بازدید 29117
مرور روزنامه‌های چهارشنبه چهارم آبان ماه

کیهان: به کاهدان زدید! /لزوم عبور از بحران در روابط خارجی/اثر افزایش اجاره و صعود تورم

آغاز ثبت سفارش واردات خودرو، روس‌ها باید در ارتباط با استفاده از پهپاد توضیح دهند نه تهران، خرید میوه لاکچری شد، الزامات پذیرش اعتراض، تناقض‌گویی دیپلماتیک، پشت پرده اتفاقات هنرستان صدر، پشت پرده پیام‌های آمریکا، عجایب ۶۰ سال حمام نرفتن! سناریوی محترمانه ماکرون برای پایان جنگ! و فرار وزیر از مسئولیت «دارویار» از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۸ 26 October 2022

 

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۴ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پشت پرده پیام‌های آمریکا، گفت‌و‌گوی چهره به چهره مسئولان با دانشجویان، اروپا مانع راستی‌آزمایی پهپادها! و پایان فردوسی پور و تلویزیون؟ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


لزوم عبور از بحران در روابط خارجی

جلال خوش‌چهره طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان لزوم عبور از بحران در روابط خارجی نوشت: روابط خارجی ایران هیچ‌گاه، چون امروز دچار بحران و تنش نبوده است. هیچ‌کس به راستی نمی‌داند چه خواهد شد؟ عدم قطعیت بر فضای عمومی روابط خارجی سایه انداخته است. این وضع از هنگامی به شکل تشدید شده بروز کرد که امید‌ها به مذاکرات برجامی جای خود را به یاس داد.


تروئیکای اروپایی و به تبع آن اتحادیه اروپا از ادامه تلاش‌ها برای مذاکرات نتیجه بخش، پاپس کشیده و هرگونه ابتکار عمل را در این باره به واشنگتن سپرده‌اند. روسیه و چین با نگاه به دغدغه‌های استراتژیک خود، سیاست بنشین و ببین را در این بزنگاه پیشه کرده‌اند. در این میان آنچه اهمیت دارد، خطر بسته شدن کامل در‌های دیپلماسی است که مذاکرات برجام تاکنون مانع آن بود. مذاکرات، ادامه دیپلماسی را بر هر گزینه دیگر اولویت می‌دهد. خطر هنگامی است که دیپلماسی به طور رسمی دست‌های خود را بالا ببرد و راه را برای رفتن به سوی دیگر گزینه‌ها یا همان پلن B باز کند.


عدم قطعیت در فضای عمومی به بدبینی میان تهران و اروپا دامن زده است. این وضع همانی است که مخالفان بازگشت ایران به جامعه جهانی از ابتدای شروع دور تازه گفتگو‌های برجامی در پی آن بودند. عبور اروپاییان از امید به توافق، برای مخالفان برجام بسا ایده‌آل‌تر از آن بود و هست که دولت بایدن به شکل رسمی اعلام کرد که دیگر تمرکز خود را از روی برجام برداشته است. در نگاه مخالفان برجام، اروپائیان سبب تشویق محافظه‌کاری در مواضع واشنگتن در قبال تهران بودند. حالا این اروپاست که خود، یک پای مدعیان علیه تهران شده و آن را به تصمیم‌های تنبیهی تا اجرای سیستم ماشه تهدید می‌کند. مهم‌ترین دلایل انگیزشی اروپائیان در این تنش، علاوه بر خواست‌هایی که تهران در مسیر مذاکرات به آن‌ها تاکید کرده، جنس روابط تهران - مسکو است. آنان مدام در حال رصد روابط این دو هستند؛ آیا به راستی تهران هم‌سو با سیاست‌های روسیه عمل می‌کند؟ آیا تهران می‌خواهد پرونده هسته‌ای را در پرتو جنگ اوکراین حل و فصل کند؟ تهران تا چه میزان برای روسیه به عنوان متغیر تاثیر گذار در مذاکرات و توافق احتمالی نقش قائل است؟ سرانجام اینکه چین تا کجا با چنین رویکردی همراهی خواهد کرد؟


باور عمومی از مواضع روسیه، اهداف سه‌گانه‌ای است که مسکو تلاش چندانی برای پنهان کردن آن خرج نکرده است. این اهداف عبارتند از: استفاده از موقعیت خود در مذاکرات به عنوان برگ برنده در نزاع با اروپا و به تبع آن ناتو؛ گروکشی در فرایند مذاکرات که البته طولانی شدن فرایند آن و بی‌سرانجامی مذاکرات، بسا یکی از دلایل آن باشد؛ مهم‌تراز همه، حفظ موقعیت انحصاری خود در اقتصاد ایران به رغم همه کم‌کاری‌هایی که مسکو در این باره در کارنامه‌اش به جا گذاشته است.


مسئله مهم برای تهران، نه مقاومتی است که به درستی در برابر زیاده خواهی غرب در مذاکرات داشته، بلکه مدیریت اوضاع به گونه‌ای است که ضمن حفظ در‌های باز دیپلماسی، روابط خارجی خود را در یک‌موازنه منطقی و مفهوم نزد جامعه جهانی ترمیم کند. تشدید تنش در روابط خارجی و نهادینه شدن تصور هم‌سویی تهران و مسکو در معرکه‌ای که اکنون روسیه و ناتو را به هزینه ویرانی اوکراین رو در روی هم قرار داده، ممکن است برای دیگران سودمند باشد، اما برای ایران هرگز. لازم است برای عبور از نبود قطعیت در روابط خارجی تدبیر راهگشا کرد.

 


اثر افزایش اجاره و صعود تورم


هادی حق‌شناس اقتصاددان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان اثر افزایش اجاره و صعود تورم نوشت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بالاخره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک شوک اولیه ایجاد می‌کرد ولی بعد کم‌کم آن شوک میرا می‌شد و انتظار می‌رفت ظرف چند ماه تورم ناشی از افزایش نرخ ارز، میرا خواهد شد. این درحالی است که در خردادماه ۲/۱۲ درصد تورم ماهانه داشتیم و این روند کاهشی شد تا مردادماه که ۲/۱۲ درصد به ۲ درصد رسید ولی در شهریورماه مجددا با سیر صعودی به ۲/۲ رسید و در مهرماه هم به حدود ۳ درصد رسید و همچنان تورم میانگین سیر صعودی دارد. یعنی ما شاهد رشد تورم میانگین هستیم لذا در یک جمع‌بندی اگر بخواهیم شرایط فعلی را تحلیل کنیم، هم تورم میانگین رشد دارد و هم تورم ماهانه رشد دارد، اما تورم نقطه به نقطه کاهشی است.

حال باید ببینیم ظرف یکی، دو ماه آینده چه وضعیتی را پیدا می‌کند؟ منتها سوال این است که چرا مجددا تورم ماهانه رو به افزایش است؟ اصلی‌ترین دلیل اینکه می‌توان به افزایش رشد نقدینگی اشاره کرد. علی‌رغم اینکه در یکسال گذشته، یعنی شهریور سال‌جاری به شهریور سال قبل که بانک مرکزی آمار رشد نقدینگی را داده، حدود ۳۷ درصد است که عدد آن به بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان رسیده، به رغم اینکه براساس گزارش‌های بانک مرکزی و همچنین خزانه‌داری، ما در یکسال گذشته هم شاهد افزایش درآمد‌های نفتی و هم شاهد افزایش درآمد‌های مالیاتی بودیم و به رغم اینکه این دو منبع درآمد افزایشی بوده ولی رشد نقدینگی نسبت به یک‌سال ماقبل تقریبا ۴، ۵ واحد کم شده. وقتی درآمد‌های نفتی و درآمد‌های مالیاتی رشد می‌کند، انتظار این است که رشد نقدینگی کمتر بشود، اما وقتی رشد نقدینگی بیشتر شده، نشانه این است که دولت مصارف خود را صرفا از محل منبع درآمد نفتی یا مالیاتی پوشش نداده و درواقع به یک نوعی سراغ استقراض به شکل مستقیم و چه استقراض به شکل غیرمستقیم که می‌شود از طریق بانک‌ها رفته و بخشی از مسائل منابع خود را حل کرده است. در نتیجه آثار این را در رشد نقدینگی می‌بینیم و همچنین در رشد نرخ تورم شاهد هستیم.

البته اگر بخواهیم یک تحلیل هم راجع به اجزای تورم بدهیم، به مسکن هم باید اشاره کنیم که یک عامل رشد نقدینگی است و در کلانشهر‌ها مثل تهران ۵۰ درصد هزینه خانوار‌ها را تشکیل می‌دهد و در بقیه شهر‌ها گاهی اوقات تا یک سوم درآمد. افزایش مال‌الاجاره یک فاکتور بسیار مهم در افزایش تورم است و همچنین افزایش قیمت خوراکی‌ها که باید ببینیم طی ماه‌های آینده چه اتفاقی می‌افتد؛ لذا خلاصه بحث اینکه افزایش مجدد نرخ تورم هم ناشی از اجاره بهای مسکن و هم خوراکی‌ها و هم رشد نقدینگی است.

 


به کاهدان زدید!


سعدالله زارعی در بخشی از یادداشتی در شماره امروز کیهان با عنوان به کاهدان زدید! نوشت: بحث «حجاب» در ایران نمی‌تواند دستمایه یک شورش موفق علیه نظام و ارزش‌های آن گردد و یکی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های دشمن در آشوب‌های اخیر، این بود که از حجاب شروع کرد و البته بحث حجاب در یک عنوان بزرگ‌تر یعنی «زنان» هم همین حکایت را دارد؛ یعنی ایجاد اغتشاش و تنش با موضوع زنان نیز در جمهوری اسلامی به سرانجام نمی‌رسد و خود به نقطه ضعف دشمن در طراحی توطئه تبدیل می‌شود.


بر همین اساس در اغتشاش‌های اخیر سه اتفاق به موازات هم افتاده است؛ یک اتفاق این است که اگرچه عده معدودی از دختران در سنین ۱۵ تا ۲۰ سال خارج از گود آشوب‌ها روسری را از سر برگرفتند، حجاب به شعار میدانی تبدیل نشد، در این میان ۸۳ درصد بانوان در نظرسنجی گفته‌اند به حجاب اعتقاد دارند و بیش از ۷۰ درصد گفته‌اند حتی در میهمانی‌های خانوادگی روسری خود را حفظ می‌کنند. دومین موضوع گستردگی اغتشاشات بود که دشمن روی آن حساب کرد، ولی آنچه عملاً اتفاق افتاد، بسیار کمتر از برنامه و انتظار دشمنان بود؛ بنابراین معلوم شد که بحث حجاب در جامعه ایران تحریک‌کننده نیست. اصولاً در ۴۳ سال گذشته حجاب در جامعه ایران یک چالش واقعی نبوده است، تا بی‌حجابی بتواند ماده تحریک باشد. سومین موضوع حضور بسیار ناچیز زنان در اغتشاشات بود. برابر آمار‌های موجود از حدود یک دهم یک درصد جمعیت کشور که در فضای اغتشاش قرار گرفتند، فقط ۲۱ درصد آنان را خانم‌ها که عمدتاً در سنین بین ۱۵ تا ۲۲ سال بودند، تشکیل دادند. در واقع آنچه اتفاق افتاد، تجمعات محدود مردانه به نام زنان بود!


در بررسی و ارزیابی این موضوع باید گفت دشمن در این اغتشاشات به کاهدان زده و نادان‌تر از همیشه ظاهر شده است، چرا که:
۱- حجاب در ایران یک ارزش دیرین اجتماعی و نشانه حجب و حیا و بزرگی زن ایرانی بوده است. اساساً حجاب، زن ایرانی را از زن رومی و غیر آن متمایز و ممتاز ساخته است. نگاهی به کتیبه‌ها و آثار مکتوب تاریخی ایران در هر قطعه سرزمینی که به نام «ایران تاریخی» ثبت شده است، از قرقیزستان تا سواحل مدیترانه، این تمایز معنادار و افتخارآمیز را نشان می‌دهد.


در دویست سال گذشته غرب دقیقاً برای غلبه بر ایران اسلامی و ایران تاریخی به حجاب زن ایرانی به عنوان مهم‌ترین عنصر هویتی این جامعه حمله کرده و تحت عناوینی نظیر تجددخواهی تلاش کرده تا این گوهر پرب‌ها را از دست آنان بگیرد. جالب این است که براساس آنچه در آثار و میراث فرهنگی ما مشاهده می‌شود، حجاب در هیچ دوره زمانی، زن ایرانی را از عرصه جامعه به پستو‌ها سوق نداده و حضور او را در جامعه لازم شمرده است. نقش زنان در حال فعالیت اجتماعی روی کتیبه‌ها نشان می‌دهد، حجاب و فعالیت اجتماعی هیچ‌گاه نقطه مقابل هم نبوده‌اند و دقیق‌تر این است که بگوییم کتیبه‌ها و کتب تاریخی می‌گویند اساساً حجاب یکی از مهم‌ترین کمک‌کننده‌ها به زنان ایرانی برای ایفای نقش اجتماعی بوده است. البته حجاب مانع می‌شود که یک زن از یک عنصر کنشگر و در حال ایجاد کار به عنصر منفعل و فرعی تبدیل گردد.


چه در نظرسنجی مرداد ماه و چه در نظرسنجی مهر ماه یک دستگاه معتبر نظرسنجی، زنان ایران از داشتن حجاب حمایت کرده و آن را جزء ضروری فعالیت اجتماعی خود می‌دانند. در این نظرسنجی ۹۳ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند حجاب را مانع فعالیت اجتماعی و آزادی عمل خود نمی‌دانند.


در آن سوی قضیه هم عده‌ای تلاش کردند تا کم‌حجابی یا بی‌حجابی معدودی از خانم‌ها را یک «کنش سیاسی» معرفی و در نقطه مقابل نظام سیاسی قلمداد نمایند؛ در حالی که در میان خانم‌هایی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند، فقط ۱۵ درصد گفته‌اند بی‌حجابی یک کنش سیاسی است. در این میان بیش از هفتاد درصد از این دسته از همین خانم‌ها هم گفته‌اند از ارزش‌های جامعه نظیر استقلال، تمامیت ارضی کشور، نظام سیاسی، رهبری، شهدا و احکام اسلام حمایت می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۶
كيهان در عالم غير واقع سير مي كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
کیهان ادعا کرده ۸۳ درصد زنان ایران مدافع قانون

حجاب به همین صورت فعلی هستند !!!!؟

و تنها ۲۱ درصد معترضان در خیابانها از زنان بودند!!؟

و تعدادشان یک دهم یک درصد از جمعیت کل زنان

کشور بوده است !!!!!!؟

سوال : این آمار گیری و یا نظر سنجی ، چه وقتی و با

کدام روش و چگونه و چطور انجام شده ؟؟

که چنین اعداد اعشاری و کسری دارند !!!!!!؟؟

احتمالا رفیق شریعتمداری فکر کرده که اگر به اینصورت

عدد سازی کند ، بهتر قابل باور خواهند شد !!!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
كيهان بايد بينش كيهاني داشته باشد ، چشم اندازش بايد به كيهان برسد ، به كهكشانها ، به فلك الافلاكها،نه اين كه كيهان باشد ، اما چشم اندازش به زمين ، كه اين زمين در مقابل كهكشانها و كيهان ذره غباري بيش نيست !! ،
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
درحالیکه مردم به نان شبشان محتاجند و حداقل حقوق کارگران ۶ میلیون و خط فقر ۱۸ میلیون تومان است میلیارد یورو برای واردات خودرو برای شکم سیر ها اختصاص داده شده !!!!
احتمالا نظرسنجی شما فقط از هیئت ها بوده، شما فقط اجازه دهید مردم بدون ضرب وشت بیرون بیایند بعد آن موقع نظر خودتون را بگویید مگرنه ماست ما هم ترش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اگر تعداد مردم در تظاهرات اعتراضی چنین کم است

چرا پس کل اینترنت را برای ۸۵ میلیون نفر بسته اند؟

که فقط حدود ۹ میلیون نفر را که با آن کار و کاسبی

داشتند را بیکار کرده اید ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
شما که در ایران تشریف ندارید.بیایید ایران بعدا اظهار وجود کنید. چون ایران سرزمین عفت و حیا می باشد و حجاب یک خانم و دختر ایرانی مشتی محکم در دهان دشمنان اسلام می باشد آنقدربرای
كيهان خيلي مثبت مي نوسد ! اعتراضات تمام شود وضع اقتصادي را با اين سياست چگونه درست مي كنيد ؟ ايا دهه ٨٠ و ٩٠ ها هم بايد اينده اي مثل ده ……٥٠، ٦٠ و ٧٠ داشته باشند ؟
یک رفراندم بگذارید مشخص میشود
خدایااااااااا همرو اب ببره کیهان رو خواب میبره/کلا تو باغ نیستن بنده خداها
کیهان خوش خیال و به خواب رفته
شماها دم از نظرسنجی نزنید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
نظر سنجی کیهان احتمالا باید از مخاطبین کم تعداد و به نسبت تیراژ اندک و ناچیز اش باشد!!؟
یعنی اوضاع ایمنی اینقدر خطرناک شده که کیهان هم از گفتن واقعیات فرار میکند؟
موضوع حجاب نیست ، موضوع حجاب اجباری هست که کرامت انسانی رو زیر سوال میبره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
نه کشف حجاب اجباری جواب داد

و نه حجاب اجباری جواب داده و میدهد و نخواهد داد

ربطی به زمین و زمانه ندارد و طبع انسان با اجبار ، کلا

ناسازگار است و ممکن نبوده و نیست و نخواهد بود
98.5 درصد موافق حجابن نه 93
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اصلا سر راستش کن و بگو ۱۰۰ درصد !!!؟؟

مردم با حجاب اجباری مشکل دارند و خیلی اجبارهای

رنگارنگ دیگر را و کلا اعمال زور و اجبار و فشار پاسخگو نیست
و باید به خواسته اکثریت مردم احترام گذاشته و تجدید نظر کلی و زیر بنایی و اساسی اجرا کنند
چقدر کیهان تو بدبختی که این تحلیل های الکی را چاپ می کنید دیگه تاریخ مصرف این حرفها گذشته .
آقای کیهان وقتی میگی ۹۳ درصد حجاب رو دوست دارند اون ۷ درصد عددی نیستند چرا بخاطر اون ۷ درصد مملکت رو بهم ریختید اونا هم اگر باهاشون کاری نداشته باشید همرنگ جماعت میشن
آیا آن دسته از دختران وزنان ایرانی که کشف حجاب کرده اند و حجاب ندارند، می توانند در دستگاههای دولتی استخدام شوند؟ و بدون حجاب در محل کار باشند.
این درصدهای ساخته و پرداخته شخص آقای شریعتمداری حتی با نظرسنجی های داخلی و صدا و سیما هم اختلاف فاحشی دارد .
اگر بنا به کیهان باشد

ایران بهشت بیکاری صفر

و امریکا و اروپا ویراناست
یکی از دلایل در بحث رشد نقدینگی ،، عدم دسترسی ایران به درامدهای نفتی و جبران آنها بواسطه استقراض از بانک مرکزی است. اینکه میگن درامدهای نفتی افزایش یافته دروغ بزرگ است.
تو از کجا امار گرفتی؟ اونی که گفته تو‌مهمونی هم‌ حجاب داره داشته تو رو سر کار میذاشته. اگه این همه ادم به حجاب عقیده دارن برای چی گشت ارشاد راه انداختین؟؟؟؟
چه کسانی با ندانم کاری ایران را در روابط دیپلماتیک به این ورطه رساندند؟ از چه کسی باید شکایت کرد؟
چرا برخی اقتدارگرایان فکر می‌کنند که اجازه دارند هر تصمیمی در مورد ایران بگیرند؟
سعدالله زارعی در بخشی از یادداشتی در شماره امروز کیهان با عنوان به کاهدان زدید!

این "کیهان" نشین ها در کجای ایران زندگی می کنن که هیچ آمار و اطلاعات شون با واقعیت های جامعه همخونی نداره
آقای زارعی اتفاقا شما هم به کاهدون زدی که نفهمیدی اعتراض مردم برای چی بود.خداوند چشم بصیرت واقعی بهتون.بدهد
راهبرد اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی باید باید بر مبنای بدون غرب شکل بگیرد و فکر استفاده از غرب برای حداقل 10 سال کنار گذاشته شود و بعد کم کم غرب را به سبد سیاست هایمان اضافه کنیم
صحبت از حجاب نیست، صحبت از حجاب اجباری است آقای شریعتمداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
ما حجاب اجباری نداریم برادر پوشش اجباری داریم که اون هم همه کشورهای دنیا دارن ولو به اندازه بستن یک برگ حجاب اجباری همون حجاب شرعی هست که در شرع حد وحدودش معلومه مثلاً برای خانم ها به اندازه گردی صورت و مچ دست هاست که تقریبا 95درصد رعایت نمی کنن
همانطور که قبلا” هم در چند جا در این سایت نوشته ام، هر چی که کیهان می گوید، اتوماتیک مردم آنها ۱۸۰ درجه اش می‌کنند و می‌شود واقعیت آن داستان.
این کیهان که دم از آمار می‌زند، آیا هیچگاه آمار گرفته که چند نفر اصلاً کیهان می‌خرند یا می‌خوانند و یا اهمیت می‌دهند؟ و یا چند نفر نظرات شخص شریعتمداری را قبول دارند؟
شده خود گویی و خود خندی،

اگر بازنشر مطالب در سایت‌های دیگه نبود به خدا اگر کسی می‌فهمید اینها چی می‌نویسند
آقای کیهان نورد ، پس چرا انقدر ناراحتی؟ راستی این نظر سنجی ها رو از کجا میاری؟
"اصولاً در ۴۳ سال گذشته حجاب در جامعه ایران یک چالش واقعی نبوده است" . کیهان به چالش نبودن موضوع حجاب می پردازد ولی به ایجاد دهها سازمان و نهاد و قانون در باره حجاب در این مدت 43 سال اشاره نمی کند. اشاره نمی کند چقدربحث گشت ارشاد در این مدت سر زبان ها بوده و چه بودجه های کلانی به سازمانهای مربوطه اختصاص پیدا کرده. چقدر از زنان کشور را به بهانه بی حجابی احضار کردند و استرس به خانواده ها وارد کردند.
کیهان از آمار اعتقاد به حجاب گفته ولی از آمار نه به حجاب اجباری حرفی نزده. همیشه ما آمار مورد نظر خودمان را می بینیم و می گوییم (چه اصولگرا و چه اصلاح طلب) ولی به همه آمار توجه نمی کنیم. به روایتی نزدیک به 70 درصد زنان کشور به حجاب اجباری نه گفتند حتی بانوان محجبه . حجاب اجباری و برخوردهای نابخردانه فرهنگی تیشه به ریشه حجاب و شریعت زده اما متاسفانه آدمهای کور (به لحاظ سیاسی و فرهنگی) آن را نمی بینند.
اقای زارعی سرت کردی زیر برف نمی بینی بابا بیدار شید خودتان را به اون راه نزنید واقع بین باشید بنزین رو اتش نریزید اگر ملت و مملکت دوست داری !!!
کیهان واقعا افرادی که استخدامی کردی حتی سواد رسانه ایی نداردند چه برسد به سواد نوشتاری ، شما تیتر کرده اید که به کاهدان زدید اولا باید کاه دان می نوشتی ، دوما این ضرب المثل را موقعی میگویند که کاری به سرانجام نرسد ( هنوز ماحرای مطالبات پابرجاست) سوما بحث حجاب نبوده است ، بحث قتل خانم امینی مطرح بود که مردم اعتراض کردند
سعدالله زارعی نام مستعار جدید حسین شریعت مداریه؟ شاید هم شریعت مداری فهمیده در این شرایط نباید زیاد خودشو آفتابی کنه شاید هم حسین شریعت مداری الان با نام مستعار در کانادا باشه .
یکی از بزرگترین مشکلات اداره کشور ، قطعا عدم تمرکز امور اجرایی و نطارتی که علی القاعده باید در اختیار دولت و مجلس باشد که نبوده و نیست .

نمونه آن تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه در بدترین شرایط و زمان است که ظاهرا و آنطور که کاملا مشخص است دولت و مجلس که در جریان نبوده اند
میگم کیهان جامعه ایران رو تحلیل کرده؟
اگر میدانید مسئله اصلی چیست و کاری نمیکنید، مقصرید و اگر نمیدانید، پس نصیحت دانایان را گوش کنید.
شما به کاهدان زدید.
مشکلات جدی و خطرناک کمبود و گرانی شدید دارو در کشور خودنمایی می کند

و برای پیدا کردن یکی از دلایل پر شمار آن کافی است تا عکس تمام قد و نیمرخ از وزیر بهداشت در صفحه اول روزنامه خراسان را ببینید !!!!

وزیر کشوری که نتوانسته ، بر کنترل وزن و سایز دور شکم خودش ، مدیریت کند ،
چگونه انتظارداشته و داریم که بتواند بهداشت و درمان و دارو و تندرستی ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را اداره و مدیریت بفرمایند !!!؟؟؟؟
بحث حجاب بهانه است مشکلات مردم خرد کرده است .
حجاب بهانه است مشکلات اقتصادی کمر مردم را خرد کرده است .
اگر به کاهدان زده اند چرا ۴۰ روز است اینترنت کل کشور را قطع کرده اید
شریعت مداری خودش کجاست که نوچشو فرستاده؟
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ، ادعای وزیر خارجه ما بر ارسال تقاصای شان ، برای مذاکرات برجام را بشدت تکذیب کرد

و روسیه استفاده از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین را عمدا و با هدف تشدید اختلافات بین ما و غرب
و از بین بردن هرگونه شانس و امکان توافق را طرح ریزی و افشا کرده است

جا دارد تا مسولان ارشد کشور ، با اتخاذ تغییر جدی در سیاست های راهبردی و با هدف خنثی سازی نقشه خائنانه روسیه بسرعت به شرح زیر اقدام نماید :
، اولا : برای توافق برجام و تصویب اف ای تی اف بسرعت
اقدام کنند
دوما : مسولان ارسال پهپادها به روسیه
را تنبیه و مجازات کند
سوما : با عقد قراردادهای سرمایه گزاری و مشارکت با شرکتهای بزرگ امریکایی و اروپایی و ژاپنی کره ای و چینی
سریعا برای توسعه انتقال انرژی به اروپا از طریق خط لوله و تاسیسات تولید ال ان جی از گاز طبیعی فراوان مان کلید رفع مشکلات متعدد مردم و کشور را بزنند
چهارما : عقد قرار داد با شرکتهای فوق الذکر برای توسعه همکاری و ساخت و بهره برداری از کارخانه های خودرو سازی و پتروشیمی و فولاد
و توسعه زیر ساختهای لازم و کافی توریسم در اشکال مختلف از جمله هتلها و رستورانها ووو
و توسعه و روز امد کردن صنایع غذایی و بسته بندی و کسب و توسعه بازارهای جهانی،
موجبات ایجاد اشتغال چند ین میلیون نفر از بیکاران و جوانان تحصیلکرده بیکار را فراهم نمایند

قطعا اینکار همزمان که سرمایه های خدادادی و بالقوه کشور را بالفعل می‌گرداند و ثروت و سرمایه عظیمی را به کشور سرازیر میکند
باعث ایجاد اشتغال وسیع جوانان و رفع مشکلات جدی و خطرناک اقتصادی اجتماعی فرهنگی و کشور نیز خواهد شد

و عقب مانده گی های بزرگ ناشی از اشتباهات مسولان را نیز رفع کرده و بذر امید و شادی و رفاه و تقسیم ثروت را در بین مردم را نیز در جان و روح مردم به بار خواهد نشاند

و قهر و جنگ و اختلافات داخلی و خارجی را که ثمره ای جز گسترش فرلگیر فقر و فساد افسار گسیخته و تبعیض و خیانت و مهاجرت نداشته را به دوستی و عشق و محبت و رفاه و اسایش و پیشرفت و ازدواج جوانان و فرزند اوری و پیشرفت کشور را بدنبال خواهد داشت

انشاالله
من جای میر سلیم بودم کمی فکر می کردم و حرف میزدم خیلی بهتر بود و دیگه از مشاغل دولتی دست بر می دانم در نظر ملت احترام بیشتری داشتم آقا بخدا بس بس بس اظهار نظر
اگر اینطوری هست که کیهان میگه حجاب رو پس اختیاری کنید .تا معلوم بشه چند درصد مثل کیهان فکر میکنن
هنه اونهایی که با حجاب هم هستند با اجباری بودن مخافند.مثل کشورهای عراق مالزی وعربستان ترکیه..
اندر حكايت كاهدان !!
------------
--- ميگم روزنامه كيهان از « به كاهدان زديد » گفته ... مطلب چيه ؟ .. ياد قديم ها افتادم ، خدا بيامرز پدرم هر وقت كه به مدرسه نمي رفتيم و يا به مشق و درس مان نمي رسيديم ويا كاري برايش انجام نمي داديم و يا در كوچه با كسي جر و دعوا مي كرديم ، براي تنبيه شدن ، ما را در كاهدان خانه زنداني مي كرد !! ، البته كاهدان براي ما خيلي هم ترسناك بود ، چون مرحوم ابوي چند سال قبل مار بزرگي را از آنجا بيرون كشيده بود !!
-- سهراب خان ! كاهدان را ول كن ، و هنوز اين مطلب را از كيهان نخوانده ام ! ، ..بيا تورا ببرم به كيهان دهه هفتاد ! ستون « تپش قلم » به قلم جناب عباسعلي كامرانيان ! كه همه اش حرف حساب است و حكمت گونه ! از بحث « كاهدان » خيلي بهتره ! ... حاضري نعمت خان ؟ دو تا گوش ت بامنه ؟ ... پس گوش كن :
--- شاكي حق نداشته باشي ، بهشتي مي شوي !
-- از دستمال انسان رياكار قطرات كفر مي چكد !
-- انسان حقگو سوپاپ اطمينان حكومت هاي مردمي است !
-- هركس به اندازه ظرف فهمش از محبت خدا مي نوشد !
-- همنشين هركس ، هم وزن اوست !
-- عدالت اجتماعي ، مقدمه عروسي خوبان است !
-- زن تنها موجودي است كه در عرصه خانواده ،امكان اداره مدير خويش را دارد !
-- براي خراب كردن يك مجموعه كافي است ،كارهاي بزرگ را به انسان هاي كوچك بسپاريد !
-- در عرصه تهاجم فرهنگي ، مشكل اصلي ضعف قواي خودي است !!
-- مدير لايق را در انتخاب هايش مي توان شناخت !
-- نادان در ضعف خويش نيز ظالم است !
-- خار ، نقطه ضعف گل ها در ديدار با بلبل است !
-- دنيا عروسي است كه با وجود هزاران داماد همچنان باكره است !!
-- نادان در راستگويي نيز جنجال آفرين است !!
.........................................
--- به به ! ... واقعاً كه به به ! بايد هركدام با آب طلا نوشت ! خب بقيه اش ؟
-- سهراب خان ، فعلاً كافيه ... بايد روي هر كدام از جملات ساعت ها تفكر كرد ! ... اعل تفكر باشي
چند روزي با همين جملات متفكري !! ... فعلاً خدا حافظ ... كاهدان را ول كن سهراب خان !!
خطاب به آقای سعد الله زارعی و اتکای او به آماری که حتی نام موسسه معتبر پشت آن قابل ذکر نیست
شعر از خرسندی

ببینم از کجا آوردی آمار؟
ز جمع آشنایان یا ز اغیار؟

شمارش را به دیگر کس سپردی
و یا خود رفتی از داخل شمردی؟!

بله؟!!! از روی حدس است و گمانه؟!!!
عجب حدسی! دقیق و ماهرانه

اگر حدس و اگر آن را شنفتی
چرا زان بیست و چند درصد نگفتی؟

الخ
در راستاس تخصص رئیس جمهور بیان شد: (جنگ امروز جنگ روایتهاست) ما چی فکر میکردیم مگه!!
مسئله تورم و محور اقتصاد را در کشور حل کنید کمرمون شکست
امیر عبدالهیان کلا و ظاهرا در باغ نبوده و نیست !!!

تازه دیروز فهمیده که پهپادهای ما به روسیه داده شده است

و امروز گفته : اگر روسیه از آنها در اوکراین استفاده کرده باشد ، خود روسیه مقصر است !!!!؟؟؟

بنده خدا نمیداند که روسیه اصلا با هدف بهم زدن شانس توافق برجام این پهپادهای را گرفت

و خودش هم با نیرنگ و حیله گری اش استفاده وافشا کرد!!

و وزیر انرژی روسیه گفته: تشدید تحریم ها علیه ایران بنفع روسیه است و بسیار خوشحال هستیم !!!
عالی بود دقیقا تحلیل جامع و کامل بود مردم وزنان سرزمین ایران از حجب و حیا ذاتی برخوردار بوده وهستند و عده‌ای ساده وکم بصیرت تحت تبلیغات دشمن قرار می‌گیرند که اندک هستند و پی به اشتباه خود می برند تشکر فراوان
بدبختی را ببین مطلب را یک کارشناس گفته انوقت به پا یکی دیگر کامنت میزارند.اگر دین ندارید ازاده باشید.
ما در کشوری زندگی می‌کنیم که 99 درصد جمعیت آن مسلمان است. بنابراین تعجبی ندارد که اکثریت بسیار قاطعی از مردم طرفدار حجاب باشند. برخی از افراد بی‌فکر آمار عیان را رها کرده‌اند و به دنبال مسیح علی‌نژاد و چندتا جاسوس دیگر دنبال برگزاری رفراندوم برای یک امر بدیهی هستند.
بابا یه رفراندوم بذارن تا حرف و آمار کیهان ثابت بشه چرا میترسین؟
جناب کیهان تو موضوع حجاب را لوث کردی تو از مراجع هم جلوتر بودی تو موضوع را بی مورد در سالهای گذشته سیاسی کردی و ندانستی یا دانستی که جامعه را به قهقرا می بری تو هنوز مفهوم حجاب اختیاری را نمی فهمی و فکر می کنی کسانی بدنبال بی حجابی دستوری هستند.
اگر این معترضین اینقدر درصدشان پایینه پس این همه مامور جورواجور درخیابان چه می کنند فلیترگسترده وقطعی اینترنت چه معنی می دهد .اصلا رفراندوم برگذار کننین
اقا ما هر چی از کیهان بدمون میاد،ونمیخواهیم کیهان رو نگاه کنیم ،ولی برعکس هم تابناک ،هم خبر انلاین وبقیه روزنامه ها گل واژه های کیهان رو منتشر میکنند،اقا هر کسی کیهان رو خواسته میره به سایتش دیگه،ول کنید این کیهان رو
بزرگترین اشتبا این بود که بی حجابی دست کاری شد
آقا جون کی گفته که مردم روزنامه کیهان نمیخرن
حالا درسته کیفیتش پایین اومده اما خدا وکیلی هنوزم شیشه هارو خوب تمیز میکنه
ما که راضی هستیم ازش
خوب جناب آقای شریعتمداری، اگر آمارهای شما درست باشد!
اینترنت چرا صد قفله مسدود است؟!!!
٪۲ مخالف بنا به فرموده شما عددی نیست!
بخاطر تابناک نبود کسی از کیهان خبر نداشت ، خدایی به تابی خیلی بدهکاره کیهان.
یعنی به خاطر یک دهم یک درصد جمعیت معترض شما نود و نه و نه دهم درصد مابقی جمعیت رو از اینترنت و فضای کسب و کار محروم کردید؟؟؟ به نظر بنده آقای شریعتمداری گزینه مناسبی برای اجرای دورهمی به جای مهران مدیری هستند ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر