بازدید 36844
سه هزار و صد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

وزیر صمت: واردات خودروی دست دوم ممنوع است / میرکاظمی: اگر منابع آن تامین شود، افزایش حقوق کارمندان را داریم/رئیسی: با یک گزارش غیرمستند مردم را نگران نکنید/نماینده جیرفت: هیات دولت با تشکیل «استان کرمان جنوبی» موافقت کرد / شرط عجیب شیخ دیاباته برای پرسپولیسی شدن: تضمین امنیت! /فرصت یک ماهه قوه قضاییه برای رسیدگی به گزارش تفحص از فولاد مبارک

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: آیا دوران زندان «مهدی جهانگیری» تمام شده است؟ /سنگ مزار ابراهیم یزدی برای چندمین بار تخریب شد / سخنگوی ستاد امر به معروف: قرار است اول سراغ سلبریتی‌های هنجارشکن برویم /ایرنا: پرونده فولاد مبارکه؛ مشت نمونه خروار مدیریت لیبرالی و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ 24 August 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

آخرین وضعیت «سپیده رشنو» به روایت برادرش
سامان رشنو برادر سپیده رشنو از آخرین وضعیت او خبر داد و نوشت: با لحاظ قبول وکالت خانم سپیده رشنو توسط آقای نعیم رضا نظامی چهار محالی در روز ۳۱ مرداد، پرونده اتهامی خواهرم مطالعه شد و در یکم شهریور ماه با مساعدت ریاست محترم دادگاه و مسئولان ذیربط ملاقات به وقت کافی در زندان اوین صورت گرفت. حال سپیده مساعد است و از عزیزان دغدغه مند هموطن سپاسگزاریم.

«تشکر ویژه » آیت الله جنتی از رئیسی
دبیر شورای نگهبان سفرهای استانی دولت را عامل مهمی برای ایجاد همدلی و همراهی مردم در جهت حل مشکلات کشور دانست و گفت: ارتباط بی‌واسطه با مردم، دولتمردان را در شرایط واقعی قرار می‌دهد. آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه ۲ شهریور با بیان اینکه امروز روز اول هفته دولت است و در آستانه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هستیم، اظهار داشت: یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و این هفته را به همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی تبریک می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم توفیق خدمت بیشتر را به آنها عطا کند. وی درباره عملکرد یک ساله دولت سیزدهم اظهار داست: در یک سالی که از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشته است، شاهد اتفاقات امیدوارکننده‌ای بوده‌ایم که بابت آنها از اعضای دولت و به ویژه رییس‌جمهور پرتلاش جناب حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تشکر می‌کنیم و توفیق آنها را در ادامه راه از خداوند بزرگ مسالت می‌نماییم.

تکذیب ادعای مخالفت روحانی با برکناری مدیرعامل وقت فولاد مبارکه
در اطلاعیه روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی آمده است: ادعای مخالفت رئیس‌جمهور سابق با برکناری مدیرعامل وقت شرکت فولاد مبارکه که متاسفانه از سوی خبرگزاری دولت منتشر شده، کذب محض است. اساسا هیچ دستوری مبنی بر عزل یا نصب مدیرعامل شرکت‌های اقتصادی و یا مخالفت و موافقت با آن از سوی رئیس‌جمهور سابق و یا دفتر ریاست‌جمهوری صادر یا اعلام نشده است. دفتر رئیس‌جمهور سابق حق شکایت را برای خود در واکنش به این ادعای کذب محفوظ می‌دارد. ادعاهای کذب و اتهام‌زنی‌ها علیه مسئولان سابق دولتی، در حالی است که رئیس کمیته تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان پیش‌نویس گزارش منتشرشده در فضای مجازی را تایید نکرده و آن را قابل استناد ندانسته است.

فرصت یک ماهه قوه قضاییه برای رسیدگی به گزارش تفحص از فولاد مبارکه
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضاییه یک ماه برای بررسی گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان فرصت دارد، گفت: گزارش تفحص ناظر به عملکرد مدیریت قبلی فولاد و نه مدیریت فعلی است. سید جواد حسینی کیا با اشاره به ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضاییه برای بررسی تخلفات گفت: تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در بازه زمانی مشخصی انجام شده که مربوط به مدیریت قبلی این شرکت بوده و ربطی به دوره مدیریت فعلی فولاد مبارکه اصفهان ندارد. وی با بیان اینکه قوه قضاییه گزارش تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان را مورد بررسی قرار می دهد، افزود: طبق قانون باید قوه قضاییه طی یک ماه به این گزارش رسیدگی کند. حسینی کیا ادامه داد: کمیته تحقیق و تفحص به عنوان کارشناسان تخلفات را احراز کرده و گزارش آن با رای مجلس به قوه قضاییه ارجاع شد. اکنون این گزارش در دست قوه قضاییه به عنوان مرجع رسیدگی به تظلمات و تخلفات است لذا ممکن است در برخی از موارد تخلفات احراز شده و در برخی موارد متهمان با ارائه اسنادی تبرئه شوند.

سنگ مزار ابراهیم یزدی برای چندمین بار تخریب شد
فعالان توئیتری با انتشار دو عکس از قیرپاشی و تخریب مجدد سنگ قبر ابراهیم یزدی، در آستانه پنجمین سالمرگ وی خبر داده‌اند. خانواده دکتر یزدی بعد از چندین بار تخریب سنگ مزار، اعلام کرده بودند که دیگر آن را تعویض نخواهند کرد. ابراهیم یزدی در شهریور سال ۹۶ درگذشت و در بهشت زهرا مدفون است. قبل از این در اسفند ۹۶ هم برای نخستین بار، سنگ قبر توسط افراد ناشناس تخریب اما تعویض شد. او از یاران و مشاوران امام خمینی در مبارزه با حکومت شاه و انقلاب ۵۷ به ویژه در دوره اقامت امام در فرانسه و همچنین عضو شورای انقلاب، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر در دولت موقت انقلاب، نماینده شهر تهران در مجلس اول و دبیرکل نهضت آزادی ایران بود.

شرط عجیب شیخ دیاباته برای پرسپولیسی شدن: تضمین امنیت!
شیخ دیاباته که سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را با پیراهن استقلال دارد، با پرسپولیس به توافق کامل رسیده بود، ولی ناگهان چند شب قبل به مدیران پرسپولیس اعلام کرد نمی‌تواند به ایران بیاید. وقتی مدیران پرسپولیس ماجرا را پیگیری کردند و دلیل این موضوع را از دیاباته پرسیدند، مهاجم فصل قبل الغرافه قطر عنوان کرد خانواده‌اش راضی به حضور در ایران نیستند. در این بین گفته شد بعضی‌ها که دوست ندارند دیاباته پرسپولیسی شود، از داخل ایران شیخ را تهدید کردند و همین موضوع باعث شد تا دیاباته قید حضور در پرسپولیس را بزند. مدیران پرسپولیس که همه شرایط این بازیکن را پذیرفته و حتی بلیط پرواز به ایران را هم برای دیاباته گرفته بودند، دوباره باب مذاکره با شیخ را باز کردند و می‌خواهند هرطور شده این بازیکن را راضی به حضور در پرسپولیس کنند. طبق شنیده‌ها این بازیکن در آخرین صحبتی که با مدیران پرسپولیس داشته، خواستار این شده که امنیت خودش و خانواده‌اش تحت هر شرایطی تضمین شود. باشگاه پرسپولیس هم به این بازیکن اطمینان داد در صورت حضور در ایران هیچ مشکلی برای او و خانواده‌اش رخ نخواهد داد.

سید محمد صدر: زمان جنگ از الان سخت‌تر بود، ولی بین ملت و دولت اعتماد وجود داشت
سیدمحمدصدر عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفت وگو با روزنامه شرق اظهار داشت: اعتماد زمانی بوجود می‌آید که دولت و حاکمیت مردم را در همه مسائل مشارکت دهند. شما وقتی اجازه نمی‌دهید مردم مشارکت سیاسی و فرهنگی داشته باشند و حتی اجازه نمی‌دهید در انتخابات‌ها کاندیدای خودشان را داشته باشند، طبیعی است که به مرور زمان آن اعتمادی که از اول انقلاب بین مردم و دولت وجود داشت کاهش پیدا کند. او گفت: در زمان جنگ وضعیت اقتصادی خیلی بدتر از الان بود یعنی اکثر کالاها موجود نبود و بقیه هم کوپنی بودند. با این حال مشکلات کنونی در ایران وجود نداشت برای اینکه یک رابطه دوستانه و اعتمادساز بین دولت و ملت وجود داشت. متاسفانه به مرور زمان به دلیل عملکردهای اشتباه، سوءاستفاده‌ها، دروغ ‌و اختلاس‌ آن رابطه اطمینان بخش خدشه‌دار شد و اعتماد مردم از بین رفت. در نهایت مجموعه این عوامل باعث شد که موتور اصلی توسعه یعنی همان «سرمایه» به خارج از کشور منتقل شود.او گفت: برای اینکه ما این مشکل را حل کنیم، باید یک انقلاب فرهنگی داشته باشیم که هم روش‌های دولت و حاکمیت تغییر کند و هم اینکه مردم تغییر کنند و به مرور زمان همان روحیه همدلی که در زمان انقلاب و جنگ بین دولت و ملت وجود داشت دوباره احیا شود.

کیهان: یک جریان مرموز در پرونده هسته‌ای رخنه کرده
کیهان نوشت: در پرونده هسته‌ای ایران، یک جریان مرموز که در بعضی نهادهای تخصصی کشور هم رخنه‌هایی دارد، روی «اضطرار ایران» مانور می‌کند و درصدد است ذیل این وضعیت خودساخته و دروغین، کشور را وادار به پذیرش چیزی کند که با منافع ملی و مصالح و حتی امنیت آن سازگار نیست.

نماینده جیرفت: هیات دولت با تشکیل «استان کرمان جنوبی» موافقت کرد
ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده جیرفت در مجلس از تصویب تاسیس استان کرمان جنوبی در هیات دولت خبر داد و افزود: طرح ارائه شده در مجلس شورای اسلامی شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب است که یک میلیون نفر جمعیت، ۵ میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی، معادن غنی مس، آهن، کروم، تیتانیوم و ... را دارا هستند.

زن خبرساز ماجرای قطار تهران - یزد «سفیر جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» شد
بانوی آمر به معروف یزدی به عنوان «سفیر کشوری جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور معرفی شد. مراسم تقدیر از زینب جعفری که چندی قبل در قطار ۶۲۰ تهران - یزد، با یک زن بر سر حجاب درگیری فیزیکی پیدا کرده بود در سالن شهدای امر به معروف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

سخنگوی ستاد امر به معروف: قرار است اول سراغ سلبریتی‌های هنجارشکن برویم
سخنگوی ستاد امر به معروف با اشاره به اینکه این طرح را به کمیسیون فرهنگی مجلس و ریاست جمهوری ارائه دادیم، گفت: همان طور که اشاره شد، طرح هنوز تصویب نشده است. دستورالعمل‌هایی را هم در حوزۀ امر به معروف به دستگاه‌های دولتی ارائه دادیم که یکی از شاخصه‌های آن، عفاف و حجاب بود که وظیفۀ ستاد، ابلاغ و نظارت این طرح است. چرا که از همان ابتدا اصرار داشتیم که طرح عفاف و حجاب ابتدا باید از ادارات دستگاه‌های دولتی شروع شود. باید گشت ارشاد ما ابتدا سراغ سلبریتی‌های هنجارشکن برود، همان‌ها که الگوی مردم هستند. دربارۀ صدا و سیما هم جلساتی را شکل دادیم و بناست طی روزهای آینده دربارۀ فرهنگ‌سازی بحث عفاف و حجاب با مسئولان آنها جلسات دیگری تدارک ببینیم.

مرکز پژوهش‌های مجلس: ۶۰.۶ درصد مردم نسبت به کلیت طرح اصلاح یارانه‌ها نظر منفی دارند
نتایج افکارسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد ۶۰.۶ درصد مردم نسبت به کلیت طرح اصلاح یارانه‌ها نظر منفی دارند که مهمترین دلیل آن، افزایش قیمت کالاهای دیگری است که قرار نبود براساس اجرای این طرح، گران شوند. با توجه به همین موضوع می‌توان فهمید که چرا ۸۸.۶ درصد مردم میزان یارانه واریزی را کافی نمی‌دانند. بالطبع خانواده‌های پرجمعیت بیشتر تحت تأثیر فشار اقتصادی ناشی از افزایش قیمت‌ها قرار می‌گیرند که نتایج این افکارسنجی نیز مؤید آن است.

رئیسی: با یک گزارش غیرمستند مردم را نگران نکنید
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن هفته دولت، افزایش اعتماد و امید مردم به دولت را مهمترین وظیفه و دستاورد دولت برشمرد و تاکید کرد: هرگونه سخن یا اقدامی که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم شود، خط قرمز دولت مردمی است.رئیسی هرگونه سخن یا اقدامی را که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم شود، خط قرمز دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: نباید با انتشار برخی گزارش‌های غیر مستند در رسانه‌ها، مردم را نگران کرد و همه همکاران دولت تلاش کنند موضوعات بین دستگاهی را فورا حل و فصل کنند و نتیجه اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند. رئیس جمهور با اشاره به توصیه سال گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی به هیات دولت در زمینه حرکت اندیشه‌ورزانه و عقلانی خاطرنشان کرد: وزرا و مسئولان دستگاه‌ها باید کارآمدی و استفاده از نیروهای انقلابی و نخبه را برای اجرای طرح‌های توسعه کشور سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

آیا دوران زندان «مهدی جهانگیری» تمام شده است؟
مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور سابق در سال‌های گذشته به اتهام «قاچاق حرفه‌ای ارز» به دو سال زندان، توقیف اموال و جزای نقدی محکوم شد. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضائیه ایران گفته بود که جهانگیری به غیر از قاچاق حرفه ای ارز در پرونده دیگری نیز به اتهام «تحصیل مال نامشروع «محکوم شده و این حکم قطعی است. پس از اینکه مدتی خبری از مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری و برادر معاون اول رئیس‌جمهور سابق نبود، وی امروز در حال بازدید از مجتمع فولاد بناب دیده شده است. برخی از افرادی که جهانگیری را در شرکت دیده‌اند، معتقدند که دوران محکومیت جهانگیری به پایان رسیده، برخی نیز تاکید دارند که وی در مرخصی است، که لازم است اطلاعات دقیق در این باره را دستگاه قضا اعلام کند و خبرگزاری فارس نیز پیگیر این موضوع خواهد بود.

بر اساس اعلام قوه قضائیه ایران، مهدی جهانگیری در پرونده «قاچاق حرفه ای ارز» به مبلغ ۶۰۷ هزار و صد یورو و ۱۰۸ هزار دلار به دو سال حبس، ضبط ارز و جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی ارز قاچاق شده محکوم و در پرونده دیگری به اتهام « تحصیل مال نامشروع» به مبلغ بیش از ۴۵۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به تحمل دو سال حبس و رد مال محکوم شده است. مهدی جهانگیری، برادر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم و سهامدار عمده بانک گردشگری است. گفته شده جهانگیری در سال ۱۳۸۸، با سرمایه ۲۰ میلیارد تومان شرکت «سمگا» را تاسیس کرد. شرکت خصوصی «سمگا» مخفف شرکت « سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران» است. جهانگیری پس از آن بانک گردشگری، مجمتع فولاد صنعت بناب، شرکت سرمایه‌گذاری نگین، هلدینگ صنایع و معادن ماهان، توسعه امید افق گردشگری، شرکت افق گردشگری ایرانیان، مرکز آموزشی علمی کاربردی کاراد، شرکت باشگاه گردشگری ایرانیان، شرکت کارت گردشگری پارس، شرکت توسعه فناوری اطلاعات گردشگری ایران و چند شرکت تجاری و بازرگانی دیگر را نیز تاسیس کرد./فارس

واکنش همتی به گزارش مرکز آمار؛ انگار فتح الفتوح شده است!
همتی رئیس کل سابق بانک مرکزی  در توییتر نوشت: «با خوشحالی می‌گویند از شوک تورمی ارز۴۲۰۰ عبور کردیم، انگار فتح الفتوح شده است! انتظار داشتید با کاهش تا ۵۰ درصدی از مصرف مردم، تورم با همان شدت ادامه یابد؟ روش شوک روند طبیعی رفتار اقتصادی است. گفتید، حذف ۴۲۰۰ نیست، مردمی سازی است. برنامه شما برای طبقات متوسط ​​به پایین جامعه چیست؟»

وزیر صمت: واردات خودروی دست دوم ممنوع است
فاطمی امین  وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آیین نامه واردات خودرو، تصریح کرد: آیین‌نامه واردات خودرو نهایی شد و به جای خوبی رسید. چند قید در این آیین‌نامه لحاظ شده است؛ یکی اینکه وقتی خودرویی وارد می‌شود باید خدمات بعد از فروش داشته باشد؛ همچنین وقتی خودرویی وارد می‌شود باید انتقال فناوری صورت بگیرد. هر کس این شرایط را ایجاد کند می‌تواند خودرو وارد کند و این منحصر به خودروسازان نیست. وی با بیان اینکه قرار نیست خودروهای لوکس وارد شود، ادامه داد: واردات خودروهای دست دوم هم طبق قانون ممنوع است. وزیر صمت درباره اینکه آیا مشخص است که واردات خودروها از چه کشورهایی انجام می‌شود، گفت: بازرگانان مشخص می‌کنند که خودرو از چه کشوری وارد شود و قیدی در این خصوص وجود ندارد.

میرکاظمی: اگر منابع آن تامین شود، افزایش حقوق کارمندان داریم
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درباره افزایش حقوق کارمندان در حال بررسی هستیم تا اگر منابع آن تامین شود، تا شهریور تصمیم‌گیری شود و برای سیر مراحل تصویب به مجلس برود.

دستور رئیس کل بانک مرکزی: شعب بانکی کم شود
صالح آبادی با بیان اینکه بانک‌ها باید شعب فیزیکی خود را کاهش دهند، تاکید کرد: بخشی از هزینه‌های بانکی به شعب و فرآیندهای حضوری بانک‌ها مربوط است که با کاهش شعب فیزیکی هزینه‌های بانک‌ها را کاهش می دهند و از ناترازی خارج می‌شوند، زیرا بخش عمده‌ای ناترازی بانک‌ها به هزینه‌های شعب فیزیکی برمی‌گردد. 

حجم نقدینگی به ۵۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید
بانک مرکزی در گزارش تحلیل تحولات اقتصاد کلان اعلام کرده است که حجم نقدینگی در پایان تیرماه سال ۱۴۰۱ (معادل ۵۲۵۰۱.۴ هزار میلیارد ریال) نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، معادل ۸.۶ درصد افزایش یافته که در مقایسه با رشد متغیر مذکور در دوره مشابه سال قبل (۹.۹ درصد) به میزان ۱.۳ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

خاندوزی: بسیاری از ناکارآمدی‌ها در گذشته از جیب مردم پرداخت می‌شد
وزیر اقتصاد در برنامه صف اول شبکه خبر با تشریح یکی از رویکردهای دولت در مردمی سازی اقتصاد گفت: بسیاری از ناکارآمدی‌هایی که در گذشته صورت می‌گرفت از جیب مردم پرداخت می‌شد یعنی مردم ایران اموالی داشتند مانند املاک، مستغلات، شرکت‌های دولتی، شرکت‌های عمومی بخش غیر دولتی که متعلق به همه مردم ایران است اما در انحصار عده‌ای خاص بود که منافع خود را دنبال می کردند و هیچ شفافیتی درباره عملکرد آنها صورت نمی‌گرفت و در آخر هم زیان‌های بسیار به همراه داشتند و می گفتند شرکت شما را یک سال نگه داشتیم و نه تنها سودی به مردم ایران نمی‌دهیم بلکه چندین میلیارد تومان نیز به 80 میلیون ایرانی زیان وارد کردیم و البته چقدر هم برای تحمیل این زیان به مردم از حقوق و پاداش برخوردار می‌شدند.

ایرنا: پرونده فولاد مبارکه؛ مشت نمونه خروار مدیریت لیبرالی
ایرنا در گزارشی با اشاره به اینکه این روزها ماجرای شرکت فولاد مبارکه اصفهان در صدر اخبار رسمی و غیر رسمی قرار گرفته نوشت: فولاد مبارکه هم به درد خیلی از صنایع و شرکت‌های دیگر در دولت گذشته دچار است که نه دولتی به شمار می‌روند و نه خصوصی، با این حال به دست دولت‌ها اداره می‌شود. شاید یکی از آسیب‌های جدی دیگر ناشی از همین دو زیستی و چند زیستی باشد. هرچند این شرکت‌ها بنا بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وارد فرایند خصوصی‌سازی شدند و سهام آنها از مالکیت دولت خارج شد، در عمل به مالکیت نهادهای دیگری مانند صندوق‌های بازنشستگی درآمده و خصوصی‌سازی واقعی در مورد آنها اتفاق نیفتاده است. نکته مهم‌تر این که به رغم خصوصی‌سازی، مدیریت آنها هنوز دولتی است. دولتی بودن، آن هم دولتی بودن نیمه و ناقص بزرگترین مشکل چنین شرکت‌هایی است و به راحتی می‌توانند دستخوش منفعت طلبی افرادی قرار بگیرند که صندلی‌های قوه مجریه را اشغال می‌کنند. فولاد مبارکه مشت نمونه خرواری است از انحرافات گسترده اقتصادی در دولت گذشته و مدیران لیبرالی اصلاح‌طلب از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ که ضرورت تحقیق و تفحص از سایر شرکت‌ها را نیز یادآور می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۴۸
من اگر منابع داشته باشم تسلا را از یالان ماسک می خرم. ولی فعلا فقط منابع کافی برای خریدن یک بسته ماسک دارم
یکی برای دیگری نوشابه باز می کنه، یکی بخاطر یک برخوردی که مقصرش طرف مقابل بوده تو زندانه و باید التماس کنه و عده زیادی هم 92 هزار میلیارد مال مردم رو خوردن و راست راست می چرخند و رجزخوانی می کنن
حجاب هم برای زن است و هم مرد..نمیدونم اینقدر که برای زنان عفافدعفاف می کنید چقدر راحت از عریانی بعضی ورزشکاران رد می شوید. مثل بدنسازان. مگر تامحرم می تواند بدن آنها را ببیند حتی اکر عکس یا تلویزیون باشد؟
خلاصه اخبار: بیچاره مردم.والسلام.
وعده پوچ و تو خالی اگر پول گیرمان بیاید به شما هم می دهیم ولی متاسفانه پول نیست چشم ما هم به برجام است؟خسته نباشید اقای میرکاظمی فشار به خودتان نیارید....؟
اقای رییسی هر ورق قرص ترانکوپین که قرص افسردگی هست هشتادوپنچ هزار تومان هر عدد هشت هزار وپانصد تومان قیمتش ده برابر شده خجالت نمیکشید از این همه شعار دادن
من با اعدام رشنو مخالفم و مورد تایید من نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
نه بابا !
تجزیه استان‌ها، هم بار مالی دولت را افزایش می دهد و هم اختلافات قومی و محلی را تشدید می کند که نهایتا به تهدید امنیت ملی ختم می شود.
بیایید اساس را اصلاح کنید و نه اینکه شاخ و برگ را بزک نمایید.
به عنوان یک کارشناس عرض می کنم که این تصمیم ها نشانه بی خردی و عوامفریبی است.
انتقاداتی که میشه برا اصلاح امور و دلیل نیست دارو دسته دولت قبل که بیشتر بازرگان بودند تا مسئول فک کنن مردم مشتاق اونها هستند
اونها فقط کلام بهتری داشتند عمل صفر
بنده بعنوان استاد اقتصاد در دانشگاه ماساچوست هارلوارد باید به ارزتان برسانم که بخاطر شرایطهای بسیار بسیار پیچیده کنونی و برخی مسایلهای نسبتا قدیمی در عرصه اقتصاد کشور و سیاست و فرهنگ کو اجتماع که همه و همه ارتباطاتهای بسیار دقیق و بعضا بسیار عمیق و گاها بسیار رقیق در کنار افرادهای بسیار رفیق که با دست به دست هم دادن و ندادن مساله آیا این نیست؟! البته که هست چرا که اوج گیری پیک هجدهم کرونا و همزمانی با تحریمهای ظالمانه و خائنانه و عامدانه و ثالثانه و ناکسانه است که کشور را به ورطه گرانی و تورم چیز خوبی نیست و باید بتوانیم و قطعا می توانیم
العربیه..غنی سازی تا سقف چهار درصد.و مسایل پایش و پادمانی آژانس .چیزی مازادی نگفته اند.خفتی در ژست دیپلماسی.قبول است.توافق دیگه زیاد به چانه زنی نیاز ندارد.در مقابل آژانس باید بر نحوهء اجرایی توافق پاش وایسه
دولت آیت الله دکتر رئیسی خوب است،بقیه ی دولت ها،بد،بد!!!
اگه پولمونو بدن به کارمندا پول می‌دیم.
تابی جان از 12 خبر ستون اصلی 5 تاش مربوط به تبلیغ اراد برندینگ شده.فکر نمیکنی که داری زیاده روی میکنی؟
درباره افزایش حقوق کارمندان در حال .....و
فقط در این مورد بودجه اش را ندارید
رئیسی: با یک گزارش غیرمستند مردم را نگران نکنید.

شما اصلا نگران ، نگرانی مردم نباش ‌. تا حالا هر کاری که خواستین انجام دادین ، بعد از هم به کارتان ادامه دهید و همین جور که تا حالا از بابت مردم نگرانی نداشتین ، باز هم نگرانی به خودتان راه ندهید چون این قصه ای نیست که مردم بتونند باورش کنند که شما نگران مردم هستید . باز هم ۱۰۰ تومان از حق مسکن کارگران کم کن ، ۳۸ درصد افزایش حقوق بازنشستگان را به ۱۰ درصد تقلیل بده و اصلا نگران هیچی نباش . با همین فرمون برو جلو
اگر خدا بمن بیست میلیارد دلار پول داد بهر ایرانی شش تا برگ مسافرتی ۵۰ هزار تومانی میدم
-- ميگم مثل اين كه جناب مير كاظمي براي افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان « اگر » آورده ! بله ؟
-- « اگر » ديگه كدومه ! جناب مير كاظمي بايد ملتفت باشد كه اگر ما توقع داشته باشيم چند ميليون خانواده كارمندان و بازنشستگان و كار گران و مستمري بگيران ، با اين گراني و تورم و قيمت هاي سر سام آور بايد بتوانند با حقوق هاي زير ده تومن !! زندگي كنند ، بايد خيلي از مرحله پرت باشيم !!
به عنوان مثال : همين امروز عصر ، پيكان بار كل مصطفي خربوزه آورده بود !
-- كل مصطفي ! خربوزه شد سه كيلو ، چند تقديم كنم ؟
-- قابلي نداره ! سه تا ١٦ تومن ميشه ٤٨ تومن ! ... يعني ٤٨ هزار تومن براي سه كيلو خربوزه !!
سنگ مزار ابراهيم يزدي براي چندمين بار تخريب شد !
--------
يادش بخير ايام كودكي ! وقتي بچه اي در كوچه و يا محله با كسي دعوا يشان مي شد كه زورش بهش نمي رسيد ، كوتاه مي أمد اما در يك فرصت مناسب كه كسي اورا را نمي ديد ، چند سنگ به در خانه شان مي زد و الفرار !!
خودرو دست دوم اروپا وآمریکا ۱۲۰۰ برابر بهتر از ... تولید وطن هستن
می دونید اگه واردات خودرو دست دوم آزاد بشه کسی این .. تولید داخل رو دیگه نمی خره
تمام صنایع آب بر ، کشاورزی سنتی ، باغات و ... رو وسط کویر ایجاد کردند ، در مناطق کم آب یا بی آب ، که در تمام جهان بی سابقه هست و هیچ نمونه ای از آن نمیتوان یافت در هیچ کجای دنیا که مثلاً پتروشیمی رو وسط کویر ایجاد کنند !!
بعد برای این صنایع ایجاد تقاضای آب ایجاد شد ، مسئولان راه حل اون رو در انتقال آب از جلگه به کویر یافتند !! و اینهم هم بی سابقه در جهان هست که جلگه رو خشک کنند و بیابان رو آباد کنند !!

چرا صنایع رو در کناب آب ایجاد نکردند ؟ چرا استانهایی مثل همدان ، اصفهان ، یزد ، کرمان ، سمنان رو که آبی ندارند بر پایه اقتصاد بی آب مثلا گردشگری ، آی تی ، پزشکی بنا نکردند؟

یک سوال چرا کشور رو نابود کردند؟ یا مدیریت منطقه ای و طایفه ای ؟
آزادی واردات خودرو، هر چه زودتر باید انجام شود.
اما دو نکته:
1- خودروی اقتصادی زیر ده هزار دلار وقتی میتواند موثر باشد در تامین نیاز کشور، که با مالیات و عوارض تقریبا صفر باشد، نه 20% که زیاد استف یا این گرانی ارز، خودروی وارداتی 300 میلیونی هم امکان خریدنش برای اقشار فقیر ناممکن است
2- برای چندمین بار در این چند سال، اشتباه ممنوعیت واردات خودروی دست دوم ارزان قیمت با کارکرد کم مثلا زیر ده هزار دلاری و زیر ده سال کارکرد، یکی بهترین کارها است، میلیون خودروی در جهان است مازاد نیاز کشورهای دیگر است، که قمیت زیر ده هزار دلار و حتی 5 هزار دلاری هست که ده سال کار کرده اند و میتوانند لاقل بیست سال کار کنند، از انواع وانت و کامیون و توبوس تا سواری، چرا وارداتش ممنوع باشدف در حالی الان ابوقراضه های سی سال کارکرده در ایارن دارند تردد میکنند و باق یمت نوجومی چند صد میلیونی میفروشند! چون بخاطر عدم تولید کافی داخل و ممنوعیت واردات دست دوم کم کار رکده است! این تصمیم وزارت صمت مبنای عقلانی و اقتصادی ندارد، همانطور خرید هواپیما دست دوم کم کارکرده با کیفیت مثل بوئینگ و ایرباس حتی از بی کیفیتهیا شرقی نو بهتر بوده، قطعا یک خودروی کار 5 سال کار کرده برند معروف آلمانی و ژاپنی بهتر زا فلان برند اشغال.. است!
وزیر صمت: واردات خودروی دست دوم ممنوع است، و به این ترتیب، چه باد بیاد چه بارون، خاک به سر کلوخه! قشر فقیر موظف به خرید خودروهای دست دوم، ناایمن و غیر استاندارد داخلی با قیمتهای بالاست و از داشتن یک خودروی استاندارد ، ایمن و ارزان خارجی محروم هستند، بعبارتی ارزانیها، ایمنیها فقط و فقط متعلق به قشر مرفه و بعضاً اختلاسگرانه
گزارش غیر مستند؟ باشه تو خوبی
در اطلاعیه روابط عمومی دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی آمده است
این چه دکتری است که از انگلیس مدرک‌دکترا گرفته و بلد نیست انگلیسی صحبت کند.
ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده جیرفت در مجلس از تصویب تاسیس استان کرمان جنوبی در هیات دولت خبر داد
مردم لک نیز خواهان ایجاد استان لکستان هستند.
رئیسی؛با یک گزارش غیر مستند.مردم را نگران نکنید؛؛؛عرض نکردم!؟!؟!ماجرای مبارکه چیز مهمی نیست.خ
آقای میرکاظمی دیواری کوتاهتر از دیوار کارمندان پیدا نمیکند لطفا از همون منبعی که برای شرکتهای آب و برق و گاز و نفت و همچنین افزایش ۳۸درصدی حقوق بازنشستگان و معلمان رو تامین کردید برای بقیه کارمندان هم تامین کنید حتما ماهم باید اعتصاب و تجمع کنیم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
متاسفانه بدبخت ترین قشر جامعه شدیم ما کارمندان. خدایا به داد ما هم برس
دولت ها فقط به جای توسعه خوزستان که منبع ثروت ایران است به فکر استان کردن مناطق کویری هستند. چرا خوزستان را تقسیم نمیکنید که توسعه یافته شود
مگرکسی پیشنهادواردت اتومبیلهای دست دوم را بکشوری باتمدن چندهزارساله وثروت سرشار نفت وگاز ومعادن فراوان ونخبگان طرازاول دنیا میتواندبدهدیاباید بلانسبت مشکل مشاعر داشته باشد یا اهل شوخی آنهم نوع تلخش که توهین بخود وهموطنانش است باشد وگرنه مردم غیورماترجیح میدهند سوارپراید ناامن شوندتاسوارکهنه اتومبیلهای اماده شده برای گورستان اتومبیل غربیها ویاشرقیها ضرب المثل معروفی داریم که بک ده آباد بهترازصدشهرخراب است یااحازه وروداتومبیل ندهید یااکر میدهید به شئونات مردمتان توجه کنید
یه پیشنهاد، تغییر نام ستاد امر به معروف به ستاد حجاب ( تنها کاری که میکند)
واقعا قابل درک نیست که تفاوت برخورد با فسادهای مانند فولاد و خطاهایی مانند رشوند راچطور میشود در جامعه مدعی عدالت توجیه کرد، متاسفانه بسرعت در جهت تخریب اسلام پیش میرویم
من ازین طریبیون استفاده میکنم و اعتراف میکنم که اختلاس فولاد مبارکه را من انجام دادم و الان در سواحل سه راه آذری مشغول خوش گذرانی هستم
همچنین اعتراف میکنم باعث و بانی خشک شدن دریاچه ارومیه و کل استان همدان من بوده ام تمام آبها را شبانه با چند دستگاه کامیون تاکر دزدیم بردم آب معدنی درست کردم فروختم
همچنین اعتراف میکنم عامل اصلی گران شدن دلار مسکن و روغن و برنج من بودم چون بنده سلطان برنج و مسکن و سلطان روغن هستم
و کلی اعتراف دیگه که بعدا متعاقبا اعلام میگردد
روسا از توافق ناراحتند .
کرمان جنوبی چیه دیگه . تک اسمی بذارید مثلا استان جیرفت.نامگذاری شمالی،جنوبی شرقی و غربی اشتباهه
مسلماًمردم یارانه نقدی راهیچوقت کافی نمیدانند جون تورم روزانه باعث گرانترشدن دائمی مایحتاج میشودیعنی مبلغی که امروز میکیرندسه ماه دیگرقدرت خریدش بسیار پائین میآید وازطرف دیگرتوزیع پول بین مردم باعث بالارفتن توقع وازدیاد خرید وکمترشدن ارزش پول ونیزگرانترشدن مایحتاح میشود این قانون بسیارساده است که اقتصاددانان مابه آن بی توجه هستند تنهاراه فرارازگرانی های ابصارگسیخته دادن کالا برگ یاکوپن که ارزش آن ثابت است میباشد درکشورما تجربه جنگ تحمیلی وکوپن رادرآنزمان داشتیم وهیچکس شکایتی ازگرسنه ماندن نمیکرد متاسفانه مااکرطرحی موفق ازقبل باشد میخواهیم فلک راسقف بشکافیم وطرحی نودراندازیم که هم کارها خرابتر میشودوهم دلخوری درمردم بیشتر امیداست هرچند این نظر زیاد بانظر تابناک برابری نداردمنتشرشود!
مسلماًمردم یارانه نقدی راهیچوقت کافی نمیدانند جون تورم روزانه باعث گرانترشدن دائمی مایحتاج میشودیعنی مبلغی که امروز میکیرندسه ماه دیگرقدرت خریدش بسیار پائین میآید وازطرف دیگرتوزیع پول بین مردم باعث بالارفتن توقع وازدیاد خرید وکمترشدن ارزش پول ونیزگرانترشدن مایحتاح میشود این قانون بسیارساده است که اقتصاددانان مابه آن بی توجه هستند تنهاراه فرارازگرانی های ابصارگسیخته دادن کالا برگ یاکوپن که ارزش آن ثابت است میباشد درکشورما تجربه جنگ تحمیلی وکوپن رادرآنزمان داشتیم وهیچکس شکایتی ازگرسنه ماندن نمیکرد متاسفانه مااکرطرحی موفق ازقبل باشد میخواهیم فلک راسقف بشکافیم وطرحی نودراندازیم که هم کارها خرابتر میشودوهم دلخوری درمردم بیشتر امیداست هرچند این نظر زیاد بانظر تابناک برابری نداردمنتشرشود!
فعلا کارمندان سماق بمکند و اگر توانستند کمی هم زیرمیزی و پاکتی و شیرینی بگیرند تا امورات بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
تو منافق و ضدانقلابی؟
یعنی چه واردات خودروی دست دوم غیرقانونی است.
خودروی دست دوم که گاهی با یک دهم قیمت خودروی نو است برای مردم مناسب است و گرنه خودروی 2022 با دلار فعلی برای مردم به صرفه نیست.
به نظر من که با این شرایطی که گذاشته اند اینها پول گرفته اند که واردات انجام نشود.
حسن کلید مملکت را صد سال برد عقب
خدايا ما را از دست مسيولين نجات بده !
همه افزایش حقوق بازنشستگان سر کاری است
همه افزایش حقوق بازنشستگان سر کاری است
الان فقط ما کارمندان بیچاره و فراموش شده موندیم توی این وسط تا ببینیم آقای میرکاظمی از کجا منابعی اگه تونست گیر بیاره ... آخه بابا بازنشستگان و معلمان و بقیه به حقشون رسیدن پس ما جزئ این مملکت نیستیم با این همه گرونی . حالا ما چکار کنیم به کی بگیم
آقای ریس هر روز چیزی می گویی چند روز پیش گفتی اینها که در پررونده فولاد دخالت داشتند را از کار بر کنار کنید حالا می گویی با یک گزارش نباید جامعه را مشوش کرد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار