بازدید 10945

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ 24 May 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰

سخنگوی شورای نگهبان از برگزاری جلسه نهایی بررسی کاندیداها در روزهای آتی خبر داد:

سه‌شنبه سرنوشت‌ساز در انتظار کاندیداها

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها فردا و پس فردا هم ادامه دارد و سه شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: همچنان کار ما ادامه دارد و لازم است که گزارش های کارشناسی بیشتری را ملاحظه کنیم. وی افزود: جلسات شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها فردا و پس فردا هم ادامه دارد و سه شنبه جلسه نهایی برگزار می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان گفت: جلسه نهایی برگزار شود، نتایج را به وزارت کشور اعلام خواهیم کرد. کدخدایی ادامه داد: الان که دو روز مانده به پایان مهلت، بنده هم حتی نمی‌دانم نتیجه بررسی‌ها چه خواهد بود. او در پاسخ به این سوال که آیا گفت‌وگویی با کسانی که پرونده‌شان در حال بررسی است، داشته‌اید؟، خاطر نشان کرد: بله؛ برخی از آقایان به شورای نگهبان مراجعه کردند و برخی به‌صورت مکتوب اطلاعات دیگری را اضافه کردند و اگر نکته‌ای دارای ابهام است و یا مطلبی را خود فردِ ثبت‌نام‌کننده لازم می‌داند که توضیح دهد، با اعضا صحبت می‌کند و در طول هفته گذشته هم ملاقات‌هایی بوده و مطالبی را به‌صورت مکتوب دریافت کردیم.

روایت تاجگردون از اختلاف نظر روحانی و جهانگیری در ماجرای بنزین

یک روایت بنزینی برای سبد رای اسحاق

روایتی از واکنش تند روحانی به مخالفت جهانگیری با افزایش قیمت بنزین، در جلسه سران قوا: فکر می کنید نمی دانم می خواهید دولت من را زمین بزنید. جهانگیری می خواست جلسه را ترک کند که لاریجانی جلویش را گرفت.

 

در یکی از اتاق‌های کلاب‌هاوس اتفاق افتاد:

حمله احمدی‌نژاد به برادران لاریجانی

محمود احمدی نژاد روز گذشته حضور خبرسازی در کلاب هاوس داشت. او در یک اتاق گفت و گو در کلاب هاوس به سوالات خبرنگاران و حاضران پاسخ داد. همچنین در اتاق دیگری نیز مصاحبه اقتصادی از پیش ضبط شده ای منتشر شد که آن هم حاشیه‌ساز شد. احمدی‌نژاد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است در شبکه اجتماعی کلاب هاوس و اتاق گفت و گویی با عنوان «نقد ساختار فعلی جمهوری اسلامی و چرایی عدم تحقق آرمان‌ها» حضور یافت و به سوالات پاسخ داد. سوالات چالش بر انگیز بیشتر درباره حوادث سال 88 بود.  او درباره کشته شدن ندا آقا سلطان در اعتراضات پس از انتخابات 88 گفت: «قتل ندا آقاسلطان برای خراب کردن چهره ملت ایران بود و آن یک توطئه بود و از قوه قضائیه خواستم که به طور جد رسیدگی کند و فکر نمی‌کنم کار بدی کردم و اگر رسیدگی شده بود و افرادی که این کار را کرده بودند مجازات شده بودند امروز خیلی از مسائل روشن شده بود.» او خطاب به عبدالله مومنی از فعالان سیاسی اصلاح طلب که پس از انتخابات 88 بازداشت شد گفت وقتی شما زندان بودید من خیلی ناراحت بودم و‌ برای آزادی شما تلاش کردم که نشد. احمدی‌نژاد گفت حقوق مدنی فارغ از مذهب است. احمدی نژاد درباره سفر بحث برانگیزش به مصر در زمان ریاست جمهوری گفت: "سفر من به مصر دوجانبه نبود زیرا سفرهای دوجانبه پروتکل‌ها متفاوت است. ما برای کنفرانس کشورهای اسلامی به مصر رفتیم و آقای مرسی تا پای پرواز با من آمد و کلی با من صحبت کردند و همه از من دعوت کردند و جلسه قوی باهم داشتیم و به من احترام گذاشتند. در سفر من به مصر کسی به من کفش پرت نکرد. همه مردم به استقبال من آمدند و خیلی شعار دادند و استقبال خوبی کردند.” او درباره برکناری علی لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی گفت: "لاریجانی به خاطر توافق با سولانا برکنار نشد، توافق خوبی هم نبود اگر بود مردم در جریان قرار می‌گرفتند. "  او همچنین به اظهارات خود علیه برادران لاریجانی ادامه داد و گفت: "برادران لاریجانی در آن زمان با ما همکاری و همراهی نداشتند. در زمان فروش نفت رئیس بانک مرکزی و مدیران را گرفتند و انفرادی بردند. من بیشترین انتقاد را به لاریجانی ها در همان زمان ریاستم داشتم. من به روش آنها انتقاد داشتم و بیشترین کارشکنی را علیه دولت من داشتند. نمی‌خواهم برخی از کدها را بدهم."  احمدی‌نژاد خطاب به جمال‌الدین موسوی، خبرنگار بی‌بی‌سی که پرسید شما چرا به آنجلینا جولی رأی دادید گفت من فقط به آنجلیا جولی علاقه ندارم! به شما هم علاقه دارم آقای موسوی! احمدی نژاد تاکید کرد "من احساس خطر می‌کنم و برای این حس خطر وارد صحنه شدم" او افزود: «من تلاشی برای بدست آوردن قدرت ندارم، مردم از سراسر ایران از من خواستند که در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنم. اگر برای قدرت تلاش داشتم، حزب درست می‌کردم، باج می‌دادم باج می‌گرفتم.»  این حضور احمدی نژاد در کلاب هاوس واکنش های زیادی در پی داشت و عده ای به دفاع از او پرداختند و بسیاری هم در شبکه های اجتماعی او را متهم به "دروغ پردازی" کردند. 

 

معصومه ابتکار: 

منتظر تایید یک زن در میان نامزدهای ریاست جمهوری هستیم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ارسال نامه‌ای به شورای نگهبان درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از شورای نگهبان درخواست کردم برای اولین بار یک زن را در میان نامزدها تایید کنند تا به احیای سرمایه‌های اجتماعی کشور کمک کرده باشند؛ منتظریم. معصومه ابتکاردر حساب توئیتری خود نوشت:" هفته گذشته در نامه ای به دبیر شورای نگهبان از ایشان درخواست کردم ظرفیت قانون اساسی برای کاندیداتوری زنان را درانتخابات ریاست جمهوری در نظر بگیرند و برای اولین بار یک زن را در میان نامزدها تایید کنند تا به احیای سرمایه های اجتماعی کشور کمک کرده باشند، منتظریم."

 

خرداد پر از حادثه از اینجا شروع شد

 

خرداد پر از حادثه از اینجا شروع شد. از خرمشهر که با رشادت جوان‌مردی جوانان ایران «آزاد» شد اما سال‌ها مدیریت پرنقص آن را «آباد» نکرد. شروع هر خرداد با یادآوری این روز مهم همراه است. روزی که به هر ایرانی، هر ایرانی ناامید از سختی‌های فراینده این سال‌ها یادآوری می‌کند که همت و غیرت ایرانی می‌توان موافق شد. درست مثل جوان‌هایی که در سوم خرداد ۶۳ پا در خاک خرمشهر گذاشتند.

متن گفت‌وگوی اختصاصی با محسن رضایی درباره آزاد سازی خرمشهر را از اینجا بخوانید.

(در ادامه بازنشر مصاحبه اختصاصی تابناک با محسن رضایی درباره فتح خرمشهر:

رستم قاسمی:

پاستور مرد عمل و «مرد میدان» می‌خواهد

رستم قاسمی در گفتگو با کیهان: درباره بحث اقتصاد کشور، نتیجه 8 سال اخیر را مردم در خاطر دارند و نتیجه آن را در سفره خود می‌بینند. اقتصاد کشور نیازمند یک تجربه‌ای است. اینجا محل آزمون و خطا نیست. جای کارآموزی در حوزه اقتصاد هم نیست.مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، این است که کشور در حال رکود است و یک جو خاکستری بر بازار 85 میلیونی کشور پاشیده شده و کشور در رکود به سر می‌برد و نتیجه آن بیکاری‌های فراوان، گرانی‌ها و خیلی از موضوعاتی است که امروز مردم با آن مواجه هستند.8 سال بر این کشور حکومت می‌کنند ولی به‌جای پاسخ دادن به مردم و پاسخگویی درباره عملکرد 8 ساله خودشان، سال آخر می‌گویند که ما اختیارات نداشتیم یا نگذاشتند کار بکنیم. مردم از مکتب حرف‌گرایی‌گریزان هستند.میدان و دیپلماسی دو بال تکمیل‌کننده حضور ما در قدرت جهانی است. بر همین اساس در موضوع دیپلماسی و سیاست خارجی اولین اقدامی که باید در دولت سیزدهم، اجرا و محقق بشود، اقتدار اقتصادی است. باید مسئله اقتدار اقتصادی کشور حل شود.

علی نیکزاد

کسی که گرین کارت دارد نباید مسئول شود

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس  و  دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رییسی در همایش ستاد انتخابات ائتلاف جوانان انقلابی گفت: در 42 سال اخیر مسئولانی که بر سر کار آمدن عهد بستند که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند اما در واقع برخی از آن‌ها پایبند نبودند که منجر به شکل‌گیری دو جریان فکری در کشور شد. وی افزود: گروه اول همواره تلاش کرده‌اند تا با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات فائق شوند در حالی که گروه دوم معتقدند که به بن‌بست رسیدیم و باید در اقتصاد جهان ادغام شویم و جهان ما را بپذیرد و با تجارت آزاد با جهان به توسعه و رفاه برسیم.نیکزاد با بیان اینکه ما معتقد هستیم که آمریکا با خوی استکباری و ابزارهایی که در دست دارد قابل تعامل نیست و آمریکا با ایران قوی کنار نخواهد آمد، یاداور شد: عملکرد دولتمردان و مجلس و بعضی از کارگزاران کشور سبب شده است تا سرمایه اجتماعی کشور آسیب ببیند.نائب رئیس مجلس گفت: انتخاب غلط دلیل شرایط فعلی جامعه است، انتخاب غلط یعنی اینکه فرمانده را نادرست انتخاب کنید و در کشتی قرار دارید که همه نخبگان در کشتی قرار دارند اما ناخدا کار بلد نیست و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.انتخاب غلط یعنی اینکه کل اقتصاد کشور را در وزارت امور خارجه و موضوعی به نام مذاکره و برجام محدود کنید.نیکزاد در ادامه خاطرنشان کرد:‌ صیانت از خانواده باید در صدر توجهات دولت آینده قرار بگیرد، شایسته است که دولت به نام دولت خانواده شکل گیرد و نهاد خانواده مورد تکریم قرار گیرد. بنابراین به آینده امیدوارم و معتقدم که دولتی می‌خواهیم که رئیس دولت و اعضای آن دارای سلامت فکری، اعتقادی و اقتصادی باشد. وی ادامه داد: اینکه 44 درصد تولید ناخالص داخلی در تهران ایجاد شود قابل قبول نیست و باید عدالت اقتصادی و اجتماعی بسط یابد. نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه می‌شود کشور را با تکیه بر جوانان انقلابی و مدیریت جهادی اداره کرد، گفت:  کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود، کسی که فرزندانش در آمریکا ساکن شوند و شهروند آمریکا باشد نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد.

آخوندی:

با هیچ متری نمی توان عدم صلاحیت من را احراز کرد

عباس آخوندی درخصوص برخی تحلیل‌ها و گمانه زنی‌ها از شکل گیری سه گانه رییسی- لاریجانی- جهانگیری در انتخابات اظهار کرد: سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی اصلا سه‌گانه نیست. با این صحنه شور انتخاباتی صورت نمی‌گیرد و مشارکت بالا نمی‌رود. در این این صورت میزان مشارکت حدود ۴۰ درصد است و این سه گانه‌ای نیست که بتواند حق انتخاب متنوعی را در اختیار مردم ایران قرار دهد. داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است. هیچ تحولی از این سه گانه بیرون نمی‌آید و شوری را ایجاد نمی‌کند. اما اگر در انتخابات چهره‌های نماد تحول بیایند ممکن است حق انتخاب فراتر برود و احتمال حضور در صحنه بیشتر خواهد بود آخوندی در خصوص احتمال عدم احراز صلاحیت خود گفت: من تا این لحظه خیلی به این مساله فکر نمی‌کنم. سال ۱۳۶۱ معاون سیاسی اجتماعی وزیر کشور بودم و یک ریال پرونده منفی در حوزه مالی ندارم. فکر نمی‌کنم صلاحیت من دچار مساله باشد. فرض را برقانون و انصاف می‌گذارم و در این دو هیچ دلیل برای رد شدن صلاحیت و عدم احراز ندارم. وزیر پیشین راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: من سه انتخابات در کشور برگزار کردم و با هیچ متری نمی‌توان عدم صلاحیت من را احراز کرد. اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم قانونی رفتار کردیم و کوچکترین اقدام غیرقانونی نداشتیم. من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی