بازدید 4783

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 28 May 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - جمعه ۷ خرداد ۱۴۰۰

 

 

رهبر انقلاب:

 آن طور نشود که بگوییم جمهوریت را تا وقتی قبول داریم که به نفع ما باشد

رهبر انقلاب در دیدار مجازی امروز خود با نمایندگان مجلس فرموند: آن طور نشود که بگوییم جمهوریت را تا وقتی قبول داریم که به نفع ما باشد اگر به نفعمان نشد بگوییم قبول نداریم که متأسفانه آزمون تلخی از این قضیه در سال ۸۸ در تاریخ انتخابات باقی ماند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از کاندیداها خواستند بین خود و خدا ملتزم شوند که نتیجه انتخابات هر چه شد، همه آن را بپذیرند و نجیبانه تسلیم شوند.

جهانگیری:

شورای نگهبان کار را برای من آسان کرد

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی در مقام مقایسه اعلام می‌کنند که در فلان کشور هم میزان مشارکت پایین است، اما باید بدانیم که پایگاه و تکیه‌گاه ایران در تهدیدات متعدد منطقه‌ای و بین المللی، باید همواره بر مردم کشور متکی باشد و در انتخابات است که حضور و مشارکت واقعی مردم نمایش داده می‌شود و به همین دلیل تا امروز دفاع و حمایت از مشارکت حداکثری یک راهبرد غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی بوده و خدا نکند که روزی این راهبرد تغییر کند و گفته شود که مهم نیست چند نفر در انتخابات شرکت کنند بلکه مهم این است که انتخاب و نتیجه مدنظر ما حاصل شود.

*تا امروز دفاع و حمایت از مشارکت حداکثری یک راهبرد غیرقابل تغییر جمهوری اسلامی بوده و خدا نکند که روزی این راهبرد تغییر کند
*سال ۹۲ آقای هاشمی به من گفت که تصور نکنید که با رد صلاحیت، تغییری در ارتباطم با جمهوری اسلامی ایجاد می‌شود
*می‌خواستم بیایم که بگویم بانیان وضع موجود چه کسانی هستند و چه کسانی این وضعیت را برای مردم درست کرده‌اند
*شورای نگهبان کار را برای من آسان کرد و با این اتفاق تکلیف از دوش من برداشته شد

ضرغامی:

اصولگرا و اصلاح‌طلب آبرویی نزد ملت ندارند

عزت الله ضرغامی کاندیدای ریاست جمهوری یک هفته قبل از اعلام رسمی اسامی تایید صلاحیت شده ها در گفت وگو با روزنامه کیهان به طرح نظرات خود پرداخته بود که این روزنامه گفت وگو را منتشر کرده است.

ضرغامی در بخش‌هایی از این مصاحبه گفت:اصولگرا و اصلاح‌طلب در این کشور آن‌قدر دستمالی شده که هیچ‌کدام آبرویی نزد ملت ندارند. به همین دلیل من می‌گویم که ملت عبور کرده و من هم سال‌هاست که معتقدم باید از این تقسیم‌بندی عبور کنیم.سوداگرانی وجود دارند که به نام «اصلاح» و به نام «اصول» مدت‌هاست این ملت بی‌پناه را گروگان خودشان گرفته‌اند. ما باید با همان فرهنگی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید می‌کنند، به «جبهه انقلاب» اصالت بدهیم و از دعواهای قبیله‌ای بیرون بیاییم.

جلیلی پیشنهاد داد

حل مشکل مرغ با شبکه های مویرگی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص، گوشت مرغ توزیع کند، به‌جای به‌صف کردن مردم، می‌تواند با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.سعید جلیلی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از یک گفتگوی تصویری پیرامون مسئله معیشت، با توضیح مثالی از نظام توزیع فوق هوشمند در سبد مطلوب غذایی، گفت: وقتی دولت می‌خواهد در شرایط خاص، گوشت مرغ توزیع کند، ‌میتوان مثل کاری که دولت فعلی کرد مردم در مکان‌های مشخصی صف بکشند و در انتظار بمانند؛ اما راه دیگر این است که دولت با استفاده از شبکه مویرگی فروشندگان خرد و همچنین سامانه‌های اطلاعاتی به توزیع کالاهای اساسی در شرایط خاص بپردازد.

سید محمد صدر:

مشارکت پایین امنیت ایران را به خطر خواهد انداخت

سیدمحمد صدر، دیپلمات سابق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعا اگر مشارکت در انتخابات پایین بیاید به ضرر جمهوری اسلامی ایران و به ضرر انقلاب و مردم است چرا که حکومت جمهوری اسلامی ایران و حکومتی که جمهور مردم در آن نقش دارند، حکومتی است که توسط خواسته ها و مطالبات مردم شکل می گیرد. اگر به قانون اساسی نگاه کنید تمام مقامات رده اول کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند، یعنی انتخابات مساله ای بسیار مهم در تقویت جمهوریت نظام است و جمهوری اسلامی نیز بدون انتخابات معنی ندارد.

محسن رضایی را چند سالی است با ایده فدرالیسم اقتصادی می‌شناسیم. او همچنان راه توسعه ایران را چنین معرفی می‌کند

تشکیل ایالت‌های اقتصادی

متن: اگرچه نام محسن رضایی با فرماندهی در دوران جنگ گره خورده است اما او در سال‌های بعد از جنگ با پیش‌بینی چالش‌های مهم ایران در سال‌های پیش‌رو به سمت اقتصاد حرکت کرد و حالا او را در میان کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر به عنوان یک چهره اقتصاددان می‌شناسند تا نظامی. رضایی در همه این سال‌ها بر رویکردهای اقتصاد مردمی، توسعه اقتصادی با واگذاری امور به مردم و همچنین تشکیل فدرالیسم اقتصادی تاکید داشت و دارد. او در این زمینه می‌گوید: معتقدم باید ایالت‌های اقتصادی در ایران راه‌اندازی شود و به استان‌ها اختیار داده شود و هیچ دلیلی ندارد مسائل جزئی از استان‌ها برای مطرح شدن به سطح کلان کشوری بیاید به همین دلیل باید هرچه زودتر ایالت‌های اقتصادی در کشور ایجاد شود.وی مهم‌ترین عنصر اقتصاد مقاومتی را حضور مردم در صحنه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: نقش مردم در حوزه سلامت قابل توجه است، چرا که رعایت مسائل بهداشتی، الگوی تغذیه، و استفاده از فضای‌زیستی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها تاثیر قابل توجهی در بهبود شرایط خواهد داشت.
رضایی‌ پیشتر د زمان رونمایی از کتاب «فدرالیسم اقتصادی» هم دراین باره گفته بود: فدراليسم اقتصادی نوعی از اداره جوامع به صورت فدرال است. در اين نظريه اداره كشور محدود به اقتصاد و مبادلات تجاری شده است و امور علمی و فناوری. اداره منطقه‌ای در جوامع بشری تاريخی قديمی دارد كه در حال حاضر به دو حالت سنتی و مدرن انجام می‌شود. سنتی به شكل اداره منطقه‌ای كه شيخ نشين‌های حاشيه خليج فارس انجام می‌دهند و تا قبل از دوره پهلوی در ايران نيز وجود داشته است. و مدرن آن در كشورهای پيشرفته مانند كشورهای اروپايی و امريكايی صورت می‌پذيرد. اداره هر فدرال به صورت دمكراتيك انجام می‌شود. فدرال اقتصادی نوع محدودشده‌ای از اداره به سبك فدرال است و محدود به امور اقتصادی است. البته در اين روش مسائل سياسی و دفاعی به صورت متمركز انجام می‌شود.
رضایی درباره ظرفیت‌های قانون اساسی برای اجرای این ایده می‌گوید: برای اجرا در كوتاه‌مدت با اختيارات رئيس جمهور قابل انجام است و رئيس جمهور می‌تواند نمايندگان تام الاختيار براي 9 يا 11 منطقه منصوب كند و اين نمايندگان مناطق را اداره كنند. اين موضوع نياز به فصل جديدی در اداره كشور دارد كه بايد رعايت شود. او در تشریح مرز‌بندی‌های حوزه سیاست و اقتصاد در این زمینه هم می‌گوید: مناطق فدرال اقتصادی به نحوی تشكيل می‌شوند كه ملاحظات قومی و امنيتی در آن لحاظ می‌شود. موضوع دوم اين است كه اقتصاد ايران به صورت تقسيم كار اداره شود. بايد توجه داشت كه هر يك از مناطق دارای منبع طبيعی و مزيتهای اقتصادی مختلفی از جمله گاز، معدن، منابع، كشاورزی و... است. وابستگی مناطق به يكديگر باعث می‌شود كه اين مناطق در عين اينكه به صورت فدرال اداره می‌شوند با يكديگر در تعامل نيز باشند و هيچگاه از هم جدا نشوند.

رئیسی:

می‌توانیم هزینه درمانی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم

رئیسی با بیان اینکه می‌توانیم هزینه درمانی را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم، گفت: سیاست‌ها و قوانین اجرا نشده‌ای مانند تعرفه گذاری برای خدمات پرستاری و حقوق سایر بخش‌های کادر درمان باید اجرایی شود.

همتی:

چهار سال بیشتر نمی‌خواهم در ریاست‌جمهوری بمانم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فرق دولت من با دولت فعلی هم در اعضا و هم در سیاست‌ها خواهد بود،اعلام کرد: ۴ سال بیشتر نمی‌خواهم در ریاست جمهوری بمانم.عبدالناصر همتی پس از ضبط نخستین برنامه تبلیغاتی خود در ساختمان سیمای رسانه ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور او در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: تأکید می‌کنم که این دولت اگر تشکیل شود اولین دولتی است که رئیس آن اقتصاددان است.وی با بیان اینکه در برنامه تبلیغاتی توضیح دادم که مشکلات اقتصادی مردم چیست و شاخصه‌های مشکلات و راهکارهای حل آن را توضیح دادم، افزود: من حتما در چهار سال برنامه‌هایی را که گفتم اجرایی می‌کنم و معتقدم که چهار سال بیشتر رئیس‌جمهور نیستم و باید در این مدت برنامه‌ها را انجام دهم.کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدفم این است که دولت فنی باشد و نه سیاسی یعنی اموراتی مانند بودجه نباید سیاسی باشد. اگر تشخیص مردم این باشد که من می‌توانم این برنامه‌ها را انجام دهم قطعا به من رای خواهند داد.

زاکانی:

ستاد ما ستاد دهه شصتی هاست

علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات گفت: ستاد ما ستاد دهه شصتی هاست و دولت آینده بر مدار فرهیختگان خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار