بازدید 30873
بسته خبری «تابناک»؛

قول اوباما به روحانی چیست؟!/ نظر یک اصلاح طلب درباره استیضاح وزیر کار/ توصیه انتخاباتی وزیر دولت نهم به احمدی‌نژاد/ علت شوکه شدن نماینده مجلس؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«درخواست رانندگان تاکسی برای «کرایه کولر!»»،«این دولت تدبیر و امید است، اما امید لاییک‌ها!»،«راه حل هاشمی برای بازگشت رونق به کشور»،«انتقاد آیت الله مکارم از سوءاستفاده برخی از فتوا درباره حجاب»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵ 15 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

با مسائل کشور نباید فله‌ای برخورد کرد

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست امروز در حاشیه مراسم ختم همسر محسن آرمین در جمع خبرنگاران گفت: ما همه سربازان رئیس‌جمهوری هستیم و مهم این است که کاری را که دولت می‌خواهد انجام دهد به نحو احسن صورت گیرد. به دلیل اینکه مسائل کشور پیچیده است و نیز دولت درگیر مسائل متعدد و گوناگونی است نمی‌شود با این مسائل به صورت فله‌ای و سیاسی برخورد کرد و این به صلاح کشور نیست. آنچه به صلاح کشور است، تعامل سازنده است. فارس این خبر را منتشر کرد.


نظر یک اصلاح طلب درباره استیضاح وزیر کار

محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در حاشیه مراسم ختم همسر محسن آرمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آقای روحانی باید براساس اینکه دولتش تا پنج سال دیگر ادامه دارد تصمیماتش را اتخاذ کند و هر تصمیمی را در حوزه‌ای که احداث می‌کند اتخاذ کند. به صورتی که اگر الان وزیری را انتخاب می‌کند مطمئن باشد که تا پنج سال دیگر این وزیر کارآمد خواهد بود.استیضاح آقای ربیعی را لااقل فراکسیون امید دنبال نمی‌کند و این کار به نوعی وقت تلف کردن به حساب می‌آید. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


درخواست رانندگان تاکسی برای «کرایه کولر

دعوای قدیمی رانندگان تاکسی و مسافران بر سر پول خُرد و کرایه، این روزها با گرم شدن هوا، حال و هوای دیگری به خود گرفته است چرا که بعضا دیده شده برخی رانندگان در پی درخواست مسافران برای روشن کردن کولر در این هوای گرم، درخواست کرایه بیشتر تحت عنوان «کرایه کولر» دارند! با این حال ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اخذ کرایه بیشتر بابت روشن کردن کولر در تاکسی را خلاف قانون اعلام و اظهار کرد: باید راننده تاکسی سیستم سرمایش خود را در اختیار مسافران قرار دهد! میثم مظفر درمورد اخذ کرایه اضافی برخی رانندگان تاکسی به علت روشن کردن کولر در خودرو از مسافران، گفت: راننده تاکسی موظف است در فصل گرما یا سرما، سیستم گرمایش و سرمایش خودرو را به شکل مطلوب و بنا به درخواست مسافران، در اختیارشان قرار دهد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


توصیه انتخاباتی وزیر دولت نهم به احمدی‌نژاد

سید پرویز فتاح وزیر نیروی دولت نهم گفت: من در وادی کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری نیستم و قصد ورود به این عرصه را ندارم، حرکات و سکنات و وجنات من چطور شائبه ی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ایجاد کرده است؟ نمی‌دانم آنها که تحلیل هایی می‌نویسند و اسم من سراپا تقصیر را در این رابطه می‌برند چه فکری کرده اند. من در حال حاضر ارتباط نزدیک به آن معنا که از قصد احمدی‌نژاد اطلاعی داشته باشم، ندارم. در عین حال از جایی نشنیدم که ایشان با صراحت اعلام کرده باشد در انتخابات حضور پیدا می‌کند، بنابراین باید این موضوع را به گذر زمان سپرد چون ایشان هم می‌تواند مانند همه مردم که تصمیم می‌گیرند در انتخابات شرکت کنند، داوطلب ریاست جمهوری شوند. البته ایشان باید اوضاع را خوب رصد و تحلیل کنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


این دولت تدبیر و امید است، اما امید لاییک‌ها!

علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد با اشاره به سالگرد جانگداز قیام گوهرشاد با قدردانی از مردم برای حضور در راهپیمایی عفاف و حجاب، گفت: لبه تیز تیغ دشمن بر پیکره دین و اسلام از نقطه عفاف و حجاب آغاز شد؛ مجموعه تهاجم به ارزش‌های دینی نیز در گذشته از همین طریق صورت می‌گرفته است و امروز نیز صف مقدم تهاجم دشمن، مسئله حجاب و عفاف است.علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: رئیس‌ جمهور آمریکا در سالگرد تصویب برجام سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه کشور ایران تصویب کرد و ایران را از معاملات دلار حذف کرد. دنبال دشمنان خدا رفتن عاقبتش این است؛ حالا شما می‌خواهید یک مشت اقلیت لاییک بی‌دین را راضی و قاطبه علما، بزرگان و متدینین را ناراضی کنید؟ آقایان! این دولت تدبیر و امید است اما امید چه کسانی؟ امید بی‌دین‌ها؟ خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.


انتقاد آیت الله مکارم از سوءاستفاده برخی از فتوا درباره حجاب

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: برخی دروغ‌هایی بر فتوا ی من در مورد حجاب گذاشتند و آن‌ها که آگاه به زمان نبودند آن دروغ‌ها را منتشر کردند. از ترکیه به ما نامه نوشتند که «دختران مسلمان در مدرسه و دانشگاه را مجبور می‌کنند بی‌حجاب باشند، حکم شرعی درباره ادامه تحصیل آنان چیست»؛ ما نیز در جواب نوشتیم، اگر آنان را مجبور به برداشتن حجاب می‌کنند و از طرفی داشتن حجاب ضرر مهم فردی و اجتماعی به وجود می‌آورد، اسلام به مقدار ضرورت اجازه می‌دهد که حجاب را رعایت نکنند.عصر ایران این خبر را منتشر کرد.


گران ترین تیم ایران انتخاب شد

باشگاه استقلال گران قمیت ترین تیم لیگ برتر برای فصل آینده لقب گرفت.سایت معتبر ترانسفر مارکت قیمت بازیکنان حاضر در لیگ برتر ایران را اعلام کرد که بر این اساس رقم کل قراردادها از مرز ۱۰۰ میلیون یورو عبور کرد.بنا بر این گزارش تاکنون حضور ۴۸۳ بازیکن در فصل آینده لیگ برتر ایران قطعی شده که قیمت این بازیکنان روی هم ۱۰۰,۶۵ میلیون یورو اعلام شده است.باشگاه استقلال با بازیکنانی به قیمت ۱۲.۹۳ میلیون یورو گران ترین تیم فصل آتی لیگ ایران است و پس از آن پرسپولیس با بازیکنانی به قیمت ۱۱.۰۸ میلیون یورو قرار دارد وتراکتورسازی تبریز با 8/23 میلیون یورو در رده بعدی ایستاده اند.این در حالی است که صبای قم در این رده بندی ارزان ترین تیم لیگ برتر یران محسوب می شود.در همین حال، قیمت مجموع بازیکنان لیگ ۱۶ تیمی ایران کمی کمتر از قیمت بازیکنان لیگ های ۱۴ تیمی قطر و امارات بوده است، همچنین قیمت بازیکنان لیگ ایران در حدود نصف قیمت بازیکنان لیگ ژاپن و نزدیک به یک سوم قیمت لیگ چین است.در مقایسه با برخی دیگر از لیگ های جهان بازیکنان لیگ آمریکا ۲.۵ برابر، روسیه بیش از ۶ برابر، ترکیه بیش از ۷ برابر، آلمان ۲۰ برابر و اسپانیا ۲۷ برابر بازیکنان لیگ ایران قیمت دارند.


خواهر خواندگي بغداد و پاریس در انتحار

عبدالله گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان و کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در كانال شخصي خود نوشت: بعد از دو انفجار خونین هفته گذشته بغداد دیشب برای سومین بار کشتار جمعی حدود۹۰نفر در فرانسه اتفاق افتاد.گر چه کشتن بی گناهان در هر صورت عملی زشت و غیر قابل دفاع است اما هارمونی بغداد-پاریس و درد مشترک اسلام و غرب زمینه همکاری برای حذف تروریست را بیشتر می کند و غرب ارام با همه وجود خنجری که سالها بر پیکر مسلمان فرو کرده است را درک می کند.اکنون غرب باید جریانهای منطقی اسلامی را به عنوان نمایندگان جهان اسلام به رسمیت بشناسد.از سوی دیگر بین نفت سعودی و انتحار سعودی یکی را انتخاب کند


کشف بمب یک تُنی در مرز ترکیه و ایران

روزنامه «حریت» چاپ ترکیه اعلام کرد بمب یک تُنی در مرز این کشور با ایران کشف و از حمله تروریستی جلوگیری شد.این روزنامه به نقل از شهروندان و خریداران حاضر در گذرگاه مرزی «بازرگان-گوربولاک» نوشت: این کامیون بعد از اینکه کابلی از زیر آن بیرون افتاده بود متوقف شد و مشخص شد که مکانیزم یک بمب متصل به حدود یک تُن مواد منفجره بوده است.«بولنت توفیقچی» وزیر تجارت ترکیه اعلام کرد بعد از خنثی شدن این مکانیزم انفجاری، گذرگاه مرزی ایران و ترکیه در استان «آغری» (در ترکیه) بازگشایی شد.نیروهای ژاندارمری ترکیه با هشدار شهروندان حاضر در آن محل، ابتدا گذرگاه را در هر دو طرف بسته و پس از جست‌وجو و تفحص مکانیزم انفجاری را کشف کردند که به دو کپسول پروپان بزرگ وصل بودند.


راه حل هاشمی برای بازگشت رونق به کشور

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برای برگشت رونق به کشور ، باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم که فعالیت آنان رکن اقتصاد مقاومتی است.


روایت امام جمعه از علت آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی ماهشهر بر یافتن علل وقوع چنین حوادثی تأکید کرد و گفت: یکی از علل عمده این حوادث این است که شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر عمدتاً توسط مدیران غیربومی اداره می‌شوند، طبق گزارش رسمی، ۲۲ شرکت پتروشیمی هیچ کدام مدیر خوزستانی ندارد و مدیران آن‌ها همه پروازی هستند. وقتی مدیران پروازی باشند، نسبت به چنین وضعیتی دلسوزی ندارند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


کلید روحانی کار می کند?

ذوالنور تصريح کرد: ما نمي توانيم کسي را از حوض آب گرم به آب سرد بياندازيم. يا با "اجي مجي لاترجي" افراد را با شعبده بازي عوض کنيم. اگر قرار بود با شعبده بازي عوض شود بايد کليد ايشان کار مي کرد و مي بينم که کليد ايشان کار نمي کند. ما الان سه سال را سپري کرديم، اگر قرار بود اتفاقي بيافتد بايد اين اتفاق مي افتاد. لذا پيش بيني مي کنم که اتفاق خاص در اين مدت نخواهد افتاد. دولت الان دنبال اتفاقاتي براي انتخابات آينده است که من فکر مي کنم اين اتفاقات هيچ کدام زير ساختي و در راستاي حل و درمان کردن مشکلات نيست؛ بلکه يک تظاهر به کار است.این مطلب در آریا منتشر شده است.


علت شوکه شدن نماینده مجلس؟

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، اظهار نظر محمدعلی وکیلی درباره استیضاح علی ربیعی وزیر کار تعاون ورفاه اجتماعی را موضوعی شخصی خواند و گفت: استیضاح آقای ربیعی در فراکسیون مطرح نشده بود و ما همه از شنیدن آن شوکه شدیم.وی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان همه در برابر ملت تکالیفی دارند و هیچ گاه این تکالیف را قربانی ملاحظات سازمانی و گروهی نمی‌کنند.جلودارزاده با تاکید بر حق هر نماینده جهت امضای استیضاح و امضای آن گفت: تصمیمات شخصی را نمی‌توان از زبان فراکسیون مطرح کرد.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ربیعی در جلسه کمیسیون اجتماعی از عملکرد خود گزارش ارائه داده و اعضای کمیسیون به سنگینی و گستردگی حوزه وظایف وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی واقف هستند اما اگر مشاهده کنیم کم‌کاری وجود دارد حتما از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: البته ما نمی‌دانیم هنوز 2 ماه از عمر مجلس نهم نگذشته است،‌چگونه عده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که وزیر رفاه را استیضاح کنند و این بیشتر، نوعی گروکشی به نظر می‌رسد.فارس این گفت و گو را منتشر کرده است.


ازدواج سیاسی آل سعود با با صهیونیست‌ها

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آیین سیاسی ـ عبادی نماز جمعه امروز اراک اظهار کرد: آل‌سعود و وهابیت تکفیری باید این تفکر را که با تخریب آثار اسلامی و مرقد مطهر ائمه اطهار(ع) می‌توانند به اسلام ضربه بزنند را از فکر خود بیرون کنند.وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و مسلمین هرگز نمی‌توانند به پیروزی و موفقیت برسند، افزود: به طور حتم خداوند انتقام جنایات آل‌سعود و داعش نسبت به مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع در کشورهای مسلمان را خواهد گرفت. امام جمعه اراک گفت: آل‌سعود با ازدواج سیاسی ننگین با صهیونیست‌ها نمی‌تواند به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.


فتح سنگرهای کلیدی جهان به دست نیروهای حزب‌الله

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاحیه بیست و یکمین دوره طرح ولایت که در سالن پنج آذر ستاد سازمان بسیج با حضور صدها نفر از بسیجیان دانشجویی سراسر کشور برگزار شد گفت: ان شاء الله خداوند متعال این دوره را برای همه شما عزیزانی که توفیق حضور دارید، منشاء تحولات بزرگ قرار دهد. و شما جوانان مومن را منشاء تحولات بزرگ الهی در جامعه قرار دهد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز شاهد فتح سنگرهای کلیدی جهان به دست نیروهای حزب الله هستیم. امروز شاهد عجز و شکست دشمنان بزرگ انقلاب و اصلی اسلام در دنیا هستیم.مهر این اظهارات را منتشر کرده است.


حمله تند وزیر خارجه فرانسه به همتای انگلیسی جدید خود

«جان مارک آیرولت» در واکنش به خبر انتصاب «بوریس جانسون» به عنوان وزیر خارجه دولت جدید انگلیس اعلام کرد که وی نیازمند شریکی است که قابل اعتماد باشد.آیرولت خاطر نشان کرد که من هیچ نگرانی درباره بوریس جانسون ندارم، اما شما راه و روش او را می دانید. وی درباره همتای انگلیسی جدید خود اظهار داشت که او به عنوان سرکرده طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در جریان همه پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دروغ های زیادی سر هم کرد.آیرولت تصریح کرد که انتخاب جانسون به عنوان وزیر خارجه توسط ترزا می نخست وزیر انگلیس، نشانگر بحران سیاسی حاکم بر انگلیس در مرحله پس از همه پرسی (درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) است.وی افزود: من نیاز به شریکی دارم که بتوان با او مذاکره کرد و رک و راست و قابل اعتماد باشد.


روایت صالحی از مخالفت ها با برجام

علی‌اکبر صالحی درباره پیش‌بینی‌اش از میزان مخالفت‌های داخلی با برجام، گفت: فکر می­‌کردم نقدی دارند و نقدی می­‌کنند و از طریق نقدشان راهنمایی­‌هایی می­‌کنند ولی اینگونه که بخواهند در مقابل راهی که داشت طی می­‌شد جبهه‌گیری کنند، قابل تصور نبود.شفقنا این خبر را منتش ر کرده است.

قول اوباما به روحانی چیست؟!

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. وی می‌گوید: البته اخباری به دست بنده رسیده است که بر اساس آن آقای اوباما قول داده است که چند بانک بین‌المللی را فعال کند تا در این راستا کمکی به آقای روحانی شده باشد.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۴
برای فوتبال ایران متاسفم
کشف بمب یک تنی در مرز ایران و ترکیه خیلی رعب آوره.
علم الهدی چرا به مردم توهین میکنه؟
شاید اون خانم از کنارش رد شده و یه دفعه ای گفته عکس بگیرید
مظلومیت روحانی در بازار سیاست کنونی ایران
عکس با زن بی حجاب،چه جنایتی بیت المال غارت شده!
متاسفانه باپول بی زبان مردم درارمنستان اردو می گذارند
از بدتر تبلیغ پرواز امارات روی پیراهن بازیکن است
اون عکس تو ارمنستان گرفته شده که حجاب آزاده!!! یه طرفدار بوده خواسته عکس بندازه. هیچ مشکلی هم نداره
تقصیر بازیکنا چیه؟ طرف دوست داشته با این عزیزان ما عکس بندازه. چه کار کنن. بگن برو چادر سرت کن بیا باهامون عکس بنداز؟ واقعن که.
شما بيكاري! به عكس مردم چي كار داري؟!
معصومه ابتکار یادش رفته
راه حل هاشمی برای بازگشت رونق به کشور

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برای برگشت رونق به کشور ، باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم که فعالیت آنان رکن اقتصاد مقاومتی است
خانم ابتکار خودش هم فله ای کار نمی کند و همیشه می خواهد با صوال و قواعد خودش کار کند و بخاطر همین است که تمام جنگل های ایرانی یکی پس از دیگری آتیش می گیرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر