بازدید 3820

پیگیری وضعیت زندانیان افاغنه با حضور وزیر دادگستری افغانستان در ایران

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین تکلیف وضعیت زندانیان افغان بسیار کار درستی است که خوشبختانه با حضور وزیر دادگستری افغانستان در ایران پیگیری می‌شود و امیدواریم به کشورشان برگردند و جزای کارشان را در کشور خودشان تحمل کنند.
کد خبر: ۸۴۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 01 November 2018

ژرژیک آبرامیان، در خصوص 5 هزار زندانی افغان در کشور گفت: کشور ما برای همسایه‌ها به عنوان یک کشور امن و از نظر اقتصادی با صرفه قلمداد شده است. طی سالیان گذشته شاهد مهاجرت تعداد زیادی از مردم کشورهای همسایه برای فرار از وضعیت نابسامان، جنگ و فقر به کشورمان بودیم. مردم کشور افغانستان به دلیل بروز جنگ و نابسامانی‌ها اقتصادی به عنوان پناهنده و برای یافتن مکانی برای زندگی به کشورمان وارد شدند و خود به خود یک مجموعه از مهاجران افغان در ایران به وجود آمد.

پیگیری وضعیت زندانیان افاغنه با حضور وزیر دادگستری افغانستان در ایران

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: اغلب در این مجموعه‌ها جرائم مختلفی رخ می‌دهد ، از این رو پناهندگان افغان نیز از این امر مبرا نبوده و برخی از آنها به دلیل ارتکاب جرم و خلاف در کشور ما محکوم و به زندان‌ها افتاده اند. تعیین تکلیف وضعیت زندانیان افغان بسیار کار درستی است که خوشبختانه با حضور وزیر دادگستری افغانستان در ایران پیگیری می‌شود و امیدواریم به کشورشان برگردند و جزای کارشان را در کشور خودشان تحمل کنند.

عمده زندانیان ایرانی در افغانستان به دلیل مشارکت در قاچاق مواد مخدر محکوم شده‌اند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تعداد اندک زندانیان ایرانی در افغانستان گفت: تفاوت تعداد زندانیان ایرانی در کشور افغانستان با تعداد زندانیان افغان در ایران بسیار زیاد بوده و دلیل اصلی آن این است که تعداد پناهندگان افغانی هزاران برابر مهاجران ایرانی است، بسیاری از زندانیان ایرانی در این کشور به دلیل مشارکت در قاچاق و ترانزیت مواد مخدر دستگیر و محکوم شده اند.

آبرامیان ادامه داد: مهاجران غیر مجاز و بی هویت مستعد رفتارهای نسنجیده و انحرافی هستند و این موضوع بسیار مهم و اثر گذار بوده چرا که ما مرز مشترک بسیار وسیعی با همسایه ‌ها داریم، مردم هر کشوری که از لحاظ اقتصادی و فرهنگی در سطح پایین تری قرار دارند به سمت کشور های ثروتمندتر گرایش پیدا می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از کشور ها برای جلوگیری از ورود مهاجران غیر مجاز بین مرزهای خودشان دیوار کشی می‌کنند، این یک اتفاق بسیار طبیعی است و فقر خود به خود بی فرهنگی و خلاف و بزه را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا حضور گسترده مهاجران افغان در ایران بحران امنیتی ایجاد خواهد کرد؟ اظهار کرد: ایران کشوری مقتدر و بزرگ است ، این میزان مهاجرت ممکن است مسئله‌ای ایجاد کند اما قطعاً به بحران تبدیل نخواهد شد، البته در بلند مدت خود به خود این حرکت ها و جا به جایی بیوگرافی منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند حفره هایی امنیتی به وجود بیاورد ، از این رو وزارت کشور و نهاد های امنیتی باید با دقت و درایت بیشتری مهاجران رسمی و غیر رسمی را رصد و کنترل کنند،همانطور که تاکنون با دقت و حساسیت انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر