بازدید 20677
مرور روزنامه‌های ۱۰ دی

بی‌کفایتی تا به کجا؟ /تغییر رئیس بانک مرکزی و انتظارات بلندمدت / پیوند خشونت خانگی با افزایش سن ازدواج

موبايل ايرانيان در خدمت صاحبان فيلترشكن‌ها، مسير پرونده ايران تا لاهه، تفاوت‌هاي زمينه‌اي دولت دوم روحاني و دولت فعلي، تلاش برای احیای برجام از کانال عمان، چشم بازار روشن به دلار فرزین، مُسکنی برای بازار ارز، خرید پنج فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ بدون برجام و FATF و توقف پرداخت وام بانکی، از مواردی است که موضوع گزارش های خبری و تحلیلی روزنامه های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۰ 31 December 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز شنبه ۱۰ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش در جنوب شرق، انتقاد شدید مراجع عظام تقلید از وضعیت اداره کشور، کودتای بانکی-امنیتی آمریکا علیه عراق؟، تدبير دولت براي مواجهه با بحران ارزي انتخاب يك اقتصاددان به رياست بانك مركزي دز صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

 

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز  را مرور می کنیم:

 

 

تغییر رئیس بانک مرکزی و انتظارات بلندمدت

هادی حق‌شناس اقتصاددان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: در اینکه رئیس بانک مرکزی باید تغییر می‌کرد، تردیدی وجود ندارد. اصولا کسانی که در راس بانک مرکزی قرار می‌گیرند، باید یک حداقل ویژگی‌هایی را داشته باشند از جمله اینکه جزو اقتصاددانان مطرح کشور باشند و اگر برجسته نباشند حداقل مطرح باشند. ثانیا، سوابق مدیریتی در بانک داشته باشند و از همه این‌ها بگذریم رئیس بانک مرکزی باید از چنان ابهتی برخوردار باشد که سیاست‌های بانک مرکزی وقتی که در دولت یا شورای پول و اعتبار مطرح می‌شود، شنیده بشود. نفر جدید حداقل این است که چهره مطرحی در بین اقتصاددانان است و تجربه مدیریتی هم دارد، اما اینکه با آمدن ایشان تصور بشود که همه چیز نظم و نسق خواهد گرفت- منظور از نظم و نسق بازار پول است- طبیعی است که در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار معجزه داشت. اما در اولین مصاحبه‌ای که رئیس کل جدید انجام داد به یک نوعی ارز نیمایی ۲۸ هزار و پانصد تومان را تثبیت کرد، این تثبیت یادآور ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ است با این تفاوت که آن ۴۲۰۰ تومان با نرخ ارز آزاد همان موقع حدود ۴۰ درصد فاصله داشت، ولی این ۲۸ هزار و پانصد تومان با نرخ آزاد بازار که حدود ۴۲ هزار تومان است، ۵۰ درصد فاصله دارد. این شکاف بین نرخ ارز تثبیت شده با نرخ ارز آزاد احتمالا منجر به همان اتفاقی خواهد شد که دولت فعلی انتقاد به ارز ۴۲۰۰ تومان داشت لذا این اولین مصاحبه رئیس بانک مرکزی شاید برای گام اول و کوتاه مدت بتواند به بازار یک آرامش نسبی بدهد، اما راهکار نخواهد بود و به نظر می‌رسد که دیر یا زود از این سیاست هم فاصله خواهند گرفت مگر اینکه گشایشی در سمت عرضه ارز ایجاد بشود. واقعیت اقتصاد ایران این است که چه نرخ بهره چه نرخ رشد نقدینگی چه حجم تجارت خارجی و متغیر‌هایی از این دست به دلایل تحریم‌ها در شرایط عادی قرار ندارد. همین که حدود یک‌سوم از عمر دولت سیزدهم گذشته و حجم نقدینگی از سه میلیون و نهصد هزار میلیارد تومان به حدود پنج میلیون و نهصد هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از دو میلیون میلیارد تومان افزایش نقدینگی داشتیم، کنترل این نقدینگی می‌طلبد که تیم اقتصادی دولت منسجم‌تر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری و تصمیم سازی کند. یک راس این تیم اقتصادی جابه‌جا شده، اگر در دو راس دیگر که سازمان برنامه و وزارت اقتصاد هست، تحول ایجاد نشود، صرفا تغییر رئیس کل بانک مرکزی نمی‌تواند چشم‌انداز روشنی را ایجاد بکند. همه این مسائل که گفته شد، اگر تحریم‌ها لغو شود و چشم‌اندازی برای احیای برجام فراهم شود که نتیجه آن آزادسازی ارز ایران و تقویت سمت عرضه ارز است، می‌تواند کمک موثری برای بهبود شاخص‌های پولی و ارزی باشد. تغییر رئیس بانک مرکزی فقط می‌تواند مانع وخیم‌تر شدن شرایط فعلی باشد اینکه انتظار داشته باشیم بهبود چشمگیری در شاخص‌ها ایجاد شود، به نظر می‌رسد در کوتاه مدت ممکن نخواهد بود.

 

بی‌کفایتی تا به کجا؟

محمدعلی وکیلی طی یادداشتی در سرمقاله امروز شماره امروز ابتکار نوشت: لار ترمز بریده و ساعت به ساعت رکورد میزند. این وضعیت خود بزرگترین برانداز است. با این اقتصاد زهوار دررفته دیگر نیاز به هیچ دشمن خارجی یا اپوزیسیون داخلی نیست. کمتر کسی هست که نداند امثال نازنین بنیادی و سایر مجریان بفرمایید شام که تازه سیاسی شده‌اند نه توان براندازی دارند و نه ملت حاضر است با چنین اشخاصی از چاله کنونی به چاه آنان پناه ببرند. ولی جمهوری اسلامی با این دست فرمان اقتصادی خود بزرگترین دشمن خود شده است. اصلاً نیاز به برانداز نیست، خود راهبردهای کنونی کشور برانداز است. تحریم هم دروغی بیش نیست، درواقع خودش یک بیزینس است. دولت‌های مختلفی از جمله ترکیه، امارات و آمریکا بزرگترین کاسبان بیزینس تحریم می‌باشند. در داخل نیز تاکنون از مقامات مسئول شامل رئیس جمهوری تا رئیس مجلس فقط سخنرانی و وعده و ادعا شنیده‌ایم شرایط به گونه‌ای‌ است که آیت الله جوادی آملی نیز می‌فرمایند بی‌کفایتی مسئولان عامل شکست هست. راستش کشور به علت عدم بازسازی زیرساخت‌ها و استهلاک منابع دیگر کلنگی شده است. در راهبردهای کنونی نیز افق نجات پیدا نیست. ادامه این روند می‌تواند به سقوط نه یک حکومت که یک تمدن بینجامد. تمام هنر دولت اداره روزمره کشور آن‌ هم به بدترین شکل ممکن شده است. هرچه صحنه را تماشا می‌کنیم پر است از سردرگمی مسئولان و آشفته‌گویی آنان. هیچ تصمیم دلگرم کننده‌ای این روزها گرفته نمی‌شود. حتی از وعده حکمرانی نو رئیس مجلس آبی هم گرم نشد. هفته گذشته در حین پرواز قیمت دلار شاهد جلسه غیرعلنی مجلس با مقامات اقتصادی بودیم؛ می دانید نتیجه اش چه بود؟ درواقع هیچ! آمدند، گفتند و رفتند. این مهمترین دستاورد نشست های دولت و مجلس است. نه کسی تنبیه می شود، نه کسی توبیخ می شود، نه توافق و تدبیری، نه چاره و تصمیمی. تنها اقدام تغییر رئیس بانک مرکزی است. او فقط یک حلقه از زنجیره ناکارآمدی است. او فقط یک پازل از تیم اقتصادی است. تغییر او قطعاً چیز زیادی را تغییر نمی دهد. بدون تحول در سیاست های کلی و روندهای مالی-بانکی نباید انتظار معجزه داشت. طنز تلخی است که در این وضعیت که از زمین و زمان فشار بر مردم وارد می شود بزرگترین تدبیر مجلس کنونی وضع مالیات بر ارزش سرمایه مردم است. انتقام بی ارزش شدن پول ملّی درنتیجه بی کفایتی خود را از طریق مالیات بر عائدی سرمایه مردم می گیرند. مردم که نباید هزینه شکست راهبردهای حکومت را بدهند. یعنی اگر کسی خودرویی به ارزش چهارصد میلیون خریده باشد و در نتیجه تورم (که خود یک مالیات پنهان است) و کاهش ارزش پول ملی قیمتش به بالای یک میلیارد می رسد باید مالیات بر عائدی بدهد. یعنی به جای تنبیه بانیان تورم، مردم را جریمه و توبیخ می‌کنند. تصور می‌کنید پایان این روش‌ها چه اتفاقی جز بدتر شدن شرایط می‌افتد؟

 

پیوند خشونت خانگی با افزایش سن ازدواج

حسین فصیحی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جوان با عنوان پیوند خشونت خانگی با افزایش سن ازدواج نوشت:  یکی از موضوعات پرونده‌هایی که همواره در محاکم قضایی مطرح است، شکل‌گیری خشونت‌های خانوادگی خصوصاً پرونده‌های قتل است که با انگیزه‌های مختلف وقوع آن در جریان است. شاخه‌ای از این پرونده‌ها مربوط است به قتل‌هایی که فرزندان در شکل‌گیری آن نقش دارند؛ یا خود در نقش قربانی حضور دارند یا اعضای دیگر خانواده را قربانی انگیزه خود می‌کنند. موضوع مورد نظر در این باره، رده سنی فرزندان مورد اشاره را شامل می‌شود. رویکرد سنتی در جامعه ما تا سه دهه قبل تلاش والدین برای وصلت فرزندان پس از رسیدن به سن ازدواج بود. آموزه‌های دینی و اخلاقی جامعه ما همواره بر تحکیم بنیان خانواده تأکید دارد، از همین رو رویه سنتی در ارج گذاشتن به آیین‌ها و سنت‌ها با وصلت فرزندان پس از رسیدن به سن ازدواج دنبال می‌شد تا اینکه بحران‌های اقتصادی از دو دهه گذشته خصوصاً در سال‌های اخیر شدت گرفت و کانون‌های خانواده را تحت‌تأثیر قرار داد و زمینه‌های لازم را برای ناتوانی والدین در زمینه‌سازی شرایط ازدواج فرزندان فراهم کرد. در چنین شرایطی فرزندان با اینکه به سن میانسالی رسیده‌اند شرایط تشکیل خانواده را ندارند، از همین‌رو نداشتن آینده روشن و فقدان پشتوانه مالی، مهم‌ترین ابزار مقاومت فرزندان برای تشکیل خانواده شد. هزینه‌های بالای تأمین بدیهی‌ترین ابزار اولیه برای تشکیل خانواده از جمله هزینه اجاره خانه، سنگ بزرگی است که اگر مقابل هر طالب زندگی مشترکی قرار گیرد، توان آن را ندارد که مانعی به این بزرگی را از سر راه بردارد، برای همین این گروه سنی ترجیح‌شان این است به زیست مجردی خود تا زمانی نامعلوم ادامه دهند. نگرانی از شیوع طلاق در کشور هم از جمله موانع پیش روی این گروه سنی و ترجیح‌شان برای ماندن در خانه پدری است. براساس آمار‌ها از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود، بر همین اساس از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ طلاق ۲۸درصد رشد داشته است که سه عامل بی‌توجهی، بی‌تعهدی و بی‌احترامی از مهم‌ترین عوامل آن به شمار می‌رود. بنابراین زندگی‌هایی هم که به واسطه طلاق از هم گسیخته می‌شود با معضلات بیشتری به کانون اصلی خانواده پیوند می‌خورد و بر دامنه خشونت در خانواده اضافه می‌کند.

همزیستی این دسته از گروه‌های سنی که میانسالان را هم شامل می‌شود در کنار والدین‌شان یک پیامد دشوار به همراه دارد. آن‌ها همواره در جمع‌های خانوادگی درباره چرایی مجرد ماندن خود هدف پرسش قرار می‌گیرند، از همین رو یک اتفاق کوچک در خانواده به مشاجره منتهی می‌شود و بالا گرفتن مشاجره به خشونت می‌کنند و برخی خشونت‌ها فرجامی خونین پیدا می‌کند. انگیزه‌هایی که منجر به شکل‌گیری این خشونت‌ها می‌شود، گاهی بسیار کودکانه است، مثل درگیری بر سر شستش ظرف‌های غذا یا گاه، مثل اعتیاد یکی از اعضای خانواده یا معضلی غیراخلاقی، انگیزه‌هایی ویرانگر است؛ با این حال خارج شدن ساختار خانواده از رویه‌ای که قرن‌ها تحکیم بنیاد خانواده را مستحکم نگه داشته‌بود، منجر به بروز خشونت‌های خانگی و سرایت آن از خانواده‌ها به جامعه شده‌است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۴
آقای فصیحی فکرمیکنید اگردولت بهمه خانه مفت ورایگان بدهدهمه خداشناس ومومن میشوند وشکمهاسیروفقروتنگدستی رخت برمیکند ارزش پول ماکه دراترجراحی های مکررازقیمت کاغذچاپ ان ارزانترشده بالاکه غیرممکنست حداقل به انداز کاغذ چاپ آن میرسد کاروشتغال فراوان میشود همه ازدواج میکنند وآنقدرکار زیاد میشودکه به هربیکاری صدها شغل پیشنهادمیشودکه باهرکدام آزآنها میتواندناآخرعمربخوبی وخوشی زندگی کند آلودگی هوا بکلی ازبین میرودترافیک شهرتهران آنقدرخوب میشودکه شهرداری برای لغوطرح ترافیک التماس میکند و دیگرهیج زن وشوهری ازهم جدانمیشوند وغصه آینده فرزندانشان رانمیخورند وکمترخانه ای پیدامیشودکه درآن کمترازپانزده بچه قدونیم قدیاشد دیگرمزایای آنراشمابگوئید مابیش ازاین عقلمان قد نمیدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
پیاز صادر و به قیمت دلار در کشورهای همسایه فروخته میشوند

معلوم است که کیلویی ۴۰ هزار تومان گردد

ولی مسولان ما ندانم کاری و سوء مدیریت خودشان را

به دشمنی دشمنان فرضی برای گرانیها نسبت میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
بله عایدی یعنی ماوتفات تروم واقعی با سود بدست آمد
در کشورهای دیگر 3 درصد تورم است ... تورم رو فقط سیستم بانکی ایجاد می کند و سود می برد و شما بررسی کنید می بینید چقدر سود گیر بانک ها از این تورم ها گیر این بانک ها می آید
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
مردم به گوش باشید
مالیات بر دارمد انگیزه دولت برای ایجاد تروم رو 2 برابر میکنه. چون هر تورمی باعث افزایش قیمت ریالی کالاهای سرمایه ای میشه و دولت به این بهونه از ملت مالیات میگیره
پس نه تنها وضع مردم بهتر نمیشه که دولت کسری بودجه رو با تورم دوبله جبران میکنه
آقای وکیلی انصافا از مقاماتی چون قالیباف و رییسی و هیات وزیران و نمایندگان مجلس انتظار داری مملکت را خوب اداره کنند. اغلب به زبان مادری درست صحبت نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط

توافق برجام فوری و سریعا

و تصویب اف ای تی اف فوری و سریعا

و رفع تنش و بحران با دنیا فوری و سریعا

و انتخابات آزاد واقعی فوری و سریعا

و روی کار آمدن متخصصان واقعی و دلسوز و کار کشته

و وطن پرست و پاکدست و جوان و مجرب که زیر نظر

مجلس منتخب احزاب و رسانه های آزاد واقعی

نظارت و کنترل حتمی و جدی و واقعی گردند

میتوانند کشور و مردم ایران عزیز را از این بحران بسیار

بسیار بسیار جدی و خطرناک نجات بدهد و لا غیر
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
صبح امروز ساعت 11 یک راننده خشن و عصبی با ون دلیکا(سبز رنگ) به شماره 439 ت 41 . ایران 22 با شدت به درب مدرسه الغدیر در خیابان رییس علی دلواری مقابل پارک کوبید که علاوه بر ایجاد اختلال در تردد سایر خودرو ها باعث ترس و وحشت رهگذران و معلمان حاضر در مدرسه شد
کجاست گوش شنوا؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
با افزایش سن به بالاتر از ۸۰ سال

قدرت شنوایی و بینایی و عملکرد عضلات و کارکرد مغز

تحلیل رفته و به ضعف و ناتوانی و عدم کار ایی میرسد

و به هیچ وجهی نمیتوان انتظار داشت که درست و

به موقع و منطقی و لازم و شایسته و بایسته کار کنند
بی کفایتی ها و بی عرضگی های اصلاح طلبان در سی سال ما را به این روز کشانده
پاسخ ها
a
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
اتفاقا بدبختی ما دقیقا از زمان احمدی نژاد شروع شد بیشتر تحقیق کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
تنها دولت اصلاحات : دولت خاتمی بود که ۸ سال در

بدترین شرایط تورم ۴۵ درصد و نفت بشکه ای ۶ دلار

و بیکاری ۱۲ درصد و بدهی بزرگ دولت را تحویل گرفت

و با بهترین امارهای رسمی که قابل دسترس است

و ۱۵ میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی دولت را تحویل

احمدی نژاد داد

تا او با گرفتن ۷ قطعنامه تحریمی و تورم و بیکاری و

فقر و گرانی و فلاکت ، استارت بدبختی های کشور و

مردم را بزند !!!؟

حالا شما هی اصرار کنید که ماست سیاه است !!!!!!؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
به مدت 8 سال، آن سوء مدیریت‌های فاجعه‌بار را توجیه کردند تا خسارت‌های بی‌سابقه را برجامی گذاشت؟ و حال که آن خسارت‌ها در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی آشکار شده، چرا به جای عذرخواهی از مردم و نظام،‌قیافه طلبکاران را به خود می‌گیرند
مالیات بر عایدی یعنی دزدی تو روز روشن
وقتی جنسی در اثر تورم گرون شد که چیزی عاید صاحب اون جنس نشد که بخواهید ازش مالیات بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
پراید در سال ۸۰ به ۵ میلیون بود و دلار ۹۰۰ تومن

( یعنی ۶۰۰۰ دلار میشد)

امسال شده ۲۴۰ میلیون تومان و دلار ۴۳۰۰۰تومن

(یعنی ۶۰۰۰باز هم دلار است )

آیا مالک پراید سود کرده است ؟؟

یا اینکه پراید در سال ۸۰ دارای کیفیتی به مراتب بهتر

و عالی تر از پراید الان بوده است و مالک متضرر شده
مالیات بر عایدی یعنی دزدی یعنی مال مردم خوری
طرف یه جنسی رو خریده و بر اثر تورم گرون شده حالا میگن باید مالیات این افزایش قیمت رو بدی.
اگه راست میگین قیمت خرید اون کالا رو با ارزهای جهانی مثل دلار محاسبه کنین اگه قیمت الان اون جنس و کالا گرون تر از هنگام خرید بود اونوقت این میشه عایدی نه اینکه به خاطر کاهش ارزش پول و تورم، قیمت ریالی اجناس گرون شده باشه و یه عده بیان دست تو جیب ملت بکنن بگن حالا مالیات بر این عایدی رو بده
فعلآ مردم فقط هزینه می دهند و مسوولان افزایش سرمایه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کارکنان نیروگاهها برق و سیمان که مازوت میسوزانند

کارکنان پتروشیمی هایی که بنزین آلوده تولید میکنند

تماما از مردم و جوانان کشور هستند و زمانیکه با

سوالات اهل فامیل و همسایه و دوستان و آشنایان

و اطرافیان قرار میگیرند

در جواب می گویند که در نیروگاه ها و کارخانه های

متعدد سیمان وووو ( مازوت ) می سوزانند یا نه !!؟

و یا در پتروشیمی ها از مواد با ترکیبات شیمیایی

همچون بنزن و ازون ووو (، بنزین ) سمی و سرطان زا

و خطرناک تولید میکنند و یا نمیکنند !!!!؟

لذا مسولان حواسشان باشد که اطلاعات درست بدهند
خرید ۵ فروند هواپیمای بیست سال کار کرده ۵ سال زمین گیر شده ایرباس و بوئینگ بدون fatf و برجام چند؟
البته از هزینه غنی سازی ده ها تریلیون دلاری تان خیلی بصرفه تر و کاربردی تر است و به این پیشرفت شگرف هنگفت تان باید تهنیت گفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
در صفحه اول کیهان عکسی از

تسلیحات ارتش در مانور

ذوالفقار گذاشته

هلی کوپتر سیکورسکی و بل

هاور کرافت انگلیسی

تانک چیفتن

کلاشینکوف روسی

و جت اسکی دیده میشوند

خدا را شکر
«فقط 20 درصد مشکلات مربوط به تحریم است؛ الباقی مربوط بهناکارامدی مسوولان است»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
قابل توجه زاکانی و قالیباف و سایر صاحبان فعلی

تریبون داران وو مشهور که ۸۰ درصد مشکلات

کشور را ناشی نبود مدیریت دولت روحانی میدانستند!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
چرا سخنان زاکانی را که از تلوزیون ملی پخش شد تغییر می دهی!؟
حتی اگر خود رئیس جمهور هم تغییر کند و هر کس که با لیاقت ترین است جای او را بگیرد اوضاع درست نمی شود مگر با تعدیل فوری سیاست هزینه زای خارجی و تعیین سیاست خارجی بر پایه شعار انقلاب یعنی نه شرقی و نه غربی و اعتماد سازی با جهان و کشورهای منطقه ، احترام به تمامیت ارضی و استقلال همه کشورهای عضو سازمان ملل ، دست بر داشتن از هرگونه تهدید کشورهای خارجی و تلاش برای رفع فوری تحریمها با رفع هرگونه شبهه ای باعث تحریمها شده است در غیر این صورت با مقام اقتصادی که نمره اقتصاددانی اش 19 و خورده است یا غیره چیزی درست نخواهد شد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
«اصلاح‌طلبان در پی هجمه‌های گسترده به دولت دو هدف را دنبال می‌کنند؛ یکی انتقام‌گیری یا تسویه‌حساب سیاسی و دیگری زمینه‌‌سازی برای انتخابات سال آینده است.
ارز ۴۲۰۰ با شکل جدید ۲۸۵۰۰ تومانی که این قدر هورااا نداره
تاسف داره
ارز نیمایی ۲۹ بوده الان ۵۰۰ ان را زدند دیگه شده فتح الفتوح فرزین

دمت گرم هر کس از خرید ارز و طلا جامانده بوده از امروز وارد چرخه و سیکل خرید مجدد میشود و ارزان تر میخرد


بازار دستوری هدیه به اغنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
با این افزایش ۶ برابری ارز نیمایی

عملا دولت گرانی کالاها را رسما شش برابر کرد

و جالب اینکه کیهان عملکرد ۱۸ ماهه رییسی را مساوی با ۸ ساله عملکرد روحانی میداند !!؟

ارز ۴۲۰۰ تومانی را یک شبه

کرده ۲۸۵۰۰ تومان و مورد تشویق کیهان رفیق شریعتمداری هم قرار گرفته است!!!!!؟
هر سال دریغ از پارسال!!
همه فرمایشات جناب فصیحی به حق واز رو کاردانی واستادی فرمودن.بنده دوپسر دارم ویه دختر.همسرم ۱۴ساله فوت شده بنده همسرم فوت شده به علت بیماری لاعلاج.درایام جوانی وتاالان به علت فقربیکاری گرانی نتونستم زندگیم سروسامان دهم.حال پسربزرگم ۳۲سالشه بیکار وازدواج نکرده به علت فقربیکلری وگرانی.پسر دومم هم حدود۱۶سال داره دخترم۲۳سال بااین وضعیت معیشتمان وضعیت اقتصادی مملکت.گرانی زندگی ما چی میشود.ایا همینگونه ادانه دارد ونابودمیشویم یانه بعد۴۳سال عمرانقلاب.فرحی واسه ما که نمیشود اینومیدونیم ایافرجی واسه ایتدگان حدود چندنسل بعدمان میشود؟؟ماکه اه خوش ندیدیم ایا حق مردم زجرکشیده وانقلاب کرده این است.ماکه دم ازمسلمانی میزنیم.وهمه چی رعایت میکنیم وخط خدا وقران وامام وپیغمبرسرمشق زندگیمونه چرا وضعیت معیشتمان اینه چرا اقتصلدمون اینه چراگرانیه.کشورهای دیگرکه نه دم ازدین وپیغمبرمیزنن ونه توتریبون جارمیزنن که ماچی هستیم نه به حجاب گیرمیدن چرا بهترین وضعیت زندگی دارن چراپیشرفته هستن .هرتقی به تقی میخوره میگن حجاب حجاب همین بلدن.پسرمن چرا بایدهیچ اعتراضی نکنه ۳۲سالشه بیکاره وامیدی به زندگی نداره.بایدچند سال دیگرصبرکنیم شایدفرجی بشه که محاله بشه .چرا ازمردم عذرخواهی نمیکنن.ونمیگن مدیریت مابدبوده مملکت به این حال افتاده.
هرسه مطلب انتخابی روزنامه های امروزواقعیاتی تلخ را به خوبی نشان میدهد.البته مردم عادی هم که علاقه ای به خواندن روزنامه ها ندارند این واقعیات را به خوبی میبینند ودر واقع بااین واقعیات زندگی میکنند وبا آن درنبردی نابرابر وطاقت فرسا دست وپنجه نرم میکنند؛؛اما همه اینها یک طرف ماجرا ست در طرف دیگر اما مسئولین وتصمیم گیرندگانی هستند که چون با هم هماهنگ نیستند؛ خودرو اقتصاد را نمیتوانند روشن کنند وبراه بیاندازند یکی از پشت سر هل میدهد ویکی از جلو در واقع تصمیمات همدیگر را خنثی وبلا اثر میکنند.. البته چون خودشان دغدغه اجاره خانه وهزینه زندگی ندارند عجله ای هم برای ایجاد هماهنگی ورا اندازی این خودرو ندارند. وداستان همچنان ادامه دارد........
اصلاح طلبان بدتر از براندازان قمه اشرار را تیز می کنند. با همه مظلوم نمایی و طلبکاری دو سوم روزنامه ها در اختیار آنها است.
به روزنامه های فوق نگاه کنیدابتکار و آرمان ملی اصلاح طلب هستند.
تنها روزنامه های جوان، کیهان و رسالت و یکی دو روزنامه دیگر اصلاح طلب نیستند. اکثرا مال کارگزاران و دیگر اصلاح طلبان اند
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
صدا و سیما دست کیه؟
کل دنیارو بدن دست شما بازم طلبکارید
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
«اصلاح‌طلبان یک دوره سکوت داشتند تا ذهنیت‌های منفی نسبت به دولت تحت حمایتشان کم شود اما حالا که ناآرامی‌هایی در کشور شکل گرفت، آمده‌اند و می‌گویند تمام مشکلات بر گردن دولت فعلی و...است؛
آخرش دزس میشه، ناراحت نباش....!
روزنانه جوان! این گرفتاری ها از اثرات سیاست های دوستان شماست. زندگی مشترک هزینه دارد. فقر هزار جور عوارض دارد که یکی همین تجرد و فرار از ازدواج است.
آفرین بر محمد علی وکیلی که حرف دل مردمو به قلم شیوا بیان نموده است. ولی حیف که گوش شنوا وچشم بینایی وجود ندارد
مگر میشود سوزاندن مازوت در نیروگاهها و کارخانه سیمان را انکار کرد ؟؟؟؟

مگر میشود تولید بنزین سمی و سرطان زای پتروشیمی را انکار کرد ؟؟؟؟؟؟

کارکنان پالایشگاهها و نیرو گاه ها و کارخانه های سیمان از جمعیت کشور و جوانان متخصص و با وجدان همین کشور هستند
و اطلاع رسانی میکنند و چون خانواده های خودشان هم از همین هوای آلوده و سمی و خطرناک و سرطان زا نفس می کشند
نویسنده های جوان دارن کجا زندگی میکنن؟
مالیات را از در آمد می گیرند نه رشد قیمت وقتی کالایی گران می شود مالک آن سود نکرده فقط ارزش پول او حفظ شده .
این هم از درک این حضرات از اقتصاد .
ای بابا دلت خوش از پراید 300میلیونی صحبت می کنی ، ما پول نداریم تخم مرغ بخریم
ای بابا دلت خوش از پراید 300میلیونی صحبت می کنی ، ما پول نداریم تخم مرغ بخریم
پيشنهاد مي كنم يك تحقيق جامع انجام دهيد در مورد ميزان رضايت از وضع موجود از گروه هاي مختلف اجتماعي، مذهبي، قومي . از مردم، از مسئولان. از مدافعان و وفاداران به جمهوري اسلامي، از معترضان از اغتشاشگران. از مذهبي ها، از بي مذهب ها از افراد تحصيل كرده، از كم سواد ها. از زنان، از مردان و …
بعد ببينيد مردم در كدام بخش ها رضايت بيشتر و يا كمتري دارند.
آن وقت نقاط قوت و نقاطي كه فرصت بهبود در آن است مشخص مي شود. اولويت آنها هم مشخص مي شود.
از مردم هم در فرصت هاي بهبود مي توانيد كمك بگيريد كه نظر بدهند و راه حل بدهند.
بعد به مسئولين با نوشتن مقاله به صورت اختصاصي براي رفع مشكلي خاص و يا ارسال پيشنهاد مي توانيد كمك كنيد.
وقتی کسی در قرعه کشی و یا با رانت خودرو میخره 160 تومن میفروشه 500 میلیون این میشه درامد!
نه اینکه طرف به مرور زمان به خاطر بی ارزش شدن پول قیمت ریالی کالاش زیاده شده بهش بگید درامد!
این در اصل دارمد دولت از جیب ملته نه درامد مردم
مهرعلی زاده گفت چی باشیش کلاس امدی کشورا آره کنی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار