بازدید 90866
مرور روزنامه‌های یکشنبه سوم بهمن

مراقب باشیم پوتین دورمان نزند / هشدار گستاخانه اولیانوف به ایران / حریم دانشگاه را پاس بدارید

انتقاد‌های صریح نسبت به برخورد روس ها، ابهام در لایحه رتبه‌بندی معلمان، ارعاب و ناپدیدسازی ابزار طالبان برای سرکوب زنان، خداحافظی «معمار تحریم‌ها» با مذاکرات، همتی و ترامپ، رئیسی و بایدن، سود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مافیا از واردات سموم کشاورزی، حمله به سود ۳۰۰ درصدی دلالان با کشاورزی قراردادی، ائتلاف نانوشته ناطق، خاتمی و روحانی؟ و جهش پنج برابری تجارت با روسیه، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷ 23 January 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز یکشنبه سوم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که جهش پنج برابری تجارت با روسیه، رمزارزها در مدار سقوط، سود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مافیا از واردات سموم کشاورزی و ‌بی‌خبران قرارداد ایران و چین در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم:

مراقب باشیم پوتین دورمان نزند

نعمت احمدی حقوقدان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان مراقب باشیم پوتین دورمان نزند، نوشت: سفر دو روزه آقای رئیسی و نحوه استقبال و برخورد ولادیمیر پوتین با هیات ایرانـــی، آن میز بیضی شکل که فاصله بین رئیس‌جمهور کشورمان و آقای پوتین را از رعایت حد اجتماعی که برای ویروس کرونا در نظر می‌گیرند هم دورتر قرار دادند. برادرانی که نه محرمانه بلکه کاملا روشن و بی‌تعارف در شش قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل ایران را به همراه روسیه در سیبل تهاجم و حمله جهانی قرار دادند و اگر نبود همکاری و کمک غرب و مدیریت تیم مذاکره‌کننده با گروه ۱+۵ که با مذاکرات نفس‌گیر دوساله سایه جنگ را از سر مردم ایران دور کردند، درحالی که به گفته محمدجواد ظریف، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با قیافه یخ‌زده‌اش که در طول مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کرد، تا جایی به جدال لفظی بین ظریف و لاوروف که به تو هیچ ربطی ندارد، منجر شد. باز هم گلی به جمال غربی‌ها که، چون خسته از جنگ در منطقه خاورمیانه بودند و با وضع انرژی‌های فسیلی در آینده که اهمیت نفت را در مقابل انرژی‌های پاک از دست رفته می‌بینند و نخواستند درگیر جنگی دیگر اینبار با کشور قدرتمند و پرجمعیت ایران بشوند، راه مذاکره را به‌رغم سنگ‌اندازی طرف روسی در پیش گرفتند.

روس‌ها در رابطه با ایران به مشروطه خود رسیدند. سهم بازار نفت و گاز ایران را در بازار اروپا و جهان از آن خود کردند و به‌اصطلاح شرکت در برنامه هسته‌ای ایران با دریافت میلیارد‌ها دلار کلاف سردرگم هسته‌ای را بر دست و پای کشورمان در جامعه جهانی بستند و در زمینه نظامی موافقت با نصب سامانه اس ۳۰۰ را به ایران به بهانه‌های مختلف تحویل ندادند درحالی که ترکیه از سامانه اس ۴۰۰ روسیه سود می‌برد. برادران چینی جای خود دارند. بی‌سر و صدا موریانه‌وار آمده‌اند تا بمانند و ما نمی‌دانیم برابر قرارداد ۲۵ ساله تا کجا اجازه ورود و حضور دارند. برگردیم به طرف روسی. ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید آدم عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. به روس‌ها اعتمادی نیست؛ چه تزار، چه کمونیست و چه جناب پوتین. متوجه فریب دوباره روس‌ها باشیم. فریبی که در زمان اهدای نسخه عینی قرآن، یکی از سایت‌ها نوشته بود، قرآنی که والی شام از مقر خلافت بنی امیه در ابتدای به خلافت رسیدن عثمانی‌ها به سلطان سلیم عثمانی داده بود و پس از آن به عباس میرزا و پس از آن به حاکم گنجه به خاطر ایستادگی در برابر تجاوز روس‌ها، متعاقب با آن مبحث اشغال مناطق شمالی ایران توسط روس‌ها به انتقال این نسخه خطی به مسکو، یادآور کشمکش و درگیری بین روسیه تزاری و ایران قاجار بوده است و اساسا انتقال این نسخه قرآن به مسکو صرفا به خاطر اشغال شهر‌های ایرانی توسط روسیه تزاری بوده است و در نهایت اگر از دیدی نماد شناسانه و تحلیلی انتزاعی به موضوع نگاه کنیم، شاید بتوان این طور تحلیل کرد که روس‌ها با تقدیم این نسخه خطی خدمت رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند اگر زمانی این قرآن به دلیل تجاوزگری روسیه تزاری به مسکو منتقل شد، امروز ایران اسلامی آن‌قدر در سیاست بین‌المللی جایگاه دارد که این نسخه به ایران تحویل شود. دوستان و همراهان رئیس‌جمهور به مسکو و دیدار با پوتین، باور کنید نگاه بدبینانه روسیه با حرکتی که نسخه عینی به‌جای قرآن نسخه اصلی، بیشتر و بیشتر شد.

 

هشدار گستاخانه اولیانوف به ایران

محمدصادق جنان‌صفت طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان هشدار گستاخانه اولیانوف به ایران نوشت: مقام‌های نظام سیاسی ایران بر اساس یک نظم آهنین که از سوی نهادهای قدرت بالاتر از دولت تعیین می‌شود می‌توانند درباره جزئیات گفت‌وگوهای صلح هسته‌ای ایران در وین با گروهی از کشورهای قدرتمند جهان شامل سه قدرت بزرگ اقتصادی و روسیه و چین به طور غیرمستقیم با طرف اصلی یعنی ایالات‌متحده آمریکا مذاکره کرده و قبل از هر توافقی دستور اکید از تهران داشته باشند. به این ترتیب است که در هشتمین دور گفت‌وگوهای مشهور به گفت‌وگوهای وین با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و دولت جدید در ایران چانه‌زنی‌ها برای گرفتن امتیاز به اندازه‌های بسیار کوچک و میلی‌متری ادامه دارد. در حالی که نماینده چین در این گفت‌وگوها در ظاهر حرفی برای طرح در افکار عمومی ندارد یا ضرورت این کار را بیش از اندازه در جزئیات اطلاع‌رسانی و دخالت‌ها و طرح خواسته‌های ایران به طور نیابتی احساس نمی‌کند و نمایندگان کشورهای اروپایی نیز کمتر سخن می‌گویند اما اولیانوف روس به ویژه پس از روی کار آمدن رییس دولت تازه در ایران با راهبردی که از روسیه دریافت کرده است خود را دارای این اختیار تصور می‌کند که تحلیل و خبرهای خود را به مرور همان خواسته‌هایی بداند که ایران می‌خواهد. رفتار و گفتار اولیانوف به نمایندگی از پوتین نشان می‌دهد روسیه از اینکه برجام به بار بنشیند و بازسازی شود انتظار پاداش دارد و منافع خود را دنبال می‌کند. چنین شده است که خبر می‌رسد روسیه به نیابت از آمریکا از ایران خواسته است توافق موقت را بپذیرد و نیز اولیانوف گستاخانه ضرورت هماهنگی نزدیک میان هیات‌های روسیه و ایران را پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات رفع تحریم ‌معرفی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک وی در این پیام توئیتری نوشته است‌، دیدار بسیار مفید با رییس هیات ایران در گفت‌وگوهای وین، آقای باقری‌کنی داشته و تاکید شده است هماهنگی نزدیک بین دو هیات از پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام و رفع تحریم‌ها است. واقعیت این است که این مقام بلندپایه روسیه از عرف و عادت دیپلماسی بین‌المللی که کشوری که به عنوان واسطه عمل می‌کند برای کشوری که طرف اصلی است شرط می‌گذارد و هشدار می‌دهد پا فراتر نهاده و با این سخن خود به ایران و مقام‌های مذاکره‌کننده آمریکایی آدرس می‌دهد که ادامه گفت‌وگوها به خواست و اراده روسیه بستگی دارد. این هشدار گستاخانه اولیانوف اگر از دهان نماینده یک کشور اروپایی بیرون آمده بود مقام‌های وزارت خارجه و نیز اصولگرایان افراطی، آن کشور را زیر بمباران تبلیغاتی خفه کرده بودند اما به اولیانوف بالاتر از گل نمی‌گویند. نماینده روسیه در گفت‌وگوهای صلح هسته‌ای باید بداند شهروندان آگاه ایران او را نمی‌بخشند و دخالت‌های او در مسیر گفت‌وگوها را دخالت در امور ایران تلقی می‌کنند.

 

حریم دانشگاه را پاس بدارید

محسن صنیعی مدرس دانشگاه طی یادداشتی در شماره امروز همدلی با عنوان حریم دانشگاه را پاس بدارید نوشت: در چند روز گذشته، چندین خبر، جامعه دانشگاهی کشور را تکان داده است. خبر اول، خبر اخراج یا عدم تمدید قرارداد آقای دکتر محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی است. به گواه همه رسانه‌ها، دکتر محمد فاضلی به‌عنوان یک جامعه‌شناس دلسوز و متعهد، با نگارش کتب متعدد، مقالات در رسانه‌ها و فضای مجازی و حضور و سخنرانی در مراکز پژوهشی و دانشگاهی و مجامع عمومی و رسانه‌ها، به‌خوبی توانسته است با نگاه جامعه‌شناسانه، افکار عمومی را به منافع و مصالح اجتماعی آشنا کرده و به‌این‌ترتیب، رسالت و تعهد دانشگاهی خود را در انجام مسئولیت اجتماعی به انجام برساند. به گواه همه‌کسانی که از نزدیک ایشان را می‌شناسند، در نیت خیر و دلسوزی و ایران‌دوستی و اندیشه ورزی و فرهیختگی او تردیدی نیست. به‌علاوه، بر اساس همه شواهد، ایشان ضمن فعالیت در حوزه‌های اجتماعی و پژوهشی، فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را در دانشگاه، به‌خوبی انجام داده است.

حال، به چه دلیل، این حکم اخراج یا عدم تمدید قرارداد صادرشده است؟ حتی اگر دلیل آن، ضوابط و آیین‌نامه‌های استخدامی هیات علمی است، آیا هیچ راه دیگری جز صدور رأی اخراج نبوده است؟ متأسفانه به‌جای حل مسئله از طریق گفت‌وگو و راه‌های رسمی اداری، سخت‌ترین راه که تبعات منفی در جامعه دانشگاهی دارد، انتخاب‌شده است. آیا نمی‌دانند که برای جامعه دانشگاهی، این خبر اخراج، بالاتر از یک حکم اداری تلقی خواهد شد؟ آیا نمی‌دانند که با حکم اخراج این استاد دانشگاه، عملاً به جامعه دانشگاهی هشدار می‌دهند که وارد نقدهای اجتماعی نشوند؟ این پیام، به همه فارغ‌التحصیلان خارج از کشور، اعلام می‌کند که دعوت‌های به داخل را جدی نگیرید. هم‌زمان با این حکم اخراج، حکم محرومیت دکتر آرش اباذری از گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، نیز شرایط خوبی را برای جامعه دانشگاهی نشان نمی‌دهد. خبر دیگری که جامعه دانشگاهی را در شوک فروبرده است، خبر درگذشت ناگهانی استاد تمام بازنشسته دانشگاه کاشان است. مرگ خودخواسته‌ای که ظاهراً در اعتراض به مطالبات پرداخت‌نشده مالی به ایشان بوده است. به جرات می‌توان گفت که شاید مطالبات مالی جامعه استادان دانشگاه در همه دانشگاه‌های کشور، چندین برابر مطالبات سایر اقشار جامعه است ولی هیچ‌گاه، این مطالبات باعث نشده است که این خواسته‌ها به‌صورت تجمعات اعتراضی درخواست شود. مرگ خودخواسته استاد دانشگاه کاشان، باید زنگ خطری به مقامات کشور باشد که مسائل صنفی دانشگاهیان، مسائل قابل‌چشم‌پوشی نیستند.

متأسفانه، چنین به نظر می‌آید که در یک برنامه نانوشته، به‌جای ارج نهادن به جامعه دانشگاهی، دانشگاهیان را نجومی بگیر و به قولی مرفه بی‌درد معرفی می‌کنند. حدود یک سال پیش، اخبار بیست و سی، استادزادگی را مانند آقازادگی به کار بردند؛ گویی استادان دانشگاه نیز مانند برخی مدیران، با رانت، به این مرتبه رسیده‌اند. آیا همه صنایعی که امروز به‌عنوان منبع درآمدهای ارزی و ریالی کشور شناخته می‌شوند، می‌توانند بگویند که بدون دانش‌آموختگان دانشگاهی، می‌توانند صنعت، اقتصاد و اجتماع را اداره کنند؟ مطمئناً پاسخ خیر است. آیا نباید سهم درآمد افزوده از تحصیلات دانشگاهی در دانشگاه‌های کشور را اقتصاد و صنعت کشور به دانشگاه و آموزش عالی کشور، پرداخت کنند؟ آیا زیبنده است که یک هیات علمی به‌طور متوسط، حقوق ۷۰۰دلار کسب کند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶۲
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین
مرگ بر چین

پاینده باد ایران
نه اصلاحطلب ، نه اصولگرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
حرف دل اکثریت مردم ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بیشترین تجاوزات را روس ها به ایرانیان کردند و بیشتر سرزمین ایران را از ایران جدا کرده اند.مردم ایران تا سالیان سال از روس ها متنفر خواهند بود.
مرگ بر روسیه و چین و طرفدارانشان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
فقط کدخدا پرست عشق است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خوب پس تو که وطن پرستی مرگ برآمریکا و مرگ بر انگلیشم بگو دیگه .. خو چرا طرفه میپرستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بی ارزش کردن ایرانی همین چندی پیش که ریس مجلس را نپدیرفت وهزاران اما های دیگر ........
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خب بروید برادران غربی و دوست داشتنیتان را بیاورید تا ما را نجات دهند.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
مرگ بر آمریکا یادت رفت - یه دفعه از اونور پشت بام نیفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
مرگ بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
عزیزم وقتی حواشی خبرها را می خوانی اصل خبرها را بخوان تا سوتی نداده باشی
در سفر رئیس مجلس قراری بر ملاقات با پوتین ترتیب داده نشده بود
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
یادمان نرود درجنگ 8 ساله ایران وعراق بیشترین کمک تسلیحاتی از جانب همین روسیه به عراق میشده این از حافظه ما پاک نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
زنده باد پوتین زنده باد روسیه زنده باد چین تحریم شکن مرگ بر آمریکای تحریم گر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
!!!!!!!تقصیر آمریکا ایسراییل اروپا
به خاطر اینکه ما خودکفا شده ایم
این گیرانی صد درصد به خاطر امریکا ایسراییله
اون خانمم که هست طرفدار شاهه
عب نداره چیه
کول جهان از ایران حساب میبرن
رو پای خودمون وایستادیم
میثل شاه وابسته نیستیم
فهمیدی؟ به خاطر همین!!!!! ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
امروزه روسیه برعلیه ایران کاری نمیکنه و بلکه کارهای بسیار مفیدی برای ایران انجام میده. از تاثیر در قطعنامه های سازمان ملل گرفته تا شرکت در رزمایشهای مرکب با ایران. چین هم کارهای بسیار ارزشمندی برای ما انجام داده به عنوان مثال تنها خریدار نفت ما در دوران تحریم گرفته تا انواع دیگر تجارت ....
این دو کشور هیچ تحریمی علیه ما اجرا نکرده یا پیشنهاد نداده اند لذا امروزه اینها هر دو برای ما دوست به حساب میان.
ولی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و ...دشمن ظاهری و باطنی ما هستند.
درک این مساله خیلی سخت نیست. بیشتر فکر و مشورت کنید
وزیر آموزش و پرورش با ماسک روی صورتش دستور بازگشایی مدارس را داده است


این دولت ادامه ی همان دولت بی نظم و بی هدف محمود احمدی نژاد است

تاسف
تاسف
تاسف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
فیلم بازدید وزیر از مدرسه غرق شده در سیل کرمان و پیشنهاد خنده دار ولی جدی او

بر گذاشتن چند بلوک سیمانی و راه انداختن مدرسه زیر آب از سیل را که ببینید

متوجه خواهید شد که چقدر اوضاع اسفبار آموزش و پرورش مان شیر تو شیر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
احتمالا معلمی و دوست نداری برگردی سر کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
این که چیزی نیست ایشان در منطقه سیل زده پر از اب فرموده اند بلوک سیمانی بگذارید تا بچه ها از روش رد شوند و به مدرسه بروندیحتمل اقازاده ایشان هم در انریکا تشریف دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
احمدی نژاد در پیش بگیرندبهتر از دولت محبوب شما هست که گند بزنند به همه چیز آن هم از عمد!
راست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
نه خیلی حاج میرزایی مردم رو سرگیجه نداد و تا تونست فقط نیرو معلم هارو در شاد هدر داد تنها اثری که شاد داشت به عمد خواستن چشم و گردن و شعور معلم از بین بره و دانش آموزان هم خوش عالم باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
منم بچه دارم ولی واقعا شرایط تحصیلی مجازی فعلی جز به قه قهرا بردن بچه ها نتیجه نداره... همه جا رفت و امد هست بچه ها رو با خودشون مردم توی همه مهمونی ها و پارکها و شهربازی وسینما می برن به مدرسه که رسید پرتوکلی میشیم
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بهانه نیار باید بری مدرسه
من
| - |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سلام !واقعا دولت متبوع شما خیلی عالی بود از جیب خالی مردم و عدم توانایی تزریق واکسن و ... میتوان فهمید! به جای گله الکی هر کسی در جای خودش به فکر مردم و خدمت باشد به نظر بهتر است...
روسیه خیلی وقته ایران را دور زده
آقایان هنوز در خواب ناز تشریف دارند

حملات اسراییل به نیروهای ایرانی در سوریه در هماهنگی کامل با روسیه این ادعا را اثبات کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
هیچ کسی جرات حمله به نیروهای ایرانی رو نداره شایعات اینا رو باور نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
تو تو تیم هماهنگی بودی؟ اطلاعات خیلی دقیقی داری ظاهرا؟!!!! حرف های مفت و بی سند شما فقط در تابناک خریدار داره.برو خوش باش
زنده باد ظریف ضد روس
زنده باد ظریف ضد چین
زنده باد ظریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
هنوز از افراد.... دفاع می کنی!
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
ظریف هم از اونور افتاده بود وبیش ازاندازه نیویورکی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
ظریف آدم خوبی بود اما متاسفانه درمورد چین و روسیه اشتباه کرد.
وگرنه ایران خیلی زودتر از اینها می تونست از گرفتاری های تحریم خلاص بشه
تحریم و منع صادرات ساندیس به روسیه در صورت دور زدن ایران توسط روسیه باید در دستور کار ایران باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
و منع واردات ضدیخ های شیشه ای
شهروند
| United States of America |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
عالی بود کلی خندیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بعله تا شما کاسبان تحریم فشار بیشتری بر روی مردم ایجاد کنید برای عصبانی کردن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
واردات تشت آب یخ هم واسه غرب گداها ضروریه
با این دست فرمون که دولت رییسی داره میره مطمئن شدیم احمدی نژاد هنوز هست
خدا بخیر بگذرونه .
محمود و تفکرات احمدی نژادی بر کشور حاکم شده
این راه نه بن بست است نه بیراهه .. پرتگاه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
از تفکرات لیبرال نابودگر حسن روحانی که بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
معلوم نیست اینهمه متخصص و دانشمند تو تابنک چیکار میکنن!!!!!! خب برو یه کدویی بکار یه گوجه ای بکار به درد مملکت بخور
تکلیف باید یکسره بشود و معلوم شود کدوم اصول گرايان در جهت منافع روسیه نه ایران قدم برمی دارند تا مردم خودشون وارد عمل شوند
آقا نعمت داری اسمون، ریسمون به هم می بافی، شما را هم به جا نمی آرم. اول معروف شو تا بجات بیاریم، بعد راهبرد ارایه کن.
تیتر اکثر روزنامه ها به تیترهای کیهان شباهت پیدا کرده.
به مردم بخاطر روی آوردن به رسانه های خارجی نباید ایراد گرفت .
این روزنامه ها واقعیت ها را حتی در پاورقی هم چاپ نمی کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
عزیزم روزنامه ها برای دریافت سهمیه کاغذشون‌دارند چاپ میکنند و کیلویی ۴۰۰۰ تومان کاغذشان را میگیرند و بعد باطله هایشان‌را کیلویی ۱۲۰۰۰ تومان میفروشند و مخاطب برایشان‌دیگر مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
آره مانند همیشه دروغ هشون را هم باور کنید و بعد دو قطبی سازی در جامعه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
واقعیت اون چیزی که تو میخوای بگن که بشنوی ..؟ نه داداش اون لالایی قبل خواب گرگان هست -
کاش تابناک یک نظرسنجی در مورد نظر مردم ایران درباره چین و روسیه در سایتش میزاشت

نتیجه از الان معلوم بود
با مثبت و منفی ها .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سایتی که مراجعه کنندگانش مانند خود سایت از چه دیدگاهی برخوردار هستند معلوم است چی هست ولی نظر سنجی اینترنتی ملاکی برای کل مردم نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خوبه به شرطی که اون مردم تحت تاثیر رسانه های میلیاردی انگلیس نشین نخوان نظر بدن...
مردم میگن تعامل با دنیا بعد وقتی با دو تا کشور قوی تعامل می کنیم جیغ بنفش میکشید.. اتفاقا وقتی به سمت شرق بریم غرب هم خودش رو جمع و جور میکنه و درست و حسابی میاد جلو..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
نه عزیز این از خطوط قرمزه اصلا تابناک نزدیکش نمیشه. مگه سرش درد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
نظر شجا جمعیت خاکستری متاثر از رسانه انگلیسی پشیزی ارزش نداره
هیچ کشوری در جهان به اندازه سه کشور ایران ، افغانستان و عراق از روسیه ضربه نخورده .

آمریکا و روسیه دست در دست یکدیگر این سه کشور را بیش از چهار دهه درگیر بدبختی و مشکلات و جنگ و سوءمدیریت و ........ کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شما ناشی هستید و مسائل داخلی را بین المللی می کنید و آنها هم جلوتر می ایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
دقیقا هیچ کشوری مثل ایران عراق افغانستان هندوستان از انگلیس و ورژن آمریکایش ضربه نخورده...
هیچ کشوری مثل ایزان آمریکایی ها توش کودتا راه ننداختن و مثل عراق و افغانستان و ایران به آتیش جنگ های آمریکا نسوختن .. ته جنگ طالبان رو میاره رو کار و داعش رو به پا می کنه
majid s
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سوريه را هم يادت رفت بگي
ما آخرش متوجه نشدیم اولیانف نماینده روسیه ویکی از اعضای 4+1 است ویاواسطه مذاکرات ما و4+1....چه کسی به او وکالت داده که از طرف ایران اظهار نظر کند؟چرا او بیشتر از همه طرفین مصاحبه واعلام نظر میکند.ایا میخواهد هم به ما وهم گروه 4+1 تفهیم کند که طرف همه شما من هستم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
اگر مصاحبه محرمانه لو رفته ظریف را گوش کرده بودید

کاملا می فهمیدید

که روسیه کلا بعنوان مخالف و مانع تراش در مداکرات

برجام عمل کرده و میکند

متاسفانه یک اقلیتی که اختیار کشور

را در دست دارند ، یا نمیدانند ، و یا نمی خواهند

اینرا بپذیرند و بر لجاجتهای خودشان اصرار دارند
همه چیز از قبل معلوم بود

مذاکرات برجام به خواست و میل روس ها بستگی داره
ایران عملا هیچ اقتدار و ابتکار عملی نداشته و ندارد.

شکست در مذاکراتی که همه چیز آن به خواست و اراده روسیه بستگی داشته باشه بهتر از موفقیت آن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
خسته نمیشید انقدر پرت گویی میکنید؟
حرفای گستاخانه اولیانوف ثابت کرد هر آنچه جواد ظریف در مورد نقش منفی و منفور روسها در مذاکرات گفته بود درست بوده .

حرفهای ظریف در مورد نقش منفی روسها را باید با آب طلا نوشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
هوش ظریف را با اصول گراهای دانشگاه های ابکی یک حساب نکن اینان بخواهند هم نمی فهمند چون معدل هوشی اصولگرایان از معدل جامعه ایران پاینتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خود ظریف اصلا سیاست کلان ایران را قبول نداشت آن وقت با چه رویی وزیر بوده و قبول کرده؟
در ضمن آنها عاشق چشم و آبروی شما نیستند که مانند مترسک بیایند در مذاکرات بلکه همانند بقیه سهم می خواهند شما ناشی هستید و مسائل داخلی را بین‌المللی کردین
خودکشی استاد دانشگاه کاشان ننگ بزرگی است بر پیشانی وزارت علوم و دولت
خط فقر شرمنده ی مردم ایران شده .

یه وقت به مسئولین فشار نیاد
ما راضی به زحمت و خستگی این بزرگواران نیستیم
فرزندان مسئولان در بلاد کفر سلامت و خوش باشند برای ما کافیه.

ما مهم نیستیم
یک اشتباه بزرگ دولتمردان این است که فکر میکنند میتوانند پنهانکاری کنند و با مردم روراست نباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شفافیت مهمترین رکن رشد هست.اما اینم که دولت هرکاری کنه شما فکر کنید پنهان کاری میکنه بده..
دولت شفاف داره میگه میخوام روابطم رو با شرق بهتر کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
غرب گدا که آدم حساب نمیشه
پوتین از نظر شما پوتین است . در نظر غربی ها و آمریکا هیچی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
اتفاقا در نظر ما هم پوتین ر حد پوتین هست نه چیز دیگه نگران نباشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
اینو خودت گفتی یا کمک داشتی
آخی نازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
چرا نباشه؟ قوی ترین ارتش دنیا رو داره
در خصوص اقای فاضل
چرا اقایان شلوغ کردید هر استادی امتیازات علمی را کسب نکند اخراج میشود حالا عضو گروه اشنا و اصلاح طلبان باشد یا جای دیگر
مثل اینکه بگیم چرا این محصل را رد کردید و مدیر بگوید در امتحان نمره نیاورده است حالا چون این دانش اموز پسر خاله اقای اشنا است باید قبول شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ساکت شو نادان
والله بالله تالله به خاطر این دروغ روی پل صراط یقه ات رو می گیرم. البته اگر اعتقادی برات مونده باشه. چون کسی که سر سوزنی اعتقاد داشته باشه پشت سر مظلوم این طور دروغ نمی گه.
سلام وصبح بخیر ملت بدبخت که میدانند کاری ازشان برنمیاد خدا رحم کنه
بابا روسها کی آدمند مردم ایران ذهنیت خوبی از روسها ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ذهنیت خوبی از غرب داریم؟؟؟؟
ناشناس
| Finland |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بله استاد غربی ها خیلی خیلی بهترند از روس ها و چینی ها فقط فرزندانت که بزرگ شدن و چمدان ها را بستند ببین به کدام سو می روند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
روس ها حداقل تحریم تروریستی نکن مردم رو! ارچی فساده تو دنیا از سمت غربه نه روسیه
هرچه داريم اول خدا بعد از برادران بي دين روسي و چيني داريم!!!
مراقب نباشید مطمئن باشید پوتین دورمان میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
فقط کافی است تا فیلم های استقبال و نحوه پذیرایی

پوتین و روسیه از طرفهای همطراز رییسی در یکسال

قبل را در اینترنت جستجو دوباره ببینید و خواهید فهمید

که روسیه و شخص پوتین اصلا ارزش و احترامی برای ما

و منافع ما ، قائل نیست و هنوز بدترین دشمن ما روسها هستند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند پوتین دورمان میزند ن دورمان میزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
جناب قبل از این که بروید در یکسال بهتر بود می دانستید شخص پوتین از رئیسی دعوت کرده برای سفر!!
و دوم هم این که به جای اینکه در یکساله گیر کرده باشید و فقط عکس ها را ببینید بهتر بود می دانستید که بر اساس پروتکل بهداشتی روسیه برای پوتین روسای جمهوری که خواهان دیدار با ایشون هستند باید دو هفته قرنطینه باشند در روسیه یا در کشور خودشان ولی رئیسی این مشی را قبول نداشت و به همین خاطر با فاصله بیشتر دیدار صورت گرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سرچ کردم.... پای هیچ پروازی ندیدمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
زده جانم زده دلبندم.اکثریت قریب به اتفاق کشور ها دورمون زدن
"اگر نبود همکاری و کمک غرب و مدیریت تیم مذاکره‌کننده با گروه 1+5 که با مذاکرات نفس‌گیر دوساله سایه جنگ را از سر مردم ایران دور کردند"
سایه جنگ رو شما از سر مردم دور کردید؟ لابد غرب تصمیم گرفت بخاطر لبخندهای شماها دیگه با ما نجنگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
نه بابا اخم تو جنگ رو دور کرده. نه که همه ازت حساب می برن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بابا اخم ترسناک!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سایه جنگ.. دداش الان دقیقا وسط جنگیما ... هدف جنگ همینه دیگه ...
مرگ بر روسیه و جاسوسانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
مرگ بر آمریکا و نوچه هاش
همان موقع که رئیسی نماز خواند دور زده شد
حالا منتظر باشید این نماز خواندن به چه قیمتی تمام خواهد شد
به آن هم می گویند پوتین سلطه گر وبی دین
افتخار نیست بسی سر شکستگی است منتظر عواقب پس تویش باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
نماز وحشت خواند چون پشیزی براش خرج نکردند.
آقای باقری بیش از این با آبروی ایران بازی نکن نماینده روسیه چه کاره است که هر روز از برجام می گوید . مشکل بین ایران و امریکاست . با پشتوانه ملت و جسارت در میدان مذاکره مستقیم با دشمن روبرو شوید .
با انزواگرایی و سیاست نه شرقی و نه غربی و مرگ بر گفتن ها جوری دست خودمان را بسته ایم که باید هم زیر یوغ چین و روسیه با آن کارنامه های سیاهشان برویم. از حق نگذریم انگلیس و امریکا و فرانسه هم کارنامه درخشانی در تاریخ ما نداشته اند ولی دیپلماسی و سیاست ورزی پس برای چیه کلا؟ که با همه باشی برای منافع ملیت بتوانی راحت چانه زنی کنی. امتیازاتی بدهی و امتیازات بیشتری بگیری
همچین از روسیه بخوریم که تو تاریخ بنویسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خوردیم سلطان خوردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
مگه قراره چیکار کنیم .فوقش مثل فرانسوی ها شرکت اشون قرارداد لغو کنن... چونه زدن که اشکال نداره..
هم توی بحث نیروگاه ها روسیه سر حرفش بود هم سامانه اس سیصد و هم تجهیزات های تک نفت.. باید تعامل کنیم...اما خوش بین نباشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
خوردیم خیلی وقته
جاش سرره
پوتین خیلی وقته دورمان زده وبلکه دورادورمون کرده.
چرا ایران در مذاکرات وین سهمی از گاز مصرفی اروپا را نم خواهد.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
آخه عمو پوتین ناراحت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شاید روسیه اجازه نمی دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
دلت خوش ها ... غرب میاد خودش وابسته میکنه به ما
اگر ذره ای انسانیت در وجود قدرتمندان جهان باشد باز هم غربی ها هستند. مستبدانی مانند پوتین و چین، بویی از انسانیت نبرده اند. ملت را به این دو دیو نفروشید.
مرگ بر روسیه
بازنشستگان تامین اجتماعی حداقلی بگیر با توجه به اینکه دولت بدهی های ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق تامین اجتماعی را تسویه نمیکند

در بدترین شرایط مالی و مضیقه بسیار شدید و سوء تغذیه و عدم توانایی اداره حتی یک هفته زندگی خود و خانواده شان هستند

چرا دولت که بودجه خودش و صدا و سیما و شورای نگهبان و اوقاف و حوزه های دینی و نهاده و بنیادهای مثلا فرهنگی وووو را اصافه کرده است

حداقل مقداری از بدهی اش را تسویه نمیکند؟ تا طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجنماعی پس از سالها صورت بگیرد ؟
بالاخره اولیانف ذات واقعی خودش رو نشون داد. اقایان شرق گدا تحویل بگیرید.
روزنامه رسالت تیتری برای سقوط رمزارزها زده؟؟؟
روزنامه های اقتصادی اینگونه تیتر نزدند .
با توجه به سابقه رفتار سیاسی دولت روسیه قاعدتا دعوت از رئیس جمهور ایران هیچ دلیل منطبق بر منافع اقتصادی و سیاسی ایران نداشته است دلایل بسیار واضح و قابل تامل هستند 1- تاکید مجدد به بازیگری در مقابل بلوک غرب در بحران اکراین بدین طریق کاهش فشار حداکثری آمریکا از روی روسیه با شناخت دقیق از استراتژی آمریکا در برخورد با روسیه وچین 2- در مذاکرات وین تقویت نقش نماینده روسیه در مذاکرات به منظور تضمین منافع ملی روسیه قبل هر گونه توافق با ایران 3- آگاهی از نقاط ضعف ایران و خصوصا آگاهی از خواست سیاسی ایران برای خروج از انزوای روابط بین الملل در نهایت روسیه ، چین و سایر بازیگران بین المللی قطعا در جستجوی شرکایی تاثیرگذار در هجمونی منطقای و جهانی خود بوده و کارت بازی ایران بسیار جذاب و موثر است . رفتار رئیس جمهور روسیه در این دیدار نیز موید یک نمایش محض است . متشکرم
برای کیهان کلا دنیا توی این چند کشور خلاصه میشه:
آمریکا - انگلیس - یمن - فلسطین - اسراییل - سوریه - عراق - روسیه - چین - عربستان و ایران
قاره آفریقا و استرالیا و آمریکای جنوبی و آسیای شرقی و آمریکای لاتین و 90 درصد اروپا هم تو نقشه توی اتاق شریعتمداری نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خوب که چی.. اروپایی که با یه پخ آمریکا پا به فرار می زاره یعنی فقط در مورد کدخدا حرف بزنید
تیتر روزنامه کیهان دردسرساز است
اماراتی ها خودشان یکی از برج هایشان را اسیب جزیی بزنند ایران سیبل حملات رسانه ای بین المللی میشود و تبعات سازمان مللی میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
نترس دادا.. امراتی ها هر از چند گاهی نیاز به گوش مالی دارن
خطاب به آقای نعمت احمدی:
نسخه ای که به رهبری تقدیم شده نسخه اصل ِ آن قران است و روسیه برای خالی نبودن قفسه، نسخه عینی آنرا تهیه و در موزه آرمیتاژ قرار داده است.
من از آقای نعمت احمدی در تعجبم، وقتی همه ی امامان جمعه، روحانیون ِ دانشمند و ... و حتی روزنامه کیهان، نظری مثبت به روسیه دارند چرا شما قانع نمی شوید؟
وقتی امامان جمعه در تریبون های مقدس نماز جمعه (که قطعا جز راست در آنها شنیده نمی شود)، اعلام می کنند که حملات شوروی سابق به ایران یک توهم تاریخی است چرا شما باور نمی کند؟
آقای نعمت احمدی، اینکه شما بعد از اینهمه تحولات تاریخ معاصر ایران و اثبات ِ جایگاه رفیع روحانیت در سیاست ایران، هنوز تصور می کنید که شما از ایشان داناترید عجیب است.
آقای نعمت احمدیِ عزیز، بیایید بیاموزیم که پشت سر روحانیت حرکت کنیم. وقتی تریبون نماز جمعه اعلام می شود که روسیه دوست است همه باید همین را تکرار کنیم که قطعا به صلاحِ ِ ملت، نزدیکتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
مردم عقل دارند مثل شما کلا عقلشان را تعطیل نکرده اند.
اینقدر به این و آن ایراد نگیرید،
ازماست که بر ماست
میز بیضی شکل همان کره زمین هست وچینش آن فاصله ما باروس کمونیست میباشد دیگه چکار بکنند تا مقامات عالی کشور به عمق فاجعه پی ببرند.
اقا ملت هم می داند که نباید روس وچین را برادر بدانیم باهمه در تعامل باشیم ومستقیم با امریکا مذاکره کنیم بخدا ضررش کمتر است ؟
نمی دانم این مسئولین چه می کنند ؟..
توافق موقت همان پیشنهادی بود که روسیه در مذاکرات با ظریف مطرح میکرد و میکفتند هر 6 ماه از شورای امنیت برای ادامه برجام اجازه گرفته شود و آقای ظریف به وزیر خارجه روسیه گفته بود به شما ربطی ندارد. امروز هم روسها همان سیاست و پیشنهاد را میدهند همانطور که ظریف گفت روسیه مایل به حل مشکل ایران با غرب نیست.
آیا بهتر نیست با آمریکا در خاک خودمان مستقیم مذاکره کنیم ؟همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مذاکره به معنی سازش نیست حتی اگر امکان دارد از حزب جمهوریخواه هم دعوت شود تا به ایران بیایند و مذاکرات جدی و اساسی انجام دهند و اینقدر با واسطه های منافع طلب با آمریکا صحبت نکنند. تا ابد که نمیتوانیم با واسطه مذاکره کنیم حتی کره شمالی هم مستقیم وارد مذاکره شد و نتیجه نگرفت ایران هم باید این راه را انتخاب کند ولی محل مذاکره ایران باشد همانطور که در دوران جنگ با مک فارلین مذاکره شد و یک فرد طبق خاطرات آقای ری شهری با لو دادن و جنجال آفرینی موجب شد تا سال بعد از آن صدام قوی تر شده و با موشک و بمب شیمیایی شهرهای ایران را هدف قرار دهد و سرنوشت جنگ را تغییر دهد شانس آوردیم قطعنامه 598 بود
وزیر آموزش پرورش خجالت نمیکشه افتخار بازگشائی مدارس رو به نام خود میزندو بار مسئولیت بازگشائی یا عدم بازگشائی مدرسه هارو روی شانه مدیران مدارس میگذارد؟
آخه با این وضعیت چرا دانش آموز، کارکنان مدارس و اولیا دانش آموز رو سردرگم میکنید؟ گرانی بس نیست حرفهاو نظرات بی خردانه شما هم مثل نمک باید رو زخم مردم پاشیده بشه؟! بابا این حقوقی که از بیت المال میگیرد حرامه با این اظهارنظرهای غیر مسئولانه .
استاد دانشگاه آزاد اسلامی بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار هم حقوق نمی گیرد، بعد شما می زنید ۷۰۰ دلار زیبنده استاد دانشگاه نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
والا حرف حساب.. آخه یکی نیست بگه این هفتصد دلار چقدر خروجی داره... دانشگاهای دنیا پرويه اقتصادی برا دانشگاه تعریف می کنن و درامد زایی می کنن و سهمشون رو هم میگیرن
روزنامه جهان صنعت که اولش دیدم بدون خواندن می شود فهمید دنبال چی هست!!
نگران نباش غرب زده کسی قبول نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
تو زمین اروپا بازی میکنه.. اخه مثلا زمان کمه بعدش اگر احیا نشد میخوان تحریممون کنن..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
من قبول میکنم
الان جوری ملت بفنا رفته که هرکس هرجور باعث شه روابط ایران با غرب خوب شه کیف میکنن و ازش تشکر میکنن این افه اومدنا به ایرانیا نیومده
روزنامه های زنجیره ای جدید را نگاه کن که لیست کردی اینجا که برای دست بوسی غرب چه چیزهایی که نمی گویند
خجالت هم خوب چیزی هست
دوستانی که از شنیدن اسم چین و روسیه کهیر میزنند کاش در مورد امریکا هم همینطور بودند .
بخدا دنیا فقط غرب و امریکا نیست ☹
آقایان به اصطلاح محترم تابناک شما بهتر مراقب خودتون باشید
توکاربزرکترها دخالت نکنید خیلی ساده یعنی ببندی در.................. را لطفاً
من با مدرک دکترا، مربی پژوهشی هستم. با حقوق 7 میلیون تومان. و 19 سال سابقه کار. بدون هیچ مزایایی. واقعا در کجای دنیا چنین حقوق و مزایایی برای کار پژوهشی در دانشگاه میدهند؟ خدا را شکر که حقوق همسرم خوب است وگرنه الان بنده کاسه گدایی به دست گرفته بودم. متاسفم برای وزارت علوم این کشور.
عملا کاری میکنند که مردم بیش از پیش بنشینند پای شبکه های سخیف "من و تو" و "صدای امریکا"!!! چرا نمیگذارید چند تا آدم باسواد از بین خودمان مشکلات را بیان کنند؟
بیچاره مردم ایران که سرنوشت افتاده دست پوتین و چین و هنوز باید زجر بکشند تا کی.... خدایا دیگه بسه
کشور ما را الان روسیه داره اداره میکنه چرا نمیخوایم واقعیت را درک کنیم پس الکی متن نزارین و به پوتین فحش بدین چون اگر غیر از این بود باید باهاش قطع رابطه میکردیم چون تا حالا برای ما سودی نداشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خوب بفرما بگو ببینیم کجا هستند؟! در کجا عزل و نصب می کنند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
از آنجایی که مسیولان برای آب خورده هم به مسکو می روند
کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من
اکر مناقع ملی را سران ما نمی شناسند قرار نیست پوتین مدافع آن باشد
باهوش تر از ماها هستند تا بوده همین بوده و خواهد بود.
بعد از کلی فحش دادن به روحانی و ظریف و کوبیدن برجام و .... و کلی وقت تلف کردن و زندگی خیلی ها رو از هم پاشوندن، تازه میخوان همون توافق زمان عراقچی و ظریف رو کامل کنن!!! خسته نباشی پهلوون!!
انشا الله این هشدار گستاخانه پیامد سند همکاری بیست ساله نباشد!
شما که اینقدر دنبال گستاخ روس ها هستی یک کمی از گستاخی مدینه فاضله بگو که شما را تحریم کرده ان هم بدون دلیل !!
در ضمن آنها دلال هستند و حرف های طرفین را رد و بدل می کنند و گستاخی هم نیست
تحلیلی که در ارتباط با روسیه شده حرف جدیدی نیست همون حرف های آبکی قدیمی است یه زمانی وقتی کسی به هیئت مذاکره کننده دولت قبل می گفت مراقب غربی ها باشین اینها غیر قابل اعتمادن به طعنه می گفتن دلواپس! حالا خودشان مصداق همون دلواپسن. مطمئن باشین هیئت مذاکره کننده همه چی رو در نظر می گیرن به امید خدا. مردم خائنین به کشور خوب می شناسن
در پرونده برجام روسیه شده اختیار دار همه کاره هم طرح می دهد هم نقش سخنگو را بازی می کند
کاش این کامنت های مردم را دولت روسیه وچین می دید حداقل خودشان کنار می رفتند وگرنه که مسولین ما به نظرات مردم اهمیت نمی دهند گرچه همانطور که برای دولت خودمان مهم نیست برای روس وچین هم مهم نیست چون آنها به فکر منافعشان هستند وکی از ایران بهتر
آقای نعمت احمدی حقوقدان لطفاً در خصوص ارتفاق بین المللی هم 4 خط بنویسید و توضیح دهید چطور از نگاه رئیس جمهور حقوقدان کاپیتولاسیون بد بود اما برجام فتح الفتوح.
من نمی‌دانم سران ایران چرا با روسیه وچین وکشورهای اروپایی مذاکره می‌کنند کشور ما رو فقط آمریکا تحریم میکنه اونا هم که بدون اجازه آمریکا آب هم نمیخورند این همه به روسیه و چین امتیاز میدن هیچ چیزی هم نمی‌گیرند همان امتیاز هارو به سلطان جهان بدن امتیاز گرفتن بگیرن،
درود
جز این نبوده.. و از این بدتر خواهد بود.. من به عنوان یک معلم از صحبتهای شما حمایت می کنم..
پاسخی بر "حریم دانشگاه را پاس بداریم"
از نظر من پاس داشتن حریم دانشگاه = اجرای قانون
اما
محسن صنیعی در این یادداشت مجموعه ای از دلایل را دریف می کند که اهم آنها گواهی رسانه ها، گواهی نزدیکان و شواهدی است که بیشتر بر نقض قوانین توسط دکتر محمد فاضلی دلالت دارد.
1. به گواه همه رسانه‌ها، دکتر محمد فاضلی به‌عنوان یک جامعه‌شناس دلسوز و متعهد، با نگارش کتب متعدد، مقالات در رسانه‌ها و فضای مجازی و حضور و سخنرانی در مراکز پژوهشی و دانشگاهی و مجامع عمومی و رسانه‌ها، به‌خوبی توانسته است با نگاه جامعه‌شناسانه، افکار عمومی را به منافع و مصالح اجتماعی آشنا کرده و به‌این‌ترتیب، رسالت و تعهد دانشگاهی خود را در انجام مسئولیت اجتماعی به انجام برساند.
2. به گواه همه‌کسانی که از نزدیک ایشان را می‌شناسند، در نیت خیر و دلسوزی و ایران‌دوستی و اندیشه ورزی و فرهیختگی او تردیدی نیست.
3. بر اساس همه شواهد، ایشان ضمن فعالیت در حوزه‌های اجتماعی و پژوهشی، فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را در دانشگاه، به‌خوبی انجام داده است.

4. حتی با استناد به ضوابط و آیین‌نامه‌های استخدامی هیات علمی، باید راه دیگری به جز اخراج پیدا می کردند.
نتیجه گیری ایشان
متأسفانه به‌جای حل مسئله از طریق گفت‌وگو و راه‌های رسمی اداری، سخت‌ترین راه که تبعات منفی در جامعه دانشگاهی دارد، انتخاب‌شده است.

سوال من از صنیعی: جایگاه قانون، ضوابط و آیین نامه ها در تحلیل شما کجاست؟ وقتی قانون حکم به عدم تمدید قرارداد یا اخراج صادر می کند و ادله ی کافی و مستند وجود دارد، چرا شما توصیه به نقض قانون و دور زدن آن می کنید؟ با شرایطی که دکتر فاضلی داشته، سوال این است که اصلا ایشان چطور توانسته بوده به عضویت هیأت علمی دانشگاه بهشتی در آید و موانع قانونی در تمام این سالها چطور کنار زده شده بوده است؟
نکته: اینکه اساتید دانشگاه یا برخی مقامات دولتی، رسما درخواست دارند که در خصوص یک فرد قانون دور زده شود، واقعا جای سوال است. اگر قانون اشتباه بوده باید اصلاح شود ولی توصیه به دور زدن قانون آنهم در این سطح، پیام واضحی از رشد نیافتگی و عقب ماندگیِ سیستم دانشگاهی به جامعه مخابره می کند.
*نکته: در کشور هیچ تافته ی جدا بافته ای نباید داشته باشیم و همه از صدر تا ذیل نظام، باید در مقابل قانون سر تعظیم فرود آورند*
پوتین یک دیکتاتور مشرک خود خواه است تا دریای کاسپین.مازندران.خزر را با طرفند و ریا کاری و نفاق تنها هدفش بدست آوردن ان میباشد چین کمونیست .مشرک هم دندانهای زهر آلودش را برای خلیج همیشه فارس تیز کرده زهی باطل نه شرقی نه غربی مرگ بر استعمار شرق و غرب.بزرکترین شعار ما لعنت بر استمار گران
روسیه غلط کرده ماباید به مردم خومان متکی باشیم مرگ برروسیه
لعنت برروسیه وپوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
بار آخر باشه که به ولی نعمتان ما اسائه ادب میکنی. ما همه چیزمان از این بزرگواران است
از عالیجنابان ممالک قدرقدرت چین و روس صمیمانه معذرت خواهی میکنیم بقایشان را از بارگاه خداوند مسئلت میکنیم
روسها تا وقتی که ما برجام را البته از کانال آنها و به سبک دلخواه آنها امضا نکنیم، هیچ سند همکاری ای با ایران امضا نخواهند کرد. اگر جمهوری اسلامی شخصا تصمیم بگیرد که برجام را بدون فشار و نظر روسها یا آمریکاییها امضا یا عدم امضا کند، آن وقت است که میتوان گفت استقلال سیاسی داریم
من تعجب میکنم ، با بازخورد منفی این همه کاربران در رابطه با دوستی خاله خرسه چین و روسیه و حتما خیلی از مردم نظر مساعدی نسبت به این دو کشور ندارن ، باز نمیدانم چه اصراریه فرمان برجام را بدست این دو کشور میسپارن ، روسیه گرفتار دو مشکل بزرگه اولی تحریمهای امریکا و اروپا و دومی مشکل اوکراین ، باورکردنی نیست روسیه منافع کشور خودشو ول کن و برای ما کاری درست انجام بده ، مواظب باشیم ما قبلا عهدنامه ترکنمچای را تجربه کردیم حالا نوبت به برجامچای نرسه !
کمپین نه به روسیه باید در کشور اجرا شود
مرگ بر چین و روسیه
عامل بدبختی مردم
:))))
مرگ بر روسیه خائن
تاریخ داره تکرارمیشه ،واقعا قیافه وطرزنشستن رییس جمهورماوپوتین راببینیدچقدرمگه تحقیر! خدایاعاقبت ایران چرااینطورشد
تاریخ داره تکرارمیشه
روسیه کمونیست مرگت باد
هرکس ما را میکوبد دوستش میداریم
در روی کره خاکی نجس تر و کثیف تر از روس و انگلیس نداریم
درود برشرف محمدصادق جنان‌صفت . هرکی هستی . من که نمیشناسمت اما حرف حق زدی . آیندگان به نیکی ازت یاد خواهند کرد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی