بازدید 3922

دستگیری کلاهبردار ۱۸ ساله در همدان

کد خبر: ۹۳۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ 08 November 2019
رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پسر ۱۸ ساله که از طریق برداشت غیرمجاز (فیشینگ) اقدام به برداشت از حساب کاربران را داشت، دستگیر شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ فیروز سرخوش، اظهار کرد: با مراجعه فردی به مرجع قضایی همدان و ارائه پرونده با عنوان برداشت غیرمجاز از حساب خود، بررسی پرونده به پلیس فتا واگذار شد.

وی افزود: در اظهارات اولیه شاکی و تحقیقات اولیه، مشخص شد که برداشت غیر مجاز به صورت کلاهبرداری فیشینگ بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان درباره شیوه کلاهبرداری فیشینگ گفت: در این روش کلاهبرداران اقدام به ایجاد صفحاتی در فضای مجازی با عنوان شارژ ارزان قیمت کرده و افراد با واردکردن مشخصات بانکی خود در این صفحات، همه اطلاعات خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده و هکر‌ها به راحتی همه حساب افراد را خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار جوان ۱۸ ساله‌ای است که در سایتی از مردم درقبال دریافت ۲۰۰۰تومان اقدام به معرفی صیغه در شهر و استان افراد می‌کرده و از این طریق به ۱۰۰ حساب کاربری دسترسی پیدا و کلاهبرداری کرده است.

سرخوش تاکید کرد: فرد کلاهبردار در ابتدا منکر همه اتهامات شد، اما پس از دیدن مستندات انکارناپذیر به اقدامات خود اعتراف کرد.

وی ادامه داد: این جوان مدعی شد که از طریق شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام، با این ربات صیغه یاب آشنا و پس از ساخت صفحات جعلی، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه شیوه کلاهبرداری فیشینگ افزایش یافته و نیاز است تا کاربران برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی نحوه شناسایی صفحات اصلی بانک را از طریق سایت پلیس فتا www.ciber.ir فرا بگیرند و کاربران باید بدانند که به هیچ سایت و کانالی در فضای مجازی نباید اعتماد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر