بازدید 94434
انگشت اتهام به سمت آمریکا و صهیونیست‌ها؛

ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی مقابل منزلش

اين استاد باسابقه و متعهد كشورمان که نخستین دکترای فارغ‌التحصیل داخل ایران در این رشته از دانشگاه شریف بوده، ساعت 8 و 30 دقيقه صبح امروز، به هنگام بیرون آمدن از منزلش در منطقه قیطریه تهران توسط يك بمب كنترل از راه دور كه در يك موتورسيكلت در نزديكي منزل وی، جاسازي شده بود، به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۴ 12 January 2010
صبح امروز، پروفسور مسعود علي‌محمدي، از استادان فیزیک نظری و هسته‌ای دانشگاه تهران، جلوی منزلش ترور شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين استاد باسابقه و متعهد كشورمان که نخستین دکترای فارغ التحصیل داخل ایران در این رشته از دانشگاه شریف بوده، پیش از ساعت 8 صبح امروز، به هنگام بیرون آمدن از منزلش در منطقه قیطریه تهران توسط يك بمب كنترل از راه دور كه در يك موتورسيكلت در نزديكي منزل وی، جاسازي شده بود، به شهادت رسید.

بنا بر اين گزارش، هم‌‌اکنون نهادهاي امنيتي، در حال بررسي موضوع، كشف زواياي ديگر و یافتن سرنخ‌های احتمالی در مورد عوامل اين انفجار تروريستي هستند.

همچنین فخرالدين جعفرزاده، سرپرست دادسراي امور جنايي تهران در این رابطه به فارس گفت: پس از اعلام خبر به همراه شاملو، بازپرس شعبه يك دادسراي امور جنايي و حيدري، بازپرس شعبه 10 اين دادسرا به محل حادثه اعزام شديم که پس از حضور در محل حادثه و در بررسي‌هاي اوليه، مشخص شد انفجار حدود ساعت 7:58 صبح امروز رخ داده است.

وي گفت: بمب منفجر شده در يك موتورسيكلت جاسازي شده و به فاصله يك متري از در ورودي منزل استاد مسعود علي‌محمدي از اساتيد دانشگاه تهران به يك درخت بسته شده بود.

گفتنی است، با توجه به نوع عمليات و همچنین تهدیدات پیشین سرویس‌های امنیتی و تروریستی وابسته به آمریکا و صهیونیست‌ها، احتمالا اين ترور با جهت‌دهی این سرویس‌ها و به دست عوامل منافقين و يا عناصر وابسته به رژيم صهيونيستي انجام گرفته است.


سوابق علمی مرحوم مسعود علی محمدی

مرحوم مسعود علي محمدي كه صبح امروز در يك اقدام تروريستي کشته شد، استاد تمام دانشكده فيزيك دانشگاه تهران بود.

  مسعود علي‌محمدي در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتراي فيزيك دانشگاه تهران و تربيت معلم تدريس مي‌كرد و نیز فارغ‌التحصيل مقطع دكتراي فيزيك از دانشگاه شريف در سال 1371 است.

اين استاد دانشگاه، نويسنده تعدادي از مقالات علمي و پژوهشي است و راهنمايي و مشاوره پايان‌نامه‌هايي را نيز در ارتباط با علم فيزيك بر عهده داشته است.

علي‌محمدي، يكي از برگزيدگان جشنواره بين‌المللي خوارزمي در سال 86 و دارای رتبه دوم پژوهش‌هاي بنيادي بود. وي در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد به تدريس فيزيك كوانتومي و ذرات بنيادي اشتغال داشت.

از اين مرحوم، مقالات متعددي در زمينه نظريه ميدان‌ها و ذرات بنيادي به ‌جاي مانده است. تخصص اصلي اين استاد فيزيك دانشگاه تهران، ذرات بنيادي بود و با مؤسسه تحقيقات ذرات بنيادي نيز در سال‌هاي 76 تا 80 همكاري داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آیا نیروهای امنیتی نباید از این سرمایه های علمی آنهم اتمی حفاظت می کردند؟
آیا این حادثه ÷یام دیگری ندارد؟
محافظت از افراد نخبه برای مملکت الزامی است .
این نشانه جنگ علنی امریکا و صهیونزم بین الملل علیه ایران است. هشیار باشیم فتنه های جدید در راه است.
خدایش رحمت کند.
حیف! خدا بیامرزدش و خودش رحم کنه، تو این شرایط فقط ترور رو کم داشتیم
با توجه به تهدیداتی که ازش نام برده شده آیا دستگاه های امنیتی نباید نسبت به تامین امنیت این قبیل افراد حساس تر باشن؟؟
نتیجه وجود بحران در کشور همینه!
روحش شاد و یادش گرامی
حالی درون پرده بسی فتنه می رود
تا آن زمان که پرده بر افتد چه ها کنند
معلوم نيست اين نيروهايبه ظاهر امنيتي چه كاره اند. يكي تو عربستان گم مي شه يكي ترور مي شه . بقيه شو خدا به خير كنه.
روحش شاد
چرا از همچین شخصی محافظت نشده بود؟؟
انشا ءالله قوه قضائيه با آرامش كامل اين قضايا را مثل اتفاقات عاشورا در زمان مقرر پيييييييييييييييييگيري خواهد نموووووووووووووووووووووووووووود .
اين نشانه بيفكري ماست وقتي انسانهاي بيخاصيت با هزار محافظ از يك اتاق به اتاق ديگر خانه اشان ميروند وقتي بعضي حتي بدون محافظ به مجلس شوراي اسلامي نميروند انوقت اينچنين سرمايه هايي كه قابل جايگزيني هم نيستند به راحتي كشته ميشوند عيب از ماست كه انقدر به مردم جفاميكنيم كه ازترس انها چند نفر محافظ هميشه بايد همراهمان باشند از طرفي فيزيكدانهاي ما كه پيشرو جبهه علمي ما هستند بايد تاوان خودسري بعضي اقايان را بدهند
باز هم مثل همیشه اول ترور بعد توجه مسولین به محافظت از سرمایه های منحصر به فرد این نظام
باید مقابله به مثل کرد
باز هم بوی شهادت آمد
قبلا هم يكي از اين افراد ارزشمند شهيد شده بود چرا تكرارشد٠؟
تهدیدات قبلی هم نهادهای مربوطه را به هوش نکرده؟!!
بنام خدا

به سادگی سرمایه های انگشت شمار ایران رو داریم از دست میدیم!
به همین سادگی
حتی کوچکترین حفاظتی هم از این افراد نمیشه!
واقعا چرا؟
مگر این ها ارزش های ایران نیستند؟
.
حال من خوب است
اما
تو باور نکن!!!
حيف يه دانشمند را از دست داديم
یچاره علم که در مسلخ سیاست ذبح می شود
نه حواسمان به تروریستهای وهابی است، نه حواسمان به منافقین است، نه حواسمان به دشمنان خارجی است، نه ... همه حواسمان به 4 تا جوان است که نوار سبز بسته اند
واقعا متاسف هستم بعنوان يك ايراني
ما خون زیاد داده ایم این دشمان کور هستند و خون شهدای ما جلوی چشمشان را گرفته و نمی بینند تا انشاء الله به چاه نابودی سقوط می کنند.
بیش از 40 سال است که یک بخش ویژه ای از موساد (سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی) به ترور دانشمندان هسته ای و حتی دانشجویان رشته های فیزیک هسته ای اشتغال دارد و تا کنون بیش از صد نفر را در ایرن رابطه ترور کرده است. اولویت را به دانشمندان یا دانشجویان فلسطینی، عرب و مسلمان داده است. این گروه ویژه در سرتاسر جهان فعالیت می کند و اساتید و دانشجویان فیزیک هسته ای را شناسایی و به شهادت می رساند. جای دارد مسأله را آن گونه که هست ارزیابی و راه کارهای متناسب با آن تدبیر شود.
ضمن طلب رحمت و مغفرت الهي براي ايشان و عرض تسليت به خانواده محترمشان در در جه اول و بعد ملت عزير و شريف ايران ، و ابراز اندوه بي پايان بخاطر از دست رفتن عزيزي والا و گرانقدر . بسيار شاكيم از عزيزان حفاظتي و مسئولين كه چرا عليرغم تمام شعارها و حرف و حديث ها بايد شاهد چنين خسارت گراني باشيم .
فتنه گران جواب بدهند که
زمینه سازی کردند و صهیونیست ها و بهائی ها به دست خود آقایون این جنایت ها را انجام می دهند
این ادامه پروژه فتنه و برادازی است که وارد فاز جدیدی شده است
خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند
خداوند رحمتشان کند. ايشان فرد بسيار فرزانه ای بودند. فقدان ايشان ضايعه ی بزرگی است بر پيکره ی جامعه ی فيزيک ايران.

وقتی مسئولین مملکت به جان هم می افتند و نیروهای امنیتی را به خود مشغول می کنند دشمن فرصت می یابد سرمایه های علمی مملکت را به راحتی از ما بگیرد پس مسئولین بدانید که جوابگو خون این عزیزان هم هستید.
خداوندبااولیاوانبیامحشورش کند
شمارا به خدا دست از لج بازی بردارید ونگذارید ملت بیشتر از این تاوان لج بازیهای شما را بدهد. روحش شاد.
عجب..........
چرا باید امنیت یک کشور بخطر بیفتد؟!
واقعا اینکه چه کسی رییس جمهور باشد، ارزش نا امن شدن جامعه را دارد؟
ای کاش قبل شهادتش هم اسم ایشان را شنیده بودیم
همچین افراد مهمی نباید محافظ داشته باشند؟
مردم باید خیلی هوشیار باشند چون فتنه های منافقین تازه دارد شروع می شود و قبول کنیم که خودمان هم مقصریم لجبازی های سیاسی احزاب تا کی اینجاست که دشمن از آب گل آلود ماهی می گیرد
وقتی دانشمندان کشورهای دیگر چیزی کشف می کنند ما فقط افتخار میکنیم که قرا ن ما این را گفته -در مورد دانشمندان ما هم همینطور وقتی از بین م یروند میگوییم خدا بیا مرزدش
روزنامه هاآرتص به نقل یکی از مسوولان امنیتی اسراییل خبر داده بود که اسراییل در پی ترور دانشمندان اتمی ایران است.متاسفانه این خبر جدی گرفته نشد.
البته این امر نشان داد که نخبه ها در یک جا جمعند باید طبق قانون ریاضی از خاصیت پخشی اعداد استفاده کرد. منزل افراد مختلف در هر رشته ای در هما جا باشند. الان متأسفانه تعاونی های مسکن افراد را یک جا جمع آوری می کنند و این به ضرر همه است.
خدا بيامرزدشان. واقعاً حيف شد.
بعد از شکست در جنگ نرم ، دشمن به ترور روی می آورد اما غرب را چه سود
ایرانیان خود بمبهای هسته ای اند .
حالا مرتب محافظ هاي كروبي و موسوي بي خاصيت را زياد كنيد و حواستون به اصل كاري ها نباشد.
اينهاسرمايه هاي ملت هستندبايدازانها
بطوركامل حفاظت وحراست شود
خدا تروريستهارو لعنت كنه
خدايش بيامرزد و واقعا تاسف برانگيز است
در كشورهاي غربي از يك خانواده پولدار چندين نفر محافظت مي كنند . به اين فكر كرديد كه چند سال طول مي كشد چنين نخبه اي دوباره پديد آيد پس بايد از اين عزيزان محافظت كامل شود اينها سرمايه ملي اين كشور هستند . خدايش رحمت كند.
این نهایت ضعف دستگاههای اطلاعاتی وامنیتی را نشان میدهد جناب وزیر اطلاعات به جای کارههای جناحی کمی به فکر امنیت سرمای های ملی باشند
بسیار دردناک است که نیروهای امنیتی دنبال نخود سیاه هستند یکی در مکه ربوده می شود و یکی ترور میشود اشدا علالکفار ورحما بینهم جا به جاشده
اونایی که کسی بهشون کاری نداره چون چیزی بارشون نیست یکم از محافظاشونو بدن به اونایی که بدرد می خورند و چیزی بارشونه.
آقای مصلحی واقعاً خسته نباشید!
فقط بایستی از این سرمایه های ملی حفاظت بشود .
اگر این دانشمندان برای این ممکلت مهم بودند برای هرکدام از آنها بهتر می اندیشیدند
قابل توجه مسئولین امنیتی
درودبر مردان بزرگ تاریخ ایران که تا ابد نامشان بربلندای تاریخ خواهد ماند
عمیقا متاسفیم
دوست عزيز هنوز مشخص نشده كار كيه.شما همه معترضين به اتخاباتو محكوم ميكنين اوناهم شماهارو اينا همش بخاطر برهم زدن وحدتمون كمي هوشيار باشيم مثل زمان جنگ. خداوند اين عزيزمون را هم رحمت كند
مسعود جان شهادت مبارک
دریغ و صد افسوس.خدایش بیامرزد
همش تقصیر این فتنه گران است ........... تا قبل از این انتخابات کسی جرات همچین کاری نداشت .............حالا همه می خوان از این آب گل آلود ماهی بگیرن ...........خدا لعنت کنه کسایی که امنیت کشورمون رو به خطر انداختند..........
بعضی از مسئولین که یک ریال برای این مملکت ارزش ندارن ، در منازلی زندگی میکنند که چندین لایه امنیتی اونها رو پوشانده ، اونوقت چرا هیچ حفاضتی از این نمیشد!!!!!!!!!!!!!!
لطفا مسئولین جواب بدن؟
ترور ایشان شبیه ترور شهید صیاد شیرازی بود دشمن سراغ کسانی مرود که درمسائل روز نقشی ندارند ودعین حال سرمایه کشور هستند پس دردرجه اول خود این اشخاص مواظب خودشان باید باشند همه توقعات از نیروهای امنیتی نباید باشد
تابناک شما اصلا پیغام های مردم رو می گذارید یا خودتون از طرف مردم پیام می گذارید؟!
این را جواب دوستمان که نوشتند که به 4 تا جوان گیر می دهند می گویم همین 4 تا جوان از همین منافقین و خارج نشین های مملکت دوست دستور گرفتند که حالا باید 7 ماه این مسخره بازی هایشان که همه اش جز بدست آوردن قدرت و ثروت است را مشاهده کنیم انشاء الله خداوند سردمداران این فتنه وطن فروش داخلی و خارجی را به بلای طبیعی دچار کنه.
نا امن شدن فضای کشور چنین پیامدهای جبران ناپذیری را در پیش دارد تا کی مردم باید تاوان این افراد را بپردازند.
باترور وخونریزی هدفی را نمی توان دنبال کرد وسخن دکتربهشتی مبنی براینکه مابراین اقلاب خونهاداده ایم وتاآخرایستاده ایم.
چرا نوشته ايد مرحوم بايد از عنوان شهيد استفاده كرد كه شهيد راه علم است
خدا رحمت کند این شهید عزیز را. علم کشتنی نیست. پرچم علمی این سنگربان دفاع از ارزشهای مقدس کشور به دست دیگر راران علمی اش همچنان برافراشته می ماند.
خدایش بیامرزاد . حیف بود .
واقعاً باید نظام احساس شرم کند که از چنین سرمایه های گرانبهائی نمی تواند حفاظت کند.
غفران الهی را برایشان از خداوند سبحان مسئلت دارم روحش شاد
مثل همه قسمت ها در کشور عزیزمون،این نیروی انسانی که هیچ ارزشی براش قائل نمی شن.
آقاي وزير اطلاعات يا كشور با اين مديريتتان جواب خداوند را چگونه
مي دهيد ؟ اين ضايعه چگونه جبران مي شود؟ اميدوارم جوابگو باشيد وفكري براي ديگر دانشمندانمان بكنيد كه به اين راحتي از دستمان نروند.
خيلي چالب است كه اين سرمايه هاي ملي بدون محافظ تردد مي كنند
حالا بيا و هي بررسي كن تا ببيني مقصر كيه مگه فايده داره؟ مگه اين دانشمند شهيد زنده مي شه؟
ما كم گوهري رو از دست نداديم
تا كي غفلت و كوتاهي
مرگ بر تروریسم
1388/10/23 مجلس شورای اسلامی:لایحه ی حفاظت از نخبگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
1488/10/23 تصویب شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسول مستقیم این اتفاق دولت خاتمی است که طی سندی تمام اطلاعات ریزودرشت مغزهای هسته ای مارابه آژانس تحویل داده است خدا ازشان نگذرد.
خاك برسر دستگاههاي امنيتي بي عرضه.
تا کی فاتحه بخونیم.احمقای کودن.مفت خورای بیشعور.پس کو ابهت اطلاعات؟! به نظر من باید جبران کرد.قتل عامشون کنیم و گر نه قتل عاممون میکنند.
اول به وزارت اطلاعات تبریک میگم چون توی این یکی دو سال گذشته شاهکار کرده!!!!!!!!!فقط حرف میزنه موقع عمل کجان خدا میدونه
وزارت اطلاعات باید پاسخگو باشد
خدايش رحمت كند.
اين محصول نا امني بود كه موسوي و كروبي توي كشور ايجاد كردن
ایشان از شهیدان اسلام میباشد نه یک مرحوم
روحش شاد
نخبگان مملكت سرمايه هاي ايران هستند.اناالله وانا اليه راجعون
واقعا از شندن این خبر متاسف شدم.کاری ندارم ما همه ایرانی هستم و باید از این دانشمندان خودمون محافظتت بکنیم .
تابناک مزدور چرا هر کی بدی گفته از موسوی و خاتمی گذاشتی !!! تو دین نداری ایمان نداری میدونی اونا کشتن که این کامنتا رو گذاشتی !!! جات با این همه دروغای امروزت ته جهنمه خودت میدونی چقدر دروغ گفتی نیازی به یاداوری نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر