بازدید 47342
سه هزار و دویست‌ و نوزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیام مکتوب و تلفنی روحانی به رهبری / واکنش سخنگوی دولت به تلفات توفان زمستانی در آمریکا: اگر در ایران رخ می‌داد تا ماه‌ها سیاه‌نمایی می‌کردند / آیت‌الله مکارم شیرازی: از مسئولان در برابر نرخ دلار هیچ واکنشی نمی‌بینیم / گلایه آیت‌الله جوادی املی از مدیران خوب، اما «بی‌عرضه» و «بداختلاس»

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند سخنگوی سپاه: با نیم ساعت صحبت با افراد فریب خورده، از ما گله‌مند می‌شوند که چرا برای ما زودتر دستاورد نظام را معرفی نکردید / فرجی‌راد: عربستان دوست ایران نیست، دشمن است / حکم دادگاه برای سپیده رشنو مشخص شد /انتقاد ابطحی به جامعه مدرسین درباره موضوعی بحث‌برانگیز / صالح آبادی: دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 28 December 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سخنگوی سپاه: با نیم ساعت صحبت با افراد فریب خورده، از ما گله‌مند می‌شوند چرا برای ما زودتر دستاورد نظام را معرفی نکردید
سردار شریف با اشاره نقش قرارگاه سازندگی سپاه در آبادانی کشور بیان کرد: این قرارگاه یک نوع جدید از سدسازی، اتوبان‌سازی، ایجاد پل و ساخت پالایشگاه‌های نفتی را ایجاد کرده که در جهان خاص و زبانزد و بی‌نظیر است ولی به دلیل ضعف در حوزه رسانه قادر نیستیم با غول رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم. وی با اشاره به اتفاقات پاریس در چند روز گذشته گفت: در چند روز گذشته شاهد اعتراضات شدید در فرانسه هستیم که چند صد تن بازداشت و پنج هزار خودرو آتش گرفت، ولی هیچ رسانه‌ای آن را پوشش نمی‌دهد، زیرا نه اینترنشنالی آن را پوشش می‌دهد و نه هشتگی زده می‌شود. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اغتشاشگران فرزندان ما هستند که فریب خوردند به طوری که با نیم ساعت صحبت، از ما گله‌مند می‌شوند که چرا برای ما زودتر دستاورد نظام را معرفی نکردید، افزود: قدرت را باید طوری اعمال کرد که دشمن لبخند نزده و شاد نشود به این دلیل به بسیجیان و مدافعین امنیت اجازه شلیک داده نشد.

معاون سیاسی سپاه: اگر از کسانی که شعارهای ضد نظام می‌دهند پرسیده شود، معنای دیکتاتور چیست، واقعاً جوابی ندارند
سردار یدالله جوانی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری «جهاد تبیین» را یک فریضه‌ی قطعی و شرعی دانسته‌اند، ادامه داد: امروز جهاد در سراسر کشور به شکل دیگری در جریان است و این‌گونه نیست که مانند دفاع مقدس به جنگ سخت با دشمن بپردازیم. سردار جوانی با اشاره به اینکه امروز دشمن جرات تصرف خرمشهر و بمباران نیروگاه‌ها را ندارد اما تلاش می‌کند تا مغزها و دل جوانان را تصرف کند، تصریح کرد: امروز جهاد تبیین نیروهای انقلابی این است، افرادی را که تحت تأثیر روایت دشمن قرار گرفته‌اند، آگاه و آنها را از چنگال دشمن خارج کنند. معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر از کسانی که شعارهای ضد این نظام می‌دهند پرسیده شود که معنای دیکتاتور چه بوده و چرا آن را با این انقلاب نسبت می‌دهی واقعاً جوابی ندارد که بگوید چون شناختی نداشته و فقط اثرات جنگ ترکیبی بوده است.

وزیر ارتباطات: از استارلینک استقبال می‌کنیم، اما باید قواعد را بپذیرد
اسماعیل زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اینترنت‌های ماهواره‌ای از جمله استارلینک استقبال می‌کنیم، اما باید قواعد را بپذیرند. وی خاطرنشان کرد: سه هزار روستا داریم که هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد. وزیر ارتباطات بیان داشت: ورشکستگی را هم تنها رایتل اعلام کرد. بقیه اپراتورها نیز نامه‌هایی نوشتند که در حال بررسی هستیم. وی عنوان کرد: در مدت اخیر ترافیک بین‌المللی اپراتورها کاهش پیدا کرده، اما محل درآمد این‌ها فقط ترافیک بین‌المللی نیست. بلکه مجموع درآمد آن‌ها افزایش یافته است. زارع‌پور بیان کرد: البته در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای را بررسی خواهیم کرد تا امکانات جدیدی برای اپراتورها اختصاص یابد و مدل‌های جدیدی برای اقتصاد آن‌ها خواهد بود.

روحانی: تلفنی و مکاتبه ای، پیشهادهایی به رهبری و دیگر مسئولان منتقل کرده ام
حسن روحانی، روز دوشنبه در دیدار با جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم از آن‌ها خواست تا پیشنهادها و تجارب خود را درباره طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام استانی و ملی در اختیار مسئولان قرار دهند. رئیس‌جمهور سابق ایران گفت: اینکه چه کسی مسئولیت دولت را بر عهده دارد، مساله فرعی است؛ مساله اصلی پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم است که باید به آن کمک کرد. شاید در حال حاضر برای رفع مشکلات مردم خیلی تاثیرگذار نباشیم اما می‌توانیم پیشنهادهای خود را به افرادی که مسئولند منتقل کنیم. وی افزود: من طی این مدت تلفنی یا مکاتبه ای با مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشور، مواردی را منتقل کرده‌ و پیشنهاداتی داده‌ام. ما کشور و نظام را از خودمان می‌دانیم و وظیفه ملی و وجدانی ما کمک به توسعه و ارتقای ایران و حل مشکلات مردم است، ولو اینکه حرف‌های ما اثربخشی مطلوب نداشته باشد اما تجارب و راهکارهایی که استانداران درباره طرح‌های نیمه‌کاره و حل مشکلات استان حوزه خدمت خود دارند، می‌تواند در اختیار مسئولان قرار داده شود.

آیت الله جوادی آملی به قالیباف: نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب اما بی عرضه و یا بداختلاسی داد
آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، گفتند: اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد. به گزارش انتخاب، آیت الله جوادی آملی، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار آقای محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی بیان داشتند: دو چیز مملکت را نگه می دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود. اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی ها و مسجد سوزی ها. ایشان ادامه دادند: ما دو وظیفه داریم، یکی دعا کردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است. ایشان با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب بی عرضه و یا بداختلاسی داد، اظهار داشتند: حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است که برخی تنها به درد دعای کمیل می خورند، ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری و همچنین جلوی آدم های بداختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

فرجی‌راد: عربستان دوست ایران نیست، دشمن است
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: عربستان دوست ایران نیست، دشمن ایران است؛ اما همسایه‌ است و برای قدرت منطقه‌ای تاثیرگذار باید تلاش کرد رابطه ایران و عربستان خوب شود، ولی همه‌ این اتفاقات به شرایط منطقه‌ای و جهانی ایران بستگی دارد. اگر ایران بتواند ژئوپلیتیک خود را باز کند و بر اساس یک ژئوپلیتیک باز با دنیا تعامل داشته باشد، طبیعتا عربستان و امثال عربستان هم به ایران نزدیک می‌شوند، وگرنه ترجیح نمی‌دهند با ایران کار کنند. عبدالرضا فرجی‌راد تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال، بعد از چند دور مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی که چند وقتی بود مسکوت مانده بود، بار دیگر برای ازسرگیری مذاکرات پالس‌هایی رد و بدل شده است تحلیل شما درباره از سرگیری روابط چیست، گفت: عربستان رابطه و گفت‌وگوهای خود با ایران را براساس رابطه ایران با روابط جهان به ویژه اروپا و آمریکا تنظیم کرده است. یعنی هر وقت سعودی‌ها احساس کنند، مثلا به توافق هسته‌ای نزدیک شدند یا روابط ایران با غرب و اروپا بهبود یافته، سعی می‌کنند به مذاکرات سرعت بدهند و نتیجه‌بخشی داشته باشند.

در مقابل هم عربستان هرگاه احساس کند ایران روابطش با اروپا تیره شده و در انزوا قرار گرفته و فشار غرب روی ایران زیاد  و توافق هسته‌ای هم دور از دسترس است، بازی می‌کنند و آمادگی مذاکرات از خودشان نشان نمی‌دهند. امروز هم ما در چنین شرایطی هستیم. حالا طرف ایرانی تمایلات خودش را نشان می‌دهد. در سفری که آقای امیرعبداللهیان به اردن داشت و در اظهارات سخنگوی وزارت خارجه هم اظهار علاقه شد که هر وقت سعودی‌ها آمادگی داشتند ما هم آمادگی داریم؛ اما من اعتقاد دارم تا مذاکرات هسته‌ای ایران دوباره تجدید نشود و احساس نکنند که می‌خواهد به نتیجه برسد، سعودی‌ها وارد مذاکره جدی با ایران نمی‌شوند.

ایتالیا سفیر ایران را احضار کرد
دفتر «آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا از احضار سفیر ایران در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر خبر داد. وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد که «محمدرضا صبوری» سفیر ایران در رم، برای انجام یک دیدار در روز چهارشنبه فراخوانده شده است.

واکنش انگلیس به بازداشت افراد مرتبط با این کشور در ایران
وزارت امور خارجه انگلیس در پی بازداشت عوامل مرتبط با این کشور و افراد دو تابعیتی در ایران به دلیل نقش داشتن در ناآرامی‌ها، با مطرح کردن ادعاهایی خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران شد.به گزارش وبگاه روزنامه نشنال، دولت انگلیس با تکرار اظهارات مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران خواستار اعمال تحریم‌های حقوق بشری بیشتر علیه آنچه «افراد دخیل در سرکوب معترضان در ایران» می‌خواند، شد. این درخواست از سوی دیوید لامی، وزیر امور خارجه دولت سایه انگلیس پس از آن مطرح می‌شود که هفت نفر مرتبط با دولت انگلیس در ایران بازداشت شدند. گفته می‌شود که برخی از آن‌ها شهروندان دوتابعیتی انگلیسی-ایرانی هستند. لامی با مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر توسط ایران، گفت: حکومت ایران باید از طریق تحقیق فوری توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل بابت هر جنایتی که مرتکب شده پاسخگو شود.

حکم دادگاه برای سپیده رشنو مشخص شد
برادر سپیده رشنو از صدور حکم برای او خبر داد. دادگاه سپیده رشنو را به پنج سال حبس تعلیقی (تعلیقِ مراقبتی) محکوم کرده است. سامان رشنو در صفحه توییتر خود نوشته است: «حکم خواهرم ‎سپیده رشنو پس از رفع اتهام «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء» با سه عنوان اتهامی دیگر؛ «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «بی‌حجابی در معابر» صادر شده است.» برادر سپیده رشنو در خصوص جزییات حکم ادعا کرده است که دادگاه سپیده را ملزم کرده تا در مدت محکومیت تعلیقی پژوهشنامه‌ای در صد و ده صفحه پیرامون وطن‌دوستی، ادب و آسیب‌رسانی به افکار عمومی، با اقتباس از کتاب‌های اعلام شده توسط دادگاه تهیه کند. طبق توییت های سامان رشنو، حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین و کسب مجوز از مقام قضایی به منظور مسافرت به خارج از کشور در ایام تعلیق از دیگر موارد حکم صادره است. برادر سپیده رشنو نوشته است که دادگاه نوشتن چند نقد بر آثار صادق هدایت را از مصادیق تبلیغ علیه نظام دانسته است.

ماموریت رئیس‌جمهور به مسئولان و سخنگویان دولت
رئیس جمهور از همه مسئولان به ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در کنار ارائه گزارش‌های امیدبخش، درباره آن دسته از اقدامات که به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده نیز به مردم گزارش دهند و با اشاره به ضرورت تهیه پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها و اقدامات دولت، مسئولان اطلاع‌رسانی بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و نیز سخنگویان دولت را مکلف کرد، به شکل مستمر برای بهبود نحوه اطلاع‌رسانی از عملکرد دولت برنامه‌ریزی کنند.

نقض حکم پزشکِ محکوم به اعدام
سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور از نقض حکم پزشک محکوم به اعدام و معاودت این پرونده به مرجع رسیدگی کننده، خبر داد.به گزارش ایسنا، دکتر رضا لاری‌پور، سخنگوی سازمان نظام پزشکی در صفحه توئیتر خود نوشت: «برابر اخبار واصله و پیگیری‌های انجام شده به منظور اجرای عدالت، حکم پزشک محکوم به اعدام، نقض و به مرجع رسیدگی کننده معاودت شد. ضمن تشکر از مداقه و تدبیر قوه قضاییه، رسیدگی عادلانه در همه زمینه‌ها مورد استدعاست».پزشک حمید قره‌حسنلو از متهمان پرونده شهادت شهید عجمیان بود که به اعدام محکوم شده بود.

انتقاد ابطحی به جامعه مدرسین درباره موضوعی بحث‌برانگیز
ابطحی نوشت: بی‌ادبانه و خارج از عرف ادبیات حوزوی به اساتید گرانقدری از حوزه گفته‌اند: اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی اما مهم این بود که قبول دارند بسیاری از اساتید حوزه و حقوقدانان اعدام‌هایی این چنینی با حکم محاربه و افساد را قبول ندارند. مجمع‌ عمومی جامعه مدرسین بیانیه‌ای داده که البته می‌گویند خیلی از اعضای جامعه مدرسین آن را گردن نمی‌گیرند. در آن بیانیه درخواست تداوم جدی‌تر اجرای اعدام*شده‌اند.این، هم اهانت به سیستم قضایی است که زیر فشار است و هم لگد زدن به حوزه و روحانیت کم جان است که گویا دین اینان لذتی از کشتن دیگران می‌برد که نگو. اما مهم‌تر از همه این‌ها این است که خودشان اعتراف کرده‌اند، آنها همه حوزه و دین نیستند. واقعاً هم نیستند. درست است بی‌ادبانه و خارج از عرف ادبیات حوزوی به اساتید گرانقدری از حوزه گفته‌اند: *اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی اما مهم این بود که قبول دارند بسیاری از اساتید حوزه و حقوقدانان اعدام‌هایی این چنینی با حکم محاربه و افساد را قبول ندارند. روحانیت و دیانت، تا افرادی دارد که در برابر افکار عمومی می‌ایستند و تنها سخنگوی جریانات افراطی هستند و از رحمانیت دینی غافلند نیاز به دشمن ندارد. همه می‌دانند رویه خدایی در مورد دما و خون احتیاط است، نه تشویق و هورا کشیدن برای اعدام بیشتر.

واکنش سخنگوی دولت به تلفات توفان زمستانی در آمریکا: اگر در ایران رخ می‌داد تا ماه‌ها سیاه‌نمایی می‌کردند
سخنگوی دولت با اشاره به جان‌باختن ده‌ها تن در آمریکا بر اثر توفان زمستانی گفت: اگر همین اتفاق در ایران رخ داده بود، بنگاه‌های رسانه‌ای تا چندماه دست از سیاه‌نمایی و القای ناکارآمدی برنمی‌داشتند. علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:‏ «ده‌ها کشته و قطع برق هزاران خانه با سرما در آمریکا؛ هرچند مصرف بهینه یک ضرورت ملی است و مشکل انرژی هم ممکن است هرجایی اتفاق بیفتد، اما اگر همین اتفاق در ایران رخ داده بود، بنگاه‌های رسانه‌ای تا چندماه دست از سیاه‌نمایی و القای ناکارآمدی برنمی‌داشتند.»

آقای رئیسی! تا میدان فردوسی راهی نیست
روزنامه فرهیختگان در گزارشی با تیتر بالا نوشت: «در روزی که تابلو‌های دلار و سکه در فردوسی و کریمخان به رکورد‌های ۴۰۰۰۰ تومانی نزدیک شده است و باید در ژانر وحشت نشانه‌شناسی شوند رئیس‌جمهور می‌گوید دلایل گرانی کالا شفاف بیان شود! یعنی درست زمانی که مردم انتظار دارند بالاترین مقام اجرایی کشور اقدام موثری برای حل مشکل انجام دهد، آقای رئیسی گزاره‌ای را می‌گوید که یعنی مساله دقیقا همان اصالت بازنمایی است نه خود واقعیت، همین حالا در نرم‌افزار‌های مسیر‌یاب فاصله فردوسی و پاستور را بررسی کنید کلا ۳۶۰۰ متر باید راه بروی که با پای پیاده می‌شود ۴۰ دقیقه. ظاهرا دور بودن از واقعیت به مثابه سفری روحانی است که بعد منزل در آن اهمیتی ندارد. این فهم از مساله هیچ پالسی به جامعه برای ایجاد تغییر مثبت نمی‌دهد، تنها تلقی‌ای که افکار عمومی آن‌هم در خوشبینانه‌ترین حالت از این سخنان می‌کند آن است که این دولت هم مانند دولت‌های قبلی فهمی ساده‌سازانه از حکمرانی خصوصا در اقتصاد داشته و حالا مجبور است صورت‌مساله را به گونه‌ای که عذاب‌وجدان نداشته باشد تغییر دهد، آن‌هم در شرایطی که نماد‌های این فهم ساده‌سازانه از اقتصاد یعنی کسانی که می‌گفتند می‌توان با یک‌میلیون تومان شغل ایجاد کرد یا با تزریق ۳۰۰ میلیون دلار بحران ارز را حل کرد یا آن‌ها که می‌گفتند دولت بعد هر دولتی که باشد همین که مستقر شود مشکل تورم حل می‌شود و... در این شرایط خطیر مسئولیت‌های مهمی در دولت دارند.»

صالح آبادی: دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد نوسانات قیمت دلار در بازار گفت: آنچه عایدی دولت است، از محل عرضه دلار در سامانه نیماست. در واقع سامانه نیما ثبات دارد، هم عرضه ها  و درآمد دولت خوب است؛ بنابراین، دولت هیچ انگیزه ای برای افزایش قیمت دلار ندارد و قطعا تکذیب می شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی: از مسئولان در برابر نرخ دلار هیچ واکنشی نمی‌بینیم
آیت الله مکارم شیرازی گفت: در مسائل اقتصادی گرفتار اموری هستیم که تبدیل به معما شده است. وقتی می شنویم که مثلا دلار فلان مقدار شده، هیچ واکنشی از مسئولین نمی بینیم و حتی ابراز هم نمی کنند که ما وضعیت را درست می کنیم و نمی گذاریم به این صورت بماند و به سادگی از کنار قضایا عبور می کنند.

ارزش «پول سوریه» سقوط کرد
یک صرافی در دمشق به سی ان ان گفت که نرخ کنونی ارز در بازار سیاه ۶۹۲۰ لیره سوریه در برابر دلار است. هفته گذشته ارزش مبادله در برابر یک دلار به ۶۰۰۰ پوند سوریه رسید، در حالی که بانک مرکزی سوریه نرخ ارز را در وب سایت خود حدود ۳۰۰۰ پوند در برابر دلار تعیین کرده است. لیره سوریه از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۱، زمانی که ارزش دلار به ۴۹ لیره سوریه رسید، ۹۹.۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

روایت وزیر صمت از نگرانی دلالان خودرو
فاطمی امین با ابراز امیدواری به تصویب هرچه سریع‌تر مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است و دلالان نگران اجرای این نوع مالیات هستند.

وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می کند، مردم به دنبال حفظ ارزش پولشان هستند
وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می کند، مردم به دنبال حفظ ارزش پولشان هستند. به همین دلیل به دنبال کالایی می روند تا ارزش پولشان حفظ شود. وی ادامه داد: صنعت خودرو یک بیماری زمینه ای دارد که عرضه و تقاضای آن با هم برابر نیست و فرصت سوداگری در آن وجود دارد. وی افزود: قیمت ارز از پنج مسیر بر قیمت های داخلی اثر می گذارد؛ مسیر اول مواد اولیه است که از خارج از کشور وارد می شود. وقتی قیمت ارز بالا می رود، قیمت لاستیک های وارداتی بالا می رود و روی بازار سیاه داخلی اثر می گذارد.


واکنش یک کانال تلگرامی به نرخ دلار: «قفلی زدی روی ۴۳ بابا برو روی ۴۴ و ۴۵»!
امروز یکی از این کانال‌های غیررسمی تلگرامی در گاف بزرگ و عجیب خود، پس از اعلام نرخ‌های غیرواقعی ۴۳ هزارتومانی دلار، نوشت: «قفلی زدی روی ۴۳ بابا برو روی ۴۴ و ۴۵». این گاف بزرگ که ابعاد جدیدتری از ماجرای دلار تلگرامی را افشا کرد، در حالی رقم خورد که این کانال‌ها حتی در روز سه‌شنبه ششم دی ماه که تعطیل بود هم قیمت لحظه‌ای دلار را با اعداد بالا اعلام می‌کردند و مدعی انجام معاملات نقدی و فردایی در این قیمت‌ها و در روز تعطیل بودند. /ایبِنا

واکنش وزارت صمت به خبر تعطیلی ۵۰ کارخانه سیمان
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه کمبودی در مورد سیمان در کشور وجود ندارد، گفت: در صورتی که دو ماه و نیم سیمان تولید نشود مشکلی برای تامین این کالا در کشور وجود ندارد. امیری درباره وضعیت تولید سیمان در کشور گفت:  این که گفته می شود پنجاه کارخانه سیمانی به دلیل نداشتن مازوت یا گاز از تولید دست کشیده اند به هیج عنوان صحت ندارد، دروغ محض است چون همه آنها در حال فعالیت هستند.

ماجرای عجیب تولید بنزین در پتروشیمی‌ها
حسینی رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، درباره استفاده از محصولات پتروشیمی به عنوان سوخت تصریح کرد: ما هیچ وقت بنزین پتروشیمی نداشته‌ایم. برخی شرکت‌های پتروپالایشی مثل نوری، بوعلی، شازند و اصفهان ظرفیت تولید فراورده‌هایی شبیه بنزین و یا اینکه نفتایی تولید می‌کنند که قابلیت استفاده در تولید بنزین را دارند. زمان دولت احمدی‌نژاد از ترکیباتی برای تبدیل به بنزین استفاده می‌شد، اما رعایت نکردند و بنزن زیادی مورد استفاده قرار گرفت. هرچند اکنون از فرآورده‌های پتروشیمی مثل رافینت، لایتن و نفتا برای بنزین استفاده می‌شود، قطعا بنزن که خطرناک است استفاده نمی‌شود. با این که این بنزین یورو ۴ نخواهد بود و یورو ۳ است، نمی‌توانیم بگوییم که خطرناک و سرطان‌زا است. وی با بیان اینکه قطعا بنزین یورو ۳ تولیدی در پتروشیمی‌ها کیفیت لازم را ندارد، تاکید کرد: آمار صادرات پتروشیمی نوری نشان می‌دهد بخشی از فراورده این واحد پتروشیمی را برای تولید بنزین خریداری می‌کنند، به طوری که سال گذشته ۳۲ میلیون تن فراورده نفتی و میعانات صادر شد و امسال به شدت کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد که بخشی از فرآورده‌ها، یا ذخیره و یا با بنزین پتروشیمی‌ها مخلوط می‌شود. /ایلنا

فرمان پوتین برای قطع فروش نفت روسیه به برخی کشورها
ولادیمیر پوتین فرمان واکنش روسیه به طرح سقف قیمتی غربی‌ها برای محموله‌های صادراتی نفت خام این کشور را امضا کرد؛ بنابراین، عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی به کشورهای پایبند به طرح سقف قیمتی را از یکم فوریه ۲۰۲۳ میلادی (۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱) پنج ماه ممنوع می‌کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۷
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۵۹
آقای روحانی ! باز پیدات شد ، کلیدت کجا است !؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
آقای روحانی یکبار لز خواب بلند شد دید بنزین گران شده است. آقای رئیسی هر روز تعجب زده می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
دیدیم طعم شیرین عدالت چه گلی به سرمون زد
واکنش سخنگوی دولت به تلفات توفان زمستانی در آمریکا: اگر در ایران رخ می‌داد تا ماه‌ها سیاه‌نمایی می‌کردند
این همه کشته بر اثر تصادفات تو ایران رخ میده کسی سیاه نمایی کرد در خارج
پنج هزار خودرو آتش گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عجب!همینه دیگه کسی به خبرهای شما اعتماد نداره
جناب روحانی شما فرصت داشتید ساختار اقتصادی را اصلاح کنید ولی دنبال بیرون از کشور بودید و جواب آن را هم گرفتید
اما دولت و بانک مرکزی محترم از فشارهای سیاسی که بعصا از سر نابلدی هست و می‌گویند عقب نشینی نکنید و مدیریت ارزی شناور و عدم دستکاری و سرکوب ارزی را دنبال کنید تا فاجعه و شوک اقتصادی در سال های آینده دچار نشویم
کار رسانه های دشمن همین هست اول شست و شوی مغزی می دهند و بعد که کامل تخلیه شد اعتقادات جدید رو می آید به طوری که نه تنها علیه کشور می شوند هیچ علیه دین و خدا هم می شوند
جناب مکارم! مسئولان در برابر چی تا حالا عکس العمل نشان دادند؟ تنها عکس العملشان فقط در برابر تورم موجود در کشور بود که دارند آن را به ابرتورم تبدیل می کنند.
اگر میخواهید ملتی را نابود کنید و همه چیزش را بگیرید ارزش پول ملی ان کشور را نابود کنید نیازی به بمب و موشک زدن نداره
کشورهای گستاخ را ادب کنید و مقابل به مثل شود تا در امور داخلی ایران فضولی نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
بله. اگر واقعاً موقعیتی داری لطفاً هر چه سریعتر با اقدام عملی آمریکا را سر جای خودش بنشانید. شعار الکی کافی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
ما هم بهتره تو کار کشورهای منطقه دخالت نکنیم!!
جناب روحانی ۸ سال اون مطالبی که به رهبر نوشتی رو عمل میکردی به غیر از بی تدبیری و ناامیدی از دولت توچیزی ندیدیم.
سردار، توی ساخت سد که توی دنیا زبانزدید
سد نیست اینها ای که طراحی کردید،آب شور کنه
نمونش هیچ جای دنیا هم گیر نمیاد
اقای رییسی از شش سال پیش از صدا و سیما و تریبونها مشغول تبلیغ برای کارهای نکرده شما بودند هنوز هم که به وعده ها نرسیدید الان برای کارهای ناقص هم انتظار تبلیغ دارید ؟!!! بابا اشتها
سخنگوی سپاه: با نیم ساعت صحبت با افراد فریب خورده، از ما گله‌مند می‌شوند که چرا برای ما زودتر دستاورد نظام را معرفی نکردید) واقعا ادم هنگ میکنه چه جوابی باید به ایشون بده !!!!
رئیس بانک مرکزی می گوید دولت انگیزه ای برای افزایش دلار ندارد ولی گویا انگیزه ای هم برای کنترل آن هم ندارد، شایدهم توان کنترل ندارد و از دستش در رفته است.
آقای صالحی به مردم بفرمایید چرا؟چرا؟چرا؟ انگیزه یا توان کنترل ندارید. پاسخگو باشید؟
لطفاً این دستاوردها را به طور عمومی منتشر کنید تا هیچ معترضی نماند.
همه قیمتهای کشور از خوراکی و مسکن و غیره روی این قیمت بازار ازاد بسته می شود. بنظر شما چرا قیمت اینها ملاک کل کشور است؟ عملکرد دولت و بانک مرکزی در این یک ماه که دیگر خبری هم از اغتشاشات نیست چه بوده است؟؟
دریغ از یک خبر خوب
انگار بعداز روحانی دوره اصحاب کهف توکشور گذشته یادش بخیر چه روزلی خوبی ارزونی بود امید بود الان نه دیگه فقط باید بدویم تا از گشنگی نمیریم
تابی امروز بورس را نگاه کردی ؟
حالا اگه منفی بود که توی بوق و کرنا میکردی ..
دلار میره رو 50
در خبرتان آورده اید که عربستان نمی تواند دوست ایران باشد حال علت چیست ؟ علت این است که نظام عربستان نظامی وابسته و اربابان آنها آمریکایی ها هستند ولی ایران کشوری مستقل و خودکفا است پس همان طور که استقلال و وابستگی دو مقوله متضاد هستند، ایران و عربستان هم تا مادامی که عربستان وابسته آمریکا یا به قول خود آمریکایی ها گاو شیرده آنها باشد، نمی توانند دوست هم باشند ولی ایران می تواند با ایجاد روابط تجاری و دیپلماتیک گسترده با سایر کشورهای مستقل منطقه و دنیا، همین عربستان را هم تا حدود زیادی رام کند.
دمت گرم اقایان روحانی و ظریف حيف شدین به خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
هرچی میکشیم از همون روحانی وبخصوص ظریف میکشیم
فکر کردین کاری برای بانک مرکزی دارد که نرخ را بیاورد پایین آن هم با بدترین روش که ارز پاشی هست و منابع نابود شود و نرخ ثابت شود برای چند سال؟ یا فکر کردین کانال ها قیمت می‌گویند خیلی کاری می توانند بکنند؟ یا افراد مخصوص ندارد در همان کشور ها که قیمت بدهند و با یک حرکت کل این افراد را در حاشیه ببرند؟ فقط الان هنوز وقتش نشده و همان طوری که در این دو ماه یک کله بالا رفته یک کله پایین می آید اما در نرخ جدید که زیر 30 هزار تومان نیست و مساوی با تورم
آقای سخنگوی دولت اگر سرما و برف امریکا در ایران یود خدا می داند چه تلفاتی میدادیم ضمن اینکه اونها لااقل نگران هزینه های درمان و خوراک و پوشاک و اجاره خانه و بیکاری نیستن. بجای رصد اخبار امریکا ، نه مشکلات کشور برسید. گوشت سردست امشب کیلویی 365 تومن!!!
کلا مملکت بدون دستور و هدف و علم اداره می شود، الفاتحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
تابستان ۹۷ یکی از نمایندگان مجلس پیشین با همین تابناک مصاحبه کردبود و همین را گفته بود
قیمت دلار بصورت غیرواقعی 44 تومن، سکه بصورت غیرواقعی 21/400 ولی قیمت گوشت بصورت واقعی 365 تومن!!!! خود را بخواب نزنید!!!
احتمالا سقوط ارزش پول سوریه هم متاثر از سقوط ارزش پول ماست.
وزیر صمت گویا از مریخ تازه به ایران آمدند!! عزیز بزرگوار ملت نگاه کنن که هر روز ارزش پولشان کمتر بشه! چون شما وزیر باشی!!!خب معلومه پولش رو به ارز طلا و ملک تبدیل میکنه تا بدبخت نشه.بجایی که دولت نزاره ارزش پول ملی پایین بیاد و دلار بالا نره ، از مردم میخوای دوزار پولشان هم از دست بدن!!!
صالح آبادی: دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد... دقیقتر بگیم دولت هیچ کنترلی روی قیمت دلار ندارد!
ی امامزاده صالح سیل اومد اندازه کل طوفان امریکا تلفات داشت
خدارو شکر که همه قوا یکدست هستند و هیچ بهانه ای برای توجیه وجود ندارد!! وضوح ناکارامدی و ضرورت تجدیدنظر اساسی!
دوشواری؟؟؟؟
دوشواری نداریم که ....
نظرات مردم ؟؟؟
نه بابا
تابناک به هیج وجه سانسور نمیکنه.
واقعا که خیلی .....!
آقای روحانی در زمان شما دلار بیش از 7 برابر شد. حالا اگر زمان آقای رئیسی هم هفت برابر شد اونوقت صحبت کنید!
پارسال اسفند ماه بازنشست شدم ولی هنوز پاداش پایان خدمت را دریافت نکردم زمان بازنشستگی دلار ۲۷,۲۸هزار تومان بود الان ۴۴هزار تومان یکم بیشتر از دستاوردتون برامون بگید
بله اپراتورهای تلفن همراه وقتی نمیتوانند از اینترنت سود برند با چراغ سبز وزیر تعرفه ها را بالا میبرند
بسلامتی و مبارکی و میمنت دلار امروز وارد کانال ۴۴۰۰۰ تومان شد
و اما عکس العمل رییس کل بانک مرکزی نسبت به جهش چشمگیر نرخ دلار چه بود؟!!!
کافیست مصاحبه امروز رییس کل بانک مرکزی را ببینید
خیلی ریلکس دستاشو کرده تو جیب شلوارش و داره لبخند میزنه ! انگار نه انگار اتفاقی افتاده !!!
آقای روحانی ۸سال دولت دستت بود کاری نکردی و همه چیز حتی آب خوردن را به برجام گره زدی ،حالا دلت برای مملکت سوخته ؟ شما گفتی ما قبول کردیم !
آخه چرا دستاوردها را اعلام نمی‌کنید. آخریش کرونا یاب بود
یادی کنیم از طرفداران رییسی که میگفتن رییسی بیاد و بساط روحانی جمع بشه حتما محاکمه ش می کنن
عجب محاکمه ای کردن
وقتی دولت قبل خرید هواپیمای ایرباس را که نیاز واقعی کشور بود سفارش داد همین کسانی که الان در تامین خودرو مردم موندند
خرده می گرفتند که برای کمپانی ایرباس و کشورهای اروپایی دولت روحانی شغل ایجاد کرد
حالا چی .دولت رئیسی برای شرکت خودرو سازی هیوندا شغل ایجاد نمی کند.؟؟
تا فردا سلام دلار ۴۵ هزاری
و همچنان یک مشت حرف کاملا منطقی و مفید از همه مسولان در تمام رده ها خدایا شکرت که ما را در این مملکت در این زمان فرستادی
آيت الله مكارم : از مسئولان در برابر نرخ دلار هيچ عكس العملي نمي بينيم !!
--------------------------------
-- ها ؟ مسئول مربوطه در مورد وضعيت اين چنيني ارز نظرتان چيست ؟!
-- عرض ؟ ... هيچ ! ... هيچ عرضي ندارم !!!
--- اما برادر مسئول ، خدمت تان عرض مي كنم كه در هيچ نقطه كره ارض ، قيمت ارز اين چنين سر سام آور بالا نمي رود ! ... اين وضعيت خيلي مطلبه برادر ! ملتفت موضوع باش !!
فرجي راد : عربستان دوست ايران نيست ، دشمن است !!
--------------------
جناب اديبان ببخشيد مصدع اوقات شما شدم ، اين شعر از كيست ؟ :
« جايي كه برادر به برادر نكند رحم
بيگانه براي تو برادر شدني نيست » !!
-- از مولانا هست مجيد آقا !
-- خيلي خوب گفته ! ... بايد با آب طلا نوشت ... خيلي ممنون جناب اديبان ، مستفيض شديم !!
آقایون مسئول چاره اندیشی دلار کنید. من دانشجو هستم حقیقتا ادامه تحصیل خارج از کشور با این نرخ برای من غیرممکن شده. دست دلالان رو کوتاه کنید دلار سهمیه ای به دانشجویان و وارد کنندگان بدهید تا حجم مبادله آزاد کم شود و نرخ پایین بیاید.
آره ایلان ماسک با یه کیف زیر بغلش تو راهروهای وزارت ارتباطات دنبال مجوز میاد.
اقاي جهرمي بهتر است براي الودگي هوا تو كشور خودمون چاره كنيد تا برف تو امريكا، به عنوان شخصي كه ٢٥ سال ايران زندگي كرده و ١٠ سال امريكا و با توجه به شغلم كه تو همين زمينه هست، اگه بعضي از اين رويدادهاي طبيعي امريكا حتي بارون تو ايران اتفاق بيفته بايد فاتحه مملكت رو بعدش خوند. امور دنيا خلاصه نميشه به اون چيزايي كه تو پل مديريت درس ميدن
ماموران دولتی در خارج کشور بالغ بر ۴۵۰۰ یورو حقوق میگیرن ، یعنی ماهانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان!!!! دولت در این اوضاع باید بازنگری کنه در این مورد...هزینه کارمندان دولت در خارج کشور متوسط ۱۰۰۰ یورو بیشتر نیست مابقی پس انداز باد آورده از بیت المال مردم ناراضی است(ضمنا برای هر کارمند دولتی مبلغ هزار تا هزار و پانصد یورو غیر از حقوق ۴۵۰۰ بوریس هزینه اجاره مسکن داده میشه!!!!
دلار۴۴۰۰۰
قواعدی برای اینترنت استارلینک وجود نداره و اینترنت آزاد و بدون فیلترینگ در دسترس مردم قرار میگیره
دولت رییسی دولت ما می‌توانیم خورش رو نامید
واقعا میتونی تو یک ماه خودرو رو دوبرابر کنی
واقعا میتونی دلار رو ۱۰۰ درصد افزایش دهی
واقعا میتونی کشور رو وارد بحران کنی
واقعا میتونی سفره ملت رو خالی کنی
استعفا بده ابراهیم تو نابود میکنی کشور رو
جهرمی نیاز به انتقاد از کشوری که گرین کارتش داری نیست
عرضه داری واسه این مملکت یه کاری بکن
قیمت دلار 45 هزار تومن!! اغایون بی عرضه چه حرفی دارن؟
قیمت دلار 45 هزار تومن و به سوی 50 هزار تومن، در واقع مملکت ورشکست شده
مردم از تغییر و بهبود شرایط و تغییر رفتار اغایون تصمیم گیر نا امید هستن، حواستون باشه
خبر تعطیلی تولیدی ها و کارخانه ها کاملا درسته و خبر از شرایط و اتفاقات سهمگین آینده میده
مسوولان بی عرضه و‌حراف و دلار گران مردم را بیچاره کرده
وای ای وای همش دروغ ،مگر میشود دولت از افزایش نرخ ارز منفعت نداشته باشد؟ از وزیر تا رئیس بانک مرکزی تا سخنگو همه دروغ میگند
وقتی در زمان تحویل و تحول بین اقای خاتمی و اقای احمدی نژاد ، قیمت هر دلار امریکا ۸۲۶۰ ریال بود و امروز ه به قیمت ۴۳۰،۰۰۰ ریال رسیده است
این تفاوت ارزش پول ملی را فقط به فقط ، سقوط ارزش پول ملی ، نمیتوان گفت
معنی دیگری دارد که گفتنی نیست و فقط فهمیدنی است
خدا خیرت بده ۴۴ سال وقت داشتید این دستاوردها را به این مردم بگی که فریب نخورند، گذاشتی حالا میگی! خوب این همه وقت چه کار میکردید؟!!
خوب اگه چند دقیقه صحبت اینقدر روی معترضان تاثیرگذاره، چرا تو یه لایو اینستاگرامی برای عموم اونها صحبت نمیکنید که مشکل کلا حل بشه.
آقای رییسی ملت ۸ میلیون نیستند مردم ۸۰ میلیون هستند که نه اهل هیاهو هستند که اسلحه دارن نه پول دارن و نه قدرت لطفا چهار نفر روزبروز رو مردم مپندارید
دلار ۴۳هزار تومان شد آقای رییسی استعفا بده ؟ تو قول دادی به پروم که ارزش پول ملی رو زیاد خواهی کرد ؟؟ یادت هست میگفتی خدایا شکر ما رئیس جمهور نشدیم تا دلار ۵ هزار شد
تو این سه ماهه اخیر، دلار از ۲۸۰۰۰ تومن رسید به ۴۳۰۰۰ تومن!!! دولت هیچ کاری نمی کنه! رسماااا هیچ کاری نمی کنه. بستهههههه. بستههههههه .بسسسسسستههههههه. اینترنت که به هیچ دردی نمی خوره، بی کاری رسیده به مرحله ای که تصورشم نمی کردیم. دلارم که روز به روز بالاتر. ماشینم که کالای لوکس. اجاره خونه هم که حتی فکرشم نمی شه کرد. این دولت قوی بود که همه ازش دفاع می کردین؟ دو سال نشده اندازه چندین سال بدبختمون کرد. بهونه هم که همیشه دولتای قبلیه. نه، از دید مردم ناتوانی و ضعف دولتهه، البته مجلسی که هیچ چیزی ازش در نمیاد هم شریک جرمه
چرا‌ نباید‌ روسای قوا و افراد بلند پایه‌ همه بنشینند و برای‌ حل‌ برجام‌ و بهبود‌ روابط‌ با دنیا‌ و گشودن‌ گره های اقتصادی‌ کشور فکری بکنند‌ ؟!!
روزبروز‌ وضع اقتصادی و به تبع آن سایر شرایط‌ زندگی برای مردم‌ بد و بدتر داره میشه‌ !
آقای سخنگوی دولن مرحومان ! نگران نباش رکورد تلفات طوفان گرانی شما حالا حالاها از آنِ خودتون هست ،این افتخار حالاحالاها برای شما هست وفقط به اسم شما ثبت میشه !!!
آیت الله جوادی آملی به قالیباف: نباید مسئولیت اجرایی را به آدم های خوب اما بی عرضه و یا بداختلاسی داد

سخنی که با آب طلا باید نوشت
عامل خوشبختی و بدبختی یک کشور فقط و فقط مردم اون کشور هستن.مسئولین هر کشوری آینه ی مردم همون کشور هستن.مردم ایران به عمد در بی سوادی نگه داشته شدن و همیشه انتخاب های اشتباه کردن.
به آینده امیدی نیست.
چرا اين نيم ساعت صحبت را در تلوزيون پخش نميكنيد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
قیمت گاز در اروپا به 80 یورو برای تولید یک مگاوات برق کاهش یافت! پائینتر از قبل از حمله نظامی روسیه به اوکراین!!!!
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
صحبت می کنید یا تفهیم می کنید !!!!
مردم را ساده فرض کرده اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
من یک کشاورز باغدار زحمتکشم



محصول دست رنجم پرتقال رو ازم پنج تومن نمیخرن.


دیروز رفتم یدونه پفک برای نوه ام بخرم یارو گفت بیست هزار تومان



یعنی چهار کیلو پرتقال یه دونه پفک؟



دردمو به کی بگم؟






خدایا کجایی؟
اقدام هماهنگ کانالها و ....در ساعتی بالابردن قیمت دلار هماهنگ شده و با برنامه ریزی است و از کجا خط میگیرند تقریبا مشخصه ، همونایی که تا یکی دوسال پیش خودشون مسئول بودند و حالا چهره منتقد گرفتن همونایی که شایعه دلار چهل تومنی شش ماه پیش رواج دادند
اقای روحانی دولت فعلی داره ماهی بیست هزار میلیارد تومن از بدهی شمارامیده پولی که میتونست مردم مسکن داره کنه
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
یعنی اون دروغ یزرگ چهار میلیون مسکن رو روحانی خراب ش کرد ؟ خب این رو رییسی نمی دونست وقتی دولت رو تحویل گرفت ؟
کجل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
حسن روحانی باان کابینه اش حق هیچ گونه نظری را ندارد تمام
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
فکر نمی کنید دیگر وقت این حرف ها تمام شده الان وقت عمل است نه وقت من نبودم دستم بود
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
هر مزخرفی را که به دروغ به روحانی نسبت دادند قبول می کنی؟
دروغ استخوان ندارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
سایبری خان اگه دولت رئیسی بدهی دولت روحانی را می داد سدا و صیمای میلی مانند نماز های یومیه روزی ۱۷ بار این مهم را تو بوق و کرنا می کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
فارغ التحصیل امام صادقی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
عجب!!! تو چقدر با هوشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
آقای رئیسی وقتی داشت تو انتخابات وعده و قول میداد شرایط کشور رو میدونست.پس هیچ مشکلی ربطی به دولت قبلی نداره
و اگر نمیدونسته و قول داده که دیگه بدتر
سخنگوی سپاه،ما عاشق ایران هستیم.میشه لطفا بگین چرا با این سطح از پیشرفت هنوز تکنولوژی استخراج گاز از میادن مشترک گازی با قطر،عربستان و...نداریم؟
نیروگاه های کشور تماما فرسوده شدن و بازدهی بسیار پایینی دارن.
این فقط یکی از هزاران مشکل وحشتناک کشوره.
عجب متلکی به قالیباف انداخت
این دولت در قبال مساله معیشتی مردم کر و کور است و قرار نیست کاری انجام دهد. می رمایند مقصر مردمند !
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
دولت تماشاچی و بی کفایت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
اول سال اون جراحی اقتصادی و توجیه برای حذف ارز ترجیحی و اینکه هیچ اثری در قیمت‌ها ندارد حالا هم گرانی دلار و دیکر هیچ
دلار 44000 تومنی گرانی دستاوردها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
شیش کلاسه تنوانست اقتصاددان ها را به خط کند :-)
دمای منفی ۴۸ درجه ایران؟ شما؟ خدا نکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
بگذار ایران یک متر و نیم برف بیاد بعد ببین اصلا کسی زنده میمونه
ارژش ریال در انحصار بانک مرکزی است اگر ریال سقوط میکند سیاست بانک مرکزی این است. اما اگر نمی دانند چرا دارد سقوط می کنند ... واویلا!
از خواندن این صحبتها آنهم از سوی مسئولان، سر آدم گیج میره. اینا چی میگن؟؟
خخخخخخ روحانی به رئیسی تقلب میرساند...
واکنش احتمالی آقای رئیسی در خصوص قیمت ارز:
مسئولین برای مردم توضیح دهند !!!
واکنش احتمالی آقای رئیسی در خصوص گرانی:
مسئولین برای مردم توضیح دهند !!! مثلا برای این گران شده ، چون دلار گران شده !
حالا سوال ؟ چرا دلار گران شده ؟
مسئولین برای مردم توضیح دهند !!!
بابا نمی توانی ، بگو من نمی توانم ، اشتباه کردم آمدم این مسئولیت را بعهده گرفتم !
به سخنگوی دولت بفرمایید کسی سیاه نمایی نمیکنه ! ملت دارن حقایق اقتصادی و مدیریتی مملکت رو میبینن
گفتن حقیقت سیاه نمایی کردن نیست
درمورد مالیات بر عائدی یه موضوعی رو عرض كنم
چرا دلال باید نگران این نوع مالیات باشه؟ زمانی كه انتقال سند انجام نمیده؟؟
درسته؟ یا اشتباه میكنم؟
والله تو هر کشور دیگه ای که ادعای دموکراتیک داره این اوضاع بی ریخت و آشفته وجود داشت دولت منتظر نمی موند بهش بگن خودش با متانت استعفا می داد اینجا نابود شدن ملت همه دار و ندارمون سوخت دولت تازه می خواد شفاف کنه دلایل گرانی رو؟؟؟!!! نمی خواییم ما همه چیز مثل روز روشنه دولت از رئیس جمهور تا همه وزرا و کل مجلس ناکارامد به درد نخورن والسلام
یک دلال عادی دلار روزانه با آوردن حداقل ده نفر فقیر از حاشیه تهران با کارت ملی و درداخت یک نهار و پانصد هزار تومان وجه نقد به صف خرید دلار دو هزاری روزانه سود هنگفتی از این هرج و مرج اقتصادی از سفره مردم کاسبه
، این بهش میگن اقتصاد پویا
هرکه فهمید این متن راجع بنزین پتروشیمی چه گفته است لطفاً توضیح دهد!!!!
نشریه اینترنتی آئروتلگراف : 4 فروند هواپیماهای ایرباس ۳۴۰-اس ترکیه که سه سال هم بیشتر از مدت زمان مجاز پرواز کرده بودند، سر از ایران در آوردند! این ایرباس ها از سال 2019 در آن کشور زمین گیر شده بودند!!!
سخنگوی باهوش دولت، اگر اون سرما به ایران می آمد شما هم زنده نبودی که بامزه بازی دربیاوری.
سرمای آمریکا منفی 25 درجه است اقای محترم نه منفی 4 یا منفی 5 مثل ایران! همون هم که گاز ادارات و کارخونه ها قطع میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
منفي 46 شده بود....
سخنگوی دولت در مورد گرانی و بی ارزش شدن پول ملی حرف بزن که هزاران بار بدتر از بدترین طوفان هاست.
کو فریاد رس .دلار 43.3 .امید ما به چی باشه .
فقط حیف از عمر و سرمایه رفته ما......
حسن روحانی باید محاکمه بشه واسه ترور اقتصادی نه اینکه با رهبر بزرگ ایران تلفنی صحبت کنه
بدلیل سقوط ریال
۶ کلاسه استعفا نماید
چرا اقتصاددانا به خط نمیشن ؟!
سکه ۲۲
دلار ۴۲
افرین . با همین دست فرمون ایشالا دلار می شه 80 هزار ظرف شش ماه دولت هم تقصیر گردن نمی گیره و هی ادعا می کنه که اینا کار دشمنان هست و از این دسته حرف ها ... در آخر مردم از گرسنگی و فقر به خوردن برگ درخت رو می اورن و داستان تا سالیان سال ادامه پیدا می کنه یادتون نره اول بود هزار بعد شد 3 هزار بعد 5 و و10 و 12و 20 و حالا 40
این جماعت حتی نتونسته ارزش ریال رو بیشتر از ارزش ارز سوربه کنه
چه وضعی درست کردین... کاسه صبر مردم لبریز شده
پیاز وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد

با شروع فصل زمستان باز هم قیمت پیاز نجومی شد. تا جایی که در برخی مناطق پیاز با قیمت بالاتری نسبت به موز عرضه می‌شود. این محصول نیز همچون دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان شده است.

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
:))
شش کلاسه اگه همت و پشتکار دلار رو داشت الان فوق دکتراش رو گرفته بود
آقای سخنگوی دولت بابا جان شماها خیــــــــــــلی خوب هستید!!!!!! و آمریکا خـــــــــــــیلی بد. فقط نمی دانم چرا یک دلار آمریکا امروز شده معادل 440000 ریال پول به اصطلاح ملی شما.
طرف پرایدش از ۵۰ میلیون شده ۳۰۰ میلیون خوشحاله که پولدار شده میره پیاز بخره شده کیلو ۴۰ هزار تومان میگه چرا دولت به فکر مردم نیست بیشتر مردم اینطوری فکر میکنند فقط منافع خودشون رو در نظر میگیرن
حسن روحانی به جای اینکه به علت سوء مدیریت و خیانت به ملت و ده برابر کردن قیمت دلار و کاهش یکباره و بی سابقه ارزش ریال و ورشکستگی اقتصاد کشور و نابود کردن طبقه متوسط و به فنا دادن معیشت اقشار ضعیف الان به عنوان متهم در دادگاه محاکمه و مجازات شود حالا دست پیش را گرفته و خیرخواه ملت و کشور شده و میخواهد تجربیاتش را در اختیار نظام بگذارد.
تمام مطالبتان به ویژه در خصوص اظهار نظر مسئولان کاملاً مفید و پر از فایده برای مردم و کشور بود
وقتی آدم به نحوه مدیریت و انتخاب های آقای رییسی نگاه میکند حیران میماند. برای مثال ایشون در آغاز کار فردی به نام بیدگلی رو به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد. بیدگلی ظاهرا در مدرسه ای که خانم آقای رییسی مدیر بود یا مسئولیتی داشت دبیر پرورشی بود. و البته مجلس بعد از شنیدن حرف های بیدگلی فهمید این کاره نیست و او را پس زد. بعدا این فرد بالاترین پستی که تونست به دست بیاره معاونت شهرداری یکی از مناطق مشهد بود. یعنی حتی دبیر پرورشی هم نبود واقعا. بقیه وزرایی که رای آوردند هم چندان بهتر از این فرد نبودند. متاسفانه رییسی با جمعی از ضعیف ترین نیروهای نظام دولت تشکیل داده و یک سال و نیم بعد از ریاست جمهوری داریم آثار این سو تدبیر رو میبینیم.
مردم بر دست آن فردی بوسه میزنند که دست آقای رییسی را بگیرد و به آستان قدس برگرداند ایشون ثابت کرده مناسب پست ریاست جمهوری نیست و خودش هم کنار نمیرود و دارد سخت به مردم و مملکت آسیب میزند
ایتالیا سفیر ایران را احضار کرد
ایتاالیا های شارلاتان غلط می کنند سفیر ما را احضار میکنند
آقایون مسئول شما چه کار دارید به فلان کشور که مردمش چه جوری زندگی می کنند شما برای مردم کشور خودتان چه کار کردید البته حق هم دارید چون شما هیچ موقع وعده بهبود اقتصاد را به مردم ندادید باید هم الان طلبکار باشید که مردم ایران به چه حقی می خواهند الان بهتر زندگی کنند مردم فلان کشور را نگاه کنید چه جوری زندگی می کنند مردم ایران باید بروند دنبال نخود سیاهی که موقع انتخابات وعده شون را دادیم
خیلی بدبختیم
اگر دمای منفی۴۸ در ایران اتفاق بیفتاد هیچ چیز کار نخواهد کرد و تلفات چند ده هزار نفری را میگیرد
فقط میگم : خدا خودش رحم کنه !! به تمام این ستون خبری یکجا نگاه کنید نشون میده اوضاع مملکت چجوریه . رئیسی عزیز تو رو به تمام مقدسات قسمت میدیم ، تو رو به ابا الفضل ! برو کنار .
«ز خواندن این صحبتها آنهم از سوی مسئولان، سر آدم گیج میره. اینا چی میگن؟»
اتفاقا خیلی روشن و صلیص سخن میگویند. آنان وضعیت کنونی ایران را و قدرت اصلاح طلبان در دستگاه های دولتی را که آقای رییسی توان خروج از چنبره قدرت آن ها را ندارد را بیان میکند.
کار بجایی رسیده بجای محاکمه روحانی، نامبرده به ریش همه میخندد و کل دولت را بسخره کشیده است و هیچ کسی را یارای پاسخ نیست.
قیمت فرغون شد ۸۰۰۰۰۰۰ تومن قیمت پراید چند سال قبل ۵۰۰۰۰۰۰ بود پیشرفت از این بیشتر۰ چشم دشمن کور
برادر ناشناس ۰۱:۴۰
خودت رو وارد محاسباتی که تهش رو نمیدونی، بیخودی نکن
اگر این دولت داره ، بدهیهای دولت قبل رو ماهیانه میپردازه
از اونطرف، داره با چاپ و انتشار اوراق سپرده جدید ،، بدهی جدیدی برای دولت بعدی هم به وجود میاره
شما غصه چیزائی رو که از باطنش خبر نداری ، بیخودی نخور
برای سلامتیت ،ضرر داره
اسماعیل زارع‌پور وزیر ارتباطات: از استارلینک استقبال می‌کنیم، اما باید قواعد را بپذیرد.
آقای وزیر اتفاقاً استارلینک آمده است تا قواعد شما را نپذیرد.
اصلا خودشان دور خودشان می چرخند و گیج و منگ مانده اند که شاید فرجی حاصل شود و آنرا بنام خودشان مصادره کنند .
حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق: تلفنی و مکاتبه‌ای، پیشهادهایی به رهبری و دیگر مسئولان منتقل کرده‌ام.
1. برای نخستین بار و تنها یک بار، در انتخابات دوران جمهوری اسلامی، در 50 سالگی، شرکت کردم و آن زمانی بود که در آغاز دوره دوم ریاست‌جمهوری‌تان، از روی ناچاری به شما رای دادم هرچند شما را قبول نداشتم.
2. اینک، نارضایتی شدید مردم، هم از رئیس‌جمهور و هم از شرایط کنونی، به هیچ وجه من الوجوه، نشانه آن نیست که شما را و روش‌های به کار رفته در 8 سال زمامداری شما را خواهانند.
رئیس جمهور از همه مسئولان به ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی خواست در کنار ارائه گزارش‌های امیدبخش، درباره آن دسته از اقدامات که به دلایل مختلف به سرانجام نرسیده نیز به مردم گزارش دهند.
قرار بود دولت اقداماتی انجام دهد تا وضعیت اسفار کنونی، تا اندازه‌ای بهبودی یابد، نه اینکه کار دولت آن باشد که بیاید کارها و اقدامات انجام نشده خود را برای مردم بگوید....
در روزی که تابلو‌های دلار و سکه در فردوسی و کریمخان از ۴۰ هزار تومانی رد شده که باید مرحله وحشت و بحران باشد، رئیس‌جمهور می‌گوید دلایل گرانی کالا شفاف بیان شود! یعنی درست زمانی که مردم انتظار دارند بالاترین مقام اجرایی کشور اقدام موثری برای حل مشکل انجام دهد، آقای رئیسی فقط خبرش را می‌گوید.
آقای رئیسی قرار بود دولت اقداماتی انجام دهد تا وضعیت اسفار کنونی، تا اندازه‌ای بهبودی یابد، نه اینکه کار دولت آن باشد که بیاید کارها و اقدامات انجام نشده خود را برای مردم بگوید و یا گزاره‌های خبری را شفاف بیان کند، این کار را دیگران هم که می‌توانند انجام دهند....
به گفته دولتمردان فعلی که در زمان دولتمردان قبلی بیان فرمودمد، 95 درصد ارز و سکه در اختیار دولت است. پس اگر حبابی هست یا نوسانی، مسئول دولت است نه مردم و یا دشمن فرضی
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی: دولت انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد..
دولت هیچ انگیزه‌ای هم برای کاهش قیمت دلار ندارد.
آیت‌الله مکارم شیرازی: از مسئولان در برابر نرخ دلار هیچ واکنشی نمی‌بینیم
مدتهاست مردم از مسئولان، هیچ واکنشی در برابر رویدادها و مشکلات مهمی چون گرانی مسکن، تورم، سقوط ارزش پول ملی، ناچیز شدن سفره مردم، بیکاری، فساد، ناعدالتی در پرداختها، کودکان کار، اعتیاد،آلودگی هوا، کمبود آب، مشکل زباله‌ها، گاز متان تولید شده بالای محل دفن زباله‌ها، نمی‌بینند....
اقا محسن . کجایید ؟
خیلی ممنون از مسوولان بازجویی مهربانه، با نوجوان و جوانان در بند اثری بیشتر بر افکار جوانان تو آینده داره،مطمئنا باعث آرامش تو کشور میشه و نوجوان دربند ،با منطق و روحیه بسیجی در پیشرفت کشور کمک خواهند کرد
تورم به سبک ونزوئلا ...بزودی برا ۱ نون باید ۱۰۰ تومن بدیم
از اقای رییسی که سواد اقتصادی وسیاسی ندارد انتظار بیهوده است
برای من کاملا روشن است که هر ساعت ادامه کار این دولت به ضرر مردم و به نفع خودیها است
و مردم جایگاهی در تصمیمات دولت ندارند افزایش دلار منافع چه کسانی را تامین می کند
اقتصاد ما که بدست مبارک آقای رئیسی درست شد دیگر چه میخواهیم
دوباره این کشور دچار یک بحران عمیق شد خاتمی و روحانی سر و کلشون پیدا شد! به محض اینکه بحران اثرش ضعیف تر بشه دوباره بر می گردند تو کنج خانه! رییسی احمدی نژاد روحانی خاتمی یک عده شکست خورده هستند و فرقی بین اینها نیست.
علم الهدی سال ۱۳۹۱ در دولت احمدی نژاد خطاب به مردم گفته بود از گرانی گلایه نکنند و به جای مرغ اشکنه و پیازداغ بخورند. یک دهه بعد حالا وضعیت به جایی رسیده که بخش عمده مردم توان خرید ملزومات اشکنه را هم ندارند!
بابا این روحانی رو ول کنید اگه از خاتمی طرفداری میکردین باز ی چیزی ولی روحانی تا همین یک سال و نیم پیش امتحانش رو پس داده
یک راه برای ارزان شدن دلار سراغ دارم وآن هم استعفای رئیسی است
.
هم وطن عزیز تشخیص حق از باطل سخت نیست کافی است به هرآنچه چه آمریکای جنایتکار و انگلیس مکارو استعمارگرو رژیم صهیونیستی غاصب جنایتکارو منافقین بدتر از کفار و سلطنت طلب های خائن و وطن فروش از کانالهای دشمن مانند ایران اینترنشنال و bbc وvoaو...حمایت می کنند و شمارا تشویق به انجام آنها می کنند شک کنی و از انجام آن پرهیز کنی و در جبهه مقابل آنها قرار گیری . یا علی - اهدنا الصراط المستقیم- انشاءالله
حضرت آقای آملی ازوجود مدیران بد اختلاس گله مند شده اند .. تابناک گرامی لطفا بفرمایید اختلاس خوب چطوریه تا ما هم دست بکار بشیم.
فقط خاتمی و اقای خامنه ای رییس جمهور خوب و بادرایتی بودن بقیه مضر بودن
وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می کند، مردم به دنبال حفظ ارزش پولشان هستند:
پس نخیر بفرمائید مثل اسکل منتظر باشند تا دولت ناتوان و وزیران بی اختیاری مثل شما چه خاکی به سر زندگی و سفره مردم می ریزند ؟
در دنیا هر دولتی یک چهارم از این مشکلات و هرج ومرج های اقتصادی را داشت استعفا میداد یا منحل می شد.
والله بخدا تا سه سال دیگر که از عمر این دولت باقیمانده مردم له خواهند شد.
اقای روحانی بارها اعلام کرده بود بدون برجام دراینده حتی مشکل اب خوردن هم وجود داره و من بدون برجام نمیتونم اقتصاد رو به سر انجام برسونم حداقل در اون شرایطی که رژیم صهینونیست و بعضی از کشورهای همسایه و بعضی از دلواپسان داخلی همصدا مخالف برجام بودن و همین نکته ی کلیدی در تبلیغات انتخاباتی سید رئیسی که همیشه میفرمود سفره مردم و اقتصاد رو به برجام گره نمیزنیم تورم رو پائین میاریم سالی یک میلیون مسکن سالی یک میلیون شغل و الی اخر ولی در عمل کشور شاهد تورم چند برابری دلاری چهل و خورده ای و طلای گرمی نزدیک به دومیلیونی و سکه ی ۲۲ میلیونی و کالا و خودرو و مسکن هم که بر کسی پوشیده نیست تازه اقای روحانی گفته دولت رو با چند میلیون تحویل گرفتم با چندین میلیارد دلار تحویل دادم در کل چیزی که بیشتر مشخصه اینکه تا نتوانیم با دنیا ازادانه تجارت کنیم و سرمایه خارجی برای سرمایه گذاری صنعت و معدن و راه و حمل نقل نیاریم شرایط بدتر از بد میشود حداقل روحانی و تیم اقتصادی دولت دلار را ۲۵ و هر گرم طلا رو پانصد تومان تحویل داد منتها در عرض یک سال ونیم طلا چند برابر و دلار هم نزدیک به دو برابر که تمام زندگیه مردم کشور متاثر از قیمت دلار اجناس ضروری و کالاها و خودرو همه و همه با قیمت دلار محاسبه و بالا میرود اینکه واقعیت منابع در امدی کشور به دلیل تحریم کمتر شده و مبادلات به شکل ازاد و راحت نیست و چیزی که مزید بر علت شده وجود مدیران ناکارامد و دنبا ازمون خطا هستن که شرایط معیشتی اکثر مردم رو دچار بحران کرده و با شعار حلوا حلوا دهان شیرین نمیشود باید فکر عاجلی جهت احیای برجام کرد شاید اقای روحانی که چند سال پیش گفتن حتی عدم احیای برجام باعث میشه مشکل اب خوردن هم پیدا میکنیم با این فرمونی ک دولت فقط نظارگره شرایط بازار و قیمتهاست به واقعیت تبدیل بشه وقت جناح و جناح بازی تخریب دولتها و تقصیر و مقصر نیست کاشکی اقای رئیسی با وجود اینهمه وعده های قشنگی که دادن حداقل همون بر خط کردن اقتصاد دانها از همه ی ظرفیتهای کشور استفاده کنن یا حداقل برنامه های چشم انداز رو رصد کنن که کلی معضلات و راهکارها رو عرضه میکنن
در تظاهرات فرانسه ۵ هزار خودرو آتش گرفته ، چند محارب اعدام شدند !؟
سپیده رشنو پنج سال .... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر