بازدید 9907

افراد چاق در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد چاق با نمایه توده بدن بالای ۴۰ در معرض خطر کرونا هستند، عنوان کرد: هرچقدر میزان تجمع چربی در بدن بیشتر باشد، سیستم دفاعی ضعیف تر می شود.
کد خبر: ۹۶۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 15 March 2020

 

به گزارش تابناک مرجان مهدوی روش در گفت وگو با ایسنا، هدف از تغذیه صحیح را تقویت سیستم ایمنی بدن دانست و اظهار کرد: می توانیم با تغذیه صحیح شانس ابتلا به بیماری را کمتر کنیم و یا اگر دچار بیماری شدیم، سریع تر مراحل درمان را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه مبتلا نشدن به کرونا رژیم غذایی خاصی ندارد، تصریح کرد: این تصور غلط است که با یک رژیم غذایی خاص اصلا دچار کرونا نشویم، زیرا راه های انتقال ویروس متفاوت است و تغذیه نقشی در پیشگیری و درمان کرونا ندارد.

متخصص تغذیه و رژیم درمان، پیشگیری از ابتلا به کرونا را نیازمند رعایت نکات بهداشتی در کنار تغذیه صحیح دانست و افزود: تقویت سیستم ایمنی بدن به رژیم غذایی خاص و معجون ها و دمنوش های عجیب و غریب نیاز ندارد، بلکه با همان الگوی غذایی طبیعی و صحیح با تاکید بر یکسری مواد مغذی می توانیم در برابر کرونا و بیماری های دیگر مقاوم شویم.

مهدوی روشن با بیان اینکه مصرف زیاد دم کرده ها و دمنوش ها توصیه نمی شود، خاطرنشان کرد: عرقیات و دمنوش ها در صورت استفاده بیش از حد به بدن آسیب می رساند و ممکن است نتیجه عکس داشته باشد لذا نیازی نیست از انواع و اقسام دم کرده ها استفاده کنیم.

وی خوردنی ها و نوشیدنی ها دارای طبع گرم را بی اثر در مبارزه با کرونا دانست و گفت: کرونا یک بیماری ویروسی است و ربطی به طبع گرم و سرد ندارد. در واقع کرونا نسبت به حرارت حساس و نسبت به سرما مقاوم است، یعنی این ویروس در مواد غذایی آلوده حتی داخل محیط سرد مانند فریزر هم زنده می ماند، اما با حرارت دادن غذای آلوده از بین می رود.

این متخصص تغذیه، با اشاره به رابطه کاهش یا افزایش وزن با ابتلا به کرونا، یادآور شد: سن بالا، بیماری های زمینه ای همچون فشار خون و قلبی و عروقی و چاقی و تجمع چربی در بدن از جمله شاخص های خطر ابتلا به کروناست و شانس افراد را برای میزبانی از این ویروس بالا می برد.

وی با بیان اینکه افراد چاق با نمایه توده بدن بالای ۴۰ در معرض خطر کرونا هستند، عنوان کرد: هرچقدر میزان تجمع چربی در بدن بیشتر باشد، سیستم دفاعی ضعیف تر می شود و فاکتورهای التهابی در بدن افزایش پیدا می کند.

مهدوی روش، یکی از راه های پیشگیری از کرونا را حفظ وزن ایده آل دانست و بیان کرد: لاغری و رژیم های غیر اصولی که باعث ضعف جسمانی و کاهش وزن شدید می شود نیز در این روزهای کرونایی مضر است، زیرا کمبود مواد مغذی را به همراه دارد که در نهایت به سیستم ایمنی آسیب می زند.

این متخصص تغذیه، به افراد چاق توصیه کرد با اصلاح سبک زندگی و استفاده از یک رژیم غذایی اصولی اقدام به کاهش وزن کنند و متذکر شد: یک رژیم غذایی اصولی دارای میوه جات، لبنیات و غلات است. اگر افراد بیماری های گوارشی ندارند، می توانند در رژیم غذایی خود از سبزی جات نیز استفاده کنند، زیرا یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی مصرف زیاد سبزی جات است.

وی با اشاره به افزایش مصرف مغزهای گیاهی و آجیل در ایام عید نوروز، خاطرنشان کرد: آجیل به واسطه داشتن مواد مغذی، پروتئین و چربی مفید خواص تغذیه ای خوبی دارد و به سیستم ایمنی کمک می کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه عید امسال متفاوت از سال های گذشته است، یادآور شد: افرادی که تمایل به خرید و مصرف آجیل دارند این نکته را رعایت کنند که آجیل حتما بسته بندی باشد تا انتقال آلودگی صورت نگیرد. همچنین مصرف زیاد آجیل به خاطر کالری بالا موجب افزایش وزن می شود.

وی ایام قرنطینه خانگی و تعطیلات عید را فرصتی برای اضافه وزن دانست و گفت: افراد روزانه نیم ساعت در خانه ورزش کنند تا دچار اضافه وزن نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر