بازدید 17946
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۲۷ بهمن

یادداشت علی مطهری درباره قاتل اهوازی/باید در جهاد تبیین مراقب نفوذی‌ها باشیم/اقتصاد را از حالت انتظار خارج کنیم

آیا پوتین یک میهن‌دوست است؟ بازی هوشمندانه پوتین در بحران اوکراین، خط فقر، حداقل مزد، توزیع هوشمند کالا‌های اساسی برای مقابله با دلالان و گرانفروشان، کمبود ۱۹۰ قلم دارو در کشور! جزئیات راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، گردش همزمان اُمیکرون و دلتا در کشور، نتیجه مذاکرات در انتظار پایان بازی آمریکا، سیگنال‌های ضد و نقیض به بازار خودرو و باز شدن «گره مرخصی» برای برخی زندانیان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸ 16 February 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که اختلالات در کیفیت و سرعت اینترنت در چند ماه گذشته، طرح شفافیت حذف خواهد شد؟ قتل زن اهوازی، آخرین قتل خانوادگی خواهد بود؟ آخرین تحولات مذاکرات تهران-ریاض و میوه شب عید ۲۵ درصد زیر قیمت بازار در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشتی و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


یادداشت علی مطهری درباره قاتل اهوازی

علی مطهری طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد درباره قاتل اهوازی نوشت: فاجعه دردناک سر بریدن زن هفده ساله توسط همسرش و با آن سر دور افتخار در اهواز زدن شایسته بررسی بیشتر است تا از تکرار آن در آینده جلوگیری شود. چند نکته قابل ذکر است:
۱- در فقه اسلام شروط ازدواج دختر و پسر یا مرد و زن را عقل و بلوغ و رشد ذکر کرده‌اند و می‌گویند طرفین باید عاقل و بالغ و رشید باشند. از مشکلات جامعه ما این است که به شرط سوم یعنی رشید بودن توجه لازم نمی‌شود. رشید برای ازدواج، انسانی است که فلسفه و هدف ازدواج را می‌داند و در این زمینه به رشد فکری لازم رسیده است و ازدواج را مهم‌ترین مرحله زندگی تلقی می‌کند. رفتار مقتول این حادثه که در ۱۳ سالگی ازدواج کرده است نشان می‌دهد که او در زمان ازدواج از رشد فکری و اجتماعی لازم برخوردار نبوده و رشید نبوده است و دادگاهی که برای او گواهی رشد صادر کرده به خطا رفته است.
۲- پدر غزل و پدر همسرش که او را از ترکیه به ایران آوردند خارج از احتیاط عمل کرده‌اند و در حالی که می‌دانستند سجاد، همسر غزل مترصد انتقام و در حال انفجار است تمهیدات لازم را برای عدم دسترسی او به غزل فراهم نکردند و گویی خودشان با سجاد همکار بوده‌اند تا به خیال خود این لکه ننگ را از دامن خویش پاک کنند.
۳- رفتار مردم در این میان بسیار تاثیرگذار است. اینکه دائم نزدیکان و همکاران سجاد او را به بی‌غیرتی متهم کنند و آتش درون او را شعله‌ور سازند به‌طوری که وی از حال عادی خارج شود، یک رفتار ناصحانه و خیرخواهانه و در جهت حل مشکل نیست بلکه در راستای خلق یک جنایت بزرگ است.

بدتر از این، ایستادن و تماشا کردن این جنایت و مانع نشدن است.
۴- سجاد باید سن و سال غزل را در نظر می‌گرفته و توجه می‌کرده است که او در سیزده سالگی و قبل از آنکه وارد اجتماع شود و گرگ‌های کمین کرده اجتماع را بشناسد وارد زندگی خانوادگی شده و بسان بره‌ای فریب یکی از این گرگ‌ها را خورده و بعدا هم پشیمان شده است. حداکثر این بوده است که او را طلاق بدهد. مردی خدمت پیغمبر اکرم (ص) رسید و گفت: همسرم با مردان دیگر ارتباط دارد. پیامبر (ص) فرمود: او را طلاق بده. گفت: او را دوست دارم. رسول خدا فرمود: پس نگهش دار و نفرمود برو او را بکش. اصولا خداوند خواسته است گناهان جنسی مستور بماند و جمله‌ای به این مضمون در حدیث هست که خدا می‌خواهد زنا با کمتر از چهار شاهد عادل، آن هم با آن کیفیت شهادت، مستور بماند. غرض اینکه این‌طور نیست که به راحتی بتوان زنی را مهدورالدم اعلام کرد. البته غیرت مرد نسبت به همسرش و بلکه نسبت به همه زنان یک امر پسندیده است و صفتی است که دست خلقت در جنس مرد و بلکه در جنس نر در همه حیوانات برای حفظ سلامت نسل قرار داده است ولی این غیرت باید در جای خود به کار رود.
۵- وظیفه مدعی‌العموم در این حادثه سنگین است. ممکن است افرادی بگویند در این ماجرا زنی به قتل رسیده و قاتل و مقتول و اولیای دم خویشاوند نزدیک هستند، بنابراین ممکن است اولیای دم رضایت بدهند و با پرداخت دیه مساله حل شود، بنابراین مساله مهمی نبوده است. ولی این‌طور نیست. در اینجا حق اجتماع نقش اول را دارد. مردی که جنایتی با این کیفیت مرتکب شده و ایجاد رعب در جامعه کرده است به‌طوری که ده‌ها روز ذهن جامعه به آن مشغول بوده است یک قتل معمولی انجام نداده بلکه وجدان و عواطف جامعه را جریحه‌دار و آرامش روانی افراد را مخدوش کرده و ترس و رعب را بر جامعه حاکم نموده است. مدعی‌العموم باید در دفاع از حق اجتماع، مجازات در خور تعیین کند و البته این مجازات باید در اسرع وقت اجرا شود، زیرا فلسفه مجازات، یکی تسکین خاطر جنایت دیدگان است که در اینجا غیر از خویشان مقتول شامل سایر افراد جامعه نیز می‌شود، و دیگر عبرت دیگران تا کسی چنین جنایتی را تکرار نکند. اگر مجازات قاتل چند سال دیگر انجام شود، مانند اکثر این‌گونه پرونده‌ها، فلسفه و هدف مجازات تامین نمی‌شود.



باید در جهاد تبیین مراقب نفوذی‌ها باشیم

علیرضا سلیمی طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز با عنوان باید در جهاد تبیین مراقب نفوذی‌ها باشیم نوشت: رهبر معظم انقلاب خیلی وقت است بر موضوع تبیین تأکید کرده‌اند. ما در جهاد تبیین کوتاهی‌هایی کرده‌ایم؛ هیچ‌کس منکر مشکلات نیست، اما واقعیت آن است که حتی برخی مسؤولان در جایگاه اپوزیسیون قرار گرفته و به جای آنکه حلال مشکلات باشند، فقط مشکلات را بیان می‌کنند، اما باید تبیین را از تریبون‌هایی که مؤثر و کارآمد است، شروع کرده و برای رفع مشکلات از آنجا اقدام کنیم.
برخی مسئولان که تریبون دارند باید پاسخ دهند از این تریبون چه راهکار و پیشنهادهایی برای رفع مشکلات ارائه کرده‌اند و اقدامات‌شان چه بوده و درباره نتایج عملکردشان توضیح دهند.
تفاوت این طرف میز و آن طرف میز از سوی برخی مسئولان و مدیران درک نشده است؛ نظام جمهوری اسلامی بسیار مقتدر است و بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بسیار خوبی در کشورمان شده است.


همان‌هایی که روزگاری در به وجود آمدن مشکلات فعلی نقش جدی داشته‌اند، انتقاد می‌کنند، در حالی که باید پاسخگو باشند و حتی برخی افراد با اسامی مختلف بیانیه‌های متعددی را صادر می‌کنند. اگر جهاد تبیین وجود داشت، آن‌ها نمی‌توانستند اینگونه به میدان بیایند که با کمال وقاحت پاسخگوی عملکردشان نباشند. این در حالی است که ۳۲ سال مستقیم دولت در اختیار میرحسین موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی بوده و به جای آنکه پاسخگو باشند که چرا بلایای مختلف را سر مردم آورده‌اند، هم‌اکنون در جایگاه طلبکار نشسته‌اند که باید با جهاد تبیین پاسخ آن‌ها را بدهیم.


برخی رسانه‌های خارجی با سوءاستفاده از عدم تبیین موضوعات در داخل کشورمان، سعی می‌کنند بحران‌سازی کنند، ولی اگر دستاورد‌های نظام را در این ۴۳ سال بیان کنیم و دفاع جانانه مردم از این انقلاب را به رخ جهانیان بکشیم، خیلی از موضوعات روشن خواهد شد.
برخی کشور‌های مستعمره و وابسته همواره نگاه به ارباب‌شان دارند، اما جمهوری اسلامی با استقلال مثال‌زدنی‌اش الگوی دیگران است و غربی‌ها نمی‌توانند این استقلال را زیر سوال ببرند.
آقایان رئیسی و مکرون هر دو در مسکو به دیدار پوتین رفتند و از آن‌ها استقبال کردند، اما عده‌ای میز مذاکره را وجب کرده و ارتفاع آن را بررسی کردند و به دنبال انتقاد بودند و این سفر‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کردند.
آزادی در کشورمان قابل مقایسه با کشور‌های دیگر نیست و همگان آزادانه در حال نقد یکدیگرند و حتی سیاسیون و عملکرد‌های آن‌ها را هم مورد انتقاد قرار می‌دهند.


مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند همچنان در حال حرکت به سمت اسلامی شدن هستیم و کسی هم ادعا نکرده همه چیز در کشورمان اسلامی است، ولی آیا می‌توانیم منکر دستاورد‌های جمهوری اسلامی شویم؟ هیچ‌کس نمی‌تواند منکر جمهوریت نظام شود، چرا که روزگاری مردم به خاتمی رأی دادند و روزگاری به هاشمی، احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی.


در همه دوره‌های مجلس طیف‌های مختلفی از نمایندگان حضور داشته‌اند و حتی در بین کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری هم طیف‌های مختلفی وجود داشته‌اند و سران برخی گروه‌های سیاسی هم از برخی کاندیدا‌ها حمایت کردند، اما مردم از کاندیدای دیگر حمایت کردند، ولی هیچ کسی نمی‌تواند کیفیت آرا را زیر سوال ببرد. ضمن اینکه واقعیت آن است که در همه بخش‌های کشور همه چیز درست نیست.
ما در حوزه فولاد، سیمان، برق، گاز، لوازم خانگی و... پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم. پیش از انقلاب سالی یک میلیون تن فولاد تولید می‌کردیم که هم‌اکنون به بالای ۳۰ میلیون تن رسیده و هدف‌گذاری بسیار بیشتر است.


میزان تولیدات پتروشیمی در قبل از انقلاب کمی بیش از یک میلیون تن بود، اما هم اکنون به بالای ۶۰ میلیون تن رسیده‌ایم و حتی هدف‌گذاری‌ها برای ۹۰ میلیون تن و ارقامی نزدیک ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تن است که بسیار معنادار است. برای احداث زیرساخت‌های متعدد مترو، جاده‌ها و احداث سد کار‌های زیادی شده است البته این به معنای آن نیست که نمی‌توانستیم بهتر از این‌ها کار کنیم.


متأسفانه در جهاد تبیین کوتاهی کرده‌ایم و وقتی هم خلأ وجود داشته باشد، دشمن تهاجم می‌کند؛ مقام معظم رهبری فرموده‌اند به جای آنکه دفاع کنیم، باید حمله می‌کردیم، هر چند ما دفاع خوبی هم نکرده‌ایم و اسیر شدیم و گاهی اوقات در زمین دشمن توپ زدیم و رسانه‌ها هم مسؤولان را احاطه کرده و سربازگیری کردند. این در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند مراقب باشید دشمن در لایه سیاست‌گذاران نقش‌آفرینی نکند.


وقتی جنگ، جنگ ترکیبی است، تهاجم هم ترکیبی است. ما باید در حوزه سیاسی بیشتر کار کنیم، ضمن اینکه در حوزه اقتصاد و رسانه هم باید اقدامات اساسی انجام دهیم و برای موضوعات امنیتی هم کار‌های بزرگی انجام دهیم. این در حالی است که اخیرا ۲ هک در سازمان صداوسیما رخ داد که نباید آن را انکار کرد. همچنین در بازار مشهد هم یک اقدام نفوذی و خرابکارانه رخ داد و باید مشخص شود چرا نفوذ در کشورمان را خیلی جدی نگرفته‌ایم و اصلا چه کسی این نفوذی‌ها را راه داده است.

اقتصاد را از حالت انتظار خارج کنیم

وحید شقاقی تحلیلگر مسائل اقتصادی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: واقعیت این است که از دهه ۵۰ تاکنون، نیم قرن است نفت می‌فروشیم. دهه ۹۰ دهه فرصت‌سوزی بود؛ به طوری که رشد منفی اقتصاد را شاهد بودیم. در این شرایط برای حفظ کشور و جلوگیری از فرسودگی اقتصاد، به ۴۰۰ میلیارد دلار پول نیاز داریم. ۱۳۰میلیارد دلار نیز برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی نیاز داریم تا بتوانیم خود را حفظ کنیم. این در شرایطی است که بحث ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و سایر مشکلات مطرح است. از سال ۱۳۹۷ برای اولین بار، رشد هزینه‌های جبران استهلاک بیشتر از رشد سرمایه‌گذاری بوده که نشان می‌دهد زیرساخت‌ها در حال فرسودگی بیشتر هستند. تعلل در روابط بین‌المللی و منطقه‌ای فرصت را از ما خواهد گرفت. اگر برجام زودتر به نتیجه می‌رسید، قیمت نفت که حالا به بالای ۸۰ دلار رسیده، فرصتی را در اختیار ما قرار می‌داد، اما در حال حاضر این فرصت برای صادرات از دست رفته است. اینکه بگوییم اقتصاد به برجام ربطی ندارد، یک شوخی و کمدی است.

همه بازار‌ها منتظر برجام هستند. باید تکلیف خود را هر چه سریعتر روشن کنیم. هر چه تعلل کنیم، بیشتر آسیب می‌بینیم. شاید غرب می‌خواهد زمان را از ما بگیرد و هر قدر زمان از دست بدهیم، کار برای ما سخت‌تر می‌شود. کشور را باید از حالت انتظار برای نتیجه برجام و FATF و پایان تحریم خارج کنیم. این انتظار کشیدن‌ها باعث عدم جذب سرمایه می‌شود. جذب ۴۰۰ میلیارد دلار برای ۳‌سال آینده بسیار سخت است، در حالی که یک دهه هیچ سرمایه‌ای را نتوانستیم جذب کنیم. اگر برجام امضا نشود، ریسک سیاسی- اقتصادی ما بالاتر می‌رود. تحریم شدیم، ولی توانستیم نفت بفروشیم، ولی هزینه‌های صادرات ما بسیار بالا بود، چون ریسک اقتصادی بالایی تحمیل می‌شد؛ بنابراین هر معاهده بین‌المللی را نپذیریم، ریسک اقتصادی‌مان بالا می‌رود. امیدواریم برجام سریع‌تر امضا شود. بعد سراغ FATF برویم و تعیین تکلیف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۴۶
برجام در وقت اضافه !؟!؟!؟!؟!؟

این وقت اضافه ای که گفتید عمر و پول و سرمایه های مردمه که داره هدر میره .
غرب و روسیه و چین به خوبی دارن از این وقت اضافه ماهی می گیرند .

شما هنوز متوجه نیستید بازی های سیاسی جهان چطوریه .
اقتصاد دلالی با هیچ برجامی نمی چرخه .
این وضعیت روز به روز در حال بدتر شدنه .
درست شدنی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اگر قرار است تا با توافق برجام دلارهای بلوکه شده از حسابهای بانکهای خارجی

به حسابهای بانکی آغازاده ها و کشور های بیگانه همچون دفعات قبل سرازیر گردد

همان بهتر که اصلا توافقی نگردد و دلارها در بانکهای خارجی بلوکه بمانند

و نفت و گاز و مواد معدنی در زیر زمین ، برای کشور و مردم جایشان امن تر میباشد /ح
چند سال قبل در همین تابناک خیلی ها نوشتند ایران قراره کره شمالی بشه .

الان هر کشوری که بدبخت شده میگن داره شبیه ایران میشه .
خوشبختی و بدبختی ملت های جهان به مسئولانشان ربط داره .
آفرین به آقای مطهری درباره دیدگاهشون بابت قاتل اهوازی...
پاسخ ها
محمدحسن ربیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
آقای مطهری کاملان درست و عین حقیقت را فرمودند
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
برای شناخت یک پدیده باید از فاصله مناسب به ان نگاه کرد نه انچنا نزدیک که فقط قسمت کمی از ان دیده شود نه انچنان دور که کلا محو ونامشخص باشد.در ماجرای تاسف بار غزل وسجاد نمیتوان تنها بلوغ یا عدم بلوغ ایندو را زیر ذره بین برد درست است که هردو جوان وکودک وبی تجربه بودند اما خانواده نیز فاقد بلوغ اجتماعی ودچار قید وبندهایی بودند که هنوز نتوانسته اند در قرن 21 خود را از ان رها کنند وشور بختانه خود از عوامل اصلی وزمینه ساز این جنایت هولناک شده اند ..بلوغ اجتماعی نیز در بستر فرهنگی واموزش صحیح همگانی امکانپذیر است.در این ماجرا هم ایندو جوان وهم خانوادههای انها قربانی فقر فرهنگی شده اند فقری که دولتها میتوانند با اموزش وپرورش در بلند مدت زمینه انرا ازبین ببرند
ناشناس
| - |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
کاش آقای مطری درباره قتل همسر آقای نجفی هم کمی می فرمودند تا خدای نکرده آدم فکر بد نکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
خیر
جناب مطهری باز هم با استدلالهای پوسیده قدیمی و سنتی سنجیدند و از دیدگاه افراطی به قضیه نگاه کرد و حتی درست این ماجرا رو محکوم هم نکرد اتفاقا حق رو هم به مرد داد
چطور چنین استدلالی پذیرفتنیه
چهار روز از اون ۵ دقیقه ای که اولیانوف گفته بود تا توافق مانده گذشت

تشکر می کنیم از هیات ایرانی و برادران روس بخاطر اینهمه وقت اضافه .
آقای َشقاقی، آمریکایی ها وضعیت بغرنج اقتصاد ایران را در حال حاضر نیک می دانند بر همین اساس است که مذاکرات را مشمول زمان کرده اند تا به گمان خود این اقتصاد عنقریب فرو بریزد. آری این آمار و ارقامی که شما ارایه کردید برای آنها بر فرض اینکه آنها از آن بی اطلاع بودند ، خیلی مفید بود ولی اکنون خیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
جهت اطلاع ابزار تحریم آمریکا بعد چند سال خنثی می شود و امریکا برای اینکه بتواند دوباره تحریم کند مجبور هست توافق کند وگرنه این ابزار را از دست می دهد
این جانور انسان نما را هرچه زودتر در محل گرداندن سر زن ۱۷ ساله به درک واصل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
این انسان هم خود در سن پایین ازدواج کرده وقربانی باندهای کثیف است. اول ریشه باندها رو بخشکونید
۴۳ سال از انقلاب گذشت همچنان کیهان از توزیع هوشمند کالاهای اساسی حرف میزند همان کوپنی قدیم ۴۳ سال نتوانستند در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان غذای کافی برای مردم تولید کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
به جاش امنیت زیادی داریم !!!؟

قبلا نماینده مجلس برنج با رشته بدون خورشت میخورده

الان هر روز شیشلیک و بره بریان شده میخورد !!؟ح
مرد. اهوازی خوب کاری کرده .
اینجا دیگه این زن فاسده بره است ورشیدنیست و از این حرفها .
ولی برو تو جامعه ببین همین های کم سن بوالهوس چه توقعاتی دارند و چه پررو و ببین چه بر سر ملت اورده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
نرو دنبال همین ها! مگه مجبورت کردن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
تا ریشه اینگونه افکار پوسیده و متحجرانه که دختر 13 ساله را که باید عروسک بازی و کودکی کند و تحصیل کند

را بخاطر فقر مالی و فرهنگی به خانه بدبختی روانه میکند وجود دارد

هر روزه باید شاهد این صحنه های دلخراش باشیم /ح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
مرد اهوازی غلط کرده اینکار را کرده اگر قرار باشد هرکسی هر کاری دوست دارد انجام دهد پس قانون برای چیست و از طرفی مگه مرد اهوازی مالک جان آن خانم بوده که وی را به طرز فجیعی کشته و عواطف اجتماع را چریحه دار کرده ؟حداکثر طبق گفته آقای مطهری حق داشت وی را طلاق دهد قانون بایستی این فرد را در اسرع وقت به اشد مجازات محکوم نموده و در آن محل جنایت حکم را اجرا نمایدجنایت فجیع این فرد علاوه بر آسیب روحی به جامعه و گرفتن حق حیات یک بچه که قربانی اشتباه دیگران مانند پدر شده است آبروی یک کشور را در مجامع بین المللی خدشه دار کرده است
معلوم نیست چرا ما اینقدر نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت کردیم ولی مردم اینقدر فقیرتر شدند والله من تا ده سال قبل هم یادم نمیاد این همه آدم تو سطل زباله ها بگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
چون ده سال پیش ، مستمری بازنشستگی من معادل 900

دلار بود (850 هزار تومان بود )و

الان مستمری من بازنشسته تامین اجتماعی حدود 130 دلار شده است ( 3/900 میلیون تومان)است

یعنی تقریبا 7 برابر قدرت خرید من و امثال من کمتر شده /ح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ده برابر بالا و پایین می شود یعنی یک چند سالی قدرت خرید ده برابر می شود و بعد دوباره ده برابر پایین تر آمده
مثلا ماشین در سال 92 می توانستید 40 ماهه بخرید و الان با افزایش قیمت ها 60 ماهه البته با دستمزد رسمی حساب کردم و بعد دوباره تا چند سال آینده این 60 ماهه کمتر می شود و اگر سرکوب شده باشد اقتصاد دوباره بر می گردد به این 60 ماهه
اون موقعیی که باند قاچاقچها براحتی این دختر بیگناه را به ترکیه قاجاق میکردند دستگاههای امنیتی کجا بودند؟ چرا اونهایی که دم از غیرت میزنن راجب به قاچاق دختران کم سن و سال ایرانی به خارج از کشور صحبت نمیکن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
اگر دقیق حساب کنیم ، تمام مردم ایران به نوعی در این حوادث تلخ به نوعی و قدری سهیم هستند

فقط سهم هر کس با توجه به میزان مسولیت و جایگاهش ، کمتر و بیشتر میباشد

فقط کافیست کمی در ارامش و بدون حب و بغض فکر کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
چه ربطی دارد؟ اگر غیر قانونی رفته مگر قرار هست وجب به وجب کشور کنترل شود که افراد از کوه و کمر نتوانند بروند و اگر قانونی هم رفته خود شماها دنبال آن بودید که زن بتواند به تنهایی برود!
آقای مطهری چند دوره در مجلس بوده باید در این موارد پاسخگو باشد نه منتقد. این یکی از هزاران موردی است که در این دیار اتفاق میافتد وفقط رسانه ای شده، به لطف مسئولین اخلاق و انسانیت چنان افتی کرده که بخاطر سرقت یک موبایل آدم میکشن.
کسی وطن امروز و کیهان هم پیدا میشه بخونه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
به تعداد تیرازشان نگاه کنید

حتما ده هزار نفر می خوانند !!؟

مضافا به اینکه شب عید است و نظافت شیشه ها ، به میزان

زیادی روزنامه خصوصا از نوع کیهان نیاز دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
شما نمیخوای ولی دوستداران آگاه شدن می خوانند
در ضمن تمام و نامه همین مقدار تیراژ دارند البته به غیر از همشهری و یا جام‌جم
تحلیل اقای مطهری خوب بود.
ولی دستگاهای فرهنگی ما با صرف بودجه های زیاد خوب عمل نکردند که این جامعه بادرصد بالای فساد اداری و اخلاقی و اموزشی داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
صدها نهاد و بنیاد و حوزه های مثلا فرهنگی که صدها هزار میلیارد تومان بودجه دولتی سالیانه میگیرند

در اینگونه حوادث سکوت کرده و کر و لال میشوند
آقای مطهری مرحله قبل گفته بود(قوه قوه قضاییه را در آزمون سختی قرار داده است.باید هر دو جانی و هر دو حیوان آدم نما حداکثر ظرف یک هفته در ملا عام به دار آویخته شوند) حال درجهت تلطیف سخنان خود برآمده است. آقای مطهری وجناب تابناک ،مشکل باید درقانون اساسی حل شود
تنب بزرگ بیمارستان هم می خواد.
مگر ما از برجام خارج شدیم که دوباره اون رو امضا کنیم . ساده هستید یا نااگاه بقول مسعول تحریم ایران در آمریکا فقط استقامت ملت ها می‌تونه تحریم رو بی‌اثر کنه
اقای مطهری! اشاره فرمودند به غیرت مرد یا نرینه در انسان و حیوان برای حفظ سلامت نسل!!! بهتر نیست اقایان هم در حفظ سلامت نسل سهمی داشته باشند و از چند همسری و صیغه و معشوقه خودداری کنند و به غیرت زن احترام بگذارند؟ غیرت فقط برای اقایان است؟؟؟
کالباس به تاریخ 11/24 شرکت ... روش قیمتت 55 نوشته بود.دیروزیعنی 11/26 افق کورش داد 69 وگفت همین دیروز قیمت جدید اومده.توجه کنید 11/24 پنجاه وپنج هزار- 11/25 شصت ونه هزار_ سی درصد افزایش قیمت کالباس دریک روز_البته فروشگاه هم نگفت چرا خرید با قیمت قبلیو به قیمت جدید میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
کالباس نخور ضرر داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
برنج و رشته بدون خورشت بخور

تا چند سال دیگه ، بشی نماینده انقلابی مجلس

و با حقوق و مزایا و مداخل !!؟ عالی به مقام رفیع انسانیت

هم برسی !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
افق کورش رو یک بار رفتم فهمیدم گرون میده
دیگه نرفتم
درمورد قاتل اهوازی سوای اینکه دربین اعراب چنین رسمی هست ومقصران این حادثه را باید دوتا خانوده دختر وپسرنامید مقصران بعدی این حادثه حوزه های علمیه هست که هیچ کاری برای فرهنگ دینی واخلاقی مردم گامی بردانشتند صرفا کار حوزویان شده معادلسازی مدرک ورفتن به دانشگاه واستخدام وزارتخانه ها شدند مقصربعدی سپاه پاسداران هست که بودجه فرهنگی میگیرد درامور فرهنگی هزینه نمیکند ویا نهایت امر تعدادی را به راهیان نور اعزام میکند فکر بااین کار به تدین واخلاق مردم کمک کرده است
شوهرش خیلی راحت طلاقش میداد----- و لی امان از سرزنشهای مردم کم فهم و کم شعور که با حرفهای پوچ طرف را غیرتی میکنند
حالا از این مردم بپرسید حالا راحت شدید ------ راحت شبها میخوابید -----که باعث شدید یک نفر قاتل شود و یک نفر زیر خاک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
خودشان می گویند مشکل خانوادگی نداشتند آن وقت شما دنبال طلاق بودی؟ گیرم مشکل هم داشتند وقتی در نکاح دیگری هست ازدواج با دیگری حرام هست عزیز
این جنایت اهواز چند وقت دیگه به فراموشی سپرده میشه اگه یک اقدام محکم صورت نگیرد چه بسا بدتر از این هم باز تکرار میشه چند وقت دیگه که آب ها از آسیاب ریخت مسیله رو عشیره آیی و با ریش سفیدی حل میکنن و بیگناه اون زن بیچاره و نادان
درود بر فرزند خلف شهید مطهری. بسیار منطقی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم