بازدید 8325

آغاز نشست خبری سخنگوی دولت/ بودجه خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است+ فیلم/ تصمیم دولت برای تغییر قیمت بنزین چیست؟

نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲) برگزار شد. وی در پاسخ به پرسش تابناک مبنی بر اینکه بالاخره چه تصمیمی قرار است برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم گرفته شود، اظهار کرد: شورای فرابخشی هنوز قیمتی را به دولت اعلام نکرده؛ اما چون دولت موظف بود لایحه بودجه را در وقت مقرر به مجلس ارائه دهد، منابع آن در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 26 December 2023

جزئیات نشست خبری سخنگوی دولت

به گزارش تابناک سیاسی، نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲) برگزار شد. جهرمی ضمن عرض تبریک و تهنیت میلاد حضرت مسیح گفت: در امتداد سفرهای استانی، رئیس‌جمهور اخیرا از وزارت نیرو بازدید میدانی داشتند و احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در راستای افزایش تولید در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تفاهنامه‌ای برای ساخت ورزشگاه ۳۷۰ هکتاری منعقد و بر اساس آن قرار شد منابع مالی این ورزشگاه از طریق تهاتر نفت تامین شود. با ساخت این ورزشگاه، سرانه ورزشی تهران افزایش دو برابری خواهد. ساخت این ورزشگاه در راستای درخواست‌های پی در پی ورزشکاران صورت گرفت که با دستور رئیس جمهور فورا پیگیری شد.  

تکلیف قیمت خرید تضمینی گندم مشخص شد؟

علی بهادری جهرمی در پاسخ به سوال تابناک، مبنی بر اینکه بالاخره چه تصمیمی قرار است برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم گرفته شود، پاسخ داد: با تصویب چند سال پیش مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی فرابخشی تعیین شد؛ یعنی این قیمت‌گذاری دیگر در اختیار دولت به تنهایی نیست. اما این انتقاد به شورای قیمت‌گذاری وارد است که چرا هنوز قیمت را اعلام نکرده است؛ اتفاقی که در اسرع وقت باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: اما چون تکلیف آیین‌نامه داخلی مجلس این بود که لایحه بودجه را در موعد قانونی تحویل دهد، منابع لازم برای تامین یا خرید تضمینی گندم تعیین می‌کرد. لذا دولت منابعی را در این زمینه پیش‌بینی کرده است و نمی‌توانست در انتظار شورای قیمت‌گذاری باشد؛ بنابراین، دولت به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده است.

چندی پیش محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، اعلام کرد: نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ همان رقم قبلی یعنی کیلویی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد. البته قیمت اعلام شده چندان قابل استناد نیست، چون در تبصره یک قانون آمده که وزارت کشاورزی موظف است، همه ساله قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را با رعایت هزینه‌های واقعی، تولید و در یک واحد بهره‌برداری متعارف و حفظ رابطه مبادله در داخل و خارج بخش کشاورزی تعیین کند.

 رویکرد دولت آزادسازی شبکه های اجتماعی

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ اینترنت اظهار کرد: رویکرد دولت افزایش سرعت، کیفیت و آزادسازی شبکه های اجتماعی در چارچوب قانونی است، تا هم حقوق مردم تامین و هم تکالیف اجرایی شود.

سخنگوی دولت درباره انتقاد نمایندگان از دولت درباره حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه اول دولت پیش بینی شده بود و چیزی اضافه یا کم نشده است. نظر نمایندگان این بود که افزایش حقوق بازنشستگان از منبع پایدار و مطمئن تامین شود. افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای تضمین پایدار بودن تامین منابع جهت افزیش حقوق بازنشستگان مد نظر قرار گرفت که مجلس تایید کرد.

اصلی ترین دلیل آلودگی هوا چیست؟

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای کاهش آلایندگی و توسعه ناوگان جمل و نقل عمومی، اظهار کرد: اصلی ترین دلیل آلودگی هوا، خودروها و موتورسیکلت هاست، به همین دلیل اصلی ترین اولویت دولت، برقی سازی خودروهاست.

وی همچنین درباره اینکه  آیا قرار است قیمت بنزین افزوده شود، تصریح کرد: لایحه بودجه به صورت عمومی در رسانه ها منتشر می شود. متن این لایحه وجود دارد. هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است.

 چرا رئیس جمهور به مواضع روسیه درباره جزایر سه گانه واکنش نشان نداد؟

جهرمی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس جمهور به مواضع روسیه درباره جزایر سه گانه واکنش نشان نداد، گفت: بلافاصله از سوی وزارت خارجه، واکنش نشان داده شد. کاردار سفارت روسیه احضار شد که در گذشته کمتر شاهد این اقدام بودیم. وزیر خارجه هم اعلام موضع رسمی نمود. دولت با هیچ طرفی در این زمینه تعارف ندارد.

بهادری جهرمی درباره اقدام دولت در زمینه ادعای مالکیت بر میدان گازی آرش گفت: بر اساس اسناد و مدارک، هر سه کشور ایران، کویت و عربستان در این میدان مشترک هستند و هر اقدامی غیر از این از سوی ایران پذیرفته نیست. ایران آماده مذاکرات فنی، تخصصی و حقوقی در این زمینه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۹
4 هزار مگاوات؟
یا 4 مگاوات؟
لطفا صحت آن را تایید فرمایید>
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
همون ۴ مگاوات که یک واحد کوچک و بچه بازی است.
نیروگاه خورشیدی ۴۰۰۰ مگا وات واحد بزرگی و با سرمایه گذاری بالا است که کار اینها نیست. بعنوان مثال نیروگاه خورشیدی بزرگی که در ابوظبی ماه پیش افتتاح شد ۲۰۰۰ مگا واتی بود.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
برای نیروگاه خوشیدی همین قدره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
آقای سخنگو
در خبرها آمده
درآمد یک زباله گرد دو تا سه برابر
یک کارگر است؟
در این مورد نظری ندارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
شخصا هیچ اعتمادی به حرفها و اخبار و اطلاعات این سخنگوی دولت ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
جالب است که این پیام چقدر مثبت دریافت کرده است؟ مشخص است که لایک ها الکی هستند. ایران حدود هشتاد هزار مگا وات برق تولید می‌کند، حالا اگر چهار هزار مگا وات خورشیدی در طول چند سال تولید شود عجیب است؟ از همین جا متوجه شویم که باید دنبال متخصصین حرکت کنیم و نه دنبال افراد غیر متخصص که بر اساس جو نظر می دهند.
4 مگاوات عدد خیلی بزرگی نیست؟
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خیر نیست! میشه 4 هزار کیلووات ، در مقابل ژنراتور اضطراری یه آپارتمان که حدقل 100 کیلووات هست مقایسه اش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
یک موتور ژنراتور ۸ سیلندر جدید کاتر پیلار با قدرت

به۱۵۰۰ اسب بخار را میتونه ۴ مگاوات برق را تولید بکنه
مثلا از کدوم شاهکارشون میخواد بگه
از بورسی که داره نفسهای آخر رو میکشه
از تورم 50 تا 70 درصدی
از خالی کردن جیب کارمند به بهانه مالیات ستانی
از اختلاسهای چندهزار میلیارد دلاری
از چی!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
خیانت و دروغ های خودروسازی فراموس نسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
همینایی که گفتی کلی شاهکار هستش که هر مسئولی نمیتونه انجام بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
درود بر صنایع خودروسازی و تمام قطعه سازها كه در شرایط تحریم همچنان تولید میكنند و دارای كمترین میزان تورم در این صنف هستندو بیشترین پاسخگویی را نیز دارند. این اولین بار نیست كه مردم به دوستان و خادمان خود ناسزا میگویند. تورم در همه اصناف و مواد اولیه دو برابرتورم خودروسازها میباشد و قدرت تحلیل این موضوع در جامعه كم شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
چخدهزار میلیارد دلار؟>؟ حالت خوبه؟ تازه اونا هم که واسه روحانیه جدیدترینش هم که مال روغنه که گندش در اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
۱۳:۲۷
دلار 4200 پراید 20 میلیون
دلار 49000 تومن پراید 330 میلیون
دلار 12 برابر پراید 17 برابر

تورم خورد کمترین تورم بوده؟ خوروسازان خائن با هزار دوز و کلک و رانت بازار رو از واردات محروم کردن و با تزریق قطره چکانی خودروهای حلبی رو ب چند برابر قیمت قالب میکنن.

ما این خدمت رو نخواستیم نمیشه تعطیلش کنن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
۱۳:۴۴
بالاتر از حرف رئیس دادگستری هم داریم: به گفته اژه ای: 98 ارز چای دبش در دولت رئیسی بوده
طوری میگه آغاز شد انگاری ریزش قیمتها شروع شد
تهاتر نفت؟ اینه ارزش پول ملی؟ خودت دولت نمی تونه خرجش کنه
آخيش خیالمان راحت شد تحریم ها هیچ اثری براقتصاد کشور نداشته نفت را به ثمن‌ بخس به چین عزیز بدهیم وآنان با بالاترین قیمت بیایند و برای دولت فشل ما استادیوم بسازند یعنی چیزی حدود سه برابر قیمت واقعی مبارک وزیر ورزش و دولت آقای رئیسی باشه این همه بی عرضگی
فقط باید به دروغگویی ا تاسف خورد
آغاز نشست خبری سخنگوی دولت/ دولت قیمت خرید تضمینی گندم را نمی داند
چه چیزی را می داند؟ فقط تامین کسری بودجه از راه گران کردن گوشت قرمز مرغ روغن لاستیک مسکن و................... را می داند.
آقای سخنگو خبر داری در چند روز اخیر قیمت گوشت بازهم افزایش یافته و مردم برای خرید یک کیلو گوشت باید جلو فروشگاههای کوروش صف ببندند تا اگر وجود داشت بخرند .
برگشتیم به چهل و چهار سال قبل و صفهای طولانی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
امروز ساعت 10 با 3 فرئشگاه مراجعه کردم. 2 بار در صف استادم و نهایتا گوشت بهم نرسید. این در حایله که 1 ماهه گوشت تموم شده و نتونستم بخرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
گوشت قرمز دیگه داره یک غذای لاکچری میشه مثل خاویار که یک عده خاص و ثروتمندان و پنج درصدی ها میتونم بخورن منم ماهاست گوشت نخوردم چون توان خرید ندارم واز سبد غذایی حذفش کردم. دوستان ما که در روستا گله و گوسفند داشتن میگن دیگه گله و گوسفندی نیست و این یعنی افزایش قیمت و کمیاب شدن این عنصر غذایی پس خداحافظ گوشت خداحافظ خورشت خداحافظ کباب
خدا اموات شما را بیامرزه دولت آن چیز که پول از آنجا در میاد را می داند بقیه را از کجا باید بداند؟
هرگونه گران سازی بنزین به یک فاجعه تورمی منجر خواهد شد. بنزین در ایران با توجه به درآمد مردم ارزان نیست و باید همین مقدار باشد. گران سازی آن اتفاقا به قشر محروم تر بیشتر آسیب وارد می‌کند. بخاطر افزایش هزینه کرایه، حمل و نقل و افزایش تورم.. ( راه کار در موضوع بنزین : ارائه خودرو های کم مصرف
نفت ملی شود
تمام مشکلات حل می شود
چرا اول منتشر می کنی بعد حذف می کنی
حالت خوب
ناهارنخوردی
فیلم نداره
چرا تیتر زدین + فیلم
چهره ایشون شبیه به هنرپیشه معروف فرانسوی الن دلون هست.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
???
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
نه بابا،شبیه تام کروزه.
ایلنا: پنجشنبه ۳۰ام آذرماه، دو کارگرِ پیمانکاریِ پتروشیمیِ چوار ایلام، داخل کارخانه خود را به دار آویختند! مدتی است که نامِ چوارِ ایلام با خودکشیِ کارگرانش تیتر رسانه‌ها می‌شود: محمد منصوری، علی محمد کریمی، آرش تبرک، حیدر محسنی و حالا هم جواد نوروزی و مصطفی عباسی. این‌ها اسامیِ شش کارگرِ پتروشیمیِ چوار ایلام است؛ کارگرانی که در فاصله‌ی کمتر از دو سال به یک دلیلِ مشخص دست به خودکشی زده‌اند: اخراج.
اینا که تو پتروشیمی چوار خود کشی کردن اگه تو آمریکا یا اسرائیل بود صدا و سیمای میلی برنامه ها رو قطع و درخبر فوری زیر نویس ویک هفته عزای عمومی اعلام میکرد
سخنگو در مورد قیمت گوشت و مرغ چیزی نگفتند؟
رفیق نیروگاه ۴۰۰۰مگاواتی فقط ۴۰۰هکتار زمین می خواهد بلوف نزنید ضمنا از این پس هر پروژه ای به بهره برداری رسید گزارش بدهید .وعده های پوچ را بی خیال بشوید
رفیق از اختلاسها ی چای برنج و سکه های مفقود شده چه خبر !!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی