بازدید 28563
مجمد جواد لاریجانی در گفتگو با "تابناک":

این ترور نشان از پختگی علمی دانشمندان ما و ضعف دشمن دارد

شهید بزرگوار دکتر علی‌محمدی، از فیزیکدانان برجسته و بزرگ کشور و از افرادی بود که بین تدین و دانش جمع کرده بود؛ از علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی بود؛ هم خالصانه درس خواند و هم خالصانه در حوزه درس فیزیک و علم و دانش همت کرد، به گونه‌ای که ما سالیان متمادی با دانشگاه فیزیولوژی با ایشان همکاری بنیادین داشتیم که محصول این همکاری، ده‌ها مقاله علمی بوده که در مجلات برجسته دنیا چاپ شده است...البته به گمان من این توطئه، آغاز تهاجم به توانمندی علمی کشور است.
کد خبر: ۸۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۵ 12 January 2010
"تابناک"ـ پس از ترور ناجوانمردانه امروز صبح پروفسور علی محمدی در تهران از دانشمندان هسته ای کشورمان، در تماسی تلفنی با دکتر محمد جواد لاریجانی، رییس موسسه فیزیک نظری تهران، در مورد این استاد برجسته اطلاعاتی را جویا شدیم .

دکتر لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک درباره سابقه علمی دکتر علی محمدی و همچنین سابقه اشنایی وی با ایشان گفت: شهید بزرگوار دکتر علی‌محمدی، از فیزیکدانان برجسته و بزرگ کشور و از افرادی بود که بین تدین و دانش جمع کرده بود؛ از علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی بود؛ هم خالصانه درس خواند و هم خالصانه در حوزه درس فیزیک و علم و دانش همت کرد، به گونه‌ای که ما سالیان متمادی با دانشگاه فیزیولوژی با ایشان همکاری بنیادین داشتیم که محصول این همکاری، ده‌ها مقاله علمی بوده که در مجلات برجسته دنیا چاپ شده است.

وی ادامه داد: دکتر علی‌محمدی، چهره‌ای کاملا شناخته شده در علم فیزیک نظری بود و تحقیقات ایشان درباره فیزیک هسته‌ای بود.

لاریجانی افزود: بنده در درجه نخست، شهادت ایشان را به مقام معظم رهبری ـ که پرچمدار نهضیت علمی ایران کنونی است ـ تسلیت عرض می‌کنم و همچنین به ملت ایران و به پیشگاه امام زمان (عج)، چرا که این آغاز، نمونه‌ و نشانه‌ای است از پختگی و توانمندی علمی کشور ما که سبب شده است دشمن، علمای کشور را آماج قرار دهد و این تأییدی است بر گفتار مقام رهبری که امروز جبهه عملی، جبهه جهاد و نجات و پیشروی کشور است؛ البته دشمن اشتباه بزرگی کرده است و به برکت خون پاک دکتر علی‌محمدی ده‌ها علی‌محمدی تازه نفس وارد میدان مجاهدت علمی کشور خواهند شد.

به هر روی، این ترور، نخست این که پرده از نقشه دشمن جنایتکار کشور ما برداشته است و نشان می‌دهد که توطئه‌های بزرگی علیه پیشرفت، سعادت، عزت و توانمندی کشور ما در جریان است که با لطف و فضل الهی این هم مانند دیگر توطئه‌ها خنثی خواهد شد.

جواد لاریجانی دبا اشاره به اعتقادات سیاسی افزود: ایشان از اساتید بسیار متدین و طرفدار انقلاب و ولایت فقیه بوده و با نهادهای گوناگون علمی کشور همکاری داشته‌اند.وی آدمی پاکباخته انقلاب بود و برای عزت کشورمان، آنچه در توان داشت انجام می‌داد و ابایی نداشت و همکاری‌های بسیار خوبی در کشور داشت و هر جا که نیازی به حضور وی بود، شرکت می‌جست.

ئکتر لاریجانی در پایان با اشاره به جایگاه علمی و اثر گذاری دکتر علی محمدی خاطر نشان کرد: ایشان انسان بسیار با سواد و متخصص در مباحث تخصصی فیزیک نظری بود و اساتید مبرز دانشگاه تهران و اولین فارغ التحصیل فیزیک نظری در داخل کشور و از دانشگاه شریف بوده و انشاءالله که خداوند ایشان را با اولیای الهی محشور گرداند. ما از این حادثه بسیار متأثر هستیم و البته به گمان من این توطئه، آغاز تهاجم به توانمندی علمی کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
قدر آئینه بدانید چو هست
نه در آن وقت که افتاد و شکست!
خدا ایشان را رحمت کند. مرگ بر اسرائیل.
روحش شاد
هنورز کسی این ترورو به گردن نگرفته؟؟؟
واقعا عجیبه از کسی مثل ایشون با این شغل حساسش چرا محافظت نمی شد؟؟؟
تا موقعي كه براي علم ارزش قائل نيستيم و براي هر كسي كه ارزش محدود دارد راننده و ماشين و چند تا بادي گارد مي گذاريد همينه كه هست شما ارزش قائل نيستيد و انها اين ثروت ملي ايران را مي كشند حلا اگر يك روح بود چنتا براش محافظ ميگذاشتيد و هيچوقت فكر اينرا ديگه نمي كرديد كسي سراغ اينها هم برود خواهش ميكنم به اين طبقه و طبقه تحصيل كرده احترام بگذاريد بگذاريد كه به اين كشور خدمت كنند ونه فرار مغزها صورت گيرد يا اجنيي به خود جرئت شهيد كردن انها را صادر كن.
این دانشمند فیزیکدان شهید امروز نیز مانند دانشمند فیزیکدان و شهادت طلب دیروز، چمران، خود را فدای استقلال ایرانی نمود که به پیشبینی پیامبر اعظم و خاتم،اگر دانش در ثریا هم باشد، مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت.
پس تازه دارید پخته می شید هنوز ؟!!!
نخیر آقا جان، وقتی می تونید این حرف رو بزنید که برای نیروگاه بوشهر اینقدر ناز روسیه رو نخرید!!!!!!
خدا بیامرزه این بنده خدا رو، روحش شاد، ولی با یه گل بهار نمی شه!

انشاالله که درج می شه!
کاش آقای لاریجانی تسلیت به خانواده ایشان را هم در مصاحبه اعلام مینمودند به هر حال مرحوم با ایشان همکار بودند
خدابیامرزدش چنین انسانهایی کم پیدا می شوند
این فرد یک شهید به تمام معنا هست شاید جایگاهش همانند جایگاه مهدی باکبری باشد روحش شاد و قرین رحمت الهی باشد
خداوند اين انسان را رحمت كند .اما من نفهميدم كه جواب آقاي لاريجاني در پاسخ به سوالات چه بود ؟ بنظرم فقط براي مطرح كردن اسم آقاي لاريجاني كه مثلا ايشان صاحب كرامت در اين خصوص هستند ، با ايشان مصاحبه انجام پذيرفته والا اگر از من كه هيچ شناختي از مرحوم ندارم هم ميژرسيدند همين پاسخها را ميتونستم بدم . خدا ما را به راه راست هدايت كند.
ایول به سرعت عمل تابناک
حرف های دکتر لاریجانی همواره خواندنی و جالب توجه است
خدايش رحمت كند .
آهاي

حرفهاي ما را چاپ كن.
بگذاريد مردم آگاه شوند.
برعكس اين مسئله نشان از بي احتياطي شما و زبدگي دشمنان دارد چرا كه آنان 70 سال پيش در استفاده و كاربرد انرژي هسته اي بسيار جلوتر از ما بودند و امروز هم با بي احتياطي امنيتي دانشمندان نخبه ما را يا مي دزدند و يا مي كشند.
صد در صد و بدون هيچ شکی ، اين جنايت را مزدوران خارجی انجام داده اند. ای مسئولين بخاطر خدا از اين ثروتهای خدادادی محافظت کنيد. خداوند ايشان را در جوار رحمت ابديش قرار دهد و قاتلين او را در آتش دنيا و آخرت گرفتار کند.
خدا روح پاکش را با شهیدان کربلا محشور فرماید / لعنت خدا بر دشمنان جمهوری اسلامی که بی منطق ترین , بی رحم ترین , سفاک ترین و پست ترین نوع بشر هستند
این ترور بیشتر نشانه این است که مسئولین این مملکت برای چنین افراد مهمی هیچ برنامه ای نداشته وندارند.واساسا" محافظت از این افراد برای حکومت مهم نیست .
انشاء الله خداوند اساتيدي چون ايشان را در دانشگاه ها به بركت خون اين شهيد عزيز بيشتر و بيشتر گرداند و دانشگاههايمان از اساتيد مرعوب و غربزده پاك گرداند....
خداوند قرین رحمت اش بفرمایدودشمن بداند انتقام خون این شهید را این ملت برگوار خواهند گرفت ومنبعد خواب راحتی را این ملحدین نخواهند داشت
این از بی عرضگی شما بود نتونستید حفظش کنید
واقعا متاسفم كه اين آقا همچين حرفي زده.بايد مي گفت اين نشان از ضعف ماست كه نمي تونيم نوابغمون رو حمايت كنيم.يا كشته مي شن يا دزديه مي شوند يا فرار مي كنن.
این نقشه ها چیزی نیست که امروز فاش شده باشد. بنده از 3 سال پیش تا کنون بارها این مسئله و سهل انگاریهای امنیتی در باره دانشمندان ایران را گوشزد کرده ام ولی کو گوش شنوا. همه افرادیی که در وظایف خود سهل انگاری می کنند در روز حساب باید پاسخگوی این کم کاریها باشند. دشمن صهیونیستی بارها این تهدید را علنی به زبان آورده و بنده به عنوان یک استاد نامه های تهدید آمیز و جنگ روانی دشمن را دریافت کرده و به اطلاع مسئولین هم رسانیده ام ولی خدا آنهایی را که کم کاری می کنند و آنهایی را که با ایجاد آشوب باعث فشار به نیروهای امنیتی می شوند را هدایت کند.
ای کاش برای این سری افراد آشکار و نهان محافظ میگذاشتند که امروز غصه از دست دادنش را نمی خوردیم. یادمان باشد صیاد هم اینچنین از دستمان رفت.
سید محسن
چرا از دانشمندان ايراني حفاظت نمي شود
بکشید ما را ملت ما بیدارتر میشود . پس از شکست فتنه گران مشخص بود که استکبار افراد تحت پوشش را به منظور ایجاد رعب وارد فاز ترور کنند از مسئولین امنیتی انتظار هوشیاری کامل میرود
چرا نباید این دانشمندان یک مجتمع برای زندگی داشته باشند که از حفاطت بالایی برخودار باشد. پراکندگی این دانشمندان هدف بسیار خوبی برای ربودن و ترور است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر