بازدید 59800
مرور روزنامه‌های چهارشنبه هشتم خردادماه؛

ناگفته‌های مادر و فرزند مقتول در گزارش جنایت دیروز/چرا ترامپ مجبور به عقب‌نشینی در مقابل ایران است؟/آیا روحانی تمام شده است؟

قتل در آپارتمان ۲۷۰۱، سرنوشت تلخ یک تکنوکرات، تک و پاتک زنگنه و زنجانی، تورم نقطه به نقطه روی ۵۰ درصد، دولت به دنبال مالیات بر املاک، خودرو و طلا و ارز، سپاهان ـ پرسپولیس؛ فینال واقعی جام!، سرپل‌ذهاب فراموش شده، سازوکار صدور احکام پرونده‌های مهریه در مرحله اصلاح و معمای سپرده‌های راکد بانکی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶ 29 May 2019

قتل در آپارتمان ۲۷۰۱، سرنوشت تلخ یک تکنوکرات، تک و پاتک زنگنه و زنجانی، تورم نقطه به نقطه روی ۵۰ درصد، دولت به دنبال مالیات بر املاک، خودرو و طلا و ارز، سپاهان ـ پرسپولیس؛ فینال واقعی جام!، سرپل‌ذهاب فراموش شده، سازوکار صدور احکام پرونده‌های مهریه در مرحله اصلاح و معمای سپرده‌های راکد بانکی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه هشتم خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که جنایت روز گذشته در شهرک غرب و قتل همسر شهردار اسبق تهران توسط او صفحات نخست بیشتر روزنامه‌های امروز را تحت تأثیر خود قرار داده است. بیشتر روزنامه‌ها با انتخاب تصاویری از نجفی و میترا استاد و تیتر‌هایی از قتل در آپارتمان ۲۷۰۱ و پایان یک تکنوکرات نوشته اند. دیگر موضوعی که در روزنامه‌های امروز برجسته شده، اصلاح سازوکار صدور احکام پرونده‌های مهریه، اختصاص یک میلیارد دلار برای اشتغال‌زایی از محل صندوق توسعه ملی و تهدید وزیر نفت توسط بابک زنجانی است که با تیتر‌هایی همچون تک و پاتک زنگنه و بابک زنجانی مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

ناگفته‌های مادر و فرزند مقتول در گزارش جنایت دیروز
روزنامه ایران در گزارشی با عنوان قتل در آپارتمان ۲۷۰۱ که درباره شلیک مرگبار محمدعلی نجفی به همسر دوم خود تهیه کرده نوشت: ساعت ۹:۱۰ صبح سه‌شنبه ۷ خرداد صدای درگیری یک زن و مرد و به دنبال آن شلیک‌های پی در پی از خانه شماره ۲۷۰۱ در طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت آباد تهران خواب ساکنان را آشفته کرد. چند تن از همسایه‌ها که از شنیدن این صدای مهیب وحشت زده شده بودند به دنبال یافتن علت صدا جلوی پنجره آمدند، اما خیلی زود سرو صدا‌ها پایان یافت و کسی دیگر پیگیر ماجرا نشد تا این‌که دو ساعت بعد به ناگاه صدای فریاد‌های زنی جوان بار دیگر فضای ساختمان را ملتهب کرد. زن ۴۰ ساله با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک می‌خواست و از وقوع جنایتی هولناک خبر می‌داد.


دقایقی بعد تیم جنایی پایتخت به سرپرستی محمد شهریاری رئیس دادسرای جنایی تهران و بازپرس دشتبان کشیک ویژه قتل به همراه سرهنگ مسلمی رئیس اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول زنی ۳۶ ساله به نام «میترا استاد» همسر دوم «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق تهران بوده که بر اثر اصابت دو گلوله به قلب و دستش به قتل رسیده است.
تحقیقات اولیه گویای آن بود که پسر ۱۳ ساله مقتول پس از مراجعه از مدرسه به خانه با جسد خونین مادرش در داخل حمام رو به رو شده است.
ناگفته‌های مادر و فرزند مقتول در گزارش جنایت دیروز/چرا ترامپ مجبور به عقب نشینی در مقابل ایران است؟/آیا روحانی تمام شده است؟
صحبت‌های مادر مقتول
مادر میترا نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «باران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. ۶ یا ۷ ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد.
پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است.
او ادامه داد: او را دلداری دادیم و گفتیم که به خاطر مهیار- پسرش- حرفی نزند. مهیار امتحان ریاضی داشت و این درگیری‌ها در روحیه او تأثیر می‌گذاشت. همسر سابق میترا مهندس است و او به خاطر مشکلات شخصی که با همسر سابقش داشت از او جدا شد. دیروز صبح مهیار هراسان تماس گرفت و خبر مرگ میترا را داد.
این زن وقتی متوجه شد دامادش عامل قتل میترا بوده گفت: من از خون دخترم نمی‌گذرم و برای قاتلش قصاص می‌خواهم.
ساکنان برج چه گفتند؟
خانم جوانی که در طبقه اول برج ساکن است در مورد این حادثه گفت: حدود ساعت ۹:۳۰ صبح صدای درگیری و جر و بحث لفظی یک مرد و زن را شنیدم. بعد از آن صدای مهیبی مثل شلیک گلوله آمد، بلند شدم و پنجره پاسیو را بستم. صدا قطع شد و من هم دوباره خوابیدم. اما دو - سه ساعت بعد صدای جیغ و فریاد‌های یک زن را شنیدم و وقتی به راهرو رفتم متوجه زن جوانی شدم که با فریادهایش خبر از وقوع یک قتل می‌داد.
یکی دیگر از همسایه‌ها گفت: این خانه مدت‌ها خالی بود تا این‌که حدود ۱۰ روز قبل میترا- مقتول- و پسرش در آن ساکن شدند. تا جایی که می‌دانم هنوز وسایلشان را هم باز نکرده بودند. حدود ۹ صبح صدای شلیک چهار گلوله شنیدم و دیگر همه جا ساکت شد.

مهیار پسر ۱۳ ساله مقتول از همسر اولش گفت: قرار بود وقتی من از مدرسه برگشتم با مادرم برای تفریح بیرون برویم. وقتی به طبقه بالا رفتم یک زن و مرد را دیدم که پشت در خانه ما ایستاده بودند و بشدت به در می‌کوبیدند پرسیدم شما چه کسی هستید که زن جوان گفت: من دختر نجفی هستم و این آقا راننده پدرم است، با مادرت کار داریم.
پس از آن من هم با کلید در را باز کردم و وارد خانه شدم آن‌ها هم دنبالم آمدند همه اتاق‌ها را گشتم، اما مادرم نبود تا این‌که در حمام را باز کردم و با جسد مادرم در داخل وان و در حالی که غرق در خون بود، روبه‌رو شدم.


مهیار که از مرگ مادرش به شدت شوکه شده بود، گفت: چند روز قبل به این خانه آمدیم. این خانه متعلق به دوست نجفی بود که به مدت یک سال در اختیار ما گذاشته بود تا در آن زندگی کنیم. نجفی خیلی اخلاقش تند بود و دست بزن داشت. چندین بار قصد کتک زدن مادرم را داشت حتی یکبار خواستم مانعش شوم، اما در این درگیری انگشت دستم شکست. مادرم حدود یک سال و دو ماه قبل با نجفی در حزب آشنا شد. مادرم می‌گفت: من اشتباهی روی صندلی او نشسته بودم و همین موضوع باب آشنایی ما را فراهم کرده بود. من با ازدواج آن‌ها مخالف بودم، اما چند ماه بعد هم به عقد نجفی درآمد. از وقتی به این خانه آمدیم او همیشه با ما زندگی می‌کرد، چون بیکار بود و بیشتر اوقات خانه بود.


مهیار گفت: او مجوز حمل سلاح و یک اسلحه داشت البته به ما گفته بود اسلحه را در این خانه نگه نمی‌دارد، اما مطمئنم در همین خانه نگهداری می‌کرد. وی درباره اختلاف نجفی با مادرش گفت: مادرم به خاطر مال و اموال با نجفی اختلاف داشت تا جایی که می‌دانم او همه اموالش را به نام دخترش کرده بود و مادرم سر این موضوع با او درگیری داشت.

 چرا ترامپ مجبور به عقب نشینی در مقابل ایران است؟
مصطفی غنی زاده در بخشی از یادداشت روز امروز روزنامه خراسان با عنوان چرا ترامپ مجبور به عقب نشینی در مقابل ایران است، نوشت: به نظر می‌رسد دو واقعیت یعنی مقاومت ملی و پاسخ مقتدرانه، ترامپ را از دنیای فانتزی بولتون خارج ساخته و ۱۲ شرط پمپئو -که حقیقتا خواسته‌های احمقانه‌ای بود- را از درون متلاشی ساخته است. حالا او حتی از قدرت منطقه‌ای و موشک‌های بالستیک ایران نیز سخن نمی‌گوید و تنها مسئله جلوگیری از سلاح هسته‌ای را مطرح می‌سازد. این به معنای گذر ترامپ از آرزوی تغییر حکومت و پایان امیدش به ضدانقلاب نیز هست. در واقع دو واقعیتی که ایران به صحنه بین المللی به ویژه آمریکا تحمیل کرده موجب شده است خواسته و ایده آل آمریکایی‌ها از تغییر حکومت در ایران به صرفا توافق هسته‌ای جدید تقلیل یابد.
ناگفته‌های مادر و فرزند مقتول در گزارش جنایت دیروز/چرا ترامپ مجبور به عقب نشینی در مقابل ایران است؟/آیا روحانی تمام شده است؟
اما واکنش بعدی ما در مقابل آمریکایی‌ها بسیار مهم و اساسی است. ترامپ گفته است که می‌خواهد توافقی برای جلوگیری از بمب هسته‌ای با ایران داشته باشد و حاضر است سر این موضوع مذاکره کند، اما هرگونه پالس مذاکره از طرف ایران می‌تواند نشانه ضعف ایران برداشت شود. تصور کنید اگر شش ماه پیش این پیشنهاد را ایران داده بود، آمریکایی‌ها به کمتر از خروج ایران از تمام کشور‌های منطقه و نابودی قدرت موشکی رضایت نمی‌دادند. اما حالا و فقط پس از شش ماه آن قدر عقب نشسته اند که فقط یک توافق مکمل را طلب می‌کنند. به ویژه آن که باید بدانیم آمریکا تقریبا تمامی کارت هایش در فشار حداکثری به ایران را روکرده و دیگر کارتی برای بازی ندارد، در حالی که ابتکار عمل در دست ایران است. ایران کارت‌های متعددی دارد که یک به یک می‌تواند با آن فشار خود به طرف مقابل را افزایش دهد و او را مجبور به عقب نشینی کند؛ فعال کردن بازو‌های منطقه ای، دیپلماسی فعال منطقه‌ای و بین المللی، عقیم سازی طرح تحریم و به شکست کشاندن آن به عنوان ابزار اساسی دیپلماسی آمریکایی و کارت بسیار مهمِ مخالفت با معامله قرن؛ معامله قرن که قرار است پس از ماه رمضان رونمایی شود به زعم آمریکایی‌ها مسئله فلسطین-اسرائیل را برای همیشه حل می‌کند و در این مسیر ایران بزرگ‌ترین مانع است. به همین دلیل است که برخی تحلیل گران احتمال داده اند فشار‌ها بر ایران به علت عقب زدن آن از بازیگری در برهم زدن این معامله است. حال ایران می‌تواند با توجه به شکست گزینه «ترس از جنگ» که قرار بود ایران را عقب بزند، بازیگری فعال تری در این زمینه داشته باشد.


همه این کارت‌های ایران در یک موضوع جمع می‌شود؛ انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا. ترامپ مجبور خواهد بود در مقابل بایدن -که توافق هسته‌ای دوران اوباما را در چنته دارد- توافقی با ایران داشته باشد. حال این که نه توافقی دارد و نه به حداقل‌های اهدافش رسیده است و آمریکا را نیز به لبه جنگ دیگری در منطقه غرب آسیا برده است و اقتصاد ایران برخلاف تصور‌ها نه فروپاشیده و نه با قحطی مواجه شده است. این‌ها یعنی امروز روز مذاکره نیست. باید منتظر ماند و اقتصاد ملی را تقویت کرد تا هم راهبرد طرف مقابل به صورت کامل شکست بخورد و هم قدرت ملی و به تبع آن چانه زنی افزایش یابد. بعد از آن است که ترامپ خیلی بیشتر از این‌ها عقب خواهد نشست.

آیا روحانی تمام شده است؟
محمد ایمانی در بخشی از یادداشتی با عنوان عملیات شکار شاه‌ماهی در کیهان نوشت: آیا روحانی تمام شده؟ دو ماه قبل بود که علی صوفی وزیر دولت اصلاحات و مشاور خاتمی گفت: «محبوبیت روحانی در نظرسنجی‌ها زیر ۱۰ درصد است». نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بالای ۹۰ درصد مردم از عملکرد دولت ناراضی هستند و سوء مدیریت را علت اصلی مشکلات اقتصادی می‌دانند. اگر روحانی سرنوشت خود را به برجام و اعتماد به غرب و غربگرایان گره زده باشد، بله مدتهاست تمام شده. اما او فرصت جبران و اصلاح دارد، مشروط بر اینکه شجاعت بازگشت از مسیر‌اشتباه به منطق و مسیر بن‌بست شکن انقلاب اسلامی را داشته باشد و از انبوه ظرفیت‌های داخل کشور و نظام برای حل مشکلات موجود بهره بگیرد. باید از نقطه‌های خیالی چشم برداشت. یکسو نگری برجامی، مدیریت اقتصادی دولت را معطل گذاشت. اقتضای عقلانیت این است که دولت از خودرایی بکاهد و مشورت‌پذیری و تصمیم‌گیری جمعی را دستور کار قرار دهد. آقای روحانی اکنون بیش از هر زمان دیگری نیازمند پرهیز از احساس خودبسندگی، و مشورت و هم‌افزایی با سایر نهاد‌ها و صاحب نظران و کارشناسان است و نه تعطیلی مسئولیت‌های قانونی مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، رسانه‌ها و از این قبیل.
ناگفته‌های مادر و فرزند مقتول در گزارش جنایت دیروز/چرا ترامپ مجبور به عقب نشینی در مقابل ایران است؟/آیا روحانی تمام شده است؟
- دستورالعمل راهگشا، همان است که بار‌ها در رهنمود‌های رهبر انقلاب عنوان شده و از جمله در نامه ۲۹ مهر ۹۴ ایشان خطاب به رئیس‌جمهور به عنوان موافق مشروط با اجرای برجام مورد تاکید قرار گرفت، اما متاسفانه مغفول ماند؛ «جنابعالی با سابقه چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی، طبعا دانسته‌اید که دولت آمریکا، در قضیّه هسته‌ای و نه در هیچ مسئله دیگری، رویکردی جز خصومت و اخلال در پیش نگرفته و در آینده هم بعید است جز این روش عمل کند... محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته، دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعدّدی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده کشور منتهی شود... همان‌طور که در جلسات متعدّد یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریم‌ها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی، جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شد. امید است مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۴۵
عقب نشینی ترامپ حاصل تدبیر و تیزهوشی رهبر مدبر و شجاع است.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
خود را ا به خواب نزنیم
اینهمه ناو و اسلحه در هول و هوش ما نشانی از عقب نشینی نیست.
داریوش
| United States of America |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
حمله ای نبوده که عقب نشینی داشته باشه
فقط لفاظی های ترامپ برای ترساندن مردم و تسلیم بوده که متاسفانه بعضی ها ترسیده اند..رهبری با کمترین مداخله در برجام به دنبال این هستن که فهم جامعه بالابره ..و پی به قدرت خودشون ببرند و بازیچه دست نشوند..
جلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
نجفی زن و مادر زنش را میزد
بعید است از قصاص بگریزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
اتفاقا ناو هاشون هرچه به ما نزدیکتر باشن بیشتر در خطر هستن
مطمئن باشین از طرف ناوهاشون هیچ نهدیدی برای ما نخواهد بود
پایگاههای امریکا در اطراف ما همه در تیررس شهرهای موشکی زیرزمینی ماست.
ترامپ احمق هست ولی نه در این حد که سربازانش را بخواهد تارومار کند
از شدت تاثر حادثه قتل، خوابم نميبره
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
رییس پلیس آگاهی تهران بخاطر این رفتار تبعیض آمیز و مخالف اصول پلیسی و‌ قضایی باید توبیخ شود
اگر جهش دلار از 3.500 تومان به 15.000 تومان فروپاشی اقتصادی نیست. پس فروپاشی اقتصادی چیه؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
فروپاشی اقتصادی ندیدی پس
چرا هیچ روزنامه و سایتی ننوشت قتل توسط وزیر روحانی...
در حالی که بارها نوشتند: فرزند استاندار احمدی نژاد فلان جرم را نجام داد.
امید واریم همه اخلاقی باشیم
صدا و سیما چقدر تو قضیه نجفی ذوق زده شده
این تصمیم ترامپ فقط یه مانوره و هدفشون وقت کشی برای انجام معامله قرن هستش ، تا با سرگرم کردن و دلخوش کردن ما به عقب نشینی اونها ، مارو از تقایل در انجام معامله قرن اونا باز بدارند ... در غیر اینصورت ترامپ و دوستانش واقعا باید آدمهای نااگاهی هستند ..
آمریکا عقب نمی نشیند ، برای ضزبات بعدی جای پایش را محکم میکند .
او میداند که مابا خواسته اش که مذاکره و آن هم علنی موافقت نخواهیم کرد
یخود کیهان بیش از 2 دهه است که تمام شده.
راستی تیراژ روزانه اش که فروش می ره چندتاست؟ چند نفر در کل ایران کیهان می خونند؟
به نظر می رسد ترامپ به خاطر همین معامله قرن که در 22 خرداد قرار است بیان شود با ایران مذاکره می کند کاملا مشخص است که امریکا درمقابل ایران اچمز شده است ولی این تنها به خاطر قدرت ایران نیست امریکا در این بازی مشاهده کرد که کشورهایی مثل عراق و عربستان و امارات علیرغم ظاهری که ما مشاهده میکنیم با امریکا همکاری نکردند . اکنون ایران باید چه کند ؟ به نظر می رسد که ایران نیز بایستی برای مذاکره اماده شود ولی بایستی قبلا تمهیداتی را بکار ببندد یعنی اول اینکه اختلافات خود با همسایگانش را کنار گذاشته چه در میداندیپلماسی و چه در میدان مردمی و عمومی از انها بخواهد که اولا ایران را هم در کنفرانسهای اسلامی منطقه ای دعوت کنند . دوم اینکه با انها قراردادهای محکم و حقوقی همه جانبه ای از لحاظ عدم تجاوز به خاک یکدیگر عدم حمایت از مخالفان دولتها را امضا کند باید اعراب از جانب ایران نه تنها خیالشان راحت شود بلکه این قراردادها حتی پا فراتر گذاشته و گفته شود که اگر یکی از کشورها توسط کشوری دیگر مورد حمله یا تحریم قرار گیرد انها از ان حمایت نکرده ، داخل نشوند و حتی کمک کنند . اینها نیاز به عقد قراردادهای بزرگ دارد که بایستی رویش کار شود . ما بایستی این مجادلات و مخالفات با عربستان را کنار بگذاریم مردم ما هم بایستی بدانند اعراب به پایش برسد خیلی ادمهای بدی نیستند بخدا از این اروپایی ها و امریکایی ها خیلی بهترند . حالا شما بنشینید و ببینید این ترامپ چه می کند . اینها همه اش شو است مگر با کره شمالی چگونه مذاکره کرد . با ایران هم همین کار را می کند . سرگرمی و فان تا انتخابات اینده اش ! ولی برای ما هم فرصتی است که کارهایی را که بایستی خیلی قبلتر انجام می دادیم انجام دهیم و دیپلماسی قوی تری در منطقه داشته باشیم ایران می تواند علیرغم تبلیغات خارجی ها به جای اینکه عامل تفرقه باشد عامل وحدت باشد اگر درست عمل کند . عربها باید بدانند اگر امریکا و اروپا حساب ایران رابرسند کشورهای بعدی قطعا خودشان خواهند بود . در حالی که اگر با هم توافق داشته باشند و متحد شوند کسی نمی تواند از تفرقه افکنی بر علیه انها استفاده کند اگر کشورهای منطقه تهدیدی برای هم نباشند و با هم مناسبات عادی و قوی داشته باشند انها نمی توانند به ما زور بگویند واقعا ایرانی ها در موقعیت تاریخی قرار گرفته اند اگر باز هم فرصت سوزی نکنند .
روحانی سرمایه گرانبها وباداورده مردمی اش را فروخت وبا واکنشهای منفعل سیاسی ومداحی های بی نتیجه دستاورد سیاسی چند دهه ای خود را به دست باد سپرد
دلم به حال اونهایی میسوزه که بایک دروغ مسلم ترامپ ذوقزده میشن وسهام بورس میخرن و دلم برای اونهایی کباب میشه که باهمین حرفها وحشتزده میشن ودلارهاشونو مفت میفروشند هردو گروه حداکثردوماه دیگه ازاین تصمیم احساسی شان بشدت پشیمان خواهندشد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
خودت از چی میسوزی؟
خیلی جالبه خوب بخونید طرف صدای جروبحث شنیده بعد صدای مهیب گلوله شنیده پاشده در پاسیو را بسته رفته گرفته خوابیده ! همکاری داشتم حکایت میکرد دزد درب اسانسور اپارتمانشون خواسته به زور کلید اپارتمان را از دست دخترش که از مدرسه اومده بگیره ولی دخترش که اتفاقا تو مدرسه تیزهوشانه و دختر زرنگیه با اینکه دزده یک مرد کاملا قوی و جوان با ریش بوده و حتی بهش سیلی زده مقاومت کرده و کلید را نداده و شروع کرده به داد و بیداد کردن ! به صورتی که دزده ترسیده و با اینکه کسی نیومده ولی در رفته و دخترش رفته داخل و به مادرش و مادر بزرگش زنگ زده ! همکارم میگفت همسایه مان یک خانمی گفته من یک صدای داد و بیداد دخترتو شنیدم فکر کردم پسر کوچیکت از جایی افتاده ! ولی این فرد اصلا نیومده بیرون ببینیه چه خبره . همین ادمها برای فوضولی تو کار خودت گوش می ایستند ولی اینطور مواقع که می دونند اتفاقی افتاده از خونشون در نمی یان . واقعا چه مردمانی ما هستیم ! بی خیال . واقعا اگر این اتفاق برای خودتان بیافتد هم همین طور توقع دارید . توقع دارید همسایه که صدا را شنیده بلند شود و درب پاسیو را ببندد ! همکارم بعد از این ماجرا از خانه شان را اجاره داد و و رفت طبقه پایین خانه مادرش نشست . گفت حداقل مادرم چشمش روی بچه هایم است نه مثل این همسایه های بی غیرت و بی خیال !
كيهان جان ! ماشالا به اعتماد به نفس ! فقط روحاني تمام نشده عزيزم .
آقای غنی زاده خراسان حالا که طرف از در مذاکره وارد شده. تو فکر می کنی ترسیده است. . ضمنا مذاکره یعنی مهار همه چیز.
حق هم داره قصاص بخواد، دخترش با وجود یک بچه از همسر اولش به دلیل اختلاف جدا می شه و بعد وارد زندگی مرد متاهل و صاحب منصب دیگه می شه و زندگی اونها رو خراب می کنه، چنین دختری حتما مادری مثل این داشته که طلبکارانه دنبال قصاص باشه
خطاهای دخترش کی و کجا باید دیده بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
این دلایل توجیه کننده قتل عمد نیست . از طناب
که آویزونش کردن بهتر می فهمی قتل عمد آخرش چیه
مادر میترا استاد گفت که دخترش ۶ یا ۷ ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد.؟ در رسانه ها اردیبهشت سال 97 با چاپ عکسهای عروسی خبر ازدواج این زوج منتشر شده بود. اگر نجفی با میترا اختلاف داشت میتوانست خیلی راحت از او جدا شود نه اینکه اورا به قتل برساند. پس موضوع بسیار ییچیده تراز این حرفهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
شک نکن که موضوع به این سادگی نیست. یعنی کسی مثل نجفی با اون همه سابقه وزارت و مدیریت نمی تونست خیلی راحت طلاق بده اون خانوم رو؟ متاسفانه واقعیت ها رو اعلام نمی کنند و انتظار دارند مردم هم همون مطالب کذبی که از صدا و سیمای میلی پخش میشه رو باور کنند. موضوع اقای نجفی از زمانی که قرار بود سهردار بشه مشکوک بود و اونجایی هم که یه دفع استعفاء داد و شورا هم استعفا رو قبول نمی کرد. باب مردم رو چی فرض کر دین. مردم خودشون یک پا کاراگاه کاستر هستن.
تا ببینیم مسولین مربوطه با قتل با سلاح گرم و ایجاد رعب و وحشت ، نمایان نمودن چهره های واقعی برخی ، و ایجاد افترا به افراد بی کس و کار ، آیا ..
روحانی از همون اولش برامون تموم شده بود!
ترامپ از زمانی که رئیس جمهور شد به ایران گفت بیاد مذاکره کنیم الان هم این حرف را مرتب تکرار میکند
ای کاش قوانین ما با زنان هم مهربان شود چرا یک زن حق طلاق ندارد ؟؟؟؟ چرا حق حضانت فزند ندارد ؟؟؟؟؟ چرا حق خروج از کشور و تحصیل و اشتغال و ...... را ندارد ؟؟؟؟؟ این خانم میترا استاد بیچاره که به قتل رسیده اگر به دادگاه مراجعه می کرد و می گفت من از شوهرم می ترسم و امنیت جانی ندارم و طلاق می خواهم آیا او را طلاق می دادند ؟؟؟؟ مسلما نه !!!! چند هزار زن دیگر باید به دست شوهرانشان کشته شوند و تهمتهای ناموسی بگیرند ؟؟؟؟
آیا قتل به دلیل شرایط اقتصادی یا نبود آزادی اجتماعی صورت گرفته است ؟فقدان آزادی های اجتماعی بازندگی مدرن تصادمی را ایجاد میکند که ضربه ها وخروش آن جانکاهتر از گرسنگی که بسیاری را در شوک فرو میبرد که کاش به ان می اندیشیدیم
در جواب روزنامه خراسان:
چرا فکر می کنید مردم هیچی نمیفهمند
در ابتدای دوران اوباما بدون پیش شرط درخواست مذاکره با ایران وجود داشت ولی دوستانی چون شما می گفتید با شیطان که نمیشه مذاکره کرد تا اینکه توافق به اخر دوره اوباما رسید و اگر این توافق چند سال زودتر انجام میشد و شرکتهایی چون توتال و زیمنس و ... سرمایه گذاری میلیارد دلاری در ایران کرده بودند نمیتوانستند به این راحتی و ضرر چند میلیاردی از ایران بروند و دولتهای مطبوعشان مجبور بودند در مقابل امریکا بایستند و حالا هم مراقب باشیم شرایط را طوری پیش نبریم که اجماع جهانی بر علیه ایران بشود
چرا که ما در سو مدیریت سابقه طولانی داریم!!!!!!!!!
مهریه مهربان نمیشود . مهریه باعث جلوگیری از خشم نمیشود . اما از اول ازدواج من چون مسایل سیاسی و ازدواج های سیاسی را پیگیری میکنم وقتی عکس های ایشان و خانواده اش در فصای مجازی پخش میشد حتی نحوه استراحت در منزل . .. واقعا کمی شک کردم چطور چنین چیزی ممکن هست . آیا زنان وزیر و وکیل حق دارند عکس های خانوادگی را در فضای مجازی منتشر کنند
ترامپ عقب نشینی کرد ؟؟ خواب دیدید ؟
حاج خانم ! اون موقع كه دخترت رفت زن نجفي شد و يك خانواده رو به هم ريخت كجا تشريف داشتي ؟ پول خيلي خوشمزه هست نه ؟
حسن روحانی بزرگترین ضربه را به کشور و مردم زده و زندگی اکثریت مردم را نابود کرده است.
ما مردم عادی هستیم من چمیدونم نجفی کی بوده اما با نحوه برخورد پلیس اولین چیزی که توجه ادمو جلب میکنه اینه که شما اینکاره نبودین ممکنه بشه یجایی رو خراب کرد ولی ساختنش یه بحث جداست
پیشنهاد میکنم کل مملکت رو بسپورن دست کیهان..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
در هشت سال معجزه هزاره مگر نبود ؟!!
روحانی تازه شروع شده.
دمش گزم

زنه جاسوس بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
سزای جاسوس همینه
قابل توجه ساده لوحان خوش خیال زودباور که کلی ازحرفهای چندروزپیش ترامپ ذوقزده شده سخنگوی وزارت خارجه امریکا امروز اعلام کرد هروقت ایران شروط ۱۲ گانه اعلام شده توسط وزیرخارجه راپذیرفت ماهم اماده مذاکره هستیم !!!
به تاریخ نگاه کنید اتفاقات دروغ نمیگن
آمریکا قابل اعتماده چون اراده کنه هواپیما مسافربریتو میزنه
آمریکا قابل اعتماده چون به تعهدات پیمان الجزایر عمل نمیکنه
آمریکا قابل اعتماده خیلی ای جانم شروط 12 تا کم نیست یه کم بذار روش مشتری شیم
قمارباز ترامپ
حقه باز اوباما
دیکتاتور بوش
همشون برا منفعت کشورشون ملتها را چاپیدن قانون بین الملل کجا کشک چی
عاقل بایدتدبیری بیندیشد که ارزش خودشو حفظ کنه و بیشترین امتیازی که طرف مقابل رو به حداقل ممکن برسونه
کمترین کمترین
روحانی اصلا شروع نکرد که تموم بشه
چكونه كسي كه كرسي وزارت بزرگترين تشكل آمورش كشور را در اختيار داشته، رئيس سازمان برنامه و برودجه بوده و نامزد كرسي وزارت علوم بوده و شهر دار كلان شهر چنين جنايت هولناكي را مرتكب مي شود جاي بسي تامل براي دولتمردان و جاي بسي تاسف براي اين آقاي و حماقتش ؟؟ راستي اين آقا اصلا ايمان به خدا و روز قيامت داشته؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر