بازدید 10942

سه «نه» نتانیاهو به مذاکرات هسته‌ای ایران!

تلاش رژیم اسرائیل برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران و القای دستور کارهای مد نظر خود در مذاکرات به عنوان درخواست‌های مشخص طرف غربی، موضوعی است که اینک دیگر مورد اذعان اکثر قریب به اتفاق ناظران و تحلیلگران غربی نیز قرار گرفته است. در این راستا، یک سناتور آمریکایی به تازگی در سخنانی از رویکرد کلی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در قبال مذاکرات پرده برداشته است.
کد خبر: ۳۸۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲ 26 February 2014
سه «نه» نتانیاهو به مذاکرات هسته‌ای ایران!تلاش رژیم اسرائیل برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران و القای دستور کارهای مد نظر خود در مذاکرات به عنوان درخواست‌های مشخص طرف غربی، موضوعی است که اینک دیگر مورد اذعان اکثر قریب به اتفاق ناظران و تحلیلگران غربی نیز قرار گرفته است. در این راستا، یک سناتور آمریکایی به تازگی در سخنانی از رویکرد کلی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در قبال مذاکرات پرده برداشته است.

به گزارش «تابناک»، تیم کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به تازگی در سخنانی درباره رویکرد رژیم اسرائیل در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران اظهارنظر کرده و گفته، موضع رژیم اسرائیل در این زمینه تا آن حد متصلب و سازش ناپذیر است که حتی سبب شده در موضوع توافق مقدماتی هسته‌ای ایران، میان واشنگتن و تل آویو شکاف و اختلاف نظر پدید آید.

سایت «المانیتور» در این زمینه می‌نویسد، کین که هفته گذشته به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات رژیم اسرائیل دیدار کرده، اظهار داشته: «موضع آن‌ها نه، نه، نه است: نه غنی‌سازی، نه سانتریفیوژ و نه برنامه تسلیحاتی هسته‌ای».

به گفته وی‌ در جلسه‌ای که با نتانیاهو داشته، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل حتی ذره‌ای هم از موضع گذشته خود مبنی بر اینکه توافق مقدماتی هسته‌ای ایران ایده بدی است، عقب نشینی نکرده است. با ‌وجود این، وی اذعان کرده که این توافق‌نامه به هر حال به امضا رسیده و به اجرا درآمده است.

‌به گفته کین، نتانیاهو اکنون توجه خود را به توافق نهایی معطوف کرده و بر مواردی که به زعم خود به عنوان پیش نیازهای چنین توافقی مطرح است، تمرکز نموده است. در همین راستا، وی می‌خواهد وقتی ‌هفته آینده برای شرکت در اجلاس لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) به ایالات متحده سفر کرد، بخش عمده‌ای از سخنرانی خود را به بیان دیدگاهش درباره ویژگی‌های توافق نهایی اختصاص دهد.

وی همچنین تأکید کرد، هیچ نشانه‌ای از نرم شدن موضع سرسختانه نتانیاهو مبنی بر اینکه هیچ گونه فعالیت غنی‌سازی نباید در ‌ایران انجام پذیرد، دیده نمی‌شود.

المانیتور اشاره می‌کند که سخنان اخیر وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی نیز به همین موضوع اشاره دارد. شرمن گفته بود: «من دوست دارم ‌در ایران هیچ غنی سازی انجام نشود؛ من دوست دارم ‌در آنجا هیچ تأسیساتی نباشد؛ دوست دارم که هیچ برنامه بومی در این کشور نباشد. فکر می‌کنم ممکن است من چیزهای خیلی زیادی را در زندگی دوست داشته باشم؛ این بدان معنا نیست که می‌توانم همه آن‌ها را به دست بیاورم و این تنها راهی نیست که می‌توان اطمینان یافت ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند...».

به هر حال، آنچه مشخص است، سخنان کین تأییدی دوباره بر این موضوع است که رژیم اسرائیل به شدت تلاش دارد تا ضمن تأثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران، کشورهای طرف مذاکره با ایران را به سمت طرح درخواست‌های حداکثری در مذاکرات سوق دهد؛ هرچند، برخی مسائل، از جمله حق هسته‌ای ایران‌ تا آن حد برای طرف غربی مشخص و مسلم شده که تمایلی برای به چالش کشیدن مذاکرات با طرح درخواست‌های غرمرتبط در این حوزه‌ها از خود نشان نمی‌دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
آدمی که به آمریکا و صهیونیسم جهانی تروریسم جهانی اسراییل بخواهد اندازه سرسوزنی اعتماد کند ذلت را پذیرفته ما حسینی وار زندگی می کنیم و شبه حسین انشالله به شهادت برسیم ولی بایستی یادشون باشه به اندازه ی سرسوزنی بهشون امتیاز نمی دیم
اکنون روند مهاچرت ازاسراییل به خارج شتابان شده است در خاورمیانه صهیونیست ها را منفور می بینند چون ناقض همهی تعهدات وقوانین بین المللی است وابروی غرب در زمینه ی ازادی وحقوق بشر را برده است
از شیر ایرانی به موش اسراییلی( سوگلی نتانیاهوووووووووووو) ما هم سه نه ناقابل در برابر شما داریم:
حرف زوووووووووووور نه
فضوووووووووووووولی نه
آقا بالا سررررررررررررر نه
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
mage netanyaho tu iran pesar khale dare ke manfi dadand ?
انقدر نه بگه تا جونش دراد!!!فکر کرده چی‌ کارست؟؟؟؟؟
ما یک نه بیشتر نداریم و اون هم نه به وجود اشغالگران و کودک کشهایی به نام صهیونیست بر روی کره زمین است
تابناک جان، فکر نمی کنی خیلی بیش از حد داری به این نتانیاهوی بووووووووووق بها میدی؟ هر روز یه خبر از چرت و پرتایی که بلغور کرده میذاری که چی؟ تو خود اسراییل به این بابا اینقدر توجه نمی کنن که شما ازش خبر میذاری. چیکارش دارین دیوونه رو...؟
تصور من این هست که اروپا و امریکا همزمان از دو موضوع شدیدا نگران هستند.اول از نفوذ ایران در خاورمیانه و دوم از زیاده خواهی اسرائیل در خاورمیانه.بالاخره انها تحلیل گران خبره ای دارند و هر دو موضوع رو مخالف منافع بلند مدت خود میبینند بنابراین سعی میکنند بین این 2تهدید همیشه حالت موازنه برقرار باشه با توجه به اینکه هر کدام از این تهدیدها رو نه میتونند به صفر برسانند و نه میتونند بی خیال بشند.
این حرکات نشون میده که مذاکرات ما روند رو به جلو و مثبتی داره و نگاه رژیم منفور اسرائیل این برگشت نگاه دوباره کشورها به ایران را حس کرده اند و آن را به عنوان یک زنگ خطر برای خود می دانند.
تقریبا در افکار عمومی ملتها وهمینطور دولتهای غربی به وضوح مشخص شده که بزرگنمایی و طبلیغات بدون پشتوانه های معتبر در مورد برنامه اتمی ایران از سوی رژیم اشغال گر قدس تنها به منظور انحراف افکار عمومی از ادامه اشغال گریست.به همین جهت بنده معتقدم که سیاستمداران ایران اسلامی در جهتی درست به منظور راستی آزمایی و شفافیت در نشان دادن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران قدم برداشته و بزودی شاهد بیش از پیش منزوی شدن این رژیم جعلی خواهیم بود. با صراحت عرض کنم که در افکار عمومی ملتهای غربی بر کسی پوشیده نیست که امنیت وصلح جهانی تنها از سوی این رژیم منفور و حامی ان امریکا مورد تحدید است، نه جمهوری اسلامی ایران.
بنده خدا از ترس ایران شبا خواب ندارن نه خودش نه مردمش|||
مابااسرائیل مذاکره نمی کنیم با5+1مذاکره می کنیم
چناب آقاي دكتر ظريف
دمت گرم و سرت خوش باد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی