بازدید 41090
بسته خبری «تابناک»؛

طعنه های معاون روحانی به روحانی!/درخواست عجیب بقایی از جهانگیری/صحبت های جنجالی وزیر احمدی نژاد علیه احمدی نژاد

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:خسارت بزرگترین سانحه تاریخ پتروشیمی ایران؛در قم دلارهای زیادی علیه حجاب هزینه می‌کنند! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 09 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

طعنه های معاون رئیس جمهور به روحانی!

علی اکبر صالحی که به عنوان مدیر ارشد در دو دولت احمدی نژاد و روحانی کار کرده است. امروز در سخنان خود در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، طعنه و کنایه هایی به سوی رئیس جمهور روانه کرده و گفته است: "می بینید طرف مقابل برجام چه می کنند حالا ببخشید من نباید وارد این موضوع شوم چون ممکن است یک عزیزی ناراحت شود"

یا در جای دیگر که می گوید:

" دوستی نمی تواند به من بگوید شما وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و وزیر خارجه نیستی، حداقل 40 سال استاد دانشگاه هستم"

درخواست عجیب معاون احمدی نژاد از معاون اول روحانی

‏حمیدبقایی،معاون اجرایی احمدی نژاد با ارسال نامه‌ای به جهانگیری به او توصیه کرده پاداش دریافت شده از سیمان تهران را به بیت المال بازگرداند.دولت بهار این خبر را منتشر کرده است

بسته شنبه

اعتراف تاریخی هاشمی در جلسه با رهبر انقلاب

در صفحه ۶۷۵ کتاب «زندگی و زمانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» آمده که هاشمی می‌گوید:

در صحبت امام و رهبری استدلال محکمی خوابیده که باید به این جواب داد. آن‌ها می‌فرمایند ما خصومت آمریکا را باقی می‌بینیم و آمریکا با اصل نظام ما مخالف است و او وقتی می‌گوید بیایید مذاکره کنید و مسائل را حل کنیم، حسن نیت ندارد. می‌خواهد از این استفاده کند و قدم‌های بعدی را برای خصومت بردارد. این یک بحث جدی است و باید یکبار برای همیشه حل شود. منتها ما همین‌جا با توجه به این نظریه و با توجه به شرایط، فرمولی درست کردیم و گفتیم اگر حسن نیتش را نشان بدهد، می‌تواند مصداق حرف امام باشد که آدم شده است.در زمان ریاست جمهوری، آقای روحانی مشاور من و رئیس شورای عالی امنیت ملی بود. نظر او هم مثل من است که ما باید مسئله‌مان را با آمریکا حل کنیم. آقای روحانی برای منافع و ضررهای این کار دو ستون درست کرده بود. من بر آن اساس و نظر، و ضمن اینکه خودم هم نظراتی داشتم و اضافه کردم، رفتم و با آقا صحبت کردم. خیلی بحث کردیم. یکی دو ساعت بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم. معمولاً وقتی با ایشان اختلاف داشته باشم، نهایتاً نظر ایشان را برای خودم حجت می‌دانم. چون ایشان رهبر هستند و حق اظهار نظر قاطع دارند.»

معاون روحانی قوه قضائیه و مجلس را تهدید کرد!

حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور روز شنبه در نشست خبری درباره موضوع فیش‌های حقوقی نامتعارف گفت: رئیس جمهوری اثبات کرد که با کسی عقد اخوت ندارد. این دولت به دنبال اصلاح امور و جلوگیری از تضییع حقوق مردم و بیت المال است. معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت فیش‌های حقوقی سایر قوا را منتشر نکرده بنابراین سایر قوا هم باید به کمک دولت بیایند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

صحبت های جنجالی وزیر احمدی نژاد علیه احمدی نژاد

پرویز کاظمی که حدود ۱۰ ماه وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت نهم بوده، به دلیل اختلافات دیدگاهی و مدیریتی با احمدی نژاد، مهرماه ۱۳۸۵ از وزارت استعفا داد و به عرصه اقتصاد و صنعت بازگشت. از آن پس تاکنون هیچ سمت اجرایی نداشته و تنها حضور او در عرصه سیاست کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ بوده است.کاظمی در گفت و گو با آرمان اظهارات متفاوتی درباره احمدی نژاد و انتخابات 88 داشته است.

مهمترین محورهای صحبت های کاظمی:

**لاریجانی گفت نمی‌دانم احمدی‌نژاد چه پدیده‌ای است

**هنوز از نظر اقتصادی لنگ می‌زنیم

**ما باید سیاست اقتصادی داشته باشیم نه اقتصاد سیاسی

** تشنج و استرس وجود آن دولت در جامعه یک شبه کاهش یافت

**باید از اقتصاد دستوری دوری کرد

**در مذاکرات هسته ای طرف مقابل تمایل نداشت برجام با آقای احمدی نژاد به نتیجه برسد

**نباید در کشور چیزی تحت عنوان خط قرمز داشته باشیم

**تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی آزادی بیان، آزادی رسانه ها و برداشته شدن خط قرمزها است

**اصولگرایان شکست فاحشی در انتخابات مجلس خوردند

**اصلاح طلبان نیز به احتمال قوی حمایت از آقای روحانی را ادامه می‌دهند

**من توصیه می‌کنم شورای نگهبان احمدی نژاد را تایید نکند تا همه راحت باشند.

اهمیت مفاسد گذشته بیش از حقوق های نجومی است

سیدعلی نکویی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: بسیاری از پرونده های فساد اقتصادی گذشته که بر آن سرپوش گذاشته شد، در مقایسه با حقوق های نجومی مطرح شده کنونی، اهمیت به مراتب بیشتری داشته است.ضربه اعتباری اینگونه پرونده ها به مراتب عمیق تر از معضلات مالی حاصل از فساد است. 'نگاه تقدسی' به برخی دستگاه ها و ارگان ها باعث شده است میزان فساد در آن مجموعه بیشتر باشد در حالی که چنین دستگاه هایی بیشترین ارتباط را با محرومان جامعه دارند. بنابراین باید نگاه تقدسی به چنین ارگان هایی زدوده شود تا بتوان بدرستی در باره آنها سخن گفت و شفاف سازی کرد. سال ها قبل مسئله فساد و رانت خواری مطرح بود، اما چرا تریبونهایی نظیر نمازجمعه در آن زمان کوتاه می آمدند یا بطور مختصر به موضوع می پرداختند.ایرنا این خبر را منتشر کرد.

دولت اوباما با هر مصوبه‌ای خلاف برجام مخالفت می‌کند


مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه در اقدامی خصمانه علیه کشورمان یک لایحه جدید به تصویب رساند که بر اساس آن، فروش هواپیماهای مسافربری بویینگ به ایران هم منع می‌شود.آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند گفت: ما از این مصوبه کنگره مطلع هستیم و همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم، دولت اوباما با هر مصوبه‌ای که در اجرای برجام اخلال ایجاد کند مخالفت خواهد کرد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

مشایی عامل احمدی‌نژاد بود، نه برعکس

حسین درخشان، وبلاگ‌نویس جنجالی دهه‌ی هشتاد که مدتی در زندان بود، در توییتر خود تحلیلی خلاصه درباره ی اسفندیار رحیم مشایی، نزدیک ترین دولتمرد دولت احمدی نژاد نوشته است.احمدی‌نژاد بود که مشایی را آورد، از او بهره برد، سپر بلای خودش کرد، و آخر سر هم او را سوزاند، نه برعکس. مشایی عامل احمدی‌نژاد بود، نه برعکس. کسانی که امروز احمدی‌نژاد را از مشایی جدا می‌کنند یا ساده‌اند، یا خودشان مهره‌ ی احمدی‌نژادند.مشایی آدم آرام و ساده‌ای بود که از روی سادگی، جاه طلبی یا نقطه ی ضعف در خدمت احمدی‌نژاد درآمده بود تا تصویر بد او را میان قشر متوسط بهبود دهد.مشایی اصلا فرد سیاسی و اجرایی نبود و نیست. به عنوان موسس رادیو پیام، همان صداوسیما بهترین جا برایش بود. احمدی‌نژاد حتا به او رحم نکرد.مشایی حتا سابقه ی امنیتی‌اش هم به خاطر شناخت فرهنگی‌اش از اقلیت‌های قومی / مذهبی و نفوذش در میان آنان بود.

در قم دلارهای زیادی علیه حجاب هزینه می‌کنند!


امام جمعه شیراز با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه 1314، به علل وقوع آن حادثه پرداخت و چنین اقدامی از سوی رضاخان را براساس دستور انگلیس برای از بین بردن عفت و حجاب و حیا دانست و گفت: امروز بدبختی جامعه این است که عده‌ای خون‌بهای شهدا را نادیده گرفته و لگدکوب می‌کنند. ایمانی تصریح کرد: امروز دلار آمریکا و پوند انگلیس توسط گروه‌های زیرزمینی مدلینگ و مانکنینگ خیابانی ترویج داده می‌شود تا قداست حجاب و ارزش عفاف را از میان بردارند. تنها این ظواهر نیست، پشت این موضوع دست‌هایی است. مجموعه‌ای از این دست‌ها چند وقت پیش توسط نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه مشخص شدند. وی با یادآوری تذکرات گذشته خود مبنی بر لزوم توجه به آنچه زیرپوست شهر می‌گذرد، گفت: باید دید که چه تشکیلاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خط می‌دهند که در خیابان‌ها چطور ظاهر شوند و در مجالس رقص مختلط و مجالس لهو و لهب چگونه حاضر شوند. این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

مطهری: رده های پایین تر کاسه داغ تر از آش هستند

علی مطهری در گفتگو با جماران درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: ایشان قبلا هم شبیه این مطلب را که مخالفت با نظر رهبری جرم نیست، گفته بودند ولی رده های پایین تر امنیتی، اطلاعاتی و نظامی تمکین نمی کنند و به اصطلاح کاسه های داغ تر از آش هستند.

تفاوت فاحش حجاب بازیگران در قاب تلویزیون و فضای مجازی

مشاور سابق امور بانوان صدا و سیما در مورد اجرای قانون عفاف و حجاب و رعایت موازین اسلامی حجاب در تولیدات رسانه ملی گفت: اقدامات زیادی در بخش سیاستگذاری، تعیین ضوابط، نظارت‌ها و تولید برنامه‌ها در صدا و سیما وجود داشت و نمی‌توان گفت اقدامی در جهت اجرای قانون عفاف و حجاب در این سازمان انجام نشده است.وی ادامه داد: به نظر بنده همین الان هم فاصله زیادی بین تولیدات تلویزیونی و سینمایی وجود دارد و وضعیت حجابی که در رسانه می‌بینیم بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه وجود دارد این تفاوت‌‌ها مشهود است، شاید برخی معتقد باشند که تولیدات رسانه‌‌ای باید واقعیتی از جامعه باشد اما به عنوان مثال بازیگرانی که در تولیدات تلویزیونی حجاب دارند آیا در جامعه حقیقی نیز اینگونه هستند؟سلیحی اظهار داشت: بازیگر متعهد، باحجاب کم داریم شاید بسیاری از بازیگران از نظر اعتقادی از بسیاری از ما جلو باشند اما عکس هایی که در صفحات شخصی خود منتشر می‌کنند بسیار متفاوت است و امیدواریم ما هم بتوانیم بازیگرانی را تربیت کنیم که وضعیت پشت صحنه و جلوی دوربین آنها با هم همخوانی داشته باشد. مثلا از فردی که نقش مریم مقدس را بازی می‌کند انتظار می‌رود در سطح جامعه نیز همان حجاب را داشته باشد.این مطلی در فارس منتشر شده است.

خسارت بزرگترین سانحه تاریخ پتروشیمی ایران

مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران گفت: کارشناسان این مجموعه خسارت وارده به پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را حدود ۶۰ میلیون یورو تخمین زده‌اند که در اسرع وقت و پس از تکمیل بررسی‌ها، این خسارت پرداخت می‌شود.این مطلب در فارس منتشر شده است.

حمله مجدد هواداران پرسپولیس به رامین رضائیان

هرچند مهدی طارمی و رامین رضائیان جمعه شب با انتشار پیامی از هواداران پرسپولیس به خاطر نحوه جدایی خود معذرت خواهی کردند ولی به نظر می‌رسد این معذرت خواهی نتوانسته هواداران این تیم را راضی کند. رضائیان چند ساعت بعد از انتشار پیام معذرت خواهی از هواداران پرسپولیس، متنی را در صفحه شخصی خود درباره هادی نوروزی منتشر و از کاپیتان پیشین پرسپولیس به عنوان بازیکن با اخلاق و دوست داشتنی یاد کرده است. با این حال واکنش‌ها به این پیام رضائیان که گویا قصد آشتی با هواداران پرسپولیس را دارد، منفی بوده است. تعداد زیادی از طرفداران تیم پرسپولیس با حمله به صفحه شخصی رضائیان، توهین‌های عجیبی را نثار مدافع پیشین خود کرده‌اند. تعداد زیادی هم این کار را روشی منسوخ برای به دست آوردن دل هواداران دانسته‌اند.این مطلب در مهر منتشر شده است.


ادامه موج انتقادات از تیم رسانه‌ای دولت

مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت در خصوص رسانه‌ای شدن ماجرای فیش‌های حقوقی و عملکرد تیم رسانه‌ای دولت می‌گوید: می‌پذیرم که دولت در اطلاع رسانی ضعیف است و این ضعف باید بر طرف شود. دستگاه‌های دولتی خدمات بزرگی داشتند که اطلاع درستی درباره آن انجام نشده است. اطلاع رسانی خوب تبلیغات دشمن را خنثی کرده و موجب ایجاد امید می‌شود.  البته که برخی دوستان نامهربان داخلی با تمام قوا سعی در مایوس کردن مردم دارند این‌ها دنبال پشیمان کردن مردم از رای به روحانی هستند و واضح‌ترین دستاوردهای برجام را منکر شده و برجام را سند ذلت معرفی می‌کنند. گاهی این رسانه‌ها صحبت مقامات آمریکایی را مستند قرار داده و از آن برای تکذیب اظهارات رئیس جمهور بهره می‌برند. انصاری همچنین با اشاره به اینکه تیم رسانه‌ای دولت در حد انتظار واقع نشده است، گفت: ‌دولت به یک رسانه فراگیر نیاز دارد. شاید یک شبکه صدا و سیما بتواند ساعاتی از برنامه‌های خود را برای اعلام اقدامات دولت در نظر بگیرد.ایرنا این سخنان را منتشر کرده است.


پرداخت‌هایی در شهرداری داریم که در فیش‌ها نمی‌آید

محمد حقانی، عضو شورای شهر از عدم شفافیت مالی در شهرداری تهران انتقاد کرد. حقانی اظهار داشت: دوشنبه گذشته، آقای شهردار در جلسه شورا درباره فیش های حقوقی خود و معاونانشان صحبت کردند و فرمودند که ما پرداخت های غیر متعارف نداریم و همه اینها بر اساس ضوابط است. همچنین گفتند دریافتی من و همسرم ماهیانه 7 میلیون بیشتر نیست و خانمم ده سال است صلواتی کار می کند. وی افزود: من نمی خواهم حرف کسی را تکذیب یا تایید کنم. وقتی مسئله ای پیش می آید، همه به دنبال این هستیم که همان موقع اظهار نظر کنیم. خب وقتی ما قانون و ضابطه داریم، چرا بر اساس قانون و ضابطه عمل نمی شود؟ من با پرداخت نامتعارفی که چند نفر در برخی زیر مجموعه های دولت دریافت کردند، مخالف هستم. خب، در گنجه باز است، حیای گربه کجا رفته؟ حقانی اضافه کرد: ما به عنوان شورای شهر از آقایان شهرداری باید بخواهیم دریافتی ها را اعلام کنند، آن هم دریافتی های خالص. در شهرداری معمولا، پرداخت های حاشیه ای وجود دارد که خیلی در فیش نمی آید. من از شما به عنوان یک رسانه سوال می کنم؛ آنهایی که بخواهند سواستفاده کنند، بلد هستند چطور عمل کنند که به نام خودشان یا همسرشان یا فرزندانشان چیزی ثبت نشود.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل