بازدید 24525
۳
ادعای شبکه آمریکایی در آستانه سفر نتانیاهو به واشنگتن؛

دو دلیل متوقف شدن تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه دوم مارس به سوی واشنگتن پرواز خواهد کرد تا برای دیدار با باراک اوباما در روز دوشنبه آماده شود، شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس» به بررسی دو دلیل احتمالی توقف تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی پرداخته است.
کد خبر: ۳۸۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ 02 March 2014
دو دلیل متوقف شدن تلاش رژیم اسرائیل برای ترور دانشمندان ایرانی

در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دوم مارس به سوی واشنگتن پرواز خواهد کرد تا برای دیدار با باراک اوباما در روز دوشنبه آماده شود، دو طرف آشکارا چندین مسأله چالش‌برانگیز را پیش روی خود دارند.

به گزارش «تابناک»، شبکه اشاره آمریکایی سی‌بی‌اس با اشاره به اینکه دو طرف متحدان یکدیگر‌ند، اذعان می‌کند که آن‌ها بر سر جزئیات مسائل گوناگون اختلافاتی دارند: مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها، مذاکرات هسته‌ای با ایران، شیوه بر‌خورد با مسائل مصر و سوریه و به طور کلان مسائل خاورمیانه از این جمله است.

دان راویو، نویسنده این گزارش سی‌بی‌اس مدعی شده ‌که به تازگی و در جریان نگارش کتابی در مورد تاریخچه سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل، منابع نزدیک به این سازمان‌ها مدعی شده‌اند که فشاری از جانب دولت اوباما برای توقف ترور دانشمندان ایرانی را احساس کرده‌اند.

هر چند ‌رژیم اسرائیل به نقش خود در ترور دانشمندان ایرانی اعتراف نکرده، ‌مجموعه اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی به موساد منتسب می‌شود. هدف این اقدامات کند کردن روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و ایجاد مانع در پیوستن قشر تحصیل‌کرده و ماهر به برنامه هسته‌ای ایران ارزیابی می‌شود.

بنا بر این گزارش، پنج دانشمند ایرانی در این روند به قتل رسیده‌اند که بیشترشان با اتصال بمب به خودروی آن‌ها در ساعات صبحگاهی بوده است؛ هرچند هیچ عامل اسرائیلی به دلیل این ترور‌ها دستگیر نشده، ‌چندین ایرانی متهم به همکاری با اسرائیل دستگیر و مجازات شده‌اند.

افزون بر هشدارهای دولت اوباما برای متوقف شدن مجموعه اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی، مقامات موساد نیز به این نتیجه رسیده‌اند که اقدامات آن‌ها به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است. آن‌ها دیگر تمایلی به گرفتاری و اعدام بهترین مأموران خود ندارند.

گفتنی است، دولت اوباما در ماه‌های اخیر و به ‌رغم فشار رژیم اسرائیل درگیر گفت‌وگو بر سر برنامه هسته‌ای ایران شده است. منابع نزدیک به اسرائیل به راویو گفته‌اند که نتانیاهو به نهادهای اطلاعاتی این رژیم دستور داده ‌که ‌به جای تلاش برای به قتل رساندن دانشمندان ایرانی بر یافتن مدارکی متمرکز شوند که اثبات کند ایران در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای خود صادق نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۵
انتشار یافته: ۳
نشانه رفتن موشک های ایرانی به سمت تل آویو باید مهمترین دلیلش باشه
مرگ بر اسراييل
اگر ترور را با اقدام متقابل انجام دهیم قطعا متوقف میشه، فکر نکنن خیلی مظلومیم و ما از این کارها بلد نیستیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی