بازدید 40614
سه هزار و صد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نماینده مجلس: گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تفحص از فولاد مبارکه مورد تایید مجلس نیست/ چرا سپاه از فهرست تروریسم خارج نشد؟ پای قاتلان شهید سلیمانی در میان است/معاون وزیر ارشاد: لب‌زدن خواننده جرم است! /استاندار تهران: اگر کسی بیکار است به ما مراجعه کند / وزیر نفت: پول نفتمان را در سررسید دریافت کرده‌ایم / خاندوزی: هنوز هم می گویم اگر دولت قبل کاری انجام نمی‌داد در سال تورم ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد/ مقام مسئول: مدیران ناکارآمد مخرب‌تر از حقوق‌های نجومی است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند رئیس اتاق بازرگانی: بنگاه‌های اقتصادی را معتاد دولت نکنیم! / رئیس کل بانک مرکزی: اوراق ارزی امسال منتشر می‌شود
 /دستور رئیس جمهور برای عدم شماره‌گذاری خودرو‌های بی‌کیفیت /شکایت گروهی از طلاب و برخی گروه‌های قم از بازیگران زن و سلبریتی‌ها رد شد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲ 23 August 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نماینده مجلس: گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تفحص از فولاد مبارکه مورد تایید مجلس نیست
لطف الله سیاهکلی،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضاییه برای بررسی تخلفات گفت: تحقیق و تفحص به معنای این نیست که جرمی متوجه کسی شود بلکه موارد کلی بررسی شده و سمت و سوی کار را نشان می‌دهد. وی توضیح داد: گزارش تحقیق و تفحص نشان داد که در فولاد مبارکه اصفهان اشکال وجود دارد و ممکن است اختلاس صورت گرفته باشد، اما این گزارش مشخص نمی‌کند که این موضوع توسط چه کسی و به چه میزان بوده، چون اساسا فرصت اینکار نبوده و تخصص لازم هم در این باره وجود ندارد. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: نمایندگان با امکانات محدودشان بررسی کلی کرده و بعد از رسیدن به اشکالات، آن را در قالب گزارشی به مجلس ارائه کرد و در نهایت آن گزارش با رای مجلس به قوه قضاییه ارجاع می‌شود؛ بنابراین، این دادگاه است که مشخص می‌کند چه کسی و به چه میزانی تخلف کرده است.

سیاهکلی مجددا گفت: تحقیق و تفحص بدان معنا نیست که افراد چقدر جرم و تخلفی مرتکب شده و چه حکمی مشمول آن‌ها می‌شود. منتظر هستیم تا حکم دادگاه صادر شود. وی افزود: افرادی که نام آن‌ها در گزارش تفحص آمده، متهم تلقی شده و محکوم نیستند حتی ممکن است که در روند بررسی دادگاه هیچ محکومیتی متوجه آن‌ها نشود. سیاهکلی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای مورد تایید هیات تحقیق و تفحص نیست، گفت: مجلس اطلاعات کلی و خلاصه گزارش را تایید می‌کند. ما جزییاتی از گزارش را منتشر نکردیم، چون در این جا بحث آبروی افراد مطرح است. ما مستنداتمان را به دادگاه ارائه کردیم و آن گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای را تایید نمی‌کنیم.

القاصی: تاکنون گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد فولاد مبارکه نهایی نشده است
در راستای پیگیری دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس در مورد فولاد مبارکه، علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: روز گذشته در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، محسنی اژه‌ای در خصوص اخباری که پیرامون گزارش‌های مفاسد رخ داده در فولاد مبارکه مطرح شده بود، دستوری صادر کردند تا موضوع دقیق، جامع، سریع و در چارچوب قوانین پیگیری و شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این موضوع در دادسرا و دادگستری تهران تعیین شود. به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: در راستای دستور ریاست  قوه قضاییه، بلافاصله امروز با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تلفنی در خصوص اینکه آیا در مورد فولاد مبارکه گزارش تحقیق و تفحص تنظیم و نهایی شده، تماس حاصل شد و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و کارشناس مربوطه اعلام داشتند که همچنان در خصوص فولاد مبارکه گزارش نهایی تنظیم و تدوین نشده است.

چرا سپاه از فهرست تروریسم خارج نشد؟ /پای قاتلان شهید سلیمانی در میان است

محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خارج کردن سپاه از لیست ترور (نه تحریم) پیشنهاد آمریکا به دولت قبل بود تا ایران را وادار به پذیرش مذاکرات منطقه‌ای و موشکی کند. آمریکا می‌گفت بدون مذاکره منطقه‌ای و موشکی، بازگشت به توافق ۲۰۱۵ نیز غیرممکن است. تیم آقای رئیسی این خواسته را رد کرد.  وی ادامه داد: آمریکا بار دیگر پیشنهاد داد که سپاه از فهرست تروریسم خارج شود و در عوض آن، ایران قاتلین حاج قاسم را فراموش کند. ایران گفت «نه». آمریکا سه بار دیگر پیشنهاد‌هایی برای امنیت نیروهایش داد. ایران همه را رد کرد و آمریکا نهایتا پا پس کشید. حالا چه کسی امتیاز داده؟

۱۰‌زورخانه در تهران به قهوه‌خانه تبدیل شدند!
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با بیان اینکه فقط در تهران۱۰ زورخانه بسته شده و به قهوه خانه و رستوران سنتی تبدیل شده‌اند، گفت: فرهنگ پهلوانی واقعا کمرنگ شده و باید حمایت همه جانبه صورت گیرد. باران چشمه افزود: در همین تهران ۱۰ زورخانه بسته و به قهوه خانه و رستوران سنتی تبدیل شده اند. شهرداری‌ها باید تدبیری اتخاذ کنند تا زورخانه‌های قدیمی به آثار ملی تبدیل شود. در رشت زورخانه‌ای داریم که بیش از صد سال قدمت دارد و قصد دارند آن را تغییر کاربری بدهند. باید این‌ها ثبت ملی شوند تا نتوانند آن را تغییر کاربری بدهند. یا در بازار تبریز یک زورخانه قدیمی که ملک شخصی بود را ۲ سال پیش با مجوز شهرداری به قهوه خانه تبدیل کردند. شهرداری‌ها به داد زورخانه‌های قدیمی برسند و این رشته ملی و آیینی ما را احیا کنند.

معاون وزیر ارشاد: لب‌زدن خواننده جرم است!
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه ایجاد شده در کنسرت خواننده موسیقی پاپ در زاهدان (گرشا رضایی) بیان کرد: کنسرت، یک کار زنده است. ممکن است خواننده‌ای، روی صحنه، یک لحظه قندش بالا پایین شود یا به دلیل اتفاق یا رفتاری اعصابش تضعیف و عنان اختیار کلام از دستش خارج شود و رفتار نسنجیده‌ای انجام دهد که شورای تخلفات در استان‌ها و شورای عالی تخلفات در تهران، به چنین موضوع‌هایی رسیدگی می‌کند. این‌ها جرم است، خواننده حق ندارد روی صحنه به مخاطبش بی‌احترامی یا حتی اثر یا قطعه‌ای را به صورت لب زدن اجرا کند. اگر چنین موضوعی محرز شود، جرم است و شورای تخلفات برخورد جدی را با تهیه‌کننده، کنسرت‌گذار و خواننده دارد.

سالاری افزود: روند اجرای کنسرت موسیقی این گونه نیست که خواننده‌ای روی صحنه بخواهد قطعات مورد نظر را به صورت لب خوانی اجرا کند. این ظلم به برخی از هنرمندان است. خواننده یا هنرمندی که روی صحنه حاضر می‌شود، همه مراحل قانونی را طی می‌کند. وی در پاسخ به این که شاید کارشناسان در مواردی موضوع لب خوانی خوانندگان را متوجه نشوند، اظهار کرد: ممکن است نماینده دفتر موسیقی در سالن از لحاظ کارشناسی اشتباه کند و نمی‌توانم مطلق بگویم که این اتفاق صفر شده، اما اینکه فردی که آشنا به حوزه موسیقی نباشد، در سالن کنسرت حضور داشته باشد و موارد را بررسی کند، اینگونه نیست. نماینده دفتر موسیقی معمولا با تکنیک‌های موسیقی، اجرا و خواندن اثر موسیقایی یا حداقل بعضی از این مسائل آشناست، اما همه آثار در شورای تخلفات بررسی می‌شود.

سردار هادیانفر: مگر در خودرو‌ها تی‌ان‌تی قرار دارد؟!
رئیس پلیس راهور گفت: اخیرا تصادفی بین ۲ خودرو پژو رخ داد که ۹ نفر در این ۲ خودرو کامل سوختند مگر در این خودرو‌ها تی ان تی قرار داشت؟

مهدی تاج از سوی نهاد‌های قضائی تأیید صلاحیت نشد
نهاد‌های قضایی و امنیتی صلاحیت میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی را برای حضور در انتخابات تایید کرده‌اند و فعلا خبری از نام مهدی تاج نیست و او نمی‌تواند روز هشتم شهریور در مجمع حاضر شود. حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال دیشب در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که نهاد‌های قضایی فقط دو تن از سه نامزد تایید شده از سوی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال را تایید کرده‌اند و در انتظار روشن شدن وضعیت نفر سوم هستیم. بررسی‌های ایسنا نشان می‌دهد نهاد‌های قضایی و امنیتی که صلاحیت نامزد‌ها را بررسی می‌کنند، تاکنون میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی را برای حضور در انتخابات این فدراسیون که هشتم شهریور برگزار می‌شود تایید کرده‌اند و فعلا وضعیت مهدی تاج روشن نیست.

وزیر دادگستری: در رابطه با کودکان کار به خودم نمره منفی می‌دهم
وزیر دادگستری در خصوص اقدامات وزارت دادگستری در رابطه با حقوق کودکان و واگذاری و رها کردن کودکان در ماه‌ها و روز‌های اخیر در خیابان‌ها گفت: وزارت دادگستری وطیفه هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در رابطه با حقوق کودک را دارد. باید در راستای حمایت و ساماندهی کودکان کار تلاش کنیم و نمره منفی به خودم و دستگاه‌های متولی در حوزه حقوق کودکان کار می‌دهم چرا که وضعیت کودکان کار به هیچ وجه مناسب نیست.

استاندار تهران: اگر کسی بیکار است به ما مراجعه کند
محسن منصوری در نشست خبری امروز سه شنبه (اول شهریور ماه ۱۴۰۱) که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به تحولات بزرگی در حوزه‌های اقتصادی ظرف یک سال گذشته در استان تهران اشاره کرد و گفت: این تحولات به شکلی بوده که نرخ بیکاری روز به روز کاهش داشته، امروز در استان تهران شهرستان‌هایی هستند که جمعیت بیکار ندارند. منصری گفت: ببینید ما الان در برخی محله‌های آسیب پذیر تهران فراخوانی دادیم که هر کس بیکار است آماده‌ایم او را مشغول به کار کنیم. در برخی مراکز شاهدیم فرد شغلی ندارد، اما از ایجاد شغل برای خودش نیز استقبال نمی‌کند. این افراد وارد چرخه‌ای شده‌اند که حتی نمی‌توانیم با آنان درباره شغل گفت‌وگو کنیم. در چنین مراکزی آمار بزه بالاست، اما در جهت مخالف آن می‌بینیم هر جا اشتغال ایجاد شده است آمار بزه کاهش یافته است. برای کاهش جرم و بزه در استان باید نگاه ایجابی داشته باشیم و این نگاه یعنی باید طرح‌های خدمات اجتماعی در همه شئون شامل حوزه‌های اشتغال، بیمه و سلامت را نیز در بر بگیرد اجرا شود. با اجرای طرح همگانی بیمه سلامت شاهد کاهش چشمگیر بزه و جرم در حاشیه شهر‌ها هستیم. با اجرای این طرح، مردم ساکن در حاشیه شهر‌ها امید بیشتری به زندگی پیدا کرده و به این دلیل نرخ وقوع بزه نیز کاهش چشمگیری پیدا کرده است و هزینه‌های مالی ناشی از تامین سلامتی در آن‌ها کاهش یافته است. از سوی دیگر، از وزارت آموزش و پرورش خواسته شده است تمرکزی در این مناطق ایجاد شده تا ضریب آموزشی افزایش یابد.

شکایت گروهی از طلاب و برخی گروه‌های قم از بازیگران زن و سلبریتی‌ها رد شد
در ماه‌های گذشته گروهی از طللاب قم و برخی گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر علیه تعدادی از بازیگران از جمله یوشا ضیغمی، شبنم مقدمی، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، فلور نظری، آزاده صمدی، بهاره رهنما، الناز شاکردوست، الهام صالحی، صباکمالی، الهام حمیدی، ریحانه پارسا، سمانه پاکدل، لیندا کیانی در قم شکایت کرده بودند که این شکایت با قرار عدم صلاحیت به تهران ارجاع و از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه رد شده است.

وزیر صمت: افزایش قیمت مسکن از خودرو بیشتر بوده است
فاطمی امین گفت: بلاشک و بدون تردید قیمت تمام شده خودرو باید کاهش یابد، اما این را نیز بپذیریم که افزایش قیمت مسکن، موتورسیکلت و... بیش از خودرو بوده و ممکن است قیمت خودرویی ۷ برابر شده باشد، اما بطور مثال شاید قیمت ملک ۲۰ برابر شده باشد؛ مشکل اقتصاد ایران ناترازی و عدم برقراری قیمت‌های نسبی است. تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه از بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از رانت موجود در افزایش قیمت‌ها در حوزه‌های خودرو، مسکن و... جلوگیری می‌کند.

دستور رئیس جمهور برای عدم شماره‌گذاری خودرو‌های بی‌کیفیت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از دستور رئیس‌جمهوری برای عدم شماره‌گذاری خودرو‌های بی‌کیفیت و ناایمن داخلی و وارداتی خبر داد و گفت: سازمان استاندارد در حوزه کیفیت خودرو‌ها کوتاهی کرده است. سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه نشست تخصصی رؤسای پلیس راهور با مدیران‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این‌که "پلیس همواره از کیفیت و ایمنی خودرو‌های تولید داخل انتقاد می‌کند، چرا از ابزار عدم شماره‌گذاری خودرو‌های بی‌کیفیت استفاده نمی‌کنید؟ اظهار کرد: همواره این موضوع مطرح است که چرا پلیس با وجود انتقاد از ناایمن بودن خودرو‌های تولید داخل و آتش‌سوزی، همچنان این خودرو‌ها را پلاک می‌کند.  مشکل وجود نقص در قانون است؛ در قانون به‌صراحت آمده است که برای شماره‌گذاری خودرو‌های سبک، سنگین و... چند مرجع باید تأییدیه صادر کنند؛ وزارت صمت، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد، سازمان‌هایی هستند که تأییدیه ایمنی و کیفیت را برای خودرو‌ها صادر می‌کنند و بر اساس قانون پلیس مکلف است خودرو‌های تولید داخل و وارداتی را شماره‌گذاری کند.

وزیر نفت: پول نفتمان را در سررسید دریافت کرده‌ایم

اوجی وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت پول نفت به کشور گفت: با مشتریانی که پیدا کردیم، نوع قرارداد‌ها و بازار‌های جدید، هر مقدار نفتی که فروخته‌ایم، یک تاریخ سررسید دارد و ما سر تاریخ پول محموله‌های صادراتی نفت خام را گرفته‌ایم و افزون بر آن معوقه‌ها را نیز دریافت کرده‌ایم. وی تأکید کرد: در بحث صادرات گاز نیز از کشور عراق ۲.۶ میلیارد دلار طلب از سال‌های ۹۶ تا ۹۸ داشتیم که بخشی از آن را سال گذشته و بخشی را نیز تیرماه امسال دریافت کردیم و طلب ما در بحث گاز نیز به‌روز است.  خوشبختانه بالاترین رقم صادرات گاز و نیز سوآپ را به کشور‌هایی نظیر ترکیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان داشته‌ایم.

خاندوزی: هنوز هم میگویم اگر دولت قبل کاری انجام نمی‌داد در سال تورم ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد
خاندوزی، وزیر اقتصاد در برنامه بدون توقف گفت: در پاسخ به این که قبل از تصدی این سمت گفته بودید اگر همین الان دولت هیچ کاری نکند، تورم ۱۰ درصد پائین می‌آید، این به چه دلیل بود؟ گفت: این جمله به لحاظ کارشناسی جمله درستی بود؛ هنوز هم میگویم اگر دولت قبل کاری انجام نمی‌داد در سال تورم ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد. به جهت اینکه تورم سطوح بالایی را طی کرده بود، براساس چند فرمول تورم کاهش طبیعی خودش را در یک سال خواهد داشت؛ بنابراین اگر یک سال گذشت و اتفاقی نیفتاد باید تعجب کرد. با تلاش‌هایی که دولت در ماه‌های اول انجام داد نه در یک سال بلکه در شش ماه عملکرد دولت فاصله بین عدد ۵۷ تا ۲۹ را طی کرد، این کاهشی بود که تورم نقطه‌ای کشور طی کرد، تورم ۱۲ ماهه هم از ۵۸ به ۴۳ کاهش پیدا کرد و این عدد هم به جهت تلاش‌های دولت در جهت کنترل تورم بود که توانستیم در شش ماهه اول دولت به درجات بالاتر به آن هدف رسیدیم.

مقام مسئول: مدیران ناکارآمد مخرب‌تر از حقوق‌های نجومی است

پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در سال‌های گذشته صحبت‌های بسیاری درباره حقوق‌های نجومی و مدیران نجومی بگیر مطرح شده، اما مسئله‌ای که الان مهمتر است اتئلاف کهکشانی است. به این معنا که ممکن است یک مدیر حقوق نجومی هم دریافت نکند، اما میلیون‌ها بلکه میلیارد‌ها تومان را با امضا‌های خود هدر بدهد که باید جلوی این ائتلاف‌ها را بگیریم؛ بنابراین می‌توان به جرات گفت که ضرر مدیران ناکارآمد بیشتر از حقوق‌های نجومی و نجومی بگیران است.

رئیس کل بانک مرکزی: اوراق ارزی امسال منتشر می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی از انتشار اوراق ارزی در سال جاری خبر داد و گفت: رمز ریال آزمایشی آخر شهریورماه اجرایی و عرضه می‌شود. وی افزود: چند درخواست در حال بررسی است که مجوز می‌دهیم و امسال حتماً اوراق ارزی منتشر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی: بنگاه‌های اقتصادی را معتاد دولت نکنیم! 

رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید تا زمانی که سیاست‌های کلان در خصوصی‌سازی و مدیریت بنگاه‌داری اصلاح نشود، نمی‌توان انتظار داشت که حرکت به سمت توسعه صنعتی در ایران سرعت بگیرد. شافعی خاطرنشان کرد: در رب گوجه‌فرنگی ۳۰۲ پروانه تولید داده‌ایم و ۳۹۸ واحد در حال مجوز گرفتن بودند؛ یعنی جمعا ۷۰۲ واحد و تولید گوجه‌فرنگی در کشور ۶ میلیون تن است و ۳۵۰۰ هزار تن تازه‌خوری می‌شود. این وضعیت در صنعت فرش ماشینی و خیلی از صنایع دیگر همین‌طور است. حرف من ندادن مجوز نیست، ولی باید این اطلاعات در اختیار سرمایه‌گذاران باشد و مشخص شود که دولت در این زمینه‌ها سیاست تشویقی اعمال نکند. واحد‌های تولیدی نباید به حمایت مالی معتاد شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۳
پس خاندوزی قبول دارد که دولت کاری نکرده است و این کاهش تورم خودکار بوده است
ولی باید قبول کند که تورم کالاهای اساسی بالای 300درصد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
رییسی امروز: گزارشات غیر مستند و نگران کننده نشر ندهید!؟
سید جان افشاگری نشود فساد پنهان می‌ماند لطفا تحت فشار ها مقاومت کن و ادبیات دولت انقلابی را عوض نکن چون هر لحظه قضاوت میشوی توسط مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
از دیده شما به موضوع فکر نکرده بودیم دمت گرم ولی 300 درصد رو خوب اومدی ظرف یک ماه سنگ تموم گذاشت
وای بر کسی را که وقتی تخم مرغ دزد میبیند برخورد میکند اما ...جایی که باید برخورد بشود عقب میکشد
شرکت دانیلی ایتالیا قرار داد فولاد مبارکه در اصفهان را در سال 1355 بست و تا مقطع انقلاب حتی خاکبرداری و پی سازی ان در کنار خلیج فارس صورت گرفت و تمام دستگاههای ان با توجه به هوای گرم و شرجی خلیج فارس که بین بیست تا 50 درجه هست طراحی شده بود. اب این مجتمع قرار بود از خلیج فارس تامین شود و گاز ان از منابع سرخون بندرعباس و سنگ اهن ان با توجه به خرید معدن بسیار بزرگ سنگ اهن توسط ایران انزمان در هند قرار بود از هند بیاید و در فازهای بعدی صادرات ان رقیب شرکت پوسکو کره جنوبی شود . ولی در سال 58 دوستانی که خیلی به استان اصفهان محبت داشتند و خیلی هم در شورای انقلاب بودند و بعد از جریان سفارت امریکا به این بهانه که فولاد جزو صنایع مادر و استراتژیک هست و ناوگان نظامی امریکا در خلیج فارس قوی! است بنابراین لازم هست این کارخانه به مرکز ایران منتقل شود و همه می دانیم که اصفهان از نظر این دوستان همشهری اصفهانی مرکز ایران هست. در واقع با این تصمیم اشبتاه ایران مجبور شد مقدار زیادی سرمایه گذاری بسیار بیشتر برای انتقال گاز و برق و خطوط راه اهن برای انتقال میلیون ها تن سنگ اهن از کرمان و راه انجام دهد ولی اوج فاجعه این نیروگاه بدلیل روش تولید نیاز به اب بسیار زیادی دارد که نتیجه ان فاجعه زیست محیطی کمبود اب در کل استان اصفهان هست. البته برخی دوستان الان هم می فرمایند که مگر یک کارخانه چه اندازه مصرف اب دارد و اب کارخانه اخیرا از پس اب استفاده می شود و... ولی این دوستان یا علمش را ندارند یا به صرف انها نیست که دلیل فاجعه زیست محیطی برای زاینده رود را بگویند. وقتی شما کارخانه ای به عظمت فولاد مبارکه را به اصفهان منتقل می کنید یعنی هزاران کارگاه و کارخانه و نیروگاه برق و دهها هزار کارگر این کارخانجات که با خانواده های خود چند صد هزار می شود را از همه ایران بار زاینده رود می کنید. همین است که دوستان 1358 اصفهان با این کار اصفهان را ظاهرا اباد کردند و حسابی ثروت را به اصفهان منتقل کردند ولی فاجعه ای برای 5 میلیون ساکن استان اصفهان پدید اوردند که الان در خشک شدن زاینده رود شاهد هستیم. البته از این کارخانه فقط قشری از مدیران نا پاک توانستند بار خود را ببندند ولی این 5 میلیون مردم اصفهان هستند که باید هزینه بدهند. همانطور که الان با سو مدیریت برخی نامدیران سهمیه ای و ... در ایران عده ای مانند همین مدیران ناپاک حسابی بار خود را بستند و بهترین خانه ها و ویلاها را در گرانترین شهرهای دنیا می خرند و افسانه ای زندگی می کنند ولی 85 میلیون مردم ایران دارند هزینه این فجایع مدیریتی و علمی را می پردازند . اگر ذوب اهن اصفهان در دهه چهل در اصفهان مستقر شده بود بدلیل این بود که هنوز طرح ملی امایش سرزمین که وظیفه اصلی سازمان برنامه و بودجه بود شکل نگرفته بود. از اصول ان برنامه ملی امایش سرزمین این بود که استانهای کم ابی مانند اصفهان و یزد و سمنان و ... به عنوان مرکز دانشگاهی و توریستی و صنایع دستی شکل بگیرد. و عمده صنایع اصلی اتمی و سنگین مانند فولاد و سیمان و پالایشگاه و ساختمان و کاشی و... در ساحل خلیج فارس شکل بگیرد که یکی از انها همین فولاد اصفهان و دیگر فولاد کنگان و دیگری فولاد خوزستان بود یا نیروگاه اتمی بوشهر و پالایشگاهها بندرعباس و کنگان و... یا نیروگاه اتمی دارخوین و... ولی وقتی علم نباشد نتیجه فاجعه امروز ایران است. مانند ان قوانین ملی شهرسازی که فلان شهردار بعد از جنگ امد و با یک حکم تمام قوانین ملی شهرسازی یک ملت در تهران را برای براوردن دخل شهرداری فروخت و بعد با الگو شدن ان توسط تمام شهرداریهای کشور الان برای همیشه معماری یک ملت را ویران کرد و فاجعه زیست بوم ملت ایران را افرید که نتیجه ان تراکم وحشتناک در تمام بافتهای شهری و گرانی بی حساب و کتاب ان و... هست. خلاصه برخی ابادانیها از هزار تا ویرانی بیشتر فاجعه امیز و ضرر دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
آقای ناشناس دمت گرم
اقای خاندوزی بیدار شو اقاجون.تا کی میخوای به حرف ها ادامه بدی؟شماها مسلمونید و اینهمه دروغ تحویل میدین؟
مدیر ناکارآمد بدتر از حقوق نجومی و حقوق نجومی بدتر از مدیر ناکارآمد هستش، خودتون رو مسخره کردید یا ملت رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
البته که خودشونم گفتن مدیر ناکارامد. پس خودش بیشتر مد نظر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
ملت رو
اعتراضی داری؟
خاصیت مجلس انقلابی اینه که ابتدا آبروی افراد رو می برند بعد به این نتیجه می‌رسند که گزارششون درست نیست. خدایا خودت ما رو نجات بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
نه اینکه گزارششان درست نیست. احتمالا به شما امر شده که همه چیز را انکار کنید. اگر مورد تأیید نیست پس چرا تو سیصد صفحه به عالم و آدم تهمت زدید؟
بنده به عنوان یک فوق تخصص روانشناسی محیطی باید به ارزتان برسانم
این قضیه اختلاس فولاد غیرمبارک یه خدعه و نیرنگ دشمن و کار فتوشاپه لذا نباید زیاد به آن پرداخته شود
مگر کش لقمه است؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
در این مورد (عرض )درست است
تابی جان علاوه به تبلبغات فراوان در حاشیه و بالا و پایین و چپ و راست که حق هر سایتی هم هست اما دیگه تبلیغ یک برند بعد از هر سه چهار خبر در ستون اصلی و رفتن رو مخ خواننده خبر،نوبره که تازگی داره!!!!
با سلام و درودبر همه خوانند گان فهیم
بر اساس شنیده ها دوباره قرار است
دادن مروارید غلتان در قبال آب نبات. برای بار سوم تکرار شود.
امروز ایران شلاق تحریم خورده و هزینه تحریم را مردم داده اند اما دوباره سر برافراشته و بر قله ی اقتدار در غرب آسیا ایستاده است.اروپای بدون انرژی برای زمستانی سرد آماده می شود و انرژی اینجاست.مطمئن باشید با برجام یا بدون برجام اروپا نفت را خواهد برد و یورو را دو دست تقدیم خواهد کردو اردوغان دلال در زمستان پیش رو کار اروپائیان را راه خواهد انداخت.حال سؤال اینستکه چرا بایدخود را بی دفاع کنیم و هم نفت را ارزان کنیم.آیا این در راستای منافع ملی است.تا زمانی که تنش در جهان وجود دارد امضای برجام اشتباه محض و غیر از آسیب و خدشه دار کردن امنیت ملی نتیجه ای ندارد.
برای همیشه این سند تکدی گری را به زباله دان تاریخ بیندازید و مملکت را از این حالت التماس همچون طفلی که برای شیشه شیر گریه سر می دهد خارج کنید.
چرا از تاریخ درس نمی گیرید؟؟؟
نماینده مجلس: گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تفحص از فولاد مبارکه مورد تایید مجلس نیست !!!
لطف الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضاییه برای بررسی تخلفات گفت: تحقیق و تفحص به معنای این نیست که جرمی متوجه کسی شود بلکه موارد کلی بررسی شده و سمت و سوی کار را نشان می‌دهد!!!!!!
اینطور که معلوم است یک عده خدمت کرده اند خسته شده اند یک عده تاز نفس برای کار بیایند حرف نمایند گان مجلس هم همین است هیچ مشکلی هم در کار نیوده
عجب رویی داره این خاندوزی
فولاد مبارکه سه حالت داره اول واقعیت داره و برخورد میشود!!!!
دوم دروغه و میخواهند بخاطر برجام مردم رو مشغول کنند تا ذهن ها منحرف بشه
سوم واقعیت داره و در وسط راه گفته میشه ادامه ندن و همه چی فراموش بشه
استاندار تهران اگر چهار تا شغلی هم باشد به فک و فامیلهای خودت بده که شرمنده آنها نشوی چند صباح دیگر معلق میشوی بعد همانها دشمنانت می شوند
گروهی از طلاب؛ گویا شغلشان شده است ایشان چه طریقی هزینه های زندگی خود را تامین می کنند؟ که این قدر وقت اضافه دارند تا شکایت بکنند و روند حقوقی را طی کنند؟
پای برخی نمایندگان در میان است به خاطر اینکه اطلاعات به بیرون درج نکند مخالفت کرده اند .
الان مسئله این هست که با داشتن شغل باز فقیریم
احسان خاندوزی گل به خودی زده. ایشون با همین حرف و استدلالش عملاً اعتراف کرده که دولت کاری انجام نداده که در نتیجه تورم 10% کاهش پیدا کرده!!!
میدونید از یانکی پرست کثیف تر کیه؟ یه یانکی پرست دیگه
اقای نماینده مجلس ابروی تمام اینها و مدیرانی که همه میدونن چیکاره هستن به اندازه یه هزارم رنج اون بچه ای که به خاطر دزدی بعضی ها گرسنگی میکشه ارزش نداره
خدایی استاندارد بودن و نبودن خودرو همش الکیه نگاه می کنند اگر خودرو توجیه اقتصادی داشته باشد خودرو استاندارد هست اگر نداشته باشد غیر استاندارد هست نمونه اش تیبا ساینا و سمند هست تیبا ساینا و سمند بدلیل اینکه ارزانتر نسبت به سایناs و کوییک بود غیر استاندارد هست در حالیکه نمونه گرانتر استاندارد هست
اینطوری که این نماینده مجلس (سیاهکلی) عنوان نموده است، احتمالا به متهمین فساد چندهزار میلیاردی فولاد مبارکه مدال هم میدهند و سپس بازرس ها و کاشفین این فساد عظیم را به دادگاه می کشند تا به جرم تشویش اذهان عمومی و ...محاکمه شوند
اگر پولی که در فولاد مبارک اختلاس شده به هر خانواده می دادند که زندکیشان از این رو به ان رو می شد ؟؟؟ چند خانواده می توانستند این پول را بگیرند؟؟؟به هر خانواده یک میلیارد تومان؟؟؟حالا حساب کنید چند خانواده می توانست زندگیشان دگرگون شود با این پول ...؟؟؟
" ... و ممكن است اختلاس صورت گرفته باشد ... » !! از متن
--------------
-- گزارش ٣٠٠ صفحه اي ؟ ... عجب ! ميگم حالا اگر زبانم لال اختلاسي در كار باشد ،و يا حساب و كتاب و تراز مالي دچار اشكال شده باشد ، حرف از چه مبلغ يا مبالغي هست ؟ ... بفرما آقا مرتضي !
-- خدا عالمه محمود آقا ! ... ما كه با دو چشم خودمان چيزي نديده ايم ... اما ميگن حرف از چند هزار ميليارد تومن است ! ... پول زيادي است محمود آقا مگه نه ؟
-- درسته آقا مرتضي ! پول زيادي است ، كرور كرور پوله ! ... اما مرتضي خان ، هميشه كه نبايد ميليارد
و چند ميليارد و چند هزار ميليارد پول زيادي باشه ، برخي اوقات ٦ هزار تومن هم پول زيادي هست ! ميدوني آقا مرتضي امروز با بچه همشيره رفتيم در مغازه اكبر آقا سوپري ، اون طفلك چشمش افتاد به گردوهاي تازه كه اكبرآقا آورده بود و دلش كشيد ! چهارتا گردوي تازه پوست سبز شد ٦ هزار تومن ! باور
ميكني مرتضي جان ؟ ! هر دونه گردوي تر هزار و پانصد تومان ! ... خدايا توبه ... چهار تا دونه گردو بشه ٦ هزار تومن ! كي باور ميكنه ؟ ... حالا ملتفت شدي كه چرا عرض مي كنم ٦ هزارتومن هم پول زيادي بايد باشه ! ... خدا رحمت كنه عموم !. سال شصت كارمند دولت بود، يعني .دفتر دار مدرسه بود ! هر ماه حقوقش ٣ هزارتومن .! ٦ هزارتومن ، حقوق دو ماه مرحوم عمو عبد الحسين بود ! ملتفتي برادر ؟ ٦ هزار تومن مي شد پول حقوق دوماه آن مرحوم مغفور ! ... پس آقا مرتضي قبول كن كه ٦ هزار تومن هم بايد پول زيادي باشه ! ... شك نكن ! ... ابداً شك نكن !... چهارتا دونه گردوي تر بشه ٦ هزار تومن ؟ ... مگه پول علف خرسه ؟ ... مخصوصاً براي ما حقوق بگيران با حقوق ثابت !! ... بله ؟!
آیا ما گوش هایمان مخملیست؟ این چه داستانی بود که توافقات برجام ساختید . نکنید . به شعور ما توهین نکنید
محمد جمشیدی ما را چه فرض کرده؟
اگه مثلا من که کارشناسی ارشد شیمی دارم برم پیش اقای استاندار،ایشان چند گزینه را برای شغل دادن بمن انتخاب میکنند!
۱.میفرست بسیج و بعدش هم بعنوان مدافع حرم میرمدسوریه!
۲.میفرست کارخانجات دولتی تا یکی به خیلی بیکاران انجا اضافه بشم.البته حسن اینکار اینه که از جیب بیتالمال بمن حقوق بخور نمیر پرداخت میکنند
۳.و اخرین گزینه هم اینه که بهم میگن چون تو متعهد و حزبالهی نیستی گم شو برو خارج!
۳.
سحن ها و تیتر های زده شده دقیقا مثل تیتر های روزنامه های ورزشی هستند.
انگار داری روزنامه ورزشی رو ورق میزنی!
آقاي وزير اول فكركن بعد حرف بزن، ماشين يه كالاي مصرفيه ولي مسكن سرمايه است.
سایت تابناک هرچه سریعتر خودتو تسلیم کن و تحویل قانون بده تا زودتر اعدام شوی و اندکی از مزاجاتت کم بشود؟
سردار هادیانفر: مگر در خودرو‌ها تی‌ان‌تی قرار دارد؟!
رئیس پلیس راهور گفت: اخیرا تصادفی بین ۲ خودرو پژو رخ داد که ۹ نفر در این ۲ خودرو کامل سوختند مگر در این خودرو‌ها تی ان تی قرار داشت؟
آقا این قدر با الفاظ بازی نکنید رقم و خود رشوه بگیران حقیقی و حقوقی امعلوم شده بعد جناب نماینده می گه هنوز جزئیات معلوم نیست آبروی ادمها!!! جناب ول کن ملت رو چی فرض کردید اختلاس گینسی معلوم شده بعد یکی میگی فساد سیستماتیک نداریم فساد سیستم داریم جمع کنید بابا این قضیه رو شده
توجیهات مدیران و مسولین(معاون سیاسی و وزیر افتصاد) در حد المپیک!!!!!
اقای نماینده سیاه کالی احسن به تو شما درکجای این ماجرا هستین؟
جناب خاندوزی هر دولتی اومد سرکار مدعی پایین آوردن تورم شد والبته ادعای ایجاد تورم بالا توسط دولت قبلی نمی دونم کی می تونیم بجای حرف زدن عمل کنیم طوری که به قول این دولتی ها ملموس باشه لطفا فقط عمل , عمل , عمل!!!!!!!!!
شبها چی میخورند که صبح بلند میشند چیزی دیگه ای میگن
هی استاندار با این حقوقی که میدی میتونه یک خانواده ۴ نفره را اداره کنه یا باید تو حاشیه شهر چادر بزنه
این خواننده ها مگر می تونن زنده اجرا کنند همش با کامپیوتر و ابزارآلات موسیقی صدا تولید می کنند.
جناب آقای سیاهکلی اگر یارو آبرو داشت دزدی یا اختلاس میکرد؟ پس شما چرا؟
"حالا چه کسی امتیاز داده؟" بهانه است؟
آقای خاندوزی میشه شما هم هیچ کاری نکنید تا بلکه شاهد تورم چند صد درصدی در جامعه نباشیم؟
اقای نماینده بفرمایید اگر گزارش تفحص مورد تایید نیست پس گزارش چه کسی برای شما مهم است صورت مسئله را پاک نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
گزارش فقط روی عددها بیشتر مانور داده که نمی توان گفت حتما تخلف صورت گرفته یا نه
چرا باید خارج می شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
منظور استاندار تهران بقیه فک و فامیل و بستگانه که هنوز سرکار نرفتن و حقوق نجومی نمی گیرنه هر فک و فامیلی که بیکاره به ایشون مراجعه کنه سریع در مترو در شهرداری در استانداری یک پست سازمانی مدیریت و معاونت یک نفره درست می کنند و ناقابل در برابر هیچ کاری یک حقوق بخور نمیر یکصد میلیون تومانی از جیب مردم براش تامین می کنند.
خوب الحمدولله پرده دوم نمایش فولاد شروع شد.خخخ... حالا نوبت کی بود کی بود.من نبودم شده؛؛؛.بزرگواران اگر این گزارش ناقص بود؛اگر هنوز در این رابطه اتهامی احراز نشده ویا ثابت نشده این حجم عظیم از تبلیغات وخوراک تبلیغی برای تلوزیون های داخلی وخارجی با چه هدفی صورت گرفت؟قرار بود چه مشکلی در پشت گرد وغبار این حجم عظیم ازخبر وگزارش وتفسیر وطنز ووو استتار شود؟؟
جناب خاندوزی، شنیده ای که گفته اند:
به عمل کار بر آید، به سخندانی نیست!
شما یک سال سر کار تشریف دارید، خوب بهتر بود خود شما کاری نمی کردید تا تورم ۱۰ درصد کم بشه!!! پس چرا همه چیز چند برابر شده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
حالا یه شکری خورده شما چرا باور میکنید اینا خودشون تورم
دوره قبل رو 1 ماهه انجام دادن
حتماً ریگی تو کفشتان هست که این گزارش سیصد صفحه ای را قبول ندارید.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
باید پیگیری شود چرا می خواهد سعی در بی اثر کردن گزارش کند جای سوال جدی و تحقیق دارد
اقا تورم منفی شده. شدیم مثل ژاپن اخ جون
وزیر اقتصادی که دکتری اش خشک نشده بشود وزیر نتیجه اش می شود اینکه دولت قبل اگر کار نمی کرد تورم زمانش ده درصد کمتر بود. عزیز باسواد! شما که کار کردی نتیجه اش شد تورم سالانه بالای چهل درصد. تا باحال فکر می کردم دولت قبل برای ترک فعل می خواهد توسط جناح حاکم محاکمه شود. نمی دانستم برخی وزیران مایل به ترک فعل مدیران سابق هستند
با این حساب آیا گزارش مجلس مصداق تشویش اذهان عمومی نیست ؟؟؟؟
در هرصورت بحث تضاد منافع است و این تحقیق و تفحص هم بجایی نمی رسد
خاندوزی.....!اگر به اندازه سر سوزنی کار مثبت انجام داده بودی که اثر آن در سفره مردم مشخص شده بود؛چقدر خالی بندی می کردی؟تو یکسال وزیر بودی و به هیچ کجا هم پاسخگو نبودی(مثل مجلس و نماینده های وا داده آن) چه کار کردی؟دقیقا" بگو اثر کارهای مشعشع شما در جامعه و زندگی مردم کجاست؟بعد پز بده!افسوس که نمایندگان اختیاری ندارند و آبرو مجلس و نظارت و ... را برده اند!فقط 4 قلم کالا گران میشود؟قیمت های شهریور 1400 باقی می ماند؟ دارو گران نمی شود؟و....
جناب خاندوزی
چهارسال اول دوره روحانی اوضاع روبراه بود و استاد فرزانه طیب نیا علیرغم کارشکنیها مدیریتش خوب بود اما همفکران بی فکر شما برجام را و مردم را نابود کردید
شما که چیزی از اقتصاد نمیفهمی
" خاندوزی: هنوز هم میگویم اگر دولت قبل کاری انجام نمی‌داد در سال تورم ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد "
آقای اقتصاد دان شما فقط بلدید اوضاع دیگران را رصد و نسخه بپیچید . جهت اطلاع تان دولت قبل یک سال و نیم است که تمام شده ، دولت جدید آمده ، یک سال از عمر دولت مستقر گذشته و وزیر اقتصادش هم همان آقای منتقد است .
اگر چیزی در چنته دارید بسم الله و الا شما را به خدا نمک بر روی زخم مردم نپاشید .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار