بازدید 22232
مرور روزنامه‌های چهارشنبه شانزدهم تیر

گشت ارشاد و دولت رئیسی / پاسخ انعطاف‌پذیر به بازخیزی طالبان / مُشک آنست که خود ببوید

عذرخواهی رئیس‌جمهور از مردم، رسیدگی به بحران قطعی برق دستور روحانی تأکید رئیسی، واکسیناسیون در وضعیت قرمز، دختران در تله مخدر‌های جدید، صهیونیست‌ها ناکام در کرج، پشت پای بایدن به برجام؟ بلاتکلیفی یک میلیون کنکوری! خسارات‌ ریالی خاموشی‌ها به صاحبان مشاغل و کیفرخواست ۲۰۰ صفحه‌ای برای ده متهم پرونده هواپیمای اوکراینی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹ 07 July 2021

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز چهارشنبه شانزدهم تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که عذرخواهی رئیس‌جمهور از مردم و عقب نشینی صنایع به نفع برق خانگی همزمان با دستور اژه‌ای برای رسیدگی به مساله خاموشی‌ها از یک سو و سایه «دلتا» همچنان بر سر سیستان و بلوچستان در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

پاسخ انعطاف‌پذیر به بازخیزی طالبان

دیاکو حسینی تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در بخشی از یادداشتی در شماره امروز شرق نوشت: قدرت‌های منطقه شامل روسیه، چین و پاکستان نیز ترجیح داده‌اند به‌جای غلتیدن به باتلاق عمیق افغانستان با طالبان به همزیستی دست پیدا کنند. در این شرایط، در‌صورتی‌که روابط خصمانه‌ای میان ایران و طالبان برقرار باشد، ما نفوذی در شکل‌دادن به محیط سیاسی آینده در افغانستان نخواهیم داشت. به‌علاوه، این دشمنی می‌تواند طالبان را به ابزاری برای فشار بر ایران برای کشور‌هایی تبدیل کند که در شرایط معین مایل به بهره‌برداری از آن علیه ایران هستند. گذشته از این، چنین روابط خصمانه‌ای، شیعیان افغانستان و دیگر گروه‌های اجتماعی را که در معرض اتهام همکاری با ایران هستند، به مخاطره می‌اندازد؛ درحالی‌که ایران برای کمک به آن‌ها نمی‌تواند جز از طریق دخالت نظامی پرهزینه و احتمالا بدون فایده، کار زیادی انجام دهد.


برای در‌پیش‌گرفتن سیاست همزیستی با طالبان، در شرایط ناگزیری ضرورتی ندارد که جنایات گذشته طالبان را فراموش کنیم. همین‌طور معنای این سیاست، ساده‌انگاری نسبت به تغییر رویکرد و روش‌های خشونت‌آمیز طالبان نیست. حتی همزیستی با طالبان نمی‌تواند ما را به یقین برساند که در آینده موجب آزار شیعیان نخواهند شد یا تهدیدی را متوجه ایران نخواهند کرد. با‌این‌حال، وجود حداقلی از رابطه سیاسی، امکان نظارت و رایزنی برای حفاظت از منافع کلیدی ایران را فراهم می‌کند. اگر طالبان از گذشته درس گرفته باشد، هنوز هم بعید است که به یک رژیم سیاسی عادی تبدیل شود. زیرنظرگرفتن و محدود‌کردن ارتباطات طالبان با گروه‌های تروریستی مانند القاعده یا داعش و دیگر هسته‌های اسلام‌گرایان رادیکال در آسیای مرکزی، یک مسئولیت بلند‌مدت، اما دسته‌جمعی است. هیچ کشوری به تنهایی قادر نیست بر شبکه فعالیت‌های برون‌مرزی طالبان نظارت کند یا آن را از اقدامات زیان‌آور به حال سایر کشور‌ها بازدارد. تشکیل یک نهاد منطقه‌ای متشکل از همسایگان افغانستان و کشور‌های ذی‌نفع شامل ایران، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، هند و چین به انضمام اعضای شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و در صورت لزوم اتحادیه اروپا که توانایی‌های زیرساخت گردآوری اطلاعات، حمایت از کمک‌های توسعه‌ای و اراده نظامی در صورت نیاز را دارند، این نقش‌آفرینی را تکمیل می‌کند. به همین ترتیب، با ابتکار عملی ازسوی این کشور‌ها که به تأیید سازمان ملل متحد نیز رسیده باشد، استقرار سربازان پاسدار صلح مرکب از کشور‌های منطقه می‌تواند فرایند دستیابی به صلح و امنیت را در افغانستان تسهیل کند. هرچند ما باید آماده همزیستی با افغانستانی تحت کنترل طالبان باشیم، اما همچنان حمایت از تشکیل یک دولت آشتی که شامل همه گروه‌ها، مذاهب و اقوام باید در اولویت بالاتری قرار بگیرد. پیشرفت در توسعه نهاد‌های مدنی، بهبود حقوق زنان، آموزش و بهداشت در دو دهه اخیر ارزش حفاظت دارند. تنها در سایه تداوم مدرنیزاسیون افغانستان است که امکان بهبود سرمایه‌گذاری و تبدیل این کشور به همسایه‌ای امن و رو به رشد در امتداد پروژه‌های توسعه‌ای آسیا و تقویت کریدور ارتباطی ایران با شرق ایجاد می‌شود. با پایان‌گرفتن دو دهه اشغالگری و در جریان بازبینی رویکرد ایران به مسائل این کشور که تا سال‌ها و شاید دهه‌ها مبنای سیاست خارجی ما در مرز‌های شرقی خواهد ماند، تنها ترکیبی آشتی‌جویانه از عمل‌گرایی که مستلزم آمادگی در سازگاری با افغانستان تحت رهبری طالبان است و پایبندی به اصول که مستلزم تعهد به توسعه انسانی و پاسداشت دستاورد‌های ملت افغانستان در دو دهه گذشته است، می‌تواند راهنمای سیاست خارجی ما در این دوران جدید باشد.


گشت ارشاد و دولت رئیسی

احمد زید‌آبادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: در حالی که ابراهیم رئیسی در تبلیغات انتخاباتی خود گفته بود؛ گشت ارشاد خواهیم داشت، اما برای مدیران، اینک سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفته است: گشت امنیت اخلاقی با قاطعیت و جدیت کارش را انجام می‌دهد. واقعیت این است که پدیده‌ای به نام «گشت ارشاد» سال‌هاست که برای ایرانیان «مساله» شده است. بسیاری از اقشار اجتماعی به‌خصوص قشر غیرسنتی جامعه، این پدیده را نوعی مزاحمت برای زندگی عادی خود می‌دانند و بسیاری دیگر هم آن را در قالب ویدئو‌های منتشر شده در فضای مجازی می‌شناسند؛ ویدئو‌هایی که در آن تعدادی از مأموران نشان داده می‌شوند که خانمی اصطلاحاً «شل حجاب» را کشان‌کشان به سمت ماشین گشت می‌برند در حالی که فریاد آن خانم سبب جلب توجه رهگذران و ناراحتی آن‌ها شده است. واقعیت این است که دیدن چنین صحنه‌هایی، نه فقط مردم بی‌باور به حجاب، بلکه بسیاری از باورمندان به آن را هم سخت تکان می‌دهد و عواطف و احساسات و خشم آن‌ها را برمی‌انگیزد. با این حساب، جای پرسش است که چرا عده‌ای بر ادامه این رفتار اصرار دارند؛ رفتاری که نه فقط هیچ شل حجابی را محجبه نمی‌کند؛ بلکه سبب جریحه‌دار شدن عواطف جامعه از جمله بسیاری از بانوان با‌حجاب و خانواده‌های آن‌ها نیز می‌شود.

طبعاً وظیفه پلیس در هر جامعه‌ای با هر نوع مرامی، ایجاد امنیت و آرامش روانی برای آحاد مردم است. هر اقدامی که این آرامش را به هم بزند، خلاف کارویژه نیروی پلیس است. یک بررسی سطحی و دم‌دستی هم نشان می‌دهد گشت ارشاد به شیوه معمول آن، آرامش روانی جامعه و در مواردی حتی نظم آن را به هم می‌زند. از طرفی، طرفداران این روش‌ها به ۱۰ درصد جمعیت کشور هم نمی‌رسند. اگر نهاد‌های مسئول، در مورد این تخمین تردید دارند، می‌توانند با ارجاع مساله به یک سازمان نظرسنجی معتبر و علمی میزان صحت و سقم آن را دریابند. به هرحال، بسیاری از مردم در انتخابات اخیر به این دلیل از اصلاح‌طلبان رویگردان شده‌اند که نمی‌خواستند شاهد اظهارنظر‌های متفاوت و بعضاً ضد و نقیض مقام‌های رسمی و نزاع آن‌ها بر سر مهمترین مسائل زندگی خود باشند تا برای‌شان روشن شود که مسئول هر اقدام مشخص در جامعه چه مقام یا نهادی است. اگر قرار باشد در دولت آقای رئیسی نیز رئیس دولت یک چیز بگوید و هر یک از مسئولان نهاد‌های دیگر از جمله نهاد‌های نظامی و انتظامی حرف خود را بزنند، داستان دولت قبل عیناً تکرار می‌شود. در شرایطی که مردم ایران از هر جهت از قطعی آب و برق گرفته تا هزینه‌های کمرشکن زندگی و فساد اداری تحت‌فشار هستند، تأکید رئیس پلیس پایتخت بر ادامه «قاطع» و «جدی» گشت ارشاد در این وانفسای بی‌سابقه، معطوف به حل کدام مشکل و ایجاد کدام آرامش فکری و روانی برای مردم است؟ به نظرم تا دیر نشده است آقای رئیسی باید در این مورد موضع روشن و شفافی بگیرد تا برای عموم مشخص شود که آیا برنامه وی تدوام فشار‌های اجتماعی بر مردم است؛ یا اینکه آن‌طور که خودش اشاره می‌کند، به قول منوچهری دامغانی، کشتنیان را سیاستی دگر آمد!

مُشک آنست که خود ببوید

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان مُشک آنست که خود ببوید نوشت:در بخشی از نجوای جمعه یکی از روحانیون که متن آن را در فضای مجازی منتشر کرده است، دیدیم که به شکرانه یکدست شدن سه قوه خطاب به حضرت امام زمان علیه‌السلام گفته است «بالاخره به امر تو رئیس قوه قضا هم نصب شد. حالا شد دولت عازم اسلامی.»


به نوع نگاه این نجواکننده و محتوای مرتبط با دولت جدید که امید است در خدمت به مردم موفق باشد، کاری نداریم، ولی نکته قابل تامل و غیرقابل اغماض، منتسب کردن دولت و انتصاب رئیس قوه قضائیه به امر حضرت امام زمان علیه‌السلام است. این، همان تفکری است که روزی رئیس‌جمهور را نظرکرده امام زمان معرفی می‌کرد و حتی با نقل خواب از مردگان طوری وانمود می‌کرد که گوئی آن حضرت فرموده‌اند به این شخص رای بدهید تا رئیس‌جمهور شود و ایران را به بهشت برین تبدیل نماید. فرد دیگری هم گفته بود در هیات دولت یک صندلی خالی برای امام زمان در نظر گرفته شده و آن دیگری هم فتوا داده بود که، چون حکم ریاست جمهوری او توسط، ولی فقیه تنفیذ شده، مخالفت با او مخالفت با خداست. همان رئیس‌جمهور، در مقابل، ولی فقیه ایستاد و همان شخص که فتوا به حرمت مخالفت با رئیس‌جمهور را داده بود، او را منحرف و مخالفت با او را واجب دانست.


در این نکته تردید نباید کرد که هر دولتی در نظام جمهوری اسلامی بتواند به مردم خدمت کند همه موظف هستیم به آن کمک کنیم تا مردم از مشکلات و تنگنا‌ها نجات پیدا کنند و هیچ دشمنی نتواند گزندی به این کشور وارد کند. برای دولت جدید هم همه باید موفقیت آرزو کنیم و به هر اقدام مثبتی روی آورد باید برای پیشبرد آن مورد حمایت همگان قرار گیرد. در عین حال، باید صریح و بی‌پرده هرگونه انتساب این دولت یا هر دولت دیگری را به دین و امام زمان و سایر مقدسات، نفی کرد و از اینکه انتصاب‌ها به امر امام زمان علیه‌السلام دانسته شود پرهیز گردد. حتی رهبری نیز معمولاً در حکم تنفیذ ریاست جمهوری این نکته را قید می‌کنند که این تنفیذ و تایید، تا زمانی به قوت خود باقی است که رئیس‌جمهور در صراط مستقیم الهی و در خدمت مردم باشد. بنابراین، آن بخش از این سخن که بر خلاف این مسیر است، نادرست و خلاف سازوکار معمول در نظام جمهوری اسلامی است.


این قبیل اقدامات، بعد از مدتی با مشکلاتی مواجه خواهند شد که یکی از آن‌ها عدم امکان دفاع از عملکرد‌ها در پاره‌ای موارد است درست همانگونه که در دولت‌های نهم و دهم اتفاق افتاد. دولت‌ها را باید برای موفق شدن حمایت کرد، ولی نباید آن‌ها را با مقدسات گره زد. روش خیرخواهانه اینست که همه، اعم از طرفداران دولت و منتقدان، هرجا اقدام مثبت و مفیدی می‌بینند حمایت و تقویت کنند و هرجا با اقدام منفی مواجه می‌شوند، منصفانه آن را نقد کنند و نظر تصحیحی بدهند. دولت هم باید از این روش استقبال کند و راه را برای نقد‌های منصفانه باز نماید. با اعمال این روش، نیازی نیست دولت جدید را نظرکرده امام زمان بدانیم یا به مقدسات گره بزنیم. از قدیم گفته‌اند «مُشک آنست که خود ببوید – نه آنکه عطار بگوید». دولتی که برای مردم کار کند و مشکلات مردم را برطرف نماید، خود به خود محبوب مردم خواهد بود و مردم با جان و دل از آن حمایت خواهند کرد، ولی اگر دولتی برای مردم کار نکند، نمی‌تواند به قلب مردم راه پیدا کند حتی اگر به تمام مقدسات هم گره زده شود.


امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که مردم فقط منتظر تقویت سفره‌های خود، بالا رفتن قدرت خرید، مبارزه بی‌امان با فساد، مقابله جدی با کرونا و برطرف شدن مشکل آب و برق و بی‌کاری هستند. شعارهائی از قبیل نظارت میدانی، تبدیل کردن کاخ سفید به حسینیه، ارائه بلیط سفر به کره ماه، صدور واکسن کرونا به آمریکا و وعده‌های اقدامات فراجناحی هرقدر هم که زیبا باشند، برای مردم جاذبه ندارند. اصحاب این شعار‌ها اگر نفوذی نباشند قطعاً دچار توهم هستند. مردم کاری به اینکه نام رئیس دولت چیست و دولت به کدام جناح گرایش دارد، ندارند. آنچه برای مردم مهم است عملکرد حامیانه دولت‌ها نسبت به مردم است. نظرخواهی از منتقدین هم هرچند خوبست، ولی مردم به نتیجه عملی آن توجه خواهند کرد و بس.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۴
ویرانه ای را که قرار است دولت فعلی به دولت رییسی تحویل دهد با هیچ معجزه ای آباد نخواهد شد

از رییسی انتظار معجزه نداشته باشید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
رئیسی با دونستن وضعیت کاندید شد پس حرف بیخود نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
اتفاقا ما انتظار معجزه از ایشون داریم چون وقتی رییس جمهور یک کشور که دچار مشکلات بغرنج سیاسی و اقتصادی هست ناتوان از ارائه یک برنامه منسجم و مدون برای حل مشکلات است و فقط به شعار تکیه می کنه تنها چیزی که می شه از او انتظار داشت فقط معجزه است!!!
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ایشان از این ویرانه بی اطلاع بوده اند؟؟؟؟یا عادت شده که هر رییس جمهوری ویرانه قبلی را تحویل بگیرند...پس وعده های انتخاباتی ایشان چی میشه؟بازم اشکنه بخوریم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
بهانه گیدی از الان شروع شده است،!!!!!!؟؟؟

نماینده ای می گوید مثل گاندی شویم
و دیگری می گوید روزه بگیریم و مرغ نخوریم و اشکنه بخوریم

و دیگری از بهم زدن برجام و عدم تصویب اف ای تی اف می گوید

خدا به دادمان برسد
بهر حال این اخرین شانس است
و خدا کند که بتوانند جمعش کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
نه دیگه نشد آقای رئیسی اومدن که مملکت و آباد کنن. اصلا من با همین نگرش به ایشون رای دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
تو میگی معجزه
ما توقع کار هم نداریم از دولت ایشون چه رسد به معجزه
اگر انتظاری داشتیم اینتخابات شرکت میکردیم
به شما هم تو خالی بودن وعده ها بزودی ثابت خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
از همین الان دنبال بهانه و توجیه برای ناکارآمدی ها نباشید. اتفاقا مشی رئیس جمهور منتخب هم فرار از پاسخگویی نیست و ایشان عافیت طلب و بهانه گیر نیستند
زینب
| Cyprus |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ایشون به تمام مسائل آگاه بودن و اتفاقا وظیفشون هست که معجزه کنن و نمی تونن مثل دولتای قبلی باشن!
افغانستان تجزیه خواهد شد

آرزوی دیرینه روسیه

مرگ بر روسیه
میگم جناب احمد زید‌آبادی چطوره دوباره خانه های فسادی که قبل از انقلاب دایر بودند همراه با کاباره ها و کازینوها و مراکز فحشا رو راه اندازی کنند و به زعم شما نه خانی آمده نه خانی رفته !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
عطف میدم شما رو به سخنان آیت الله طالقانی در این خصوص
اتفاقا یکی از بهترین کار ها همینه که جامعه از خیلی فساد های اینچنینی دور شود
تمام دنیا منافع این کار رو میدونن فقط مسوولان ما هستند که یه تفسیر دیگه ای از زندگی انسان دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
نگو….
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
عجب!!! یعنی گشت ارشاد که باشه‌فساد نیست؟ کجایی عامو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
نه محجبه بودن دلیل عفیف بودن است نه بی حجابی دلیل عفیف نبودن
در هیچ جای قران حجاب اجباری نشده بلکه به زنان مومن و همسران پیامبر توصیه شده
در هیچ کشور مسلمانی حجاب اجباری نیست
و در اغلب پارکها و تفریح گاهها زنها بدن حجاب سر در حال پیاده روی هستند و کسی نه توجه می کند و نه برایش مهم است
این اصرار بر انداختن لچک بر سر زنان فقط لجبازی شماهاست
هیچ انسانی با دیدن موی سر کسی به گناه نمی افتد و این لچک مانع هیچ فسادی نیست
بعد چهل سال همه می دانند که پشت اجبار و بگیر و ببند برای حجاب چه کسانی با چه مقاصدی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
روسری نداشتن یعنی خانه فساد ؟؟؟
در تمام کشورهای مسلمان که حجاب اختیاریه مردان تحریک شده دنبال زنان هستند و کار و زندگی تعطیله و همه منحرف شده اند ؟؟
چرا فکر نمی کنی نوع تربیت و طرز فکر تو مشکل داره که با دیدن موی زن از راه راست منحرف می شی ؟؟
توی این گرمای نفس گیر چطور راضی مس شوی که نیمی از جمعیت برای طرز فکر مسخره تو باید کلی لباس بچوشند و عذاب بکشند ؟؟
تو چرا خودت را اصلاح نمی کنی ؟؟
تو چرا برای جلوگیری از به گناه افتادن در خانه نمی مانی ؟؟
تمام مردانی که من می شناسم با موی زن هییییچ مشکلی ندارند و در خانواده هایشان حجاب سر مرسوم نیست
چرا شماها خود برتر بینی دارید و درمان نمی کنید ؟؟
نیمی از جامعه باید سرکوب و محدود شوند که تو بری بهشت ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
بشین بچه
در خالی که بر اثر اقتدار زیاد هر روز برق میره و در کنار تمام مشکلات دیگه مشکل خاموش شدن چراغهای راهنمایی رانندگی هم معضل جدید شده ، فرمانده نیروی راهنمایی و رانندگی میفرمایند نیروی کافی برای مدیریت این وضعیت ندارند.چطور نیرو برای گیر دادن به مردم دارید ؟؟؟ نیروی گشت ارشادتون رو بزارید جای آزار مردم کار مفید انجام بده.
خجالت آوره واقعا وضعیت فعلی مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
دوست عزیز نیروهای پلیس کم هستند. نیروهای گشت ارشاد به تعداد بسیار زیاد و آموزش دیده وجود دارند.
بزودی مردم خواهند دید که با تغییر رییس جمهور هیچ تحول خاصی نه در معیشت نه در سیاست و نه در اعمال دولت در سایه بوجود نخواهد آمد.
گشت ارشاد هم یکی از این موارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
مبارک کسانی که رای دادند
گشت ارشاد برای اختلاسها نداریم ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
اگه میداشتیم الان خیلی ها تو زندون بودن و چون زندون به اندازه کافی هنوز ساخته نشده نیازی هم به گشت ارشاد پیدا نشده
منتظریم تا ببینیم حکومت یک دست چه میکند و چگونه حکومت میکند و قیمت دلار چند میشود ، چون همه چیز را به زلف دلار گره زده اند ، البته این ارتباط دلار با ریال به نفع حکومت جهت خالی کردن جیب مردم است و گرنه هیچ عاقلی پول مملکت خودش را خوار و خفیف نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
مگر یکپارچگی اصولگراها را در ۸ سال در زمان احمدی نزاد و مجلس ۷ و ۸ نداشتیم و ندیدیم؟؟؟

هنوز جراحت هتی بزرگی که اصولگراهای ان ۸ ساله زدند جایش درد میکند

و فلاکتهای اصلی از انزمان شروع شد

و قطعا بد تر از بد تر از بدتر خواهد شد
گشت ارشاد در بین مردم جایگاهی نداره و قطعا درگیری ایجاد میشه و فیلم و عکسها هم میره برای شبکه های خارجی و تو بوق و کرنا می کنند و دنیا به دولتمردان ما خواهد خندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
فقط کسانی که فکر می کنند با محدود کردن دیگران می شه رفت بهشت موافق این طرح هستند
روزنامه جمهوری اسلامی، با تحلیل های بسیار منطقی و دلسوزانه در راه باز کردن راه و نشان دادن ان به دولت رییسی برای کمک به مردم و دوری از تند روی های پر هزینه و خطر ناک است

در مقابل کیهان شریعتمداری و نمایندگان تند روی مجلس حداقلی بشدت بر طبل جنگ و دعوا و اختلاف افکنی و حذف عقلانیت می کوبند
این گشت ارشاد واقعا در این چند سال مثمر ثمر بوده؟؟ واقعا عصر این چیزها نمی دانند که به سر رسیده ؟؟ البته نظامی ها دید خاصی معمولا دارند و فکر می کنند با زور و گشت ارشاد به اصطلاح می شود مسائل را حل کرد لااقل واقعیتهای سطح جانعه باید تا این زمان برای دولت مردان و مسئولان نظام روشن می کرد که گشت ارشاد تا چه حد کارآمد بوده مگر اینکه هدف رو کم کنی و پیش بردن حرف باشد که آن چیز دیگری است وگرنه با این دیدگاه نمی توانید به اهداف مورد نظر برسید
احسنت. مشک انست که خود ببوید نه انکه عطار بگوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
نمکی عاشق و بی خواب و خود شیفته
گوش کن و عبرت بگیر
توی ییلاقها و کوهها و مشاعات ساختمان مطلقا حجاب نیست
کسی عریان نیست ولی اغلب پوشش سر ندارند
خیلی هم نجیب و محترم هستند و کسی هم نگاه نمی کند و برای کسی اهمیت ندارد
من نمی دونم روسری زنان دغدغه و اولویت کیست که این همه برایش هزینه و تبلیغات می شود
همسایه ما قبل عید همسرش به دلیل کرونا فوت کرد و بچه هایش خارج کشور هستند و خودش چنان افسرده است که من برایش خرید می کنم
دو هفته پیش پیامک کشف حجاب دریافت کرده در حالی که ماشینش از بس استارت نخورده باطری خالی کرده
خدا را خوش نمیاد مردم را اذیت می کنید
هر کس اعتقاد داره درست و حسابی بپوشه و هر کس اعتقاد نداره روسری نپوشه فقط لباس پوشیده و کامل برای زن و مرد اجباری باشه
نه اینکه مردان با عرق گیر و شلوارک و در ساحل حتی با مایو راحت باشند ولی زنان برای روسری پوشیدن سرکوب و تحقیر بشن
در محل ما زنان مسن در پارک بدون روسری افتاب می گیرند چون در اپارتمان افتاب درست و حسابی نیست
افتاب برای سلامت زنان لازمه
برق که می ره همینطور
بسه دیگه خسته شدیم از این رفتارها
دارین مخصوصا کارد را به استخوان مردم می رسونید که چی بشه ؟؟
گشت ارشاد هزینه از بیت المال با بازدهی صفر است زن بالغ نیاز نداره پلیس جلبش کنه برای اینکه حجابت را رعایت نکردی ظاهرسازی اگر قرار بود جواب بده تا الان همه رعایت می کردند اول نظام بايد مردمش را راضی کنه بعد خط و نشون بکشه آقایان به فکر معیشت و رفاه مردم نیستند اونوقت پلیس بجای دستگیری سارق تو خیابون دختر مردمو دستگیر می کنه
خروج آمریکا از افغانستان یک استراتژی چند بعدی شامل ضربه به ایران و امنیت کشور, سرگرم سازی کشور با مشکل در مرزهای افغانستان, آسیب زدن به پروژه جاده ابریشم و امنیت اقتصادی آن, درگیر کردن کشورهای همسایه با این گروه تروریستی, گسترش داعش و حتی القاعده در منطقه می باشد. طالبان را باید با عزم جهانی و سریعا خلا سلاح کرد و از دولت قانونی حمایت لازم را کرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل