بازدید 19528
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۳۰ فروردین

برجام به دست تقدیر سپرده شد؟ /ریشه‌هایی از رواج خشونت/ملاقات گران با پزشکان!

جدول غیرانسانی تعرفه‌های پزشکی! خودرو نیازمند پوست‌اندازی، «اردیبهشت پربارش» بعد از «اسفند نه‌ چندان دیوانه»! ردپای رانت در میانکاله، هشدار رییس‌جمهوری به رژیم صهیونیستی، جولان «شوک»‌ها در هوای تعلیق، مروری بر ۵۰ روز جنگ روسیه و اوکراین، روایت نجات ۱۷۴ سرنشین پرواز آتا، رکوردزنی میزان نقدینگی کشور با رشد حدود ۴۰ درصدی و گمانه‌زنی درباره تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای روسیه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۹ 19 April 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه ۳۰ فروردین ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تکذیب ارجاع طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی، هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی در رژه روز ارتش و شکاف حقوق و تورم در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های امروز را مرور می‌کنیم:


ریشه‌هایی از رواج خشونت

عباس عبدی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان ریشه‌هایی از رواج خشونت نوشت: در روز‌های گذشته فیلم دو اتفاق جالب را دیدم که برای درس‌آموزی به ویژه برای دستگاه قضایی مفید است؛ اولی، سیلی زدن ویل اسمیت به مجری برنامه اسکار بود که بازتاب و تبعات بسیار زیادی داشت. در این ماجرا، اصل سیلی زدن ارزش خبری داشت و بازتاب پیدا کرد. ولی آنچه برای من جالب بود واکنش آرام فرد سیلی خورده بود که مقابله به مثل نکرد. شاید بگوییم، چون مراسم اسکار بود، ترسید خراب شود. ولی فیلم دیگری را دیدم از یک سیاستمدار راست‌گرای استرالیایی که در پارک نشسته و چند نفر هم اطراف او هستند و گفتگو می‌کنند و یک خانم از پشت سر می‌آید و با خشم یک تخم‌مرغ را روی سر او می‌شکند و در ادامه نیز کلی لیچار بار او می‌کند. جالب است که آن سیاستمدار و نیز هیچ یک از اطرافیان او تهاجمی به آن زن نمی‌برند و مقابله فیزیکی نمی‌کنند. او بعدا فقط گفت که شکایت می‌کند. به‌طور قطع مواردی که پاسخ فیزیکی هم داده شود هست، ولی چرا در بسیاری از موارد در برابر تهاجم فیزیکی و ضرب و جرح، لزوما مقابله به مثل نمی‌شود در حالی که در ایران و احتمالا جوامع مشابه، در بیشتر مواقع بلافاصله پاسخ مشابه داده و جنگ مغلوبه می‌شود. چرا چنین تفاوتی را شاهد هستیم؟ یک پاسخ کلیشه‌ای، ارجاع به فرهنگ است. ولی کسی به این پرسش نمی‌پردازد که فرهنگ از کجا آمده است؟ آیا پدیده‌ای ژنتیک و خارج از جامعه و اراده افراد است؟ یا این رفتار، مقدم بر فرهنگ، به عاملی مرتبط است که فرهنگ نیز زاییده آن است و این فرهنگ پاسخی به آن وضعیت مهم‌تر و ساختاری است. چرا رفتار خشن و تعرض فیزیکی وجود دارد؟

این در همه جا هست، فقط تفاوت در شدت و ضعف و فراوانی آن مطرح است. یکی از مهم‌ترین علل آن عدم برخورد موثر با خشونت‌ورزان است. علت دیگر فقدان راه‌های مسالمت‌آمیز برای حل اختلاف است که افراد را به تقابل شخصی و کاربرد خشونت می‌کشاند. البته مساله قدری پیچیده است، چون خیلی از اختلافات هست که از طریق مدنی و مسالمت‌آمیز راه‌حلی برای آن وجود ندارد. برای نمونه اگر بدون ضوابط متعارف چیزی را از کسی بخریم یا پولی را قرض دهیم و سند معتبری نگیریم یا معامله مخدوشی انجام دهیم...

نمی‌توانیم از شیوه قانون حق خود را بگیریم و درست هم هست، لذا فرد به اقدامات شخصی روی می‌آورد. از سوی دیگر ناکارآمدی نهاد‌های رسمی و قانونی حل اختلاف، چون طولانی و پرهزینه بودن دادرسی، فرد را تشویق می‌کند که به راه‌حل‌های شخصی یا همان خشونت روی آورد.


چرا طرف مضروب و خشونت دیده، مقابله به مثل می‌کند؟ چرا یاد نگرفته‌ایم که آرامش خود را حفظ کنیم و از راه‌های دیگر پیگیری کنیم؟ چون به تجربه فهمیده‌ایم پیگیری رسمی و قانونی، پرهزینه و ناکارآمد و بعضا غیرموثر است. کافی است خشونتی رخ دهد، همه می‌کوشند با فرستادن صلوات و برگزاری مراسم آشتی‌کنان، ماجرا را با رضایت تمام کنند. حتی پلیس نیز با بی‌میلی به این‌گونه دعاوی می‌پردازد. هزینه‌های مادی و معنوی مجازات برای فرد خشونت‌ورز اندک است. به علاوه هزینه‌های پرداختی او نصیب فرد خشونت‌دیده نمی‌شود. زندان یا پرداخت جریمه به سود دولت چه فایده‌ای برای شاکی و مضروب دارد؟ دادرسی‌های طولانی و با رفت و آمد زیاد و پرهزینه، خسته‌کننده است. یک شکایت کیفری مدت‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد که به نتیجه برسد و کلی هم هزینه دارد. این وضعیت برای خشونت‌های کلامی و اتهام‌زنی نیز وجود دارد. یکی از علل رواج بداخلاقی‌های کلامی در رسانه‌های ایران این است که هزینه چندانی ندارد.

در کشور‌های توسعه‌یافته چنین نیست. ایراد اتهامات و اقدامات مجرمانه علیه افراد هزینه سنگینی دارد، به علاوه جرایم به فرد شاکی تعلق می‌گیرد و نه صندوق دولت! رسیدگی‌ها نیز سریع و دقیق و جدی انجام می‌شود. فرقی میان قتل و اتهام زدن نیست، اولی جسم و بدن را نشانه می‌گیرد، دومی شخصیت و روح و روان را. باید پلیس و دستگاه قضایی همان‌گونه که نسبت به قتل حساس هستند، نسبت به خشونت‌های کلامی و نیز خشونت‌های فیزیکی ولو کوچک نیز حساس باشند و برای آن‌ها حداکثر مجازات قانونی را در نظر بگیرند، تا این جرایم رواج پیدا نکنند. باید خسارت آن به سود فرد قربانی واریز شود. مجازات‌های مالی سنگین بسیار موثرتر از مجازات بی‌فایده حبس است. فقدان این شرایط است که فرهنگ خشونتِ فیزیکی و کلامی را ایجاد می‌کند. کافی است به حادثه اخیر ضرب و شتم خانم مسوول پذیرش بیمارستان از سوی مدیر حراست یک پالایشگاه نگاه کنیم که به دلیل نپذیرفتن درخواست غیرقانونی، او را به شکل وحشیانه‌ای مضروب می‌کند. در یک جامعه ضدخشونت، چنین مجرمانی بخشوده نمی‌شوند و حداکثر مجازات شامل حال آنان می‌شود و نباید با پادرمیانی‌های بی‌مورد و ایجاد فشار‌های پنهان به سازش ختم شود، چون موجب تداوم این‌گونه رفتار‌ها خواهد شد.

 

 

برجام به دست تقدیر سپرده؟

جلال خوش‌چهره طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان برجام به دست تقدیر سپرده شده؟ نوشت: سرنوشت برجام آیا به دست تقدیر سپرده شده است؟ نه امریکا و نه دیگر اعضای گروه ۴+۱ مانند گذشته در تب و تاب گذشته برای امضای هرچه زودتر توافق با ایران بر سر احیای برجام نیستند. سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در آخرین نشست مطبوعاتی خود گفته است: ... امروز توافقی در دسترس نداریم که درباره توافق صحبت کنیم. «خطیب زاده» تصریح کرد: موضوعاتی باقیمانده که به محض تمام شدن، می‌توانیم بگوییم توافق در دسترس است.


«امیر عبداللهیان» توپ را در زمین کاخ سفید انداخته و زیاده‌خواهی آمریکاییان را دلیل توقف مذاکرات و دور شدن از توافق اعلام کرده است. در این حال همتای او در وزارت امور خارجه آمریکا دستیابی به توافق را «نه قریب الوقوع و نه قطعی» خوانده و نامعلومی آنچه آینده آبستن آن است را هشدار داده است.


به راستی کسی نمی‌داند که دلیل اصلی توقف ملالت‌بار کنونی که بیشترین آسیب آن متوجه کیان اقتصادی و تبعات آن در سطوح سیاسی – اجتماعی ایران است، چرا به نقطه انجماد گذشته بازگشته است. به رغم برخی اخبار و گزارش‌ها درباره دلیل یا دلایل بن‌بست کنونی، اما آنچه روشن است، ابهام جاری در چگونگی رسیدن به فرجامی است که می‌تواند به این وضع پایان دهد. تهران بار‌ها گفته است؛ ۹۸ درصد توافق حاصل شده و تنها دو درصد اختلاف‌ها باقی است که در صورت رفع آن‌ها می‌توان توافق را امضا کرد. این دو درصد تا چه میزان برجسته است که توانسته ۹۸درصد توافق را تا نقطه «کم لن یکون» نزدیک کند؟


تهران و واشنگتن به روشنی از نقاط اختلاف سخن نمی‌گویند و هرآنچه دراین‌باره تفسیر و تحلیل می‌شود، گمان‌هایی است که ناظران برای درک وضع کنونی به آن می‌پردازند. به عبارت دیگر می‌توان چنین نتیجه گرفت که تهران و واشنگتن می‌دانند چرا و در مخالفت با چه چیز، مذاکرات وین را متوقف کرده‌اند. این چرایی نزد آنان مکتوم است، اما برخلاف اراده مشترک گذشته، نمی‌دانند اکنون و برای چه الزام‌هایی باید توافق کنند. همین مهم دو طرف را با فقر ایده قدرتمند و راهگشا روبرو کرده است. در حال‌حاضر هیچ ایده و ابتکاری که بتواند چشم‌انداز امید بخش تازه‌ای را پس از یازده ماه مذاکرات سخت در وین رقم زند، پیش دست نیست. در این حال پرسش وجود دارد که تصور‌های گذشته از روند مذاکرات وین که در قاعده «برد_ برد» گذشته جریان داشت، حالا به چانه زنی میان دو صورت توافق «یک تا صد» یا «صفر و صد» تغییر ماهیت داده است؟‌


نمی‌توان بر گمان بالا اصرار کرد؛ همانگونه که احتمالات زیر را نمی‌توان از نظر دور داشت که غرب اعم از آمریکاییان و تروئیکای اروپایی بر آن شده اند که پرونده اختلافات خود را با ایران، ذیل پرونده جنگ اوکراین و نتایج آن دنبال کنند. همچنین این احتمال خوش‌بینانه هم هست که تهران و واشنگتن به دور از جنجال‌های سیاسی و رسانه‌ای، در حال بده بستان ایده‌هایی هستند که «انریکه مورا» هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات احیای برجام، ابتکار انجام آن را در اختیار گرفته است. در این صورت می‌توان امیدوار بود که برجام از اغماء بیرون شود. به این ترتیب زود خواهد بود که پنداشته شود، برجام به دست تقدیر سپرده شده است.


ملاقات گران با پزشکان!

مهدی جابری طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز با عنوان ملاقات گران با پزشکان! نوشت: این روز‌ها اخباری درباره احتمال افزایش چشمگیر تعرفه‌های پزشکی منتشر می‌شود که موجب نگرانی و گلایه افکار عمومی، رسانه‌ها و کارشناسان نظام سلامت شده است. مطابق این اخبار، هزینه خدمات پزشکی از همان لحظه ملاقات با پزشک افزایش خواهد یافت؛ به این معنا که تعرفه ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان، پزشک متخصص ۲۴۵ هزار تومان و فوق تخصص نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود! البته این فقط گام اول برای عبور از مسیر پرخرج درمان در صورت تصویب نهایی این تعرفه‌هاست، چرا که بعد از ملاقات پزشک، نسخه‌هایی برای بیمار نوشته می‌شود که جیب او را زیر بار هزینه‌های دارو، آزمایش و دیگر خدمات درمانی پاره می‌کند!


حال تصور کنیم یک خانواده ۳ یا ۴ نفره (و بیشتر) که درآمد پایین یا متوسط دارد و از خدمات و امکانات بیمه پایه یا تکمیلی بهره‌مند نیست یا اینکه بیمه درمانی او دارای محدودیت و سقف مشخصی است، چگونه می‌تواند بدون دغدغه و نگرانی، روند درمان اعضای خود را پیگیری کند؟ این خانواده برای تامین هزینه ویزیت فقط برای یکی از اعضا باید یارانه نقدی ۳ نفر را در یک ماه پس‌انداز کند تا بتواند حق‌الزحمه ویزیت پزشک عمومی را بپردازد؛ یا اینکه یارانه ۳ نفر را به مدت ۲ ماه کنار بگذارد تا ویزیت پزشک فوق تخصص را تامین کند!


البته به نظر می‌رسد سازمان نظام پزشکی این تعرفه‌های پیشنهادی را «دست بالا» گرفته است تا جای چانه‌زنی با مقامات دولتی و افکار عمومی را داشته باشد!
اما با توجه به این ارقام بسیار بالا، این نگرانی وجود دارد که پس از چانه‌زنی شاهد تصویب رقم‌هایی باشیم که همچنان بزرگ‌تر از جیب مردم است!


این اتفاقات در حالی است که کارشناسان خواستار مدیریت و نظارت بیشتر بر هزینه‌های درمانی در صورت حذف ارز ترجیحی و نیز انجام اقدامات جبرانی برای جلوگیری از ورود فشار مضاعف بر مردم بودند؛ بنابراین انتظار می‌رفت سازمان نظام پزشکی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و توان مالی خانواده‌ها، تعرفه‌های پزشکی را در حد معقول و منطقی به دولت پیشنهاد می‌کرد.
حتما به خاطر داریم رهبر حکیم انقلاب سال‌ها قبل به نکته‌ای اشاره داشتند که همچنان توسط کارشناسان، مدیران، رسانه‌ها و مردم تکرار می‌شود. ایشان فرمودند: «ما می‌خواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض‌داری رنج دیگری نداشته باشد».


این جمله را باید بالاترین و والاترین دفاع از حقوق مردم در بخش بهداشت و درمان دانست و اگر دولتمردان و تصمیم‌گیران بتوانند همین یک جمله را سرلوحه برنامه‌ها، تصمیمات و اقدامات‌شان قرار دهند، قطعا شاهد افزایش رضایتمندی اجتماعی و ارتقای سطح سلامت جامعه خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۰
تعرفه دندانپزشکان را باید به نحوی تعدیل کرد. بسیاری از مردم سطح پایین به دلیل دستمزدهای بالای دندانپزشکی، مجبورند سالها درد دندان را تحمل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
نقش دولت در بیمه افراد کم بضاعت چیه؟ اصلأ نقش دولت در کشور چیه؟
از نظر دولت رییسی دستمزد پزشکان مهمتر از کارگران تشخیص داده شد

خداحافظی دولت رییسی با مردم و سلام او به ثروتمندان .

حالا می فهمیم حسن روحانی راست می گفت .
حالا می فهمیم ظریف چه گفت .
حالا می فهمیم اینا از محمود بدتر و بدترند .

تاسف بر خودمان
واقعیت اینه که در دور جدید مذاکرات آمریکا نه با طرف ایرانی بلکه با روسیه مذاکره می کرد والان که روسیه به دلیل حمله به اکراین اراده ای برای مذاکرات وین ندارد ادامه و سرانجام آن معلوم نیست !!
برجام هم امضا میشد فرقی به حال ما مردم نداشت.

همه دیدیم در برجام قبلی ۱۵۰ میلیارد دلار اسکناس وارد ایران شد ولی به مردم نرسید و سر از کشورهای دیگه درآورد
عزیز دلم گوجه بیست برابر شده بعد انتظار دارید تعرفه پزشک مثل پارسال باشه؟
پاسخ ها
ب د
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
رسالت پزشک چیه؟ خوبه پزشک هارو با گوجه مقایسه می کنین.
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
دیروز رفتم ماشینم که لاستیک سابی گرفته بود بردم مکانیکی گفت باید طبق اش تعویض بشه رفتم دو طبق گرفتم800 هزار تومان و شاگرد مکانیک چرخ ها را باز کرد و طبق را جا زد و چرخ ها را بست و 170 هزارتومان دستمزد گرفت آیا واقعا ویزیت یک پزشک که سالها درس خوانده و زحمت کشیده و برای سلامتی انسان ها کار میکند نباید حتی حق ویزیتش از یک شاگرد مکانیک که 15 دقیقه وقت گذاشته بیشتر یا حتی برابر باشه؟؟؟!!!! در عجبم که این موج پزشک ستیزی که چند سال پیش هم شروع شد و در دوران کرونا موقت فرو نشست کی میخواهد پایان پذیرد وقتی که همه پزشکان خوب از مملکت رفتند و یا برای ویزیت یک پزشک مجبور بشیم از استانی به استان دیگر رفته چند شبانه روز جلو مطب و بیمارستان چادر بزنیم تا بتوانیم ویزیت بشیم؟؟!
اسلام
| France |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
قطعا نبایستی درمان را با چیز دیگری مقایسه کرد قیمت ماشین چندین برابر شده تعمیر ماشین همینطور گوجه و ....اما فردی که پول ندارد می تواند ماشین نخرد میتواند آرایشگاه نرود می تواند لباس درست نخرد ولی نمی تواند وقتی بیمار شد دکتر نرود و نمی توان گفت حالا که پول نداری خدای نکرده برو بمیر
ولی فراموش نکنیم تعداد معدودی پزشک داریم که درامد بالایی دارند اکثر ما در خانواده خود پزشک داریم و شرایط زندگی شان را می بینیم از خیلی از مشاغل وضعیت زندگی بدتری دارند این وظیفه دولت است هزینه درمان را رایگان کند همانطور در خیلی کشورها هزینه درمان توسط بیمه ها و دولت پرداخت میشود نبایستی از جیب کادر درمان هزینه کند
نباید دولت وظیفه خود را روی دوش مردم بیاندازد و اگر طبق خواسته دولت پیش نرفت آن گروه را تخریب کرد ما پزشکان بسیار خوبی داریم آنها هم حق درست زندگی کردن را دارند نباید با قوانین خودخواهانه شرایط به سمتی برود که زندگی کردن سخت تر از این برای کل مردم شود
آن روز که عده ای می گفتند مگر خودمان توان مذاکره مستقیم با آمریکا را نداریم‌ که روس ها را واسطه کردیم ! چنین روزی را پیش بینی می کردند که روس ها در روند مذاکرات سوسه بیایند واز این واسطه گری برای گرفتن امتیاز استفاده کنند !!
اگر یک مورد پیدا کردید که قیمت کالاها امسال از پارسال کمتر شده باشه من به جمع ساندیسی ها می پیوندم ..

نه اصلاحطلب ، نه اصولگرا
هر دو بلای جان ملت و کشور هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
ایضاً
دولت رییسی هیچ برنامه اقتصادی نداشت

همه حرفها و شعارها توخالی بود

مشکل جای دیگر است

با تعویض دولت ها و افراد هیچ تغییری نخواهیم دید
حسن روحانی هشدار داده بود که دولت تندروی اصولگرا اتوبوس ها ، دانشگاهها و خیابان ها را دیوارکشی خواهد کرد

حصار کشی و طرح صیانت اینترنتی مجلس به خوبی ثابت کردند حرف بی ربط نزده بود

چه زود حرف حسن روحانی ثابت شد !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
اولین کسی که پدر ملت را در اورد حسن روحانی بود
خبر خوب برای ساندیسی ها .

حتی با افزایش دستمزد پزشکان ، قیمت ساندیس همچنان ثابت مانده
خوشحالم رای ندادم

اینروزها را می دیدم
به حرفهای هیچ مسئولی اعتماد نمی کنم
همش حرف و شعار
همش وعده های توخالی
بدبختانه نه گذرنامه معتبر داریم نه پول قدرتمند

برای مهاجرت از ایران دستمان بسته است
ایران ، افغانستان و عراق سه کشوری هستند که برای همیشه هر سال بدتر از پارسال خواهند بود

تفکرات و عملکرد مسئولانشان علت این بدبختی هاست
جناب روزنامه جوان
اگر اون عده مخالف هر دو نامزد راه یافته نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، برابر با کل فرانسه حساب می شوند، لطفا یه نگاه به داخل ایران بیانداز و تیتر مناسب هم برای اون بنویس
خواسته ها و فرمایشات علم الهدی اولویت اول رییسی در رسیدگی به مشکلات بوده.
این دولت را باید دولت علم الهدایی نامید

بیچاره اونایی که رای دادن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
بازی خوردند و رای دادند
مگر تحریم ها فرصت نبود ؟؟؟؟؟؟؟

چرا اینهمه التماس برای مذاکرات ؟!؟!؟!؟!؟

کجاست آن مردک منفور روس جناب اولیانوف عزیزتان که میگفت فقط ۵ دقیقه تا امضای برجام مانده ؟؟؟؟؟؟؟؟
امیرعبداللهیان زیر دست ظریف بوده،اصولگراها هم باقری رو آوردن کنارش که سند برجام بخوره به اسمشون،لحظه آخر که همه میگفتن توافق حتمی هست یکدفعه مهره اصلی اصلاحطلبان گفت سپاه باید از تحریم در بیاد.در واقع اصلاحطلبان هم دوست نداشتن بنام این جناح همه چیز تموم بشه.این دعوای خاله زنکی نزدیک دو سه دهه رواج داره.
مدیونید اگه فکر کنید غیر از شوق خدمت و خادمی مردم چیزی دیگه باشه.
دکترهای علفی و طب سنتی را عشق است فقط وقتی به پزشک خواهم رفت که رو به موت باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
روغن گل بنفشه زیاد نزن
افزایش تعرفه پزشکان باعث کاهش مراجعه بیماران به پزشکان و در نهایت افزایش انواع بیماریهای عفونی و مسری در قشر کم درامد و ایجاد یک بستر اماده در جامعه برای شیوع بیماریهای مشابه طاعون، وبا و ... از نوع جدید خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
مگه مغازه دار برای پزشک جنس رو قیمت پارسال حساب می کنه؟
تنها راه فقط وفقط نشتن روبه روی امریکا ومذاکره مستقیم است ؟بقیه مسائل فورمالیته است ؟..
جناب عباس عبدی: با اینکه بسیاری از دیدگاهها و عملکردتون بخصوص در اوایل انقلاب قابل دفاع نیست اما از حق نباید گذشت که نگاهنون به خیلی از مسائلی که در کشور میگذره کارشناسانه است و مقالاتتون وزین و قابل تاُمله.
مجید دلبندم! کان لم یکن درسته
اگر کسب تجربه مذاکره با واسطه و غیر مستقیم مورد نظر مقامات بود چندید سال این شیوه انجام شد ولی پیشنهاد می شود در صورت برگشتن به برجام و در جهت جلوگیری از دخالت سایر کشورهای منفتع طلب در روابط دو کشور و همچنین جلوگیری از خروج از توافق سفارت خانه های دو کشور فعال شوند و پس از سالها دشمنی راه گفتگو و صلح را انتخاب کنند
ما کارمندان دولت ۱۰ درصد به حقوقمون زیاد شده اگر به فرض یک روز کاری را حساب کنیم میشود ۳۰۰ هزار تومان حالا یک پزشک همان ۳۰۰ هزار تومان را در حداکثر ۵ دقیقه بدست میاورد اگر ۸ساعت را در ۵ دقیقه تقسیم کنیم میشودتقریبا صد برابر درآمد روزانه یک کارمند با این حساب سر انگشتی یک پزشک صد برابر یک کارمند درآمد دارد
بنده این سوال را از هگه پزشکان محترم میپرسم کجای این با اگصاف و عدل همراه هست کجای دنیا درآمد پزشک صد برابر دیگر اقشار جامعه هست.کمی انصاف مروت داشته باشید فرزندان این مردم جلو چشمانشان پر پر میشود ولی پول دکتر بردنشان را ندارند قیامتی هست که باید پاسخ گو باشین مردم دارند زیر فشار اقتصادی کمرشان خرد میشود شما به دنبال جگع کردن پول برای زندگی های لاکچریتان هستین واقعا برای این مردم متاسفم؟؟؟
سرنوشت برجام احتمالا باید در عرصه میدانی و توسط بازیگرانی چون اسرائیل و نیروهای نیابتی ج.ا تعیین شود.
اسرائیل که تا کنون از نابود کردن توان سازمانهای نظامی ِ حماس و حزب الله ناتوان بوده الان در سوریه با احتمال شکل گیری گروهی جدید به شدت درگیر است.
اسرائیل در جنگ داخلی سوریه دخالت مستقیم و نظامی ندارد اما بیش از 400 حمله هوایی به اهدافی خاص در سوریه انجام میدهد و در تمام این حملات از قبل به روسیه اطلاع داده می شود تا سامانه های روسیِ مستقر در سوریه، برای واکنش نسبت به آن، فعال نشوند.
در سمت مقابل و این روزها، جنبش های فلسطینی به شدت فعال شده اند و اوضاع قدس آشفته است. اظهارات رئیسی و تهدید اسرائیل و کشورهایی که با اسرائیل عادی سازی روابط انجام دهند، حمله موشکی به پایگاه اسرائیل در اربیل عراق و...
ظاهرا برجام منتظر نتیجه ی این بازی بزرگ است. اگر جمهوری اسلامی بتواند با نیرویِ جریانهای فلسطینی امنیت اسرائیل را به طور جدی به چالش بکشد برنده شده و اثبات می کند که انقلاب اسلامی قدرتِ اندیشه و تأثیر گذاری بر مردم دارد و با بهره گیری از این فاکتور تأثیر گذاری می تواند موازنه ی قدرت را بین خود و اسرائیل تصحیح کند و عملا نیازی به بمب اتم ندارد. حتی با پیشرفت این اعتراضات ممکن است چالش بعدی بمب های اتمی اسرائیل باشد که در صورت دامنه دار و طولانی شدن اعتراضات و خطر سقوط حکومت صهیونیست، سرنوشت این بمب ها چه خواهد شد.
*
آنچه دلیل سکوت و صبوری طرفین است، انتظار برای پایان این بازی و مشخص شدن نتیجه است و هر طرفی که بازنده باشد باید امتیاز بدهد.
.... ناکارآمدی نهاد‌های رسمی و قانونی حل اختلاف، چون طولانی و پرهزینه بودن دادرسی، فرد را تشویق می‌کند که به راه‌حل‌های شخصی یا همان خشونت روی آورد....
دقیقا جناب عبدی بسیار تحلیل دقیق و ظریف و موشکافانه ای بود ...آقای عبدی مسائل روز را به درستی درک کرده و دلیل و راه حل ها را پیشنهاد می دهند ولی کیست که بشنود و اجرا کند
امیدوارم ایشان سلامت باشند تا مثل همیشه مسائل و مشکلات جامعه را بخوبی بررسی و تحلیل نمایند... تشکر اقای عبدی گرامی
پوشش های خبری رسانه ای صدا وسیما و ترفند های فضای مجازی برای دمیدن روح در کالبد پوسیده ی این دولت به حال ما مردم پشیزی ارزش نداره.
امروز رفته بودم گوشت برزیلی بخرم فروشگاه رفاه گفت برو تو فریزر ها را ببین چیزی مونده رفتم دیدم (راسته) فقط باقیمانده حدود 10 تا راسته منجمد به شکل دسته بیل و کلنگ و دسته هاون و این دنده های زمخت از پلاستیک ها زده بود بیرون وحشت کردم که حدود 50 ال 60 سانت راستای گوشت منجمد که واقعا وحشت کردم از مشتری ها پرسیدم شماها از این نمونه گوشت تا حالا خریده اید؟؟؟؟ یه مردی گفت من از سردستش خریدم خوب بود گوشت داشت اما این راستا !!!!! اومدم سوپر پنیر بخرم صحبت گوشت شد دگفت دوست من خریده تاریخش مربوط به 32 سال پیش بوده است نمیدونم راست میگفت یا ناراست! اما این همه تبلیغات از گوشت 85000 تومانی !! همش دروغ همش فریب همش کلاه سر مردم گذاشتن دولتی ها. خ
تنهاخدماتی که اگربنظرکسی گران بیایدمیتواندمشابه آنرارایگان
دریافت کندویزیت پزشکان است که دربخش خصوصی پولی ودربخش دولتی بابیمه همگانی رایگان است البته بخش دولتی هم پزشکان خوبی داردوعلاوه برآن دولت تمام هرینه های مطبش راتقبل میکندوحتی سالی حداقل یکماه به پزشکش مرخصی میدهدحقوق هم میدهد درحالیکه دربخش خصوصی اگرپزشک حتی یک روز کارنکند پولی دریافت نمیکند
تومملکت ماخداوکیلی دولت چه کاره است واصلابرای چی تشکیل میشه!؟همه اموردست کسان دیگری است ولی فحش دادن به دولت فقط آزاده ودوره اش که تمام میشودهمه کاسه کوزه هاروسردولتی میشکنندکه دیگرنیست ودولت جدیدآمده روزازنو روزی ازنو!
ایران و افغانستان و بورکیناپاسو بیشترین حقوق و درامد را پزشکان دارن و مالیات هم نمی دهند و اشتباهات مرگبار انها هم در هیچ جا رسیدگی نمی شود
مقام معظم رهبری مد ظله العالی: ما میخواهیم اگر کسی در یک خانواده مریض شد بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
ایا خطاب فرنایش به حق ایشان تنها جامعه پزشکی است یا دولت و سازمانهای بیمه گر؟
واقعیت امر این است که دولت و بیمه ها روز به روز سهم پرداختی از جیب مردم را افزایش می دهند و رسانه های وابسته نیز با تبلیغات فراوان علت انرا زیاده خواهی جامعه پزشکی معرفی می کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر