بازدید 35405
با توجه به شیوه ترورها و افراد ترور شده؛

این اطلاعات دقیق قطعا توسط یک یا چند جاسوس درز کرده است

باید توجه داشت که بدون شک، علاوه بر استفاده از پیشرفته ترین امکانات روز دنیا برای تضمین پیروزی در انجام ترورها ـ مانند ماهواره های جاسوسی برای ردیابی مسیر حرکت افراد ـ سرویس های اطلاعاتی مذکور، قطعا توسط عوامل و جاسوسانی آمار و اطلاعات سری و فوق سری از داخل این مجموعه ها داشته اند که با این ظرافت و دقت توانسته اند آنانکه باید را بزنند.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶ 01 December 2010
پس از گذشت نزدیک یک سال از فاجعه ترور ناجوانمردانه نابغه و دانشمند ایرانی، دکتر مسعود علی محمدی، متأسفانه فاجعه ای دیگر رخ داد و نابغه دیگری با همان سبک و سیاق ترور شد.

به گزارش «تابناک»، آنچه صبح روز دوشنبه هشتم آذر ماه در تهران رخ داد و خون پاکی که بر زمین ریخته شد، هرچند بنا بر اعتقادات ما قطعا بار دیگر در رگ های فرزندان با غیرت این آب و خاک خواهد جوشید و موجبات برکات فراوانی را فراهم خواهد آورد، اما نکته آنجاست که نباید از این مسائل، بدون درنگ و تأمل گذشت، چه، این سرمایه های ملی میلیون ها نفر ایرانی است که تک تک ما ـ چه مسئول و چه غیر مسئول ـ باید تا پای جان از آن حراست و پاسداری کینم.

بر این اساس، ذکر چند نکته و در پایان طرح چند پرسش، شاید بتواند تا حدود زیادی فضا را روشن کرده و نقشه راهی باشد برای همه ـ اعم از مردم و مسئولین ـ برای پاسداری از سرمایه های ملی، انسانی و اجتماعی این کشور.

 ـــ نخستین نکته ای که در این مسأله نباید فراموش شود اینکه، باید عمق فاجعه ـ از دست دادن چنین سرمایه هایی ـ برای مردم و البته مسئولین مربوطه به درستی تبیین شود تا بلکه از آن عبرت گرفته و با هشیاری و وجدان کاری بیشتر، راه بر تکرارش ببندیم.

در واقع دانستن و فهم این نکته بسیار اهمیت دارد که از یک سو بدانیم وزن علمی و اجرایی این سه استاد نابغه چقدر بوده تا با یک حساب ساده مشخص شود که چنین ضایعه هایی به این سادگی ها که برخی گمان می کنند، جبران شدنی نخواهد بود و از سوی دیگر، بدانیم که دشمنان این ملت تا چه اندازه آگاهانه، حساب شده و دقیق، می دانسته اند که چه کسانی را باید حذف کنند.

به بیان بهتر باید بدانیم که استاد علی محمدی به صرف استاد فیزیک کوانتوم دانشگاه تهران بودن ترور نشد بلکه به دلیل فعالیت های دیگری که به درستی هیچ کس نباید از آن آگاهی می یافت، خون پاکش بر زمین ریخت، یا استاد شهریاری به صرف تدریس مهندسی هسته ای در دانشگاه شهید بهشتی هدف ترور قرار نگرفت، بلکه... و صد وای بر ما که همانکه نباید این اطلاعات را می دانست، البته دانست و کارش را به درستی انجام داد.

در این باره لازم به ذکر است که شهید دکتر شهریاری با لیسانس دانشگاه امیرکبیر، فوق لیسانس دانشگاه شریف و دکترای دانشگاه امیرکبیر، به همراه دکتر عباسی با لیسانس دانشگاه شیراز، فوق لیسانس دانشگاه فردوسی مشهد و دکترای دانشگاه امیرکبیر، نخستین کسانی بودند که با رفتن به دانشگاه شهید بهشتی، این دانشگاه را به قطب دانش هسته ای کشور تبدیل کرده و با تخصص پرتو پزشکی، برای نخستین بار در کشور و از صفر اقدام به تأسیس رشته، دوره و دانشکده «کاربرد پرتوها» کرده و با تأمین تجهیزات آزمایشگاهی لازم آن را به دانشکده ای ایده آل و درجه یک تبدیل کردند و... .

البته شاید اصطلاح تأسیس رشته و تشکیل دوره برای مخاطب غیر دانشگاهی زیاد مفهوم نباشد ولی مخاطب دانشگاهی به درستی می تواند این منظور را درک کرده و ارزش فوق العاده بالای آن را دریابد.

همه آنچه گفته شد، البته تنها ویژگی های علمی این اساتید مبرز بود، در حالی که به شهادت تمام کسانی که کوچکترین مراوده ای با آنها داشته اند، دیانت، اخلاص، تواضع و فروتنی، خوش اخلاقی، کلان نگری، فوق العاده تلاشگر و جدی در انجام وظیفه و... از ویژگی های این عزیزان بوده است.

 ـــ نکته بعدی اما اینکه با بررسی و تطبیق شیوه و طرز انجام این سه عملیات تروریستی می توان به راحتی به واحد بودن مرکز فرماندهی آن پی برد و اینکه علاوه بر کارشکنی در روند تعالی علمی ایران اسلامی، بیشترین بهره برداری روانی و رسانه ای نیز از اهداف آن بوده است.

در واقع سرویس های اطلاعاتی سیا، موساد و اینتلیجنت سرویس که با توجه به قرائن و شواهد بسیار، با همکاری یکدیگر و با مباشرت منافقین وطن فروش، در راستای اهداف پلید خود چنین اقداماتی را طراحی و اجرا می کنند حداقل در دو سطح در پی رسیدن به چند هدف هستند:

1 ـ اگر به کمک عناصر و رسانه های ضدانقلاب، با فریب افکار عمومی و طرح مسائل سیاسی توانستند این ترورها را به حاکمیت نسبت دهند:

الف) به رخ کشیدن برتری رسانه ای در جهت دهی به افکار عمومی
ب) خرابکاری به گونه ای که در نهایت تمام هزینه های آن را حاکمیت بپردازد
پ) برداشتن گامی دیگر در راستای سلب اعتماد مردم از حاکمیت
ت) و...

2 ـ اگر با توجه به چشمان بیدار ملت، نتوانستند پروژه فریب را عملیاتی کنند: 

الف) اینکه به ریزترین اطلاعات ما دسترسی داشته و آگاهانه دست به ترور می زنند
ب) القای ناکارآمدی سیستم اطلاعاتی ـ امنیتی کشورمان به مردم و اثبات هژمونی اطلاعاتی خود
پ) دندان نشان دادن با هدف ارعاب دولت و مردم برای پا پس کشیدن از حقوق مسلم خود
ت) و...

در همین راستا، باید توجه داشت که بدون شک، علاوه بر استفاده از پیشرفته ترین امکانات روز دنیا برای تضمین پیروزی در انجام ترورها ـ مانند ماهواره های جاسوسی برای ردیابی مسیر حرکت افراد ـ سرویس های اطلاعاتی مذکور، قطعا توسط عوامل و جاسوسانی آمار و اطلاعات سری و فوق سری از داخل این مجموعه ها داشته اند که با این ظرافت و دقت توانسته اند آنانکه باید را بزنند.

پس بنا بر آنچه گفته شد، چند پرسش مهم پیش می آید که باید برای آنها پاسخی درخور یافت:

1 ـ چرا با وجود حساسیت های بالای چنین پرونده هایی، پس از گذشت یک سال، همچنان پرونده ترور منجر به شهادت استاد علی محمدی به نتیجه نرسیده است، یا اگر رسیده حداقل در حد کلیات به مردم اعلام نمی شود.

2 ـ چرا اقدامات لازم برای حفاظت کامل از جان و خانواده همکاران آن استاد عزیز ـ که بنابر هر عقل سلیمی گزینه های بعدی برای حذف فیزیکی بوده اند ـ به عمل نیامده است، یا اگر آمده، پیگیری شود که چرا کافی و کارآمد نبوده است، تا دیگر شاهد تکرار آن نباشیم؟

3 ـ آیا در رابطه با شناسایی جاسوسانی که به طور قطع از داخل این مجموعه ریزترین اطلاعات را به این سرویس ها داده اند، اقدامی شده است؟

4 ـ با توجه به آنچه گفته شد، چه تدابیر اطلاعاتی ـ امنیتی، انتظامی و قضایی برای جلوگیری از این فجایع در نظر گرفته شده است؟

5 ـ ...

در پایان لازم به ذکر است که بدون شک ملت سرفراز ایران اسلامی فریب داستان پردازی های عناصر معاند و ضد نظام را نخواهد خورد و با توجه به سابقه سیاه دشمنان خود، عامل اصلی را به خوبی می شناسد، اما این انتظار که تمام دستگاه های مسئول نباید دشمن را دست کم گرفته بلکه باید همه تلاش خود را همچون همیشه برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات به کار برند، نیز خواسته به حقی است که باید به آن برسند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۸
هوشیار باشیم تیم های ترور آمریکا و اسرائیل در عراق با همین روش دانشمندان و متخصصین را که بیش از دویست وپنجاه نفر می باشند را ترور کردند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
نه عزیزم اصولا عراق در زمان جنگ دانشمندی نداشت که ترور شود این هم یکی از آن دروغ های رسانه های داخلیست. مثل همان دروغی که گفتند در 11 سپتامبر 400 یهودی محل کار خود را قبلا ترک کرده بودند که دروغ محض بود. مهم ترین متهم در حال حاضر روس ها و یا اعراب هستند که هردو انگیزه و نفوذ لازم را برای این جنایت در اختیار داشتند. تابناک شرافت داری چاپ کن.
با سلام
به نظر من با توجه به وقوع اینگونه رویدادها دولت بایستی توجه ویزه ای به مساله اعضای هیات علمی دو تابعیته داشته باشد که در همه دانشگاهها پراکنده هستند خیلی از این دوتابعیته ها تابعیت ایرانی رو ترک کرده و آمریکایی یا انگلیسی شده اند. همینها سالی 2-3 ماه میرن خارجو خدا می داند چه طلعاتی رو از کشور خارج می کنند. تقاضا دارم در این خصوص مطلبی بنویسید چون بکارگیری این افراد هم از نظر قانونی ممنوع هست هم از نظر امنیتی مشکل ساز هست.
مطمئنا نظر اين کارشناس صحيح است ، اضافه ميشود که اين ترورها هدمند بوده ودر رابطه با مسائل پيشرفت علمی ايران است و مطمئن باشيد که رژيم منحوس اسرائيل ، آمريکا ، بعضی از اروپائيان و سفارتهای عربی در اين ترورها باهم مساعدت دارند.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
یهویی اسم خودت رو هم به عنوان یکی از عوامل می نوشتی! اینهایی که شما اسم بردید بالغ بر 50 کشور می باشند و شما دارید می گویید برای ترور دو استاد فیزیک ایرانی 50 کشور کار اطلاعاتی کردند. جالبه؟ عزیزم حیف که تابناک نشسته. به اعتقاد من کار روسیه هست. استاکس نت هم کار روس ها بود که به مراکز اتمی ما دسترسی داشت.
بايد آدرس و مشخصات افراد در پرونده هاي پرسنلي ، پزشكي و.... نباشند.چون عوامل دشمن مي توانند افراد را از آن طرق وحتي ثبت احوال رد يابي كنند.ماشينها بايد مرتبا" عوض شوند در ودر صورت امكان از توسط اطلاعات سپاه محافظت شوند.
کار اسرائیله برای ضربه زدن به مذاکرات آتی ایران و 1+5
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
بر روی چه سندی، این حرف رو می زنی؟
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
آقا جان من نمی فهمم این همه رای منفی برای چیه ؟ اسرائیل ید طولایی در قتل دانشمندان اتمی عراق و مصر داشته و عجیب نیست که دانشمندان اتمی ایران هدف اسرائیل قرار بگیرن. ضمن اینکه اسرائیل از تفاهم هسته ای بین ایران و غرب اصلا خشنود نمیشه و همواره موضع رادیکال نسبت به مساله اتمی ایران داشته
تا مادامی که مسعولین ما در قبال آدم کشی های این حرامی های منافق و اربابان نجس صهیونیستی انگلیسی و آمریکاییشون صرفا با کلمات بازی میکن و با بیانیه ها و محکوم کردن های تکراری و خسته کننده فقط ملت رو سرخورده و حرامی را جسور تر میکنند این جنایات ادامه داره . بهترین حفاظت هم که از این افراد صورت بگیره باز هم نمیتوانه جلوی دشمن هار و جسور شده رو بگیره دشمنی که میبینه هر تروری انجام میده شدیدترین عکس العمل ما 4 تا محکومیت و 6 تا بیانیست در عملیات بعدی سوژه رو به همراه تیم حفاظت میزنه . راه حل برای این موضوع فقط و فقط انتقامه ما خیلی راحت میتوانیم در قبال این ترورها پادگان اشرف رو با خاک یکسان کنیم تفنگ داران یانگی در عراق و افغانستان رو به درک واصل کنیم ولی نمیکنیم تا کشته شوند بهترین فرزندان این آب و خاک .
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
عناصر و دشمنان داخلی کم از تروریست های خارجی نیستند
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
همه حرفهای امثال شما بدون سند و مدرکه. من اصلا به خود شماها مشکوکم چون چند روزه خیلی هار شدید از ترور این دو تا استاد بینوا دارید استفاده می کنید.
یک نظر برای نیروهای امنیتی در اوایل دهه 60 چطور منافقین را از خانه های تیمی بیرون کشیدید ( تعقیب و بررسی کلیه خانه های اجاره ای ) آن کار را انجام دهید خیلی کارساز خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
خواستن توانستن است!
این نویسنده هر کی هست خیلی خره و احمق بخاطر اینکه فقط بکر میکنه خودش همه چیز را میداند وهیچ کس هیچ چیز نمیداند . در ضمن هر کور و بیسوادی مید.نه که این 2 فرماندههی مشترک داشتند و نیازی ب این همه دلیل احمقانه جنابعالی همنارد برای ثابت کردن آن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
1 . باریکلا به تربیت تو 2 . ببینم تو نویسنده این مطلب رو گویا با پوآرو اشتباه گرفتی که انتظار داری اسم و شماره ملی قاتل را برات اعلام بکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
اقا و یا خانم ناشناس از انگلیس
اصلا معلومه که چرا اینقدر فحاشی می کنید ؟ نه به ان تاییدت که می گویید ریشه ترورها یکی است و نه به این فحاشی کردن شما . واقعا انسان در عجب می ماند و بقول شاعر(احتمالا مولوی) عقل در شرحش چو خر درگل بخفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
واقعا که بی شعور تشریف داری اخوی. کاش یه مقدار از اون فرهنگ جایی که درش زندگی می کنی یاد گرفته بودی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
آقای ناشناس اینقدر لازم نبود سطح ادب خودتونو با 7-8 تا غلط املایی به رخ همه بکشین!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
برادر یا خواهر گرامی یک کمی مؤدب باش.
از تابناک باید خواهش کرد که اینجور نظرها را که به جز اهانت اطلاعات قابل توجهی در آن نیست را نشان ندهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
چرا نظر این ناشناس بی تربیت گذاشته می شود؟!
یک موتور سوار با موتور معمولی روز روشن به شیو های پر از ریسک دستگیری یک نفر را ترور میکند ؟عجب شیوه خطرناکی چسباندن بمب به خودرو انهم برای یک فرد که تیم حفلظتی ندارد
در آمریکا که بودم یک اسراییلی به من گفت چند بار رفته ایران واسه تجسس. اون موقع فکر کردم خالی بسته. ولی الان می بینم شاید راست گفته
پاسخ ها
حميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
تو بيخود كردي با اسرائيلي ها مراوده داشتي
جالب اینجاسکه چقدر راحت و با صرف کمترین هزینه دشمن دست به ترور میزنه !! اونم جاهایی که دور تا دورش اینهمه مراکز نظامی بوده !! خدابخیر کنه اگه بخواد هزینه کنه !!!!
پاسخ ها
mahdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
نه به این راحتی نبوده !
از حرف شما تعجب می کنم !؟
یا نمی دانید یا دارید جوری نشون می دهید که مثلا خلاء اینجا زیاده.
آخه آشغالای ساندیس خور من نمی دونم این اسرائیل و امریکا و انگلیس چه هیزم تری به شما فروختند که هر چی می شه می گید اونا بودند.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
اصولا یکی از ویژگی های ما ایرانی ها این است که می خواهیم در هر پدیده ای بدنبال اثبات حرف خود باشیم. جالبه دوستی در یکی از خبرهای تابناک در مورد کاهش بارندگی در ایران گفته بود که این توطئه آمریکاست. یادم نمیره در زلزله هاییتی کیهان تیتر زده بود که آمریکایی ها باعث زلزله بودند. ولی بهرحال دم تابناک گرم که داره با پخش همه کامنت ها من رو با افکار ... جامعه خودم آشنا میکنه این باعث میشه فردا پس فردا به جای اینکه مدام حکومت رو متهم کنم نگاهی هم به جامعه خودم داشته باشم.
چقدر شماها ساده اید
مطمئنا این افراد تا به حال از تهران یا شاید از کشور خارج شده و امیدی به دستگیری انها نیست
بهتر اینه که برای جلوگیری از اقدامات بعدی انها چاره اندیشی شود
تابناک انقدر نظرات را گلچین نکن.احتمالا این نظر رو هم می ذاری که بگی کجا گلچییین!!؟!!
چگونه است که آمریکا بعد از عملیات ساختگی 11 سپتامبر به خودش اجازه میدهد به عراق وافغانستان حمله کند ایران هم باید منافقین را در سراسر دنیا هدف نظامی اعلام وریشه آنهارا بخوشکاند تادیگر کسی جرات چنین غلطی نکند ودرس عبرتی بشود برای دیگران
بهترین کار زدن صهیونیست هاست . وزارت محترم اطلاعات شما اینهمه نفوذ دراید چند تا از این مسئولهای سگ صهیونیست را برنید به شلوارشان خراب می کنند .مقابله به مثل کنند و البته نه زدن دانشمندان انها بلکه اطلاعاتی های خبثشان را بدرک واصل کنند درست می شود .در عین حال بایستی با تمامی عوامل مالی و غیرو وزارت اطلاعات را تقویت کرد.
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
من فقط برای تابناک بخاطر انتشار یک چنین پیام متعفنی که ناشی از یک ذهن "شستشو داده شده متعصب بی فکر" هست متاسفم.
دو نکته رت باید به صورت فوری و جدی مد نظر داشت. اول اینکه چه ضرورتی داشت و دارد که نخبه های علمی مملکت به ویژه در حوزه حساس هسته ای و علوم پیشرفته را در قالب جشنواره ها هرچند با حسن نیت و با هدف الگوستزی به دنیا معرفی کنیم که سازمان های جاسوسی برخی دولتهای خبیث بهراحتی آنها را شناسایی کنند. دوم اینکه واقعا لازمست به بحث نخبگان دوتابعیتی رسیدگی شود. البته نه اینکه خدای نکرده قضاوت منفی داشته باشیم ولی به هرحال تابعیت حداقل یک نشانه از همیت و تعلق خاطر ملی هست. اینکار باید با ظرافت انجام شود که موجب فرار مغزها نشود
اگر فرض کنیم که اینکار توسط عوامل خارجی بوده (که طبیعتا بوده!) نشاندهنده میزان بسیار بالای نفوذ بیگانگان در سیستم اطلاعاتی ایران است که بسیار تامل برانگیز است. به نظر میرسد این ترور ها بیشتر از انکه به برنامه هسته ای لطمه بزند دستگاه اطلاعاتی را هدف قرار داده است. چنانچه اطلاعات حساس کشور در اختیار بیگانگان یا تحت نفوذ قرار گیرد ضربات جبران ناپذیری به منافع کشور وارد میشود.
من یک استاد دانشگاه هستم. چندی قبل کسی با من تماس تلفنی داشت و ادعای علاقه مندی علمی میکرد و حرفهایی زد و خلاصه اش اینکه اطلاعاتی در مورد ساعات رفت و امد من به دانشگاه از من گرفت. حالا با توجه بانکه من فرد چندان با اهمیتی نیستم میتوان از این قضیه اینطور استنباط کرد که محتملا دشمنان این مملکت بطور وسیعی دست به جمع اوری اطلاعات از اساتید دانشگاهها زده اند بطوریکه حتی سراغ منهم امده بوده اند. بهرحال نیاز هست که مسئولین دشمن را دستکم نگیرند.
مگر نیروهای امنیتی زنده نیستند که این بلا بر سر کشور می آید.
بعد از شهادت نخبه های ایران در سالهای اول انقلاب و جنگ تحمیلی متاسفانه بسیاری از افراد سرشناس در سقوط هواپیما و تصادف رانندگی و یا ترورهای کور توسط منافقین و ... را به راحتی از دست داده ایم و علیرغم شعار و ادعاهای فراوان متاسفانه هنوز از دوستان نادان و دشمنان دانا خسارات جبران ناپذیری می بینیم که باید سر یعا با بسیج همه توان خود برای افراد در معرض خطرات احتمالی چتر حفاظتی غیر قابل نفوذ در نظر بگیریم هر چند کار بسیار گسترده و توانفرسایی در پیش دار یم اما همانطور که تاسیسات هسته ای ما غیر قابل نفوذ می باشد باید برای دانشمندان غیور مان نیز این حفاظت و امنیت فوق العاده را در نظر بگیریم .
وقتی استادعلی محمدی ترور شدند تصور بنده این بود که از این به بعد و با توجه به تهدید علنی دشمن محافظت درستی از دانشمندان خواهد شد اما اینکه بعد از حدود یک سال 2 ترور همزمان و در 2 نقطه متفاوت و در روز روشن رخ دهد من را متعجب کرد، تربیت دانشمندان برای ما هزینه ی سنگین مالی و معنوی دارد چرا باید اینگونه از دست روند؟ میگویند از آنها حفاظت میشده یعنی با وجود حفاظت توانسته اند در روز روشن ترور کنند؟ خواهشا از این به بعد دانشمندان دیگر را دریابید.
تروریسم کور و فاسد در این کشور بعد از فردای انقلاب رشد کرد. اول تروریسم دولتی صدام کثیف و عرب های همپیاله اش و بعد ها کشتن پشت کشتن. سرمایه های کشور از دست می روند و مسئولین باید فکر اساسی بکنند وبرای جان دانشمندان ما بیشتر مسئولیت بخرج بدهند.
خاک بر سرتان بجایی اینکه به یک فوتبالیست 600میلیون در سال پول بدهید نصف این مبلغ را در سال خرج امنیت دانشمند هسته ای یمان می کردید الان زنده بود
الان تمام email هایی که اساتید ما با جی میل و یاهو ارسال یا دریافت می کنند، اول به کامپیوتر های اونها میرسه بعد به دست مخاطب.
این واقعا خودش به تنهایی معضل بزرگی نیست؟
لازم هم نیست که خود استاد حتما از این سرویس ها استفاده کنه، بلکه اگر گیرنده یا فرستنده مثلا جی میل باشه، همین اتفاق میافته.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
تو رو خدا همین جوری هم ما داریم به زور از نت استفاده می کنیم از این حرفها نزنید که فردا وزارت علوم دسترسی دانشگاه ها رو به ایمیل قطع میکنه.
نکته ای که جالبه اینه که با روش های فوق پیشرفته بیولوژیک و غیره که برای کشتن افراد وجود داره چرا بمب گذاری به سبک این جوری که ریسک گیرافتنادنش و ناوفق بودنش بالاست انجام میشه؟ مثل بازی کامپیوتری هست بمب میچسبونیم میریم کنار منفجر میشه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
شاید بخاطر اینکه قاتلان به جنبه تبلیغاتی ترور بیشتر اهمیت می دهند مانند ترور علیمحمدی که خودروی وی را منفجر کردند. می فهمی که چی دارم میگم؟! سروصدا! بمب! فضای ملتهب!بهره برداری!
نقش روسیه رو هم نمی شه نادیده گرفت. فقط روسها هستند که اطلاعات کارشناسان و اساتید هسته ای ایران را بواسطه سالها حضور در حوزه هسته ای ایران در اختیار دارند.
یک گزینه محتمل این ترورها اسرائیل است که صد البته توسط آمریکا پشتیبانی می شود. البته آنها به دنبال منافع خود و بقای اسرائیل هستند این مائیم که اینهمه هزینه مالی و انسانی صرف یک پروژه ملی و خطیر می کنیم اما اقدام قابل توجهی برای امنیت آن نمی کنیم. بماند تنها چیزی که در مملکت ما اهمیت ندارد جان آدمی است. نه تنها جان سایر انسانها بلکه حتی چندان به فکر سلامتی و حفظ جان خویش نیز نیستیم. وقتی عزیزی را از دست می دهیم اولین گزینه ای که به آن فکر می کنیم انتقام و اعدام است و تمام زوایای تاریک مسئله همراه با مسببین احتمالی اعدام می شوند و مسئله اصلی کماکان به جای خود باقی است.
به نظر دهنده هشتم که از انگلستان است عرض کنم که بسيار بی ادب تشريف داريد نکند کمال همنشين بر تو اثر کرده، توهين از جانب هر کس که باشد نشانه بی خرديست.
قطعا" این کار باید مدتها بر روی آن کار شده باشد. نکته مهمی که در این مورد است استاد شهید حدود 4 ماه بود که به ساختمان ما آمده بودند و ما که همسایه مجاور ایشان بودیم هم به درستی وی را نمی شناختیم.چطور افرادی طی 4 ماه آدرس جدید وی را به دست آورده و با تعقیب و مراقبت متوالی با جسارت تمام وی را در نزدیکی شهرک به شهادت رساندند؟ باید دید چه کسانی به آدرس جدید استاد شهید دسترسی داشته اند. داغ او را بر دل ما گذاشتند. به نظر من از کم کاری مسئولین است
ترور خیلی ساده بوده است فقط می خواسته اسم فردو داشته باشند کار خیلی سختی که نکردند این جور حرف زدن یه کم بزرگ نمایی دشمن و توجیه کم کاریهای خودمون نیست ؟!
قتی نابغه های فیزیک ما را این طور ترور میکنند وظیفهی وزارت اطلاعات چیه؟ نه اینکه از ترور استاد علی محمدی درس بگیرند ؟ برای وزارت اطلاعات متائسف ام !! راستش فکر نمی کردم دومین سازمان قدرتمند اطلاعاتی دنیا این طور بی خیال دانشمندان بشود!!
چرامابايداين قدرسهل انگارباشيم كه دانشمنداني مثل شهرياري عباسي وعليمحمدي وده هاموردديگركه واقعاپايه علم دراين كشورهستندوسرمايه اي كه هيچ جايگزيني ندارندرابدون كمترين محافظت بگذاريم وفقط بعدازاين كه اتفاقي افتادناله كنان اشك بريزيم وحسرت بخوريم چون اينان فقط متعلق به اين نسل نيستند-خداانان رارحمت كند
بسمه تعالي
بهتر است در نظرات حفظ حرمت افراد شده و نظرات آنها را هرچند كه مخالف نظر ما ميباشد را احمقانه تلقي نكنيم كه خود دچار آن خواهيم شد.
مسوليت وزارت كشور و وزارت اطلاعات در اين ميان سنگين است نبايد اجازه دهند به اين سادگي نوابغ كشور توسط دشمنان ترور شوند!
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
از دانشمندان کشور علی الخصوص هسته ای می بایست بیشتر مراقبت کرد.
خوشا به سعادت کسی که بالیاقتی که ازخود
برای دین وسربلندی نظام مقدس وافتخار وطن
موردتوجه دشمنان قسم خورده این اصول قرار
گرفته وبادستان پلیدشان اورابه ارش میسپارند
متاسفانه اگر اهميتي قائل بوديم براي كشورمان براي دانشمندانمان و براي علما از بهترين شيوه هايي حفاظتي استفاده مي كرديم من مطمئن هستم در خانه اعيان كشور تلفزيون ماه واره وجود دارد اما چطور در روز روشن اين وسيله ساده در دانشگاهاه يا در منازل مهم وجود نداره چرا اين همه خيانت كوتاهي در حفظ اساتيد و علما خيانت به مملكت و كشور است از خدا بترسيد اين همه كوتاهي نكنيد فقط با بيانيه كه نميشود محكوم كرد من همين ميدونم كه ممكن است تعمدي در كار است وعوامل خائنين داخلي كه خدا لعنتشون كند مستقيما وارد عمل ميشوند واين كارهارا انجام ميدند از اولين ترور نسبت به علما يايد ترور بعدي انجتم نشود ايا خوابيد اي مردم خدا رهبر عزيزمان حفظ كند جوانان ما بايد هوشيار باشند
ماكه مي دونيم هيچ كسي خواهان پيشرفتمان نيست ماكه مي دونيم تمام دنيابا ما دشمن است!! ما كه مي دونيم پرونده هسته اي ما از بحث علم و تكنولژي خارج شده و مسئله روز سياست شده. ما كه مي دونيم پروژه هسته اي كشورمان دكترين سيايت خارجي خيلي از كشورها شده.ما كه مي دونيم چند كيلو متر اونور مرزامون دشمن دسيسه ميكنه .پس چرا حواسمون جمع نيست بجاي اوفتادن بجون هم و تهمت زدن ناروا وبيجا به يكديگر و يك اسم يا يك حزب رو براي همچين روزها نگه داريم تا هرچي كم كاري و خودمون را به اونها نسبت بديم .بهتر واقعيت هارا و بپذيريم و حداقل با خودمون روراست باشيم. اينه كه ممكن است اين فكر به ذهن بعضي برود كه كاركار خودي است نتيجه بي تدبيري خودمان است.دنبال اونور اينور نريم بايد از خود شروع كرد.
این ریز اطلاعات توسط ایادی داخلی آنها در اختیار این سرویسها قرار گرفته . چه لزومی داشت بهترین دانشمندان ما در پروژه سزامی شرکت و کلیه اطلاعات افراد در اختیار بیگانگان قرار گیرد .
بايد از دانشمندان وشخصيتها محافضت كامل وعوامل آمريكا اسرائيل وانگليسي شناسايي همچنين در كشورشان مقابله به مثل كرد
baghieh etelaat ra ha shoma dadid !nn
در مورد استادان 2 تابعيتي كه دوستي نوشته بود بايد بگويم اين درست نيست كه اين استادان را بخاطر رفتن به خارج فكر كنيم وطن فروش هستند چرا ما فكر ميكنيم مشكل از طرف انها ميباشد ايا خود اين نويسنده نميتوانسته خيانت كار باشه و نعل وارونه بزند كه ديگران او را نبينند.
ضمن تسلیت به مناسبت عزیز از دست رفته جناب آقای دکتر شهریاری و آرزوی رحمت و آمرزش برای آن شهید بزرگوار از خداوند متعال برای کوری چشم دشمنان ایران اسلامی و ادامه راه دانشمندان شهید بنده پیشنهاداتی را ارائه می دهم:

1-عکس العمل ایران به این حرکت جنایتکارانه و تلافی آن.
2-تشکیل یک جنبش ملی حامی دانشمندان(از طریق بسیج) تا مردم بتوانند از هر طریق ممکن چه معنوی چه اقتصادی علاوه بر امکانات موجود کشور در این زمینه کمک نمایند.
3-فراخوان ملی برای ادامه راه این شهیدان و بسیج افراد با استعداد و ایجاد امکانات برای آنها برای تحقیق از طریق جنبش ملی حامی دانشمندان کشور تا اینشائ الله هرچه سریعتر بتوانیم به قله علم و دانش دست بیابیم و عنان علم و دانش را از دست این جنایتکاران ضد بشر بستانیم.
زماني كه رئيس سرويس جاسوسي انگلستان رسما مي گويدكه بايد عمليات تخريبي انجام داد ، سخنگوهاي ما هم بايد رسما از عدم تامين جاني نيروهاي انگليسي در عراق بگويند .بنظرم در پيش گرفتن مواضع كليشه اي و اتو كشيده در اين زمينه بس است.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۱
دوست گرامی بهتر نیست که عوامل دیگر رو هم در نظر بگیرید من احساس می کنم که عده ای فقط می خواهند از این مسئله برای کوبیدن غرب برای خود بهانه ای بتراشند. یکی از مهم ترین گزینه ها ,کشورهای عربی هستند
قصور خودیها در شیوه حمایت امنیتی از اینگونه افراد کلیدی کشور نبایدبه بزرگنمایی وپیچیده جلوه دادن عملیات دشمن ، آنهم درملأ عام ، بیانجامد . باید بجای چنین بزرگنماییهایی مقصران درونی شناسایی ، استیضاح ، مجازات و وادار به استعفا شوند . درچنین فجایعی که دشمن برای ضربه زدن به پیکره نظام راه می اندازد و بسادگی وراحت کار پلید خود را انجام می دهد اغماض وچشم پوشی ومصلحت اندیشیهای شخصی یا گروهی در مقابل مقصران درونی هرگز جایز نبست واگر آسان از کنار این فجایع بگذریم خود بادستان خویش ضربه های سهمگین تر وجبران ناپذیری را به پیکره نظام وارد خواهیم آورد . در ضمن نویسنده ی نوشته فوق نمی بایست اطلاعات دقیق شغلی چنین افرادی را با جزئیات مکانی وزمانی بصورت فوق فاش می نمود . خدایا مارا بیش از این مسئولیت شناس کن .
مدیر پایگاه دوست عزیز آنچه در این مطلب به آن اشاره شده واقعیتی است که اتفاق افتاده و بحث بزرگنمایی نیست. ضمن اینکه اطلاعات داده شده در این مطلب اطلاعات خاص و محرمانه نبوده، ضمن اینکه به اعتقاد ما دشمن به خیلی بیش از آنچه ما گفته ایم دسترسی یافته است.
ماعادت داريم درهمه چيز غلو مي كنيم وخودمان رابرترازهمه مي دانيم ونفوذ ناپذيركه اين خوش خيالي بسيار بدي است ودليلش عدم اطلاع درست ماازآنچه دردنيا ميگذرد است وطرف هاي مقابل هم ازاين ضعف عظيم ما بهترين استفاده رامي كنندمابايد قبول كنيم كه درعملكردهاي مدرن وبروزبسيارضعيف وضربه پذير هستيم.
من موافقم که سیستم های جاسوسی در ارکان نظام نفوذ کرده و این ربطی به هیچ کشور خاصی نداره. می تونه کار انگلیس یا روسیه و یا فرانسه و یا هر کشور دیگه ای هم باشه. مهم اینه که این افراد شناسایی بشن. چه کسانی به اطلاعات محرمانه ایران دسترسی دارند؟ سازمان مجاهدین با توجه به ظاهر اسلامی از همه مشکوک تر است البته این سازمان بدون کمک کشورها نمی تواند این حملات را ترتیب دهد. این شکل بمب ها در اختیار چه سازمانهایی است؟ این سئوالهایی است که برای من مطرح است. بهرحال دشمن در بین ما رخنه کرده که باید شناسایی بشه. درز اطلاعاتی در ایران فاجعه بار شده.
با سلام
به نظر من وزارت اطلاعات و تیم های اطلاعاتی بهتره حفاظت از این دانشمندان را به عهده بگیره.
دو ترور اخیر در تهران و ترور سال قبل نشان از کمرنگی نیروهای اطلاعاتی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر