بازدید 1712

رایزنی بایدن و نخست وزیر اسپانیا درباره خاورمیانه

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در تماسی تلفنی درباره تحولات غزه و حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴ 23 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ سفید بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن بر دوستی پایدار میان آمریکا و اسپانیا از جمله همکاری نزدیک دفاعی و امنیتی تاکید کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف همچنین درباره تحولات اخیر در اسرائیل و غزه گفت‌وگو کرده و متعهد شدند به همکاری برای تسهیل در تحویل کمک‌های بشردوستانه حیاتی به غیرنظامیان غزه ادامه دهند. آنها همچنین بر اهمیت گسترش نیافتن مناقشه در منطقه تاکید و حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را محکوم کردند.

این تماس تلفنی در حالی انجام شد که اسپانیا از پیوستن به ائتلاف آمریکا در دریا سرخ خودداری کرده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است که علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است.

اما وزارت دفاع اسپانیا سه‌شنبه تاکید کرد که پیوستن به ائتلاف «به تصمیم‌های اتحادیه اروپا و ناتو بستگی دارد و مادرید بطور یکجانبه در آن شرکت نمی‌کند.»

همچنین «پیلار آلگریا» سخنگوی دولت اسپانیا جمعه در کنفرانسی خبری گفت: اسپانیا هرگز بطور یکجانبه در یک عملیات شرکت نمی‌کند. همه تصمیم ها همیشه زیر چتر اتحادیه اروپا و ناتو اتخاذ می‌شوند.

رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی را که برای این رژیم حامل محموله بوده‌اند توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده‌اند و عملا دریای سرخ را برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست