم مردم، دست در دست ملت، درد آنان را می‌شنود، می‌فهمد و لمس می‌کند و برای حل آن، شب و روز نمی‌شناسد. همین خواستن، حرکت و همت؛ توانستن، رسیدن و برکت به‌همراه می‌آورد.


۴. همه موارد پیش‌گفته، اما به یک چاشنی خطرناک، به اسم معیشت می‌رسد که اگر خدای‌ناکرده بهبود نیابد، آنچه امیدآفرین نامیدیم نیز رنگ می‌بازد؛ در این راستا نه اعداد و ارقام و آمار بلکه سفره مردم، بیانگر وضعیت حقیقی است. اقدامات شجاعانه دولت، باید رصد و آثار و تبعات آن کنترل و اصلاح شود وگرنه به ضد خودش بدل خواهد شد.
در پایان، از تلاش یک‌ساله دولت قدردانی می‌کنیم و امیدواریم در سال دوم فعالیت دولت مردمی، شاهد گشایش اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۲
گوش اگر گوش من وناله اگر ناله تو آنچه که البته بجایی نرسید فریاد است تورم مواد غذایی بیش از 200درصد افزایش حقوق بازنشسته و شاغل ده درصد !! ؟ یارانه من وکلی از افراد فامیل که خود وهمس شأن شاغل یا بازنشسته بودند چندین سال است قطع است بزودی به کمک تصمیمات خلق الساعه وظالمانه تیم اقتصادی دولت طبقه متوسط حقوق بگیر شاغلین و بازنشستگان به زیر خط فقر مطلق می روند وکوچکترین روزنه های امید فرزندان وجوانان مان بر باد می رود
زمانی آرامش در جامعه معنی پیدا می کنه که مسؤلان آن تفکرشان این نباشد که ما موجیم که آرامش ما عدم ماست
جای خالی عدالت اقتصادی در پرداخت یارانه‌ها
کدام عدالت من معلم با فرزند دانشجو یارانه نمی گیرم!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
من کارگر نه خونه دارم نه ماشین دارم یارانه نمیگیرم ولی رییس بانک میشناسم با خودروی شاسی بلند که خونش تو پاسداران هست یارانه میگیره
"زنده کردن امید و اعتماد در بین مردم "


در ما لحظه ای امید زنده نشده است و شرایط رو به وخامت است.
مطمئن باشید یا خود خبر دارند که فقط چند دهک یارانه می گیرند و بیش از نیمی از مردم یارانه نمی گیرند و یا به حساب مردم و به کام خودشان است"هر ماه حواله‌های یارانه نقدی به نامشان صادر و به حساب‌های دیگری واریز شد" و به حساب های صوری خودشان واریز می شود امروزه به تعداد بیش از جمعیت ایران موبایل در کشور وجود دارد و تقریبا 80 درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد و همه با کد ملی مشخص سیم کارت فعال دارند به راحتی می توان با یک نظرسنجی و ارسال یک کد تعداد دریافت کنندگان یارانه را بدست آورد
یارانه ما 5 ساله حذف شده به بهانه اینکه ماشین خریدم. همه کسایی که ماشین دارن یارانه نمیگیرن؟ همه اطرافیانم که میشناسم یارانشون قطع شده . معدود کسایی که حتی وضع مالی بهتر از امثال من دارن یارانه میگیرن. این بی عدالتی ها موجب میشه هرجا دستم برسه دزدی هم میکنم با این توجیح که دولت حق من رو خورده میده به کسایی که حقشون نیست. بیت المال برای همه هست باید مساوی بین همه تقسیم بشه. صدقه را از راههای قانونی میشه پرداخت کرد
با یه پرس جو میشه فهمید 50 درصد مردم یارانه نمی گیرن.مثلا خود بنده کارمند جهاد با دریافتی 8 میلیون با دو فرزند دانشجو یارانه نمی گیرم و اکثر همکاران هم هینطور.درغ بس است .تاکی دروغ پشت دروغ.تا ما را ایرانی حساب نکنید ما هم خود را ایرانی خواهیم دانست و برای این مملکت دل نخواهیم سوزاند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
همون ۸ میلیونم از سر دلسوزی دارن بهت میدن
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
بیشتر از ۸میلیون بابت ماموریت نشسته و اضافه کاری می گیرید در حالی که اصلا سر کار هم نیستید حداقل هم ۱۰ میلیون حقوق مفت از دولت دریافت می کنی
کاش معیاری برای شنایایی امید در دل مردم بیان می شد!! چه ایفاق مثبتی باعث امید شده؟!!!
میزان تورم نقطه به نقطه در دولت آقای رییسی نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه رو به رشد هم بوده است. در مرداد سال گذشته، یعنی زمانی که تیم جدید اقتصادی، مستقر شده و دولت را تحویل گرفته‌اند؛ نرخ تورم نقطه به نقطه (مطابق آمار ارایه شده توسط مرکز آمار) ۴۳.۲درصد بوده است. مرکز آمار همین یک هفته پیش اعلام کرد که نرخ تورم نقطه به نقطه در مرداد ماه ۱۴۰۱ به ۵۲.۲درصد رسیده است..... این موضوع می تواند در دل مردم امید ایجاد کند؟!!!!
بازنشسته حداقلی بگیر تامین اجتماعی هستم و هیچ درآمدی به غیر از مستمری

۵/۷۰۰ میلیونی ندارم ولی از سال ۹۳ یارانه ام قطع شده

مشابه خودم و حتی بدتر در فامیل و دوستان و همکاران ، خیلی ها را می شناسم که یارانه شان قطع شده است

همانطور که جهان صنعت مقاله کرده ، احتمالا یا دستیاران وزیر اقتصاد ، به او

در مورد پرداخت یارانه به ۷۷ میلیون نفر دروغ میگویند

و یا مثل زمان احمدی نژاد که با شناسنامه اموات ، یارانه محاسبه و به جیب یک مافیایی می ریختند ، دارند می ریزند ، است .!!!!!!؟؟؟؟؟
اعلام مي كنيم كه به ٧٧ ميليون نفر يارانه مي دهيم ، در حالي كه براي خيلي از مردم ثابت شده است كه
اينطور نيست !!
اعلام مي كنيم كه امسال تغيير سهميه بنزين و قيمت بنزين در دستور كار نيست ، اما چندي نمي گذرد كه
اعلام مي شود ١٠٠ ليتر از سهميه ها كم مي شود !!
اعلام مي كنيم كه حقوق كارمندان و بازنشستگان افزايش مي دهيم ، روز بعد با كمال خونسردي اعلام مي كنيم كه فعلاً منابع نداريم !!
اگر اعلام كتيم كه در سال جاري -- به عنوان مثال -- نان و يا آب و برق و يا گاز گران نخواهد شد ، بسياري از مردم حس مي كنند ، كه قيمت نام برده شده ها به زودي افزايش پيدا خواهد كرد !!
اعلام مي كنيم كه در يكسال ٤ ميليون خانه مي سازيم و البته نه گوينده باور مي كند و نه مردم !!
-------------
مجله گل آقا -- رحمت الله عليه --در شماره ٣٥٦ به تاريخ پنجشنبه ١٠ ارديبهشت ١٣٧٧ در صفحه آخر ،
-- پشت جلد - خبري از روزنامه اطلاعات نقل كرده است كه : « يك پيرزن روستايي در كردستان با اهدا
١٥ ( پانزده ) عدد گردو به وزير جهاد از وي قدر داني كرد » !!
البته گل آقا هم كاريكاتوري به طنز و شوخي كشيده از پير زن عصا به دست ، وزير جهاد كه گردوها را در پيراهنش ريخته و نيز صف بقيه وزرا ، كه وزير جهاد به پيرزن مي گويد : « همه اش پانزده تا مادر ؟ ولي ما بيست و چهار نفريم » !! ... كه البته معلوم مي شود تعداد وزارتخانه ها در آن سال ٢٤ تا بوده است !!
-- ببخشيد برادر ! حالا منظور ؟
-- منظوري ندارم ، فقط عرض مي كنم بنده مجملي گفتم و شما حديث مفصل بخوان از اين مجمل !
يا علي !!
ایکاش از کارنامه مورد ادعای دولت رییسی که حاکی از موفقیت و امید بخشی و اعتماد زایی است
لطفا ، یک نفر یک توضیح عینی و آشکار نشان میداد !!!!

چون اعلام آمار ها و درصد های متعددی که دولت ارائه کرده

با واقعیات روزمره و سفره زندگی اکثر مردم، هیچ تناسب و

شباهت و نزدیکی ندارد
اطرافیان منم نقدی می خوان نقد پول اجاره قسط و....
بنده را به خاطر اینکه در شش ماه 200میلییارد تومان تراکنش مالی داشته ام یارانه ام را حذف کرده اند در روز بیشتر از ده میلیون تومان نمیتوان کارت به کارت کرد و برای این مبلغ باید 20000 روز هر روز انتقال داد تا 200 میلیارد کامل شود یعنی میشه 55سال اونوقت چه جوری تو شش ماه من این همه مبلغ رو انتقال دادم؟ یک حساب کردم من در هر روز باید یک میلیاردتومان تراکنش داشته باشم تا این موضوع صحت داشته باشد که غیر ممکنه
انچه‌ توی کله مسئولان ما فرو نمیرود‌ حرف حق است !
بابا من معلم بازنشسته ام‌ الان حدود‌ ۵ ساله‌ یارانه من قطع شده چون فرزندم دانشجوی پزشکیه‌ !!!
کسی که رای نداده با دشمن همکاری کرده یارانه حقش نیست کاز و آب و برق خونشم باید قطع بشه
با توجه به ايزانيان ساكن خارج كه اگر 4 ميليون منظور كنيم و با توجه به ادعاى اقاى وزير( ٧٨ مليون يارانه بگير) همه ايرانيان بايد يارانه بگيرباشند ، در حاليكه من كه همه زندگيم به قيمت يك اپارتمان ٢٠٠ مترى در نيمه شمالى تهران نمى رسد سالهاست يارانه نمى گيرم و هم چنين بسيارى از دوستان و اطرافيانم يارانه دريافت نمى كنند . و بهمين جهت گمان مى كنم به عنوان پرداخت يارانه ، در ساير جا ها هزينه مى شود ويا به از ما بهتران پرداخت مى شود . به اميد روزى كه اين گمان من نقش بر اب شود
از کدوم عدالت صحبت می‌کنند بازنشسته تامین اجتماعی هستم خانه ام ته شهر است به خاطر اینکه با دو تا ماشین به نامم هست که با پول پاداش بازنشستگی ررای پیرم خریدم یارانه ما رو قطع کردند و کسب هم که چند تا خونه و کارخانه و موک و املاک داره مال اونم رو هم قطع کردند هر دو تامون دهک دهم شدیم ابن عدالته
عدالت این است که یارانه به همه ایرانیان به یک اندازه پرداخت شود. فارغ از فقیر و غنی بودن افراد همه به یک اندازه ایرانی هستیم و در منابع ایران سهیم . بعضی می‌توانند به نفع کمتر برخوردارها از دریافت یارانه انصراف دهند ولی این درست نیست که مردم توسط وزارت اقتصاد تقسیم بندی شوند. اگر هم کسی انصراف نداد حتما در این وضعیت اقتصادی کشور نیاز دارد و دولت به روشی کاملا نادرست یارانه آنها را بصورت تحمیلی حذف می کند
من کارمند م حقوقم تا دهم برج نمیرسه جز قشر مرفه قرار دادان
از نویسنده این گزارش تشکر میگردد
خبر نگاران و همکاران این رسانه ها در هنگام نشست مطبوعاتی دولتی که دم از صداقت و شفافیت میزند کجا بودند. از دیدن شو مثلا مصاحبه رییسی با رسانه ها به جنون مبتلا شدم. این ها یی که بجای به چالش،کشیدن و طرح این همه ضعف ها و کاستی ها فقط تعریف و تمجید میکردند چطور باوجدان و شرف حرفه ایی خود کنار امدند.
چرا همه و همه شدند روابط عمومی و تریبون تبلیغاتی این دولت . واقعا این همه کاستی وبی مدیریتی را نمیبیند
چیزی به نام عدالت اجتماعی وجود ندارد
شخصا خانواده های زیادی را دیدم که چون پدر یامادر بخصوص در شهرستان طبابت میکردند پسرشان معافیت پزشکی گرفته
باوتلن میشه؟ نتیجه واتولوژی یک بیمار سرطانی را میبرند ومیگویند پسرماسرطان داره و به همین راحتی او را معاف میکنند !!!!
چرا یارانه 4ماهه قطع شده رو بررسی نمیکنید شما که در امور یارانه هستید مسلمان هستید؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من بودجه 77 میلیون نفر به یک عده ای سهمشون پرداخت میشه و بقیه پولها بین خودشون تقسیم میشه.
دولت کنترل اموال ودرامد مردم با کد ملی میتواند ونمیکند درشهر ما ۱۵نفر مامور خرید وپشنیبانی ادارات دولتی هستند پیمانکاران وبازاریها حق جذب بهصورت سکه طلا. میدهند درامد این کارمندان سالی ا میلیارد میشود وتبدیل به زمین وویلا به نام فرزندان مادر ومادر زن و همسر میکنند همه را الوده میکنند از کارمندان حسابداری شهر ومرکز
جامعه عدالت میخوداحال نویسنده خوب نیست.عدالت کیلو چنده! مگه ملت حق نظر دارن؟ میخوان که بخوان ! برن عدالت بخرن!!!
به نظر من باید یارانه به کلیه اقشارتعلق گیرد چون دولت نمی تواند و نخواهد توانست به درستی دهک ها را تشخیص دهد. اما اگر نگران دریافت یارانه توسط ثروتمندان است می تواند از آنها مالیات بیشتر بگیرد و به اقشار کم درامد پرداخت کند.
ما اومدیم مالیات برارزش افزوده رو پیاده سازی کردیم اما به طور ناقص اصولیش اینه که شما وقتی کارت می کشی مثلا 10 هزار تومن خود پوز مالیات بر ارزش افزودش رو حساب کنه و از حساب شما کم کنه و به حساب دولت مستقیم واریز کنه و مثلا 11 تومن از حساب شما کم کنه هر حساب بانکی مال یک کد ملی هست در پایان سال مالی مشخص می شه که مثلا حساب ایکس چقدر مالیات داده حساب وای چقدر اونی که قدرت خریدش کمتر بوده باید مالیات پرداختیش مقداریش یا همش برگشت داده بشه و این برگشت از حساب اونی که بیشتر خرج کرده داده میشه اینجوری عدالت برقرار میشه منی که درامدم کمه چرا باید مالیات بدم؟ اونی که درامدش زیاده باید برای هر خریدش مالیات بده این روش به عدالت نزدیکتر هست و در خیلی از کشور های دنیا اجرا میشه
فقط در رابطه با به اصطلاح همسان سازی حقوق باز نشسته ها این روزنامه ها و خبرگزاری ها نفس مارا میگیرند هی امید ودبند دیگر ما امیدی همه میگن سی و هشت درصد آقای کاظمی میگه ده درصد ولی تورم کولاک میکند من در خرداد ماه رفتم دوحلقه لاستیک ماشین بگیرم ۱/۱۰۰ملیون بارز بود دیروز رفتم میگه ۱/۵۰۰ملیون ولی حقوق هی وعده الکی شما خودت اعصابت می‌کشه. هی وعده وعده وعده
عدالت کجا بود .فثط شعار .عدالت کلمه ای بیش نیست .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر