بازدید 12603

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 30 May 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰

دومین نامه انتخاباتی رئیس‌جمهور
روحانی بعد از رهبری به شورای نگهبان هم نامه نوشت

رئیس جمهور روز چهارشنبه نامه ای برای شورای نگهبان درباره اجرای قانون اساسی ارسال کرد. حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور، روز چهارشنبه در راستای اصل 113 قانون اساسی در رابطه چگونگی اعمال نظر و بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری نامه ای را به شورای نگهبان ارسال کرده است. نامه رییس جمهور تاکنون از سوی شورای نگهبان پاسخی دریافت نکرده است. روز چهارشنبه و در پی اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان رییس جمهور در جلسه هیات دولت اعلام کرد که به رهبری در این زمینه نامه نوشته است. در اصل ۱۱۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است: پس از مقام رهبری رئیس جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیماً به رهبری مربوط می‌شود، بر عهده دارد.

عبدالناصر همتی:
در دولتم تورم ۸ تا ۱۲ درصد و رشد اقتصادی حداقل ۵ درصد خواهد بود

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفت‌وگوی مستقیم با دوربین شبکه یک سیما گفت: جایگاه اقتصاد ایران همتراز شجاعت، صبر و تلاش‌های مردم ایران نیست. وی ادامه داد: دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. امروز چیزی بنیادی تر از بهتر شدن وضعیت معیشت مردم نیست و هر برنامه از سوی نامزدها ارائه شود باید برای همین باشد. الان با توجه به برداشتی که بنده دارم بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم دغدغه شان اقتصادی است و بنابراین محور اصلی دولت آینده باید رفع مشکلات اقتصادی مردم باشد.  همتی تصریح کرد: بحث های سیاسی باعث شده نتوانیم در افزایش رشد اقتصادی مردم موفق باشیم. همه اینها به حکمرانی اشتباه اقتصادی است. برخی سوال می‌کنند خود من به عنوان کسی سه سال رئیس بانک مرکزی بوده چرا اقدامی انجام نداده‌ای؟ باید بگویم من برای تغییر، اختیاراتی فراتر از بانک مرکزی نیاز دارم. وی اظهار داشت: عوامل سیاسی و نظرات سیاسی بر نظرات فنی حاکم شده است. یکی از دلایلی که من به این نتیجه رسیدم که در رقابت انتخاباتی وارد شود همین است که فن سالاری را در تنظیم و اجرای بودجه حاکم بکنیم. مادر همه مشکلات ما، بودجه سالانه است.  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بودجه ما نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد. این ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند منابع آن از کجا می آید؟ نتیجه این سلطه مالی بر سیاست های پولی یعنی تداوم روند تورم های گذشته که تمام سیاست های بانک مرکزی را خنثی می‌کند.همتی خاطر نشان کرد: ما تورم را با هدف ۸ تا ۱۲ درصد پیش بینی می کنیم که ان شاء الله بتوانیم تحقق ببخشیم و رشد اقتصادی حداقل ۵ درصد. من فکر می‌کنم بر اساس برنامه بلند مدت باید بشود ۸ درصد. با توجه به مشکلاتی که تحریم ایجاد شده و کمبودهایی که در سرمایه گذاری ها داشتیم، من با احتیاط می گویم حداقل ۵ درصد میانگین رشد ۴ سال آینده را باید در اقتصاد شاهد باشیم.

سید ابراهیم رئیسی:
می‌دانم ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب چه کسانی رفته

سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه تبلیغاتی خود در رادیو اقتصاد گفته:‌ آقایان برای ارز ۴۲۰۰ تومانی توجیهاتی دارند اما باید دید چه‌اندازه از آن به سفره مردم رفته است؟ این ارز به دست افراد خاصی رفته که به تعداد انگشت های یک دست یا دو دست و سه دست هستند. البته تعداد آنها برای من مشخص است. مثلا کسانی که واردکننده نهاده دامی هستند مشخص است. در این رابطه باید اقدام متفاوتی صورت گیرد. او تأکید کرده: به عقیده من دولت دارد پر هزینه اداره می‌شود که باید از هزینه هایش کاسته شود و به عبارت دیگر نرخ تورم باید کاهش یابد. اینکه باید تورم یک رقمی شود بله، خیلی بایدهای دیگر وجود دارد. اما برنامه هایی داریم که اینها امکان پذیر خواهد بود. رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرده: ما باید تولید را رونق دهیم تا مشکل گرانی، اشتغال، تورم و بسیاری از مشکلات حل شود و مسأله اقتصاد مقاومتی پا بگیرد و مردم امید پیدا کنند. تولید یک بحث راهبردی است.

 

حیدر مصلحی:
احمدی نژاد از من اطلاعاتی را می خواست که فقط قابل ارائه به رهبری بود

حیدر مصلحی در این گفت‌وگو ماجرای وزیرشدن خود را این‌گونه تعریف می‌کند: «در سال 88 محمود احمدی‌نژاد من را صدا کرد و گفت می‌خواهم شما را به‌عنوان وزیر اطلاعات معرفی کنم، بنده گفتم من روحانی هستم و شما شخصی هستی، آخوند هم فقط زیر بار حرف آخوند می‌رود. وزارت اطلاعات وزارت نظام است نه وزارت دولت برای همین گفتم اگر مقام معظم رهبری نظر داشته باشند من این سمت را می‌پذیرم». وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: «احمدی‌نژاد نیز با مقام معظم رهبری مشورت کرد. اگر اشتباه نکنم هفته بعد در نماز آقا شرکت کرده بودم که ایشان به من گفتند با این پیشنهاد موافقم. من هم گفتم اگر شما موافق باشید تحت امر شما این مسئولیت را می‌پذیرم». او در پاسخ به این سؤال که عده‌ای می‌گویند احمدی‌نژاد و اطرافیانش علاقه زیادی به این وزارت دارند، شرایط در زمانی که شما وزارت اطلاعات را تحویل گرفتید چگونه بود؟ عنوان کرد: «مشکلی که احمدی‌نژاد با من داشت با آقای محسنی‌اژه‌ای هم داشت. نگاه رئیس دولت دهم این بود که وزارت اطلاعات وزارت دولت است. ایشان توقع و انتظارشان این بود که برخی اطلاعاتی که به دستگاه اجرائی و رئیس‌جمهور مربوط نبود را در اختیار داشته باشد. ما هم می‌دیدیم که این شدنی نیست چون برخی اطلاعات در شأن رهبری بود و فقط ایشان باید در جریان قرار می‌گرفت اما احمدی‌نژاد در این موارد با بنده جروبحث زیادی داشت. ضمن اینکه ایشان در انتخاب افراد در بدنه وزارت نیز تأملاتی داشت».

حسین شریعتمداری:
بیانات لاریجانی شبیه به این است که دوره موشک گذشته و دوره گفتمان است

حسین شریعتمداری صبح امروز در جمع اساتید بسیجی و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: عمدتاً سه جناح در صحنه انتخابات حضور دارند، انقلاب، اصلاحات و آمریکایی‌ها، که در واقع مقامات آمریکایی روی انتخابات ما از چند ماه پیش حساس بودند و حریف می‌خواهد دولت در اختیار کسانی باشد که با آن‌ها هماهنگ است. وی افزود: نقشه راه دشمن مشخص است و بارها آن را مطرح کرده است، اگر دیدیم از جریانی تعریف می‌کند باید ببینیم با آن دیدگاه هم‌خوانی دارد یا خیر اگر همسو بود یعنی تاکتیکی نیست و واقعیت است.شریعتمداری با اشاره به ثبت‌نام نامزدها برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آقای لاریجانی بعد از ثبت‌نام گفتند اقتصاد راهکارهای خاص خود را دارد اما از طریق پادگان و دادگاه عملی نیست و این سؤال‌برانگیز بود دقیقاً شبیه به صحبتی است که آقای روحانی داشتند و در سال ۹۶ گفتند ۳۸ سال در کشور اعدام و زندان بوده است ولی این برمی‌گردد به کل حکومت و در کل این‌ صحبت‌ها بسیار شبیه به یکدیگر و شبیه به خواسته‌های آمریکا است. مدیرمسؤول روزنامه کیهان در پایان بیان کرد: در واقع ما حضور آمریکا را در منطقه شکسته‌ایم و یکی از خواسته‌های آن‌ها این است که ما چنین حضوری نداشته باشیم در واقع بیانات آقای لاریجانی شبیه به این است که دوره موشک گذشته و دوره گفتمان است در صورتی که اگر چنین قدرتی نداشتید توسط دشمن خورده می‌شدید.

محسن رضایی:

مابه‌ یک قیام فرهنگی و اقتصادی نیاز داریم

عصر روز جمعه رضایی در نخستین گفتگوی انتخاباتی خود در رسانه ملی به تبیین نگاه فرهنگی دولت «اقدام و تحول» پرداخت و گفت: اهانت به اقوام ایرانی را به عنوان یک جرم تلقی می‌کنم و لایحه آن را به مجلس خواهم فرستاد. زبان مادری اقوام ایرانی را در مدارس جاری و ساری خواهم ساخت. محسن رضایی در ویژه‌برنامه «انتخاب و فرهنگ» در رادیو فرهنگ گفت: من محسن رضایی میرقائد هستم، فعلاً دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم. در بیست سال گذشته عمده سیاست‌های کلی اقتصاد ملی را به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادم و متأسفانه این سیاست‌ها در دولت‌های گوناگون دنبال نشد و امروز می‌خواهم در خصوص دیدگاه‌های خودم در حوزه فرهنگی با مردم صحبت کنم.وی با تأکید بر ضرورت تحول فرهنگی تصریح کرد: شرایط امروز کشور ما نیازمند تحول و جهش است. در امر اقتصاد و فرهنگ یا متوقف شده‌ایم یا به سوی عقب در حرکتیم. این وضعیت نامطلوب است و من و بسیاری از مردم از این وضع حال خوشی ندارند. ورود نااهلان و ناکارآمدان این وضعیت را ساخته و با این اوضاع نباید از مردم انتظار داشته باشیم که علی‌وار و فاطمی‌وار زندگی کنند. وی اضافه کرد:ما نیاز به تحولی داریم که از مسئولین شروع شود. تحول فرهنگی و ارزشی هم باید از دولت شروع شود. ما نیاز به یک قیام فرهنگی و اقتصادی داریم. بدون یک قیام فرهنگی و اقتصادی قادر به سامان دادن پیشرفت در کشور نخواهیم بود. دولت من به فرهنگ توجه جدی می‌کند، نه به عنوان کالای لوکسی که در اختیار همه مردم نباشد.  رضایی در خصوص موضوع «جمعیت و ازدواج جوانان» گفت: ده سال است که با این پدیده آشنا هستم و از پنج شش سال پیش سیاست‌های کلی جمعیت را تقدیم رهبر انقلاب کرده‌ایم، ولی دولت‌ها و مجالس توجهی به این نداشته‌اند. ما به سرعت قانون این سیاست‌ها را تنظیم می‌کنیم. از تصمیم‌گیری‌های اشتباه در وزارتخانه‌های بهداشت و ... جلوگیری می‌کنیم و مقررات جدیدی را برای ساماندهی سالخوردگان تنظیم می‌کنیم. استفاده از پنجره جمعیتی را بیشتر خواهیم کرد و سن بازنشستگی را از 50 تا 70 سال خواهیم داشت. برنامه‌های ترویجی و تشویقی برای ازدواج جوانان را دنبال خواهیم کرد. این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریدر ادامه  گفت: یکی از کارهایی که دنبال خواهم کرد نظام آموزشی کشور را به یک سبد ذهنی حرفه‌ای تبدیل خواهم کرد. درصد آموزش‌های حرفه‌ای را افزایش خواهیم داد و از مهدکودک روحیه کار و خلاقیت را با زندگی دانش آموزان آشتی خواهیم داد و حرفه‌ای گری و تخصص گرایی را ترویج خواهیم کرد.

 

علیرضا زاکانی:
بخور در رو تمام!

علیرضا زاکانی در نشست خبری گفته: دولت من، دولت ژنرال های خسته و یا غلامان حلقه به گوش نیست و دولت جوانان فرهیخته است. وی تصریح کرده: تخریب‌کنندگانم مرد باشند و بیایند رودررو صحبت کنیم. او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده که هرکسی شعار بدهد دولت هیچ‌کاره است، نشانه بی‌کفایتی اوست. زاکانی همچنین گفته: دوران بخور در رو هم برای رانت‌خواران را خاتمه می‌دهیم. زاکانی اون را هم گفته که هیچ منبع درآمدی برای تبلیغات ندارم و از فضای مجازی و رسانه‌ها برای تبلیغ استفاده می‌کنم و تمام هزینه‌ای که بتوانم برای تبلیغ صرف کنم صد میلیون تومان است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:
وقت جراحی‌های بزرگ رسیده!

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم گفته: تومورهای بزرگ کشور با مُسکّن حل نمی‌شود و امروز وقت جراحی‌های بزرگ رسیده است. ارز ۴۲۰۰ تومانی یک نمونه از غارت اموال مردم است، برخی توانستند خود را به این شاه لوله برسانند و از این رانت استفاده کنند. او در گفت‌وگویی دیگر تصریح کرده که این دولت نسبت به ضربه خوردن مردم بی‌رگ بود و آنها را بدون حفاظت رها کرد.

 سعید جلیلی:
مسکن چه ربطی به تحریم دارد؟! 

سعید جلیلی در گفت‌وگویی تصویری تحت عنوان «روایت مسکن» گفته: مهمترین حقوق شهروندی و وظایف قانونی دولت، تامین مسکن مورد نیاز مردم است. با ساخت مسکن نه تنها نیاز مردم برطرف می‌شود بلکه این صنعت به علت در ارتباط بودن با بیش از صد صنعت دیگر، رابطه مستقیم با بحث اشتغال دارد. او در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرده که وقتی گفته می‌شد که چرا وضعیت بازار مسکن اینگونه است، می‌گفتند اثر تحریم است؛ زمین، مصالح تولید داخل و نیروی انسانی دخیل در صنعت مسکن چه ربطی به تحریم دارد؟! هر یک واحد مسکنی که متناسب با نیاز جامعه ساخته نمی‌شود، یعنی یک خانواده امید صاحب‌خانه شدنش کمتر می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر