بازدید 4284
۳

آخرین وضعیت پروژه‌های در حال ساخت استان زنجان

تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های استان زنجان امروز (۱۱ دی ۱۴۰۲) با حضور  اهالی رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 01 January 2024

جزئیات تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های استان زنجان

به گزارش تابناک، باقری مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه ای زنجان و مدیر پروژه سد مخزنی بلوبین در بازدید جمعی از اهالی رسانه از سد بلوبین گفت: مطالعات درباره سد مخزنی بلوبین از سال ۱۳۸۶ شروع شد و در سال ۱۳۸۹ به اتمام رسید. 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی سد بلوبین از سال ۱۳۹۰ شروع شد و شامل تونل های انحراف، بدنه سد، سرریز سد و سایر اجزا و ساختمان های بهره برداری بوده است. 

وی بیان کرد: سد مخزنی بلوبین به ارتفاع ۷۳ متر از پی و ۴۷ متر از بستر رودخانه است. طول سد بلوبین ۲۹۵ متر و عرض آن ۱۲ متر است.حجم کل مخزن سد بلوبین ۳۰ میلیون متر مکعب و آب تنظیمی ۱۷ و نیم میلیون متر مکعب است. 

باقری به اهداف اجرای سد بلوبین اشاره و اظهار داشت: هدف از اجرای این سد کنترل سیلاب منطقه، تامین آب شرب شهرهای حلب و زرین آباد و ۹۲ روستای منطقه می باشد. 

وی اضافه کرد: در این سد سه و نیم میلیون متر مکعب آب شرب و ۶ میلیون متر مکعب آب زیست محیطی و ۶ میلیون متر مکعب آب صعنت است که جمعا آب تنظیمی ۱۷ و نیم میلیون متر مکعب می‌شود. 

وی درباره اعتبارات هزینه شده در سد بلوبین، گفت:  این پروژه بر اساس اعتبارات تخصیصی پیشرفت دارد و هم اکنون دارای ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی است. پروژه مذکور در انتهای دولت قبل ۵۸ درصد پیشرفت داشت و در دولت فعلی حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته است. 

وی درباره زمان پایان این طرح گفت: اگر اعتبارات کافی تخصیص داده شود، در پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد. همزمان نیز خط انتقال آب با متراژ ۱۷ کیلومتر به شهرهای حلب و زیرین آباد در حال اجرا است که به محض اتمام سد به این شهرها آبرسانی انجام خواهد شد.

تولید کبالت ۹۹.۶ عیار برای اولین بار در خاورمیانه

شهرام کدخدایی، مدیر واحد‌های گروه صنعتی معدن زرین در بازدید اهالی رسانه از شرکت دانش بنیان تحقیقات صنعت و معدن آیرما، اظهار داشت: مجتمع خاورمیانه مشتمل بر سه کارخانه است که یکی از این کارخانه ها تولید روی است. 

وی ادامه داد: در شرکت آیرما برای اولین بار در خاورمیانه فلز استراتژیک کبالت با عیار ۹۹.۶ تولید می شود که جای افتخار دارد. شرکت آیرما دانش بنیان است و پسماند گرم و سرد را برای تولید نیکل به کار می گیرد. 

وی بیان کرد: خط تولید این کارخانه هیچ تجهیز غیر ایرانی ندارد و از تکنولوژی گرفته تا تمام بخش‌های دیگر محصول زحمات ملی و ایرانی است. 

وی تصریح کرد: در گذشته پسماند کبالت و نیکل یک معضل بود در حالی که هم اکنون با تولید این محصول در داخل کشور، این معضل برطرف شده است. 

وی درخصوص زمان پایان این پروژه گفت: اتمام این پروژه به مدت ۲ سال طول می کشد و در دنیا نمونه ندارد. اعتبار تخصیص داده شده برای این پروژه ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شد که بخشی از آن را صندوق نوآوری تأمین کرد، اما عمده تامین هزینهیرعهده بخش خصوصی بود.  وی تأکید کرد: از این محصول برای تأمین تجهیزات صنایع دفاعی می توان استفاده کرد.

۱۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن زنجان آماده تحویل  

سعید شاهین فر، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجاندر جریان بازدید اهالی رسانه ای از پروژه مسکن ملی زنجان، گفت: برش استانی زنجان در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بحث بافت فرسوده ۲ هزار واحد است و ۲۰ هزار واحد نیز در بخش مسکن روستایی احداث می شود.

وی با بیان اینکه از ۲۷ هزار واحد حمایتی تقریبا ۱۸ هزار واحد تخصیص پروژه شده‌ است، اظهار داشت: خرید زمینی به مساحت یک هزار هکتار در غرب زنجان انجام شد که برای ساخت مسکن ملی به کار گرفته خواهد شد.
شاهین فر یادآورشد: در سایت شرق زنجان، کوی زنگان، پنج هزار واحد داخل سایت و ۸۰۰ واحد در قسمت شرق وجود دارد که به میانگین پیشرفت ۶۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در کوی زیتون با هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز تا حدودی تامین شده است، گفت: در بخش آب ۹۰ درصد زیرساخت ها انجام شده و میانگین زیرساخت‌های سایر انرژی‌ها نیز به ۷۰ درصد رسیده است.

وی افزود: تلاش می کنیم تا واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن خیلی سریع به دست متقاضیان برسد تا کمترین دغدغه را در حوزه مسکن داشته باشند.

تولید سالانه ۴۰۰۰ تن نخ پنبه پلی استر و  پارچه جین در استان زنجان

بهبهانی، رییس هیئت مدیره شرکت سرجین بافت زنجان بیان کرد: این واحد ۱۶۳ هزار متر زمین و حدود ۷۰ هزار متر زیربنا دارد. مهندسین ایده ساخت این شرکت را از ۱۵ سال پیش مطرح کردند بر این اساس که از «پنبه تا پوشاک» را در یک مجموعه جمع کنیم تا هم ارزش افزوده بیشتری داشته باشد و هم بتوانیم قیمت را کنترل کنیم و در عین حال بهترین کیفیت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مسیر راه اندازی شرکت سرجین بافت یکسری مشکلات با بانک صادرات بر سر یک سوء تفاهم به وجود آمد و سبب شد روند کار ۳ سال دچار تأخیر شود که در دور اول سفر رییس جمهور و با حضور آقای رئیسی در این واحد و صدور دستور حل مشکلات و آغاز به کار مجدد این واحد، اقدامات لازم و پیگیری های مورد نیاز از سوی استاندار و مدیران استانی جهت احیای این واحد صورت گرفت که هم اکنون در دور دوم سفر ریاست جمهور به استان زنجان آماده راه اندازی است.

وی گفت: شرکت سرجین بافت زنجان در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰ کارگر دارد که اگر این مجموعه به طور کامل راه اندازی شود، بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این فاز از شرکت سرجین بافت سالانه ۴۰۰۰ تن نخ پنبه پلی استر و  پارچه جین در استان زنجان تولید می گردد.

وی درباره میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی این شرکت، اظهار داشت: برای خرید و تجهیز ماشین آلات حدود ۵۱ میلیون یورو هزینه شد که ۳۱ میلیون از محل صندوق توسعه ملی و ۲۰ یورو آورده سهامداران است. سرمایه گذاری در بخش ساختمان و تأسیسات نیز حدود ۲ هزار میلیارد است که توسط سرمایه گذاران ایجاد شده و تسهیلاتی در این حوزه دریافت نشده است.

آقای بهبهانی به برنامه های آینده شرکت سرجین بافت در حوزه صادرات اشاره و خاطرنشان کرد: در نظر داریم محصول نهایی خود را در آینده به میزان ۵۰ درصد صادر کنیم و کشورهای اروپایی و چین چشم انداز صادراتی محصولات این شرکت هستند.

راه اندازی فاز ۲ واحد تولید شیشه و بلورجات زنگان پارس

 محمد دودانگه، مدیر شرکت شیشه و بلور زنگان پارس در بازدید جمعی از اهالی رسانه از این شرکت، بیان کرد: واحد تولید شیشه و بلورجات زنگان پارس با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ هزار تن در شهرستان سلطانیه احداث گردیده و فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ شروع کرد. در آغاز کار تعداد نیروی شاغل در این شرکت ۱۴۰ نفر بود، اما با توجه به اینکه هدف این شرکت تأمین بخشی از نیازهای صنایع کشور در بخش ظروف رومیزی بود، میزان اشتغالزایی به ۲۰۰ نفر افزایش یافت.

وی توضیح داد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد ۷۵۰  میلیارد تومان می باشد و این واحد تولیدی به عنوان تنها واحد تولید کننده شیشه و بلورجات در استان زنجان علاوه بر تامین نیاز داخل، بخشی از محصولات خود را به کشورهای هدف صادر می کند.

آقای دودانگه گفت: در عرض ۳ سال توانستیم فاز ۲ این شرکت را راه اندازی کنیم و در راستای مهار تورم و رشد تولید گام های مثبتی برداریم.

وی تأکید کرد: تمام نصب و راه ندازی ماشین آلات تولیدی توسط نیروهای  متخصص و مهندسین و نیروهای مجرب و دانش بنیان راه اندازی و شروع به تولید نموده است.

آقای دودانگه به اهداف این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی و رساندن به سطح استاندارد جهانی و همچنین ایجاد ارزآوری و جلوگیری از ورود ارز از جمله اهداف این مجموعه است.

افتتاح ۷ واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان

مجید گلشنی منفرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جمع خبرنگاران گفت: صنعت نساجی استان زنجان جزو سه صنعت برتر کشور است و جهت گیری ما در استان تکمیل چرخه تولید در این بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجموعه تولیدی سرجین بافت با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به سرانجام رسیده است، اظهار کرد: برای خرید تجهیزات این واحد نیز ۵۲ میلیون یورو ارز اختصاص یافت که ۳۱ میلیون یورو آن از محل صندوق توسعه ملی و مابقی از منابع سهام داران تامین شد.

وی گفت: فعالیت این واحد تولیدی در صورت تکمیل فازهای بعدی زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم می کند.

آقای گلشنی منفرد ادامه‌ داد: با انجام مراحل ریسندگی، بافندگی و دوخت پوشاک در یک مجموعه تولیدی محصول نهایی نیز با قیمت مناسبی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

وی تأکید کرد: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان هفت واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در سطح استان افتتاح خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ایران را با این سدسازی هایی که فقط و فقط برای منافع کارتل های اقتصادی خشک کردین.
چرا با این همه سد اینقدر دچار بحران کم آبی هستید و از دریای عمان و خلیج فارس آب میارید؟؟؟؟؟؟
دست بردارید از این کارها بی حاصل .

کارتل ها ایران را کویر کردنه و هنوز که هنوز دست بر نمیدارن
با ندانم کاری و جهل و دخالت در محیط زیست برای تولید برق کشور را تبدیل به بیابان کردید. قنات روستای ما که در سال 1357 آبدهی به اندازه یک رودخانه داشت و چند آبادی با 15 هزار سکنه به کار کشاورزی مشغول بودند. چندین سال است خشک خشک شده و آبادی ها هم به شهر ارواح تبدیل شدند و هیچ کس نیست. همه آمدن حاشیه شهرها و مشاغل کاذب و کلا مصرف کننده محض شدند.
دست از این سد سازی ها. کانال کشی ها. تونل زدن ها. لوله گذاری ها و کلا دخالت در محیط زیست بردارید. یک جای سالم در کشور باقی نگذاشتید. اگر هم قصد دیگری دارید که با همین دست فرمان دیگر تا 50 سال آینده ایرانی نخواهد بود.
همش فیلمه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست