بازدید 48421
دو هزار و نهصد و چهل و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

اتهامات تازه علیه برادر حسن روحانی / آیا روسیه از تحریم‌های ایران نفع می‌برد؟ / واکنش واعظی به تفحص مجلس از نهاد ریاست‌جمهوری دولت روحانی

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند اولیانوف: زمان‌بندی نباید عامل تعیین‌کننده نتیجه مذاکرات در وین باشد / تمجید رسانه روسی از رئیسی: او تسلیم‌ناپذیر است / محمد فاضلی: چنین ادراکی ندارم که دولت سیزدهم بخواهد از دانشگاه اخراج شوم / منتجب‌نیا: رئیسی فکر می‌کند هنوز ایام «انتخابات» است و رجز می‌خواند / واکنش عطاالله مهاجرانی به سفر رئیسی به روسیه... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 22 January 2022

داریوش امیری: بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اتهامات تازه علیه برادر حسن روحانی/ نماینده دادستان: فریدون رشوه‌ها را گرفت و خرج انتخابات کرد

در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز، استفاده حسین فریدون از حساب‌های مسعود احمدی زاده جهت دریافت رشوه و حق حساب از رسول دانیال‌زاده تأیید شد. دادگاه رسیدگی به پرونده شرکت کروز امروز در شعبه ۴ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

نماینده دادستان گفت: حسب گزارش معاونت حقوقی سازمان اطلاعات سپاه، حد فاصل تاریخ ۱۰/‏۰۹/‏۹۴ تا ۱۷/‏۱۰/‏۹۴ مجموعاً مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طی ۳۸ تراکنش بانکی از حساب محمد علی پور فطرتی به حساب آقای مسعود احمدی زاده در بانک صادرات از مرتبطان حسین فریدون واریز شده است. استفاده حسین فریدون از حساب‌های مسعود احمدی زاده جهت دریافت رشوه و حق حساب از رسول دانیال‌زاده تأیید شده است و موجب محکومیت مسعود احمدی‌زاده به اتهام فراهم کردن بزه ارتشاء از طریق در اختیار قرار دادن حساب بانکی به حسین فریدون به ۱۵ سال حبس تعزیری شده است.

پرونده وجوه دریافتی حسین فریدون و مسعود احمدی‌زاده از شرکت کروز در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است. در حال حاضر مسعود احمدی زاده در خارج از کشور است.طبق گزارش اطلاعات سپاه، مبلغ ۶ میلیارد ریال در ۲ فقره، ۱۱ میلیارد ریال در یک فقره و یک فقره یک میلیارد ریال بابت انتخابات مجلس نهم توسط شرکت کروز انجام شده و به تأیید حمید کشاورز توچایی رسیده است. طبق ردیابی‌ها مبالغ مذکور به منظور انتخابات به حسین فریدون و مرتبطان او پرداخت شده است./مرکز رسانه قوه قضائیه

رئیس سازمان سنجش: کنکور را حذف شده در نظر بگیرید

عبدالرسول پورعباس در مورد کنکور و مصوباتی در خصوص کاهش سهم آن در نظام سنجش آموزش کشور گفت:طی سال‌های آینده، ما دیگر کنکور به شیوه سابق نخواهیم داشت، بلکه یک نظام سنجش ورود به دانشگاه را که شامل دو بخش است، اجرایی خواهیم کرد.وی ادامه داد: نظام سنجش دو مرحله‌ای را آزمون‌های یکپارچه کشوری در آموزش و پرورش و آزمون‌های کشوری در سنجش تشکیل خواهد داد، ملاک پذیرش و ورود به دانشگاه نیز این دو سنجش خواهد بود، از این رو کنکور را حذف شده در نظر بگیرید، سوابق تحصیلی و آزمون سنجش به شکل هوشمند و در تعدد قابل قبول از سوی آموزش و پرورش و سازمان سنجش در راستای تقویت این دو سازمان طراحی خواهد شد.

پیش‌نویس باقری هیچ فرقی با پیش‌نویس عراقچی ندارد

غلامعلی جعفرزاد ایمن آبادی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره روند گفت‌وگوهای وین گفت: ترامپ با خروج از برجام مشکل بزرگی را برای آمریکا و ایران ایجاد کرد. ما از اول معتقد بودیم که برجام باید احیا شود، چرا در دو سال گذشته این همه کارشکنی انجام شد تا این اتفاق نیفتد؟ در مجلس فحش پدر به آقای ظریف دادند، او جرأت نداشت که پایش را به مجلس بگذارد.وی افزود: سند پیش نویس آقای عراقچی موجود است، بالاخره سند توافقی هم بیرون می آید، آن زمان مشخص می شود آنها هیچ تفاوتی با هم ندارند. تا همین امروز مذاکرات مطابق همان پیش نویس آقای عراقچی جلو رفته است و همه نظارت ها و محدودیت های قبلی باقی خواهد ماند و هیچ اتفاق عجیب و غریبی هم نیفتاده است. اگر قرار بر این بود چرا زودتر از این گفتگوها انجام نشد.این فعال سیاسی یادآور شد: وضع اقتصادی کشور فاجعه است. مردم دارند تلف می شوند. روی کره جنوبی متمرکز نباشیم، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، روسیه و چین هیچ یک پول ما را نمی دهند. امیدواریم با توافق وین، پول های ایران آزاد شود و وضعیت بازار ارز، رسیدگی به پروژه های عمرانی، اشتغال و معیشت مردم سامان بگیرد.

بعد از توافق موقت، ممکن است مذاکرات دو تا سه سال طول بکشد

سید جلال ساداتیان، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درخصوص پیشنهاد توافق موقت در مذاکرات هسته‌ای گفت: «در این شرایط پیشنهاد دیگری مطرح شده است؛ پیشنهادی با عنوان توافق موقت؛ به این‌نحو که آمریکایی‌ها بخشی از تحریم‌های نفتی ایران را رفع کنند و ایران بتواند تا سقف مشخصی نفت بفروشد و معالات بانکی ایران هم تا حدی عادی شود و ایران هم در مقابل غنی‌سازی 60درصد را متوقف کند. غربی‌ها تصور می‌کنند ایران تا رسیدن به بمب اتم یک ماه فاصله دارد و به همین دلیل می‌خواهند ایران به نقطه گذار نرسد و بنا دارند توافقی موقت بکنند تا با خیال راحت مدت زیادی شاید حتی دو تا سه سال به مذاکره بپردازند.»

توئیت آشنا خطاب به رئیسی

حسام الدین آشنا، مشاور روحانی، در توییتر خود نوشت: آیا انصاف و عقلانیت انقلابی اقتضا می کند دانشجویان عزیز دانشگاه شهید بهشتی از دانشور نوآور و دغدغه مندی چون دکتر محمد فاضلی محروم شوند. آیا مکاتبه انجمن های معتبر علمی کشور با رئیس محترم جمهور و مکاتبه دفتر ایشان با وزیر محترم علوم نباید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

واکنش عطاالله مهاجرانی به سفر رئیسی به روسیه

وزیر دولت اصلاحات در رشته توئیتی به سفر رئیسی به روسیه واکنش نشان داد.عطاالله مهاجرانی در توئیتر خود نوشت:درباره سفر آقای رئیسی به روسیه و سفر عبداللهیان به چین، اپوزیسیون فریاد برآورده اند: که استقلال و وطن به سرعت باد، می رفت که اپوزیسیون رسید! اولا اپوزیسیون محترمی که آمریکا و اسرائیل را به حمله به ایران تشویق می کرد، معنی استقلال و وطن را می فهمد!؟ثانیا، اپوزیسیون گمان می کرد ج ا ایران نمی تواند در برابر تحریم و فشار سیاسی آمریکا دوام بیاورد. حالا وقت فروپاشی است و باید شورای انقلاب تعیین کرد. آقای محترمی که با دو نفر خیال زده دیگر ١٢ سال پیش بیانیه دادند و رهبری جنبش سبز را به واشنگتن - لندن منتقل کردند، حالا می گوید، باید شورای رهبری موقت تشکیل شود.مخالفت و هیاهوی مجموعه اپوزیسیون برانداز، به خاطر بر باد رفتن آرزوهاست. نه تنها معاهدات طولانی مدت با روسیه و چین - بالطبع با رعایت مصالح کشور و ملت- ضروری و مهم است. می بایست با هند نیز چنین معاهده ای سامان یابد. این هیاهو ها، از سر نومیدی و زوال اپوزیسیون نومید و بی آینده است.

واکنش واعظی به تفحص مجلس از نهاد ریاست‌جمهوری دولت روحانی

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق در گفت‌وگو با آنا در واکنش به تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس یازدهم از نهاد ریاست‌جمهوری دولت‌های یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: تصمیم گرفتم تا آخر فروردین سال آینده مصاحبه نکنم و هر کسی هم که تماس گرفته، مصاحبه نکردم، اجازه دهید با آرامش کار پیش رود و دولت هم کارش را آغاز و بعد مردم قضاوت کنند.وی افزود: تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس است و از هر جایی که بخواهند می‌توانند تحقیق و تفحص کنند، مهم این است که وقتی بررسی می‌کنند، به این می‌رسند که هیچ یک از این‌ها درست نیست.رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق با بیان اینکه نمایندگان مجلس از هر جایی که بخواهند تحقیق و تفحص می‌کنند و این همواره از جاهای مختلف انجام می‌شود، گفت: این همه از جاهای مختلف تحقیق و تفحص می‌شود، بررسی می‌کنند و می‌بینند که چیزی نیست، خبری به نمایندگان می‌رسد، ولی تحقیق و تفحص حق‌شان است، اما بررسی می‌کنند و متوجه می‌شوند که چیزی نیست.واعظی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است ما چیزی بگوییم و دوباره دعوای جدیدی شروع شود، اجازه دهیم مسیر تحقیق و تفحص هم طی شود.

روحانی اصلاح‌طلب: اظهارات برخی ائمه جمعه خریداری در جامعه ندارد

حجت الاسلام ناصر قوامی در گفتگو با ایلنا در واکنش به این اظهارات گفت: پیش از این هم شاهد برخی اظهارات از سوی ائمه جمعه بودیم. به طور مثال قبلا گفته بودند اسب دوانی زنان، مردان را تهییچ می‌کند، این افراد متاسفانه در مسائل اسلامی و دینی به روز نیستند. اگر در زمان قاجار بودیم، همسران مسئولین و یا زنانی که در سازمان صدا و سیما برنامه اجرا می‌کنند به عنوان بی حجاب شناخته می‌شدند. به همین دلیل بعضی از فقهای آن زمان می‌گفتند چهره و دست نیز باید پنهان شود و اگر قبل از انقلاب هم دیده باشید همسران علما، با روبند و سربند به بیرون می‌آمدند.وی افزود:‌ باید به این آقایان گفت از کجا معلوم است ده تا بیست سال دیگر افرادی را که امروز بی حجاب شناخته می‌شوند، با حجاب معرفی شوند و جز با حجاب‌ها به شمار بیایند و بی حجابی آن زمان تعریف دیگری داشته باشد. بنابراین اسلام در این موارد انعطاف دارد و در هر زمانی، نظر فقها و علما متفاوت است. به نظر صحبت‌هایی که گفته شد موجب تبلیغ به حجاب نمی‌شود. فکر می‌کنم تبلیغ اسلام به این شکل نیست و بیشتر موجب بدبینی به اسلام می‌شود.این فعال سیاسی تاکید کرد:‌ در اسلام انعطاف وجود دارد. یک زمانی به زنان می‌گفتند حتی برای تماشای بازی‌ها نباید به ورزشگاه بروند. حالا خانم‌ها فوتبال و هندبال بازی می‌کنند و ورزش کشتی را هم انجام می‌دهند. بنابراین فکر می‌کنم، شرایط زمان به گونه‌ای است که دیگر این حرف‌ها نمی‌تواند خریداری داشته باشد.

توضیح دانشگاه شهید بهشتی درباره قطع همکاری با «محمد فاضلی»

دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی را درباره علت قطع همکاری با محمد فاضلی عضو هیات علمی این دانشگاه ارائه داد.در پی درج مطالبی درخصوص «اتمام همکاری دکتر فاضلی با دانشگاه شهید بهشتی»، روابط‌ عمومی دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی به شرح زیر منتشر کرد که به شرح زیر است؛

به اطلاع می‌رساند، براساس آیین نامه‌های جذب و ضوابط جاری تمدید قرارداد اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، عضو هیات علمی پیمانی موظف است در یک بازه زمانی مشخص، شرایط تمدید فعالیت خود را از منظر عمومی، آموزشی و پژوهشی فراهم نماید؛ در صورتی‌ که عضو در پایان دوره پیمانی، امتیازات قانونی ادامه خدمت را کسب ننماید، قرارداد همکاری ایشان با دانشگاه تمدید نخواهد شد.موضوع قرارداد پیمانی آقای دکتر محمد فاضلی پس از طی مراحل اداری در جلسه هیات اجرایی جذب دانشگاه مورخ ۱۵/۶/ ۱۴۰۰ مطرح شد و به‌علت عدم انجام تکالیف مقرر در مواد ۲۱، ۲۲ و ۱۱۴ آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی، پرونده ایشان مورد تایید هیات قرار نگرفت.این رای قابل اعتراض در هیات اجرایی جذب دانشگاه و متعاقبا در هیات اجرایی جذب مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مآلاً در مراجع قضایی مربوطه است.

منتجب‌نیا: رئیسی فکر می‌کند هنوز ایام «انتخابات» است و رجز می‌خواند

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در خصوص عملکرد شش ماهه دولت «سیدابراهیم رئیسی» گفت: آقای رئیسی فکر می کند هنوز دوران تبلیغات انتخابات است. آقایان باید در مورد کارهایی که کردند صحبت کنند نه شعارهایشان. آقای رئیسی نیاز نیست رهنمود بدهند، رهنمود دادن کاری ندارد. بنده همین الان می‌توانم صبح تا شب به بقیه رهنمود بدهم؛ این کار نه هزینه دارد نه هیچی. دولت باید پاسخگوی مردم باشد.

محمد فاضلی: چنین ادراکی ندارم که دولت سیزدهم بخواهد از دانشگاه اخراج شوم

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی در پاسخ به این که آیا آن‌گونه که در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود دولت سیزدهم و وزارت علوم پیگیر اخراجش بوده‌اند، گفت: من چنین ادراکی ندارم که دولت سیزدهم و یا وزیر علوم به دنبال این مساله باشند که بخواهند از دانشگاه اخراج شوم.محمد فاضلی استاد جامعه‌شناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهیدبهشتی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اخراج وی و با عناوین همچون تسویه سیاسی دولت سیزدهم با یکی اساتید دانشگاه شهید بهشتی، و در پاسخ به این که آیا دولت سیزدهم و وزارت علوم پیگیر اخراج شما بوده، گفت: من چنین ادراکی ندارم که دولت سیزدهم و یا وزیر علوم به دنبال این مسئله باشند که بخواهند فاضلی از دانشگاه اخراج شود.

وی ادامه داد: درون دانشگاه گروه‌هایی وجود دارند که به هروسیله‌ای مانع از اجرای امور استخدامی شدند و کار به جایی رسید که دانشجویان در ترم جدید متوجه شدند که هیچ واحدی برای بنده در دانشگاه ارائه نشده است. فاضلی همچنین افزود: من از شهریور ماه تا به حال سکوت کرده بودم و به دنبال ایجاد قائله سیاسی درباره پرونده خودم نبودم و میدانم که بروز چنین وضعیتی برای دولت آقای رئیسی که با مشکلات زیادی درگیر است، به نفع دولت هم نبوده است، لذا خیلی از دوستانی که از موضوع مطلع شدند، ابراز گلایه کردند که چرا در همان شهریور ماه درباره وضعیت اداری خودم به آن‌ها هیچ اطلاعی ندادم. فاضلی در ادامه تاکید کرد: به اشتباه در فضای خبری عنوان شده که سال ۸۸ و به دنبال بروز فتنه در همان سال از دانشگاه گیلان اخراج شده است که این خبر درست نیست، اخراج از دانشگاه در سال ۱۳۹۰ و از دانشگاه مازندران بوده است و در همان دانشگاه نیز گروه‌های ذی نفوذ درباره من ادعا‌هایی مطرح کرده بودند که درست نبود و من بدون هیچ جنجالی از دانشگاه مازندران بیرون آمدم و به صورت یک استاد صفر و بدون سابقه و به صورت قانونی در سامانه جذب استاد وزارت علوم ثبت نام کردم و البته دو بار هم در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ در دولت قبل، هیئت جذب دانشگاه رای منفی به درخواست من داده‌اند. وی به عدم پاسخ دانشگاه شهید بهشتی به درخواست وزارت علوم اشاره کرد گفت: در همان زمان نامه شکایتی را برای وزارت علوم تنظیم کردم و وزارت علوم نیز در تاریخ نوزدهم مهرماه نامه‌ای برای دانشگاه ارسال می‌کند، ولی تا همین امروز دانشگاه هیچ پاسخی به این شکایت و درخواست وزارت علوم نداده است.

آیا روسیه از تحریم‌ های ایران نفع می‌برد؟

در مورد روسیه همواره نگاه دوگانه‌ای در داخل کشور وجود داشته و دارد و برخی این کشور را دوست و برخی آن را رقیبی برای ایران می‌دانند. همین نگاه در حوزه تحریم‌ها علیه ایران نیز وجود دارد و بعضی می‌گویند مسکو از قبل این تحریم‌ها سود می‌برد و برعکس دسته دیگری معتقد هستند که کرملین خواهان رفع این تحریم‌ها علیه ایران است. دکتر الهه کولایی،‌ استاد دانشگاه تهران نیز می‌گوید که مسکو با اعمال تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ایران مخالف است و حتی آن را علیه منافع خود می‌بیند.

تمجید رسانه روسی از رئیسی: او تسلیم‌ناپذیر است

یک رسانه روسی در تحلیلی به دیدار آیت الله رئیسی و ولادیمر پوتین در کاخ کرملین پرداخت.​این رسانه در توصیف رئیس جمهور ایران، آیت الله رئیسی را فردی متدین و تسلیم ناپذیر معرفی میکند و همچنین نوشته است که ولادیمیر پوتین نمی توانست با رئیس جمهور ایران دیدار نکند.کومرسانت در تحلیل میز بزرگی که روسای جمهور دو کشور پشت آن قرار گرفتند می‌نویسد: این مساله به دلیل قرنطینه نبودن روسای جمهور و پروتکل های مربوط به کرونا بوده است. در ادامه این گزارش با اشاره به تحریم هر دو کشور توسط آمریکا به این جمله ولادیمر پوتین اشاره می‌کند که بدون واهمه از تبعات آن خطاب به رئیس جمهور ایران گفته است ما در عرصه بین المللی همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داریم.تمجید رسانه روسی از رئیسی : او تسلیم ناپذیر است / پوتین نمی توانست با رئیسی دیدار نکندپوتین به موضوع همکاری دو کشور در سوریه اشاره کرده است. این رسانه روسی در تحلیل خود می‌نویسد که رئیس جمهور روسیه نیز به چنین دیداری نیاز داشت و این نیاز کمتر از احساس نیاز در طرف ایرانی نبوده است. کومرسانت همچنین به ماجرای نماز خواندن آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده است. در این گزارش آمده است که رئیسی مذاکرات را قطع کرد و گفت وقتش رسیده است. او به اتاق کناری رفت و نماز خواند. این رسانه با اشاره به اینکه تا به حال پیش از این کسی در کاخ کرملین دست به این اقدام نزده بود می‌نویسد: « مگر اینکه رمضان قدیروف (رئیس جمهور مسلمان چچن و از افراد مورد اعتماد رئیس جمهور روسیه) در دیدار جدید با ولادیمیر پوتین این کار را انجام دهد. اما سرویس مربوط به پروتکل رئیس جمهور روسیه به من اطمینان داد که او این کار را نکرده است. یعنی اولین کسی که چنین کرد کسی نبود جز ابراهیم رئیسی.»

نشست سران قوا با محوریت سفر رئیس‌جمهور به روسیه و بررسی بودجه

سران سه قوه در نشست خود به میزبانی دفتر رئیس جمهور، موضوعات داخلی و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.در نشست هفتگی سران سه قوه که عصر شنبه به میزبانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و موضوعات داخلی و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.سفر دو روزه رئیس جمهور به روسیه و دستاوردهای این سفر در گسترش روابط دو جانبه تهران و مسکو و همچنین تاکید بر اهمیت راهبردی منطقه‌ای و بین المللی همکاری‌های دو کشور به ویژه مخالفت با یک‌جانبه‌گرایی از جمله محورهای گفت و گو سران قوا در این نشست بود.موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و لزوم توجه به محورها، اهداف و جهت‌گیری‌های بودجه متناسب با ظرفیت‌ها و منابع کشور نیز در این نشست مطرح و بررسی شد. همچنین در این نشست سران سه قوه بر همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر قوای مجریه، مقننه و قضائیه و همه نهادها در جهت اهداف عدالتخواهانه نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب و تقویت امید و اطمینان در مردم تاکید کردند.

آیا رئیسی در پیام خود به پوتین واقعا گاف داد؟

پس از آنکه ابراهیم رئیسی در دیدار با ولادمیر پوتین از عبارت «در خدمت شما هستم» نقدهایی به آن مطرح شد اما آیا استفاده از این عبارت اشتباه بود؟این عبارت که نوعی تعارف است در سال ۲۰۱۵ یعنی ۷ سال پیش عینا توسط خود پوتین در دیداری به کار رفته و نشان می‌دهد که خلاف عرف نبوده است.فیلم و متن سخنان رئیسی در سفر اخیر او به روسیه و دیدار با رییس جمهور روسیه در روزهای اخیر دستمایه‌ی شوخی‌ها و نقدهایی قرار گرفته است.از جمله انعکاس ترجمه‌ی روسی عبارت «در خدمت شما هستم» در سایت کاخ کرملین، همچنان در حال دست به دست شدن و نقدهاست.این عبارت غیر از این زبان رئیسی یک بار دیگر هم در سایت کاخ ریاست جمهوری روسیه استفاده شده بود.آیا «در خدمت شما هستم» اشتباه بود؟پوتین در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۱۵ در دیدار با روسای خبرگزاری‌های مطرح جهان، در کتابخانه ریاست جمهوری بوریس یلتسین در سن پترزبورگ، در پایان پاسخ به سخنان سرگئی میخائیلوف، گفت: «Я к вашим услугам. Добрый вечер!» یعنی «من در خدمت شما هستم. عصر بخیر!»

چرا پوتین به استقبال رئیسی نرفت؟

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در روسیه، ضمن تشریح پروتکل‌های دیپلماتیک کشور روسیه برای استقبال از روسای جمهوری میهمان، تاکید کرد: عده‌ای با جوسازی می‌خواهند موفقیت‌های سفر رئیس جمهور کشورمان به روسیه را تحت الشعاع ببرند و بپوشانند.سیدمحمودرضا سجادی سفیر اسبق کشورمان در روسیه در خصوص جریان‌سازی برخی رسانه‌های وابسته به دولت سابق در خصوص عدم استقبال رئیس‌جمهور روسیه از رئیس جمهور کشورمان در جریان سفیر اخیر آیت‌الله رئیسی به این کشور، اظهار داشت: پروتکل‌های استقبال از رؤسای جمهوری خارجی در روسیه به این صورت است که معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه این کشور به فرودگاه می‌رود و از رئیس جمهور کشور دیگر استقبال می‌کند و بعد از اینکه میهمان وارد کاخ کرملین می‌شود، رئیس جمهور روسیه از او استقبال می‌کند که این استقبال از آقای رئیسی نیز صورت گرفت.وی ادامه داد: زمانی که به عنوان سفیر در روسیه بودم، اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا به روسیه آمد و آقای ریابکوف معاون آمریکای وزارت امور خارجه روسیه برای استقبال از وی به فرودگاه رفت و حتی در فرودگاه گارد تشریفات نیز حضور نداشت، ولی برای رئیس جمهور ما هم گارد تشریفات در فرودگاه مستقر شد و استقبال کرد و هم وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های دوجانبه به استقبال آیت الله رئیسی آمد.سفیر اسبق کشورمان در روسیه خاطرنشان کرد: روس‌ها خیلی بر روی پروتکل‌های استقبال حساس هستند و به آن متعهدند، چون اگر این پروتکل‌ها به هم بخورد، به نوعی بدهکار بقیه میهمانان خارجی می‌شوند که چرا مثلا در سفر رئیس جمهور ایران در سطح وزیر در فرودگاه از وی استقبال شد، بنابراین از جهت عرف دیپلماتیک روسیه، کار بسیار مهمی انجام شده است.

اولیانوف: زمان‌بندی نباید عامل تعیین‌کننده نتیجه مذاکرات در وین باشد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت: زمان در مذاکرات وین اهمیت دارد، اما نباید عامل اصلی تعیین‌کننده نتیجه این گفت‌وگوها باشد.«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به توییت خبرنگار «وال استریت ژورنال» که به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفته بود این نگرانی وجود دارد که به دلیل کند بودن روند مذاکرات و زمانبندی نتوان به توافقی خوب در وین رسید، واکنش نشان داد. این دیپلمات روس در توییتی نوشت: زمان‌بندی به شرکت‌کنندگان در گفت‌وگوهای وین بستگی دارد، اینطور نیست؟ در این شرایط زمان‌بندی بسیار مهم است، اما نباید عامل اصلی تعیین‌کننده نتیجه مذاکرات در مورد آینده برجام باشد. در صورت لزوم، مذاکره‌کنندگان باید کار خود را تسریع کنند.نماینده روسیه در مذاکرات وین دیروز (جمعه) هم در توییتی تاکید کرد مسکو احساس فوریت دارد اما مخالف ضرب‌الاجل‌های ساختگی است.

انتقاد تند احمدی نژاد از قراردادهای ایران با روسیه و چین

دکتر احمدی نژاد قرارداد ایران با چین را بدتر از برجام توصیف کرد و گفت: حالا آمده اند یک قرارداد با چین بسته اند که آن را دیگر به مجلس هم نمی‌برند تا بخواهند در مدت ۲۰ دقیقه تصویب کنند! و فاجعه بار اینکه در پاسخ به علت عدم انتشار محتوای آن می‌گویند طرف چینی خواسته است متن قرارداد منتشر نشود! در حالی که این حق ملت ایران است و به چین ربطی ندارد. مگر آن‌ها حاکم بر سرنوشت کشور هستند؟ جسته و گریخته هم خبر‌هایی بیرون می‌آید که فلان جزیره را می‌خواهند بدهند، یا آنکه می‌خواهند نیروی نظامی وارد ایران کنند، که همه اش خلاف قانون اساسی است.

وی به بیان یک بهانه دیگر در باره عدم انتشار قرارداد با چین پرداخت و گفت: می‌گویند اگر متن قرارداد را منتشر کنیم آمریکایی‌ها می‌فهمند و خرابکاری می‌کنند! ساده لوحانه است که فکر کنیم آمریکایی‌ها خبر ندارند؟! عوامل اسرائیل در تهران اسناد سری و فوق سری را به سرقت می‌برند و از کشور خارج می‌کنند، آنوقت چگونه ممکن است از محتوای قرارداد با چین خبر نداشته باشند؟ اصلا مگر چین بدون نظارت آمریکا با ما قرارداد می‌بندد؟! آیا فقط ملت نباید واقعیت این قرارداد را بداند؟!

وی با اشاره به تلاش های در دست انجام برای انعقاد قرارداد بیست ساله با روسیه نیز گفت: من به آنهایی که فکر کرده اند ایران در موضع ضعف قرار گرفته است و می شود یک امتیاز تاریخی از ایرانی ها بگیرند، اعلام می کنم تا بشنوند؛ ملت ایران آن چیزی را که در جریان آن نباشد، نمی پذیرد. اگر نظر ملت گرفته نشود و معلوم نباشد که ملت با آن موافق است، اعتباری ندارد و نباید از اینکه ملت بعدا زیر آن بزند، گلایه کنند!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۴۳
احمدی نژاد، چندتا دولت رو بدبخت کرده وهمه دارند مذاکره میکنند که سنگ تحریمها رو از چاه بیرون بیاورند.حالا افاضات هم دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
مجبور بود چون باید دستورات دولت سایه را اجرا می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
دوستان تو که آشوب 88 راه انداختند تحریم ها به خاطر آن ایجاد شد چون دشمن به خیال خودش فکرکرد که ایران با این تحریم نابود می شود و یا 20 سال قبل که مسئله داخلی را باز همین دوستان تو ایجاد کردن و بهانه برای تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
زنده باد احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
۱۰:۲۵
حرف های سردار را تکرار میکنی؟ ی چیز جدید بگو . تحریم ها به خاطر سیاست اشتباه است و مقصرش مردم نیستند وگرنه اعتراضات مردمی در همه کشور ها رخ میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
یادت نیست می گفتی اوباما اوباما یا با ما یا با اونها ایشون هم اطلاعت کردن و همه شما را تحریم کردن
این هم در خاطرات خودش بوده علت تحریم چی بود!
وقتی اقایان آموزش دنیا پرستی می دهند از طریق دانشگاه و با تشویق مردم را می گویند بروید دانشگاه و همزمان هم زنان را از خانه فراری می دهند تا کار کنند در کنار نامحرم ها آن هم برای ساعت های طولانی خوب مشخص است اول حجاب آب می رود و بعد خیانت بعد کم شدن فرزند آوری و ازدواج و بعد می شود نگهداری از سگ و گربه و....
جالب است که در غرب این راه را از صد سال قبل طی کرده بودن ولی آقایان که مدعی هستند اسلام و دین و فلان در اولویت است همان راه آنها را رفتند
و مسائل اقتصادی و ماهواره و اینترنت هم فقط تسهیل کننده است و نه عامل اصلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
حرف مفت نزن.
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شما مذهبی ها از هر قوم و قبیله ای چرا اینقدر فقط و فقط به موضوعات جنسی علاقه مند هستین؟ واقعا علتش چیه؟ هر امربه معروفی که میکنید هر نهی از منکری که میکنید هر مطالعه ای که میکنید هر مطالبه ای که می کنید فقط و فقط و فقط وابسته به مسائل جنسی است....به خدا دنیا مسائل دیگری هم دارد. آخرت هم همینطور
ناشناس
| Norway |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
برو بابا ، برو افغانستان ، چرا موندی ایران ما ؟
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
تفکرات بسیار جالبی دارید.چند دقیقه وقت بگذارید و خود را به برخی نهاد های قدرت معرفی کنید.حتما بلافاصله پست و منصب میگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
علاقه نداریم چون واقعی هست همچون در مدینه فاضله شما که 60 درصد زوجین به هم خیانت می کنند و هر جامعه ای زن ها.... شدن آن جامعه سقوط خواهد کرد
ناشناس
| France |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بیشین بابا!
آقای احمدی نژاد
می شود دهانتان را ببندید و حرف نزنید ،
هر چه گفتنی بود را در هشت سال صدراتت زده ای .
الان هر چه می گویی حرف مفت است .
چون کاره ای نیستی برادر !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
یادش رفته چه افاضاتی می کرد. خس و خاشاک و هلوکاست و قطعنامه دان و ….،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
این که آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوریش چه کارهای اشتباهی انجام داد به این مفهوم نیست که اگر الان هر حرفی زد اشتباه است یا باید به او طعنه بزنیم. سخن حق از زبان هرکس که برآید باید پذیرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شما هم دهانت را ببند چون کاره ای نیستی
اولا بخش خصوصی دارند کار می کنند و بلد هستند پول جابه جا کنند البته اگر نگویید چمدانی که نیست بلکه از طریق غیر سوئیفت پول جابه جا می شود و صراف ها بلد هستند دوم هم مشکل ایران به خاطر درون است یعنی آن زمانی که 6 میلیون بشکه نفت می فروختید و چه الان یک میلیون همین گونه بوده به خاطر این که اقتصاد بر پایه نفت می چرخد و معلوم است اقتصاد درجا می زند سوم هم تحریم ها بی اثر می شود. در بلند مدت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بله دوست عزیز
حواله ای که با کارمزد چند دلاری انجام میشد الان حدود 500 دلار هزینه دارد.
شما یا نمیدانی یا نمیخواهی بدانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ما حواله می زنیم زیر 5 درصد حتی یک درصد
مسئله استقبال کردن یا نکردن نیست. مسئله نوع برخورد با اقای رییس جمهور است که با برخورد های اخیر پوتین با همتایانش متفاوت است. اقای رییس جمهور نمی بایست به روسیه سفر می کرد. توافق نامه ای هم امضا نشد.
پاسخ ها
محمد شریفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
استقبال از کسی که در لیست اینترپل قرارداد دارد معنی نمی دهد... همین مقدار استقبال هم زیادش بوده است.
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
این خیلی خوبه که همه فکر می کنند توافق نامه ای امضاء نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خخخه تا دیروز مدعی بودید کسی که تحریم است به کشورهای دیگر نمی تواند برود
اینترپل هم خوب اومدی!!!
پوتین از چنین واژه ای در مقابل افراد داخلی استفاده کرده است و درست است باید در مقابل ملت خاضع بود اما رئیسی در مقابل فرد بیگانه استفاده کرده است. پس بنابراین این یک گاف بزرگ است که ناشی از عدم اگاهی ایشان میباشد وموجب رنجش مردم
قسمت اول چون تمایل نداشت و در سر میز میخواست زود تر تمام بشه اگر به گفته بعضی ها استرس داشت میبایست جلوی آقا در ایران استرس میگرفت
در قسمت دوم کارت بازی برای معامله اکراین است در تمام دنیا از ارتباط کشورها برای منافع خود استفاده میکنند بجز کشور ما
لطفا د انشگاه شهید بهشتی وارد فاز دروغ گویی نشود. در جذب استادان دانشگاه پیمانی برای کسی مانند دکتر فاضل که خود نیز اشاره می کند چندین سال سابقه تدریس دارد؛ ولی آواره بازی سیاسی شده است؛ تنها کسب امیتاز به شیوه گفته شده در خبر نمی تواند باشد. بلکه از زمان جناب احمدی نژاد برای فشار بیشتر به استادان امتیازی الزام آوری به نام فرهنگی را بر استادان تحمیل کرده اند که جنبه وتویی دارد. امتیاز فرهنگی عملا یک رکن تفتیشی عقایدی را هم می تواند داشته باشد. پس از این امتیاز وتویی، امتیازهای مربوط به آموزش؛ کیفیت تدریس؛ پژوهشی نیز هستند. حال آیا آقای دکتر فاضل از کسب امتیازهای آموزشی و پژوهشی عاجز بوده است و دانشگاه صلاحیت علمی وی را تایید نکرده است؟ این یک دروغ حتمی است.
جناب مهاجرانی شیطون بلا؛ در هر دو زمین بازی می کنی ها!!!! هم این وری؛ هم اون وری!!!
این فرد نمی‌داند تفاهم نیازی به مجلس ندارد چون همکاری است ولی وقتی قرارداد امضا شود نیاز به مجلس است برای تصویب آن؟ یا می‌داند و دنبال چیزهای دیگر است؟
چرا پوتین به استقبال رئیسی نرفت؟
چئن قرار بود که آقای رییسی در خدمتشان باشد. نه پوتین در خدمت رییسی.
مغرضان نفرت پراکن ها برای این که از برجام خیانت بار عبور کردیم از این دیدار حرف می زنند و ایرادات خاله زنکی می گیرند
به عنوان یک ایرانی وطن پرست برای اولین بار با اقای احمدی نژاد موافقم
وقتی قراردادی از مردم پنهان میشه حتما منافع ملی قربانی شده
نگین نگاه دوگنه ای وجود دارد ...بگین اقلیت نزدیک به هسته قدرت و هوادارانشان که چهار درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند به روسیه علاقمندند ....
به خدا موذی تر و فریبکارتر از این روسیه خبیث کشوری نیست به گفته قدیمی ها آب زیرکاه. فعلا هم چون آمریکا و اروپا تحریمش کرده به ایران روی آورده وای از روزی که روابطش با آمریکا و اروپا بهبود یابد آنوقت ببینید چگونه پاچه ایران را خواهد گرفت! بدتر از روسیه خود روسیه است
در آخرالزمان علیه دین خدا موضع می‌گیرند و آن را مسخره می کنند آن هم توسط اکثر مردم و نه صرفا خواص و آن روز ، روز آمدن منجی بشریت است برای پاک سازی از این افراد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
تَلسیدَم
برای اینکه بگویند کار دولت قبلی دربرجام اشتباه بوده وما میتوانیم قرارداد یا برجام بهتری به ارمغان بیاوریم تن به هر قرارداد ننگین ضدملی وشرم آوری میدهند!!!!!!!!ومردم هم طبق معمول نامحرم.
لطفا در اینترنت خودتان خبرهای بازدید های اخیر سران کشور های دیگر در روسیه رو مشاهده بفرمایید و مقایسه کنید باوضع بازدید آقای رییسی از آنجا. و خودتان قضاوت کتید.

لازم هم نیست اینرو به اشتراک بگذازید. اصلا نگذارید بهتر است.

فقط در ذهن خودتان اگر هنوز ذره ای وطن پرستی در وجودتان باقی مانده مرور کنید و با وجدان خودتان قضاوت کنید برای خودتان.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بیاییم التماس آمریکا را کنیم مشخصه روسیه هم مثل بقیه کشورها با کشورهای متعددی حتی دشمنان ما رابطه داره ولی آمریکا برای اسرائیل کاسه داغ تر از آشه
اینکه روسیه از تحریمها فایده میبره که حتما ولی نگاه به ااین صورت بخیلانه است که کار را خراب میکنه
ما از رابطه با شوروی سود میبریم یا نه که قطعا بله
روسیه که تحریم آمریکا را ایجاد نکرده روسیه خودش هم مورد تحریم واقع شده و این آمریکاست که تحریم کرده و کوتاه هم نمی آید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بی خود خودتان را اذیت نکنید
مهم برای مردم این است که تحریم ها شکسته شود و صادرات و واردات جهانی( نه اروپا)حل شود.
مرد از روحانی به خاطر گیر کردن پشت درب بسته غرب شاکی بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
آن سران 15 روز می روند در قرنیطه آن هم در کشور روسیه
حالا بدو دنبال چیزهای مسخره دیگر باش
البته درکتان می کنیم گدایان دشمن!
ناشناس
| Norway |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
یاد بگیر از دهن مردم حرف نزن شما اصلا نماینده مردم نیستید ۱۰:۰۴
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ناشناس 1004
تا چند روز قبل مهم اقتدار و این حرفها بود
وقتی حرف از تحریم مید دوستان شما میگفتند تحریم چیز خوبی است.
شما را بخدا قسم از زبان مردم حرف نزنید.
اگر حرف مردم برایتان مهم است رفراندم برگزار کنید.
این احمدی نژاد همون احمدی نژاده !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
مموتی که اولش با کمک های مصلحی و وزرا

و رفقایش !!! خودش را به مردم تحمیل کرد

و اول شعار میداد که حجاب دختران و لباس جوانان برای او اصل نیست !!؟

ولی بعدش را با بدون دلیل نفی هالو کاست و محو اسراییل

تحریم های ۷ تایی کمر شکن برای مردم و کشور گرفت

و به اینروز سیاه کشندمان و الان هم تمام وزرایش ، یا در دولت هستند و یا در مجلس و نهادها!!!!؟
کار خوبی کرد که پوتین به استقبال رئیسی نرفت. اصلا چرا رئیسی به مسکو رفت تا اینجوری بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بیسواد همه جای دنیا استقبال رئسا پروتکل خاص خودشو داره یه نمه سواد کسب کن بعد در مورد هر چیزی نظر بده !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
عزیزم خبرها را درست بخوان
پوتین به استقبال کسی نمی رود
کار خوبی کرد که پوتین به استقبال رئیسی نرفت. اصلا چرا رئیسی به مسکو رفت تا اینجوری بشه
استرس داشت
من هیچ وقت از احمدی نژاد خوشم تیومد و نخواهد هم اومد. اما اینو درست میگه. چطور واسه حتی یه قرارداد نفتی کوجیک بین المللی مجلس باید نطر بده ولی واسه همچنین موضوع مهمی نقشی نداشته باشه. یا مجلس خیلی بی لیاقت تر شده یا اینکه مجلسیها قبلا حق السکوتشونو گرفتند
ظاهرا روسیه و انگلیس به قراردادشان در مورد تقسیم ایران همچنان پایبند هستند
یکی قرارداد امضا میکند و آن یکی حمایت
یعنی در این صفحه خبری دروغ های آبداری گفته شده که واقعا.... . اولا در خدمت شما هستم از زبان یک رئیس جمهور به یک رئیس جمهور دیگه به هیچ وجه چیز معمولی نیست. حرف های رییس جمهور به رئیس جمهور دیگه بیانگر موضع کشور هست. در خدمت شما هستیم که پوتین گفت از موضع یک مقام بالا به یک مقام پایین گفته شده که نشان دهنده فروتنی و احترام به فرد پایین دست هست.
دومین دروغ سفیر ایران در روسیه هست. خداروشکر یوتیوب موجود و پر از فیلم های استقبال. دوستان برو تماشا کنند.
تابناک. این اقای احمدی نژاد فقط میخواهد دیده شود و مطرح باشد. موضوع فرق نمیکنه چی باشه. پس چرا او را مطرح میکنید؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
راه رفتی یا حرف زدی
به خاطر دوام اوردن هم به چین وهم به روسیه پناه اوردیم این چه نوع استقلالی هست به خاطر دوام خود مردم را به روز سیاه کشاندین .به کدوم زبان دنیا باید بگوییم
هیچ قدرتمندی با هیچ ضعیفی پیمان دوطرفه منصفانه نمیبندد . روسیه وچین از ضعف اقتصادی و ساختاری ما نهایت بهره را در این پیمان ها خواهند برد . اصلا یک سوال ساده وقتی دل نسولان و دولتمردان مملکت خودمان به خال ملت و مملکت نمیسوزد .چرا دل چین و روسیه برای ما بسوزد ؟
اقاى احمدى نژاد درست ميگويد
مهاجراني جيره خوار خوارعربستان است
حرفهايش بى غرض نيست
امروزه هيچ كشور اگر به مردمان با هوش و خلق و فعالشان تكيه نكنند به هيچ وجه پيشرفت نمى كنند حتى اگر صدها قرارداد ببندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
مهاجرانی ها را فقط خدا می شناسد و بس

البته با پناه بردن به دامن ملکه انگلیس و التماس هایش از تندروهای داخلی ، بدنبال گرفتن امتیاز است

ولی خبر ندارد که این سیستم پرونده اش را پیچیده

و از ان مهمتر از چشم و دل مردم افتاده است

و متاسفانه علی مطهری هم دارد راه او را میرود
گشتین گشتین گشتین یک میلیارد و ششصد و بیست هزار تومن از تخلف حسین فریدون گیر اوردین و تازه اونم به حساب کس دیگری واریز شده بود و چون اشنای فریدون بوده تو بوق و کرنا کردین؟خجالت هم خوب چیزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ایکاش اینهمه وقت و انرزی و استعدادتون !!!!؟

را برای پیدا کردن صدها دزدان چد ده هزار میلیارد

تومانی صرف میکردید

هر چند حتما صلاح نبوده است !!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
تنها همین قضیه که نبوده
اونهایی که هنوز اثبات نشده خیلی بیشتر تر است.
ولی آخرش آشکار می شود
ضمنا علاوه بر این ها تا الان ملیارد ها تومن ایشون رد مال داشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بعد هم دادگاه معترض بوده به هزینه تبلیغات نمایندگان که
! کروز داده این از آن حرفها بود آقای صلواتی هزینه تبلیغات کدام نماینده ای را خودش میدهد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
تو که برای دزدی در بوق و کرنا می کردی همیشه الان برای ما ژست می گیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خط قرمز رئیس جمهور سابق
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
کل اتهام کسی مثل بقایی 320 ملیون بود که به خاطرش 8 سال زندان رفت. تازه اون هم رشوه نبود بلکه از جنس تضییع بیت المال منظور شده بود. رشوه که فساد سیستمی حساب میشود. حالا شما می گی یک ملیارد و ششصد چیه؟
خدایا برای این لقمه چرب هرکی برای خودش گروهش تلاش میکند مردم کجان
نه فقط به رییس جمهور بلکه به ایران توهین شده. این چه وضع پذیرایی از مهمان هست که یک میز ۶ متری بذاری وسط من این طرف تو اون طرف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
اتفاقا این میز برای مهمان های ویژه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شما که این رییس جمهور را خودت هر روز فحش میدی و رای ندادی چرا مهربان تر از مادر شده ای؟
علی
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
جناب ناشناس
انگار تو باغ نیستی. ایام کروناست این روزها. فاصله اجتماعی مخصوصأ برای رئیس جمهورها خیلی مهمه.
غلامعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
رییس جمهور ایران تلفنی با پوتین صحبت می کرد سنگین تر بود هر چند باید می رفت به روسیه تا ارزش و اعتبار رئیس جمهور ایران در برخورد پوتین برای عشق شرقی ها و گشته و مرده بلوک شرق مشخص شود هر چند کسانی که خودشان را به خواب زدند اگر بمب اتم هم منفجر شود بیدار نمی شوند آخر نمی خواهند بیدار شوند تاریخ رابطه ایران و روسیه را بخوانید همیشه خیانت به ایران بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
اصلا به ایران توهین نشد
بفرمایید این سفر چه دستاوردی داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
آنقدر دست جناب رییسی از انجام این سفر خالی بود

که یکراست از مسکو به کرمان رفت

و زحمت تبلیغات و پر کردن بقچه سفرش را به روزنامه

های داخل روسیه و جنابان امامان جمعه و علم الهدی

گذاشتند
آیا روسیه از تحریم‌های ایران نفع می‌برد؟
چه سوال مسخره ای!...تمام مردم کوچه و بازار پاسخ این سوال را میدانند..روسیه با کمک عوامل داخلی حدود 30 سال است که روی این موضوع کار میکند...
مرگ بر روسیه v
چون این دولت ناموفق عمل کرده برای انحراف افکار عمومی پرونده های فساد خاک خورده مطرح می شود. از خاوری چه خبر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
حالا روحانی که خیلی موفق بود مثلا با خاوری چه کرد که این بکنه
البته اولین نمازگزار در کرملین سردار دلها حاج قاسم عزیز بوده اند
قائله سیاسی؟؟؟؟؟
احمدی نژاد شایعه ساز فرصت طلب
بدبخت یادت رفته مردم شعار دادند یک هفته ودوهفته است فلانی حموم نرفته است ونظام حمایتت کرد تا شدی رییس این کشور.حالا شدی اپوزیسیون نظام؟؟؟؟
این وصله ها به روس نمی چسبد روسها برای رضای خدا به ایران نزدیک میشوند
ما فکر میکردیم‌که هندوانه میوه گرمسیری است ، نگو که در روسیه هم به عمل میاد ، خیلی هم سنگین بصورتی که با دوتا دستت برداری دیگه چشمات جای دیگه رو نمی بینه !!!!!
یکی نیست به این احمدی نژاد بگه بنده خدا اون ممه رو لولو خورد !!! برو بشین سر جات دورانت تموم شد تو برو با همون دارو دسته که تشکیل دادی و همه چیزتو به پاشون ریختی کیف و حالتو بکن گنده تر از دهانت حرف نزن تو دیگه در جایگاهی نیستی راجع به امور مهم کشور حرف بزنی و یا از طرف ملت حرف بزنی !
انتقاد تند احمدی نژاد از قراردادهای ایران با روسیه و چین
آقای احمدی نژاد با هر موضع گیری نابخردانه ثابت می کنی که بد جوری در چنبرۀ شیطان گیر کرده ای ، آقای احمدی نژاد این ره که تو می روی به ترکستان است .
رییسی و اردوغان دو طرفه تلفن زدن صحبت کردن پوشش بدین خبرنگارتون رفته خوابیده
خدا کند که توافقنامه های بلند مدت با چین و روسیه بنفع کشور و مردم باشد

در غیر اینصورت ایا مدافعان سینه چاک فعلی آن از جمله عطالله مهاجرانی ،

می خواهند، چطور پاسخ مردم و تاریخ را بدهند؟؟

حالابا وجدان خودش چگونه کنار خواهد آمد را خودش میداند و خدایش!!!
خیلی خیلی خوب است که حتی خلافهای یکی دو میلیارد تومانی حسین فریدون را حالا با تاخیر دارند دنبال میکنند !!!!

ولی چرا برای خلافهای چند ده میلیارد دلاری و شاید صد میلیارد دلاری ، زمان احمدی نژاد پیگیری نکردند ؟
حسن و حسین فریدون افرادی هستند که نه میشه جلوشون راه رفت نه عقبشون
بنده خدا این احمدی نژاد دیگه کاملا داره مشاعرش را از دست میده! به عبارت دیگه شیش دونگ خل شده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بوده
خخخخخ منجب نیا 8 سال در کما بود!1
اتهامات تازه علیه برادر حسن روحانی/ نماینده دادستان: فریدون رشوه‌ها را گرفت و خرج انتخابات کرد
بابا همش گیر دادید به این بیچاره حسن روحانی
کمی هم‌گیر بدید به ردیف بودجه های افراد خاص
روسیه از مذاکره برجام میخواهد به اوکراین خود دست یابد درواقع گروکشی سیاسی که ازامریکا میخواهد
جناب مهاجرانی در این چند سال که زیر سایه ملکه فخیمه زندگی می کنید حتما زبان انگلیسی شما آنقدر خوب شده است که بروید و در سایت کرملین سخنان پوتین و رییسی را بخوانید و جمله آخری که رییسی گفته است را به همه همه مخاطبان احتمالی یا تابناکیان بگویید چه می شود هر کس انگلیسی می داند برود و ببیند سایت کرملین سخن پایانی ابراهیم رییسی خطاب به پوتین را چه نقل کرده است :
I am at your service
شهامت داشته باشید و بگویید معنی این جمله انگلیسی چیست؟
از یک طرف دیگر رییسی می گوید ما عضو پیمان شانگهای هستیم و پوتین صریحا می گوید شما عضو ناظر هستید حالا آدامس جویدن پوتین و دور ایستادنش و با پاهای باز و غیر محترمانه نشستنش که بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
معنی این جمله می شه من نوکر شما هستم
آقای سجادی سفیر اسبق ما اگر میتوانست نمازش را هم رو به کرملین میخواند. او اصلا معتقد است در جهان امروز تجارت با کشوری غیر از روسیه پول سر سفره مردم را حرام میکند. حالا میخواهید او غیر از این حرفهایی را بزند که نوشته اید؟
این پولی که حسین فریدون گرفته پول یک ماشین بیشتر نیست هزار میلیاردی ها را بچسبید
دکتر اشتباه می کند
ایران تحریم باشد روسیه برای فروش نفت و گاز . مسیرهای ترانزیتی و ... رقیب کمتری دارد
این گازی که از المان به روسیه می رود روزی قرار بود از ایران برود معلوم نیست قیمت نفت تا چه مدت بالا باشد
ماشاالله اقای احمدی نژاد ..بهتر از همه جهت باد را تشخیص میدهد.خخخ
کی گفته روسیه از تحریم های ایران نفع میبره؟ نخیر نفع نمیبره فقط ایران به خاطر تحریم نمیتونه میدان های نفتی خودش رو توسعه بده شرکت های بزرگ صاحب تکنولوژی نمیان تو ایران سرمایه گذاری کنن. کالاهای تحریمی رو ایران گرونتر میخره و نفتش رو ارزون تر میفروشه. بهره برداری ازنفت و گاز دریای مازندران رو هم ایران فعلا نمیتونه شروع کنه و چند تا مشکل کوچیک دیگه که اصلا اهمیتی نداره
این مهاجرانی همانی نیست که در خارج زندگی می کند و در تلویزیون بی بی س می زد؟
احتمالا اشتبله چاپی شده تابناک حان
مبالغ اختلاس به دلار هست نه به ریال
زشته که مقام و منزلت یه اختلاس گر رو با این رقمها پایین بیارین ..
شک نکن که نفع می بره
تابناک به چه روزی افتادی حالا دیگه آویزون احمدی نژاد شدی
این که روسیه با کارت ما ، در سیاست خارجی خود چکار میکند را هم حتی بچه های مدرسه هم فهمیدند ، اما تیم مذاکره کننده و مشاورانشان ، هنوز در خوش خیالی بسر میبرند.
بعد از توافق موقت، ممکن است مذاکرات دو تا سه سال طول بکشد

بعد هم یک ترامپ دیگر می آید و همه چیز از اول!!!!!

ظاهرا اقایان از مذاکره مستقیم با امریکا میترسند!!!!
این مهاجرانی نون به نرخ روز خوره.راست میگی بیا ایران خدمت کن
نه روسیه از تحریم ایران سود نمی برد
غصه جود پوتین را گرفته
و شب و روز غصه می خوره و آدامس می جوه
تابناک
این هم شد پرسش؟؟؟
آقاي احمدي نژاد عزيز فكر كنم در زمان شما بود كه آبهاي درياي خزر علي السويه بين كشورهاي تازه استقلال يافته شوروي سابق تقسيم شد و ايران فقط 11 درصد از منابع آبهاي درياي خزر را به جاي 50 درصد معاهده سالهاي 1921 و 1940 به خود اختصاص داد، خواهشاً از قرارداد 25 ساله ايران با چين انتقاد نكن.
پوتین افسر کارکشته ک گ ب خوب می داند کسی که روبروی او نشسته نماینده مردمش است یا نه و بر طبق همین آگاهی با او رفتار می کند و طرف هم مجبور است بگوید من خادم شما هستم !!!!!!!
اجازه بدین برای اولین بار بگم درود بر احمدی نژاد
اینکه روسیه از تحریمهای ایران سودمیبرد مسئله ای بسیاربدیهی است.چون ایران را وابسته روسیه برای حمایت درمقابل غرب میکند.عدم واکنش به حق خوری ایران در خزر ازسوی مسئولان ایران نمونه ای ازین موارد است.ساخت 20 ساله یک نیروگاه غیراستاندارد وانواع باجگیریهای اقتصادی وغیراقتصادی ازجمله سودهای بیشمارروسیه از تحریمها وکلا مناقشه ایران با غرب است.
طرف چینی خواسته است متن قرارداد منتشر نشود! در حالی که این حق ملت ایران است و به چین ربطی ندارد. مگر آن‌ها حاکم بر سرنوشت کشور هستند؟..... احسنت به این حرف.... متن قرارداد را مردم باید در یک رفراندوم عمومی به تایید آن رای یا عدم تایید کنند...
راستی عطاخان اگه انقده طرفدارسیاستهای جمهوری اسلامی هستی پس خودت چرا تو این چندسال جرات نکردی یکبارهم بیایی ایران؟
بعد از توافق موقت، ممکن است مذاکرات دو تا سه سال طول بکشد....بعدش ترامپ میاد پارش میکنه با اجازه
سلام:

جالب در کشور ما وقتی اساتید دانشگاه رو میخان اخراج کنند

چارت قانون مرتبط با کاری مطرح میکند تا حساسیت ها رو یعنی کنترل کنند

اما نمی دونم چرا فکر نمی کنند که

ایا مردم از خوشون سئوال نمی کنند که چرا این قوانین به یکبار بعد از انتقادات و اعتراضات
و سخنان ان اساتید

پیدا میشود ؟

و چرا تا قبل از ان هیچ خبری از ان قوانین نیست ؟

در حوزه هم به شکل دیگر و

جالب اینکه هر که منتقد باشد به چنین قوانینی گرفتار میشود
باز یه سیرک دیگه راه میندازن تا اذهان مردم منجرف بشه . بچسبین اگه راست میگین به حل مشکلات مردم .
مجلس محترم چرا در زمانی که دولت قبلی سرکار بود تحقیق وتفحص نکرد حالا که دولت جدید سرکار آمده وکار از کار گذشته اینکار را مخواهد بکند اگر حوصله چنین کاری آقایان نمایندگان داشته باشند.
فریدون رو ولش کنین به دخترجهانگیری و دخترهاشمی نژادوهزاران ...زادهاکه باپول بیت المال درکشورایران ویاخارج ازایران دارن عشق وحال میکنن بچسبین
با سلام و احترام به نظر همه عزیزان
1- بعضی از دوستان بیان می دارند که چرا پوتین به استقبال رئیسی نرفت؟آقای پوتین به استقبال کدام رییس جمهور در فرودگاه رفته است .این موضوع به قوانین روسیه بستگی دارد .و پوتین هم یک فرد بامنطق است نه ساده لوح
2- در خبر به انتقاد تند احمدی نژاد اشاره شده است .
از اینکه آقای احمدی نژاد سابقه ریاست جمهوری در ایران دارد برایش احترام قایل هستم .اما به عنوان دولت مرد قوی اصلا قبول ندارم .نمره سیاست ومملکت داری احمدی نژاد در حد صفر است .حرفهای عوام پسند را خوب بلد است .اما کشور با این داستانها قابل اداره نیست .بنابراین انتقاد ونظر احمدی نژاد فاقد ارزش است .
اصلاح طلبهای غربگدا 8 سال کشور را به قهقرا بردند و. حالا مدعی شده اند که ای داد و ای بیداد دارند کشور را به روسیه و چین واگذار میکنند. لطفا اجاه بدید چند مدت بگذره وگندکاری شما هم یک مقدار رنگ عوض کنه بعد حرف بزنید.
بعنوان یک مسلمان معتقد هرچه فکرمیکنم نماز رییسی درکرملین چه نفع وارزشی داشت به نتیجه نمیرسم .می بینم بعضی ها به مخالفت شوروی سابق بااعتقادات الهی اشاره میکنند که علیرغم چنین مخالفتی بازرییسی درکرملین نمازخواند ،گویی یادشان رفته که شوروی سابق وآن اندیشه سالهای سال است که به دست همین حاکمان فعلی روسیه ومردم روسیه نابودشده است والان ادیان آزادند. پس این بوق وکرنا برای چیست؟ جوری سروصداراه انداختید که گویی همه مردم روسیه بهمراه پوتین یکدفعه شهادتین گفته اند ومسلمان شده اند!!!!!!!!
"آیا روسیه از تحریم‌ های ایران نفع می‌برد؟"!
خیر!دارد ضرر می کند!اصلا مدیونید فکر کنید روسیه از دوستی با ایران تا حالا نفعی هم برده باشد!تا حالا همه اش ضرر بوده!بالاخره روسیه رفیق باز است دیگر!
یک نفر بیکار در تابناک نشسته برای پیام هایی که ملت می گذارند , جواب و پند واندرز و بعضی اوقات ....... می نویسد
آقای تابناک از اقتصاد کشور و معاونت اقتصادی آقای محسن رضایی چیزی بگو.
بیچاره احمدی نزاد دیوونه شده
اگر واقعا دنبال حقیقت بودید از دولت احمدی نژاد تحقیق می کردید دولتی که ۷۰۰ میلیارد دلار را نابود کرد و آنها که نفت را فروختند و پولش را خوردند
در خدمت شما هستم معمولا خطابی شخصی میان و نه رسمی
دو مخاطب است .
معمولا هم کسی که دست برتری دارد به
فرودست می گوید عکس آن هم صادق است یک فرو دست
مراتب ارادت خود را به یک فرا دست نشان میدهد .
بنظر می رسد در این خصوص منظر اول مد نظر رییس جمهور بوده است .
کما که در دیدار های مردمی هم اینگونه می گویند و ناشی از توان رفع مشکل آنها .
مردم هم به مسئولین
میگویند در خدمت شما هستیم به نشانه
همدلی ...
حالا پاسخ پوتین چه بوده است ..
احمدی نژاد درمورد قرارداد باچین درست میگه این روهم تاریخ این مملکت ثابت کرده که کثیف ترین و خائن ترین کشور واسه منافع ایران همون روسیه کمونیستی هستش
دانشگاه شهید بهشتی ملت را هالو گیر آورده؟
مواد 21، 22 و 114 آیین نامه استخدامی در خصوص میزان موظفی ساعت کاری، تکالیف عضو هیئت علمی و بکار گیری اعضای هیئت علمی پیمانی در پستهای مدیریتی را مطرح می کند. پس باید نتیجه گرفت فردی همچون آقای دکتر فاضلی، یا تعداد غیبتهای کاری اش خیلی زیاد بود، یا به میزان ساعت لازم در دانشگاه نبوده یا کار کردنش در دانشگاه فعالیت مشخص و تعریف شده ای نداشته یا اینکه بدون شرایط پست مدیریتی گرفته.

خداییش ما مردم چرا نمی فهمیم و درک نمی کنیم که این افراد باید اخراج شوند؟
با احترام به نظر خانم کولایی من هم تفسیری از موضوع روسیه در خصوص تحریم ایران دارم که شاید برایتان جالب باشد بیان آن به طور خلاصه سخت است اما سعی میکنم منظورم را انتقال بدهم. از نظر من دچار مشکل بزرگی شده ایم. قبل از هرچیز باید بگویم در مناسبات جهانی دوستی و رفاقت معنایی ندارد. در مناسبات جهانی منافع دولتها اشخاص و کارتل های بزرگ اقتصادی مناسبات و جنگها و صلح ها و ... را تعیین می کند. یکی از بزرگترین مشکلات این است که از زمان کریم خان تا به حال از مناسبات و تحولات سریع بین المللی غافل بوده ایم و خیلی از اقدامامان تنها بر اساس برداشت های شخصی مقام مسول بوده که به طور قطع در مقابل دولتهایی که از دهها اتاق فکر و مرکز مشاوره حرفه ای برای تنظیم مناسباتشان استفاده می کنند خیلی حرفی برای گفتن نداریم. اگر دقت کرده باشید رقبای منطقه ای ایران نیز از یک سیاست دینامیک و پویا و نه بر اساس شعار در تنظیم مناسبات جهانی خود استفاده می کند. ایران رقبای منطقه ای قدرتمندی دارد که برخی در ایران فکر میکنند امارات, ترکیه,قطر و عربستانی که می شناسند هنوز در 40 سال پیش هستند. نکته مهم هیچ یک از این کشور ها هیچ گونه دل خوشی از قدرت گرفتن اقتصادی و نظامی ایران ندارند و نهایت کارشکنی و ایجاد لابی را در آمریکا و چین و روسیه برای عدم بهبود روابط می نمایند چون بازار ها و منافع اقتصادی آنها در عقب ماندگی ایران هست.
از منظر اقتصادی در آینده نزدیک با توجه به شرایط آب و هوایی دنیا چاره جز کنار گذاشتن سوخت های فسیلی نیست و تحقیق و توسعه انرژیی های پاک و تسخیر فضا برای استعمار کرات دیگر -گرچه برای خیلی ها افسانه ای بیش نیست ما برای من مثل روز روشن است- نیاز به منابع مالی عظیمی دارد. اقتصادی کردن نفت شیل اویل امریکا و فروش نفت کیفیت پایین روسیه نیاز به یک درگیری و جنگ و حذف تعدادی از رقبا دارد. جنگ با ایران و ونزوئلا تبعات اقتصادی و نظامی فراوانی دارد. پس راه عقلانی برای حذف آنها از بازار نفت نمی باشد. بهترین کار تحریم آنها و نابودی زیر ساخت های آنها و عدم توسعه آنهاست. این فرایند از سال 2009 کلید خورد و با جنگ سوریه و عراق یکی از مهمترین پیوند های اقتصادی که می توانست از طریق خط لوله اسلامی و یا خط لوله عربستان به اروپا کلید بخورد در رقابت بین دو ابرقدرت آمریکا و روسیه در نطفه خفه شد. یک جنگ نیابتی با هزینه ایران و عربستان ایجاد شد و نتیجه اش شد نابودی ایران سوریه و عراق و عربستان و اتلاف منابع ما حذف تقریبی ایران و سوریه و عراق از بازار جهانی نفت و فروش سلاح های هر دو طرف به خاورمیانه ای که به کتاب و آگاهی بیشتر از بمب و موشک نیاز دارد.
دقت کنید کلیه خطوط لوله استراتژیک گاز و نفت ایران و عراق و سوریه به هر جای دنیا با کارشکنی روسیه و آمریکا عقیم می ماند.
از این طریق آنها سود سرشاری به دست می آورند و آنها نیز همانند رقبای منطقه ای ما از این شرایط ایران خرسندند.
یک هدف بزرگ دیگر روسیه و آمریکا کنترل رشد اقتصادی چین با کنترل قیمت نفت می باشد. روسیه اما از این ماجراها که برای ایران پیش می آورد و اجازه ایجاد پیوند اقتصادی و یا انرژی با اروپا را نمی دهد هدف مهمتری که همانا حفظ انحصار تامین گاز و سوخت اروپا است را دنبال می کند.
مگر می شود روسیه و چین از شرایط موجود سود نبرند نه تنها آنها بلکه ترکیه و امثالهم سود می برند
كشور را با رمل واسطرلاب و من بميرم تو بميرى نميشود اداره كرد
كشور هاى ديگر با علم اداره ميشود
تابناک اینقدر دیگه کف گیرت به ته دیگ خورده که حرفهای یک دکل دزد را با آب و تاب پخش می کنی؟؟؟؟؟
این چه توجیهی است که اوباما به روسیه رفت وپوتین به پیشوازش نرفت .امریکادشمن درجه یک روسیه است .وایران متحد روسیه که بیشترین آسیب را ازناحیه این متحد شمالی دیده است .وپوتین وروسیه کشوری نمک نشناس است وبرای سلطه ایران را ضعیف میخواهد .شعار نه شرقی ونه غربی واقعا درست بود .که مورد توجه واقع نشده.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی