بازدید 3152
۱

کاهش ۷۰ درصدی ورود مواد پیش‌ساز مخدر به کشور

کد خبر: ۸۲۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 01 September 2018

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با تجهیز گمرکات و مرزها، حدود ٧٠ درصد از ورود مواد پیش ساز مخدر به کشور جلوگیری شده ‌است.

به گزارش ایرنا، پرویز افشار درباره تنوع و انواع مواد مخدر در کشور، افزود: به علت مقابله اساسی که در گمرکات، مبادی مرزی و فرودگاه ها انجام شده است، ورود مواد محرک و مخدر به کشور کنترل می شود.

وی اظهار داشت: مواد محرک جدید صناعی (NPS) با تنوع زیاد و بیش از 700 گونه در دنیا شناخته شده است اما تنوع مواد محرک صنعتی در کشور زیاد نیست و این مواد جدید به هیچ عنوان به صورت تجاری وارد کشور ما نشده است.

افشار ادامه داد: همچنین کمیته مقابله با پیش سازها به خوبی مواد محرک صناعی جدید را رصد می کند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی درباره تنوع مواد مخدر و محرک از طریق رسانه ها و محیط های آموزشی و عمومی انجام می شود تا مردم در مورد اینگونه مواد هوشیار باشند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مواد صناعی جدید ممکن است وارد هر کشوری شود اما با هوشیاری و دقت مسئولان و آگاهی مردم تاکنون این مواد وارد کشور ما نشده است.

افشار تبادل اطلاعات میان کشورهای مسیر ترانزیت مواد مخدر برای مبارزه هدفمند و کشف سرشاخه های مواد مخدر را ضروری دانست و گفت: پیش بینی می شود که مصرف مواد مخدری که در افغانستان کشت می شود، در سال ٢٠١٩ در اروپا افزایش یابد زیرا امسال ظرفیت کشت مواد مخدر در افغانستان دو برابر شده است و بنابراین باید مبارزه ها در این زمینه جدی تر شود.

وی افزود: همکاری های دو جانبه و چندجانبه برای مقابله با مواد مخدر بین ایران و کشورهای آسیای میانه و افغانستان انجام شده است و کشور ما در زمینه درمان، کاهش آسیب و کنترل بیماری ایدز یکی از کشورهای موفق در دنیا است.

بر اساس آخرین آمار، ٢ میلیون و ٨٠٨ هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در ایران هستند و تریاک، گل، هروئین و شیشه به ترتیب بیشترین میزان مصرف را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با توجه به اینکه قیمتش زیاد فرق نکرده میتونیم نتیجه بگیریم که به خودکفایی رسیدیم و دیگه مواد پیش نیاز رو هم خودمون درست میکنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل