بازدید 13610

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

کد خبر: ۱۰۵۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱ 01 June 2021

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

غلامعلی حداد عادل:
مگر قبل از اعلام صلاحیت‌ها، مشارکت ۸۰ درصد بود


حدادعادل با تاکید بر اینکه اهمیت مشارکت بالاتر از پیروزی نیست تصریح کرد: مشارکت پایین را نتیجه سوء مدیریت می‌دانم و اینکه کسانی می خواهند گناه مشارکت پایین را به گردن شورای نگهبان بیاندازند یک ترفند است و مگر قبل از این اعلام صلاحیت ها مشارکت ۸۰ درصد بود که این مشارکت را به گردن شورای نگهبان می اندازید؟

 

اولین نطق پزشکیان بعد از رد صلاحیت:
ایران برای همه است نه برای یک دسته!

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: «حضرت علی (ع) بعد از به خلافت رسیدن خطبه‌ای می‌خواند و اظهار می‌کند که "در مقابل حرف‌هایی که می‌گویم، گردنم را گرو می‌گذارم. اگر اشتباه گفتم، گردنم را بزنید." من به تبعیت از امام علی (ع)، گردنم را در مقابل حرف‌هایم گرو می‌گذارم.»نماینده مردم تبریز در مجلس و یکی داوطلبان عدم احراز صلاحیت شده ِانتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در خصوص تصمیمات شورای نگهبان گفت: "پیش از هر چیزی از شورای نگهبان تشکر می‌کنم چرا که لطف کرد و وظیفه سنگینی از روی دوش ما برداشت. در عین حال از این شورا خواهش می‌کنم که به صورت شفاف اشکال و نقص کار ما را علنی به جامعه و مردم بگویند. به عنوان یک اصلاح‌طلب بر اساس اقتدا به امام علی (ع) می‌گویم که به دنبال دنیا نبودم، نیستم و نخواهم بود."این عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم اظهار کرد: " وقتی انسان به دنبال دنیا نباشد و تأسف چیزی را که دنیا از او گرفت نخورد، جسارت این را دارد که حرف حق بزند و یار و یاور مظلوم باشد. من همیشه با مظلومان بودم. هیچ وقت در جبهه قدرتمندان نبودم و نخواهم بود. اینجانب نه‌ مطب زدم، نه سهمی دارم و هیچ گاه دنبال پول، قدرت و مال و منال نخواهم بود. شورای محترم معیارها و ناهم‌خوانی ما با معیارها را اعلام کند."پزشکیان با بیان اینکه اصل بر عدالت و انصاف است، گفت: «ما برای اینکه عدالت را پیدا کنیم، مجبور هستیم اصلاحات انجام دهیم. حضرت علی (ع) به مالک اشتر می‌گوید دلیل درست و حق بودن حاکمیت، مردم هستند. اگر مردم ما را نپذیرند ما جزء صالحین نیستیم. ما باید در عمل نوکر مردم باشیم نه اینکه فقط شعار خدمت سر دهیم و هنگام انتخابات بگوییم اگر مردم نیامدند اشکالی ندارد، عده‌ای رأی می‌دهند.»این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که صلاحیتش همزمان با علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری احراز نشد، تأکید کرد: "رییس جمهور باید تبلور تمام ملت ایران باشد. انصاف را مراعات کنید."نماینده مردم تبریز در مجلس دهم و یازدهم با اشاره به برخی بی عدالتی ها در جامعه‌ تأکید کرد: «اگر قرار است که یک گروه حرف بزند، به گروه مقابلش هم اجازه حرف زدن بدهید. اگر قرار است یک جناح در قدرت باشد، بگذارید همه جناح‌ها باشند. ایران برای همه است برای یک دسته نیست.» او گفت:"بروید ارزیابی کنید و متوجه شوید که مردم پشت سر ما حرف‌های خوبی نمی‌زنند و ما مقصر هستیم. اگر رفتارمان را اصلاح نکنیم، مملکت در خطر است."


سید ابراهیم رئیسی:
دهک‌‌های پایین جامعه باید از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند

سید ابراهیم رییسی پس از ضبط برنامه تبلیغاتی خود در رادیو فرهنگ در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره برنامه‌های دولت خود برای تثبیت قیمت‌ها افزود: از ابتدای کار دولت تلاش می‌کنیم ثبات در بازار حاکم شده و تغییرات دستورالعمل ها، بخشنامه‌ها و مقررات به حداقل ممکن برسد. وی با اشاره به معضل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار برای تولیدکنندگان بر اثر تکانه‌های اقتصادی تاکید کرد: آرامش باید بر بازار داد و ستد حاکم شود تا فعالان اقتصادی با پیش بینی وضعیت آینده، بتوانند برای کالاهایشان قیمت تعیین کنند. نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری وظیفه دولت را هدایت، حمایت و نظارت دانست‌ و با تاکید بر لزوم کاهش مداخلات بی‌مورد دولت در بازار گفت: باید از فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد، «جذابیت زدایی» شود تا به جای سرمایه گذاری در ارز و سکه، تولید رونق یابد. رییسی افزود: ما از طرفی با پدیده خطرناک خلق نقدینگی و رشد آن و از طرف دیگر با سرریز نقدینگی به سوی فعالیت‌های غیر مولد مواجهیم که صدای تولیدکننده را در آورده است در حالی که اگر نقدینگی به درستی مدیریت و به سوی تولید هدایت شود، نگرانی ها کاملاً برطرف می‌شود.  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مدیریت توزیع اعتبارات را هم از برنامه‌های جدی دولت آینده دانست و اظهار داشت: تسهیلات بانکی باید برای امر تولید، ازدواج و مسکن درست توزیع شود. رییسی عدالت را موضوعی محوری در دولت مردمی عنوان کرد و افزود: اگر ظرفیت‌ها درست توزیع شود نگرانی جوانان برطرف می‌شود و این از برنامه‌های مهم ماست که با حل مسأله مسکن، اشتغال و تولید در کشور، به مردم آرامش دهیم. وی درباره برنامه‌های دولتش برای اینترنت و فضای مجازی هم گفت: اینترنت و فضای مجازی تمام لایه‌های زندگی ما را تحت‌تاثیر قرار داده و هیچ ساخته بشری به این سرعت فراگیر نشده است. رییسی با بیان اینکه باید استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین رایگان شود، افزود: امروز اینترنت به حق مردم تبدیل شده و مسائل آموزشی و اقتصادی و تحقیق و پژوهش در اقصی نقاط کشور در بستر فضای مجازی انجام می شود.



روابط عمومی صداوسیما:
تاریخ انجام مناظره‌های انتخاباتی تغییری نکرده


محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی برنامه ریزی رسانه ملی برای برگزاری مطلوب تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را از مدت ها قبل و براساس تجربیات گذشته دانست و افزود : آقای مرتضی حیدری مجری –کارشناس شناخته شده رسانه ملی بعنوان مجری مناظره ها مشخص شده و جلسات متعدد کارشناسی در زمینه طراحی ترتیبات و سوالات مناظره صورت گرفته است. رئیس کمیته اطلاع رسانی و تشریفات ستاد انتخابات رسانه ملی با بیان اینکه بعد از قرعه کشی برنامه های نامزدها در شامگاه چهارشنبه پنج خرداد بلافاصله ضبط برنامه های تبلیغاتی نامزدها از پنج شنبه صبح آغاز شد افزود: همکاران عزیز بنده در پنج روز گذشته به صورت شبانه روزی درخدمت نامزدها و نمایندگان آنها بوده و هستند و برنامه های مختلف آنها به صورت منظم درحال ضبط و پخش است. وی درپاسخ به این پرسش که آیا نامزدها تاکنون تغییراتی در برنامه های خود داده اند که رسانه ملی مجبور به جابجایی زمان ها باشد گفت: بله به رغم اینکه از نامزدها و نمایندگان آنها تقاضا کرده بودیم تا این اتفاق نیافتد، اما همچون دوره های گذشته به دلیل فشردگی برنامه های آنها چندین بار برای هر کدام از آنها این اتفاق افتاد و ما در رسانه ملی در حد امکان همکاری لازم را انجام داده‌ایم تا به رغم بهم خوردن زمان بندی ضبط کار این عزیزان انجام شود. رنجبران درباره برگزاری مناظرات انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: بر اساس آنچه از برنامه ریزی قبلی صورت گرفته بود و در قرعه کشی هم اعلام شد مناظرات در روزهای هفده، بیست و یک و بیست و پنج خرداد به صورت قطعی برگزار می شود و زمان هر مناظره سه ساعت خواهد بود. وی درپاسخ به این سوال که آیا مناظرات با زمان بازی های فوتبال تیم ملی در انتخابی جام جهانی همزمان است گفت : خیر اینطور نیست و زمان مناظرات کاملا خارج از زمان مسابقات فوتبال خواهد بود زیرا از ابتدا هم به این موضوع دقت شده بوده است.

لاله افتخاری:
اصلاح‌طلبان ممنون شورای نگهبان باشند

لاله افتخاری نماینده دوره نهم مجلس گفت: اصلاح‌طلبان به جای بیانیه دادن و گلایه‌مندی، باید از شورای نگهبان ممنون باشند چرا که همانطور که گفتم هیچ امیدی به داشتن نامزد در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند و شورای نگهبان پس از بررسی صلاحیت‌ها این فرصت را در اختیار آنها قرار داد تا آنها هم نیز از کاندیدا و از فرصت برای رقابت انتخاباتی برخوردار باشند.


«محسن رضایی» راهکارش برای ایجاد قوی‌ترین پول منطقه را تشریح کرد

قدرت پول با ارزش پول متفاوت است

محسن رضایی در تشریح راهکارش برای تقویت پول ملی در یادداشتی نوشت: در مصاحبه با خبرنگاران گفتم که می خواهم پول ملی ایران را در شمار قدرتمندترین پول های منطقه دربیاورم. این موضوع نیاز به درک تعریف «ارزش پول» و «قدرت پول» دارد که به زبان ساده آن را شرح می دهم. در علم اقتصاد، قدرت پول ملی با ارزش پول ملی متفاوت است. قدرت پول ملی به این معناست که واحد پول ملی یک‌کشور، نزد کشورهای دیگر و همسایگان به صورت ذخیره ارزش دربیاید و در جهان به آن اعتماد شود.   هم اکنون در جهان قیمت «ین» ژاپن، در حدود یک صدم دلار است و پول یک کشور عربی دوبرابر دلار، قیمت دارد. قدرت یِن اما بیشتر از آن پول عربی است. قدرت یک پول، مهمتر از نرخ برابری آن است. تقویت ارزش پول البته در راستای تقویت قدرت پول قرار می گیرد. به بیان دیگر، اگر بجای حذف چهار صفر، هفت صفر از پول ملی مان کم کنیم، بدون هیچ تلاشی صاحب یکی از با ارزش ترین پول های ملی در جهان می شویم اما این ارزش، قدرت پول ما را افزایش نمی دهد. قوی بودن یک پول ملی، بر اساس اعتماد سایر کشورها به آن پول در مبادلات و ذخایر است. همچنین افزایش ارزش برابری در یک فرایند طبیعی در نتیجه افزایش تولید و افزایش صادرات یک کشور در طول زمان و تقویت آن واحد پولی، در قدرتمندی پول تاثیرگذار است. این اقتداربخشی به پول ملی، به دیپلماسی ما و تقویت مناسبات و روابط تجاری کشورمان با همسایگان و اقتصادهای همجوار و کشورهای آسیای جنوب غربی هم مرتبط است. ما با تقویت تولید ملی و صادرات و ارتباطات گسترده تر با همسایگان و ایجاد اتحادیه کشورهای آسیای جنوب غربی و پذیرش بیشتر توسط سایر کشورها و تقویت ارزش پول ملی، می توانیم صاحب یکی از قوی ترین پول های منطقه باشیم. در مورد قدرت پول ملی می گوییم "می توانیم"، زیرا تخصص و برنامه داریم.

 

صفحه نخست ویژه‌نامه انتخاباتی تابناک - سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

قاضی زاده هاشمی:
نرخ تورم را تا پایان دولتم تک رقمی می‌کنم

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گویی اظهار کرد: یک شیب تورم و یک بحث نوسانات تورمی داریم. در گام نخست دنبال کاهش نواسانات تورمی هستیم. نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برنامه ریزی که دوستان در بخش نوسانات تورمی کردند، برای دو سال آینده است و همزمان کاهش شیب تورم هم داریم اما رساندن به ثبات و تک رقمی کردن نرخ تورم  و زیر پنج درصد رساندن آن تا ۱۴۰۴ اتفاق می افتد. قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: حوزه سیاست گذاری، اجرا و نظارت در زمینه مبارزه با قاچاق باید جدا  و اصلاح شود و این امر کار یک ستاد نیست. ستاد و شورا درست می‌کنیم اما هیچ فردی پاسخ نمی‌دهد باید وزرای مربوطه مسوول شوند. یعنی وزیر اقتصاد، صنعت و معدن  و تجارت باید مسوول و پاسخگو باشند، نه اینکه به یک نهاد فراقوه ای که پاسخ هیچ فردی را نمی‌دهد. وی یادآور شد: باید هزینه فعالیت های قانونی و حلال را کاهش دهیم. در صدور مجوزها و داستان طولانی گرفتن مجوز هر فردی که اهلیت داشت باید بتواند در حوزه صادرات و واردات کار مناسبی انجام دهد نه اینکه یک بسته ای درست کند. ما هنر کرده ایم و تحریم‌ها را به خود تحریمی تبدیل کرده ایم. در ابطال کارت‌های بازرگانی هر چیزی که غربی‌ها تحریم کردند و بجای اینکه بی دلیل اهلیت را درست کنیم باید آن کار را دست آدم‌های مناسب بدهیم.  اصل کارت بازرگانی را داریم باطل می‌کنیم و رویه ها را سمت غیرقانونی می بریم.

محسن غرویان:
دست مردم در انتخابات نباید بسته شود

محسن غرویان: امروز می‌بینیم که حضرت آیت الله جوادی آملی در این زمینه نظرات و ملاحظاتی دارند. ایشان می‌فرمایند مردم پشتوانه حکومتند و حضرت امام هیچ گاه خود را از مردم جدا نمی‌دانستند. این‌ها بدین معناست که باید سیاست‌ها و روش حکومت داری به گونه‌ای باشد که بین مردم و حاکمیت، مردم و دولت فاصله‌ای نیفتد و مردم احساس نکنند که برای آن‌ها در جای دیگری تصمیم گیری می‌شود یا برای آن‌ها در جای دیگری انتخاب صورت گرفته است. این احساس بسیار خطرناک است. باید میان مردم و حاکمیت اعتماد و شفافیت باشد. مردم باید با رغبت پای صندوق بیایند و به کسانی که تشخیص داده اند می‌توانند مشکلات کشور را از حیث داخلی و بین المللی حل کنند، رای دهند. این افراد باید در دسترس مردم باشند و جامعه ببیند که قدرت انتخاب دارد. این استاد حوزه اظهار کرد: سیاست‌ها نباید به گونه‌ای باشند که مردم احساس کنند دستشان در مسأله انتخابات و مسائل سیاسی و اجتماعی بسته شده است. امروز کسانی که نظراتی را در قبال عملکرد شورای نگهبان بازگو می‌کنند، اکثرا جزو اشخاصی هستند که از سر دلسوزی نقدی یا نظری را بیان می‌کنند. بله اگر کسی بخواهد غرض ورزانه برخورد کند، این کار نادرستی است، ولی اظهارنظر‌ها و نقد‌های عالمانه و مستدل و فقیهانه و حکیمانه هیچ اشکالی ندارد و قطعا اعضای شورای نگهبان نیز از این موضوع استقبال می‌کنند.

سعید جلیلی:
کشور ۸ سال با یک کلید قفل شد

سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در برنامه «گفت‌وگو با مردم» شبکه اوّل سیما با بیان اینکه ایران بزرگ در طول تاریخ، فراز و نشیب‌های زیادی داشته است، گفت: ما در جهان فقط یک کشور نیستیم؛ یک تمدن و یک فرهنگ بوده و هستیم. با انقلاب اسلامی یک خیز بلند برای احیای این نقش تمدنی ایجاد شد. وی ادامه داد: امروز دوباره بعد از صدها سال ما کم‌کم شخصیت‌هایی داریم که به مرزهای دانش نزدیک شده‌اند و در برخی رشته‌ها در رده‌های یکم تا دهم دنیا قرار داریم. از ابن‌سیناها تا کاظمی آشتیانی‌ها، از خواجه نصیرها تا شهید شهریاری‌ها، از خوارزمی‌ها تا فخری‌زاده‌ها،از سربداران تا قاسم سلمیانی‌ها.نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در انتخابات سال ۹۲ در همین دوربین با شما مردم صحبت کردم. پاسخ‌هایی را ارائه کردیم و گفتیم که چگونه می‌توان این مسائل را حل کرد. البته من کلید در نیاوردم و وعده‌های صد روزه ندادم. وی خاطرنشان کرد: من سال 92گفتم کشور ظرفیت‌هایی دارد که اگر برای آن‌ها برنامه داشته باشیم می‌توانیم بسیار موفق عمل کنیم. البته پاسخ‌های دیگری هم داده شد که چرخ کارخانه باید بچرخد و چرخ سانتریفیوژ هم باید بچرخد، گفته شد که می‌توان به دنیا لبخند زد. هشت سال کشور با این فرمان اداره شد یا با این کلید قفل شد. جلیلی ادامه داد: نباید کشور ما با همه آن توانمندی‌هایی که دارد مطعل، منفعل و یا خدای ناکرده علاف این باشد که قاتلان حاج قاسم بخواهند به ما عنایتی کنند یا نه.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار