بازدید 13380
۱
جدیدترین تحولات میدانی ـ سیاسی عراق؛

تأیید حمله شیمیایی داعش به موصل و برنامه جدید احتمالی آمریکا برای اعزام چندین هزار نیرو به عراق

همچنین گفته شده در این حمله شیمیایی هیچ یک از سربازان عراقی کشته نشده اند، اما تعدادی که مصدوم شده بودند، از منطقه تخلیه شده و به مراکز درمانی انتقال یافته اند. مقامات کاخ سفید و دولت آمریکا که آشنا به این موضوع هستند در گفت وگو با خبرنگار بلومبرگ اعلام کردند که هنوز در مورد تعداد نیروهای اعزامی به عراق و سوریه توافقی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۶۸۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 17 April 2017
فرماندهی عملیات «نینوا ما می آییم»، روز یکشنبه حمله شیمیایی داعش در بخش غربی موصل را تأیید کرد؛ اما گفت که این حمله تأثیر چندانی بر روند عملیات نظامی در این بخش شهر نداشته است.

به گزارش «تابناک»؛ این فرماندهی در بیانیه صادره تأکید کرد، گروه تروریستی داعش در جریان عملیات نیروهای عراقی که در حال پیشروی در عمق بخش غربی موصل بودند، گلوله های حاوی مواد شیمیایی سمی شلیک کرده است.

بنا بر این بیانیه، داعش با پرتاب گلوله های خمپاره، حاوی مواد شیمیایی، تلاش کرد، مانع پیشروی نیروهای عراقی شود.
 
همچنین گفته شده که در این حمله شیمیایی، هیچ یک از سربازان عراقی کشته نشده اند، ولی تعدادی که مصدوم شده بودند، از منطقه تخلیه شده و به مراکز درمانی انتقال یافته اند.
فرماندهی عملیات نینوا در عین حال این را هم یادآور شده که این حمله شیمیایی داعش، تأثیری در ادامه عملیات نداشته است.
 
 
 قرمز(نیروهای ارتش عراق)- زرد(نیروهای کرد)- مشکی(داعش)
 
 
این فرماندهی، اقدام داعش در به کارگیری بی مهابا از سلاح شیمیایی در جنگ های جاری، به ویژه در مناطق مسکونی و پرجمعیت را محکوم دانست و وعده داد به زودی ضربه سخت به این گروه تروریستی وارد خواهد کرد.
 
این دومین حمله شیمیایی داعش از هنگام آغاز عملیات آزادسازی در غرب موصل، از 19 فوریه سال جاری میلادی است. در حمله پیش که حدود یک ماه قبل انجام گرفت، تعدادی خبرنگار نیز مصدوم شده بودند.
 
روز گذشته، در حالی که برخی رسانه های عراقی و بین المللی از وقوع یک حمله شیمیایی توسط داعش در غرب موصل خبر داده بودند، یک عضو شورای استان نینوا، این گزارش ها را رد کرده بود.
 
داعش پیش از این طی بیش از سی ماه گذشته، بارها از سلاح شیمیایی برای متوقف کردن عملیات نیروهای عراقی در استان های صلاح الدین، دیاله و الانبار استفاده کرده است.
 
داعش 17 غیرنظامی را در غرب کرکوک عراق سر برید

 
 منابع خبری شامگاه یکشنبه گزارش دادند، گروه تروریستی داعش 17 غیرنظامی عراقی را در شهرستان حویجه واقع در غرب کرکوک به اتهام کمک به فرار مردم از مناطق تحت کنترل داعش در این شهرستان سر برید.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، دادگاهی شرعی و خودخوانده داعش در حویجه، حکم اعدام این اشخاص را صادر کرده بود.
بنا بر این گزارش، عناصر داعش روز یکشنبه این 17 غیرنظامی را در مرکز شهر حویجه در انظار عمومی سر بریدند.
 
منطقه الرشاد، الزاب، الریاض و العباسی واقع در جنوب غرب استان کرکوک از ژوئن 2014 در اشغال داعش است.
 
پلیس عراق کنترل محیط اطراف مناره الحدباء را به دست گرفت

 
روز یکشنبه، نیروهای پلیس فدرال با پیشروی های جدید در بخش غربی موصل، کنترل محلات و خیابان های اطراف مناره الحدبا در محله موسوم به «موصل قدیم» را به دست گرفتند و گزارش های رسیده، حاکی است که داعش تعدادی از عناصر امنیتی خود را در این بخش شهر به اتهام خیانت اعدام کرده است.
 
 
 
 سپهبد رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای تحت امر وی، سحرگاه امروز در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند تا عمق 200 متری منطقه «موصل قدیم» در بخش غربی این شهر نفوذ کنند.
 
 
 
وی افزود: هم اکنون تک تیراندازهای پلیس بر پشت بام های این منطقه مستقر شده و کنترل کوچه ها و خیابان های اطراف مناره تاریخی 'الحدباء ' را به دست گرفته اند.
 
اعزام ۵۰ هزار نیروی آمریکایی به عراق و سوریه
 
 موضوع مبارزه آمریکا با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، مدت هاست که داغ بوده و دونالد ترامپ نیز پیش از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، وعده مبارزه با این گروه تروریستی را داده بود.

با این حال به تازگی و پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، موضوع اعزام نیروهای نظامی این کشور به عراق و سوریه مطرح شده است. مقامات کاخ سفید و دولت آمریکا ـ که آشنا به این موضوع هستند ـ در گفت وگو با خبرنگار بلومبرگ اعلام کردند، هنوز در مورد شمار نیروهای اعزامی به عراق و سوریه هنوز توافقی نشده است.

بلومبرگ به نقل از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کرد، ژنرال مک مسترف، مشاور امنیت ملی ترامپ مخفیانه همکاران خود را تحت فشار قرار داده تا با اعزام نیروهای اندک آمریکایی برای مبارزه با داعش مخالفت کنند. منتقدان مک مستر بر این باورند که او به دنبال اعزام ده ها هزار نیروی زمینی به دره رود فرات است.

دو منبع خبری نیز به خبرنگار بلومبرگ اطلاع دادند، طرحی درباره اعزام 50 هزار نیروی آمریکایی وجود دارد.
 
تسلط نیروهای عراقی بر بزرگترین کارگاه ساخت بمب داعش در غرب موصل

 
وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای از تسلط نیروهای این کشور بر بزرگترین کارگاه ساخت بمب و مواد منفجره تکفیری ها در غرب موصل خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: نیروهای لشکر نهم زرهی عراق موفق به تسلط بر بزرگترین کارگاه ساخت بمب و بمب گذاری خودروها پس از آزاد سازی منطقه الملوثه در غرب موصل شدند.

وزارت دفاع عراق بیان کرد: تروریست ها از این کارگاه برای بمبگذاری خودروها و ساخت بمب  و از این بمب ها و خودروهای بمبگذاری شده ضد نیروهای عراقی و نیز نابودی زیر ساخت ها در موصل استفاده می کردند.
 
تشدید درگیری‎ها در اطراف مسجد خلافت ابوبکر بغدادی

 
شبکه المیادین گزارش داد: نیروهای عراقی با عناصر داعش در اطراف مسجد نوری موصل درگیر شده‎اند.

در همین حال نیروهای عراقی استفاده از ابزاری جدید برای مقابله با هواپیماهای سبک داعش را در شهر موصل آغاز کردند.

بنا بر اعلام نیروهای مردمی عراق، این ابزار جدید، مانع پرواز پهپادهای داعش برای تصویربرداری یا بمباران می‎شود.

در همین حال شبکه العالم گزارش داد: عبدالله البدرانی ملقب به ابو ایوب العطار مفتی داعش در یک حمله هوایی به بخش غربی موصل به هلاکت رسید.

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق اعلام کرد: جنگنده های اف16 ارتش این کشور در چندین حمله هوایی، مناطق تجمع تروریست های داعش در چند منطقه از غرب موصل را هدف قرار دادند و ضمن به هلاکت رساندن شماری از تروریست ها، یک مقر فرماندهی و چند انبار مهمات آنان را نیز منهدم کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
سلاح شیمیایی از ابتدا خط قرمز غرب بعنوان بهترین بهانه برای تجزیه کشورها بوده اما نمی دانم چرا از این بهانه در جنگ ۸ ساله عراق با ایران هیچوقت استفاده نشد !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار