بازدید 7867

تاثیر شیوع «ویروس کرونا» بر قیمت نفت

با افزایش مورد‌های جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت و این موارد سبب شد تا قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از ۲ درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین میزان در چند ماه گذشته برسد.
کد خبر: ۹۵۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 27 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، با افزایش مورد‌های جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت و این موارد سبب شد تا قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از ۲ درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین میزان در چند ماه گذشته برسد.

کاهش ۲ درصدی قیمت نفت ناشی از شیوع «ویروس کرونا»
به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با افزایش مورد‌های جدید مبتلا به ویروس کرونا و قرنطینه شهرها، نگرانی در مورد تقاضا برای نفت افزایش یافت و حتی وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که تلاش می‌کند بازار را آرام کند، این‌ها سبب شد تا قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از ۲ درصد کاهش یابد و به پایین‌ترین میزان در چند ماه گذشته برسد.

هر بشکه نفت برنت با ۱.۳۶ دلار کاهش ۵۹.۳۳ دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به ۵۸.۶۸ دلار، کمترین میزان از اواخر ماه اکتبر رسید.

هر بشکه نفت خام با ۱.۲۹ دلار کاهش ۵۲.۹۰ دلار معامله شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات به ۵۲.۱۵ دلار در هر بشکه کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از اوایل ماه اکتبر به شمار می‌رود.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت که به دقت تحولات چین را رصد می‌کند و احساس می‌کند که این ویروس کنترل خواهد شد.

وی افزود: بازار‌ها «علی‌رغم تاثیر بسیار اندک بر بازار جهانی نفت، درابتدا تحت تاثیر عوامل روانی و انتظارات به شدت منفی اتخاذ شده از سوی برخی بازیگران بازار»، قرار گرفتند.

با توجه به اینکه ویروس کرونا در شیوع می‌تواند قوی‌تر شود، بیشتر بازار‌های مالی تحت تاثیر قرار گرفتند، هرچند که بسیاری از بازار‌ها در آسیا به علت تعطیلات سال قمری چین تعطیل شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی