بازدید 7923

عارف: اصلاحات دیگر ائتلاف نمی‌کند

رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان در هر حوزه‌ای که نماینده داشته باشند لیست می‌دهند. دیگر ائتلاف نمی‌کنیم. میثاق‌نامه محکم‌تری برای لیست امید ارائه می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ 26 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا عارف پس از آخرین جلسه شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان در تشریح راهبرد این جبهه برای انتخابات آتی اظهار کرد: جریان اصلاحات مردم را برای حضور در انتخابات تشویق می‌کند؛ راهبردمان ارائه لیست در حوزه‌هایی است که نماینده داریم. دیگر پیش از ورود به مجلس ائتلاف نمی‌کنیم.

وی در ابتدا گفت: حضور مردم برای ما یک اصل است. مردم گاهی احساس می‌کنند مسئولین با صداقت صحبت نمی‌کنند؛ نمونه‌اش حادثه سقوط هواپیما است که این فضای مبهم باید با گزارش دقیق اصلاح شود.

وی ادامه داد: انتخابات همیشه جایگاه روشنی برای ما دارد. حرف آخر را مردم پای صندوق رای می‌زنند.
وی یادآور شد: راهبردی که اصلاحات در دهه نود پیدا کرد راهبرد انسجام بود؛ با همراهی بزرگان و جوانان تا کنون از این راهبرد جواب گرفتیم و در این جناح صدای یک صدا بیرون آمده است.
عارف گفت: در این راهبرد در جایی که لازم بود احزاب منافع حزبی خود را برای منافع جریان کنار گذاشتند و جریان هم در موارد لزوم منافع خود را برای منافع ملی کنار گذاشته است.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: شورای‌عالی سوم در همین راستا گام بر داشت. بعد از اینکه هر انتخابات را برگزار کردیم مدتی را صرف بررسی و عملکرد آسیب‌شناسی بویژه بعد انتخابات شورا‌ها که خیلی به آن انتقاد شد کردیم. انشاالله بتوانیم این روند را در انتخابات مهم مجلس یازدهم ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم یک راهبرد سلبی را انتخاب کردیم که نتیجه‌اش شد لیست امید. انتظار شورای‌عالی این بود که انسجام لیست در فراکسیون امید حفظ شود؛ که متاسفانه بخشی از منتخبین لیست امید با بهانه‌ها و توجیه‌های مختلف از این امر فاصله گرفتند.

رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان در ادامه گفت: راهبرد شورا در مجلس این بود که لیست ما لیست اصلاح طلبانه باشد، طبیعتا به دنبالش بحث‌های مختلفی شد که آیا با این راهبرد می‌توانیم لیست بدهیم یا نه؛ در نهایت به این راهبرد رسیدم که لیست ما باید اصلاح طلبانه باشد و هرجا در هر حوزه‌ای گزینه‌ای بود لیست بدهیم.

وی با اشاره به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در بررسی صلاحیت‌ها گفت: فضای جریان اصلاحات متاسفانه با یک چالش جدی رو به رو شد. عملا تلقی اصلاح‌طلبان این بود که نمی‌توانیم لیستی در انتخابات بدهیم.
عارف گفت: دبیران کل احزاب حتی عموما رد صلاحیت شدند در حالی که آن‌ها برای این سمت از نهاد‌های ذی ربط باید تایید شوند. مدیران ارشد اصلاحات که بعضا تا ماه‌های اخیر مسیولیت داشتند رد صلاحیت شدند، مشخصا از استانداران فقط یک نفر تایید شد.

وی سپس گفت: جمع بندی ما در این شورا این بود که با رویکرد مثبت اعتراضات به رد صلاحیت‌ها را پیگیری کنیم تا توسط شورای محترم نگهبان رفع شود و ما با داشتن نیرو‌های خوب بتوانیم لیست وزینی ارائه بدهیم تا انگیزه مشارکت مردم بیش‌تر شود.
 

دادن لیست وزین برای ما یک اصل است

 
عارف گفت: امروز دادن لیست وزین برای ما یک اصل است و ما با جلسات فوق‌العاده سعی کردیم فضا گرم شود. انتظار شورا عالی این است که شورا نگهبان با رعایت دقیق مر قانون اجازه دهد مردم پای صندوق رای بیایند ان‌شاالله مجلس یازدهم مجلس خوبی باشد.

رئیس شورای‌عالی اصلاح‌طلبان در ارتباط با رایزنی این جریان جهت تایید صلاحیت داوطلبین اصلاح‌طلب گفت: من به نتیجه رایزنی‌ها خوشبین هستم. چون نتیجه گرا هستیم سعی کردیم این تعاملات و پیگری‌ها را رسانه‌ای نکنیم؛ اما با مقاماتی که احساس کردیم نقش موثری می‌توانند داشته باشند درحد توان رایزنی کردیم. منتظریم که در ۱۲ بهمن نتایج اعلام می‌شود نتیجه خوبی به دست آید.

وی همچنین گفت: اصلاح طلبان را درجه بندی نمی‌کنیم. هم چهره‌های شاخص و هم جوان‌تر‌ها باید در عرصه سیاست حضور داشته باشند. همین مسئله را در مجلس دهم داشتیم. ابتدا حتی برخی به لیست امید توهین می‌کردند، اما امروز نمایندگانی که مردم دوستشان دارند از همان لیست هستند. پیش کسوت را قبول داریم، چهره‌ای بوده که سی سال خدمت کرده است رد صلاحیت شده، اما می‌شود جوان‌ها هم بیایند و موفق شوند.

رئیس فراکسیون امید گفت: ائتلاف را در مجلس می‌کنیم، اما لیست ائتلافی نخواهیم داشت. کسی که در لیست می‌آید اصلاح طلب بودنش را باید تایید کند.

وی در ارتباط با میثاق‌نامه اعضای لیست جریان اصلاحات گفت: میثاق نامه ما جدید‌تر از قبل است تجربه لیست و فراکسیون امید را داریم. این دفعه این میثاق‌نامت قوی‌تر است، نماینده حتما باید عضو فراکسیون اصلاحات باشد اگر امضا نکرد در لیست قرار نمی‌گیرد.

عارف در پایان گفت: امیدواریم شورای نگهبان با توجه به موقعیت و شرایطی که کشور دارد کمک کند انتخابات پرشوری داشته باشیم. ما سایر احزاب اصلاح‌طلب که عضو شورای عالی نیستند را برای ارائه لیست محدود نمی‌کنیم، اما مردم در انتخابات گذشته نشان دادند به کدام لیست اعتماد می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی