بازدید 14035
ایران تا چه زمانی باید هزینه‌های تأمین امنیت اروپا را بپردازد؟

وزیر خارجه آلمان همین امروز نگاهی به آمار فرمانده مرزبانی ایران بیندازد!

جمهوری اسلامی ایران همواره هزینه‌های مادی و انسانی زیادی برای جلوگیری از خروج غیرقانونی مهاجران از مرز‌های ایران و حرکت به سمت اروپا و همچنین جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب متحمل شده است. در این میان، باید به موج رفت و آمد گروه‌های تروریستی و تلاش آن‌ها برای خروج از مرز‌های ایران و حرکت به سمت ترکیه و اروپا نیز اشاره کرد که در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.
کد خبر: ۹۰۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 10 June 2019

جمهوری اسلامی ایران همواره هزینه‌های مادی و انسانی زیادی برای جلوگیری از خروج غیرقانونی مهاجران از مرز‌های ایران و حرکت به سمت اروپا و همچنین جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب متحمل شده است. در این میان، باید به موج رفت و آمد گروه‌های تروریستی و تلاش آن‌ها برای خروج از مرز‌های ایران و حرکت به سمت ترکیه و اروپا نیز اشاره کرد که در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش «تابناک» در همین رابطه، روز یکشنبه فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با تلاش مرزبانان طی سال گذشته، بیش از 800 هزار عابر غیرمجاز در مرزهای کشور دستگیر شدند.

سردار قاسم رضایی، روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق مرزی ماکو و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مقابله با ترددهای غیرمجاز از مرزهای جمهوری اسلامی به داخل یا خارج کشور از وظایف ذاتی مرزبانی است و این امر با جدیت در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان همین امروز نگاهی به آمار فرمانده مرزبانی ایران بیاندازد!

وی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار عابر غیرمجاز طی سال گذشته در مرزهای آذربایجان غربی دستگیر شدند، بیان کرد: اقدامات مؤثری طی سال های اخیر در حوزه مقابله با ترددهای غیرمجاز در مرزهای کشور انجام شده که بسیار نتیجه بخش بوده است.

وی اضافه کرد: گاهی اتباع بیگانه در پی انتشار فراخوان‌هایی در اروپا از طریق ایران به سمت این قاره سرازیر می‌شوند و مرزبانی در این موارد نیز با هرگونه تردد غیرمجاز و بدون پاسپورت و برگه قانونی به دلیل وقوع جرم، قانونی برخورد می کند.

وی ادامه داد: برخورد با متخلفان و متجاوزان به مرزهای جمهوری اسلامی در تمام مرزهای آبی کشور از خلیج فارس تا دریای عمان و مرزهای خاکی شرق و غرب کشور با جدیت دنبال خواهد شد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به تبادل اطلاعاتی با کشور ترکیه برای مقابله با تردد متجاوزان مرزی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هماهنگی و تبادل اطلاعاتی مناسبی بین دو کشور وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مقابله با متجاوزان مرزی هزینه زیادی برای مرزبانی دارد، افزود: اهمیت این موضوع در ابعاد مختلف قابل بررسی است.

ذکر این نکته ضروری است که مقابله با ترددهای غیرمجاز صرفا به مهاجران و پناهندگان محدود نمی شود، بلکه بخش عمده ای از آن به مقابله با ترانزیت مواد مخدر و عبور و مرور گروه های تروریستی و از جمله داعش و القاعده مربوط می شود که در سالیان اخیر منجر به شهادت بسیاری از مرزبانان کشورمان شده است.

به طوری که بسیاری از ناظران داخلی و بین المللی از لزوم همکاری و کمک های بین المللی به ایران برای مقابله با این مسأله سخن گفته اند. این در حالی است که ایران نیز بارها از جامعه بین المللی و به ویژه اروپایی ها خواسته است در راستای جلوگیری از عبور تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر از مرزهای ایران و ورود آن ها به خاک اروپا، همکاری های لازم انجام شود.

در همین رابطه، چندی پیش عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به وقوع ۱۰ هزار درگیری ظرف پنج سال در راستای مبارزه با مواد مخدر از جامعه بین‌المللی به دلیل بدعهدی و پشت کردن به قوانین بین‌المللی نظیر خروج از برجام انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: سه سال گذشته در عرصه‌های بین‌المللی اعلام کردیم که تروریسم و مواد مخدر با هم عمل می‌کنند اما آنها باور نداشتند، ولی سال بعد این نکته در بیانیه سازمان ملل ذکر شد. در حال حاضر نیز بین قاچاقچیان، اشرار و تروریسم پیوند منحوسی برقرار است. آیا کشورهای اروپایی باز هم می‌خواهند سال بعد به این نکته اشاره کنند؟

رحمانی فضلی با بیان اینکه افرادی که ادعا می‌کنند می‌خواهند با مواد مخدر مبارزه کنند در زمان تحریم به ما حتی سگ‌های مواد یاب و تجهیزات ایکس‌ری ندادند، اظهار کرد: آنها به بهانه تحریم هیچ کمک مالی نیز به ایران نکردند. به عنوان یک هشدار می‌گویم اگر جمهوری اسلامی به عنوان کشوری معتقد به آموزه‌های دینی با این مسائل برخورد نمی‌کرد و وزیر کشور ۲۴ ساعت چشمانش را روی هم می گذاشت، بیش از ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب حرکت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۰۰ شهید و چندین برابر در این راه مجروح شده‌اند اظهار کرد: در سوریه دیدیم که وقتی تعداد اندکی از مهاجران به سمت اروپا رفتند چه غوغایی شد. به عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی می گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند ولی ما از نظر دینی و انسانی این کار را نمی‌کنیم و به قوانین و صلح بین‌الملل پایبندیم ولی باید پرسید چرا دیگران به این قوانین پایبند نیستند؟

به نظر می رسد زمان آن فرارسیده که به اروپا گوشزد کرد، عدم همکاری در این زمینه چه پیامدهایی برای اروپا خواهد داشت. در واقع، باید به آن ها گفت که ایران برای همیشه نمی تواند هزینه های تأمین امنیت برای اروپا را بر عهده بگیرد. چنانچه باید گوشزد کرد ایران تا ابد نمی تواند هزینه های بدعهدی اروپا در برجام را پرداخت کند!

حال باید از هایکو ماس وزیر خارجه آلمان که هم اکنون در ایران به سر می برد بخواهیم به آمارهای ذکر شده در بالا از سوی فرمانده مرزبانی و وزیر کشور توجه کند و آن ها را با دقت بخواند. باید به این مقام اروپایی یادآور شد که هزینه تأمین امنیت اروپا برای همیشه بر عهده ایران نیست!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
قیمت فلان خودرو بزودی به فلان مبلغ برمیگردد؟
نرخ دلاربه ۱۱ هزارتومان کاهش می یابد؟
قیمت مسکن ۲۰ درصدکاهش می یابد؟
شاخص بورس به فلان میزان افزایش خواهدیافت؟
این هاهمه نمونه گرا دادن ازطریق جوسازی و القای روانی به مردم است تاقیمت هاتا هدف تعیین شده کاهش یابد بدون اینکه کاریااقدام خاصی صورت گیرد!!!
به وزیر محترم کشور: لطفا چشمانت را ببند
المان برای حفظ امنیت اسرائیل به تهران سفر کرده است
توهم است اگر تصور کنید نگران امنیت جمهوری اسلامی هستند
این حرفای مسخره چیه میزنین!
خوب مرزاتون باز کنین هر چی قاچاقچی و تروریست بیاد تو ایران!
یه چندتاشونم میرن اروپا!!
مگه میشه دالون عبور براشون درست کرد که تو ایران نمونن! برن اروپا!؟
ایران خیلی کار اشتباهی میکنه اینهمه هزینه و شهید دادن بخاطر کی //
متاسفانه نیروهای مرزبانی ما در مقابل قاچاق و ... بسیار ضعیف عمل می کند، همانطوری که می بینیم برای مثال چون نمی توانند ورود گوشی موبایل را بگیرند در مقابل از مردم پول می گیرند و طرح رجیستری را انجام می دهند به عبارت دیگر تاوان ناتوانی خود را باید مردم بپردازند.
هیچ کشوری تو جهان مثل ایران مفت و مجانی به کشورهای دیگه کمک نمیکنه.
نمونه برعکس ایران دقیقا آمریکاست.
مسئولین ما باید "کشورداری" رو از نقطه نظر شرکت موثر و به طوری که به نفع کشور باشه, در جامعه ی بین الملل یاد بگیرن.
به ترکیه نگاه کنید چطور با شرق و غرب بازی می کنه.
بخدا اشتباه میکنیم غرب دشمن ماست
چراهم تهدید میکندیکباربرای همیشه تمامش کنید
شمام یه چیزهایی میگید کم کم خودتون هم باورتون میشه!!! اصلا ایران مرز مشترک با اروپا داره که بخواد هزینه تامین امنیت اروپا رو بپردازه یا نپردازه؟
یا تا الان داشته هزینه تامین اروپا رو میداده و ما نمیدونستیم؟ این همه کشور غرب تر از ایران مثل عراق و سوریه که امنیتشون به مشکل برخورد آیا مرزهای اروپا رو با ناامنی روبه رو کردن؟ بین ایران و اروپا داعش قرار داره! ایران چطوری داره امنیت اروپا رو تامین میکنه رو من نمیدونم!
تو رو خدا چیزهایی که صرفا مصرف داخلی دارن رو روی میز مذاکره نذارید که آبروریزی میشه!
یه ۲۴ ساعت این حرکتو بزنید تا دستشون بیاد
خوب نگيرن بزارن تا برن مواد هم برا خودشون ميگيرن
اگر اینکارو نکنیم به جرم قاچاق سازمان یافته و دولتی مواد مخدر بیشتر تحریم و تنبیه مان میکنند.اینا مسلمون نیستنند که استکبار حهانی اند
حالا چرا به التماس افتادید؟!
اگر اروپا میلیارد ها یورو به ایران هر سال تقدیم نکنه، ما باید با گرفتن باج از قاچاقچیان مواد مخدر، تریلی هاشون را تا دم مرز اسکورت کنیم و اجازه بدیم هر کجا که خواستن برن
مرزها را بازکنید بهتر میشه
بهترین راه برای اینکه این سیاستموداران اروپایی مسأله تآمین امنیت شان توسط ایران را درست درک کنند این است که برای مدت کوتاهی، به بهانه غیرقابل کنترل بودن در اثر تحریم و غیره، مرزهای ما برای ترانزیت مواد مخدر و تروریست ها به اروپا باز باشد. نمیدانم چرا ما اصرار داریم که بخاطر آموزه های دینی مان برای دشمنان مان امنیت فراهم کنیم!!!
به نظر من باید یه راه امن ایجاد بشه تا مهاجرین ازاون طریق به آبهای آزاد راه پیدا کرده واقامت وموندنشان منجر به مشکلات و توزیع مواد مخدر توایران نشه،لزومی ندارد ماتاوان معتاد نشدن دنیای امروز رابدهیم
به نظر میرسد سیاست ایران یک سیاست همراه با ترس از آمریکا و اروپا است .

مجبور نیستید وزیر امور خارجه آلمان را به ایران راه دهید .

آنها باید از رهبران ایران اجازه بگیرند بعد از موافقت به داخل ایراتن بیاییند ....

اگر اینجانب در کشور کاره ای بودم کار این اروپائیان نامرد را یکسره میکردم .........
جوانان این وطن سزاوار فدا شدن برای عدم ترانزیت مواد مخدر به اروپا یا هر جای دیگر نیستند. اونها موظف به حفاظت از ناموس و وطن خود هستند نه عبور مواد به اروپا.
فکر می کنید آیا جلسه ای هست که آقای ظریف این مطالب را برای طرف های اروپایی ذکر نکند؟ آیا فکر می کنید شما فقط این مطالب را می دانید؟
مبارزه با مواد مخدر یعنی خوش خدمتی برای اروپا؟؟؟؟
خب ی روز باز بزارش تا هم مشکلات ما حل بشه هم مهاجران هم اونا حالیشون بشه
ما که شدیم تنها حاتم طایی در کره زمین ، اینم روش
ای کاش حاکمان بجای گدایی به آلمان و روسیه و ژاپن و عمان وغیره با شجاعت با آمریکا مذاکره میکردند وتن به ذلت اینچنینی نمیدادند و 809میلیون ملت ایران را باندانمکاری واندیشهای پوسیده زیرفشاراقتصادی به ذلت وخفت نمیکشاندند
اروپایی ها می توانند از امنیت خود دفاع کنند .
ما بهتره به امنیت خودمان بپردازیم و از تحدید ها دست برداریم
تهدید اروپا با این روشها دیگه سازگار نیست
اگر کمک نمی کنند باید اجازه داد تا این مواد از مرزهای ایران خارج شود تا خودشان بیایند و هزینه کنند
به خدا بزارید برن تا دمار از روزگار این اروپاییهای بی صفت سگ زرد در بیاد،چرا ما همیشه پا سوز این های اروپایی میشیم.
سلام.
اتفاقا مهمترین اشتباه ما همین است. چرا ما باید جان و مال خود را فدای سلامت مرزهای غربی ها کنیم که امروز طلبکار هم باشند. بلکه باید با اخذ حق ترانزیت اجازه عبور امن و بدون دردسر را برایشان فراهم کنیم. تا غربیها بفهمند یک من ماست چقدر کره دارد؟.
این چیز ها یی که نوشتید کسی را تحت تاثیر نمی گذارد.
ارزیابی این است که با پناهندگان و تروریسم و مواد مخدر دیگران را تهدید می کنیم و نه با یک جنگ مقتدرانه و حق!
چرا ايران اينقدر هزينه ميكنه؟ بذاره اين مهاجران كه سالهاست براي ايران مشكلات مختلفي درست كردند وارد كشورهاي اروپايي بشن
مرز رو باز کنید تا سینه خیز بیان خدمتمون. اون وقت صورت هزینه های سر بار رو که از جیب ملت ایران پرداخت می شه رو ازشون بطلبید.
اره عراقچی میگفت اروپا در چه فکریه ایران پر از افغانیه
درمقابل ترامپ میگه ایرانی در چه فکریه لوس آنجلس ایرانیه.
واقعا جای تقدیر دارد .نمک وتریاک میخورند نمکدون میشکنن .ترانزیتش پول میلیاردی درمیارن وبرای داروسازی و..
البته بخاطر منافع اروپا خیلی از خانواده های مهاجران جنگی بدبخت شیعه رو سرمرز وداخل پژوها وبعد از فرمان ایست با گلوله جنگی به هلاکت میرسونند
بخاطر ارزشهاودفاع از اروپا؟!!!!
مهاجر محصول اتشی هست که همطایه انداخته تو خونش .
بعد با کمال بی دینی ونامردی دستگیری چند تامهوجر بی خانمان راافتخار میدونه .
منتش به گردن امریکا واروپا
مگه سوریه وعراق با اروپا نزدیکتر نیست که میلیونها نفر رفتند تیربارون نشدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر