بازدید 19042
خطاب دادستان تهران به پلیس و نیروهای امنیتی:

پرونده این ترورها نبايد به سرنوشت پرونده دكتر عليمحمدي دچار شود

تشابهاتي ميان حادثه روز گذشته و حادثه ترور علي‌محمدي وجود دارد و اميدواريم سرعت عمل براي مشخص شدن اين پرونده افزايش يابد/ با توجه به اين‌كه هواپيماربايي در خاك سوريه اتفاق افتاده هواپيماربا به مقامات سوريه تحويل داده شده است؛ اما با توجه توافقات صورت گرفته قرار است متهم ظرف چند روز آينده به تهران بازگردانده شود/ فكر مي‌كنم حزب مشاركت تا انقلاب مهدي مي‌خواهد بيانيه صادر كند و بگويد كه حكم ابلاغ نشده است. فعاليت احزاب مشاركت و سازمان مجاهدين غيرقانوني است.
کد خبر: ۱۳۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰ 30 November 2010
عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر روز سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 25 تهران ـ كه در محل كانون اصلاح و تربيت برگزار شد ـ در رابطه با حوادث اخیر و برخی مسائل دیگر اظهار نظر کرد.

به گزارش «تابناک» دادستان تهران ضمن تأکید بر اینکه فعالیت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین غیر قانونی است و هر گونه صدور بیانیه از سوی این احزاب غیرقانونی است، گفت: هنگامي كه مطبوعات مي‌خواهند اخبار قوه قضاييه را منتشر كنند، از صحت آن مطلع شوند و در انتشار آن دقت كنند.

اهم نکات طرح شده از سوی جعفری دولت آبادی به شرح زیر است:

تصميم‌گيري براي اجراي حكم؛ پس از تاييد ديوان عالي

وي درباره زمان و محل قصاص متهم پرونده سعادت‌آباد گفت: در حكم دادگاه تنها علني بودن اجراي حكم تصريح شده است. اين مربوط به زماني است كه حكم از سوي ديوان عالي كشور تاييد مي‌شود و سپس درباره زمان و مكان آن اتخاذ تصميم مي‌شود.

رسيدگي به پرونده ترورهاي اخير مطالبه مردم و رييس‌جمهور است

جعفری دولت آبادی هم‌چنين درباره ترورهاي روز دوشنبه كه در شهر تهران اتفاق افتاد، اظهار كرد: بازپرس بلافاصله در صحنه حاضر شد و تا دوشنبه‌شب سرنخ‌هاي موجود در اختيار ماموران قرار گرفت.

وي با تاكيد بر اين‌كه «رسيدگي به اين موضوع مطالبه مردم و همچنين رييس‌جمهور نيز هست» گفت: اميدواريم در زمان كوتاه، عاملان شناسايي شوند.

پرونده ترورهاي اخير نبايد به سرنوشت پرونده دكتر علي محمدي دچار شود

دادستان عمومي و انقلاب تهران درباره ترور صورت گرفته در روز دوشنبه با بيان اين‌كه «ترور انجام شده محكوم است» گفت: متاسفانه دشمنان ما جهالت عميق دارند. آن‌ها سال‌ها مردم ما را آزموده‌اند.

جعفري دولت‌آبادي افزود: متاسفانه دشمنان ما جهالت عميق دارند، امروز بدنامي و ذلت براي تروريست‌هاست و اميدواريم دستگاه امنيتي و پليس با قاطعيت و تلاش بيشتر اين خائنين به مردم و انقلاب را دستگير و به سزاي اعمال خود برسانند.

وي با بيان اين‌كه «از همه نيروهاي امنيتي و پليس تقاضا دارم كه اين پرونده زودتر به نتيجه برسد و اين پروند به سرنوشت پرونده دكتر علي محمدي تبديل نشود» گفت: قابل قبول نيست كه پرونده‌ها اين‌گونه بماند.

ترورهاي اخير با ترور علي‌محمدي مشابه بود

 دادستان عمومي و انقلاب تهران درباره سكوت در خصوص پرونده ترور مسعود علي‌محمدي پس از گذشت يكسال نيز گفت: از همان سال گذشته رد اين پرونده را داشتيم. البته بايد افرادي دستگير شوند و سپس از آن‌ها تحقيق شود. ما نمي‌خواهيم تلاش ماموران را ناديده بگيريم اما توقع اين است كه عوامل حادثه دستگير شوند.

وي با اشاره به اين‌كه «تشابهاتي ميان حادثه روز گذشته و حادثه ترور علي‌محمدي وجود دارد» گفت: اميدواريم سرعت عمل براي مشخص شدن اين پرونده افزايش يابد.

در مورد پروند شهلا جاهد شبهه‌ ايجاد نكنيد

وي در پاسخ به سوال ايسنا درباره اجراي حكم قصاص شهلا جاهد در سحرگاه روز چهارشنبه، اظهار كرد: اين حكم فردا (چهارشنبه) اجرا مي‌شود. در برخي از سايت‌ها مشاهده كرده‌ام كه برخي از افراد در رابطه با پرونده شبهاتي را مطرح مي‌كنند كه بايد به آن‌ها بگويم اين شبهات صحت ندارد، زيرا محكوم اعتراف صريح داشته است. بارها به پرونده رسيدگي شده و استيذان نيز شده است. بهتر است افرادي كه حرف مي‌زنند و شبهه ايجاد مي‌كنند از اين كار دست بردارند.

متهم هواپيماربايي به ايران باز مي‌گردد

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اظهارات متفاوت برخي مسوولان درباره متهم پرونده هواپيماربايي كه هفته گذشته صورت گرفت، گفت: با توجه به اين‌كه هواپيماربايي در خاك سوريه اتفاق افتاده هواپيماربا به مقامات سوريه تحويل داده شده است؛ اما با توجه توافقات صورت گرفته قرار است متهم ظرف چند روز آينده به تهران بازگردانده شود.

وي يادآور شد: هنوز از وي تحقيقي نشده و نمي‌توان درباره بيماري و سوابق وي اظهارنظر رسمي كرد. پس از تحويل متهم به ايران تحقيقات در دادسراي فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.

مصمم هستيم كه پرونده فوت دختر نابينا به نتيجه برسد

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به سوالي درباره پرونده فوت دختر نابينا در متروي تهران، اظهار كرد: از همان زمان با دستورات بازپرس پرونده، كارشناسي تعيين شد. البته مترو پاسخ‌هايي داده و ما مصمم هستيم كه اين پرونده به نتيجه برسد تا طبق مقررات با متخلفان برخورد شود.

فكر ‌كنم حزب مشاركت تا انقلاب مهدي با صدور بيانيه بگويد حكم ابلاغ نشده است

خبرنگاري درباره ابلاغ نشدن حكم دادگاه به حزب مشاركت از جعفري دولت‌آبادي سوال كرد كه وي گفت: فكر مي‌كنم حزب مشاركت تا انقلاب مهدي مي‌خواهد بيانيه صادر كند و بگويد كه حكم ابلاغ نشده است. فعاليت احزاب مشاركت و سازمان مجاهدين غيرقانوني است و به آن‌ها هشدار مي‌دهيم تا اگر با آنها برخوردي شد بعدا گله‌مند نشوند.

ما تهاجم نكنيم، مجرمان به ما حمله مي‌كنند

وي درباره حوادث رخ داده براي ماموران پليس در هفته‌هاي اخير نيز اظهار كرد: بارها گفته‌ام كه اگر ما تهاجم نكنيم، مجرمان به ما حمله مي‌كنند. مجرمان حسابگر هستند و سبك و سنگين مي‌كنند. ما بايد با قاطعيت با آن‌ها برخورد كنيم.

دادستان تهران در عين حال با خسته نباشيد به پليس اظهار كرد: از دادسراها درخواست مي‌كنم كه جرايم قتل‌هاي شنيع، تجاوز به عنف، سرقت و تعرض به ماموران را مهار كنند و سريع به اين پرونده‌ها رسيدگي كنند. نبايد در چنين شهر بزرگي مجرم به پليس تعرض كند و دادستاني تهران با تمامي امكانات در اختيار مردم است و مهار اين نوع جرايم در دستور كار ما قرار دارد.

وي با اشاره به پرونده ديگري تصريح كرد: در پرونده‌اي خانمي را در اطراف تهران سوار ماشين كرده و به منطقه‌ دوري برده و عمل شنيع انجام دادند كه خوشبختانه مجرمان دستگير شدند و بايد هرچه سريع‌تر به سزاي اعمال‌شان برسند و اميدوارم همه دادستان‌ها اين نوع پرونده‌ها را در صدر رسيدگي‌ها قرار دهند. پرونده‌هاي مهم نبايد با تاني پيش رود.

رسانه‌ها در انتشار اخبار قوه قضاييه دقت كنند

وي خطاب به مطبوعات و اهالي رسانه اظهار كرد: به دليل اهميت اقدامات دستگاه قضايي، اخبار اين دستگاه بسيار تاثيرگذار است؛ بنابراين هنگامي كه مطبوعات مي‌خواهند اخبار قوه قضاييه را منتشر و از صحت آن مطلع شوند و در انتشار آن دقت كنند. در مطبوعات خوانديم كه فلان مقام قضايي قاضي ويژه پرونده مهدي هاشمي شده است از فردي كه خبر را منتشر كرده سوال كردم كه آيا شما نمي‌توانستيد اين موضوع را از دستگاه قضايي پرس و جو كنيد، قوه قضاييه داراي مسوولاني است؛ بنابراين بايد به آن‌ها مراجعه شود. وي در پاسخ مي‌گويد فلان آقا اين مطلب را گفته؛ مگر حرف فلان آقا وحي منزل است. ما، رسانه و گوينده خبر را داريم تعقيب مي‌كنيم.

چرا با قضات اين‌گونه برخورد مي‌كنند

جعفري دولت‌آبادي اظهار كرد: در نمونه ديگري درباره رشوه‌گيري از قضات من از گوينده سوال كردم، وي بيان مي‌كند كه من اين‌گونه نگفتم. بايد توجه داشت كه وجود چند قاضي مشكل‌دار به معناي فساد در آن دستگاه نيست؛ چرا با قضاتي كه با استرس فراوان و وجدان كاري مواجه هستند، اين‌گونه برخورد مي‌كنند.

وي تاكيد كرد: كوبيدن قشر عظيمي كه امنيت عمومي مردم به دست و قلم آن‌هاست، درست نيست. از روزنامه مذكور سوال كرديم كه چرا اين كار را انجام داده، بيان مي‌كند كه فلان فرد گفته است. اين موضوع هم در مورد مسوولان و هم در مورد مردم صحت دارد، حتي در اين مورد تعدادي از قضات شكايت رسمي كردند.

پنهان كردن مسائل كشور هنر مديران نيست

 جعفري دولت‌آبادي پرداختن به مباحث اطفال را حائز اهميت برشمرد و با بيان اين‌كه «كشورها بحث اطفال را در اولويت قرار مي‌دهند» ادامه داد: امروز در همه نظامات حقوقي توجه به حقوق كودك حائز اهميت است و سال‌هاست كه در تهران دادسرا و دادگاه اطفال وجود دارد.

وي با بيان اين‌كه «در رسيدگي‌ها توجه به شخصيت اطفال از الزامات بشمار مي‌رود» گفت: اگرچه در روزنامه‌ها خواندم كه وزارت دادگستري متولي حقوق كودك در ايران است اميدوارم بتواند نقش تاريخي‌اش را در اين زمينه ايفا كند.

وي با اشاره به اظهارات رييس كانون اصلاح و تربيت مبني بر افزايش ورودي به كانون اصلاح و تربيت، اظهار كرد: آمار 400 نفري كانون بايد به 100 نفر كاهش يابد. رييس كانون اصلاح و تربيت بايد درهاي كانون را به روي مردم، حقوقدانان و روان‌شناسان باز كند. افزايش آمار كانون اصلاح و تربيت زنگ خطر جدي است.

دادستان تهران با بيان اين‌كه «آمار 400 نفري به هيچوجه قابل قبول نيست» گفت: اگر اين روند ادامه يابد بايد زندان بزرگي را براي اطفال ايجاد كنيم. در اين زمينه پيش‌گيري بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و برنامه‌هاي اصلاحي افزايش يابد. پنهان كردن مسائل كشور هنر مديران نيست.

آلودگي هوا دغدغه مسوولان است

عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران درباره آلودگي هوا و ورود دادستان به عنوان مدعي‌العموم در اين خصوص، اظهار كرد: خوشبختانه در مورد آلودگي هوا با توجه به قوانين موجود در بخش محيط زيست و همچنين آيين‌نامه آلودگي هوا، مسوولان ورود پيدا كرده‌اند.

اكنون آلودگي هوا دغدغه مسوولان است و اجازه دهيد به واسطه ورود دادستان پيگيري اين موضوع به يك بخش محدود نشود. اجازه دهيد شيوه‌ها و راهكارهاي ارائه شده از سوي آن‌ها انجام شود و نيازي به برخورد قضايي نباشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
اولا با به وضعيت موتورسوران نظم بدهند.ثانيا از طريق دوربينها بزرگراه ها وخيابانها را كنترل نمايند تا شاهد اينچنين حوادث ناگوار نباشيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
مرد حسابی باید کا راطلاعاتی قوی بشه!
دوربین تو بزرگراه ها یعنی چی همه کوچه ها رو که نمیشه دوربین گذاشت!
ا... علیم
آقاي دادستان تا انقلاب مهدي تمثلي شايسته اي براي شيعيان نيست كه نشان از يك زمان طولاني دارد.
انهم يرونه بعيدا و نراه قريبا
مطمئن باش تا انقلاب مهدی طول نمی کشه
اگر ریشه ای به قضیه برخورد کنیم پی میبریم از ضعف ماست که نتوانستیم از منافع انرژی اتمی برای همه صحبت کنیم وتبلیغات لازم را انجام بدهیم که دشمنان نتوانند باتشابهت ایران با کره شمالی از مردم خودمون علیه خودمان سوِء استفاده کنند.
دولتها تغییر میکنند ولی انرژی اتمی مال مردم و کشوره و همیشه باقیس
بر باعث و بانی این حرکت زشت لعنت در این دو روزه با مردم زیادی برخورد داشتم مردم بینهایت از این حرکت عصبانی هستند اگر تروریستها به دست مردم بی افتند مردم تیکه پارشون میکنن
یه نمره منفی بزرگ به نیروهای اطلاعاتی و امنیتی میدم چرا که بعد ازشهادت شهید علی محمدی و گستاخی و تهدید علنی ساورز انگلیسی این کوتاهی غیر قابل بخششه
همش به خاطر بی نظمی درکار موتورسوارهاست ایا تا به حال ماشین تروریستی دیده اید هرچه جنایت است با موتورسیکلت انجام میشود
درود بر این دادستان شجاع
یکسال بعد(سال 1390) و در پی ترور چند استاد دیگر داددستان تهران گفت:امیدوارم پرونده این ترورهای جدید به سرنوشت ترور علی محمدی و شهریاری تبدیل نشود...این داستان تا سال آینده ادامه دارد
تعلل تا به کی ؟.باید از مسئولین نیروی انتظامی پرسید چه پیشرفتهائی در حوزه نیروی انتظامی در خصوص بر خورد و دستگیری متهم به شیوه ( پلیس علمی ) انجام پذیرفته . مردم دیگر خسته شدند از دست نیروهای امنیتی این همه صبر و بی مبالاتی تا به کی ؟
به نام خدا
حتما اینگونه خواهد شد!! همانطور که پرونده فساد اقتصادی آقای معاون به سرانجام رسید!! مشکل در ریشه ها است.
ما همیشه امیدواریم...
مامورین انتظامی و اطلاعاتی کشور همیشه درحال خدمت بی حدوحسب بسرمیبرند و دراین راه از جان خود نیز دریغی نمیورزند، شما همیشه کنار گود نشسته اید ومیگویید لنگش کن. ایا شما تعداد شهدای گمنام مارا که ماهیانه درراه مبارزه با((استکبارجهانی)) کشته میشوند میدانید؟؟!!!
اگر اراده ای وجود داشته باشد دستگاه امنیتی کشور نه نیرو کم دارد و نه تجهیزات .
عاملان ترورها چند نفر مزدورن که باید هلاک بشن اما مهمتر از اون مقامات غربی هستند که چنین نقشه هایی رو می کشن به اونها هم باید آسیب یرسه تا بفهمند این کارا براشون هزینه داره و بزنو در رو نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
منظور شما از غبر کیه
منظورتان کشورهای واقع در قاره اروپاست یا اتحادیه اروپا یا کشوری خاص؟
غرب مانند آسیا یک واژه کلی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
هرکی یه چیزی میگه یکی میگه کار موساد هست یکی میگه کار غرب یکی میگه سیا mi6 هم هست یکی میگه منافقین حالا کدومش شد/
واقعا که این اتفاقات فاجعه بود. آی اراذل و اوباش روانی! حسابتون رو می رسیم و از ریشه خشک اتون می کنیم. به امید خدا
فرضا اگر بزرگراهها دوربین داشتند موتورسوارهای تروریست شناسایی میشدندوما اینگونه درمرگ اساتیدخودمان نمینشستیم
باید دید چه کسی بیشتر از این ترورها استفاده می کند؟
واقعلا فرهنگ امتیاز دهی به کاربران در بین ایرانیان در هد صفر است صفر هرکی حرف حق میزنه درجا منفی میزنند تابناک اینم وردار لیاقت استفاده از امتیاز دهی رو ندارن ملت ایرانی تا به این وضع هست ملت ایران به هیچا نمیرسه همش کینه دارن از همدیگر همش لجبازی اه اه حالم بهم خورد از این امت لجباز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل