بازدید 22884

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵ 30 May 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
دادستان تهران: در صورت عبور نامزدهای انتخاباتی از خطوط قرمز نظام با آنها برخورد می‌شود
هشدار دادستان تهران به کاندیداها در خصوص عبور از خط قرمزهای نظام

علی القاصی مهر در جلسه هماهنگی ارتقای سطح عملکرد دستگاه‌های قضایی و امنیتی در انتخابات پیش رو، دادسراهای استان تهران را مکلف کرد با افزایش هماهنگی با دستگاه‌های ضابط قضایی و رعایت موازین قانونی ضمن تأمین نظم و امنیت فضای انتخاباتی، با جرایم و تخلفات احتمالی برخورد کنند. وی با اشاره به اهمیت قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی تصریح کرد: این جایگاه که متعلق به نظام است و صیانت آن بر ما واجب، نباید در شرایط انتخابات پیش رو، مورد تعرض و خدشه واقع شود. القاصی مهر با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه قوه قضاییه در فعالیت‌های انتخاباتی اظهار داشت: پیرامون جرایم تخلفات انتخابات ضرورت دارد رویکرد پیشگیری بر مقابله مورد توجه قرار گیرد، از این رو معاونان دادستان و دادستان‌های شهرستان‌ها در مواجه با جرائم تخلفات انتخاباتی سعه صدر لازم را داشته باشند و دقت کنند از اموال عمومی و بیت‌المال له یا علیه نامزدهای انتخابات استفاده نشود. دادستان تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نامزدها در تبلیغات و سخنرانی‌ها از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و منافع ملی را به مصالح و منافع شخصی، حزبی، جناحی و گروهی ترجیح ندهند و در صورت عبور از خطوط قرمز نظام، وفق موازین قانونی قاطعانه و بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه با آنها برخورد می‌شود.

 

سعید جلیلی:
فیلترینگ توئیتر توجیهی ندارد

سعید جلیلی در حاسب توئیتری‌اش نوشت: فیلترینگ «توئیتر» توجیه ندارد.
این توئیت جلیل با واکنش بسیاری از کاربران همراه بود.

سید ابراهیم رئیسی:
ریشه مافیا را باید از طریق دولت خشکاند

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بازدید از شهرک صنعتی عباس آباد که بخش قابل توجهی از واحدهای آن در حال حاضر تعطیل شده، در جمع تولیدکنندگان و کارگران شهرک صنعتی عباس آباد اظهاراتی داشت که محورهای آن به شرح ذیل است: دولت من ائتلافی خواهد بود، ائتلاف با مردم، تولید کنندگان و کارگران به سمت همه نیروهای مولد و ضدفساد دست استمداد دراز می کنم.  برخوردهای پلیسی و قضایی با واردات بی رویه و قاچاق کالا کافی نیست، ریشه مافیا را باید از طریق دولت خشکاند.  ما نیازمند یک خیزش عمومی و اجتماعی برای برپایی ایران قوی هستیم. این خیزش عمومی حتما نیاز به هم پیمانی یک دولت مردمی با نیروهای مولد کشور دارد. متاسفانه سالهاست این نیروها و پیشرانان حقیقی کشور توسط ساختارهای فسادزا و معیوب، روز به روز درحال ضعیف تر شدن هستند. فقط قدرت نظامی امنیت آور نیست بلکه تولید برتر و با کیفیت و قابل رقابت با نوع خارجی نیز تولید قدرت می‌کند و امروز قدرت کشور در گرو اقتدار در تولید است.  اصلاح نظام بانکی کشور یکی از اولویت‌های دولت مردمی است.

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

جدال قاضی‌زاده و همتی بر سر بورس

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ با اشاره به اظهارات عبدالناصر همتی که گفته بود «مگر بورس مایکروفر است که سه روزه اصلاح شود» گفت: به خاطر عملکرد فشل تیم اقتصادی دولت، بورس به کوره ذوب سرمایه‌های مردم تبدیل شده است. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «آقای همتی پس از مدت‌ها سکوت در برابر زیان هزاران میلیاردی مردم، حل فوری سه روزه برخی مشکلات حاد بورس را زیر سوال می‌برد. جناب همتی به خاطر عملکرد فشل تیم اقتصادی دولت، بورس به کوره ذوب سرمایه‌های مردم تبدیل شده؛ کوره سوزانی که هیزم آتش آن شما بودید.» قاضی زاده هاشمی پیش از این معضل بورس را قابل حل دانسته و گفته بود: «سه روزه می‌شود مشکل حاد بازار سرمایه را حل کرد، به یک دستور حکومتی از رئیس جمهور نیاز دارد.» که این اظهارات با واکنش همتی مواجه شد.

«محسن رضایی» از تلاش برای احیای ارزش پول ملی گفت:

عملیات احیای پول ملی

محسن رضایی: از مهم‌ترین دغدغه‌های من این است که ارزش پول ملی ایران را به جای خودش برگردانم. تخصص من دکتری اقتصاد است و رساله‌ام را در حوزه پول و اعتبار نوشته‌ام و با معدل بالای ۱۹ هم این دوره را پشت‌سر گذاشته‌ام. در همه این سال‌ها به این مسئله افت ارزش پول ملی فکر کرده‌ام و برای آن برنامه دارم. در سال ۹۲ که هنوز کسی متوجه این خطر نبود من در رقابت‌های انتخاباتی یک اسکناس هزار تومانی را در برابر کلید یکی از آقایان بلند کردم و گفتم «مردم این پول ملی ما در خطر است»! من این خطر را از همان زمان دیده بودم و برای همین به مردم ایران تعهد می‌دهم که دولت ما پول ملی را تقویت خواهد کرد، ارزش آن را تثبیت می‌کند و از کاهش آن جلوگیری می‌کیند.

 

عبدالناصر همتی:
نیازی به استعفا ندارم

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد چرایی عدم استعفا از ریاست بانک مرکزی اعلام کرد: من و رئیس محترم قوه قضائیه هر دو در رقابت انتخاباتی حضور داریم. همانطور که ایشان از سمت خود استعفا نداده‌اند بنده نیز احتیاجی به این کار ندیده ام. وی اظهار داشت: طبق قانون بانک مرکزی، در مواقع غیبت و معذوریت، رئیس کل بانک مرکزی می‌تواند تمام اختیارات خود را به قائم مقام بانک بدهد، که او هم حکم رئیس جمهور را دارد. همتی تأکید کرد: به استناد این ماده قانونی برای مدتی که رقابت‌های انتخاباتی است و فرصت کمتری دارم به مسائل بانک برسم، اختیارات را به اقای کمیجانی بعنوان قائم مقام خودم تفویض کردم. وی با بیان اینکه حال اینکه دولت بخواهد تصمیم دیگری بگیرد، صاحب اختیار است، گفت: آقای رئیس جمهور فرموده بودند که نظر من این است که رئیس کل جدیدی بگذارم، من هم گفتم اختیار با رئیس جمهور محترم است و می توانند این تصمیم را بگیرند ولی من ضرورتی به استعفا از مسئولیتم نمی بینم برای اینکه رئیس محترم قوه قضائیه هم الان در رقابت های انتخاباتی است و استعفا ندادند. همتی در خاتمه تصریح کرد: فکر نمی کنم ضرورتی داشته باشد، قائم مقام با اختیارات رئیس کل کارش را انجام می دهد ولی اگر تصمیم دیگری آقای رئیس جمهور دارند، صاحب اختیارند و من هم استقبال می کنم.

محمدرضا عارف:
امروز بیش از هر زمان دیگر نگران  ایران هستم

معاون اول دولت اصلاحات و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران ایران هستم. محمدرضا عارف در بخش هایی از بیانیه‌ای که در انتقاد به نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری سیزدهم منتشر کرده آورده است: در جمهوری اسلامی که موجودیت خود را از رای ملت گرفته و بنیانگذار فقید آن، امام خمینی (ره)، میزان را رأی ملت دانسته و ابتنای امور و مشروعیت نظام  بر رای ملت، از محکمات اندیشه ایشان است، انتخابات باید تجلی اراده ملت باشد. وی با اشاره به واکنش‌ها نسبت به اعلام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها خاطرنشان کرده است: مطمئنا زمانی می توان انتظار مشارکت پرشور مردم در انتخابات را  داشت که سوالات ملت به عنوان ولی نعمت حاکمان، در موضوع بررسی صلاحیت ها با پاسخ قانع کننده همراه باشد. عارف در این بیانیه با هشدار نسبت به احتمال کاهش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرده است که از این موضوع نباید با بی‌تفاوتی عبور کنیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری تجربه قریب به ۴۰ سال حضور در عرصه مدیریتی کشور و با تصریح بر این‌که «به عنوان یکی از دلسوزان کشور و ملت، امروز بیش از هر زمان دیگر نگران  ایران هستم» ابراز عقیده کرده است که «هرگونه ایجاد محدودیت برای یاران انقلاب و کسانی که دل در گرو ایران عزیز دارند» اقدامی ناصواب و مغایر اهداف اولیه انقلاب اسلامی است.

علیرضا زاکانی:
دخترم دوتابعیتی نیست




علیرضا زاکانی پیرامون محل سکونت و تحصیل دختر خود افزود: اخیراً دروغ‌هایی درباره محل سکونت و تحصیل دخترم توسط برخی از کانال‌های تلگرامی و کاربران در فضای مجازی منتشر شده است؛ بر این اساس ادعا شد که دختر علیرضا زاکانی دوتابعیتی بوده و در کشور سوئیس ساکن است؛ اما واقعیت این است که شایعه دوتابعیتی‌بودن و سکونت دائم در سوئیس صحت نداشته و وی حدود یک‌سالی ‌است که پس از اتمام تحصیل به کشور بازگشته است. دختر من در سال ۱۳۹۵ از رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شده است. سپس در رشته «علوم اجتماعی محاسباتی» که معادلی در دانشگاه‌های ایرانی ندارد؛ در دانشگاه EPFL سوئیس و به جهت سابقه ممتاز تحصیلی به‌صورت رایگان مشغول به تحصیل شده است. لازم به‌ذکر است که وی هیچ‌گونه بورسیه‌ تحصیلی از داخل و خارج ایران دریافت نکرده و هیچ تعهدی نسبت به دانشگاه و کشور محل تحصیل ندارد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اضافه کرد: نوه من شناسنامه ایرانی دارد و یک عده‌ای که قدر وطن خود را نمی‌داند به دنبال پاسپورت آمریکایی‌ و کانادایی برای فرزندان خود هستند. زاکانی با بیان اینکه در 19 سالگی مسئول محور لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) بوده است، گفت: علاوه بر حضور در دوران دفاع مقدس، زمانی که وارد جریان دانشجویی کشور شدم، جهت آن را تغییر دادم و تأیید آن را از مقام معظم رهبری گرفتم. با تأسیس حزب رهپویان و ایجاد بیش از 270 شعبه رسمی در سراسر کشور، به‌عنوان بزرگ‌ترین حزب کشور انتخابات شد و من به‌عنوان مسئول محوری یک جریان سیاسی بزرگ در کشور انتخاب شدم. بلد نیستم مدام خودم را برجسته کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی