بازدید 9970
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۱۰ خردادماه

به دوقطبی سازی پایان دهید / سقوط پرشتاب طبقه متوسط! / لبه در مذاکرات سیاسی با هوش مصنوعی!

متروپل‌های دیگر در راه است؟ ورود علنی آمریکا به جنگ اوکراین، موج اخبار سیاسی آزادسازی منابع ایران در سئول، پیشرفت در مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، انتخابات تناسبی؛ مزایا و معایب، داروگر؛ قربانی خصوصی سازی اشتباه، مهار طالبان از مسیر چین و ختم پرونده «آباده» در آژانس، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۹ 31 May 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۰ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که نشانه‌های توافق از مسقط تا وین و واشنگتن، قول اجرای رتبه بندی معلمان اولین وعده وزیر جدید، و رقابت قطر و عمان برای میانجیگری میان ایران و مصر در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 


به دوقطبی سازی پایان دهید


روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با تیتر به دوقطبی سازی پایان دهید، نوشت: تمام کسانی که می‌خواهند در عرصه سیاست خود را حق به جانب جلوه دهند، دیگران را به تلاش برای دو قطبی‌سازی جامعه متهم می‌کنند. اصل این مطلب که عده‌ای تلاش می‌کنند جامعه را دوقطبی کنند درست است، ولی اینکه هر گروه یا جناح و یا فردی گناه این کار را به گردن دیگران بیندازد و خود را تبرئه کند، اقدامی کاملاً انحرافی است.


برای روشن شدن این واقعیت که چه کسانی در دوقطبی‌سازی جامعه سهم دارند، باید ابتدا مفهوم دوقطبی‌سازی را مشخص کنیم.
مهم‌ترین عامل پیدایش «قطب» در جامعه سیاسی اینست که هر فرد یا گروه و یا جناح، خود را در پاک و خالص و مثبت بودن مطلق بداند و طرف مقابل را بطور مطلق ناپاک و ناخالص و منفی معرفی نماید. بطور کلی «مطلق پنداری» آغاز مسیر خودمحوری است و قطب‌سازی از همینجا شروع می‌شود. هیچکس از شکم مادرش خودمحور و دیکتاتور به دنیا نمی‌آید. وقتی تصوری که از یک فرد یا گروه و یا جناح ساخته می‌شود این باشد که هرچه می‌فهمد و می‌گوید و انجام می‌دهد درست است، همین تصور است که راه را برای پیدایش قطب هموار می‌کند و خودمحوری و دیکتاتوری جناحی و گروهی و فردی شکل می‌گیرد. در طرف مقابل نیز قطب دیگر با همین تصورات به وجود می‌آید.


اصلی‌ترین ویژگی هر قطبی اینست که همانطور که خود را در جهت مثبت، مطلق می‌بیند طرف مقابل را مطلقاً منفی می‌پندارد. حتی اگر چنین پنداری هم از طرف مقابل نداشته باشد، تلاش می‌کند آن را منفی مطلق معرفی نماید تا بتواند خود را قطب مثبت جلوه دهد.
یکی از زیانبارترین خصائل سیاسی اینست که افراد یا گروه‌ها و یا جناح‌ها تلاش کنند برای اثبات خود درصدد نفی طرف مقابل برآیند. نفی دیگران برای اثبات خود، نشانه‌های حقارت و خودکم‌بینی است و عجیب اینست که افرادی که دچار چنین ضعف بزرگی هستند معمولاً وانمود می‌کنند قطب خوبی‌ها و صفات مثبت هستند!


با توجه به این تفسیر که از قطب و قطب‌سازی ارائه کرده‌ایم، باید اعتراف کنیم که در جامعه ما متاسفانه تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در دوقطبی‌سازی سهیم هستند. مروری اجمالی بر کارنامه فعالان سیاسی وابسته به جناح‌ها و گروه‌ها و حتی افرادی که نقش برجسته‌ای در فعل و انفعالات سیاسی کشورمان دارند، این واقعیت تلخ را به اثبات می‌رساند که آن‌ها خود را پاک، بی‌عیب و نقص و مطلق می‌دانند و طرف مقابل خود را سر تا پا عیب و نقص و کاملاً منفی می‌پندارند. بدین ترتیب باید بپذیریم که همگی در دوقطبی‌سازی سهم دارند و اگر بخواهیم جامعه از گرداب خطرناک دوقطبی‌سازی نجات یابد باید کاری کنیم که همگان بپذیرند هر انسان یا مجموعه‌ای همواره در معرض خطا و اشتباه است و هیچکس و هیچ گروه و حزب و جناحی نمی‌تواند خود را مطلق بداند.


برای پاکسازی جامعه از خطر دوقطبی بازی‌ها لازم است با فرهنگ خودمطلق پنداری مبارزه شود. همه باید به فرهنگی که در سال‌های اول انقلاب بر فضای کشور حاکم بود و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس با برخورداری از آن فرهنگ به جبهه رفتند و از کشور و اسلام و نظام اسلامی دفاع جانانه کردند برگردیم. هیچیک از افراد، احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در برابر شهدای انقلاب و دفاع مقدس و جانبازان و خانواده‌های ایثارگران پاسخ قانع کننده‌ای ندارند و نمی‌توانند از کارنامه خود دفاع کنند. کسانی که با خون‌های پاک و جان‌های خالصشان از ایران و جمهوری اسلامی دفاع کردند، می‌خواستند جامعه ایرانی وحدت و انسجام داشته باشد و دوقطبی‌بازی در آن راه نداشته باشد. به احترام شهدای انقلاب و برای ادای دین به رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس باید تلاش کنیم ایران را از دوقطبی‌بازی‌هائی که اکنون گرفتار آنست نجات بدهیم.

 

غلبه در مذاکرات سیاسی با هوش مصنوعی!


سیدعبدالمجید زواری مدیر اندیشکده روابط بین‌الملل طی یادداشتی در شماره امروز جوان نوشت: هوش مصنوعی از جمله فناوری‌هایی است که در سال‌های اخیر با شتاب سریعی بسیاری از ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. دامنه تحولات مربوط به هوش مصنوعی آنقدر گسترده و سریع است که از مدت‌ها پیش مباحث عمیق و پیچیده‌ای میان کارشناسان مختلف نسبت به پیامد‌های مثبت و منفی در جریان است. بر همین اساس دور از ذهن نیست که سیاست، امنیت، امور نظامی و سیاست خارجی هم به عنوان پیچیده‌ترین امور مربوط به هر جامعه نیز دیر یا زود تحت تأثیر این فناوری جدید دگرگون می‌شود و دارندگان هوش مصنوعی از این ابزار جدید در خدمت اهداف و منافع خود بهره خواهند گرفت.


با درک اهمیت این موضوع، پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال ۱۳۹۶ تأکید کرد: «هوش مصنوعی آینده دنیا را شکل خواهد داد و هر کس زودتر کنترل این اسب چموش را در دست بگیرد، آینده جهان را کنترل خواهد کرد.»


در همان مقطع اظهارات مشابهی هم از سوی مقامات ارشد امریکایی بیان شد که معتقد بودند عقب‌ماندگی امریکا در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند استقلال این کشور را مخدوش کند. در همین حال پروژه‌های عظیمی نیز در اتحادیه اروپا، چین و رژیم‌صهیونیستی در زمینه کارکرد‌های نظامی- امنیتی هوش مصنوعی در جریان است و به نظر می‌رسد با ادامه روند فعلی در آینده نزدیک شاهد وقوع جنگ سرد جدیدی با محوریت هوش مصنوعی خواهیم بود و هوش مصنوعی به پیشران رقابت میان ابرقدرت‌ها بدل می‌شود، بنابراین تمامی کشور‌هایی که سودای نقش‌آفرینی گسترده در آینده جهان را دارند، ناگزیر باید بر هوش مصنوعی مسلط باشند. اما به راستی هوش مصنوعی چیست که اینچنین بر سر تصاحب آن رقابت می‌شود و در حوزه سیاست و روابط بین‌الملل چگونه می‌توان از آن بهره برد؟


هوش مصنوعی بیانگر سیستم‌هایی است که هدف آن‌ها شبیه‌سازی و تقلید رفتار ماشین از هوش انسانی است و در گسترده‌ترین حالت خود بیانگر محاسباتی است که امکان درک، استدلال و اقدام یا به طور کلی اتوماتیک‌کردن رفتار هوشمند را فراهم می‌سازد.


مبنای عملکرد هوش مصنوعی دسترسی و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها، بررسی و پیشنهاد سناریو‌ها و احتمالات مختلف و نهایتاً تسهیل تصمیم‌گیری در سریع‌ترین زمان ممکن است. امروزه از داده‌ها به عنوان نفت جدید یاد می‌شود، به همین دلیل مدل‌های قدیمی روابط بین‌الملل و سیاست خارجی هم که عمدتاً مبتنی بر روابط انسانی و تعاملات میان آن‌ها بود، تغییر کرده و هنجار‌های جدیدی مبتنی بر محوریت روابط انسان با ماشین یا ماشین با ماشین شکل خواهد گرفت که هزاران بار سریع‌تر و دقیق‌تر تحولات مختلف بین‌المللی را محاسبه و پیش‌بینی می‌کند. برای مثال به زودی دیپلمات‌ها با استفاده از لنز‌ها یا عینک‌های (گوگل گلس) یا حتی تراشه‌های ایمپلنت قابل کشت در مغز به سرعت می‌توانند حجم وسیعی از اطلاعات مربوط به رویداد‌ها یا معاهدات مربوط به موضوع مذاکره یا حتی اطلاعات و ویژگی‌های شخصیتی و روانشناسی یا اطلاعات خصوصی فرد را تحلیل و از آن‌ها در جهت سوق دادن به مسیر مذاکرات برای نتیجه مطلوب بهره بگیرند. همچنین در حوزه دیپلماسی عمومی با بهره‌گیری از پلتفرم‌های خودکار یا نیمه‌خودکار می‌توان با سرعت بالا به رویداد‌ها و تحولات بین‌المللی و مسائل مرتبط با امنیت و منافع کشور واکنش نشان داد و از آن‌ها برای تأثیرگذاری بر مخاطب بهره برد.


با توجه به موارد فوق به نظر می‌رسد هوش مصنوعی به نماد انقلاب چهارم صنعتی و اولویت شماره یک کشور‌ها و شرکت‌های پیشرو جهان بدل شده و هر روز بیش‌ازپیش پیامد‌های این فناوری در شئون مختلف زندگی بشر آشکار خواهد شد. از طرف دیگر با توجه به برتری تکنولوژیک قدرت‌های بزرگ در این زمینه، گسترش استفاده از هوش مصنوعی ضعف و آسیب‌پذیری کشور‌های دیگر در مقابل سلطه‌طلبی کشور‌های پیشرو را تشدید خواهد کرد، بنابراین همان‌طور که سپاهیان شجاع ایران در برهه‌ای از تاریخ این سرزمین با وجود رشادت‌های بسیار تنها به دلیل نداشتن توپ و تفنگ در چالدران شکست خوردند، در موقعیت فعلی هم مجهزنشدن به سلاح هوش مصنوعی ممکن است کشور را در برابر قدرت‌های برخوردار از این سلاح‌های مدرن آسیب‌پذیر کند.


سقوط پرشتاب طبقه متوسط!


محدثه کاظمی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان سقوط پرشتاب طبقه متوسط نوشت: مطالعات، طبقات اجتماعی در ایران را بر اساس شاخص‌های اقتصادی همچون متوسط درآمد ماهانه به سه طبقه بالا، طبقه متوسط و طبقه پایین تقسیم‌بندی کرده‌اند. بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان در فروردین ماه سال گذشته، ۹۳ درصد خانوار‌های ایرانی، یارانه‌بگیر بودند که از این میزان، ۳۵ درصد فقیر، ۵۷ درصد جزو طبقه متوسط و ۸ درصد از طبقه برخوردار و ثروتمند محسوب می‌شدند. اگرچه درصد اعداد فقیر در قیاس با طبقه متوسط و برخوردار عددی قابل مکث است و از شکاف طبقاتی در کشور حکایت می‌کند که نیازمند پژوهش جداگانه‌ای است، اما در این مجال سخن از فروریزش طبقه متوسط است.

طبقه متوسط، یک طبقه اجتماعی است و شامل افراد بسیاری در مشاغل مختلف می‌شود که نسبت بیشتری از کل جمعیت شاغل را تشکیل می‌دهد و زندگی این طبقه بیشتر مشابه به طبقه بالاست. طبق آمار‌های یاد شده، کشور تا سال‌های اخیر از یک تعادل نسبی و نسبتا مطلوب بهره‌مند بوده است زیرا طبقه متوسط بیشترین درصد جمعیتی را به خود اختصاص داده بود، اما در حال حاضر با فشار‌های اقتصادی و تورم ۷۰ درصدی طبقه متوسط با سرعت و شیب تندی به سمت فقیر شدن پیش می‌رود! از دست رفتن طبقه متوسط که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند، زنگ خطر بزرگی برای یک کشور محسوب می‌شود که متاسفانه جامعه ما با چنین معضلی مواجه شده است. طبقه متوسط در واقع توازن قدرت اقتصادی و اجتماعی در جامعه را رقم می‌زند، وقتی این طبقه از بین می‌رود، خلئی در نبود آن ایجاد می‌شود که منجر به ضربات اجتماعی و فرهنگی شده و باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد.

پیدایش مشاغل کاذب، کاهش سطح عمومی سلامت، کاهش انگیزه برای تحصیل، افزایش جرم و بزهکاری، کاهش اعتماد به حکومت و از دست رفتن حمایت مردم از حکومت که به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه داخلی کشور محسوب می‌شود و از پیامد‌های زیانبار سقوط طبقه متوسط است. معضلات اجتماعی همیشه در نتیجه مشکلات اقتصادی افزایش پیدا می‌کنند و باید به این واقعیت تلخ اذعان کنیم که این روز‌ها در نتیجه از بین رفتن طبقه متوسط جامعه، معضلات اجتماعی در جامعه ما پررنگ‌تر از همیشه شده است! مقابله با فقر و افزایش رفاه اقتصادی و اجتماعی از مهم‌ترین اهداف دولت پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعریف شد که امروز با بررسی وضعیت شاخص‌های ضریب جینی و تورم متوجه می‌شویم که این اهداف کمرنگ و کمرنگ‌تر شده و به نتایج مطلوبی ختم نشده است! از آنجایی که بقای حکومت و نظام سیاسی در هر کشوری وابسته به رضایت عموم مردم از حکومت است، تعمیق فقر و سقوط طبقه متوسط که بیشترین افراد یک جامعه را تشکیل می‌دهند، یکی از خطرات جدی برای بقای نظام سیاسی کشور محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۲
در شرایط بحران های اقتصادی ودر سایه نبود عدالت ونظام مالیاتی سالم؛ طبقه متوسط ؛خودبه مروربه دو قسمت تقسیم میشود. درصد کمی از این طبقه با سواستفاده از رانت واختلاس وسوءاستفاده های مالی خود را به طبقه ثروتمند وبالای جامعه میرساند وحتی افراد سالم وخیر این طبقه را نیزحذف وخود جایگزین افرادی میشود که ثروت ومکنتشان براثر تلاش سالم اقتصادی به وجود آمده است.اما در صد بالایی از طبقه متوسط نیزبه سمت طبقه تهی دست ونادار جامعه میغلطند .در واقع طبقه متوسطی نمیماند که بین قشر ثروتمند وفقیر به عنوان حائل عمل کند.در نبود طبقه متوسط گسل اجتماعی بزرگی بجود میآید که میتواند مثل زلزله عمل کند .
باید ما به بحث هوش مصنوعی توجه جدی کنیم. تاثیر هوش مصنوعی با هیچ تکنولوژی ای قبل از خودش قابل مقایسه نیست. من فکر میکنم حداقل باید یک سازمان یا معاونت وزیر برای هوش مصنوعی تشکیل بشه. همینطور در نیروهای نظامی ما چنین چیزی ضررویه. البته باید به فکر کار جدی بود نه فقط تشکیلات درست کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
اتفاقا در حوزه صنعت مدتی است وارد ساخت موش مصنوعی شده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ایمپلنتها بیست ساله داره در ایران استفاده ابزاری میشه نصف بیشتر کسانی که به روانشناس مراجعه میکنند و تشخیص شیزوفرنی داده میشود همگی کسانی هستند که سابقه زندان یا کمپ ترک اعتیاد دارند و نانو چیپ های خوراکی به انها داده شده به امار رشد یکباره شیزوفرنی از بیست سال پیش به این طرف مراجعه
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
چه تحلیل بانمکی؟؟؟ یک معاونت و یک سازمان دولتی متولی این امر کنیم؟؟؟ اصلا در این مملکت رویکردی بنام بخش خصوصی وجود ندارد و همه فعالیت های کلان و خرد باید در ید انحصاری دولت فشل(چه چپ و راست ) باشد . بعد با رویکرد دولتی می خواهیم با تعامل و تقابلی دنیایی برویم که اصولا موتور محرکه اش بخش خصوصی است ...
عزیز در این مملکت کار مفید چندانی که خلق ثروت کند وجود ندارد و این طبقه متوسط خیالی میهمان ضیافت نفتی بودند که دیگر با پایان عصر نفت تمام شده از این به بعد اینجا هندوستان است ۹۰ تا ۹۵ درصد فقیر ۵ درصد ثروتمند و مهاراجا البته در فرهنگ هندی پذیرش است و در فرهنگ ما مارکسیست از نوع بی منطق آن و عصیانگری
اینکه فقرا بیشتر شده اند، یک دستاورد است....باز هم رکورد زدیم...
عجب! لابد خود عالیجناب پوتین کنترل این اسب چموش رو دست گرفته و امریکا عقب مونده. پوتین به همین‌خیال باشه . اول تکلیف اوکراینی که قرار بود ۴۸ ساعته مال خودش بکنه رو‌ روشن کنه تا نوبت کنترل هوش مصنوعی برسه.
پاسخ ها
کوشا
| Germany |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
اوکراین را خیلی کمتر از مدت نامبرده مال خود کرد.
اکنون با کل جهان غرب در زدوخورد است و میتواند از تصادف شکست غرب در مقابل جهانی تسخیر کرده بکمک چین و ایران قرار گیرد که سپس سخن برسر تفسیم آن میشود
با داشتن مسئولین نابغه نیازی به هوش مصنوعی نیست ما از هوش طبیعی دولتمردانمان‌استفاده می کنیم!!!
خود کرده را تدبیر نیست. کسی که خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه. از برکات‌ همانا سقوط طبقه متوسط است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
چرا سانسور کردی مگه مجبوری متن دستکاری شده بی معنی رو منتشر کنی
سالها تلاش کردند حرف خود را بداخل و خارج تحمیل کنند شکست آن سیاست کاملا آشکار شده ولی خدا می داند با چه هزینه ای برای مردم
"غلبه در مذاکرات سیاسی با هوش مصنوعی!" در مملکتی که بیشتر مسئولین رده بالای آن دارای کمترین اطلاعات و سواد علوم پیشرفته هستند و حتی در تلفظ ساده ترین کلمات تخصصی (مانند لوکوموتیو و ......) دچار مشکل می شوند ، قظعاً باید پذیرفت که در تمام مذاکرات سیاسی آینده بازنده طرفهای جمهوری اسلامی خواهند بود.
این روزنامه خودش استاد دوقطبی ساز هست آن هم در مسائل حاشیه که بزرگ کند
وقتی شما غرب گداها آب خوردن را هم به خارجی ها و دشمن گره می زنید و اقتصاد را بیچاره معلوم هست بازی گری خوبی هستید برای اشک تمساح ریختن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
هوا گرم شده ساندیس را با یخ بنوشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
چه کسانی تمام مسائل حتی آب خوردن را هم به دشمن خارجی و معاندین داخلی گره می زنند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!! کجایی بابا جان کمی هم در بیداری باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ساندیس و بیداری یعنی
در سال 1384 آخر دولت بدون تحریم با حقوق کف 122 هزار تومانی و دلار 950 تومانی می شد 128 دلار دولت بعدش با بودن تحریم های مخالف و به قول خودتان اجماع جهانی و آخر سال دولتش در 92 با کف حقوق 480 هزار تومانی و دلار 3500 تومانی می شد 137 دلار و آخر دولت قهرمان و زبان بلد دنیا با کف حقوق 2600 و دلار 26 هزار تومان می شد 100 دلار ناقابل و الان هم بدون رفع تحریم و کار خاصی با کف حقوق 5300 و دلار 52 هزار تومان می شود 102 دلار
تازه در سال 1400 دولت فعلی افزایش نرخ ارز هم نداد در حالی که باید انجام می‌داد و دلار باید 33 هزار تومان می شد و نه همان 26 الی 28 هزار تومان
یا در سال 92 هم تا آخر سال همان نرخ 3500 واقعی بود و حتی کمتر هم کردن دولت زبان بلد!!
ولی نگران نباش امسال هم دلار مقداری بالاتر می رود تا آخر سال و مانده به میزان زبان بلد دنیا برسد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
۱۰:۵۴
چرا فکر میکنی مردم از روحانی دفاع میکنند؟
مردم از چپ و راست عبور کردند نه روحانی خوب بود نه رئیسی
این شما هستید که میخواید بدی های رئیسی رو با بدی های قبلی ها پوشش بدین ولی کور خوندین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
ماست مالی نکن سه دولت آوردم برایت جلوی چشمات
که بدانی دنبال باج دادن رفتن فکر نکنی عاقبت به خیر می شوی
برای جلوگیری از دو قطبی سازی باید گفتگو کرد، مباحثه بین تمامی گروه ها، جریان ها و طرفداران ادیان موجود در کشور تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی است
اینها فقط به قکر منافع حزبی خودشان هستند تازه برگشتیم نقطه سر خط اون برادرها که رفته بودند فرودگاه و بر علیه ظریف یا اون برادرها که از سفارت عربستان و بقیه بالا می رفتند دنبال منافع خودشان بودند و دستور داشتند و از فرصت های استفاده نکردیم فقط به خاطر لج بازی با گروهای چپ و راست و اصولگر و اصلاخ طلب و سازندگی و موتلفه و حجتیه ونی دانم چقدر از این حزبها وجود دارد فقط این را میدانم که خیلی به مردم ظلم شد . امروز رفتیم قبض برق بدم دیدم بدهی دارم بد متوجه شدم خوده شرکت برق نوشته از 1401/12/01 به علت تگرانی گاز تعرفه گاز شما اضافه شده است تازه متوجه شدم چه بی صدا دارند تورم را کنترل میکنند!؟
مسئولین عزیز

شما اول از هوش طبیعی که خدا داده استفاده کنید، هوش مصنوعی پیشکش

اینهمه سال شماها عقل و هوش طبیعی خودتون رو قفل زدید و کار هوشمندانه و عاقلانه انجام ندادید، حالا منتظر هوش مصنوعی هستید؟
به خدا 5ساله 70درصد اموراتمون از پس انداز واندوخته های 40 ساله مون دارد میگذرد .روزیکه تموم بشه باید سر پیری بریم گدایی.
هوش مصنوعی و سیاست؟؟ در جنگ جهانی هم یک عقبه در هر کشور صنعتی بوجود آورده بودند که هوش، عقل خاصی جهت جمع‌آوری «اطلاعات بدرد بخور جنگ های گذشته» بوده است که در جنگ جهانی دوم هرکدام متخصصین خود را در اختیار داشتند. استالین هم بعنوان یک قطب جنگ «مولوتوف» را بعنوان حافظه وقایع تاریخی همراه داشت.
استالین با استفاده از هوش طبیعی ایرانیان دوران پاد را دارای بهترین و کارآمدترین روش جنگی شمرد و گفت که روس ها آنرا علیه ناپلئون هم بکار گرفته اند. یعنی همان متد پادها «پارس ها» بر علیه ارتش کراسوس که ابتدا آنرا تا مرکز کشور میان خود آوردند و سپس از درون مردم آن ها را هضم کردند.
منتها ایران در دوران قاجارها پهلوی ها «فرهنگ غربی» را به درون خود آوردند و توسط آن بلعیده گردیدند. بنابراین هوش مصنوعی متکی بر این شناخت میتواند اثر گذار باشد.
در عین حال نباید فراموش کرد که هوش مصنوعی همان قدر باهوش است که آفرینندگان آنان باهوش هستند که در ساخت بزرگترین رایانه جهان و بازی با شطرنج بازان هوش خود را که نتیجه گیری از مکرارات گذشته بوده است نشان داد. روتین اگر چنین پس چنین شود. ...
دروغ بزرگتر از این که به ۹۳ درصد یارانه می دهید من که یک کارمند هستم را جزو ۸ درصد برخوردار حساب کردند و یارانه منو قطع کردند خدا ازتون نگذره
با ناکارامدی و سیاستهای غلط دولت، نود درصد از طبقه متوسط کشور به خط زیر فقر سقوط کرد. این دستاورد بسیار مهم دولت را به تک تک دست اندرکاران تبریک عرض مینمایم.
به نظرم باید از شبکه جهانی پایتون استفاده کرد تا لوکوموتیر کشور بتواند با سرعت بیشتری کار کند و پروپگانی دشمنان تمام شود
1. نظام اقتصادی ایران بر اساس واسطه گری ایجاد شده و در این نظام ها تولید و بهره وری معنی ندارد.
2. تمام نهاد های تصمیم ساز در دست افراد متحجر و نا کارآمد است.
3. تحریم های طولانی مدت اقتصاد جهان و منطقه را از ایران بی نیاز کرده است. به عبارت دیگر بود و نبود ایران در معادلات اقتصادی ضرر معنی داری به کشورهای جهان و منطقه وارد نمی کند.
4. عدم سرمایه گذاری در زیر ساخت ها و صنایع مادر به مرحله بحرانی رسیده و نرخ فرسودگی این صنایع از رشد آنها پیشی گرفته
این ها تنها بخشی از دلایل فروپاشی اقتصاد ایران در آینده نزدیک هستند.
این روزها صحبت از مالیات بر عایدی سرمایه است
متاسفانه مسئولین اقتصادی نمی توانند ریشه های مشکلات اقتصادی را پیدا کنند و به کاهدان می زنند

مشکل اصلی در خلق نقدینگی است و خلق نقدینگی باعث شده است پول های راکت انباشه و به سمت جاهایی بروند که بتوانند از حالت بی ارزشی رها شوند و طبیعتا این موضوع هم باعث احتکار و هم باعث حبابی شدن کالا ها می شود

گیرم مالیات بر عایدی سرمایه را حل کردید یقین بدانید که بقدر کافی سوراخ و سنبه وجود دارد که پول های سرگردان به آنجا سرازیر شود و یقین بدانید تا وقتی که جریان رشد نقدینگی و بی ارزش شدن پول وجود دارد این طرح باعث انتقال تورم به دیگر کالا می شود و جریان احتکار را از مسکن به دیگر کالا ها منتقل می کند

در اقتصاد سالم و حتی در قرآن همواره تکیه بر درآمد دولت از محل سود می کند. در قرآن اشاره می کند که
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اموال یکدیگر را به باطل (و از طرق نامشروع) نخورید مگر اینکه تجارتی با رضایت شما انجام گیرد
و چه کسی است که نداند که بی ارزش کردن پول ملی به معنای خوردن مال مردم به باطل است و هزینه کرد های دولت که با رضایت مردم نیست تجارت صحیحی نیست و هم خودش مشغول حرام خواری است و هم یک امت را مشغول حرام خواری می کند و کار به آنجا می کشد که به خاطر حرام خواری دین و ایمان مردم از قلب هایشان فرار می کند و جامعه دچار فساد و اختلاس و بی بند باری می شود

وقتی ارزش پول تثبیت شود و سود تولید بیش از نگهداری اموال راکد باشد مگر مردم مرض دارند بروند چند تا چند تا مسکن و خودرو بخرند مگر در کشورهای خارجی کسی مسکن و خودرو را برای سود می خرد
بازار سهام آنها بقدری قوی و متصل به تولید است که همه به طرف خرید و فروش سهام می روند تا هم از سود آنها استفاده و هم اموالشان حفظ شود و بصورت آنلاین مالیات آنرا هم پرداخت می کنند
هر فرد یا گروه و یا جناح، خود را در پاک و خالص و مثبت بودن مطلق بداند و طرف مقابل را بطور مطلق ناپاک و ناخالص و منفی معرفی نماید. بطور کلی «مطلق پنداری» آغاز مسیر خودمحوری است و قطب‌سازی از همینجا شروع می‌شود. هیچکس از شکم مادرش خودمحور و به دنیا نمی‌آید. "عجب جمله ای..........."
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر