بازدید 15132
مرور روزنامه‌های شنبه سی ام بهمن

عصبانیت از محدودیت اینترنتی/شاه، مستقل و ملی نبود/جنگ روایت ها در وین

چرا خانه ارزان نمی‌شود؟ توافق برای احیای برجام در انتظار اراده سیاسی، ماشین سرکوب آل خلیفه شتاب می‌گیرد؟ حمایت از مظلومیت مسلمانان هندی، فشار اقتصادی و عملیات رسانه‌ای دو ابزار اصلی دشمن در بیان رهبر انقلاب، خاطیان کرونا محاکمه نشدند، اجماع ۱+۵ برای احیای برجام؟ انتقام‌گیری به وسیله مزاحمت‌های تلفنی و قاچاق معکوس لوازم خانگی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳ 19 February 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه سی ام بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که انتقاد رهبر انقلاب نسبت به «دروغ‌پردازی» و «تهمت‌زنی» به ارکان انقلاب از یک سو و دلایل رشد قیمت مسکن در شرایط رکود، آبروریزی گنبد آهنین اسرائیل و ادامه مصائب کرونا در دومین سال شیوع در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


جنگ روایت‌ها در وین

محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول ابتکار در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان جنگ روایت‌ها در وین نوشت: عصر کنونی به عرصه جنگ روایت‌ها تبدیل شده است. در این عصر واقعیات برساخته و پرداخته می‌شوند. واقعیت‌ها آن چیزی نیست که در میدان رخ می‌دهد بلکه آن‌چیزی است که برکشیده و تصویر می‌شود. “تقریر حقیقت” جای “حقیقت” را گرفته است و از همین روی تیغ بلاغت بیش از حقیقت خواهد برید. این انقلاب در مفهوم واقعیت، ماهیت قدرت را نیز دچار تحول مفهومی کرده است. آنچه روی صحنه نمایش داده می‌شود بیش از (و یا دست‌کم به اندازه) آنچه در پسِ صحنه می‌گذرد، قدرت ساز است. به همین علت “روایت واقعیت” بیش از “واقعیت” مهم شده است و یا به تعبیر بهتر، واقعیت همان روایت واقعیت شده است. بنابر همین ماهیت قدرت، امروز قدرتمندان جهان دست کم همانقدر که وقت خود را صرف توافق می‌کنند، زمانی را صرف روایت توافق امی‌کنند. بایدن سخنانی که با رسانه‌ها در مورد بحران اوکراین می‌گوید را با خود پوتین در این مورد حرف نزده است. می‌داند که پیروزی روایت بخشی از پیروزی واقعی است. همین کار را نیز دارند با برجام می‌کنند. ابتدای دور جدید مذاکرات با بزرگنمایی محدودیت زمان مذاکرات و تعیین ضرب الاجل‌های فرضی، تلاش کردندضمن به انفعال کشاندن تیم مذاکره کننده ایرانی، چنان وانمود کردند که ایران محتاج و مضطر به توافق است و اینگونه اضطرار و احتیاج خودشان را زیر درشت نمایی اضطرار ایران پنهان کردند. در واقع می‌توان گفت شاهد جنگ روایت‌ها در وین هستیم. پس از آن نیز طرف غربی تمام تلاش خود را حول تحمیل روایت خود از مذاکرات به افکار عمومی می‌کند. این را نیز به کمک لشکر رسانه‌ای صهیونیستی انجام می‌دهد. طرف غربی می‌کوشد اولین خبر از چگونگی روند مذاکرات را به خورد افکار عمومی جهان دهد و آن را جا بیندازد. اکنون نیز سعی در ارائه روایت خود از دستاورد‌های توافق احتمالی دارد. باید جنگ روایت‌ها را جدی گرفت.

 

شاه مستقل و ملی نبود

سید عطاءالله مهاجرانی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با تیتر شاه مستقل و ملی نبود نوشت: در یکی از اتاق‌های کلاب‌هاوس، طعم سخن برخی گویندگان، از ملی بودن و مستقل بودن محمدرضا شاه حکایت می‌کرد. گفتم: «شاه نه ملی بود و نه مستقل!» این سخن، به گوش برخی دوستان اندکی ناهموار آمده بود و توصیه به انصاف کردند. در درنگ امروز می‌خواهم بگویم که سخنم سخنی سنجیده، مدلل و مستند است. می‌توان برای اثبات این ادعا، دلایل متعددی برشمرد، تنها به یک مورد اشاره می‌کنم. می‌توان از اداره ارتش شاه توسط امریکا و انفعال شاه در برابر امریکا سخن گفت. در واقع ما وقتی متن خاطرات ماموریت ژنرال رابرت هایزر- که به گمانم باید تمامی علاقه‌مندان به استقلال کشور، این کتاب را با دقت و تأنی بخوانند- می‌خوانیم، غیر از حس سرافکندگی و حسرت و تاسف به حال کشور و ارتش و فرماندهان خفیف شده نیرو‌های مسلح و شخص شاه، احساس دیگری پیدا نمی‌کنیم. بی‌دلیل نبود که به روایت هایزر، روزنامه پراودا چاپ مسکو، ژنرال هایزر را، فرماندار نظامی ایران یا نایب‌السلطنه تفسیر کرده بود. البته او نایب‌السلطنه‌ای بود که برای سرنوشت سلطان تصمیم می‌گرفت. ژنرال هایزر غیرقانونی، بدون تشریفات گمرکی و ناشناس و با لباس غیرنظامی با هواپیمای نظامی سی- ۱۳۰ آبی رنگ نیروی هوایی امریکا، وارد فرودگاه مهرآباد می‌شود، افرادی از بخش نظامی سفارت امریکا در انتظارش بودند. به مقر خود می‌رود. مقامات ایران به ویژه شاه بعد‌ها از حضور او باخبر می‌شوند. به دلیل همین ورود امریکا و انگلستان را از ایران به عنوان عناصر نامطلوب اخراج کند. بدیهی بود که حتی تصور چنین امری به ذهن محمدرضا شاهِ که ضعیف‌النفس و بیمار و حکومتش متکی بر کودتای امریکایی- انگلیسی بود، خطور نمی‌کرد. ماموریت رابرت هایزر سی و یک روز طول کشید. نهایتا هم با هواپیمای نظامی باری سی - ۱۳۰ امریکایی که البته این‌بار به رنگ هواپیما‌های ایرانی در آمده بود، ایران را ترک کرد! دو کلید واژه بسیار مهم، در کتاب ماموریت تهران، هایزر وجود دارد، واژه اطاعت و واژه اراده.

هایزر به صراحت نوشته است: «شاه به گروه منظور از گروه، فرماندهان سه نیرو، ربیعی فرمانده نیروی هوایی و حبیب‌اللهی فرمانده نیروی دریایی و بدره‌ای فرمانده نیروی زمینی، تیمسار توفانیان مسوول لجستیک و خرید‌های نظامی، ارتشبد قره‌باغی رییس ستاد مشترک و تیمسار ناصر مقدم رییس ساواک است. هایزر از این گروه گاه به عنوان گروه پنج نفره و گاه شش نفره، به اضافه تیمسار ناصرمقدم نام می‌برد - گفته بود که به حرف‌های من گوش کنند، به من «اعتماد» داشته باشند، از من «اطاعت» کنند، او گفته بود که من ژنرال آن‌ها هستم.»


شاه در فصل ۲۹ کتاب پاسخ به تاریخ ملاقات هایزر و سولیوان با خود اشاره می‌کند، نوشته است آن‌ها فقط می‌خواستند از روز و ساعت حرکت او به خارج مطلع شوند. یعنی خروج شاه از ایران را امری محتوم می‌دانستند. شاه مطلقا اشاره‌ای به فرمان اطاعت یا ادعای هایزر مبنی بر اطاعت فرماندهان نیرو‌ها و ستاد ارتش از هایزر اشاره نمی‌کند. به همین خاطر ما شاهدیم که بار‌ها، هایزر بر سر فرماندهان نیرو‌ها داد می‌کشد و فریاد می‌زند، آن‌ها را به کم‌کاری متهم می‌کند، از اینکه نتوانسته‌اند، اداره گمرکات و تاسیسات آب و برق و بانک مرکزی و رادیو و تلویزیون را بر عهده بگیرند، آن‌ها را شماتت می‌کند. کسانی که محمدرضا شاه را ملی و مستقل می‌دانند، کتاب هایزر را دو بار بخوانند تا ببینند موسسات بسیار پرهزینه‌ای مثل نیرو‌های سه‌گانه و ستاد مشترک چه حال و روزی داشته‌اند و درجه توانایی آن‌ها در چه حدی بوده است. بار‌ها ژنرال هایزر از ارتش شاه به عنوان ببر کاغذی یاد می‌کند.

در یک کلام می‌توان گفت شاه ارتش را به تمام معنا خوار و زبون کرده بود. تصمیم شاه مبتنی بر اطاعت فرماندهان نیرو‌ها از یک ژنرال استراتژیست هفت خط و متخصص طراحی کودتا، بر مبنای کدام قانون و عقلانیت و مشورتی صورت گرفته بود؟ وقتی ژنرال هایزر به سخنان امام‌خمینی در بهشت‌زهرا، در دوازده بهمن اشاره می‌کند که امام خطاب به ارتش گفته بود: «آقای ارتشبد آیا نمی‌خواهید مستقل باشید؟ آقای سرلشکر آیا نمی‌خواهید مستقل باشید؟ آیا می‌خواهید صرفا نوکر باشید؟» هایزر اضافه می‌کند که آیت‌الله خمینی به نیرو‌های مسلح توصیه کرد که به آغوش باز مردم بازگردند و تسلیم دستورات خارجی نشوند. (هایزر، ص ۲۵۶)

چنانکه می‌دانیم، شاه در زمان ترک ایران، اختیار فرماندهی و اداره ارتش را به شاپور بختیار نداد. شاپور بختیار همیشه از این نکته به عنوان چشم اسفندیار دولت ۳۷ روزه خود که بعد از پادشاهی ۳۷ ساله محمدرضا شاه در روز ۲۲ بهمن سقوط کرد، یاد کرده است. او از خیانت ارتش سخن می‌گوید. در حالی که تصمیم فرماندهان ارتش به ویژه نقش ارتشبد عباس قره‌باغی (۱۳۷۹-۱۲۹۷) در اعلام بی‌طرفی ارتش، نقشی هوشمندانه و تصمیمی درست بوده است. وقتی شاه خود در مکالمه تلفنی با علی امینی می‌گوید: «داریم مثل برف آب می‌شویم.» از ارتش چه کاری ساخته بود؟


در واقع هایزر که از طرف شاه به عنوان فرمانده ارتش منصوب شده بود، در عمل دید که ارتش به دلیل فقدان توانایی فنی و نظری و تجربی و نیز فقدان اعمال اراده، نمی‌تواند در برابر امواج انقلاب مقاومت کند، ایران را ترک کرد. اگر قرار باشد تنها یک سند دال بر اینکه شاه ملی و مستقل نبود، ارایه شود، همین اعتراف هایزر بسنده است. در واقع شاه بر اساس توصیه‌نامه‌هایی که پدرش از تبعید برایش نوشته بود، اتکا و امیدش به امریکا و انگلستان بود، رضا شاه به او گفته بود: «دولت‌های خارجی- امریکا و انگلستان - هستند که شاه را می‌آورند یا می‌برند.» چنانکه این اعتراف درباره رضا شاه و محمدرضا شاه دقیق و درست است. هر دو را آوردند و بردند، یعنی ملی و مستقل نبودند.

عصبانیت از محدودیت اینترنتی

احمد شیرزاد استاد دانشگاه طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان عصبانیت از محدودیت اینترنتی نوشت: مساله اینترنت امروز در جامعه به یک دم شیر بدل شده و هر دولت یا دستگاهی که بخواهد در مورد آن عملی را انجام دهد کارش به مشکل می‌خورد. مسائل زیادی هست که جامعه و عامه مردم حسش نمی‌کنند و با آن درگیر نیستند. مردم حتی تاثیر تحریم‌ها را به طور غیر مستقیم حس می‌کنند یا تغییرات و تحولات سیاسی، انتخابات و... به طور غیر مستقیم حس می‌شود و برای اینکه بخواهید مردم را به یک قضاوت درست برسانید باید کل این رابطه‌ها را برای مردم واشکافی کنید. ولی اینترنت الان تبدیل به ابزاری شده که به طور میانگین هر شهروند ایرانی بیش از ۲ ساعت از وقت خود را در فضای مجازی می‌گذراند. حتی روستاییان و کسانی که در فضا‌های دور هستند کم و بیش با فضا‌های اینترنتی درگیر هستند و اینترنت با زندگی مردم آمیخته شده است.

امروزه بسیاری از خانم‌ها یا آقایان مسن که شاید سواد کلاسیک آنچنانی نداشته باشند یاد گرفته‌اند که از این فضا‌های مجازی استفاده کنند. از بعد اقتصادی هم اگر بنگریم بسیاری معیشت و دو لقمه نانی را که در می‌آورند بستگی به فضای مجازی و اینترنت دارد. به طور طبیعی با افزایش کاربران دولت ناچار است که پهنای باند بیشتری به مردم بدهد و مجاری عبور اطلاعات را روز به روز وسیع‌تر کند. یعنی اگر هیچ محدودتی هم وجود نداشته باشد و مردم بخواهند در یک وضعیت ثابتی از اینترنت استفاده می‌کنند به دلیل استفاده روز افزون بایستی این شاهراه‌ها روز به روز گسترده و وسیع‌تر شود. حتی اگر دولت هیچ اقدامی انجام ندهد نیز مردم به شدت احساس محدودیت خواهند کرد. یعنی یک شهروند وقتی شب با تلفن همراه خود کار می‌کند و می‌خواهد به فضای مجازی سری بزند یا با چند نفر تماس بگیرد، اما به دلایل مختلف با مشکل مواجه شود و نتواند از این فضا استفاده کند عصبی می‌شود و عصبی کردن مردم نیز کار چندان عاقلانه‌ای نیست؛ لذا تصمیم گیرندگان امر بهتر است که با این قصه خیلی بازی نکنند. اگر به فکر سلامتی فضای مجازی و اینترنت هستند باید کار‌های دیگری انجام دهند. ایجاد محدودیت، بستن پهنای باند و کند کردن اینترنت چندان کار درست و شایسته‌ای به نظر نمی‌رسد. البته نمی‌توان قطعا گفت که این اتفاق افتاده، چون ممکن است دولت نیز چندین دلیل بیاورد و از عملکرد خود دفاع و آمار بدهد. در حالی که این‌ها مهم نیست؛ مهم این است که آن شهروند کاسب، کارگر یا تحصیلکرده که شب به منزل می‌رود یا در طول روز می‌خواهد به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کند با محدودیت روبه‌رو نباشد. اگر مردم احساس کنند که جلوی راه‌ها بسته است عصبی می‌شوند. در حالی که التهاب برای جامعه سم است و مسئولان امر باید بهتر امورات را رصد کنند. نمایندگان مجلس فکرنکنند که از آسمان برای اصلاح جامعه ماموریت دارند بلکه باید فکر کنند که چگونه می‌شود به مردم خدمت کرد. خدمت به مردم نیز این است که بتوانند خواسته‌ها و نیاز‌های برحق مردم را تامین کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۴
جناب دنیای اقتصاد ! هر عقبگرد دلار مساوی است با عقبگرد بیشتر بورس نورچشمی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
و تازه همتی اعتراف کرده که پولهای بی پشتوانه که چاپ شده معادل پولهای بلوکه کره جنوبی و ژاپن و ... است
یعنی تمام منابع را پیش خور کرده اند اقایون
منتهی رییس جدید بانک مرکزی ظاهرا این موضوع را نمی فهمد و انواع جوهای ارزی را میدهد
آقای شیرزاد مبالغه نفرمائید بسیاری ازافرادمسن دراکثرکشور های بسیارپیشرفته بااینترنت باسرعت بالا هم برای کاربااینترنت
مشکل دارندالبته فرق کشورماباآن کشورها آنستکه مامسن ترها را مجبورمیکنبم که ازاینترنت استفاده کنند دربعضی مواقع واگر
خودشان هم نتوانندیافرزندی ویاکمکی نداشته باشندمجبورند باشرمندگی به کافی نت هامراجعه کنندوموردتحقیرقرار گیرند الاایحال کندی اینترنت بیشتربرای کارهای علمی وآموزشی ضررداردکه باعث عقب ماندگی دانش دانشمندان میشود اینگه بگوئیم چون سالخوردگان وروستائیان استفاده میکنندبایدسرعت بالا وپهنای باند وسیع داشته باشدقیاس مع الفارق است بهتراست پیران وسالخوردگان که چندصباحی بیشترمیهمان ما نیستندرامجبوربکاری نکنیم که غرورشان جریحه دارشود چون
فردانوبت ماخواهدشد بعضی مشاغل هم همانگونه که فرمودیدبیشتربمنظورتبلیغ ومعرفی کالای خودبه اینترنت وابسته هستند البته جسارتاً عرض شودمامعروفیم به اینکه سریع ازدرشکه سواری جمبوجت سوارشدیم بدون آنکه فرهنگمان رابمروررشددهیم وهمین باعث ناهنجاریهای عدیده ای برایمان شده درمورداینترنت هم بهمین صورت دیگرکارمان بجايی رسیده که برای خریدگوشت هم بایداز اینترنت استفاده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
شما با آی‌پی آلمان این حرفو نزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
لطفاً با این مهملات به بزرگترهای این مملکت اهانت نکنید. بسیاری از افراد مسن این مملکت بهتر از شما که در آلمان تشریف دارید با اینترنت کار می کنند. هیچ دلیلی ندارد به این بهانه واهی مردم را از داشتن اینترنت پر سرعت محروم کنیم. من خودم 75 سال دارم و مطمئن هستم که خیلی بهتر از شما می توانم با اینترنت کار کنم. ملت ایران ملتی بسیار با فرهنگ هستند و به راحتی با انواع پیشرفت ها کنار می آیند. مشکل مسئولان مملکت هستند که هنوز حصر حجری فکر می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
شما در آلمان زندگیتو بکن و تو کار و بدبختی ملت دخالت نکن
شما الان در کویت بگید امیر کویت مستقل نیست خود مردمش با شما حتما برخورد میکنند برای اینکه امیر به غیر از اینکه مستقل باشه چیز دیگه ای نیست ولی وقتی از بیرون نگاه میکنید انگار واقعا مستقل نیست برای اینکه کویت کشور کوچکی هست که بین سه قدرت منطقه ای منگنه شده ایران عراق و عربستان امیر کویت مجبور هست هوای این سه کشور رو داشته باشه حتی باید هوای یه قدرت بزرگی مثل آمریکا رو هم داشته باشه کما اینکه زمان جنگ نفت کش های کویتی با پرچم آمریکا رفت و آمد میکردند ولی خوب باز هم دیوانه ای مثل صدام پیدا میشه که کویت رو اشغال میکند اما همین امیر کویت با کمک آمریکا عراق رو بیرون کرد بعد هم که عراق ۲۰ سال تحریم شد و کویت هم توانست ۵۳ میلیارد دلار از عراق غرامت بگیره اینا نشونه عقل هست
شاه مستقل و ملی نبود
اقا من یه سوال دارم شاه اصلا بد نامرد بیچاره لجن هرچی که بگید بود
اینو بگید تو این 42 سال شما چیکار کردید ؟
که خونه متری 10 هزار شدش 50 میلیون ماشین 100 هزاری شده 200 میلیون برنج دو زاری شده 100 هزار و ووو
اینو بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
خوب حقوق هم بگو از چند به چند شده!!!
قضاوت کردن در مورد استقلال شاه را بگذارید کنار حرکات و رفتارهای سفیر روسیه در ایران و اولیانوف در وین !؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
مدت 40 سال از مرگ شاه می گذرد

جناب مهاجرانی و همکارانشان بفرمایند

که خودشان برای این مملکت و مردم چکاری کرده اند ؟
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
شرم بر روس پرستان و غرب گدایان

نه اصلاحطلب نه اصولگرا
v
فقط ایران و ایرانی .
من تاثیر تحریم‌ها رو هم مستقیم حس می‌کنم، به عنوان کسی که در تولید محصولات الکترونیکی دست داره. خیلی چیزا به دستمون نمی‌رسه یا مجبوریم از طریق واسطه‌های نامطمئن بخریم و کلی فیک و کیفیت پایین بینش هست.
رژیم سابق استقلال نداشت اما وضع مردم به دلایل زیر بهتر بود :

گرانی بسیار بسبار بسیار کم بود
کالاهای تولید داخل حتی اگر مونتاژ بود از بهترین های جهان بود
فرار مغزها نداشتیم
ازدواج زیادتر از الان بود
سرمایه گذاری بدون ریسک بود
گذرنامه معتبر داشتیم
پول ملی قدرتمند داشتیم
در خاورمیانه قدرت اول نظامی و اقتصادی بودیم
مردم با هم اتحاد داشتند
دلهای مردم شاد بود
فساد اخلاقی یکدهم اینستاگرام و دیوار و ..... فعلی بود
روحانیت جایگاه بهتری داشت
دین و اعتقادات مذهبی مردم واقعی بود
بنجولهای چین و پاکستان و هند جایی در ایران نداشت
معلمان و کارگران و کارمندان و کسبه و ..... از حقوق مکفی برخوردار بودند
بهداشت و درمان و آموزش رایگان بود
.......
.....
..
..
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
وقتی تورم ایران در طول 20 سال قبل انقلاب هر سال بین 15 الی 20 درصد بود
اگاهی هم که نداشتید چون اکثرا بی سواد بودن
پول ملی و گذرنامه باید در معیشت مردم نمایان گر باشد که از تورم گرانی و حلبی آباد مشخص بود در چه وضعی بودید
نرخ بیکاری هم بالا بود آمار آن موجود هست بالای 11 درصد
قدرت نظامی هم که آمریکا خواست ژاندارمری منطقه باشید و دستورات آنها را اجرا کنید خوب طبیعی هست ابزار هم باید تامین کند و البته پولش را هم چند برابر بیشتر گرفت
قدرت اول اقتصادی هم نبودید بلکه عربستان بود و با ترکیه در رقابت
مردم هم اعتقاد بیشتری داشتند چون هنوز مدرنیزه نشده بودن و مقاومت می کردن
اعتبار پاسپورت، اقتدار منطقه ای و جهانی، ثبات اقتصادی و شادی و نشاط جامعه نشان می دهد در گذشته وضع بهتر بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
عجب پس بگو چرا همه می خواستند بیایند در ایران!! یا 70درصد مردم هم اصلا فقیر نبودن!!!!
برو عمو
اینترنت ابزار است... مثل چاقو.... هم می توان خوب استفاده کرد و هم بد.... قطع یا کاهش سرعت اینترنت سیاست درستی نیست!.... از این فضا استفاده درست کنید.
والله من زمان شاه را ندیدم
اما امارهای ان زمان را خوانده ام
میانگین هر ایرانی 6 برابر یک چینی درامد داشت
و امروز
میانگین هر چینی ده برابر ایرانی درامد دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
میانگین درآمد سال 57 در ایران حدودا 120 دلار بود و در چین 130 الی 150 دلار
البته الان هر کسی فهمیده که ملاک قدرت خرید هست و نه فقط عدد
بنظرم کارشناسان مذاکرات وین و مسئولین مواظب باشند که رسانه های غربی آنچه خود میخواهند به خورد جامعه برای تخطی آینده در برجام ندهند یعنی اگر عملا موافقت میکنند فلان تحریم بداشته میشود ولی خلافش به خرود رسانه ها بدهند و هیاهو کنند و بعد وقتی انجام ندادند دنیا باور نداشته باشد که غربی ها تخطی کرده اند و در ذهنهای عموم جهان عدم تخلف غرب و تخلف ایران تداعی نشه برای حمله و تخریب و ... ایران
قرار بود خبرهای خوش اقتصادی داشته باشیم.
دو ماه گذشته ولی خبری نشد

مسئولان خسته نشدید از اینهمه وعده های توخالی

ما حالت تهوع گرفتیم
ناشناس ۷:۳۱! شما حالت خوب نیست. مثل جمبوجت نپر وسط. علی‌ایحال رو هم درست بنویس. اینترنت چه من و تو بلد باشیم و چه نباشیم به عنوان معیار باسوادی شناخته شده و نمی توان از زندگی حذفش کرد.
آقای مهاجرانی، نظرت راجع به مزدورهای نون به نرخ روزخور چیه؟
اقای مهاجرانی لندن نشین خوش نشین .شاه 42 است که دستش از این دنیا کوتاه است ولابد اگر خوب بود انقلاب نمیشد. شما که خدای ناکرده وابسته به جایی مثلا عربستان نیستید چرا نمیایید به کشور تا از وجود شما استفاده بهینه شود
اینترنت ابزار است... مثل چاقو.... هم می توان خوب استفاده کرد و هم بد.... قطع یا کاهش سرعت اینترنت سیاست درستی نیست!.... از این فضا استفاده درست کنید
چیز بسیار بدی است وقت آدم‌ها می‌گیرد رابطه های فامیلی را ضعیف میکند،خلاف مسئولین را براحتی لو می‌دهد.
اینترنت ابزار است... مثل چاقو.... هم می توان خوب استفاده کرد و هم بد.... قطع یا کاهش سرعت اینترنت سیاست درستی نیست!.... از این فضا استفاده درست کنید
چیز بسیار بدی است وقت آدم‌ها می‌گیرد رابطه های فامیلی را ضعیف میکند،خلاف مسئولین را براحتی لو می‌دهد.
عاقا اینا همش بحث های انحرافیه ، فضای مجازی باعث آگاهی مردم شده نسبت به کار مسولین ، همین قضیه به مزاج آقایون خوش نیومده میخوان محدودش کنن ، اما زهی خیال باطل چیزی نمی تونه جلوی تکنولوژی و بینش مردم رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
کاملا درست می فرمایید.
عجب!از نظر برخی رفتن به کافی نت تحقیر‌است ولی ایستادن در صف مرغ تحقیر نیست.
عجب!از نظر برخی رفتن به کافی نت تحقیر‌است ولی ایستادن در صف مرغ تحقیر نیست.
خدا وکیلی آنزمان من که دیپلم‌گرفتم‌مانده بودم چکار کنم و چه درسی بخوانم‌و چه کاری انجام بدهم آنقدر که فرصت های شغلی زیادی بود بالاخره دانشجو شدم و ماهی حدود ۱۸۰۰ تومان کمک هزینه دولتی میگرفتم و با این پول حتی ماشین هم داشتم، از سرم هم زیاد بود بعد ها دکترا گرفتم و مشغول کار شدم و برای فقط زندگی بسیار ساده مجبور بودم در سه جا کار کنم و همیشه هم مستاجر و خانه بدوش.
البته آقایانی که میگویند آن زمان بد بود احتمالا آدم های تنبل و تن بکار بده نبودند، و الی با دیپلم هم مردم معلم و یا کارمند میشدند و صاحب خانه و ماشین هم میشدند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
شما یک چیزی را غافل شدی یعنی اینکه الان تقریبا دیگر بیشتر افراد دنبال مدرک گرفتن و کار پشت میز نشینی هستند در حالی که آن زمان خیلی به ندرت بود و به همین خاطر برای تحصیل کرده ها کار زیاد بود
مهم اینه که باامریکادشمن باشی وگرنه باقی دنیامجانی استقلال می آورند!!
خودتون ما رو به زور هل می دین به سمت اینترنت استارلینک......
فیلتر شکن را خاموش کن اولا و بعد هم بسته های نامحدود اینترنتی نخر که در آخر شب محدود هست ببین چطوری سرعت مثل موشک بالا می رود
خوب آقاعطا ملت انقلاب کردن که اونجوری یابد تر از اونجوری نباشه.
روزنامه اعتماد با اون نتیجه گیری که کردی تیشه به ریشه خیلی چیزا زدی
آقای مهاجرانی شما چون خودت مستقل وملی نیستی ومسیولیت هایت و نحوه زندگیت نشانگر این است بقیه را هم به این دید میبینی
آزادی اینترنت و مطبوعات باعٍث افشای فساد مسوولین خواهد شد.
آیا اکنون مستقل و ملی عمل میکنیم البته بعداز جنگ خدارحمت کند شهید همت
اینا از مدیریت یه شبکه زپرتی صداوسیما برنمیان هک میشن بعدمیخوان صیانت ازاینترنت راه بندازن پهنای باندرو زیاد کنن
رضا شاه گفت انگلیس و آمریکا هست که دولتها را می آورند و می بردند.
از خوب و بد زمان شاه یکی این بود که اکثر کسانی که برای تحصیل به اروپا و امریکا میرفتند بلافاصله بعد از پایان تحصیلات برای کار و خدمت به کشورشان برمیگشتند ولی امروز...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر