بازدید 1955

گفت‌وگوی عراق و سوریه درباره آب رودخانه دجله و فرات

مقامات سوریه و عراق برای تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه مسائل مشترک آب در رودخانه های فرات و دجله با توجه به چالش های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶ 10 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سانا، یک هیات عراقی به سرپرستی عون ذیاب عبدالله وزیر منابع آب با حسین مخلوف همتای سوری در دمشق دیدار و درباره مسائل مشترک بویژه وضعیت رودخانه فرات، مدیریت منابع آب و مقابله با چالش های تغییرات اقلیمی و کم آبی گفت وگو کردند.

دو طرف در این دیدار بر لزوم تبادل تجربیات و تحقیقات علمی بین دو کشور در زمینه مدیریت منابع آب تاکید کردند.

مخلوف وزیر منابع آب سوریه با اشاره به روابط رو به گسترش دو کشور بر لزوم هماهنگی تلاش های مشترک برای حفظ حقوق سوریه و عراق در آب های رودخانه فرات و دادن سهم عادلانه آب از این رودخانه به هر کشوری تاکید کرد.

وی نیز خاطرنشان کرد: منطقه ما در سال های اخیر به دلیل کاهش واردات آب از کشور ترکیه، در معرض کمبود آب قرار گرفته است.

ذیاب عبدالله وزیر منابع آب عراق نیز با اشاره به اهمیت این دیدار گفت در این سفر موضوعات مورد توجه دو کشور بویژه وضعیت آب رودخانه‌های دجله و فرات که شریان ضروری برای تغذیه مناطق کشاورزی دو کشور محسوب می‌شوند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ضمن بررسی چالش‌های پیش روی دو کشور با توجه به کمبود منابع و ذخیره آب در سدها و مخازن، به لزوم بهره‌گیری از تجربیات سوریه در زمینه مدیریت آب‌های زیرزمینی و آبیاری تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی