بازدید 47693
۵
بسته خبری «تابناک»؛

علت اصلی مرگ کیارستمی؟/ اعتراف تلخ معاون رئیس جمهور/ وجود ۳هزار فیش حقوقی غیرقانونی/ اسید پاشی به یک مرجع تقلید واقعیت یا شایعه؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«تهدید به استیضاح دو وزیر!»،«دستور نعمت‌زاده برای چندشغله‌ها»،«روایت دستیار ویژه رئیس جمهور از میزان حقوقش»،«مونتاژ خودروی چینی دروغ است»،«کمترین تعطیلات عید فطر در ایران»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 05 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تهدید به استیضاح دو وزیر!

محسن بیگلری نماینده مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه امروز مجلس گفت: در کشورهای خارجی موارد زیادی دیده و شنیده‌ایم که وزرایی به دلیل مشکلاتی که در حوزه کاری آن‌ها پیش می‌آید استعفا داده‌اند. مثلا به خاطر تصادف یک قطار یا اتوبوس، وزیر راه آن کشور استعفا داده اما در ارتباط با حقوق‌های نجومی مدیران که امروز مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس و عموم ملت ایران نگرانند،‌ وزیر اقتصاد و وزیر تعاون ما حتی یک عذرخواهی هم نکرده‌اند. آقای روحانی به شما توصیه می‌کنم خودتان وزیر اقتصاد و تعاون را عزل کنید و نامتان را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران برای همیشه ماندگار کنید. در غیر این صورت برای وکلای ملت لازم است که این دو وزیر را استیضاح و عزل کنیم تا برای سایرین هم درس عبرتی باشد. خانه ملت این خبر رامنتشر کرد.


خودشیفتگی عمده نخبگان اصولگرا را دربرگرفته

جهانبخش محبی‌نیا نماینده اصولگرای مجلس گفت: خودشیفتگی و انانیت بخش زیادی از نخبگان اصولگرایی در واقع فرصتی برای دولت روحانی است که با اطمینان بیشتری در انتخابات حضور پیدا کند.اصولگرایان کاندیدایی در مقابل روحانی ندارند نخبگان اصولگرایی از یک افتراق برخوردار هستند، مگر اینکه کاندیدایی با حرکت های خاصی خودش را بر اصولگرایان تحمیل کند. در تاریخ اصولگرایی تحمیل یک فرد بر جریان اصولگرا را داشتیم. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


بخشش معادل64سال حقوق مدیرعاملی مرتضوی به مدیران احمدی نژادی

روزنامه ایران نوشت: براساس فیش‌های منتشر شده در رسانه‌های مخالف دولت، علی صدقی، مدیرعامل سابق بانک رفاه، ماهانه 23 میلیون و 400 هزار تومان حقوق دریافت می‌کرده است. این در حالی است که براساس جدول مورد اشاره، تنها بخشی از بذل و بخشش‌ها در تأمین اجتماعی، 5 میلیارد و 793 میلیون تومان بوده است. به عبارت دیگر، تخلفات تأمین‌اجتماعی در زمان #مرتضوی تنها مطابق این جدول، 24.7برابر مجموع دریافتی‌های صدقی در 10 ماه بحث‌برانگیز و معادل حقوق 20 سال وی است. حال اگر این رقم‌ها را با احتساب نرخ تورم به مبالغ امروز حساب کنیم، میزان پاداش‌های ارائه شده در سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بخش کوچکی از تخلفات در این سازمان که 18 میلیارد و 644 میلیون است، 79 برابر دریافتی صدقی در 10 ماه و معادل حقوق 64 سال وی می‌شود.


کنایه یک نماینده به وزیر اقتصاد

سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه سرا اولین نماینده ای بود که تریبونش برای اخطار باز شد.وی گفت: در تمام کشورهای دنیا وقتی اتفاقی می‌افتد بالاترین مقام از مردم عذرخواهی می کند یا به مجلس پاسخگو است، ما از مرکز پژوهش ها بخاطر این گزارش تشکر می کنیم، از عنایت و توجه رییس مجلس که دستور تهیه این گزارش را دادند هم تشکر می کنیم اما کافی نیست. نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: یکی از مسئولان در یکی از کشورهای دنیا مردم را 27 دقیقه معطل کرده بود، 27 دقیقه در مقابل مردمش خم شد اقای وزیر اقتصاد چقدر در برابر مردم خم شد؟ چقدر به مجلس پاسخ داد؟ مگر مسئولیت این کار با وزیر نبود؟ در سال 93 در همین بیمه مرکزی آقای وزیر فردی بازنشسته را که در بخش خصوصی کار می کرد منصوب کرد و توجهی نداشت که او کارمند دولت نیست، آیا اقای وزیر قانون را بلد نبود؟ خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


عید فطر 1000 ایرانی در وان ترکیه

دیلی صباح نوشت: هزاران ایرانی به شهر وان در نزدیکی مرز شرقی ترکیه سفر کرده اند تا تعطیلات عید فطر را در این شهر بگذرانند که باعث خوشحالی فعالان اقتصادی محلی از افزایش فروششان شده است. این تعطیلات که در ترکیه رمضان بایرام نامیده می شود سه روزه بوده و پس از یک ماه روزه داری در روز سه شنبه آغاز می شود. افزایش حملات تروریستی پ ک ک آسیب بسیاری به اقتصاد این منطقه وارد شده بود.


پخش سریال «ولایت عشق» ممنوع‌ می‌شود?

«سینما سینما»، نوشت: بعد از رابعه اسکویی و پردیس افکاری، صدف طاهریان و بهارک صالح‌نیا، یک بازیگر مرد دیگر هم به جم پیوست. این بازیگر مرد «رامسین کبریتی» است که از اواخر دهه 70 و با ایفای نقش در آثاری همچون «شب‌های تهران» و «آواز قو» وارد سینما شده بود و در طی سال‌های بعد نیز اغلب ایفاگر نقش‌های مکمل آثار سینمایی بود. وی همچنین در سریال‌هایی همچون «ولایت عشق»، «مدار صفر درجه»، «ستایش» و ایفای نقش کرده است.با توجه به روال صدا و سیما در عدم پخش آثار تلویزیونی و سینمایی بازیگرانی که از ایران خارج شده‌اند باید دید چه سرنوشتی در انتظار سریال خاطره‌انگیز ولایت عشق قرار دارد.


تاخیر 20 ساعته صدا و سیما در پوشش خبر درگذشت کیارستمی!

در حالی که از شب گذشته و در پی انتشار خبر درگذشت عباس کیارستمی رسانه‌های معروف و معتبر جهانی به ان واکنش نشان داده و اخبارش را پوشش دادند در ایران، صدا و سیما با تاخیری بیش از 20 ساعته و در بخش خبری ساعت 14:00 امروز این خبر را پوشش داد.


کمپین پیگری پرونده پزشکی عباس کیارستمی تشکیل شد

کمپین پیگری پرونده پزشکی عباس کیارستمی توسط گروهی از سینماگران و علاقمندان عباس کیارستمی راه اندازی شد. هدف این کمپین پیگیری روند درمان عباس کیارستمی در ایران و فرانسه است و قصد دارد تا مشخص کند آیا در روند درمان این کارگردان قصور ی از طرف تیم پزشکی رخ داده است یا خیر؟ تشکیل دهندگان این کمپین نمی‌خواهند حکم بدهند که حتما قصوری از طرف تیم معالج عباس کیارستمی در ایران رخ داده است اما از آنجایی که عباس کیارستمی شخصیتی ملی و جهانی بود و علاقمندان بسیاری داشت، حق پرسشگری درباره وضعیت درمان وی را حق خود می‌دانند. انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


کمترین تعطیلات عید فطر جهان اسلام در ایران

شهریور سال 90، با تصویب «لایحه افزایش تعطیلی عید سعیدفطر» در مجلس شورای اسلامی، تعطیلات این عید اسلامی در ایران در نهایت پس از بحث و جدل‌های فراوان به 2 روز افزایش پیدا کرد تا کمترین میزان تعطیلی عید فطر در جهان اسلام به ایران تعلق داشته باشد. اکنون علاوه بر روز عید یک روز پس از آن نیز در ایران تعطیل است. در کشورهای مختلف عربی - اسلامی از جمله، عربستان، کویت، امارات و سوریه تعطیلات رسمی بین 3 تا 12 روز است و مردم این کشورها پس از 30 روز روزه داری به جشن و پایکوبی و دیدار از دوستان و اقوام می پردازند. در کشورهای اسلامی غیر عربی از جمله، پاکستان، مالزی، ترکیه و افغانستان نیز مردم شاهد چندین روز تعطیلی به مناسبت فرارسیدن این عید اسلامی هستند.نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.


اسید پاشی به یک مرجع تقلید واقعیت یا شایعه؟

حجت‌الاسلام سیدمحسن علوی‌گرگانی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر سوء قصد به آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: خبر سوء قصد آیت‌الله علوی‌گرگانی کذب است. علوی گرگانی افزود: فردی با راننده آیت‌الله علوی‌گرگانی درگیری داشته و برای اینکه ناراحتی خود را نشان دهد به ماشین خساراتی را وارد کرد. وی با تاکید بر اینکه سوءقصد و دشمنی به جان آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید شیعیان انجام نشده است، تصریح کرد: شخصی که با راننده درگیری داشت مقداری اسید و یا روغن روی ماشین ریخت و رنگ کاپوت ماشین را برده است. فرزند آیت‌الله علوی‌گرگانی اظهار داشت: آیت‌الله علوی‌گرگانی هنگام این اتفاق در ماشین حضور نداشتند و ماشین در محل دیگری قرار داشته است.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


مونتاژ خودروی چینی دروغ است

یک قطعه ساز خودرو با بیان این که چیزی به عنوان تولید خودروی چینی در داخل نداریم گفت: آن چیزی که در داخل انجام می شود واردات خودروی چینی به صورت سی بی یو است و تنها کاری که در ایران انجام می شود بستن یه مشما روی در است.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


توضیحات لاریجانی درباره بحث ادامه دار حقوق های نجومی

رئیس مجلس گفت: معلوم شد که اطلاعات لازم و کافی در باره پرداخت‌ها به مدیران دولتی در مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور وجود ندارد و یک موضوعِ به این مهمی مسئله اصلی بخش‌های نظارتی ما نشده است.


پروین و پسرش پول کسی را نمی‌خورند

علی پروین نسبت به انتشار یک خبر واکنش نشان داد.چند روز پیش بود که خبر رسید یکی از آقازاده های فوتبالی بدهی میلیاردی به دولت دارد و به همین دلیل مشکلات زیادی برای او و پدرش به وجود آمده است.خیلی ها همان زمان شایعه کردند که این آقازاده پسر علی پروین است و در خبرهای مختلف به آن اشاره کردند.با گذشت چند روز از این اتفاق سلطان پرسپولیسی ها به این شایعه واکنش نشان داده است.او در این مورد می گوید:«پروین و پسرش پول کسی را نمی خورند.چنین خبری اصلا صحت ندارد و ما در یک کنفرانس خبری درباره این موضوع حرف می زنیم و همه چیز را می گوییم.»


روایت دستیار ویژه رئیس جمهور از میزان حقوقش

دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران با بیان اینکه من از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور هستم و حقوق‌ام از یک فرد معمولی جامعه هم کمتر است، گفت: هیچ‌یک از نزدیکان رئیس‌جمهور حقوق نجومی دریافت نکرده است.حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره مسئله فیشهای حقوقی نجومی برخی مسئولین دولتی اظهار کرد: مسئولین بانکهایی که مشمول فیشهای نجومی بودند، برکنار شدند.وی افزود: دولت «یکنواخت‌سازی» و «همتراز‌سازی» پرداخت حقوقها را شروع کرده است.


تسلیت توییتی روحانی برای کیارستمی

رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز در صفحه توییتر خود به در گذشت عباس کیارستمی کارگردان معروف و محبوب کشورمان واکنش نشان داد.حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی در توییت خود در این ارتباط نوشت :«نگاه متفاوت و عمیق عباس #کیارستمی به زندگی و دعوت انسان‌ها به صلح و دوستی، دستاوردی ماندگار در هنر هفتم خواهد بود.»


وجود ۳هزار فیش حقوقی غیرقانونی

کواکبیان نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تأکید بر اینکه پرداخت حقوقها در هر سطحی، طبق قانون نظام هماهنگ پرداخت نباید بیش از 20 میلیون تومان و 150 ساعت اضافه کار در ماه باشد، تصریح کرد: آماری وجود دارد که حدود 3 هزار فیش بین 20 تا 50 میلیون تومان وجود دارد که قانونی نیست، البته 300 فیش هم بالای 50 میلیون تومان داریم که پوشش قانونی ندارد.


علت اصلی مرگ کیارستمی؟

پس از اعلام خبر درگذشت عباس کیارستمی هنرمند و کارگردان مطرح ایرانی سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفت وگویی با دکتر رضا پایدار، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران که در چند ماه اخیر از نزدیک در جریان اقدامات درمانی انجام شده برای این هنرمند بود کرد.در این مطلب علت فوت کیارستمی ، دلیل بیماری و همچنین اقدامات درمانی که در کشور برای درمان وی انجام شده تشریح شده است. دکتر پایدار در توضیح علت اصلی مرگ این کارگردان گفت، آقای کیارستمی در فرانسه دچار خونریزی شدید مغزی شدند و به دلیل اینکه برای درمان از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کردند، امکان انجام عمل جراحی نیز وجود نداشت و متاسفانه این هنرمند ارزشمند کشور فوت می کنند.


پیغام صهیونیست‌ها درباره حاج احمد متوسلیان

جواد کریمی قدوسی در خصوص وضعیت حاج احمد متوسلیان و سایر دیپلمات‌های ربوده‌ شده کشورمان در لبنان اظهار داشت: دشمن سعی دارد با این غنیمت بزرگی که از ما گرفته بر سر آن معامله بزرگی هم انجام دهد.وی ادامه داد: بر اساس همین اصول، حدس و گمان قریب به یقین این است که حاج احمد متوسلیان و یارانش زنده‌اند. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پیغام داده که حاضر است در قضیه دیپلمات‌های ربوده‌ شده ایرانی با حزب‌الله معامله کند از وعده سید حسن نصرالله برای پیگیری وضعیت سردار احمد متوسلیان خبر داد.فارس این خبر را منتشر کرده است.


دستور نعمت‌زاده برای چندشغله‌ها

وزیر صنعت با صدور دستوری خواستار تک‌شغله کردن معاونان و مدیرانی شده است که در هیات‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت حضور دارند.این خبر را مهر منتشر کرده است.


اعتراف تلخ معاون رئیس جمهور

مسعود سلطانی‌فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره فیش‌های حقوقی، اظهار داشت: در حال حاضر فیش‌های حقوقی همه مدیران از جمله فیش‌های اعضای هیات دولت را دستگاه‌های نظارتی گرفته‌اند و خوشبختانه آن روندی که در برخی از دستگاه‌ها در پرداخت‌های نامتعارف به صورت معدود و محدود شاهد هستیم، در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اذعان کرد حقوق برخی مدیران شرکت‌های وابسته به وزارتخانه‌ها‌ دو تا سه برابر وزیر است در حالی‌ که مسئولیتشان یک دهم مسئولیت وزیر نیست.فارس این خبر را منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۵
خخخخخخخخخخخ
آخه همه چیمون باید به همه چیمون بیاد :D
آقای محسن بیگلری نماینده مجلس شورای اسلامی صورت مسئله رو پاک کردن دردی رو دوا نمی کنه استعفای وزیر که نشد کار!؟ اگه مجلس می خواهد کاری بکنه برای حقوق های دریافتی قوانینی رو تدوین و ارائه کنید تا نه در این دولت و نه در دولت های آینده چنین مشکلی پیش نیاد با تشکر
فیش های حقوقی نجومی نشان می دهد که در مسئولیت ها عده ای به جای اینکه خود را خادم مردم بدانند خود را آقا بالاسر مردم فرض کرده اند و بزرگترین توهین را به ملت به خصوص قشر محروم روا داشته اند و طریقه دریافت حقوق ها می تواند یکی از مهمترین شاخص ها و معیارها برای تداوم مسئولیت های فرد باشد. به تجربه دریافته ام که بیشتر افرادی که بیشترین مبلغ را برای کار خود در نظر می گیرند کیفیت خدماتشان کمتر است مگر موارد استثتا
در مورد مطلب روزنامه ي ايران در باره فيش هاي حقوقي ذكر اين نكته ضروري است كه براي مردم فرقي نميكنه دزدي بيت المال از طرف مديران چه جناحي باشه، مردم خواهان مجازات اين افراد و بازگرداندن أموال هستند، ثانيا اين طرز تفكر شما شرم آوره كه با بزرگ نشان دادن دزدي ديگران دزدي خود را كوچك جلوه دهيد يا بخواهيد آنرا توجيه كنيد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست