بازدید 5191
فواد ایزدی:

اختلاف اوباما و نتانیاهو به نفع ایران است

کد خبر: ۳۸۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰ 25 February 2014
عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: اختلاف میان اوباما و نتانیاهو بر سر تاکتیک توافق‌نامه ژنو به نفع جمهوری اسلامی است.

به گزارش مهر، فواد ایزدی سه شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: به رسمیت شناخته شدن 6  ماه غنی‌سازی و تغییر نگاه صددرصد مخالف به ایران از جمله نکات مثبت توافق نامه ژنو است البته ما نقدهایی نیز به این توافق نامه داریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی هم اکنون در حال پیمودن مسیری است که نتیجه آن مشخص نیست زیرا در این توافق نامه به دغدغه‌های غرب توجه و به دغدغه‌های ایران بی‌توجهی شده و این امر در واقع وسیله‌ای برای گرفتن گام به گام اهرم‌های قدرت از نظام اسلامی است.

ایران تمام خواسته های غرب را اجرا کرد

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران تصریح کرد: آمریکا اذعان دارد که ایران برنامه ای برای ساخت بمب اتم ندارد و حال این سوال پیش می آید که چرا باید جمهوری اسلامی ثابت کند در صدد ساخت بمب هسته‌ای نیست در حالی که آنان به خوبی می دانند که ما برنامه ای برای ساخت بمب اتم نداریم.

ایزدی یادآور شد: 1+5 امتیازاتی از ایران گرفته و طرف مقابل نیز باید مطابق تعهدات خود 5 میلیارد به ایران پس می‌داد اما در متن وزارت دارایی آمریکا در 30 دی ماه خلاف این مسئله ثابت شده و این امر در حالی است که ایران تمام خواسته های غرب را اجرا و غنی‌سازی 20 درصد را متوقف کرده است.

تحریم‌های بانکی و نفتی همچنان پابرجاست

وی تاکید کرد: به رسمیت شناخته شدن 6  ماه غنی‌سازی و تغییر نگاه صددرصد مخالف به ایران از جمله نکات مثبت توافق نامه ژنو است البته ما نقدهایی نیز به این توافق نامه داریم چرا که طرف غربی تاکنون به تعهدات خود پایبند نبوده و به عنوان نمونه در این توافق‌نامه تحریم‌های بانکی و نفتی علیرغم  وعده های طرف مقابل همچنان بر سر جای خود باقی مانده است.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بیان کرد:  آمریکا و همدستانش در صدد گرفتن اهرم‌های قدرت از ایران هستند طوری که در متن اصلی توافق‌نامه جدایی از تحریم‌های ملی، به تروریسم و حقوق بشر اشاره شده و این به آن معناست که ایران حق دفاع از مردم مظلوم حزب‌الله را ندارد.

هدف اصلی آمریکا از ایجاد تحریم‌ گرفتن امتیاز بیشتر است

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران هدف اصلی آمریکا از ایجاد تحریم‌های بیشتر را گرفتن امتیاز بیشتر و فشار داخلی به ملت ایران دانست و افزود: این توافق نامه جدای از ضعف هایی که دارد توانست به جهان نشان دهد که ایران اهل گفتگو و تعامل بوده و اهل تقابل نیست.

به گفته وی اختلاف میان اوباما و نتانیاهو بر سر تاکتیک توافق‌نامه ژنو به نفع جمهوری اسلامی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر