بازدید 49484
بر پایه شواهد و مستندات؛

چگونه اسرائیل پشت صحنه ترور دانشمند اتمی ایران است؟

در سال 1967 «سمیر نجیب»، دانشمند هسته‌ای مصر در «دیترویت» آمریکا توسط اسرائیل به قتل می‌رسد/ اسرائیل عامل قتل دانشمند علوم ارتباطات مصر به نام سعید بدیر در سال 1980 بوده است/ در سال 1980 اسرائیل موفق می‌شود تا «یحیی المشد»، یکی از برجسته‌ترین دانشمندان اتمی مصر را ـ که در طرح اتمی عراق فعالیت داشت ـ در هتل مریدیان پاریس ترور کند/ و ...
کد خبر: ۸۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۴ 12 January 2010
سرویس بین‌الملل ـ اسرائیل در ترور دانشمندان اتمی و یا از بین بردن تلاش کشورهای اسلامی ـ عربی برای دستیابی به تکنولوژی اتمی و یا طرح‌های موشکی بالستیک، ید طولایی دارد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر مستندات و شواهد موجود:

1- وقتی آمریکا در عهد ریچارد نیکسون با فروش راکتور اتمی به مصر به منظور تولید برق موافقت کرد، یک سال پس از آن اسرائیل این قرارداد را با فشار از داخل آمریکا، ملغی نمود.

2- اسرائیل عامل قتل دانشمند اتمی مصری خانم سمیره موسی در آمریکا در سال 1952 بوده است.

3- در دهه 1960 اسرائیل با نفوذ به طرح ساخت موشک در مصر و با وارد کردن جاسوسی آلمانی به نام سکورتسی، توانست این طرح را تخریب کند، همچنان که موفق شد، همین بلا را بر سر کارخانه الرابطه لیبی درآورد.

4- مصر در دهه 60 میلادی کار نوسازی طرح موشک‌های زمین به زمین را با کمک برخی کارشناسان آلمانی آغاز می‌کند. اسرائیل برای تخریب آن اقدام کرده و در همین راستا، کارشناس آلمانی به نام کروج که در این طرح با مصر همکاری می‌کرده است برای همیشه ناپدید می‌شود.

5- پس از آن که عراق با فرانسه در سال 1967 بر سر فروش و انتقال دو رآکتور اتمی به بغداد موافقت می‌کنند، اسرائیل توسط عناصر خود در فرانسه در بندر تولون اقدام به خرابکاری در این رآکتورها کرده و عملا موضوع منتفی می‌شود.

6- دانشمند هسته‌ای مصر سمیر نجیب در سال 1967 در دیترویت آمریکا توسط اسرائیل به قتل می‌رسد.

7- اسرائیل عامل قتل دانشمند علوم ارتباطات مصر به نام سعید بدیر در سال 1980 بوده است.

8- در سال 1980 اسرائیل موفق می‌شود تا «یحیی المشد»، یکی از برجسته‌ترین دانشمندان اتمی مصر را که در طرح اتمی عراق فعالیت داشت، در هتل مریدیان پاریس ترور کند.

9- در سال 1981 اسرائیل با حمله هوایی به رآکتورهای اتمی عراق، آنها را کاملا نابود می‌کند.

10- حمله هوایی به ساختمان‌های واقعه در صحرای دیرالزور سوریه در سال 2007 که گفته می‌شد، مراکز تازه تأسیس اتمی سوریه است، توسط اسرائیل صورت گرفت.

11- گفته می‌شود، اسرائیل پشت ترور سرتیپ محمد سلیمان، یکی از بارزترین چهره‌های نظامی و امنیتی سوریه در سال 2008 بوده است. برخی از منابع رسانه‌ای اسرائیل، او را مسئول اداره پروژه اتمی سوریه در دیرالزور در شرق این کشور می‌دانسته‌اند.

بنا بر این گزارش، پیشتر از سوی بسیاری از منابع رسمی کشور اعلام شده بود که اسرائیل در کنار تلاش برای نفوذ و رخنه به طرح‌های اتمی ایران در صدد شناسایی دانشمندان اتمی کشور است تا با ربودن و یا ترور آنها در چرخه علمی کشور در زمینه تکنولوژی هسته‌ای اختلال ایجاد کند.

اسرائیل تنها رژیمی در دنیاست که مستقیم برای عقیم گذاشتن طرح‌های استراتژیک کشورهای اسلامی و عربی به ترور فیزیکی عناصر این طرح‌های استراتژیک روی می‌آورد و برای این اقدام از نیروهای بومی نیز سود می‌برد.

این گزارش می‌افزاید: تقریبا در همه عملیاتی که اسرائیل در چهار دهه اخیر در این زمینه‌ها انجام داده است، همیشه از نیروهای بومی در این کشورها سود برده است. این نشانه ها را به راحتی می‌توان در مصر، سوریه، لبنان، عراق، اروپا و آمریکا دید.

نکته آنکه بر پایه برخی اخبار رسیده، عناصر منافقین، بازوان اجرایی ترورهای رژیم اسرائیل در داخلند.

گفتنی است، عملیات ترور شهید پروفسور مسعود علی محمدی، بی‌شباهت به ترور عماد مغنیه، رهبر نظامی حزب‌الله لبنان در سوریه نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
بعد ما تاکی باید بشینیم و تماشا کنیم که این صهیونیست های نجس و وحشی دانشمندان ما رو ترور میکنن ؟؟!!!
پس چه طور مسئولين ما با اين همه سوابق كه شما در اين متن شمرديد وباحساسيتي كه اين روزها قضيه ي انرژي هسته اي ما پيدا كرده وبا وجود دزديده شدن يك دانشمند هسته اي ما كه همه ي دنيا از ان اگاه شدند از اينگونه افراد كوچكترين محافظتي نمي كند اين همه سهل انگاري براي چيست و از ترور اين افراد چه كساني سود مي برند.در ضمن تابناك دوست داري كامنت من را درج كن دوست نداري نكن من ديگه به درج نشدن اونا عادت كردم
احتمال صحت موارد ذکر شده بسیار بالاست. اما هیچ اشاره ای به سندیت و یا اثبات و پذیرش دلایل مطرح شده در این موارد، از طرف کشورهای دیگر نداشتید؟؟
تابناك راست بگو خودت تنها به اين نتيجه رسيدي يا كسي كمكت كرد؟ اگه واقعيت داره خاك بر سرتون كنن كه نميتونيد جواب اسراييل رو بديد
استاد برجسته ایرانی مثل گل پر پر شد. پس نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور کجا بودند؟ چه می کردند؟
من نمي دانم مسولان ما چگونه روشون شده اين خبر را به مردم بدهند كم كاري كردن واقعا كم كار ي كردن
تابناکی ها خودشان عامل اسراییل و منافق هستند و خودشان را ولایی جا زده اند آتش بیار معرکه هستند چون در انتخابات شکست خورده اند با جاپلوسی هم طرفذار علی و هم طرفدار معاویه و این نهایت پستی است.
دوباره نظر منو نزدید؟
تابناک نون به نرخ روز خوری به خدا
این نشون می ده که حتی به سوگند مطبوعاتی خودت هم وفا نداری ، چه برسه به خبر و سلامن خبر
واست متاسفم
خوبه که مردم ماهواره و اینترنت های ضد فیلتر دارند و راحت به منابع موثق خبر دسترسی دارند که به دروغ های سایت هایی مثل تابناک بسنده نمی کنند
به نظر شما سرمایه ای مانند نفت مهمتر است یا سرمایه ای مانند پروفسور مسعود علی محمدی
پاسخ به کامنت اول: عزیزم بادی گارد برای از ما بهتران است، نه برای دانشمندان که جایگاهی در این کشور ندارند و فقط مورد بهره کشی هستند
براي كسي كه مدرك دكتري مي گيرد هزينه هاي هنگفتي صورت مي گيرد به طوري كه آنچه به عنوان خروجي(دكتر) فارغ التحصيل مي شود جامعه براي آن هزينه هاي زياد و فرصتهاي مادي را اختصاص داده است. طبق گزارشات براي هر كسي كه مدرك PHD را اخذ مي كند چيزي حدود صد ميليون دلار هزينه مي شود. حال تصور كنيد اين دكتر يك دانشمند با سابقه و برنده جوايز از محافل معتبر باشد. چرا اينقدر سهل انگاري! مسئولين براي حفظ جان اينگونه افراد تدابيري بينديشند.
به نظر من بايد مقابله به مثل نمود تنها راه اين است
بابا اينا همش توهمه!!!!! اسراييل و امريكا چيكار به ما دارن!!!! تابناك تو هم از اصول گراها ياد گرفتي؟؟؟؟؟ هر چيز ميشه ميندازيد گردن اين ننه مرده ها!!!!حالا خوبه شمارو هم متهم به توهم بكنن؟؟ به خدا اينا توهم نيست.امريكا و رژيم جعلي اسراييل به هر نحو كه شده ميخوان مارو از ادامه راه مقدسمان منصرف كنند.پس هر وقت اصول گراها و دلسوزان اصلي نظام دست استكبار را در اينگونه حوادث رو مي كنند نگيد توهمه

کارآگاهان تابناک احتمالا خواب تشریف دارند . مستندات خودتون به درد همفکراتون میخوره فقط
اين ترور نشان از جدي نبودن نگاههاي امنيتي ما دارد و پشتكار شبانه روزي دشمن خبيث ما از دزديده شدن شهرام اميري در مدينه و ترورهاي اسراييلي در كشورهاي اسلامي نبايد درس بگيريم يا مكن با فيلبانان دوستي يا بسازي خانهاي در خورد فيل
هميشه بعد از ترور شخصيتهاي مهم سياسي نظامي و علمي شروع ميكنيم به تبيين اهميت فرد ترور شده در حوزه فعاليتش.واقعا ديگر اينكار چه فايده دارد؟!!!!به جز اينكه با اينكار خيلي بيشتر بي كفايتي سيستمهاي امنيتي خودمان را آشكار ميكنيم؟چند سال طول ميكشد كه فردي به اين رتبه علمي برسد؟پس دستگاههاي عريض و طويل امنيتي ما به چه دردي ميخورند؟؟؟آيا در شرايط حساس كنوني مسئله هسته اي ايران نبايد براي چنين فرد مهمي تور امنيتي ويژه برقرار ميشد؟؟؟آيا بعد از گذشت 30سال هنوز دستگاههاي امنيتي ما تجربه و پختگي لازم را بدست نياورده اند؟ بعد از اين همه ترور:شهيدان رجايي و باهنر- شهيد بهشتي-.........................................-شهيد سرلشگرصياد شيرازي-و اكنون شهيد دكتر عليمحمدي
علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد . اين همه روضه خوني براي چي.
وقتی افراد خودی مملکت رو به جنجال میکشه و همه نگاه مسئولین به حل اختلاف داخلی که آقایان بوجود آوردن دیگه چه انتظاری از امنیت دانشمنداست!!!
چرا ایشان که اینقدر دانشمندی مهمی بوده اند محافظ نداشته اند؟ مسولیت بی توجهی در خصوص محافظت از جان ایشان متوجه کیست؟
رییس مجلس گفت: اطلاعات روشنی از چند روز قبل رسیده بود كه سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با همكاری CIA به دنبال علمیات تروریستی در تهران هستند.

این آقایان که اطلاع داشتند پس چه غلطی میکردند که از دانشمندی همچون استاد محافظت نکردند
اسراييل تو چقدرراحت اينكارها را مي كني؛ مرگت باد.
از ماست که بر ماست آقایون اطلاعاتی یکمی هم مواظب دشمن خارجی باشند تا مردم.
باز تخیل زدی تابی؟
جَميعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ يا اَبا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصيبَةُ بِکَ عَلَيْنا وَ عَلى جَميعِ اَهْلِ الْاِسْلامِ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصيبَتُکَ فِى السَّمواتِ عَلى جَميعِ اَهْلِ السَّمواتِ فَلَعَنَ اللَّهُ
بازوان اجرایی ترورهای رژیم اسرائیل در داخلند
طبيعي است دركشوري كه عمده وقت وتوان مديرانش مصروف دفع همديگرودرست كردن بحران ميگذرددشمن كارخودرابه راراحتي انجام دهدبراستي بايدبراين غربت گريست
واقعا" سهل انگاري از طرف خود دولت وحتي اطلاعات كشور خودمونه چرا نبايد دانشمنداي ما كه بسيار باارزش هستند محافظت كاري وحتي خانگي نداشته باشند؟؟؟؟؟؟؟چند نفر ديگه كشته بشن تا بيشتر توجه كنيد؟
حالا كي بايد جواب اين غفلت مارابدهد ميليون هادلار صرف كارهاي بيهوده ميشود ولي باكمترين هزينه ميشد كه دوتا سرباز عمومي را مسئول جان اين عزيز كنيم تا بعدش اشك تمساح نريزيم بخدا اگر من جاي بعضي از اين اقايان بودم ديگه حيا ميكردم با محافظ جايي بروم اگر خودمان كشته بوديمش اينقدر ناراحت نميشدم
چرا ما ايراني ها مفهوم اتحاد رو درك نمي كنيم و همش آب به آسياب دشمن مي ريزيم و موضوعات بي اهميت رو بزرگ مي كنيم و از موضوعات پراهميت غافليم؟؟
ما هر چي مي كشيم از تفرقه بين خودمون مي كشيم
صهیونیست کثیف و خون خوار است. ولی دولتمردان ما وقتی خود به مردم و به ویژه به دانشمندان و محققین ظلم کرده و به آنها توجه نمی کنند چه طور می تونیم انتظار داشته باشیم که از آنها دفاع کنه. بیاییم خودمون قوی باشیم تا هیچ ملت زورگویی نتونه به ما زور بگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل