بازدید 14968

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱ 02 June 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰


احمد خاتمی در واکنش به اظهارت یک کاندیدا درباره حجاب:
کاندیداها مراقب حرف‌هایشان باشند!

سید احمد خاتمی: این دوره بیش از دوره های دیگر اهمیت دارد به این دلیل که دشمنان همه امیدشان این است که انتخابات در فضای سرد برگزار شود و به کوری چشم آنها ان شاء الله فضای انتخاباتی فضای گرمی خواهد بود. رقبا هم در رقابت ها مراقبت کنند و کاندیداهای دیگر و نظام و دین و مذهب را تخریب نکنند. معنی ندارد کاندیدایی بگوید چرا خانمی که در ماشین نشسته را دعوت به حجاب می کنید؟ ماشین فضای عمومی است و حجاب هم جزو متن دین است امر به حجاب هم امر به دین است و این کاندیدا بعدا می خواهد بیاید و قسم بخورد من به اسلام عمل می کنم. از کاندیداهای مورد تائید می خواهم که مراقب حرف هایشان باشند و تخریب نکنند و تهمت نزنند و خلاف واقع نگویند و من به عنوان عضوی از شورای نگهبان می گویم بینی و بین الله ما مطلقا در احراز و عدم احراز کاری به جناح و جریان نداشتیم آنچه معیار بود، قانون بود که همان هم از ما انتظار هست.

عبدالناصر همتی:
فیلم تبلیعاتی‌ام را در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه صداوسیما فیلم مستند انتخاباتی من را پخش نکرد گفت: من خودم مستقیم با مردم صحبت می کنم. عبدالناصر همتی: صداوسیما فیلم مستند انتخاباتی من را پخش نکرد؛ اشکالی ندارد، من خودم مستقیم با مردم صحبت می کنم. همتی اعلام کرد که باتوجه به عدم پخش مستند انتخاباتی اش توسط صداوسیما، او این فیلم را در شبکه های اجتماعی منتشر خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: من نماینده و دلباخته جریانی هستم که دوست ندارم آزادی از بین برود و مطبوعات نتوانند حرف خود را بزنند و سانسور را دوست ندارم. من نقطه ضعفی ندارم که نتوانم از حقوق مردم دفاع کنم. ما می‌خواهیم کشور را اداره کنیم و کشور امید و شاداب باشد.

اولین تکذیب‌ها برای حرف‌های زاکانی رسید

علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یک نطق انتخاباتی ادعا کرده بود چین ها طرفدار کالای ایرانی هستند اما موانع صادراتی اجازه نمی دهد.   مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین در پاسخ به همین ادعا در توییترش نوشت: جناب زاکانی! اطلاعاتی که به شما داده اند غلط است. مردم چین اصولا کالای ایرانی را نمیشناسند.


واکنش جبهه اصلاحات به نامه مهرعلیزاده

محمود صادقی درباره تقاضای مهرعلیزاده برای بررسی برنامه اش در جبهه اصلاحات گفت: تا جایی که من می دانم مهرعلیزاده مستقیم به بهزاد نبوی نامه ننوشته و نامه او در فضای عمومی رسانه ها منتشر شده است. وی درباره امکان بررسی برنامه مهرعلیزاده تصریح کرد: در جبهه اصلاحات صحبت هایی شده، اما در این زمینه هنوز تصمیم گیری نشده است.نظر بعضی از اعضاء این است که اگر مهرعلیزاده و همتی تمایل دارند، برنامه های خود را به جبهه ارائه کنند، ولی اختلاف نظر میان اعضا وجود دارد. تسنیم نیز نوشت: آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات درباره نامه محسن مهرعلیزاده به بهزاد نبوی در زمینه اعلام برنامه‌ها به این جبهه در کلاب‌هاوس گفت: در هیچ یک از جلسات جبهه اصلاحات از جمله جلسه دیروز چنین بحثی مطرح نشده است و باید ببینیم این درخواست چه می‌شود چه موضعی را مجمع عمومی می‌گیرد. این یک بحث است که به عنوان سخنگو نمی‌توانم چیزی بگویم و آخرین موضع همانی است که در کانال جبهه اعلام شده است.


ادعای نیکزاد درباره حمایت اصلاح‌طلبان از رئیسی

علی نیکزاد رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی عصر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه ضمن معارفه مهدی دوستی به عنوان سخنگوی ستادهای مردمی رئیسی، اظهار داشت: مستحضر هستید که آیت الله رئیسی بر اثر تکلیف در عرصه مهم انتخابات ریاست جمهوری وارد شدند و دو نکته مستقل آمدن و ستاد نداشتن را مطرح کردند.وی تاکید کرد: این شورا دربرگیرنده شخصیت های حقیقی و حقوقی است. با ۸ داوطلبی که وارد عرصه انتخاب شدند ولی احراز صلاحیت نشدند یا انصراف دادند، مانند آقایان قاسمی، زریبافان، شمس‌الدین حسینی و ... توافق کردیم و آنها ستادهای خود را با نام و برند خود در اختیار آقای رئیسی قرار دادند. برای ۳۱ ستاد در استان‌ها حکم زدیم و پیش‌ینی ما این است که در هر استان ۲۰ ستاد داشته باشیم. رئیس ستادهای مردمی رئیسی در رابطه با تقاضای برخی از اصلاح‌طلبان با ستاد آقای رئیسی گفت: برخی تشکل‌های سیاسی و اصلاح‌طلبی که درون انقلاب قرار دارند به من مراجعه کردند و خواستار تبلیغ به نفع آقای رئیسی شدند. آنها هم تحت عنوان ستاد مردمی اصلاح‌طلبان طرفدار آقای رئیسی می‌توانند فعالیت کنند.

 

محسن رضایی به اظهارات دادستان تهران و تهدید برخی چهره‌ها واکنش نشان داد

چالش غیرضروری!

محسن رضایی: اخیراً دادستان تهران نامزد‌های انتخاباتی را تهدید کرده است، اما آیا آقای رئیسی هم مورد نظر آقای دادستان هستند و آیا اگر خطایی در ستاد آقای رئیسی رخ بدهد می‌توانند کاری بکنند؟ چرا بعضی‌ها رفتار‌هایی نشان می‌دهند که سوءظن‌هایی در جامعه ایجاد شود و مردم را می‌ترساند؟ ما حتی دیدیم آن‌هایی که رد صلاحیت شده اند مقام معظم رهبری با چه احترامی از آن‌ها دفاع کرد من توصیه می‌کنم به همه دلسوزان که کمک کنند در ۱۴۰۰ انتخابات خوبی داشته باشیم و دل مردم و رهبر عزیزمان را شاد کنیم.

 

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

سید ابراهیم رئیسی:
ریشه قاچاق باید در دولت خشکانده شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط گفتگو با دوربین شبکه یک سیما در جمع خبرنگاران، درباره برنامه دولت احتمالی اش برای مقابله با قاچاق و واردات بی رویه اظهار داشت: باید با قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته برخورد کرد، اما اگر مشکل صرفا با برخوردهای پلیسی و قضایی حل می شد تاکنون باید قاچاق ریشه‌کن می‌شد. وی افزود: تاکنون با قاچاق کم برخورد نکرده‌ایم و در قوه قضاییه بیشترین دادگاه‌ها مربوط به برخورد با قاچاق کالاست ولی باید حتماً ریشه قاچاق در دولت خشکانده شود‌. این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید در نظام پولی و مالی کشور تجدیدنظر شود تا قاچاق کالا برای قاچاقچی صرف نکند‌. رئیسی با طرح این پرسش که پول قاچاق از کجا می آید، یادآور شد: اگر پولی که صرف قاچاق می شود رهگیری شود، مشخص خواهد شد که بسیاری از منافع قاچاق از محل صادرات کسب می‌شود‌. وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قاچاق باید پول ارز حاصل از صادرات وارد چرخه تولید شده و تولید را رونق دهد اما هدایت این پول‌ها به سوی دلالی، قاچاق سازمان یافته را شکل می دهد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی
می‌توانستیم چهارماه زودتر به واکسن کرونا برسیم




امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار داشت: این ایام زمان انتخابات است و مسئله، انتخاب مردم است و مردم باید برای یک جایگاه مهم یک شخص مهم را انتخاب کنند و در این شرایط ارزشمندی کار رسانه ها بیشتر خودش را نشان می دهد. قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه عدم اقتدار و عدم وجود یک مدل حکمرانی هوشمند که نگاه به آینده داشته باشد را نداشتیم و در مجموع عملکرد وزارت بهداشت را مطلوب نمی دانم، خاطرنشان کرد: ما چهار ما زودتر می توانستیم به واکسن برسیم ولی بروکراسی طولانی باعث شد چهار ماه عقب بیفتیم و به ازای هر دوز واکسن چندین دلار هزینه می کنیم. امروز دست دنیا باید جلوی ما دراز بود نه ما. می توانستیم با فروش واکسن ۲۰ میلیون دلار فروش نفت را به دست بیاوریم. کرونا واقعیت ۳ تا ۵ ساله آینده است و یک مدیریت قوی می خواهد. قاضی زاده درپاسخ به سوالی درمورد برنامه اش برای مدیریت کرونا، گفت: حفاظت اجتماعی برنامه اول ماست، با سرمایه گذاری در شرکت های تولید کننده واکسن ،۱۸۰ میلیون دوز واکسن در سال نیاز داریم که با کاهش عارضه باید سبک اداری کشور تغییر کند. وی با بیان اینکه باید به جای شعارها به باورها توجه کرد، اظهار داشت: مردم در رای دادن به عملکرد گذشته توجه کنند و نه به شعارها. تمام کسانی که کاندید می شود رجل سیاسی و مذهبی هستند و اگر نباشند رجل سیاسی و مدیر محسوب نمی شوند. 

سعید جلیلی:
تعارفات بی‌جا را کنار بگذاریم تا کشور به جهش برسد

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی بدون تعارف به سؤالات مجری پاسخ داد. وی در این برنامه گفت: امروز بدون تعارف می‌گوییم که ما مسائل را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که کشور را نه‌تنها اداره، بلکه می‌توانیم جهش بدهیم. منتها باید تعارفات را کنار بگذاریم. نه با مسئولان نه دوستان و جناح و ستاد خودمان، نه با هیچ کسی دیگر هیچ تعارفی نباید داشته باشیم. یکی از موانع عمده جهش کشور تعارفات بی‌جایی است که بویژه در مناسبات دولت وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی