بازدید 18385

ماجرای معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه

رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور باتاکید براینکه خسارت وارد شده به تولیدکنندگان ماهانه بیش از ۱.۲ میلیارد تومان است، گفت: علت اصلی معدوم‌سازی جوجه یکروزه مربوط به کمبود نهاده‌های طیور سویا و ذرت است.
کد خبر: ۹۷۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 18 April 2020

به گزارش «تابناک»، «غلامعلی فارغی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره انتشار تصاویری در شبکه‌های مجازی مبنی بر معدوم‌سازی میلیون‌ها قطعه جوجه یک‌روزه در برخی استان‌های کشور افزود: اکنون تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه حدود دو ماه است که با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف و تقاضا دچار و ضرر و زیان هستند اما بحث معدوم‌سازی ارتباطی به ضرر تولیدکنندگان ندارد.

وی با اشاره به اینکه معدوم سازی جوجه یک‌روزه گاهی و به میزان اندک اتفاق می‌افتد و در صنعت و مسائل اقتصادی موضوعی دور از ذهن نیست، اضافه کرد: اما اینبار حجم معدوم سازی بالاست و این اقدام توسط واحدهای تولیدکننده جوجه یکروزه و به منظور کاهش خسارت‌های آتی صنعت مرغداری صورت گرفته است.

رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور با بیان اینکه هیچ تولیدکننده جوجه یکروزه و مرغداری اقدام به نابودی تولید و سرمایه خود نمی‌کند، اظهار داشت: علاوه بر کمبود نهاده‌های طیور با قیمت‌های مناسب، به دلیل وجود مرغ گوشتی در سالن‌های پرورش، امکان فروش جوجه یکروزه وجود ندارد.

به گفته وی، در واقع تولیدکنندگان مرغ گوشتی هر کیلوگرم مرغ زنده را ۶ هزار تومان می‌فروشند در حالی که باید این محصول را حداقل کیلویی ۱۰ هزار تومان بفروشند تا بتوانند نهاده‌های مورد نیاز را تامین کنند.

فاروغی تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های موجود به دلیل کاهش تقاضا، مرغ گوشتی روی دست تولیدکنندگان باقیمانده است بنابراین تا زمانی که سالن‌های پرورش خالی نشود تولیدکنندگان جوجه یکروزه با مشکل روبرو هستند.

وی با بیان اینکه با دو روز معدومی جوجه یکروزه اتفاقی برای صنعت طیور نمی‌افتد، گفت: در فروردین ماه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و وارد سالن های پرورش شد اما طبق برنامه برای اردیبهشت ماه ۱۳۴ میلیون قطعه جوجه تولید شده که با توجه به وضعیت صنعت طیور و کمبود نهاده‌ها، مشخص نیست چه میزان معدومی داشته باشیم.
کمبود نهاده های طیور حتی در بازار سیاه

رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور گفت: در حال حاضر نهاده های طیور در گمرکات موجود است اما ارز مورد نیاز این بخش تخصیص نیافته است بنابر این تا زمانی که نهاده طیور نباشد تولید معنی ندارد زیرا جوجه و مرغ برای زنده ماندن به دان و نهاده نیازمند هستند.

وی اظهار داشت: پیش از این تولیدکنندگان با مشکل قیمت نامناسب نهاده های طیور روبرو بودند اما اکنون این نهاده ها در بازار سیاه نیز یافت نمی شود.

فاروغی با بیان اینکه ارز رسمی برای تامین نهاده های تولید در چنین شرایطی هدر روی است، افزود: اکنون مرغی که باید برای وزن ۲.۵ کیلوگرم نزدیک یک کیلو و ۷۰۰ گرم دان مصرف کند، وزنش به چهار کیلوگرم رسیده یعنی ۲.۵ کیلوگرم دان مصرف می کنند.

بدتصمیمی مسوولان و دعوای وزارتخانه ها چالش صنعت طیور

رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور درباره آینده صنعت طیور افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و با وجود بد تصمیمی و بی تصمیمی‌های مسوولان، نمی‌توان برای صنعت مرغداری کشور آینده‌ای تصور کرد.

وی با بیان اینکه هزینه دعوای بین وزارتخانه‌ها را تولیدکنندگان صنعت طیور می‌پردازند، ادامه داد: تصمیم‌گیری‌های آنی یکی از چالش‌های جدی صنعت طیور است.

از دست رفتن بازار صادراتی جوجه یکروزه

فاروغی درباره صادرات جوجه گفت: همچنین به دلیل تصمیم های غیرکارشناسی در ممنوعیت، محدودیت و عوارض صادرات همواره تولید با مشکل روبروست به طوری که تا اسفندماه سال ۹۸ با ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه از اسفندماه ۹۸ ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه برداشته شده است، افزود: بازار صادراتی ما کشورهای عراق و افغانستان و چند کشور دیگر است که اکنون عراق ممنوعیت واردات ایجاد کرده و بازارهای صادراتی این محصول از دست رفته است.

رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور با اشاره به اینکه بازار صادراتی به ویژه برای موادغذایی و موجود زنده خمره رنگرزی نیست، اظهار داشت: ما برای داشتن تولید موفق باید همانند کشور ترکیه بازارهای صادراتی ثابتی داشته باشیم.

به گفته فاروغی، برای صادرات گوشت مرغ نیز عوارض صادرات پنج هزار تومانی تعیین شده بود که موجب شد تولیدکنندگان حتی نتوانند یک کیلوگرم مرغ صادر کنند و حدود یک هفته است که عوارض را به یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش داده‌اند.

رییس انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور راهکار برون رفت از این مشکل صنعت طیور را توجه مسوولان به پیشنهادات عملیاتی و واقعی کارشناسان بخش و تشکل‌ها، برنامه تولید به اندازه نیاز کشور و تامین نهاده های طیور با نرخ مناسب و توزیع مستقیم آن به تولیدکنندگان برشمرد.

بازار با کمبود مرغ گوشتی روبرو نمی شود

فاروغی درباره وضعیت بازار مرغ در ماه‌های آتی گفت: به دلیل انباشت جوجه یکروزه در سالن‌ها برای ماه‌های آینده کمبودی در تامین مرغ گوشتی نداریم اما دولت باید تدبیری برای نجات این صنعت بیندیشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۵
یعنی حداقل 14 ملیون جوجه یک روزه رو تلف کردند !!!
چطور از دل تون میاد جوجه ای به این نازنینی رو تلف کنین ؟
آدم نمی داند چه بگویید توی این مملکت همه حق دارند بجز مردم... یکی نیست به این حضرات بگه توی این روزهای کرونای که خاطر همه آزرده است این نوع معدوم سازی این جوجه های بیگناه و نمایشش چه معنی ای دارد به علاوه نمی شد روش معدوم سازی بهتری را در نظر گرفت که این موجودات زنده اینطور با شقاوت نمیرند آیا واقعا این کار باعث مردن روح انسانی نمی شود لا آقل آن را بین تولیدی های کوچک یا بین مردم روستاها به صورت مجانی توزیع می کردیذ
همین جوجه ها رو صادر میکردید به عراق، یا افغانستان یا پاکستان.... آهان یادم اومد، تحریم هستیم و نمی تونیم پول صادراتمون رو به راحتی از همسایه هامون پس بگیریم!! خب لااقل میدادین به خود مردم، و مردم جوجه ها رو بزرگ میکردن
بحث ما یه چیز دیگس برادر من. ما میگیم چرا اینها و زنده زنده دفن میکنی. بده گربه ها و سگ ها و باغ وحش. بریز تو طبیعت. این همه شکارچی هست بخوره اینارو. بذار از گرسنگی بمیرن. چرا یه حیوون جاندار رو زنده زنده دفن میکنین.. نزدیک 30 40 میلیون جوجه (بر اساس گفته خودتان)
شما شرف و انصاف ندارین؟
ما درمورد جون حرف میزنیم و شما درباره پول.
صادرات و واردتات نشده بذار از گرسنگی بمیرن. یا بریز تو بیابون. اونی که زنده میمونه غذای خودش رو هم پیدا میکنه
عذاب الهی نیاد سراغتون؟ منتظر عذابهای بدتر از کرونا باشید
تابناک خواهشا منتشر کن
آیا معدوم سازی جوجه های یک روزه در راستای جهش تولید است؟ و آیا شرعا جایز است؟ آیا نشانه عدم مدیریت بحران در مواقع خاص نیست؟ زمانی که قیمت مرغ سرسام آور زیاد شد چرا در راستای کاهش قیمت مرغ تولید را افزایش ندادند؟ مطمئنا در ماه های آتی شاهد رشد قیمت مرغ خواهیم بود
چرا هیاهو درست کردید؟ چرا از این حرکت ناپسند فیلم گرفتید و در فضای مجازی پخش کردید؟ چرا از الان بازار گرمی میکنید؟ اگر می خواستید معدوم کنید چرا زنده بگو؟ چرا حماقت انسان باید حیوان را آزار بدهد؟ شما که می دانستید بازار تا خرداد شاید اینگونه باشه چرا جوجه یک روزه تولید کردی؟
اینقدر بخیل نباشین. حالا که قرار به ضرر و دور ریختنه. بیاین این روغن ریخته رو نذر امامزاده کنین.بدین به روستایی ها و مرغ زیادتون رو بدین به فقرا.
ببخشيذد بنده متخصص نيسم ازروي كنجكاوي پرسيدم نميشد اين جوجه ها را درجايي مصرف كرد مثلا به عنوان خوراك براي باغ وحش يا براي كود سازي البته عرض كردم فقط خواست سوال كنم
خیلی خلاف انسانی بود بیزبون جوجه های سالم را زیر خاک زنده زنده دفن کردند اونوقت توقع دارید بلاهایی همچون کرونا سراغ این بشر خود خواه نیاد ؟؟در اینده ویروسی خواهدا مد که اه و ناله این جوجه ها بدنبالشونه ..منتظر باشید چوبای خدا بیصدا نیست ...اخه این بی زبونا چه گناهی کرده بودند شما که میخواهید نابود کنید اطلاع رسانی کنید و رایگاه بدین مستمندان اونا خودشون بزرگ میکنند و استفاده میکنند ..با کمیته امداد هماهنگ کنید خانوادهای مستمند میان میبرند ..اگه قصد کمک دارید و قصد سود و خرابی بازار ندارید ..به هر حال کارشان خلاف اصول اخلاثی و انسانی هست ..راهکار دارد
رذالت تام و تمام موجودی به نام انسان...
ایران بکجا میرود؟!

زنده به گور کردن میلیون ها جوجه برای تنظیم بازار سود جویان و جلوگیری از کاهش قیمت مرغ!

کاش این انسان نماها؛ این موجوداتی که در زمین فساد میکنند و به هیچ موجودی هم رحم نمی کنند، و فقط پول را میشناسند را هم در یکی از چاله ها دفن
می کردند...

انگار که کرونا کمترین حق ما از عقوبت جنایاتشان است.


چند نفر از اصحاب امام صادق علیه السلام شبی بر پشت بام نماز اقامه کردند.

زیر پاهایشان مقداری کمی از حبوبات بود .

وقتی امام از این‌مطلب مطلع شدند فرمودند اگر (آن افرادی که نسبت به چند دانه ازحبوبات بی توجه و موقع نماز زیر پایشان قرار گرفته بود) از شیعیان‌مانبودند لعنشان‌میکردم .

حالا چگونه است حال این‌ افراد که‌ هزاران مخلوق جان دار حضرت الله عزوجل را زنده به گور میکنند !؟!؟
کفران نعمته، بخدا تنبیه میشیم، بیارید سر میدون ها مردم برمیدارن بزرگ میکنن
لعنت بر ظالمین.....................
بجای معدوم کردن در بیابان رها می کردید. خودشون چرا می کردند و بزرگ می شدند. می شدند جوجه رسمی بجای جوجه ماشینی. یک محوطه بزرگیرو فنس می کشیدید که توش بمونند . یک روش جدید و ارزان و ارگانیک برای پرورش جوجه می شد.
نکته بعد اینکه بعد از مدتی کمبود گوشت منجر به افزایش قیمت می شود و اون وقت دیگه جوجه ای ندارید که پرورش بدهید.
نکته دیگه اینکه دعوای بین وزارتخانه ها باعث کمبود نهاده ها شده است. پس تشکیل وزارت بازرگانی قوز بالای قوز خواهدشد ( همانطور که پیش بینی می شد).
نکته اخر اینکه جوجه های یک روزه رو می دادید به مردم که پرورش بدهند. با قیمت مناسب. اگر شهری ها نکنندف روستایی ها می کردند. مردم سیستان بلوچستان و هرمزگان و غیره که این همه محرومیت دارند، می دادید بهشون بجای معدوم کردن. چطور دلتون اومد که بخاطر ضرر اقتصادی این تصمیم غیر اسنانی و غیر اقتصادی و عقلانی رو بگیرید؟
قيمت مرغ به دليل توليد بالا پايين اومده و عده اي رانتخوار دروغگوي مفسد به دليل بالا بردن قيمت مرغ اقدام به اينکار مي کنند و از بيمه هم پول جوجه ها را به چندين برابر قيمت مي گيرند همه کارهاشون همينه مرغ در روز دوشنبه هفته پيش 9900 تومان بود روز بعد حمايت از مصرف کننده؟؟؟!!!!اعلام کرد سازمان نظارت بر دزديها قيمت مرغ تنظيم بازار را 12000 تومان اعلام کرده و سه شنبه مرغ را 12800 تومان خريديم رانت و فساد و احتکار در کشور بيداد مي کند و هر معترض به ظلم عده اي به ملت به بهانه اي تحت تعقيب قرار مي گيرند کمتر به ملت ظلم کنيد که آه مظلوم نزديک است و داغونتون خواهد کرد.
اگه اینقدر تقاضا بالاست پس عملا نباید مرغ گرون بشه!!!
ولی اگه شد آقای رییس چه توجیحی داره؟
با توجه به این همه توضیحاتی که فرمودید( از نظر اقتصادی) : میشه ی مقدار هم در مورد نحوه معدوم سازی این موجودات زنده بفرمایید ! به نظر شما موجود زنده رو هم مثل سیب زمینی میشه با بیل ریخت تو چاه ؟؟؟؟ کاش بجای این کرونا که نحوه جلوگیریش شستن دست هاست ی ویروسی میومد که چارش شستن چشم ها بود !!! کاش یکم دید انسانی تر داشتیم همش به فکر سود و کم بود بازار و قیمت نبودیم !!!!!!
15 میلیون موجود جاندار به همین سادگی تلف کردند انگار که برگ درختان را له کردند. فهم این موضوعات برای جانور های دو پا .....
رایگان اعلام می کردین مردم می گرفتند شما هم مثل آمریکا گندم به دریا می ریزین تا قیمت پایین نیاید
این جنایتها رو میکنند و بعد میگن چرا کرونا گرفتیم!
حالا اگه تو آمریکا بود میشد جنایت!!!
آخه آدم ظالم و ناشکر و ناسپاس نا مدیر!، به فکرت نرسید که این جوجه ها را بین خانواده ی های حاشیه ای پخش کنید، که هم خوشحال میشدند و هم بهره وری برای آنها داشت!!! و این کفران نعمت رو مرتکب نمیشدید!!!
یعنی این همه جوجه زبون بسته رو کشتن؟ به همین راحتی؟ اخلاقیات اصلا مفهومی نداشته براشون؟
واقعا شرم بر شما که برای منافع خود به هر کار غیر انسانی دست می زنید. انشالله تمام کسانی که این جور خوی وحشیگری دارند به همین روش معدوم بشوند که آبروی اسلام رو دارید می برید. خدا از شما انسان های بد طینت نگذره انشالله. حاظرید این جوجه ها که بیت المال حساب می شود را معدوم کنید ولی مرغ را به مردم ارزان نفروشید واقعا به جز اندک درصد انسان های خوب و شریف، کثیف ترین موجودی که خداوند آفریده فقط و فقط همین موجود دو پای ملعون هست. والسلام
انسانیت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پس این همه شعار افزایش تولید و کاهش قیمتها کشکه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست