بازدید 6199
سناتور گراهام:

خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان بزودی اعلام می‌شود

سناتور لیندسی گراهام گفت که رئیس‌جمهور ترامپ طی روز‌های آتی عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷ 16 December 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور لیندسی گراهام که به افغانستان سفر کرده گفت: ترامپ می‌تواند تعداد نیرو‌های آمریکایی را از ۱۲ هزار تن به ۸۶۰۰ تن کاهش دهد.

وی افزود: با توانمند شدن نیرو‌های امنیتی افغان تعداد نیرو‌های آمریکایی لزوما کاهش خواهد یافت.

گراهام گفت که به رغم مخالفت اولیه‌اش با عقب‌نشینی از افغانستان از ایده ترامپ حمایت کرده است، چون به این باور رسیده که ۸۶۰۰ نیروی آمریکایی می‌توانند تضمین کنند که افغانستان دیگر پایگاهی برای حمله مجدد به خاک آمریکا نخواهد شد.

این سناتور کارولینای جنوبی گفت که خروج آمریکا از افغانستان باید مشروط باشد و طالبان باید به قول‌هایی که در طول مذاکرات داده، وفادار بماند.

او تاکید کرد: هدف ما خروج است، اما هدف غایی ما انجام این کار در باثبات‌ترین حالت است بنابراین مجبور به بازگشت نبوده و وجهه و موضع خود را در سراسر جهان تضعیف نکرده‌ایم.

با این حال گراهام گفت که به طالبان به عنوان یک نیروی ضدتروریسم نمی‌شود اعتماد کرد او تاکید کرد: دیوانگی است که آمریکا اجازه دهد طالبان این تضمین را به ما بدهد که القاعده و داعش بازنمی‌گردند و تهدیدی برای متحدان ما و خاک آمریکا نمی‌شوند.

کاخ ریاست جمهوری افغانستان نیز از دیدار محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با گراهام خبر داد.

خروج نیرو‌های آمریکا از افغانستان بزودی اعلام می‌شود

غنی در این دیدار گفته است که تروریسم هنوز تهدیدی برای امنیت ملی دو کشور است و نیاز است در برابر آن به طور مشترک مبارزه شود.

گراهام هدف اصلی سفرش را به کابل ارزیابی چگونگی کاهش مسئولانه نیرو‌های آمریکایی در افغانستان خوانده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان