بازدید 17191
۲
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

کاربران ایرانی در پی یافتن اطلاعاتی بیشتر در مورد تیونینگ در گوگل/ مهرانه مهین ترابی و شقایق دهقان در کانون توجه کاربران اینترنت/ چرا سد دز و مسکن ملی سئو شده اند؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 28 May 2021

کاربران ایرانی در پی یافتن اطلاعاتی بیشتر در مورد تیونینگ در گوگل/ مهرانه مهین ترابی و شقایق دهقان در کانون توجه کاربران اینترنت/ چرا سد دز و مسکن ملی سئو شده اند؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عباراتی چون «تیونینگ چیست؟»، «مهرانه مهین ترابی»، «مجید شهریاری»، «شقایق دهقان» و «آنجلو رگوسی»، «سد دز»، «مسکن ملی»،  «اونس جهانی طلا» و... از مهم ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آنها بودند.

در ادامه در مورد مفاهیم و عبارت های فوق و چرایی ترند شدنشان بیشتر خواهیم گفت.

تیونینگ چیست؟

تونینگ به انگلیسی Tuning  در لغت به معنای تنظیم است. کاربرد این لغت در بحث مکانیک به معنای تنظیم بالانس تونینگ و بالانس برای رسیدن به بهترین عملکرد است. به‌طور خلاصه تیونینگ خودرو به معنای ارتقا مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو است.

تیونیگ؛ اقدامی پرهزینه برای افزایش راندمان خودرو

در حال حاضر نیز عملیات تیونینگ خودروها توسط مراکز معتبر انجام این کار صورت می‌گیرد. در واقع هم‌اکنون شرکت‌های مختلف و ریز و درشتی وجود دارند که تمرکز اصلی آنها روی عمل تیونینگ خودروهای گوناگون است.

نمایشگاه و بازار قطعات یدکی، لوازم جانبی و قطعات بخصوص وسایل نقلیه موتوری وتحت عنوان (SEMA) که همه ساله در هفته اول ماه نوامبر در شهر لاس وگاس برگزار می‌شود بزرگترین رویداد برای وسایل نقلیه تیونینگ شده و شرکت‌های تیونر است.

از آنجا که کارخانه ها و شرکت های تولید کننده خودرو بنا به دلایل بسیار مثل حفظ کیفیت و دوام خودرو و نیز ملاحظات زیست محیطی مشخصات فنی خودرو به ویژه موتور خودرو با محدودیت هایی وارد بازار می کنند، برخی افراد علاقه مند هستند که ویژگی های فنی خودرو را ارتقا دهند و به اقدامی که این افراد انجام می دهند، تیونینگ می گویند.

باید دقت کرد که تغییر در ویژگی و مشخصات فنی خودرو توسط کارخانه ها و متخصصان آنها با سهولت بیشتری امکان دارد، اما همانطور که گفته شد، آنها چندان مایل به چنین اقدامی نیستند.

اخیراً خبری تحت عنوان تیونینگ رسمی ایران خودرو برای خودروهای تارا و پژو 206 روی خروجی رسانه ها قرار گرفته است که باعث شده تا تمایل برای خواندن در مورد نیونیگ توسط کاربران ایرانی بیشتر شود.

شما نیز اگر علاقمند هستید تا در این باره بیشتر بخوانید می توانید از لینک پایین استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

تیونینگ؛ اقدامی پرهزینه برای افزایش راندمان خودرو

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین ترابی یکی از بازیگران محبوب و با سابقه در سینما و تلویزیون ایران است که در بسیاری از سریال های ماندگار ایرانی نقش آفرینی کرده است.

مهرانه مهین‌تُرابی متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ در کرج و بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. مهین‌ترابی اصالتاً تفرشی و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود. وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعه‌های همسران و خانۀ سبز به اوج محبوبیت رسید.

این بازیگر ایرانی علی رغم اینکه در دهه ششم زندگی خود به سر می برد، هنوز ازدواج نکرده است.

دلیل ساده ازدواج نکردن بانوی بازیگر سرشناس - تابناک | TABNAK

او خود پیشتر برای این موضوع اینگونه دلیل آورده بود که به واسطه عشق و علاقه به کار و هنر بازیگری فرصت فکر کردن و تمرکز روی ازدواج را به دست نیاورده است.

او همچنین چند ماه پیش در گفت و گو با مهران مدیری در برنامه دورهمی گفته بود این همه آدم موفق به یافتن همسر شدند، من نشدم مگر اشکالی دارد؟

این گفته ها و مصاحبه باعث شد او دوباره مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد و هم اینک نیز نام او یکی از پر جست و جو ترین نام ها در گوگل توسط ایرانیان است.

مجید شهریاری

دکتر مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵ و در زنجان متولد شد. ایشان متاهل و دارای دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا بودند. همسر ایشان خانم بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است. شهریاری درتاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و باهمکاری اطلاعاتی منافقین دریک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

 او استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیر کبیر و صنعتی شریف بود.

اخیراً سریالی در مورد زندگی این شهید بزرگوار از رسانه ملی (صبح آخرین روز) در حال پخش است که سبب شده تا نام و یاد او در میان مردم دوباره زنده شده و بسیاری در پی یافتن اطلاعات بیشتری در مورد او در اینترنت باشند.

در مورد مجید شهریاری در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

شقایق دهقان

شقایق دهقان یکی از بازیگر عموماً سریال های طنز ایرانی و همسر مهراب قاسم خانی از بازیگران و نویسندگان فیلم و سریال ایرانی است.

ناگفته‌های شقایق دهقان از نقش متفاوتش در «نون خ» - تابناک | TABNAK

شقایق دهقان متولد ۴ اسفند ۱۳۵۷،  بازیگر و نویسندهٔ ایرانی است. همسر او مهراب قاسم ‌خانی نویسنده و طراح صحنهٔ تلویزیون است که در جریان مجموعهٔ تلویزیونی پاورچین با هم آشنا شدند. عمده فعالیت وی در مجموعه تلویزیونی‌های نود شبیِ مهران مدیری است. از بازی‌های معروف او ایفای شخصیت «خانم شیرزاد» در مجموعهٔ تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۰ است. او از سال ۱۳۹۴ در برنامهٔ خندوانه، به اجرای استند آپ کمدی پرداخت و در سال ۱۳۹۶ به همراه مهراب قاسم‌خانی به عنوان داوران بخش استند آپ کمدی جشنوارهٔ هنری پارسی زبانان اروپا انتخاب شدند.

اخیراً خبری تحت عنوان شقایق دهقان مادر شد درباره او در رسانه ها منتشر و سبب شده تا نام وی دوباره یکی از نام های پر جست و جوی گوگل شود.

واقعیت این است که دهقان در در «قبله عالم» به کارگردانی و نویسندگی حامد محمدی در نقش مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه بازی می کند و در این فیلم نقش یک مادر باردار را ایفا کرده است. 

در مورد شقایق دهقان در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

آنجلو رگوسی

آنجلو رگوسی یکی از شخصیت های فوتبالی و مربیان ایتالیایی است که اخیراً گمانه هایی مبنی بر حضور او روی نیمکت تیم استقلال تهران به عنوان مشاور فرهاد مجیدی شنیده می شود.

هر چند این خبر رسما منتشر نشده است، پرداخت چند رسانه به این موضوع کافی بود تا نام او به یکی از پر جست و جوترین نام ها در گوگل توسط ایرانیان شود.

بیشتر بخوانید

مشاور ایتالیایی فرهاد مجیدی را کاناوارو معرفی کرده؟

مسکن ملی

مسکن ملی طرحی بود که دولت دوازدهم برای خانه دار کردن قشر جوان و مسکن اولی ها از سال 1397 آغاز کرد و اکنون که در ماه های پایانی دولت قرار داریم، هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده است.

در مورد طرح ملی مسکن در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

جمع کثیری از خانواده های جوان ایرانی که در این طرح ثبت نام کردند، حالا به امید یافتن اخبار و اطلاعات جدید در مورد این طرح بارها این عنوان را در موتورهای جست و جو می کنند، تا شاید خبر تازه و خوبی در این باره به دست آورند.

در مورد مسکن ملی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

سد دز

سد دز یک سد بتُنی برق‌آبی است که بر روی رودخانه دز توسط یک کنسرسیوم ایتالیایی در ٢٣ کیلومتری شمال اندیمشک در سال ۱۳۳۸ احداث شد و نقش مهمی در کنترل سیلاب‌های بالادستش دارد. نیروگاه این سد دارای قدرت نصب ۵۲۰ مگاوات می‌باشد اما امسال با توجه به اینکه در نیمه اول سال آبی، بارندگی کم بوده و ارتفاع آب در سد ۲۱ متر کاهش و ۲۰۰ میلیون مترمکعب از حجم سد دز خالی است.

در مورد سد دز در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

انتشار خبر کاهش شدید حجم منابع آبی سد دز و نگرانی ها بابت تأمین برق از طریق این سد و نیز بهره برداری از آب این سد برای مصرف کشاورزی حالا بسیاری را ترغیب کرده تا با جست و جوی سد دز در گوگل در مورد این سد بزرگ ایران بیشتر بخوانند.

در مورد سد دز در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

اونس جهانی طلا

طلای جهانی یا اونس طلا و نرخ آن همیشه برای سرمایه گذاران در حوزه طلا و نیز دیگر شهروندان در نقاط مختلف جهان برای اطلاع از وضعیت بازار مهم بوده است.

در مورد قیمت طلا در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

در روزهای اخیر که خبر مذاکرات ایران با 5+1 پیرامون برجام مطرح می شود و شاهد نوسان نرخ دلار هستیم، برای بسیاری نیز اطلاع از آخرین وضعیت قیمت طلای جهانی مهم شده است.

از این روی، آنها تلاش می کنند با جست و جوی عبارت های مشابه آخرین اخبار و اطلاعات را پیرامون طلای جهانی در گوگل پیدا کرده و مطالعه کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
آب شرچشمه های رود دز به وسیله تونلی که حفاری شد به قم و کاشان رسید آنوقت انتظار خشک شدن رود دز را ندارید؟
ریشه های انحطاط ایران و ایرانی
با دیدن کامنتهای مکرر افرادی که متذکر شده بودند فساد عظیم مالی و علمی در دوران بلای کرونا ، بررسی کردم، دیدم به طرز عیجبی باز مسئولان مسئولیت گریز نه تنها اعتنایی به به افشاگری نکردند، بلکه عادما موجب تشدید این فساد شدند!
اینکه در اوایل بحران کرونا، به صورت خودجوش حتی معلمان اقدام تسهیل در امر نمره دهی به دانشجوها و دانش آموزان و هنرجویان کردند، تا حدی قابل درک و موجه بودف چون آنها ماهها قبل کلاس آمده بودند و وضعیت اورژانسی بود، اما از اول مهرماه 1399 دیگر هیچ توجیهی قابل نیست برای تسهیل نمره، چیزی در حال وقوع است یک فساد عظیم مدرکفروشی است و تمام!
اینکه اشخاصی می آیند افشاگری از وجود فساد میکنند و بعد مسئولان وزارت ارشاد با وجود گذشت چند ماه از شروع سال تحصیلی، سه بار سایت آزمون هنر باز میکنند برای ثبت نام چه میتواند معنی داشته باشد جز اصرار و لجاجت گستاخانه و وقیحانه بر تشدید فساد.
سال تحصیلی شروه از بمهمن، تا آخر استفند هم مهلت ثبت نام، دقت فرمایید حتی در زمان عادی برگزرای حدود دو هزار ساعت کلاس مهارت اموزی کار دشواری است، بررسی ها نشان میدهد میزان تنبلی و گریز از مطالعه کتاب درسی و حتی فیلم و جوزات شدت یافته افت علمی شدید موجب شده است. حالا نهاد وزارت ارشاد می آید این افت علمی تشدید میکند! هیچ توجیهی ندارد تمدید ثبت نامها تا اردیبهشت به جز اینکه قبول کنیم عمدی هست میزان تخلف و تقلب و مدرکفروشی و کسب مال حرام بیشتر شود!
فاجعه مدرکفروشی و تقلب در آزمونهای مهارتی و مدارس به افتضاح علمی رسیده است.
اینجا ظلم دو سویه دارد:
1- ظلم به دانش آموزان و هنرجویان حقیقی و زحمت کش که در مقابل تقلب، از اعتبار گواهی و مدارک تحصیلی شان می افتد و ضربه اجتماعی میخورند که در مظان تهمت هستند و شانس اشتغاشان کم میشود!، و اینجا یک حق الناس پایمال میشود.
2- کسانی با تقلب و خریدن مدرک از خلافکاران حرامخور مدیران وشرکای مدارس و مراکز مهارت آموزی، اقدام به انتفاع حرام از این مدراک و گواهی ها میکند از استخدامات و ارتقائات شغلی تا گرفتن انواع مجوز و ورود به دانشگاهها، خیلی بدیهی است وجود این اشخاص متقلب و خلافکار، زمینه فسادهای مالی و اقتصادی و ناکرامدی بیشتر کشور میشود.

باز هم متاسفانه برخلاف ادعای مبارزه با فساد مسئولان، چنین بر فساد گسترده و خطرناک علمی در مراکز آموزشی بی اعتنایی میکنند! در چند روز اخیر رسانه های مجازی داخلی به طور وسعی اقدام به سانسور این افشاگری کرده اند!
در حالیکه جلوی این فساد میتوان گرفت یا کاهش زیادی داد به چند مورد تمهید مانند گرفتن آزمون از مراکز آموزشی و افزایش نظارت با ناظران صالح و سالم و تغییر شیوه تست آنلاین که کامنتها مفصل توصیح داده اند.
اما سانسور و گاه تهمت به افشاگران. این افشاگری انتقادی کامل است، هم معضل فساد افشا شده و هم راه حل داده است یعنی یک انتقاد کامل و در مقابل چی میشود؟ باز هم عدم انتقادپذیری و اصرار بر قانون شکنی و تخلف و فساد! باز هم افشاگران منتقد مجازات میشوند بجای متخلفان!
این فساد آگاهانه، قطعا مدیونی دارد بخصوص برای کسانی ادعای حق الناس و معاد وقیامت و اخرت هم دارند، هم دنیا و هم آخرتشان مدیون هستند و باید پاسخگو باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل