بازدید 13091

چه کسی دستور معدوم‌سازی جوجه‌ها را داد؟

نامه‌ای که سه روز پیش از طرف انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه به واحدهای صنفی ارسال شد، نشان می‌دهد که معدوم‌سازی جوجه‌ها یک تصمیم درون صنفی برای تنظیم تولید بوده است.
کد خبر: ۹۷۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 18 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، روز گذشته تصاویری از معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه منتشر شد. برخی عدم تامین ارز از سوی بانک مرکزی را عامل مشکل واحدهای صنفی برای فروش جوجه‌های یک روزه می‌دانستند که منجر به از بین بردن جوجه‌ها شد.

اما نامه‌ای که در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ماه از سوی انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه به واحدهای صنفی ارسال شده است، نشان می‌دهد که این اتفاق یک تصمیم درون‌صنفی برای تنظیم میزان تولید بوده است و ربطی به دولت ندارد.

در این نامه ضمن تاکید با تولید اضافه ۱۵ میلیون جوجه برای فروردین ماه نوشته شده است:«با تشکر از حرکت خودجوش به وجود آمده و موافقت اکثریت هیات مدیره محترم مبنی بر کاهش تولید با تولید ۱۱۵ میلیون، پیش‌بینی اضافه بودن حداقل تولید ۱۵ میلیون جوجه فروردین در خصوص کاهش و کنترل ضروری به نظر می‌رسد.»

در ادامه این نامه که به امضای «محمدرضا صدیق‌پور»، دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یک روزه رسیده، آمده است:«روز شنبه و یکشنبه تولید جوجه‌ای به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد و این امر با اجماع و همکاری همه‌جانبه تمام اعضا، اعم از بزرگان صنعت، زنجیره‌ها و در نهایت از خود گذشتگی واحدهای تک‌سنی انجام می‌شود. از طرفی با مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار در خصوص ۱۱۵ میلیون تولید اضافه در فروردین، تولید شنبه و یکشنبه اضافه بوده و باید حذف شود.»

تولیدکنندگان جوجه یک روزه، مازاد تولید را تهدیدکننده حیات صنعت خود می‌دانند. در شرایط فعلی، کاهش تقاضا و مازاد تولید صنعت آن‌ها را در خطر قرار داده است. در نامه انجمن صنفی برای معدوم‌سازی جوجه‌ها تاکید شده است:«بنابراین برای برون‌رفت از شرایط فعلی که پیشتر مرگ تدریجی صنعت به خصوص بخش تولید جوجه یک روزه است، فقط با همکاری صد در صدی تمام اعضا امکان‌پذیر است و هر واحد باید نقش ناظر برای انجام صحیح این حرکت را به عهده بگیرد.»

همچنین ابزارهای تنبیهی برای واحدهایی که از تصمیم صنف تبعیت نکنند، در نظر گرفته شده است. در انتهای نامه انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه تاکید شده:«اگر نه، راه گریز این حرکت فراوان است ولی با اعتقاد به برون رفت از این شرایط همه اعضا باید به دقت شرایط را رصد و پایش کرده و در کنار شما انجمن هم با توجه به مصوبه هیات مدیره با کمک ابزارهای کنترلی از جمله سامانه‌های هوشمند برای صحت این حرکت دارد که در صورت لزوم، لیست واحدهایی را که همکاری‌ نکرده‌اند، اعلام می‌کند. با توجه به مصوبه هیات مدیره و نظر اکثر اعضا، این امر لازم‌الاجرا و در صورت عدم اجرا، جرائم خاص خود را دارد.»

چه کسی دستور معدوم‌سازی جوجه‌ها را داد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۶
با ابن اوصاف انتظار نداشته باشید که طبیعت به ما رحم کند.
واقعا اسم خودمون رو هم می گذاریم حامی حیوانات وحقوق حیوانات ومسلمان
توجه توجه ، علامتی که میشنوید اعلام وضعیت گرانی مرغ است و معنی و مفهوم آن این است که مردم نباید مرغ ارزان بخورند . جوجه ها را زنده به گور کنید ولی ندید مردم بخورند.
چرا تولید کردن که معدوم کنن ؟ چی میشه افزایش عرضه داشته باشن تا قیمت هم بیاد پایین
تنظیم تولید یعنی گران کردن تصنعی
گفته میشود برای کرونا مرتب دستمون رو بشوریم چرا؟
باید به خود بیاییم که با این دستهای خود چه ظلمی کردیم چه مالی رو برداشتیم چه گناهی کردیم چطور جوجه هارو کشتیم و..... پس باید خیلی خیلی دستانمان را بشوریم تا خداوند از گناهان ما گذشت کند حق الناس که جای خود دارد .
کارد بخوره به اون شکم هاتون. اینها گناه دارن. انشاالله گوشت خواری رو کلا کنار بزارن انسان ها
نمی شد خود جوجه ها رو استفاده کرد؟ جوجه کباب مثل بلدرچین؟ بلدرچین هم اندازه جوجه است.
ما خودمان مدیریت نداریم مقصرتحریم و آمریکا چیست می خواستندجهش تولید بکننداین طوری درامد.
.. از هر چی راه برون رفت به نفع اقتصاد و موقعیت و حال خوب ظاهری خودتون پبدا کنید ، راه فراری از عدل الهی و عذاب و تقاص قیامت پیدا نخواهید کرد .

منتظر عذاب الهی باشید که همین الان هم در عراب هستید ولی نمیفهمید .
واقعا بيرحمانه بود. چرا از اول اجازه داديد از تخم بيرو بيايند؟
اصلا قلب تو سینه این آدما هست؟
جنایتی که درفضای مجازی نشان داده بوداگرواقعیت داشته باشد فکرکنم برکسی پوشیده نشده بود جوجه هارابابیل ولگد ازبین میبردند مگرآنهاجان نداشتند واقعاً متأسفم ازاین بی رحمی که توسط فردنشان داده شده بود جوجه هاراازبین میبرد
این یه جنایت هست . ننگش تا ابد برای ایرانی ها خواهد ماند . متاسفم
ای بی رحم
اين جهت تنظيم مصرف بازار نيست فقط جهت تنظيم قيمت بازا صورت گرفته تا 35 الي 30روز ديگه معلوم ميشه وقتي توليد كاهش پيدا كنه و تقاضا بره بالا دلالان خريد مرغ وكشتارگاه ها وقت بره كشونشون ميشه وقیمت مرغ كالا با افزايش روبرو ميشه .پس جهاد كشاورزي و وزير صنعت كجاي اين داستان هستن .
به کدامین گناه کشته شدند؟
از خدا میخوام عینه همین کاری که با این موجودات کردید رو برای شما به رایگان بذاره تا شما ها هم مثل این جوجه ها، معدوم شید... آمین
نمیشد اینها را خوراک حیوانات دیگر کنند؟
باسلام، خواهش میکنم اخباری اینچنین رو تا حد امکان و تا سر حد وصول پاسخ و نتیجه گیری پیگیری نمایید. واقعأ جوجه های بی گناه و در نمای کلی حیوانات تا چه موقع باید بازیچه قدرت طلبی انسان شوند؟
این حرکت زشت و ننگ آور فقط برای جلوگیری از کاهش قیمت مرغ است و ادامه سودجویی و چاپیدن مردم. وقتی میگن دستهایی تو کاره تا قیمت گوشت و مرغ و ارزاق و افلام اساسی پایین نیاید یعنی همین
حداقل زجر کششون نکنن
روش راحتر از زنده به گور کردن جوجه ها نبود؟!!!
در اوایل انقلاب از معدوم شدن گندم مازاد آمریکا ایراد می گرفتیم،
هیچ تفکری برای استفادا از این ها نیست.
بر سر ما چه آوردید ؟
خوب بابا صادرات کنید
همین کشورهای عربی و دنیا دنبال امنیت غذایی بعد از کرونا است
دولت زمینه ایجاد کند همین کشورهای اطراف رو دست می برن
نکنید این کارها را ...
این نشانه ای آشکار از سوء مدیریت است
اینها را باید درجا گردن بزند رفتار امریکایی از خودشون نشان می دهند امریکا برای اینکه قیمت گندم کاهش نیابد انها را به دریا می ریخت وجمهوری اسلامی انهارا محکوم میکرد ولی اکنون در خود جمهوری اسلامی از این رفتار ها بروز کرده برای اینکه نرخ مرغ پایین نیاد وسودشان کم نشه این رفتار ضد انسانی انجام دادند قوه قضاییه چرا ساکتی
مي فروختين به روستاييها تا پرورش دهند چون مرغهاي روستاييها 6 الي 7 ماهه بارور مي شوند ولي مرغ توليدي پروتئيني و سرطانزاي شما يک ماهه. فقط خيانت از دست شماها برمياد مملکت هم که رسيدگي کننده اي ندارد ....
این همان جهش تولید بود!!!
مگه همین واحدها نیستند که با ارز 4200 خوراک و دانه دریافت می کنند ؟ اگر با ارز دولتی یعنی از جیب مردم دارن اینکار رو میکنند که باید به شدت باهاشون برخورد بشه چرا که اموال عمومی مردم رو دارند ضایع و حیف میل می کنند تا سود خودشون کم نشه.واقعا باید به حال کشور تاسف خورد. فساد ، رانت و بی مسولیتی در بخش دولتی ، خصوصی و ... به چشم میخوره . انگار که هیچ راه کاری مناسبی برای دوای درد این کشور وجود نداره
حالا وقتی گرون میشه هم سعی می کنند تعدیل کنند قیمت ها رو؟
سالها در مدارس در مغزمان فرو می کردند که آمریکا جنایتکار برای جلوگیری از سقوط قیمت ذرت، محموله های عظیمی را به دریا می ریزد ولی حاضر نیست آن را به گرسنگان آفریقا بدهد، پس مرگ بر آمریکا. حالا که خودمان هم که همانکار را می کنیم ولی با این تفاوت که ذرت ها جان ندارند اما ما با جنایت، جانداران را زنده به گور می کنیم. واویلا
بشر حقش همینه
تا وقتی مفهوم حق حیاتو حتی برای حیواناتی که مصرف خوراکی دارن درک نکنم شایسته رنج کشیدن هستیم
ننگ بر شما
با نگاه اقتصادی و مادی گرایانه ممکن است این اقدام قابل توجیه باشد اما با نگاه انسانی و الهی این رفتار کاملا غیر اخلاقی است. قرار نیست همیشه چرخ مملکت با محوریت تولید پول و ثروت باشد. شنیده بودیم که در آمریکا برای توازن تولید و مصرف گندم را به دریا می ریختند اما برای ایران مشابه این رفتار قابل قبول نیست.
حاضرن جوجه ها رو بکشن اما به مردم رایگان ندن!
چرا به باغ وحش ها این جوجه را نمی دهند؟؟تا شیر ببر پلنگ خرس و ... تا شکمشون سیر بشه
یعنی نمیشد صادرشون کرد ؟؟؟ فردا هم میگویند به علت فلان و بهمان مرغ گران شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی